Dus jouw leven is dus minder waard dan die van gandhi, dat meet je dus aan hem. Je vergelijk dan dus misschien?quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:56 schreef perro. het volgende:
[..]
ik zal mijn leven geven voor mensen van wie ik echt hou of waarvan ik vind dat ze dat als geen ander verdienen. bijv een gandhi idd.
ik weet alleen niet echt of ik geweld zou gebruiken want geweld is in mijn ogen niet iets wat 'goed' is (wat ik net postte).
ach, nog even en dit topic zit vol.quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Deze tt is echt veel te diep voor de sex sc
omdat de paus nooit mag trouwen en dus geen liefde kan geven aan een mens maar alleen zijn liefde voor God kan tonen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:59 schreef perro. het volgende:
de paus staat voor een instituut wat in mijn ogen alles behalve het concept liefde uitdraagt. terwijl de kern van religies liefde is. imo.
Eens.quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
Deze tt is echt veel te diep voor de sex sc
Ben ik met je eens en toch merk ik bij mijzelf dat ik meer sympathie voor deze paus heb juist door zijn minimalistische gedrag.quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:59 schreef perro. het volgende:
de paus staat voor een instituut wat in mijn ogen alles behalve het concept liefde uitdraagt. terwijl de kern van religies liefde is. imo.
ja, maar dat neemt niet weg dat er heel veel mensen zijn die waarde aan dat instituut hechten en dus ook aan de Paus.quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:59 schreef perro. het volgende:
ik zou (denk ik uiteraard) niet kunnen leven met het idee dat ik hem had kunnen redden en het niet deed, wetende wat hij wil bereiken, geweldloos. dan zou ik mezelf niet meer in mijn ogen kunnen kijken en dan hoeft het voor mij niet meer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:00 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dus jouw leven is dus minder waard dan die van gandhi, dat meet je dus aan hem. Je vergelijk dan dus misschien?
Okequote:Op woensdag 7 mei 2014 20:02 schreef perro. het volgende:
[..]
ik zou (denk ik uiteraard) niet kunnen leven met het idee dat ik hem had kunnen redden en het niet deed, wetende wat hij wil bereiken, geweldloos. dan zou ik mezelf niet meer in mijn ogen kunnen kijken en dan hoeft het voor mij niet meer.
extreem mss maar ik voel dit al zolang ik me kan herinneren, de dingen die je vraagt.
Persoonlijk niets natuurlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:01 schreef Moeraskat het volgende:
Maar of het nu deze paus is of een ander. Dat maakt toch eigenlijk niets uit, wat weten wij nu van hem, in persoonlijke zin?
een ware gelovige heeft geen instituut of god nodig maar geeft liefde. zoiets.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, maar dat neemt niet weg dat er heel veel mensen zijn die waarde aan dat instituut hechten en dus ook aan de Paus.
Jij denkt veel abstracter dan ik hierin
Zo hoort het ook, nu nog wat progressiever wordenquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:04 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Persoonlijk niets natuurlijk.
Maar als ik dan naar deze afbeelding kijk straalt de nieuwe paus voor mij veel meer nederigheid uit, iets wat ik in deze maatschappij een aangenaam iets vind.
[ afbeelding ]
Ik houd niet zo van die sinterklaas look a likesquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:04 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Persoonlijk niets natuurlijk.
Maar als ik dan naar deze afbeelding kijk straalt de nieuwe paus voor mij veel meer nederigheid uit, iets wat ik in deze maatschappij een aangenaam iets vind.
[ afbeelding ]
Gates is nu denk ik juist iemand die door zijn materiële waarde ook maatschappelijke waarde heeft.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:04 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Okeduidelijk. Mooi dat je zo denkt. Want ik denk namelijk dat hij ook erg veel waarde heeft. En niet ivm geld maar daden.
Ik schat hem dus ook van meer waarde dan Gates bijvoorbeeld.
Ja dat weet ik maar ik doel nu op zijn vermogen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:06 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Gates is nu denk ik juist iemand die door zijn materiële waarde ook maatschappelijke waarde heeft.
Heeft miljarden weggegeven aan goede doelen en onderzoek naar geneesmiddelen
Maar is dat ook oprecht of is dat alleen om goodwill te kweken?quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:06 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Gates is nu denk ik juist iemand die door zijn materiële waarde ook maatschappelijke waarde heeft.
ik snap je punt hoor, en puur gevoelsmatig gezien, heb je wmb gelijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:04 schreef perro. het volgende:
[..]
een ware gelovige heeft geen instituut of god nodig maar geeft liefde. zoiets.
Ik ook niet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:05 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik houd niet zo van die sinterklaas look a likes
het resultaat is uiteindelijk het belangrijkst daarin...quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Maar is dat ook oprecht of is dat alleen om goodwill te kweken?
Maar hij combineert het juist, hij is door zijn geld in staat om dingen te doen die Gandhi nooit had kunnen bereiken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:06 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar ik doel nu op zijn vermogen.
eens. en geeft nog steeds veel met zijn foundation.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:06 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Is dat niet een heel egoïstische kijk op het leven?quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:06 schreef S95Sedan het volgende:
De paus of ghandi zou ik niet redden aangezien ik ze niet ken.
En niets voor me betekenen persoonlijk.
Ja ik zie ook liever nummer 2quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:07 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Toch vind ik sinterklaas 1 uitstralen dat geloof met rijkdom te maken heeft. Dat heb ik bij sinterklaas 2 dus niet
en als je ziet wat voor rijkdom ze daar hebben!quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:07 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Toch vind ik sinterklaas 1 uitstralen dat geloof met rijkdom te maken heeft. Dat heb ik bij sinterklaas 2 dus niet
In het geval van Gates geloof ik echt dat het oprecht is.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Maar is dat ook oprecht of is dat alleen om goodwill te kweken?
Als dat een keuze is dan weet ik het wel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:08 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Is dat niet een heel egoïstische kijk op het leven?
Alleen mensen die ik ken en die iets voor MIJ betekenen zijn het waard om gered te worden
Schandalig!!quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:08 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
en als je ziet wat voor rijkdom ze daar hebben!
egocentrisch, niet egoistisch. Het is heel normaal dat ik meer om mijn vrienden en familie geef dan om de jouwe lijkt mequote:Op woensdag 7 mei 2014 20:08 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Is dat niet een heel egoïstische kijk op het leven?
Alleen mensen die ik ken en die iets voor MIJ betekenen zijn het waard om gered te worden
Dat snap ik. Maar om nou per definitie te zeggen "die red ik niet want die ken ik niet en heeft nooit iets voor mij persoonlijk betekend"quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:09 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Als dat een keuze is dan weet ik het wel.
De persoon die wel iets voor mij betekend tegenover een onbekende.
Klopt dat hangt helemaal van de situatie en indruk af.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:10 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar om nou per definitie te zeggen "die red ik niet want die ken ik niet en heeft nooit iets voor mij persoonlijk betekend"
True, dat vind ik dan ook van toepassing op het moment dat het om een keuze gaat.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
egocentrisch, niet egoistisch. Het is heel normaal dat ik meer om mijn vrienden en familie geef dan om de jouwe lijkt me
jep dat klopt. maar dat zei ik in het begin. voor mij zegt geld niets, aan alles en iedereen een geldelijke waarde hangen vind ik best een beperkte manier van denken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik snap je punt hoor, en puur gevoelsmatig gezien, heb je wmb gelijk.
Alleen is dat een heel andere manier van kijken naar waarde dan het uit te drukken in geld.
Nee, als het alleen is om de goodwill. Schuld afkopen is het dan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
het resultaat is uiteindelijk het belangrijkst daarin...
Dat denk ik ook wel inderdaadquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:09 schreef Royco1 het volgende:
[..]
In het geval van Gates geloof ik echt dat het oprecht is.
ik ging er vanuit dat het daarom ging.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:11 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
True, dat vind ik dan ook van toepassing op het moment dat het om een keuze gaat.
Mijn vrienden of een wildvreemde.
Mag best, maar dat was de vraag niet :-)quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik geef wel meer om spullen waar ik veel voor betaald heb dan om wild vreemden.
Mag dat of is dat over de grens?
tuurlijk mag dat.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:13 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik geef wel meer om spullen waar ik veel voor betaald heb dan om wild vreemden.
Mag dat of is dat over de grens?
De keuze was jezelf of Gandhi.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ging er vanuit dat het daarom ging.
dat hoeft niet, want het uitdrukken in geld, zegt niet dat je niet ook een andere waarde aan mensen kan hechten. Ik sluit dat niet uit, jij sluit geld wel uit, waardoor jij eigenlijk beperkter bent in je manier van denken dan ikquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:11 schreef perro. het volgende:
[..]
jep dat klopt. maar dat zei ik in het begin. voor mij zegt geld niets, aan alles en iedereen een geldelijke waarde hangen vind ik best een beperkte manier van denken.
Fijn,quote:
uiteindelijk speelt geld wel een grote rol in de waarde van een mens ja. En ook status.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat hoeft niet, want het uitdrukken in geld, zegt niet dat je niet ook een andere waarde aan mensen kan hechten. Ik sluit dat niet uit, jij sluit geld wel uit, waardoor jij eigenlijk beperkter bent in je manier van denken dan ik
Het is nu eenmaal zo dat mensen een geldelijke waarde hebben, dan kun je wel hard gaan roepen hoe beperkt dat is, maar daar verandert niets door.
De paus komt toch niet overeen met een persoon? Of bedoel je dat als je de paus niet redt, er geen paus meer komt?quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:15 schreef perro. het volgende:
ik zou de paus ook redden. niet om hemzelf maar omdat hij -wat ik daar ook van vind- toch een soort baken van hoop is voor veel mensen.
Maar als de paus dood gaat, komt er wel weer een nieuwe, die ook goede dingen doet. Althans, als je dat sowieso al vond natuurlijk. Maar van jou is er maar één.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:15 schreef perro. het volgende:
ik zou de paus ook redden. niet om hemzelf maar omdat hij -wat ik daar ook van vind- toch een soort baken van hoop is voor veel mensen.
In dat geval zou ik hem niet reddenquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:16 schreef Fascination het volgende:
[..]
De paus komt toch niet overeen met een persoon? Of bedoel je dat als je de paus niet redt, er geen paus meer komt?
ik sluit dat niet uit hoor, want money makes the world go round, immers. maar het zegt me niet zoveel. het is ook geen universele waarde vind ik, en behoorlijk arbitrair ook, want geld maakt immers geld.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:15 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat hoeft niet, want het uitdrukken in geld, zegt niet dat je niet ook een andere waarde aan mensen kan hechten. Ik sluit dat niet uit, jij sluit geld wel uit, waardoor jij eigenlijk beperkter bent in je manier van denken dan ik
Het is nu eenmaal zo dat mensen een geldelijke waarde hebben, dan kun je wel hard gaan roepen hoe beperkt dat is, maar daar verandert niets door.
Daar heb je zeker gelijk inquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:15 schreef Moeraskat het volgende:
Maar we doen sowieso toch allemaal wat egoistisch, alleen is het een wat "belangrijker" dan het ander.
Maar ook is dat weer persoonlijk.
Ik ga dit gewoon zeggen (typen), staat dus zwart op wit. Deze post zou ik dan ook in je fobo zetten als ik jou was:quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:19 schreef Royco1 het volgende:
Ik zou jullie gewoon allemaal redden hoor.
Zelfs degene die voor Ajax zijn
quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:19 schreef Royco1 het volgende:
Ik zou jullie gewoon allemaal redden hoor.
Zelfs degene die voor Ajax zijn
Ik kom daar naar de transferperiode op terugquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:19 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik ga dit gewoon zeggen (typen), staat dus zwart op wit. Deze post zou ik dan ook in je fobo zetten als ik jou was:
Volgend jaar feestje op de coolsingel.
Eensquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:20 schreef S95Sedan het volgende:
Iemand die ik niet ken ga ik niet redden als het zou betekenen dat diegene dood zou zijn of ik. M.u.v vriendin, familie en goede vrienden.
Ik heb overigens geen behoefte om op jou te reageren huppel.
dit is een goeie. er komt wel een nieuwe idd. als ik het niet zou weten, ligt eraan. eerlijk gezegd heb ik nooit zo over de paus nagedacht.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:17 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Maar als de paus dood gaat, komt er wel weer een nieuwe, die ook goede dingen doet. Althans, als je dat sowieso al vond natuurlijk. Maar van jou is er maar één.
Hoe de paus in persoon is, wat zijn persoonlijke waarde is, is weer een ander verhaal. zou je hem dan redden om zijn status, title, om het feit dat hij paus is en dus dingen doet, of zou je hem redden om zijn persoonlijke waarde, dus ook als hij géén paus was, of wanneer je niet wist dat hij paus was?
*naquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:21 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik kom daar naar de transferperiode op terug
You just didquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:20 schreef S95Sedan het volgende:
Iemand die ik niet ken ga ik niet redden als het zou betekenen dat diegene dood zou zijn of ik. M.u.v vriendin, familie en goede vrienden.
Ik heb overigens geen behoefte om op jou te reageren huppel.
Maar mij niet toch?quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:22 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Sommige zou ik wel eerst een beetje laten martelen
En toch houd je wel een beetje van mequote:Op woensdag 7 mei 2014 20:24 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Jawel, taalnazi en voor Ajax, dan vraag je er om he.
ik ook niet, eerste keer dat ik dit bedenkquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:21 schreef perro. het volgende:
[..]
dit is een goeie. er komt wel een nieuwe idd. als ik het niet zou weten, ligt eraan. eerlijk gezegd heb ik nooit zo over de paus nagedacht.
Maar zijn er dan wel echt mensen onvervangbaar voor de wereld? Dus niet voor iemand persoonlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik ook niet, eerste keer dat ik dit bedenk
ik moet zeggen dat ik wel positief verrast ben over deze paus. in zekere zin dan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:24 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik ook niet, eerste keer dat ik dit bedenk
Ik dus ookquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:26 schreef perro. het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat ik wel positief verrast ben over deze paus. in zekere zin dan.
Je kan ook geen functies met bloedbanden vergelijken natuurlijkquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:26 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Maar zijn er dan wel echt mensen onvervangbaar voor de wereld? Dus niet voor iemand persoonlijk.
Een zus is niet te vervangen, een directeur wel.
Een moeder is niet te vervangen, een paus wel.
Enz enz
een mens dus niet, een functie, status, rolmodel etc wel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:26 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Maar zijn er dan wel echt mensen onvervangbaar voor de wereld? Dus niet voor iemand persoonlijk.
Een zus is niet te vervangen, een directeur wel.
Een moeder is niet te vervangen, een paus wel.
Enz enz
Dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:28 schreef Faxie het volgende:
[..]
Je kan ook geen functies met bloedbanden vergelijken natuurlijk
Dan is het toch ook aannemelijk dat er wel een andere gandhi komt? Zeg maar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:28 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
een mens dus niet, een functie, status, rolmodel etc wel.
jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:29 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dan is het toch ook aannemelijk dat er wel een andere gandhi komt? Zeg maar.
Hoiquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:29 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dan is het toch ook aannemelijk dat er wel een andere gandhi komt? Zeg maar.
Sukkelquote:
Verandert dat je kijk of het redden van Gandhi tegenover jezelf redden?quote:
Je tong80 imitatie is nogal uhmquote:
ik had ook voor mezelf gekozen omdat ik toch wel overlevingsdrift heb.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Sukkel
[..]
Verandert dat je kijk of het redden van Gandhi tegenover jezelf redden?
[..]
Je tong80 imitatie is nogal uhm
Dat is geen tong80 reactie, maar een echte Faxie reactiequote:Op woensdag 7 mei 2014 20:32 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Sukkel
[..]
Verandert dat je kijk of het redden van Gandhi tegenover jezelf redden?
[..]
Je tong80 imitatie is nogal uhm
Aha.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:33 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
ik had ook voor mezelf gekozen omdat ik toch wel overlevingsdrift heb.
Bloedbanden stellen ook geen fuck voor.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:28 schreef Faxie het volgende:
[..]
Je kan ook geen functies met bloedbanden vergelijken natuurlijk
Ik denk ook dat ik eerder bepaalde vrienden zou redden dan bepaalde familieleden hoorquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bloedbanden stellen ook geen fuck voor.
dus dat heeft ook met persoonlijke waarde temaken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:38 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik eerder bepaalde vrienden zou redden dan bepaalde familieleden hoor
kloptquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ook iemand die een moordenaar is of terrorist, en ja dit is misschien een extreem voorbeeld.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:39 schreef Myraela het volgende:
Ik zou overigens iedereen redden, ookal zou ik er zelf dood van gaan. Mocht ik die keuze echt hebben. Anders zou het schuldgevoel me toch teveel belemmeren om nog een tof leven te hebben.
Die hoopte natuurlijk dat hij naar beneden kon kijken vanaf een wolkje, al fappend om zijn goede daad.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:36 schreef Fascination het volgende:
Er zo'n moment in Lost waar zo'n dude zichzelf laat verdrinken om de rest te redden. Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen.Lijkt me supereng om te verdrinken.
Schat, ik zit al de hele tijd te verzinnen welk icoon, rolmodel, whatever ik wel zou redden en ik kan echt niemand bedenken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:38 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
dus dat heeft ook met persoonlijke waarde temaken.
Nee maar die zijn niet vervangbaar. Hoewel.... zoontjes en dochtertjes wel. Je maakt gewoon even een paar nieuwe.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh nee, slechte mensen niet. Maar onbekende mensen wel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:39 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ook iemand die een moordenaar is of terrorist, en ja dit is misschien een extreem voorbeeld.
Als ze geen waarde hebben hoef je ze ook niet te vervangen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:40 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee maar die zijn niet vervangbaar. Hoewel.... zoontjes en dochtertjes wel. Je maakt gewoon even een paar nieuwe.
Dus je doet het omdat je anders een schuldgevoel hebt? Wat egoistisch zegquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:39 schreef Myraela het volgende:
Ik zou overigens iedereen redden, ookal zou ik er zelf dood van gaan. Mocht ik die keuze echt hebben. Anders zou het schuldgevoel me toch teveel belemmeren om nog een tof leven te hebben.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:40 schreef twi het volgende:
Ze liegt, ze heeft net nog geprobeerd om een braadslede van 5 euro afhandig te maken van de Appie, de randcrimineel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |