abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139682948
De islam adepten leven nog in de middeleeuwen, dat blijkt wel weer. Misschien over een jaar of 1000 dat ook zij de verlichting doormaken.
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:28:11 #52
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139683061
Boeiend, niks aan doen en lekker wegblijven. Ruim je de ene beweging op komt er vanzelf een andere.
pi_139683382
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De islam adepten leven nog in de middeleeuwen, dat blijkt wel weer. Misschien over een jaar of 1000 dat ook zij de verlichting doormaken.
Waarom zouden we zo veel geduld moeten hebben? Waarom toezien hoe generaties mensen door de extremistische islam worden onderdrukt? Ik zie liever dat er veel harder wordt ingegrepen.
pi_139683847
quote:
15s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:35 schreef Elfletterig het volgende:
Waarom zouden we zo veel geduld moeten hebben? Waarom toezien hoe generaties mensen door de extremistische islam worden onderdrukt? Ik zie liever dat er veel harder wordt ingegrepen.
Derde Wereldoorlog?
-
pi_139683891
quote:

[..]

Wat stel je voor? Een oorlog tegen de islam?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:50:52 #56
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139684012
quote:

[..]

Wie gaat dat betalen?
Anti-Turkije
pi_139684051
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee. Isoleren. Niets meer mee te maken willen hebben. IJzeren gordijn.

Maar ja, die olie hè...

Er is trouwens nog wel een optie, maar die is nogal onorthodox: je zou als Europa kunnen zeggen dat we de grenzen volledig openstellen voor uitsluitend vrouwen uit islamitische landen. Voor de rest komt er niemand meer in. Resultaat: daar een enorm vrouwentekort, krimpende bevolking, meer rechten voor vrouwen, aangezien ze ineens wél waardevol worden. Resultaat hier: meer vrouwen en die veroorzaken lang niet zoveel ellende als mannen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2014 23:53:07 ]
pi_139684173
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:52 schreef Jigzoz het volgende:
Er is trouwens nog wel een optie, maar die is nogal onorthodox: je zou als Europa kunnen zeggen dat we de grenzen volledig openstellen voor uitsluitend vrouwen uit islamitische landen.
Ja want zij staan te popelen om huis en haard te verlaten om bij iemand als jij te komen leven die vindt dat zij aan religieuze psychoses lijden.
-
pi_139684257
Ik denk dat Afrika het nieuwe doelwit word van de 'internationale' gemeenschap.

Kun je ook wel zien aan de mate waarin Frankrijk huishoud zonder commentaar, en US drone/SF acties.
pi_139684296
quote:

[..]

Maar ja, die olie hè...

Er is trouwens nog wel een optie, maar die is nogal onorthodox: je zou als Europa kunnen zeggen dat we de grenzen volledig openstellen voor uitsluitend vrouwen uit islamitische landen. Voor de rest komt er niemand meer in. Resultaat: daar een enorm vrouwentekort, krimpende bevolking, meer rechten voor vrouwen, aangezien ze ineens wél waardevol worden. Resultaat hier: meer vrouwen en die veroorzaken lang niet zoveel ellende als mannen.
Want alleen vrouwen hebben het moeilijk in islamtische landen.
pi_139684314
quote:

[..]

Maar ja, die olie hè...

Maak je maar geen zorgen. Het westen bekommert zich nauwelijks om Nigeria. Dus wat betreft dat isoleren, zit het wel snor.
pi_139684526
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:55 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ja want zij staan te popelen om huis en haard te verlaten om bij iemand als jij te komen leven die vindt dat zij aan religieuze psychoses lijden.
Nee man. Niet bij mij. Europa is hartstikke groot.
pi_139684550
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:59 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Want alleen vrouwen hebben het moeilijk in islamtische landen.
Daar gaat het niet om. Als de vrouwen daar weg zijn, dan zullen de mannen wel in moeten binden. Anders houdt alles op.
pi_139684589
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:08 schreef Jigzoz het volgende:
Daar gaat het niet om. Als de vrouwen daar weg zijn, dan zullen de mannen wel in moeten binden. Anders houdt alles op.
Jij moet de rationele atheïst voorstellen met je waanideeën?
-
pi_139684634
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:08 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Jij moet de rationele atheïst voorstellen met je waanideeën?
Nou, ik moord geen halve dorpen uit omdat ik een denkbeeldige vriend heb die ik per se moet gehoorzamen, dus ik mag redelijk debiel doen voor ik wat dat betreft ook maar in de schaduw van dat soort volk mag staan.
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:10:46 #66
421524 SadPanda
pi_139684644
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid van de vrouwen wil gewoon blijven hoor :')
Anti-Turkije
pi_139684674
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:10 schreef SadPanda het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid van de vrouwen wil gewoon blijven hoor :')
Oké. :')
  donderdag 8 mei 2014 @ 00:13:01 #68
421524 SadPanda
pi_139684709
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké. :')
Jij denkt serieus wat anders?
Anti-Turkije
pi_139684923
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:13 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jij denkt serieus wat anders?
Ten eerste: bovenstaande was natuurlijk puur hypothetisch, want het kan helemaal niet.
Ten tweede: ja, ik weet vrij zeker dat het overgrote deel van de bevolking daar dolgraag in Europa zou gaan wonen.
pi_139685005
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ten eerste: bovenstaande was natuurlijk puur hypothetisch, want het kan helemaal niet.
Ten tweede: ja, ik weet vrij zeker dat het overgrote deel van de bevolking daar dolgraag in Europa zou gaan wonen.
Alleen vanwege de welvaart, de westerse cultuur daar kotsen ze op.
pi_139685048
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 00:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Alleen vanwege de welvaart, de westerse cultuur daar kotsen ze op.
En ook daarom dus alleen vrouwen. Die zijn hebben daar voornamelijk nadeel van de lokale cultuur. Reden genoeg om de 'Europese cultuur' boven dat te verkiezen.
  donderdag 8 mei 2014 @ 03:14:10 #72
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_139687213
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:57 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Het zijn toch vaak christenen enzo die ze aanvallen. Lijkt me vrij stug dat islamitische terrostisten willekeurige slachtoffers maken als je begrijpt wat ik bedoel. Ze willen toch een boodschap overbrengen en om dan moslims - dus je eigen soort - zo te killen is dan krom.
Vaak wel, maar wat hier gebeurd lijkt meer op ordinair plunderen zoals de vikingen dat deden.

Gewoon dorpen plunderen om het geld en de vrouwen.

Het is gewoon wetteloosheid. Ieder voor zich weer. Vroeger (maar dan praat je echt over lang geleden) was het heel normaal dat er bendes rondtrokken. Daarom had elk groot dorp ook een stadsmuur. Het lijkt erop dat ze hier weer op dat punt zijn aanbeland. Helaas helpt een muur niet zoveel meer tegen hedendaagse wapens...

[ Bericht 8% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 08-05-2014 03:19:32 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 8 mei 2014 @ 04:02:17 #73
117098 Hathor
Effe niet
pi_139687340
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maak je maar geen zorgen. Het westen bekommert zich nauwelijks om Nigeria. Dus wat betreft dat isoleren, zit het wel snor.
Edelgesteente, gas en olie zijn maar enkele van de vele bodemschatten die dat land rijk is, vroeg of laat wekt dat belangstelling van de hyena's.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_139687348
Afrika is een geldbron.
If not now, then when.
pi_139688606
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 04:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Afrika is een geldbron.
Ah, vandaar dat ze daar zo absurd rijk zijn.
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:12:53 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_139688798
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat ze daar zo absurd rijk zijn.
Ja, als ze hun grondstoffen nou eens zouden delven ipv met kapmessen elkaar gaan lopen afmaken...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_139688818
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja, als ze hun grondstoffen nou eens zouden delven ipv met kapmessen elkaar gaan lopen afmaken...
Lijkt me een heel praktische tip.
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:40:17 #78
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_139690877
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar dat moet je eerst de plaatse stammen/bevolking/overheid verjagen. Dan heb je meer grondstoffen voor jezelf. En dat is dus precies wat er dagelijks gebeurd in die landen. Weet je hoeveel er gevochten wordt voor grondstoffen die in mobiele telefoons worden verwerkt...
pi_139690963
quote:
5s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:46 schreef Charismatisch het volgende:
Derde Wereldoorlog?
Lijkt me een groot woord. Gewoon snel een paar terroristische broeinesten uitroeien.

quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik weet dat je mij graag wilt framen als islam-hater, maar dat is niet wat ik opper. Ik wil religieus extremisten (lees, in dit geval: terroristen) uitschakelen. Dat lijkt me een stuk humaner en beter voor de mensheid dan honderden jaren doorgaan met het tolereren van gewelddadige onderdrukking van mensen,
pi_139691036
quote:

[..]

Maar ja, die olie hè...

Ik juich het van harte toe dat we onszelf minder afhankelijk maken van dubieuze schurkenstaten, ongeacht of het nu gaat om het Midden-Oosten of Rusland. Hoe beter we zelf in onze energie kunnen voorzien, des te minder hoeven we met dergelijke regimes rekening te houden.

We hebben trouwens in Europa al meer dan genoeg moslims. Los eerst de aanzienlijke integratieproblemen maar eens op voordat we nieuwe stromen mensen toelaten, Het is namelijk dweilen met de kraan open nu.
pi_139691042
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Lijkt me een groot woord. Gewoon snel een paar terroristische broeinesten uitroeien.

[..]

Nee, ik weet dat je mij graag wilt framen als islam-hater, maar dat is niet wat ik opper. Ik wil religieus extremisten (lees, in dit geval: terroristen) uitschakelen. Dat lijkt me een stuk humaner en beter voor de mensheid dan honderden jaren doorgaan met het tolereren van gewelddadige onderdrukking van mensen,
Intensivering van de War on Terror dus? Want die strijd was immers zo'n immens succes?

[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 08-05-2014 19:48:01 ]
pi_139691204
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 04:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Afrika is een geldbron.
Dat was/is het natuurlijk al eeuwen.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 8 mei 2014 @ 10:58:11 #83
168739 Red_85
'echt wel'
pi_139691326
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar dat moet je eerst de plaatse stammen/bevolking/overheid verjagen. Dan heb je meer grondstoffen voor jezelf. En dat is dus precies wat er dagelijks gebeurd in die landen. Weet je hoeveel er gevochten wordt voor grondstoffen die in mobiele telefoons worden verwerkt...
Jup. En over de bekende diamanten ed.

Of ga lekker samenwerken en deel je winst. Maar nee, alle egotjes daar willen natuurlijk alles voor zichzelf of hebben oud zeer en gunnen niks aan een ander, dus gaan ze elkaar met kapmessen bewerken.
Of er komt een grote multinational langs die de lokale bevolking niets gunt en ze tegen elkaar gaat uitspelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_139691353
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:43 schreef Elfletterig het volgende:
Briljant plan! Daar heeft nog niemand aan gedacht.
-
pi_139691423
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ik juich het van harte toe dat we onszelf minder afhankelijk maken van dubieuze schurkenstaten, ongeacht of het nu gaat om het Midden-Oosten of Rusland. Hoe beter we zelf in onze energie kunnen voorzien, des te minder hoeven we met dergelijke regimes rekening te houden.
Het probleem zijn niet de regimes die meestal door het Westen zelf in het zadel zijn geholpen.
-
pi_139691506
Religie... wat heb je er aan...
pi_139691514
quote:
13s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:03 schreef TLC het volgende:
De rebellenbeweging Boko Haram, waarvan de naam 'Westers onderwijs is zondig' betekent, wil een islamitische staat vestigen in het noorden van Nigeria.
Want het is gebleken dat dat altijd zo goed werkt, een staat gerunt door simpletons.
Conscience do cost.
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:07:01 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_139691550
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:05 schreef Jordony het volgende:
Religie... wat heb je er aan...
Weinig, maar zonder religie zou dit ook zijn gebeurd.

En dat zeg ik niet over de meeste aanslagen, maar de manier waarop deze groep te werk gaat is gewoon barbaars plunderen om het plunderen.
pi_139691593
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Weinig, maar zonder religie zou dit ook zijn gebeurd.

En dat zeg ik niet over de meeste aanslagen, maar de manier waarop deze groep te werk gaat is gewoon barbaars plunderen om het plunderen.
Klopt, maar de drijfveer is religie, i.a.w. een 'verkeerde' interpretatie van de Koran. Plunderen zal daar sowieso al regelmatig gebeuren, maar zoals jij zegt idd is dit barbaars, middeleeuws. Boko Haram zijn een stel psychopatische, gehersenspoelde beesten met het IQ van een zandkorrel.
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:14:18 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_139691757
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:09 schreef Jordony het volgende:

[..]

Klopt, maar de drijfveer is religie, i.a.w. een 'verkeerde' interpretatie van de Koran. Plunderen zal daar sowieso al regelmatig gebeuren, maar zoals jij zegt idd is dit barbaars, middeleeuws. Boko Haram zijn een stel psychopatische, gehersenspoelde beesten met het IQ van een zandkorrel.
Ik weet niet of religie echt de drijfveer is bij Boko Haram. Wel bij andere islamitische extrimisten denk ik. Maar Boko Haram lijkt meer op de kartels in Mexico, die hetzelfde doen (en die lui zijn vaak ook niet religieus).

Ik denk dat hun IQ ook niet perse laag is. Eerder hun empatisch vermogen. Deze lui nemen gewoon wat ze willen. Oh, zin in seks? Ontvoer ff drie meisjes en ga erop los. Walgelijk. Beesten zijn het gewoon. Letterlijk. Gaan gewoon af op hun oerinstinct.
pi_139691844
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik weet niet of religie echt de drijfveer is bij Boko Haram. Wel bij andere islamitische extrimisten denk ik. Maar Boko Haram lijkt meer op de kartels in Mexico, die hetzelfde doen (en die lui zijn vaak ook niet religieus).

Ik denk dat hun IQ ook niet perse laag is. Eerder hun empatisch vermogen. Deze lui nemen gewoon wat ze willen. Oh, zin in seks? Ontvoer ff drie meisjes en ga erop los. Walgelijk. Beesten zijn het gewoon. Letterlijk. Gaan gewoon af op hun oerinstinct.
Het is en blijft een islamitische terreurgroep. Empatisch vermogen is niet bij hun laag maar compleet afwezig. Het liefst heb ik alle leden van deze pauper organisatie gekruisigd gezien in een woestijn waar de schorpioenen en zandvlooien lekker op hun lul kunnen knauwen.
pi_139691943
Stelletje barbaren
Door de ontvoering van enkele Nederlanders die in Nigeria waren voor een publicatie over de rol van Shell staat dit gangsterland plotseling op ons journalistieke netvlies.

Barbaars is nog zacht uitgedrukt. Het land wordt geleid door Goodluck Jonathan, een gevaarlijke, corrupte malloot met een deukhoed die door een castingbureau lijkt te zijn uitgezocht. Hij is met afstand de rijkste politicus ter wereld, met een inkomen van tachtig miljoen dollar, alleen al over het afgelopen jaar, o.a. door een lucratieve deal met het cosmeticamerk Cover Girl.

Ze zijn in dit wildwestland waarachtig wel wat gewend, maar de massa-ontvoering van al die meisjes leidde tot explosie van verontwaardiging. De ouders van de kinderen verwijten Jonathan dat politie en justitie niets ondernemen. Twee vertegenwoordigsters van de moeders, die in hun wanhoop de hulp inriepen van de vrouw van de president, Patience Jonathan, werden daarna prompt gearresteerd. Op aanwijzing van mevrouw Jonathan, en op beschuldiging van het verzinnen van het ontvoeringsverhaal.
http://www.bnr.nl/opinie/(...)g-stelletje-barbaren
-
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:44:18 #93
117098 Hathor
Effe niet
pi_139692681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:21 schreef Charismatisch het volgende:
Stelletje barbaren
Door de ontvoering van enkele Nederlanders die in Nigeria waren voor een publicatie over de rol van Shell staat dit gangsterland plotseling op ons journalistieke netvlies.

Barbaars is nog zacht uitgedrukt. Het land wordt geleid door Goodluck Jonathan, een gevaarlijke, corrupte malloot met een deukhoed die door een castingbureau lijkt te zijn uitgezocht. Hij is met afstand de rijkste politicus ter wereld, met een inkomen van tachtig miljoen dollar, alleen al over het afgelopen jaar, o.a. door een lucratieve deal met het cosmeticamerk Cover Girl.

Ze zijn in dit wildwestland waarachtig wel wat gewend, maar de massa-ontvoering van al die meisjes leidde tot explosie van verontwaardiging. De ouders van de kinderen verwijten Jonathan dat politie en justitie niets ondernemen. Twee vertegenwoordigsters van de moeders, die in hun wanhoop de hulp inriepen van de vrouw van de president, Patience Jonathan, werden daarna prompt gearresteerd. Op aanwijzing van mevrouw Jonathan, en op beschuldiging van het verzinnen van het ontvoeringsverhaal.
http://www.bnr.nl/opinie/(...)g-stelletje-barbaren
Goodluck en Patience...wat een zalig huwelijk moet dat zijn zeg. :')
pi_139692832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:01 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het probleem zijn niet de regimes die meestal door het Westen zelf in het zadel zijn geholpen.
Ja, nog even en het westen heeft zelfs de islam bedacht.
pi_139693027
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:44 schreef Hathor het volgende:
Goodluck en Patience...wat een zalig huwelijk moet dat zijn zeg. :')
Idd. :')

Ex-CIA baas over Boko Haram:

Meer info over de leider van Boko Haram (vooral de video op de CNN-website zien) :')
http://edition.cnn.com/20(...)x.html?iref=obinsite

En dit is een mogelijke verklaring waarom ze de meisjes hebben ontvoerd:
It was in May 2013 that Shekau first announced in a video that Boko Haram would start kidnapping girls. The kidnappings, he said, were retaliation for Nigerian security forces nabbing the wives and children of group members.

In 2012 hadden ze bijna de leider van Boko Haram gedood toen hij zijn baby thuis had bezocht, hij ontsnapte maar het leger nam zijn vrouw en kinderen mee:
They almost got him in September 2012 when they raided his home, where he had snuck in for his six-day-old baby's naming ceremony, according to the International Crisis Group. He managed to get away with a gunshot wound to the leg; his wife and three children were taken by the military.

Helemaal terug naar 2009 naar wat de aanleiding was voor de bloedige terreurcampagne van Boko Haram:
Mohammed Yusuf was killed in a security crackdown in 2009, along with about 700 of his followers. That left Shekau in charge. He vowed to strike back, and his group has spared no one: government workers, police officers, journalists, villagers, students and churchgoers.
-
pi_139693257
Ah nee, dan is het goed. Als iemand gemeen tegen mij is ga ik ook altijd massaal andermans kinderen ontvoeren 8-)
Conscience do cost.
pi_139693350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:03 schreef ems. het volgende:
Ah nee, dan is het goed. Als iemand gemeen tegen mij is ga ik ook altijd massaal andermans kinderen ontvoeren 8-)
Tja, je kunt ook blind islam bashen, maar een beetje zelf op onderzoek uit gaan en er blijken andere redenen mee te spelen.
-
pi_139693522
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:06 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Tja, je kunt ook blind islam bashen,
Nee, dan kan je inderdaad beter blind losgaan op 'het westen'.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:36:12 #99
117098 Hathor
Effe niet
pi_139694564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:03 schreef ems. het volgende:
Je zou dat kunnen omschrijven als een normale menselijke reactie ja.
pi_139696549
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En westerlingen de jouwe. Wat een mooie gesprekken zullen jullie kunnen voeren zeg...
Ik ben niet uit op gesprekken met mensen die willens en wetens mijn mening verdraaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')