Waarom zouden we zo veel geduld moeten hebben? Waarom toezien hoe generaties mensen door de extremistische islam worden onderdrukt? Ik zie liever dat er veel harder wordt ingegrepen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De islam adepten leven nog in de middeleeuwen, dat blijkt wel weer. Misschien over een jaar of 1000 dat ook zij de verlichting doormaken.
Derde Wereldoorlog?quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:35 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom zouden we zo veel geduld moeten hebben? Waarom toezien hoe generaties mensen door de extremistische islam worden onderdrukt? Ik zie liever dat er veel harder wordt ingegrepen.
Wat stel je voor? Een oorlog tegen de islam?quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom zouden we zo veel geduld moeten hebben? Waarom toezien hoe generaties mensen door de extremistische islam worden onderdrukt? Ik zie liever dat er veel harder wordt ingegrepen.
Wie gaat dat betalen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Isoleren. Niets meer mee te maken willen hebben. IJzeren gordijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Een oorlog tegen de islam?
Ja want zij staan te popelen om huis en haard te verlaten om bij iemand als jij te komen leven die vindt dat zij aan religieuze psychoses lijden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:52 schreef Jigzoz het volgende:
Er is trouwens nog wel een optie, maar die is nogal onorthodox: je zou als Europa kunnen zeggen dat we de grenzen volledig openstellen voor uitsluitend vrouwen uit islamitische landen.
Want alleen vrouwen hebben het moeilijk in islamtische landen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee. Isoleren. Niets meer mee te maken willen hebben. IJzeren gordijn.
Maar ja, die olie hè...
Er is trouwens nog wel een optie, maar die is nogal onorthodox: je zou als Europa kunnen zeggen dat we de grenzen volledig openstellen voor uitsluitend vrouwen uit islamitische landen. Voor de rest komt er niemand meer in. Resultaat: daar een enorm vrouwentekort, krimpende bevolking, meer rechten voor vrouwen, aangezien ze ineens wél waardevol worden. Resultaat hier: meer vrouwen en die veroorzaken lang niet zoveel ellende als mannen.
Maak je maar geen zorgen. Het westen bekommert zich nauwelijks om Nigeria. Dus wat betreft dat isoleren, zit het wel snor.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar ja, die olie hè...
Er is trouwens nog wel een optie, maar die is nogal onorthodox: je zou als Europa kunnen zeggen dat we de grenzen volledig openstellen voor uitsluitend vrouwen uit islamitische landen. Voor de rest komt er niemand meer in. Resultaat: daar een enorm vrouwentekort, krimpende bevolking, meer rechten voor vrouwen, aangezien ze ineens wél waardevol worden. Resultaat hier: meer vrouwen en die veroorzaken lang niet zoveel ellende als mannen.
Nee man. Niet bij mij. Europa is hartstikke groot.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:55 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ja want zij staan te popelen om huis en haard te verlaten om bij iemand als jij te komen leven die vindt dat zij aan religieuze psychoses lijden.
Daar gaat het niet om. Als de vrouwen daar weg zijn, dan zullen de mannen wel in moeten binden. Anders houdt alles op.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:59 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Want alleen vrouwen hebben het moeilijk in islamtische landen.
Jij moet de rationele atheïst voorstellen met je waanideeën?quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:08 schreef Jigzoz het volgende:
Daar gaat het niet om. Als de vrouwen daar weg zijn, dan zullen de mannen wel in moeten binden. Anders houdt alles op.
Nou, ik moord geen halve dorpen uit omdat ik een denkbeeldige vriend heb die ik per se moet gehoorzamen, dus ik mag redelijk debiel doen voor ik wat dat betreft ook maar in de schaduw van dat soort volk mag staan.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:08 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij moet de rationele atheïst voorstellen met je waanideeën?
De overgrote meerderheid van de vrouwen wil gewoon blijven hoorquote:Op donderdag 8 mei 2014 00:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Als de vrouwen daar weg zijn, dan zullen de mannen wel in moeten binden. Anders houdt alles op.
Oké.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:10 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de vrouwen wil gewoon blijven hoor
Ten eerste: bovenstaande was natuurlijk puur hypothetisch, want het kan helemaal niet.quote:
Alleen vanwege de welvaart, de westerse cultuur daar kotsen ze op.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ten eerste: bovenstaande was natuurlijk puur hypothetisch, want het kan helemaal niet.
Ten tweede: ja, ik weet vrij zeker dat het overgrote deel van de bevolking daar dolgraag in Europa zou gaan wonen.
En ook daarom dus alleen vrouwen. Die zijn hebben daar voornamelijk nadeel van de lokale cultuur. Reden genoeg om de 'Europese cultuur' boven dat te verkiezen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 00:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Alleen vanwege de welvaart, de westerse cultuur daar kotsen ze op.
Vaak wel, maar wat hier gebeurd lijkt meer op ordinair plunderen zoals de vikingen dat deden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:57 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Het zijn toch vaak christenen enzo die ze aanvallen. Lijkt me vrij stug dat islamitische terrostisten willekeurige slachtoffers maken als je begrijpt wat ik bedoel. Ze willen toch een boodschap overbrengen en om dan moslims - dus je eigen soort - zo te killen is dan krom.
Edelgesteente, gas en olie zijn maar enkele van de vele bodemschatten die dat land rijk is, vroeg of laat wekt dat belangstelling van de hyena's.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen. Het westen bekommert zich nauwelijks om Nigeria. Dus wat betreft dat isoleren, zit het wel snor.
Ja, als ze hun grondstoffen nou eens zouden delven ipv met kapmessen elkaar gaan lopen afmaken...quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat ze daar zo absurd rijk zijn.
Lijkt me een heel praktische tip.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, als ze hun grondstoffen nou eens zouden delven ipv met kapmessen elkaar gaan lopen afmaken...
Maar dat moet je eerst de plaatse stammen/bevolking/overheid verjagen. Dan heb je meer grondstoffen voor jezelf. En dat is dus precies wat er dagelijks gebeurd in die landen. Weet je hoeveel er gevochten wordt voor grondstoffen die in mobiele telefoons worden verwerkt...quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, als ze hun grondstoffen nou eens zouden delven ipv met kapmessen elkaar gaan lopen afmaken...
Lijkt me een groot woord. Gewoon snel een paar terroristische broeinesten uitroeien.quote:
Nee, ik weet dat je mij graag wilt framen als islam-hater, maar dat is niet wat ik opper. Ik wil religieus extremisten (lees, in dit geval: terroristen) uitschakelen. Dat lijkt me een stuk humaner en beter voor de mensheid dan honderden jaren doorgaan met het tolereren van gewelddadige onderdrukking van mensen,quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Een oorlog tegen de islam?
Ik juich het van harte toe dat we onszelf minder afhankelijk maken van dubieuze schurkenstaten, ongeacht of het nu gaat om het Midden-Oosten of Rusland. Hoe beter we zelf in onze energie kunnen voorzien, des te minder hoeven we met dergelijke regimes rekening te houden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar ja, die olie hè...
Intensivering van de War on Terror dus? Want die strijd was immers zo'n immens succes?quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt me een groot woord. Gewoon snel een paar terroristische broeinesten uitroeien.
[..]
Nee, ik weet dat je mij graag wilt framen als islam-hater, maar dat is niet wat ik opper. Ik wil religieus extremisten (lees, in dit geval: terroristen) uitschakelen. Dat lijkt me een stuk humaner en beter voor de mensheid dan honderden jaren doorgaan met het tolereren van gewelddadige onderdrukking van mensen,
Jup. En over de bekende diamanten ed.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar dat moet je eerst de plaatse stammen/bevolking/overheid verjagen. Dan heb je meer grondstoffen voor jezelf. En dat is dus precies wat er dagelijks gebeurd in die landen. Weet je hoeveel er gevochten wordt voor grondstoffen die in mobiele telefoons worden verwerkt...
Briljant plan! Daar heeft nog niemand aan gedacht.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:43 schreef Elfletterig het volgende:
Lijkt me een groot woord. Gewoon snel een paar terroristische broeinesten uitroeien.
Het probleem zijn niet de regimes die meestal door het Westen zelf in het zadel zijn geholpen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ik juich het van harte toe dat we onszelf minder afhankelijk maken van dubieuze schurkenstaten, ongeacht of het nu gaat om het Midden-Oosten of Rusland. Hoe beter we zelf in onze energie kunnen voorzien, des te minder hoeven we met dergelijke regimes rekening te houden.
Want het is gebleken dat dat altijd zo goed werkt, een staat gerunt door simpletons.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:03 schreef TLC het volgende:
De rebellenbeweging Boko Haram, waarvan de naam 'Westers onderwijs is zondig' betekent, wil een islamitische staat vestigen in het noorden van Nigeria.
Weinig, maar zonder religie zou dit ook zijn gebeurd.quote:
Klopt, maar de drijfveer is religie, i.a.w. een 'verkeerde' interpretatie van de Koran. Plunderen zal daar sowieso al regelmatig gebeuren, maar zoals jij zegt idd is dit barbaars, middeleeuws. Boko Haram zijn een stel psychopatische, gehersenspoelde beesten met het IQ van een zandkorrel.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weinig, maar zonder religie zou dit ook zijn gebeurd.
En dat zeg ik niet over de meeste aanslagen, maar de manier waarop deze groep te werk gaat is gewoon barbaars plunderen om het plunderen.
Ik weet niet of religie echt de drijfveer is bij Boko Haram. Wel bij andere islamitische extrimisten denk ik. Maar Boko Haram lijkt meer op de kartels in Mexico, die hetzelfde doen (en die lui zijn vaak ook niet religieus).quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:09 schreef Jordony het volgende:
[..]
Klopt, maar de drijfveer is religie, i.a.w. een 'verkeerde' interpretatie van de Koran. Plunderen zal daar sowieso al regelmatig gebeuren, maar zoals jij zegt idd is dit barbaars, middeleeuws. Boko Haram zijn een stel psychopatische, gehersenspoelde beesten met het IQ van een zandkorrel.
Het is en blijft een islamitische terreurgroep. Empatisch vermogen is niet bij hun laag maar compleet afwezig. Het liefst heb ik alle leden van deze pauper organisatie gekruisigd gezien in een woestijn waar de schorpioenen en zandvlooien lekker op hun lul kunnen knauwen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik weet niet of religie echt de drijfveer is bij Boko Haram. Wel bij andere islamitische extrimisten denk ik. Maar Boko Haram lijkt meer op de kartels in Mexico, die hetzelfde doen (en die lui zijn vaak ook niet religieus).
Ik denk dat hun IQ ook niet perse laag is. Eerder hun empatisch vermogen. Deze lui nemen gewoon wat ze willen. Oh, zin in seks? Ontvoer ff drie meisjes en ga erop los. Walgelijk. Beesten zijn het gewoon. Letterlijk. Gaan gewoon af op hun oerinstinct.
Goodluck en Patience...wat een zalig huwelijk moet dat zijn zeg.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:21 schreef Charismatisch het volgende:
Stelletje barbaren
Door de ontvoering van enkele Nederlanders die in Nigeria waren voor een publicatie over de rol van Shell staat dit gangsterland plotseling op ons journalistieke netvlies.
Barbaars is nog zacht uitgedrukt. Het land wordt geleid door Goodluck Jonathan, een gevaarlijke, corrupte malloot met een deukhoed die door een castingbureau lijkt te zijn uitgezocht. Hij is met afstand de rijkste politicus ter wereld, met een inkomen van tachtig miljoen dollar, alleen al over het afgelopen jaar, o.a. door een lucratieve deal met het cosmeticamerk Cover Girl.
Ze zijn in dit wildwestland waarachtig wel wat gewend, maar de massa-ontvoering van al die meisjes leidde tot explosie van verontwaardiging. De ouders van de kinderen verwijten Jonathan dat politie en justitie niets ondernemen. Twee vertegenwoordigsters van de moeders, die in hun wanhoop de hulp inriepen van de vrouw van de president, Patience Jonathan, werden daarna prompt gearresteerd. Op aanwijzing van mevrouw Jonathan, en op beschuldiging van het verzinnen van het ontvoeringsverhaal.
http://www.bnr.nl/opinie/(...)g-stelletje-barbaren
Ja, nog even en het westen heeft zelfs de islam bedacht.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:01 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Het probleem zijn niet de regimes die meestal door het Westen zelf in het zadel zijn geholpen.
Idd.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:44 schreef Hathor het volgende:
Goodluck en Patience...wat een zalig huwelijk moet dat zijn zeg.
Tja, je kunt ook blind islam bashen, maar een beetje zelf op onderzoek uit gaan en er blijken andere redenen mee te spelen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:03 schreef ems. het volgende:
Ah nee, dan is het goed. Als iemand gemeen tegen mij is ga ik ook altijd massaal andermans kinderen ontvoeren
Nee, dan kan je inderdaad beter blind losgaan op 'het westen'.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Tja, je kunt ook blind islam bashen,
Je zou dat kunnen omschrijven als een normale menselijke reactie ja.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:03 schreef ems. het volgende:
Ah nee, dan is het goed. Als iemand gemeen tegen mij is ga ik ook altijd massaal andermans kinderen ontvoeren
Ik ben niet uit op gesprekken met mensen die willens en wetens mijn mening verdraaien.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En westerlingen de jouwe. Wat een mooie gesprekken zullen jullie kunnen voeren zeg...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |