abonnement Unibet Coolblue
pi_139900329
Konijn eet ik echt maar eens per 5 jaar ofzo, mijn buurman jaagt zelf en komt dan soms wat konijnenstoof brengen :9
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 13 mei 2014 @ 12:30:43 #177
171890 Chicolate
Chemicals
pi_139901188
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 11:28 schreef loveli het volgende:
Steekproef n=1, ik ken iemand die van een hardnekkige blaasontsteking af kwam met D-mannose.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mannose
Klinkt als een goede zoetstof: wel zoet, maar niet dikmakend (zo te zien, aangezien het niet wordt verteerd en opgebroken in suikers. Zal straks wel vragen welke bacterie er zit, als het geen E.coli is dan heeft het weinig zin :P.

Kledingkast opgeruimd, twijfel nu of ik de 'mooie' items op marktplaats zal zetten (verkoopkans 0) of op Fok (onder mn andere account wegens herkenbaar). Is dat verkopen via Fok een beetje een succes?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_139905974
goedemiddag :)

lijstje vandaag

O:kwark
T:meergranenbiscuit
L:3 boterhammen : kip en pindakaas\
T:fruit
S:fietsen/KT
D:boerenomelet (spinazie/ui//paprika/mais)
T:whey shake
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:40:29 #179
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_139906366
Ik kwak er ook 1 in!

O: twee speltboterhammetjes met pure pasta
L: twee speltboterhammetjes (1 met komijnekaas, 1 met gekookt ei), los gekookt ei dat stuk ging
T: appel
T: misschien nog bakje sinaasappelyoghurt?
D: mn favo soep EVER, met witte bonen, mais en spekjes :9

Lijkt karig, als ik nog trek heb komt er vast wat bij! Heb iig geen ongezonde zut in huis, dat scheelt :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_139907113
Me too:

O: 1x geroosterd volkoren brood met gesmolten kaas en ham. Krentenbol
S: stepshape/interval
L: 1x geroosterd brood met kiprollade, mayo, sambal, komkommer en ui
T: wodka, ovenchips
D: pastaatje met zalm en verse spinazie
T: stuk mango al of niet met kwark.


[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 13-05-2014 16:20:02 ]
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:48:33 #181
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_139908587
Toch even een vergelijkend onderzoekje gehad zonet:
Een heerlijke sappige perzik is lekkerder dan een heerlijk sappige nectarine.. Dus :D

Vanavond gewokte paksoi en varkenshaas en eigengemaakte satesaus met rijst en wat gegrilde bloemkool met kerrie bestrooid enzo.

Eindelijk eens een fietsbroek kunnen scoren bij de Aldi voor een tientje, ze waren altijd uitverkocht.
Niet dat ik van fietsen hou maar dan heb ik het maar :')

Mijn eten vandaag betrof o.a.: slagroomtaart, plak suikerbrood met boter en een bruine bonensoep met spek en rookworst.
Lekker! :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_139908694
Lijstje vandaag:
O: kwark, muesli, honing
T: banaan
L: 2 bh pindakaas, 2 bh selleriesalade. Tussen de eerste twee en de laatste zat een uur
T: appel, peer
D: aardappel met verse gebakken bieten met uit, appelmoes, een klein stukje brie en een halve kipfilet.
T: wijntje of twee
T: eventueel rijstwafel met roomkaas of pindakaas
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_139915656
Als we dan toch bezig zijn:

O: twee speltbrood met kipfilet, kaas, tomaat, sla, een ei en mayo
L: een tosti ham kaas, ketchup en cola light
T: 10 honingdropjes in de file :+
D: aardappels, spinazie, kaas, appelmoes
T: water en thee
pi_139917451
O Hai. Ik moet me hier maar weer eens melden. Misschien. Eigenlijk omdat ik binnenkort weer ritme moet krijgen (nu kan dat echt even niet) en meer moet eten zonder weer flink aan te komen. Ik zat aan yoga ofzo te denken om ook weer wat spiermassa op te bouwen. Veel gebeurd in het leven de afgelopen 9 maand... pffff
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:13:28 #185
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_139918341
Vertel Cali??

Is het al vrijdag? Ben zoooooooooooooooo toe aan zon
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:32:07 #186
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139919127
Na een verschrikkelijk weekend :{ weer twee dagen gezond gegeten.

Gisteren:
B: 25min wandelen.
O: 2 wasa vezelrijk knäckebrödjes, kipfilet.
L: optimel kwark met 40gr muesli. 1 kiwi.
T: 1 mineola. 1 appel. 200ml magere melk.
B: 10min fietsen.
D: 1 vers speltbroodje met "uitsmijter": kipfilet, ei, 30+ kaas. 150gr komkommer, 125gr cherrytomaatjes.
T: 250ml magere yoghurt.

Vandaag:
O: 2 volkoren boterhammen met kipfilet.
T: 1 appel, 1 mineola.
L: 2 volkoren boterhammen, 1 ei, 1x 30+ kaas. 200ml magere melk.
T: komkommer en cherrytomaatjes. Drinkbouillon.
D: gekookte aardappel, sperziebonen en een rundertartaartje.
T: 250ml magere yoghurt.
♥ || Baby catcher in training || ♥
  dinsdag 13 mei 2014 @ 20:36:32 #187
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_139919317
Lijstje:

O: 2 volkoren boterhammen. 1 met tartex, 1 met sandwichspread.
T: sinasappel
L: 2 volkoren boterhammen. 1 met tartex, 1 met sandwichspread (whehe, 's ochtends je broodjes smeren en leuk verdelen :P ). Stuk komkommer, cherrytomaatjes
T: Peer, rijstwafel
D: Zilvervliesrijst. Gemarineerde tofu gewokt met prei, paprika, ui en paksoi.
S: Bootcamp
T: Wheyshake. Schaaltje magere yoghurt. 25g pure (85%) chocolade.
Verder nog 2 kopjes koffie, een paar mokken kruidenthee en een liter water.

Merk wel dat mn lunch te weinig is om goed op te kunnen functioneren, nu al de 2e dag aan het einde van de middag flinke hoofdpijn. Iemand nog tips? Mn lunch is nogal eenzijdig vaak en de opbergruimte aan koelkast op werk beperkt. Personeelsrestaurant kan, maar heeft lang niet altijd de gezonde&allergie-veilige opties.

Net eindelijk weer bij mn normale bootcamp-uur mee kunnen trainen, wat was dat fijn zeg O+ En fijn om te merken dat mijn conditie gewoon weer zo goed terug is dat ik niet eens meer achterin de groep hobbel nu. Vasthouden, doorgaan en wellicht over een paar maanden dat ze naast de low en medium intensity ook de high intensity kunnen gaan geven :P
En blij met mn nieuwe lange voor/najaar-tight. Warm genoeg, maar niet te warm om lekker in te kunnen sporten. Dat winterding was toch wel erg oncomfortabel aan het worden en mn capri is 's avonds gewoon te koud.

[ Bericht 6% gewijzigd door douche-eendje op 13-05-2014 20:56:37 ]
pi_139919424
In het kort: naar Groningen verhuisd, relatie uit, druk, eenzaam, somber, nog somberder, psycholoog, antidepressiva en nu in de bijwerkingen fase ( kan niet eten, niet slapen( ondanks slaappillen), kan niet werken, kan mijn huis niet uit (want angsten)). Met moeite krijg ik wat weg en eet ik dus ook maar alles waar ik zin in heb want beter dan niets maar in de afgelopen 8 dagen wel kilo of 3 a 4 kwijt.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_139919458
Ah ik geloof dat ik me hier ook mag gaan melden, iets met op gewicht letten en je eetpatroon aanpassen. Mijn lijstje van vandaag:

O: 4 sneden brood, bruin met pitjes (:)), twee flinke koppen gewone thee.
T: 2 sneden brood, jup ook bruin met pitjes :D
L: 4 sneden brood, zelfde verhaal, halve liter melk.
T: Banaan.
S: 1 uur judo (conditietraining)
T: Ranja (Karvan Cevitan iemand?)
D: Gekookte boontjes met gekookte aardappelen en een stuk karbonade. als toetje een schaaltje pudding, zelf gekookt: rum-rozijnen smaak.

Vragen/tips, graag!
pi_139919595
Voor de volledigheid:
O: notenkoek met boter
T: chocolate chip cookie (kleintje)
L: 3 cracker kaas
T: mandarijn
T: yoghurt met hagelslag

verder wat vitamine pillen en een glas cola. Dit heeft heel veel moeite gekost :').
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_139921358
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:38 schreef Californium het volgende:
In het kort: naar Groningen verhuisd, relatie uit, druk, eenzaam, somber, nog somberder, psycholoog, antidepressiva en nu in de bijwerkingen fase ( kan niet eten, niet slapen( ondanks slaappillen), kan niet werken, kan mijn huis niet uit (want angsten)). Met moeite krijg ik wat weg en eet ik dus ook maar alles waar ik zin in heb want beter dan niets maar in de afgelopen 8 dagen wel kilo of 3 a 4 kwijt.
He bah Cali, wat heftig allemaal! Sterkte ;( :*
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:18:26 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_139921571
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:38 schreef Californium het volgende:
In het kort: naar Groningen verhuisd, relatie uit, druk, eenzaam, somber, nog somberder, psycholoog, antidepressiva en nu in de bijwerkingen fase ( kan niet eten, niet slapen( ondanks slaappillen), kan niet werken, kan mijn huis niet uit (want angsten)). Met moeite krijg ik wat weg en eet ik dus ook maar alles waar ik zin in heb want beter dan niets maar in de afgelopen 8 dagen wel kilo of 3 a 4 kwijt.
-O- Hopelijk kom je er een beetje uit want het klinkt niet echt als een heel gezond/leuk patroon om het zacht uit te drukken
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_139921646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:39 schreef bagpiper001 het volgende:
Ah ik geloof dat ik me hier ook mag gaan melden, iets met op gewicht letten en je eetpatroon aanpassen. Mijn lijstje van vandaag:

O: 4 sneden brood, bruin met pitjes (:)), twee flinke koppen gewone thee.
T: 2 sneden brood, jup ook bruin met pitjes :D
L: 4 sneden brood, zelfde verhaal, halve liter melk.
T: Banaan.
S: 1 uur judo (conditietraining)
T: Ranja (Karvan Cevitan iemand?)
D: Gekookte boontjes met gekookte aardappelen en een stuk karbonade. als toetje een schaaltje pudding, zelf gekookt: rum-rozijnen smaak.

Vragen/tips, graag!
Welkom!

Vragen:
- waarom zo veel brood?
- wat zat er op je brood?
- waarom zo veel suiker? ( brood, banaam, ranja, halve liter melk, toetje)
- waar is de rest van je fruit?

Is dit wat je altijd eet? Het is namelijk niet in balans: eiwitten, goede vetten, koolhydraten. Eigenlijk eet je voornamelijk de laatste groep.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:22:42 #194
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139921836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:38 schreef Californium het volgende:
In het kort: naar Groningen verhuisd, relatie uit, druk, eenzaam, somber, nog somberder, psycholoog, antidepressiva en nu in de bijwerkingen fase ( kan niet eten, niet slapen( ondanks slaappillen), kan niet werken, kan mijn huis niet uit (want angsten)). Met moeite krijg ik wat weg en eet ik dus ook maar alles waar ik zin in heb want beter dan niets maar in de afgelopen 8 dagen wel kilo of 3 a 4 kwijt.
Poeh! Sterkte! :*
Bijwerkingen worden over het algemeen met een paar weken minder. Hoop dat je daar iig snel doorheen bent!
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_139921911
Thx! Het idee is dat de bijwerkingen moeten verdwijnen na 2 a 4 weken. Dan kan hopelijk het gewone leven weer doorgaan (met hulp van psycholoog /psychiater) dus even doorbijten nu.... maar dat ik erg lastig en vermoeiend.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_139922006
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:22 schreef Yuki het volgende:

[..]

Poeh! Sterkte! :*
Bijwerkingen worden over het algemeen met een paar weken minder. Hoop dat je daar iig snel doorheen bent!
Dat dus. Thx! poging 5695269853 om te slapen nu met nieuwe slaappillen.....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:25:25 #197
50430 Yuki
Student Midwife
pi_139922032
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:23 schreef Californium het volgende:
Thx! Het idee is dat de bijwerkingen moeten verdwijnen na 2 a 4 weken. Dan kan hopelijk het gewone leven weer doorgaan (met hulp van psycholoog /psychiater) dus even doorbijten nu.... maar dat ik erg lastig en vermoeiend.
Dat is het zeker :Y
Ook al kost het moeite en is het niet allemaal even gezond, je eet wel. Het is beter dan niks.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_139922391
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:19 schreef An24 het volgende:

[..]

Welkom!

Vragen:
- waarom zo veel brood?
- wat zat er op je brood?
- waarom zo veel suiker? ( brood, banaam, ranja, halve liter melk, toetje)
- waar is de rest van je fruit?

Is dit wat je altijd eet? Het is namelijk niet in balans: eiwitten, goede vetten, koolhydraten. Eigenlijk eet je voornamelijk de laatste groep.
Ah dankjewel :)

als antwoord op je vragen:

- omdat ik brood lekker vind O~) Maar serieus, ik eet eigenlijk altijd brood (ben geen fan van cornflakes of yoghurt of zoiets dergelijks)
- Op mijn brood zit voornamelijk vlees: cervelaat, rookvlees, katenspek, ham, noem het maar op. Nooit hetzelfde want ik houd wel van afwisseling en soms ook kaas (jong belegen)
- Goede vraag, niet over nagedacht, daar kan ik wel eens op gaan letten.
- Ja vandaag een beetje erbij ingeschoten, normaliter heb ik tussendoor in de ochtend en de middag altijd wel iets van een appel of mandarijn bij.

Het komt inderdaad wel vaak ongeveer op dit neer, ondanks dat ik normaliter meer fruit eet en het avondeten wisselt nogal eens. Nu toevallig groente, maar met enige regelmaat ook rijst/pasta gerechten. Goede tip, eiwitten en vetten dus. Helaas hier thuis geen visgerechten (houdt moeders niet van, dus eten we eigenlijk nooit) maar ik zal eens naar ei-gerechten gaan kijken. Vetten wordt dus ook lastig, zeker aangezien ik er een notenallergie bij heb en noten eten dus een no-go is :{ Nog tips hiervoor? In ieder geval alvast bedankt, altijd fijn om een verhelderende blik op je eetpatroon te krijgen :)
pi_139923317
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 21:31 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ah dankjewel :)

als antwoord op je vragen:

- omdat ik brood lekker vind O~) Maar serieus, ik eet eigenlijk altijd brood (ben geen fan van cornflakes of yoghurt of zoiets dergelijks)
- Op mijn brood zit voornamelijk vlees: cervelaat, rookvlees, katenspek, ham, noem het maar op. Nooit hetzelfde want ik houd wel van afwisseling en soms ook kaas (jong belegen)
- Goede vraag, niet over nagedacht, daar kan ik wel eens op gaan letten.
- Ja vandaag een beetje erbij ingeschoten, normaliter heb ik tussendoor in de ochtend en de middag altijd wel iets van een appel of mandarijn bij.

Het komt inderdaad wel vaak ongeveer op dit neer, ondanks dat ik normaliter meer fruit eet en het avondeten wisselt nogal eens. Nu toevallig groente, maar met enige regelmaat ook rijst/pasta gerechten. Goede tip, eiwitten en vetten dus. Helaas hier thuis geen visgerechten (houdt moeders niet van, dus eten we eigenlijk nooit) maar ik zal eens naar ei-gerechten gaan kijken. Vetten wordt dus ook lastig, zeker aangezien ik er een notenallergie bij heb en noten eten dus een no-go is :{ Nog tips hiervoor? In ieder geval alvast bedankt, altijd fijn om een verhelderende blik op je eetpatroon te krijgen :)
Joh, dan vraag je moeders toch of ze het erg vindt als jij een stukje vette zalm voor jezelf erbij maakt?

Avocado wel eens geprobeerd? Tip: ik neem wel eens een plak brood, prak een kwart tot een halve avocado (smaakt bijna als boter) kipfilet er op, tomaatje, eitje. Dan heb je alle voedselgroepen op een heerlijke sandwich :9

En als lunch salade?

En je karbonade bakken met een beetje salie in de pan en als het vleesch de pan uit is wat koude olijfolie er over :9
pi_139935128
;(
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')