abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139695166
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Leg even uit wat de Nationale dodenherdenking inhoudt.. en ga dan eens nadenken.
Dodenherdenking van 4 mei in Nederland is het herdenken van de Nederlandse doden uit het nazi-tijdperk of de tweede wereldoorlog in het algemeen
Mensen herdenken dan tevens hoe een ideologie vol etnische haat en etnische grootheidswaanzin de macht kon grijpen en veel ellende bracht.
Hoezo nadenken? Welke van jouw gedachtes moet ik dan overnemen ?
pi_139695238
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dodenherdenking van 4 mei in Nederland is het herdenken van de doden uit het nazi-tijdperk.
Mensen herdenken dan tevens hoe een ideologie vol etnische haat en etnische grootheidswaanzin de macht kon grijpen en veel ellende maakte.
Hoezo nadenken? Welke van jouw gedachtes moet ik dan overnemen ?
Ga dan eerst eens neuzen op deze site voor je die neus weer in dit topic laat zien want je praat nu poep.
http://www.4en5mei.nl/
pi_139695337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ga dan eerst eens neuzen op deze site voor je die neus weer in dit topic laat zien want je praat nu poep.
http://www.4en5mei.nl/
Jij vraagt mij uit te leggen wat de dodenherdenking van 4 mei is.
Als je het het niet eens bent met die uitleg..... kom dan met argumenten en ga niet met poep gooien,.
svp...... inhoudelijk blijven.

ps deze herdenking in een wijk in Utrecht was geen nationale herdenking... het was een wijkherdenking.....in eerste instantie bedoeld voor de wijkbewoners.
pi_139695425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij vraagt mij uit te leggen wat de dodenherdenking van 4 mei is.
Als je het het niet eens bent met die uitleg..... kom dan met argumenten en ga niet met poep gooien,.
svp...... inhoudelijk blijven.
Ik leg jou net uit dat je moeilijk echt inhoudelijk kunt discussiëren als je de echte inhoud niet kent.
Het heeft weinig te maken met wat ik wel of niet vind van jouw uitleg; hij is gewoon inhoudelijk fout.

Alle argumenten daarvoor kan je vinden in die link. Ik ben je geschiedenisdocent niet dus ik hoef het ook niet voor je voor te kauwen.
pi_139695485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
deze herdenking in een wijk in Utrecht was geen nationale herdenking... het was een wijkherdenking.....in eerste instantie bedoeld voor de wijkbewoners.
Ow Djeezz.. Nog meer poep. 8)7
Zelfs taalkundig volledig fout.
pi_139695527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik leg jou net uit dat je moeilijk echt inhoudelijk kunt discussiëren als je de echte inhoud niet kent.
Het heeft weinig te maken met wat ik wel of niet vind van jouw uitleg; hij is gewoon inhoudelijk fout.

Alle argumenten daarvoor kan je vinden in die link. Ik ben je geschiedenisdocent niet dus ik hoef het ook niet voor je voor te kauwen.
Nee... nee... doorverwijzen naar een site met vele pagina's en woorden , is iemand van het kastje naar de muur sturen om zelf de diskussie uit de weg te gaan.
Zeg gewoon in eigen woorden wat er niet klopt aan mijn uitleg. Jij vroeg er om.

quote:
Dodenherdenking van 4 mei in Nederland is het herdenken van de doden uit het nazi-tijdperk.
Mensen herdenken dan tevens hoe een ideologie vol etnische haat en etnische grootheidswaanzin de macht kon grijpen en veel ellende maakte.
pi_139695564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ow Djeezz.. Nog meer poep. 8)7
Zelfs taalkundig volledig fout.
klar..... je kunt niet meer inhoudelijk reageren.
pi_139695593
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee... nee... doorverwijzen naar een site met vele pagina's en woorden , is iemand van het kastje naar de muur sturen om zelf de diskussie uit de weg te gaan.
Zeg gewoon in eigen woorden wat er niet klopt aan mijn uitleg. Jij vroeg er om.

[..]

Het is hier al zoooooooo vaak gepost. Mega irri.. van die mensen die een topic niet lezen en toch denken inhoudelijk mee te kunnen praten.
pi_139695673
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is hier al zoooooooo vaak gepost. Mega irri.. van die mensen die een topic niet lezen en toch denken inhoudelijk mee te kunnen praten.
Zeg nu in eigen woorden waar je het niet eens bent met mijn uitleg van de 4-mei dodenherdenking..
Dat doorverwijzen naar iemand anders is erg zwak.
pi_139695724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zeg nu in eigen woorden waar je het niet eens bent met mijn uitleg van de 4-mei dodenherdenking..
Dat doorverwijzen naar iemand anders is erg zwak.
Nee hoor. Ook ik heb het al meerdere keren hier gepost. Veegt je moeder ook nog je billen af? Of kan je nog iets wel zelf?
pi_139695901
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee hoor. Ook ik heb het al meerdere keren hier gepost. Veegt je moeder ook nog je billen af? Of kan je nog iets wel zelf?
Je ziet niet wat je aan het doen bent : niet zelf inhoudelijk kunnen reageren, dat verhullen door je superieur opstellen?
Jij beweert dat mijn uitleg van 4 mei-herdenking helemaal fout is, dat mag best... dat is goed voor de diskussie, maar je kunt van geen kanten argumenteren waarom. Dat is weer niet goed voor de diskussie.
Ik kan niet antwoorden voor jou. Het zijn jouw billen die jij niet wilt afvegen.
pi_139696054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je ziet niet wat je aan het doen bent : niet zelf inhoudelijk kunnen reageren, dat verhullen door je superieur opstellen?
Jij beweert dat mijn uitleg van 4 mei-herdenking helemaal fout is, dat mag best... dat is goed voor de diskussie, maar je kunt van geen kanten argumenteren waarom. Dat is weer niet goed voor de diskussie.
Ik kan niet antwoorden voor jou. Het zijn jouw billen die jij niet wilt afvegen.
Ik verwijs je naar de officiële website waarvandaan al meerdere keren, ook door mij, in dit topic gequote is. Alleen vind jij het te moeilijk om daar even de juiste pagina's op te zoeken of dit topic terug te lezen. Vervolgens maak je van jouw probleem mijn probleem door te stellen dat ik het jou maar (weer) moet gaan uitleggen omdat jij niet goed genoeg met het internet om kunt gaan.

Ja daaag! :W

p.s.: Google ook eens op 'diskussie'.. aangezien je dat stelselmatig fout schrijft.
pi_139696121
quote:
Meerdere vlaggen
Het is toegestaan om tijdens de herdenking meerdere vlaggen halfstok te hangen, zoals provincie- of gemeentevlaggen. Ze moeten wel dezelfde afmetingen hebben en op gelijke hoogte worden gehesen. Wanneer een buitenlandse delegatie aanwezig is bij een Nederlandse (nationale) herdenking, bijvoorbeeld uit een zustergemeente, is hun vlag in principe niet aanwezig. Deze vlag wordt alleen gehesen wanneer ook slachtoffers uit de desbetreffende regio worden herdacht.
Prima mag dus. Meerdere vlaggen toegestaan.Er waren blijkbaar Marokkanen aanwezig, dat waren mogelijk ook Nederlanders en die herdachten hun doden. Zoals men op Ameland de Britse vlag mag hijsen. Omdat daar veel Britten op de begraafplaats liggen.
http://ameland.wordpress.(...)ng-4-mei-op-ameland/

Bij het olympisch stadion hangt men de olympische vlag halfstok voor de omgekomen sporters tijdens de herdenking.
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:23:14 #289
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139696312
Hing die vlag maar permanent halfstok.

Ik ga toch ook niet in marokko wonen en dan op marokkaanse herdenkingsdagen de nederlandse vlag halfstok hijsen daar...
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_139696664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:23 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ga toch ook niet in marokko wonen en dan op marokkaanse herdenkingsdagen de nederlandse vlag halfstok hijsen daar...
Jammer.
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:34:17 #291
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139696709
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:33 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jammer.
Hoezo jammer, in de zin dat iemand daar een nederlandse vlag voor moet kopen?
pi_139696712
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:23 schreef BaajGuardian het volgende:
Hing die vlag maar permanent halfstok.

Ik acht de kans daarentegen wel groot dat jij hier in Nederland met een Russische vlag gaat lopen zwaaien tijdens de Nationale Herdenking.

Poetin-stringetje aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:34:46 #293
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139696724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik acht de kans daarentegen wel groot dat jij hier in Nederland met een Russische vlag gaat lopen zwaaien tijdens de Nationale Herdenking.

Poetin-stringetje aan.
Nee want ik ben niet asociaal.
pi_139696790
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:34 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hoezo jammer, in de zin dat iemand daar een nederlandse vlag voor moet kopen?
Nee, dat je niet in Marokko gaat wonen.
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:43:03 #295
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_139697069
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat moet ik in dat apenland..
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:48:11 #296
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_139697255
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat gaat 'm niet tegen houden op fok te posten, he.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_139697797
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Prima mag dus. Meerdere vlaggen toegestaan.Er waren blijkbaar Marokkanen aanwezig, dat waren mogelijk ook Nederlanders en die herdachten hun doden. Zoals men op Ameland de Britse vlag mag hijsen. Omdat daar veel Britten op de begraafplaats liggen.
http://ameland.wordpress.(...)ng-4-mei-op-ameland/

Bij het olympisch stadion hangt men de olympische vlag halfstok voor de omgekomen sporters tijdens de herdenking.
Volgens mij leg jij het verkeerd uit.

Die pagina begint met de opmerking dat bij de Nationale dodenherdenking de Nederlandse vlag gebruikt wordt.
Vervolgens wordt er vermeld dat ook gemeente en provincievlaggen gebruikt mogen worden naast de Nederlandse vlag. Dan wordt er specifiek gezegd dat er geen buitenlandse vlaggen gebruikt worden met daarna de opmerking wanneer die wél gebruikt worden; namelijk bij herdenkingen van slachtoffers uit die landen hetgeen dus niet bij de Nationale dodenherdenking op 4 mei om 20:00.
pi_139698646
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:01 schreef Ouder1 het volgende:
Vervolgens wordt er vermeld dat ook gemeente en provincievlaggen gebruikt mogen worden naast de Nederlandse vlag.
Blijkbaar weet jij niet wat zoals betekent.
pi_139699314
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het was een wijkherdenkinkje. Zeker geen nationale herdenking. Omdat er ook veel Marokkanen wonen in de wijk, vond het wijkcomité, die immers een goede sfeer in de wijk wilt, het nodig dmv van die vlag de Marokkanen erbij te betrekken.
Dat alleen de Nederlandse vlag aanwezig mag zijn is nogal beperkend.
Beetje ruimer denken.. dan eigen vlag eerst.. Dat is ook de les van die periode die men op 4 mei herdenkt.
Op de dag van Nationale herdenking herdenkt iedereen de oorlogsslachtoffers onder de nationale vlag. Deze gemeente gaat lekker zijn eigen gangetje en hangt er een Marokkaanse bij, omdat dat zogenaamd 'soldair' is. Bah. Dit is louter symboolpolitiek.

Een goede sfeer in de wijk willen door een vlag van Marokko halfstok te hangen is een slecht argument. Alsof dit de sfeer verbetert. Het zijn ook gewoon Nederlanders, weliswaar in sommige gevallen met dubbel paspoort, maar als je in Nederland gaat wonen, werken en leven moet je niet verwachten dat iedereen zich maar voor jou buigt (helaas deze gemeente wel) Dat doen we al meer dan genoeg.

Dat alleen de Nederlandse vlag aanwezig is, is geen beperking. Dat doen we al jaren zo. Nu deze Marokkaanse vlag erbij is gehangen is ineens alleen de Nederlandse vlag wel beperkt.
pi_139700458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 14:58 schreef Rayleiigh het volgende:
* Klopt deels. We noemen ons Marokkaan omdat onze ouders veelal in dat land zijn geboren, mensen ons zien als buitenlander en met name als Marokkaan.
Ik ken een aantal Marokkanen vrij goed. Die ik ken noemen zich allemaal Marokkaan behalve eentje die door Nederlandse ouders als baby geadopteerd is. Ik denk dat het dus meer in de opvoeding zit (thuis Marokkaans praten, alleen omgaan met Marokkanen door de ouders, Marokkaanse muziek en tv e.d.) dan in discriminatie door autochtonen
quote:
* De Nederlandse taal is geen enkel obstakel maar we wonen hier zeker geen generaties. De meeste Marokkanen wonen nog niet eens twee generaties in Nederland.
Waarom ken ik er dan maar 2 die normaal Nederlands kunnen praten? Enne.. er zijn er zat die al voor de 3e generatie hier zijn
quote:
* Ik heb geen weerzin tegen alles wat Nederlands is. Ik heb met name een weerzin tegen mensen die ons veroordelen op basis van mensen die daden begaan in Groningen terwijl wij in het zuiden toeven. Het enige verband van linking is de afkomst.
Jammer dat je weer naar de autochtonen wijst als daders en oorzaak. Toen ik bij Art.1 kwam werken had niemand problemen met mijn, door mij genoemde, nationaliteit.. behalve alle Marokkaanse medewerkers die het niet vonden kunnen dat een Nederlandse in betaalde dienst kwam. Daarnaast hoor ik het zo vaak.. Kutland, kutnederlanders.. en Marokko is beter, mooier, fijner enz.
quote:
* Ik denk dat woningcorporaties daar ook debet aan zijn door allochtonen in dezelfde wijken te stoppen. Ook soort zoekt soort. Wat het huidige beleid is daar mag je zelf naar informeren.
Ontken je nu dat bij het reageren op sociale woningen Marokkanen vaak een voorkeur hebben voor een flat/wijkje waar al veel Marokkanen wonen?
quote:
* Kan zijn, maar het is de laatste jaren heel moeilijk geworden om een bruid buiten Europa te scoren.
Yep. Gelukkig is daar een stokje voor gestoken. Je kunt ook met je Marokkaanse bruid in Marokko gaan wonen namelijk.
quote:
* Nah. Ik kijk sportevenementen ter vermaak en heb zelden een voorkeur voor een winnaar.
Dan ben jij geen standaard voor het gemiddelde of de meerderheid.
quote:
* Ik kan mij daar wel in vinden, maar dat heeft te maken met het Marokkaans erfrecht/namenlijst. Ik ken overigens een stel dat hun zoontje een Marokkaans-Arabische voornaam en Nederlandse achternaam heeft gegeven. Je hebt hier wel een punt. Verder naar mijn mening niet heel opvallend. De meeste Marokkanen zijn tweede generatie met 'inheemse' Marokkaanse ouders. Tuurlijk geven die hun kinderen Marokkaanse namen.
Ach. De smoes weer van die namenlijst. Wat gaat er gebeuren als je je daar niet aan wilt houden? Pakken ze dan je Marokkaanse paspoort af? Overigens hebben mijn half Marokkaanse buurjongetjes echt typerende Nederlandse voornamen dus het kan wel gewoon
quote:
* Het zal verschillen per individu.
Zoals met alles. Ik begon dan ook met een zin waarin te lezen was dat ik ook weet dat er voldoende uitzonderingen zijn
quote:
* Nah, naar mijn weten heeft geen enkele Marokkaan gevraagd om die vlag. Het is een actie vanuit de gemeente. Leg de schuld niet bij anderen neer.
Jammer deze opmerking. De initiatiefnemer was namelijk een Marokkaan. Het was dus een actie van uit de Marokkaanse gemeenschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')