abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:44:50 #251
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_139692703
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 10:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik vind het niet structureel op een legermacht van 77.000 man. Bovendien was het fascistische Italië "de vijand" en dus zijn de gedragingen van de Marokkanen vergelijkbaar met die van de Russen in Duitsland.
Wanneer wordt het dan wel structureel? De Goums waren volgens de bron met 9000-15.000 man. Het troepenonderdeel waartoe zij behoorden werd (alweer volgens de bron) verantwoordelijk gehouden voor ongeveer 90% van het totale aantal gemelde verkrachtingen door geallieerde soldaten in Italië, of 1035 gevallen. De cijfers voor plundering en diefstal zijn nog hoger, maar die zijn ook wat gelijkmatiger verdeeld.

De geallieerden waren behoedzaam, maar het post-fascistische Italië was niet zonder meer "de vijand", althans niet op een manier die vergelijkbaar was met nazi-Duitsland. Er bestond een partizanenbeweging die meevocht aan de zijde van de geallieerde troepen, en de Amerikanen werden door de bevolking veelal als bevrijders binnengehaald. Bovendien speelde bij de Russen nog een wraakmotief mee, omdat zij zelf hevig hadden geleden onder de wandaden van de nazi's.

  donderdag 8 mei 2014 @ 11:44:51 #252
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_139692704
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook de kern van het probleem en de angel waardoor zoveel mensen hierover vallen.

Marokkanen hebben een dubbel paspoort; De Nederlandse en de Marokkaanse.
Echter uit hun acties blijkt steeds weer dat voor velen van hen de Nederlandse nationaliteit een papieren formaliteit is en de Marokkaanse nationaliteit hun identiteit.

* Ze noemen zich, al wonen ze hier al generaties lang, geen Nederlander maar Marokkaan (tenzij er financieel voordeel uit de Nederlandse nationaliteit valt te halen)
* Ze beheersen te vaak de Nederlandse taal slecht, ook bij de 2e, 3e en 4e generatie
* Ze hebben veel kritiek en weerzin tegen alles wat Nederlands is en prijzen Marokko de hemel in
* Ze klitten samen en vermengen zich nauwelijks vrijwillig met autochtonen
* Ze halen hun bruiden nog steeds voornamelijk uit eigen kring of Marokko
* Ze geven hun kinderen nog steeds vrijwel alleen traditionele Marokkaanse namen
* Bij internationale sportevenementen zijn zij voor Marokko en tegen Nederland
* Ze kunnen geen enkel respect opbrengen voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden en tradities waar zij zelf voortdurend 'respect' eisen
* Zij kunnen alleen 'meedoen' met de Nationale dodenherdenking wanneer er Marokkaanse slachtoffers met de haren bijgesleept worden en dit onder een Marokkaanse vlag gebeurt waarmee zij aantonen de Nederlandse slachtoffers niet te willen herdenken/respecteren.

Ik denk dat ik 'het probleem' zo wel heb samengevat. ;(
^O^
Inderdaad, goed gezegd, het gaal helaas al fout bij de opvoeding, ouders hebben totaal geen controle over hun kinderen en leren niet wat respect is.
pi_139692706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:40 schreef Bluesdude het volgende:
duidelijkjouw visie is deel van het probleemhet is dus onethisch als jij die verschuilt achter de Nederlandse vlag.
Leg eens uit. Wat is er een probleem als integratie volledig mislukt en een groep bewust en stelselmatig segregatie nastreeft? Dat dat wordt benoemd of dat het gebeurt?
pi_139692743
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Leg eens uit. Wat is er een probleem als integratie volledig mislukt en een groep bewust en stelselmatig segregatie nastreeft? Dat dat wordt benoemd of dat het gebeurt?
Dat kan en mag je ook gewoon aangeven. Ik zie persoonlijk het probleem niet zo bij specifiek DIT voorval.
pi_139692795
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:43 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ik niet, ik reageer op de reactie van ReplaR. Ik zeg helemaal nergens dat de organisator marrokaans tuig is. Zoals je in ReplaR zijn reactie kan lezen gaat het over het tuig dat de dodenherdenking verpeste. De gemeente staat een Marokkaanse vlag naast de Nederlandse toe, louter om het Marokkaanse tuig rustig te houden. Dat is weerzinwekkend.
hummmm niks weerzinwekkend an..... maar je vind dat de gemeente Utrecht die vlag op die herdenking had moeten verbieden ?
pi_139692841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Leg eens uit. Wat is er een probleem als integratie volledig mislukt en een groep bewust en stelselmatig segregatie nastreeft? Dat dat wordt benoemd of dat het gebeurt?
jouw visie is fout.. de integratie is niet volledig mislukt
en je bent zelf tegen integratie met zo'n visie.
pi_139692847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

hummmm niks weerzinwekkend an..... maar je vind dat de gemeente Utrecht die vlag op die herdenking had moeten verbieden ?
Verbieden klinkt heel erg drastisch maar ja, ik zou er geen ander woord voor weten. Netjes het verzoek afwijzen misschien? Ik zie geen probleem in een Marokkaanse vlag aan het huis waar een Marokkaanse Nederlander woont, maar op een dergelijke gedenkplaats vind ik het niet gepast.
pi_139692892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jouw visie is fout.. de integratie is niet volledig mislukt
en je bent zelf tegen integratie met zo'n visie.
Bij bepaalde groepen wel. Maar daar gaat het hier niet over.
pi_139692943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:51 schreef Globali het volgende:

[..]

Bij bepaalde groepen wel. Maar daar gaat het hier niet over.
Bluesdude hoort zeer waarschijnlijk tot dezelfde groep
pi_139692998
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:49 schreef Jordony het volgende:

[..]

Verbieden klinkt heel erg drastisch maar ja, ik zou er geen ander woord voor weten. Netjes het verzoek afwijzen misschien? Ik zie geen probleem in een Marokkaanse vlag aan het huis waar een Marokkaanse Nederlander woont, maar op een dergelijke gedenkplaats vind ik het niet gepast.
Een Indonesische vlag hijsen , ...... dat hoeft de gemeente niet te verbieden?
Een vlag van Ghana, Fiji? Haiti? Syrië.... ? Jongeren met die afkomst zijn niet problematisch in Utrecht... dus je hebt daar geen bezwaar tegen?
pi_139693002
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:52 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Bluesdude hoort zeer waarschijnlijk tot dezelfde groep
Dan kan ik mij helemaal voorstellen dat hij dat zegt. En terecht.
pi_139693045
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:52 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Bluesdude hoort zeer waarschijnlijk tot dezelfde groep
Welke groep?
Een groep van slechte mensen ? Afschuwelijke mensen.. Die hier niet horen ?
pi_139693052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

jouw visie is fout.. de integratie is niet volledig mislukt
Daar heb je een punt, maar niet in dit onderwerp.
quote:
en je bent zelf tegen integratie met zo'n visie.
Die begrijp ik niet.
pi_139693082
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een Indonesische vlag hijsen , ...... dat hoeft de gemeente niet te verbieden?
Een vlag van Ghana, Fiji? Haiti? Syrië.... ? Jongeren met die afkomst zijn niet problematisch in Utrecht... dus je hebt daar geen bezwaar tegen?
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is dat zo? Als ik het vlagprocol op http://www.4en5mei.nl/4_e(...)niseren/vlagprotocol lees dan ben ik daar helemaal niet zo zeker van:

[..]

[..]

[..]

Dan is dus de vraag of er tijdens de Nationale dodenherdenking slachtoffers uit andere regio's/landen worden herdacht en kom ik bij diezelfde site uit op:

[..]

Dus bij de Nationale dodenherdenking zegt het vlagprotocol dat er geen buitenlandse vlaggen gebruikt mogen worden.
pi_139693141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een Indonesische vlag hijsen , ...... dat hoeft de gemeente niet te verbieden?
Een vlag van Ghana, Fiji? Haiti? Syrië.... ? Jongeren met die afkomst zijn niet problematisch in Utrecht... dus je hebt daar geen bezwaar tegen?
Nee, mijn standpunt is niet om geen vlag te hijsen van Marokko omdat Marokkaans tuig het verpest. Überhaupt een vlag van een andere nationaliteit, op een gedenkplaats, hoort gewoon niet op een nationale dodenherdenking, wat je afkomst ook is. Je woont, leeft en werkt in Nederland en dan gedenk je ook onder die vlag, of je nou dubbel paspoort hebt of niet. Ik vind dat zulke mensen moeten begrijpen dat ze een beetje mee moeten gaan met de Nederlandse tradities. Al ben ik niet tegen het halfstok hangen van een andere vlag dan Nederland aan het huis waar diegene woont. Immers privéterrein.
pi_139693161
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke groep?
Een groep van slechte mensen ? Afschuwelijke mensen.. Die hier niet horen ?
Wat zit je toch te janken. Gelijk die racisme kaart weer trekken. Bah!
Niemand hier zegt dat Marokkanen hier niet horen. Die Marokkaanse vlag hoort niet op 4 mei bij de dodenherdenking. Dat is alles.
pi_139693214
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:59 schreef Jordony het volgende:

[..]

Nee, mijn standpunt is niet om geen vlag te hijsen van Marokko omdat Marokkaans tuig het verpest. Überhaupt een vlag van een andere nationaliteit, op een gedenkplaats, hoort gewoon niet op een nationale dodenherdenking, wat je afkomst ook is. Je woont, leeft en werkt in Nederland en dan gedenk je ook onder die vlag, of je nou dubbel paspoort hebt of niet. Ik vind dat zulke mensen moeten begrijpen dat ze een beetje mee moeten gaan met de Nederlandse tradities. Al ben ik niet tegen het halfstok hangen van een andere vlag dan Nederland aan het huis waar diegene woont. Immers privéterrein.
Daar ben ik het ook mee eens. Maar soms moet je gewoon over kleine zaken heenstappen. Doe ik ook niet altijd.
pi_139693355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:01 schreef Globali het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens. Maar soms moet je gewoon over kleine zaken heenstappen. Doe ik ook niet altijd.
Ja misschien is dat zo, maar ik ben meer conservatief ingesteld op dit soort zaken.
pi_139693585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:06 schreef Jordony het volgende:

[..]

Ja misschien is dat zo, maar ik ben meer conservatief ingesteld op dit soort zaken.
Dat lijkt me ook logisch. Als met koningsdag volgend jaar Mohammed VI naast Willem Alexander staat, loopt en naar het publiek zwaait, staan we toch ook raar te kijken. Toch is dat in principe hetzelfde.
pi_139693916
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook logisch. Als met koningsdag volgend jaar Mohammed VI naast Willem Alexander staat, loopt en naar het publiek zwaait, staan we toch ook raar te kijken. Toch is dat in principe hetzelfde.
Een koning die een bevriend staatshoofd bezoekt tijdens zijn verjaardag, het moet niet gekker worden :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139694385
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:00 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat zit je toch te janken. Gelijk die racisme kaart weer trekken. Bah!
Niemand hier zegt dat Marokkanen hier niet horen. Die Marokkaanse vlag hoort niet op 4 mei bij de dodenherdenking. Dat is alles.
joh..... jij komt met de racismekaart..... Bah.
pi_139694527
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook de kern van het probleem en de angel waardoor zoveel mensen hierover vallen.

Marokkanen hebben een dubbel paspoort; De Nederlandse en de Marokkaanse.
Echter uit hun acties blijkt steeds weer dat voor velen van hen de Nederlandse nationaliteit een papieren formaliteit is en de Marokkaanse nationaliteit hun identiteit.

* Ze noemen zich, al wonen ze hier al generaties lang, geen Nederlander maar Marokkaan (tenzij er financieel voordeel uit de Nederlandse nationaliteit valt te halen)
* Ze beheersen te vaak de Nederlandse taal slecht, ook bij de 2e, 3e en 4e generatie
* Ze hebben veel kritiek en weerzin tegen alles wat Nederlands is en prijzen Marokko de hemel in
* Ze klitten samen en vermengen zich nauwelijks vrijwillig met autochtonen
* Ze halen hun bruiden nog steeds voornamelijk uit eigen kring of Marokko
* Ze geven hun kinderen nog steeds vrijwel alleen traditionele Marokkaanse namen
* Bij internationale sportevenementen zijn zij voor Marokko en tegen Nederland
* Ze kunnen geen enkel respect opbrengen voor de Nederlandse cultuur, normen en waarden en tradities waar zij zelf voortdurend 'respect' eisen
* Zij kunnen alleen 'meedoen' met de Nationale dodenherdenking wanneer er Marokkaanse slachtoffers met de haren bijgesleept worden en dit onder een Marokkaanse vlag gebeurt waarmee zij aantonen de Nederlandse slachtoffers niet te willen herdenken/respecteren.

Ik denk dat ik 'het probleem' zo wel heb samengevat. ;(
Het geeft in elk geval veel inzicht in jouw opvattingen.
pi_139694541
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:59 schreef Jordony het volgende:

[..]

Nee, mijn standpunt is niet om geen vlag te hijsen van Marokko omdat Marokkaans tuig het verpest. Überhaupt een vlag van een andere nationaliteit, op een gedenkplaats, hoort gewoon niet op een nationale dodenherdenking, wat je afkomst ook is.
Het was een wijkherdenkinkje. Zeker geen nationale herdenking. Omdat er ook veel Marokkanen wonen in de wijk, vond het wijkcomité, die immers een goede sfeer in de wijk wilt, het nodig dmv van die vlag de Marokkanen erbij te betrekken.
Dat alleen de Nederlandse vlag aanwezig mag zijn is nogal beperkend.
Beetje ruimer denken.. dan eigen vlag eerst.. Dat is ook de les van die periode die men op 4 mei herdenkt.
pi_139694794
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het geeft in elk geval veel inzicht in jouw opvattingen.
En die kloppen natuurlijk van geen kanten.. :X
pi_139695022
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het was een wijkherdenkinkje. Zeker geen nationale herdenking. Omdat er ook veel Marokkanen wonen in de wijk, vond het wijkcomité, die immers een goede sfeer in de wijk wilt, het nodig dmv van die vlag de Marokkanen erbij te betrekken.
Dat alleen de Nederlandse vlag aanwezig mag zijn is nogal beperkend.
Beetje ruimer denken.. dan eigen vlag eerst.. Dat is ook de les van die periode die men op 4 mei herdenkt.
Leg even uit wat de Nationale dodenherdenking inhoudt.. en ga dan eens nadenken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')