ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 07-05-2014 11:55:39 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Yes. Je kan dat trouwens zelf testen door in je browser te verversen met CTRL-F5. Dan wordt je cache voor deze pagina verwijderd en opnieuw opgebouwd waarna eventuele hotlinkproblemen aan het licht komen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ok vraag: hoe veilig is het om zonder GSM-R over de rails te knallen?
Tja, je hebt geen noodoproep en geen communicatie met de treindienstleider, maar alle seinen blijven werken. In mijn ogen is het risico acceptabel, maar ik ben niet verantwoordelijk als het toch per ongeluk fout gaat.
Tja, je hebt geen noodoproep en geen communicatie met de treindienstleider, maar alle seinen blijven werken. In mijn ogen is het risico acceptabel, maar ik ben niet verantwoordelijk als het toch per ongeluk fout gaat.
En daarom vind ik veiligheid boven alles. Dus GSM-R eruit dan ook de trein. Maar dat is in nederland niet uit te leggen. En als er iets gebeurd terwel GSm-R uitligt gaat iedereen weer gillen op de NS!
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
En daarom vind ik veiligheid boven alles. Dus GSM-R eruit dan ook de trein. Maar dat is in nederland niet uit te leggen. En als er iets gebeurd terwel GSm-R uitligt gaat iedereen weer gillen op de NS!
Laat iemand uitrekenen hoe groot de kans is op een fataal ongeval doordat GSM-R niet werkt, en ik vermoed zeer sterk dat het laten rijden van treinen een acceptabel risico oplevert. Veiligheid boven alles is onzin, dan moet je lekker binnen blijven.
Als er echt iets gekkigs gebeurt kan de machinist toch altijd nog 112 bellen? Verplicht gewoon iedere machinist een mobiele telefoon mee te nemen, probleem opgelost. Kosten hooguit een paar tientjes mocht er nog een stijfkop zonder mobieltje rondlopen.
Op woensdag 7 mei 2014 13:22 schreef Ajaxfan het volgende: Denken jullie dat die grote hoeveelheden storingen nou vooral komen door Prorail die de goedkopere aanbieders kiest of is er meer een kennisprobleem?
ATB-vv is achtervang, een machinist hoort immers voor rood te stoppen. Bellen t.b.v. veiligheid is achtervang, een machinist hoort voor rood te stoppen en spoorlopers horen van het spoor weg te blijven.
Eens dat er soms voor ernstige overdrijving gekozen wordt voor veiligheid terwijl het de vraag is of dat nodig is maar je vergelijking is op z'n minst jammer.
Zo zie ik het ook. Vanuit de ProRail hoek is er op bepaalde punten zeker te weinig kennis, terwijl er ook stevig bezuinigd is. Ik ben dan ook benieuwd of de hoezeeverhalen over PGO3.0 daadwerkelijk overal waargemaakt kunnen worden, terwijl ook andere basisvoorzieningen weer op orde gebracht moeten worden.
ATB-vv is achtervang, een machinist hoort immers voor rood te stoppen. Bellen t.b.v. veiligheid is achtervang, een machinist hoort voor rood te stoppen en spoorlopers horen van het spoor weg te blijven.
Eens dat er soms voor ernstige overdrijving gekozen wordt voor veiligheid terwijl het de vraag is of dat nodig is maar je vergelijking is op z'n minst jammer.
Niet om je aan te vallen, maar voor de discussie:
Hoeveel STS'en per jaar? Hoeveel spoorlopers?
Bij fatale STS: hoeveel potentiele slachtoffers per keer? En bij spoorloper?
Maar in hoeverre is het dan het falende Prorail als het eigenlijk diegene is die de geldkraan dichter draait en verwacht dat Prorail het kennis en kwaliteitsniveau wel op peil kan houden?
Vergelijk het met een werkgever die je nog maar 30 ipv 40 uur per week laat werken maar wel verwacht dat je de volledige werkweek aan werkzaamheden gedaan krijgt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer.
Op woensdag 7 mei 2014 15:51 schreef greavy het volgende: Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer.
sowieso is de railcatering weer uit het uitbreiden. Vandaag ook weer gezien tussen Rotterdam en utrecht
Klopt, dat is ook een proef. De treinen van :17 / :47 uit Utrecht en :05 / :35 uit Rotterdam worden ook diverse keren per dag gelopen, maar niet alle treinen. Proef loopt al ongeveer een maand.
Op woensdag 7 mei 2014 15:51 schreef greavy het volgende: Vandaag is de proef "Pinnen in de Trein" bij de Railcatering gestart. Een aantal medewerkers van de Railcatering lopen de komende 2/3 maanden met een mobiele pinterminal rond, en dan kan men pinnen bij aankoop van iets. Als het goed verloopt, blijft men er mee doorlopen, anders stopt het na 2/3 maanden weer.
God god. Wanneer krijgen we een "proef" met ronde wielen onder een trein?
Wat een onzin weer. De taxibranche en zo'n beetje elke marktkoopman werkt hier al minstens 5 jaar mee. Als je mobiel doekoes wil maken moet je die dingen gewoon invoeren, liever gisteren dan vandaag. "Een proef" lamenielachezeg
Op woensdag 7 mei 2014 16:24 schreef Dr_Flash het volgende: Wat een onzin weer. De taxibranche en zo'n beetje elke marktkoopman werkt hier al minstens 5 jaar mee. Als je mobiel doekoes wil maken moet je die dingen gewoon invoeren, liever gisteren dan vandaag. "Een proef" lamenielachezeg
Bij NS Stations is het langer tegengehouden. Er werden argumenten gebruikt als "je hebt niet overal internetdekking", "het is skimgevoelig" enz,....
Bij fatale STS: hoeveel potentiele slachtoffers per keer? En bij spoorloper?
Het risico op jaarbasis is bij spoorlopers veel hoger dan van STS'en en daarbij helpt GSM-R bij het reduceren van de gevolgen van beide waar ATB-vv dat niet doet.
En ja, ik vind het allemaal overtrokken maar je vergelijking staat werkelijk als een tang op een varken.
Niet tot nauwelijks. Ik weet niet op welke traject je reist maar mijn ervaring is gewoon bus komt aan en bus gaat direct weer verder. Op afgelegen stukken of laat in de avond kan dit natuurlijk wijzigen.
Op woensdag 7 mei 2014 18:30 schreef b2py het volgende: Niet tot nauwelijks. Ik weet niet op welke traject je reist maar mijn ervaring is gewoon bus komt aan en bus gaat direct weer verder. Op afgelegen stukken of laat in de avond kan dit natuurlijk wijzigen.
Weert-eindhoven, volgens de planner komt de bus om .53 aan in eindhoven, maar mijn trein vertrekt om .48
Weert-eindhoven, volgens de planner komt de bus om .53 aan in eindhoven, maar mijn trein vertrekt om .48
Hoef je je niet druk te maken om een paar minuutjes vertraging, mooi tijd om nog even wat eten of drinken te halen voor onderweg, misschien nog even naar het toilet of zo, ideaal
Nee niet als texel je eindbestemming is, ik wil er zo vroeg mogelijk zijn.
Gokken op die twee minuten overstap te Utrecht is ook vragen om problemen imo. En gezien het tijdstip zal de bus wel flink doorjakkeren, ik zou het er wel op wagen. En anders is het jammer, veel keus heb je namelijk niet. Tenzij auto.
Gokken op die twee minuten overstap te Utrecht is ook vragen om problemen imo. En gezien het tijdstip zal de bus wel flink doorjakkeren, ik zou het er wel op wagen. En anders is het jammer, veel keus heb je namelijk niet. Tenzij auto.
3 minuten, de ns planner laat het zien dus ik neem aan een officiële overstap.
Inkoppertjes: "NS zet postduiven in", "Uw e-mail is ongeveer een half uur langer onderweg" en "We vinden de huidige overlast erg vervelend. Daarom kunt u terecht bij de kopieerhoek voor een gratis postzegel."
quote:
Op woensdag 7 mei 2014 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Welke idioot gebruikt er dan ook Exchange. Nieuwe versies uitrollen van GroupWise merkt niemand wat van.
In de onderwijswereld wordt het vaak ingeruild voor 'gratis' Google Apps of Live@Edu maar in het bedrijfsleven komen er alleen maar klanten bij. Ik kom echt om in de hulpvragen. Beter, sneller, stabieler, meer features en platformonafhankelijk. Ik heb cijfers gezien van de omzet.
In tegenstelling tot ERTMS om het even over treinen te laten gaan.
In de onderwijswereld wordt het vaak ingeruild voor 'gratis' Google Apps of Live@Edu maar in het bedrijfsleven komen er alleen maar klanten bij. Ik kom echt om in de hulpvragen. Beter, sneller, stabieler, meer features en platformonafhankelijk. Ik heb cijfers gezien van de omzet.
Vanuit mijn werkgever hoor ik juist dat er heel veel vraag is naar Office 365 - zowel migratie van bestaande omgevingen (voornamelijk Exchange 2003) als nieuwe klanten van allerlei soorten en maten.
Niet alle features worden overal gebruikt, maar Exchange Online en SharePoint Online lopen het beste. Sommige klanten gaan ook helemaal los met Lync-uit-de-Cloud.
quote:
In tegenstelling tot ERTMS om het even over treinen te laten gaan.
Ik heb zelfs een zakelijk Yammer-account. Wat ik er nou precies mee moet en wat nou de meerwaarde ervan is ten opzichte van een e-maildistributielijst is me nog altijd een raadsel, maar ik heb het wel.
Op woensdag 7 mei 2014 19:29 schreef James1988 het volgende: Ik heb zelfs een zakelijk Yammer-account. Wat ik er nou precies mee moet en wat nou de meerwaarde ervan is ten opzichte van een e-maildistributielijst is me nog altijd een raadsel, maar ik heb het wel.
Dat is bij ons ook ene paar jaar up geweest. Niemand gebruikte het. Beetje wat het zelf al zegt. Jammer.
Vanuit mijn werkgever hoor ik juist dat er heel veel vraag is naar Office 365 - zowel migratie van bestaande omgevingen (voornamelijk Exchange 2003) als nieuwe klanten van allerlei soorten en maten.
Is er ook. Maar vooral in groeimarkten en in de VS waar dus minder geld is, kiezen ze vaak toch voor een alternatief. Ik ben nu aan het battlen met de één na grootste middelbare scholengemeenschap van Nederland om GroupWise te behouden, denk niet dat het gaat lukken maar ik weiger om belastinggeld over de balk te gooien zonder dat ik daarvoor gestreden heb.
Op woensdag 7 mei 2014 19:34 schreef DeaDLocK2K het volgende: maar ik weiger om belastinggeld over de balk te gooien zonder dat ik daarvoor gestreden heb.
God god, die hadden we nog niet. De Moeder van alle Moraalridders
Op woensdag 7 mei 2014 19:29 schreef James1988 het volgende: Ik heb zelfs een zakelijk Yammer-account. Wat ik er nou precies mee moet en wat nou de meerwaarde ervan is ten opzichte van een e-maildistributielijst is me nog altijd een raadsel, maar ik heb het wel.
God god, die hadden we nog niet. De Moeder van alle Moraalridders
Mag je vinden maar ik heb de taak aangenomen om zitting te nemen in de GMR en dan vind ik dat je niet stil moet blijven als iemand een argument aandraagt 'we gaan dit doen want dat doet iedereen'. In dat geval zou mijn voorkeur eerder uitgaan naar Google Apps. Ik hou ontzettend veel van Outlook als client maar de serverkant is zo bizar.
Maargoed, treinen maar weer? Anders opent iemand een topic op een ander subforum en dan ben ik best bereid om er verder over te praten.
Sinds ik in mijn nieuwe telefoon in de standaard camera modus het sluitergeluid niet uit kan zetten heb ik echt nul foto's gemaakt.. En in apps worden ze om bizarre reden niet automatisch opgeslagen en dus ook niet automagisch gesynchroniseerd met de peecee...
Ik kan wel melden dat de Interrail tickets inmiddels binnen zijn.
Op woensdag 7 mei 2014 20:01 schreef greavy het volgende: Die 6417 wordt ontmanteld van handige onderdelen, en gaat dan gesloopt worden. Er komt een vervangende loc met ATB-NG terug.
Op woensdag 7 mei 2014 20:01 schreef greavy het volgende: Die 6417 wordt ontmanteld van handige onderdelen, en gaat dan gesloopt worden. Er komt een vervangende loc met ATB-NG terug.
EN MET GSMR toch??? ANders ligt het hele land weer 3 dagen plat
Weer wat nieuws: oost-Indisch defecte omroep. Defect genoeg om niet te zeggen waarom we overal stapvoets rijden, 10 minuten vertraging oplopen en iedereen zijn aansluiting mist. Maar wel functioneel genoeg om om te roepen dat er niemand mag instappen in Den Haag Centraal. Da's ook wat: een omroep die alleen maar werkt als het bericht slecht is. Wauw. So prutsers. Much fail. Awesome.
zoals nu al gebeurt meer over spoor 8 en dan de rest van spoor 10 laten vertrekken en dan een klein stukje over het lijntje naar Alphen en op het laatste moment, nog ruim voor de brug, afbuigen richting het spoor naar Den Haag. Het is krap, maar het zou qua tijden net aan moeten kunnen
zoals nu al gebeurt meer over spoor 8 en dan de rest van spoor 10 laten vertrekken en dan een klein stukje over het lijntje naar Alphen en op het laatste moment, nog ruim voor de brug, afbuigen richting het spoor naar Den Haag. Het is krap, maar het zou qua tijden net aan moeten kunnen
Of, als het wissel fysiek niet stuk is, gewoon op de klem.
Jouw rijweg levert minuten vertraging op volgens mij, die laatste wissels zijn voor 40.
Is er in Belgie geen vraag naar die latere treinen dan? Hier zie je immers dat de NS treinen steeds later laat doorrijden.
Vraag? Ja. Geld, nee.
De subsidie gaat in België naar NMBS om te betalen voor de infrastructuur, Infrabel vangt amper subsidie maar vraagt wel hoge prijzen voor rijpaden en stops. Dankzij die subsidie kan NMBS dit betalen, maar meer zit er niet in.
Is er in Belgie geen vraag naar die latere treinen dan? Hier zie je immers dat de NS treinen steeds later laat doorrijden.
In de laatste alinea van de tweede bron staat dit:
quote:
Waarom zet de NMBS niet meer treinen in? “Infrastructuurbeheerder Infrabel vraagt een soort péage om treinen op haar netwerk te laten rijden, bijna zoals op de autosnelwegen in Frankrijk”, legt Vanseveren uit. “Dat moet ook van Europa. Maar waar het schoentje knelt, is dat Infrabel per trein 2,5 keer zo veel rekent als zijn collega in Nederland. Het is een vestzak-broekzakoperatie: zo kunnen de tarieven voor het goederenverkeer zeer laag worden gehouden, zonder dat de overheid Infrabel meer moet subsidiëren. Goederenverkeer mag immers niet gesubsidieerd worden. De reiziger betaalt daar onrechtstreeks de prijs voor.”
Met andere woorden:
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 15:19:55 ]
Op donderdag 8 mei 2014 13:52 schreef b2py het volgende: Achja, ze kunnen ook kiezen voor het op de dag buiten dienst nemen voor herstel maar dat doen ze ook niet..
Het wissel kan met snelheidsbeperking 30 km/h worden bereden, in alle standen. Het schrappen van de helft van de treinen is dus echt een schandaal: de dienstregeling is in 2007 of daaromtrent juist verlangzaamd, en zou dit dus moeten kunnen opvangen.
Kan het niet schoonmaken niet worden gezien als het niet nakomen van de overeenkomst? Wat dus automatisch leid tot verlaging van de overeenkomst prijs.
Op donderdag 8 mei 2014 15:41 schreef icloud het volgende: Kan het niet schoonmaken niet worden gezien als het niet nakomen van de overeenkomst? Wat dus automatisch leid tot verlaging van de overeenkomst prijs.
Er zal ongetwijfeld een boetebepaling staan in het contract NS-Schoonmaakbedrijf.
ik denk het zelf niet. De NS voldoet met het laten rijden van een niet schoongemaakte trein nog steeds aan de vervoersplicht.
Dat het comfort minder is, daar valt geen speld tussen te krijgen, maar jouw trein rijdt wel en dat is waar je in eerste instantie voor betaalt
Het gaat niet om de vervoersplicht, de wet personenvervoer of de concessie.
Als jij een treinkaartje koopt dan sluit je een civiele overeenkomst met ns reizigers, daar zitten rechten en plichten, indien de ns deze dienst niet goed levert zou je via de rechter een verlaging of ontbinding van de koopprijs kunnen eisen..
Het gaat niet om de vervoersplicht, de wet personenvervoer of de concessie.
Als jij een treinkaartje koopt dan sluit je een civiele overeenkomst met ns reizigers, daar zitten rechten en plichten, indien de ns deze dienst niet goed levert zou je via de rechter een verlaging of ontbinding van de koopprijs kunnen eisen..
Die vlieger zal niet opgaan. Je weet in dit geval wat je kunt krijgen. De acties in de schoonmaakbranche zijn alom bekend en daarom zal de rechter in dit geval jouw claim afwijzen, want je had het kunnen weten.
Mogelijk anders zal het worden als je een ultrasmerige trein voorgeschoteld krijgt op het moment dat er geen acties zijn. Dan zou je kunnen betogen dat het product niet aan de verwachtingen voldeed en zou je eventueel een deel van de betaalde prijs terug kunnen krijgen.
Ik heb ook geen idee of hier al jurisprudentie over bestaat.
Het wissel kan met snelheidsbeperking 30 km/h worden bereden, in alle standen. Het schrappen van de helft van de treinen is dus echt een schandaal: de dienstregeling is in 2007 of daaromtrent juist verlangzaamd, en zou dit dus moeten kunnen opvangen.
Wordt 10 nu weer gebruikt dan? Indien niet, dan is het wissel linksleidend niet te berijden waarschijnlijk vanwege niet in controle. En dan zal het rechtsleidend wel in controle zijn en zo dus wel bruikbaar.
Op donderdag 8 mei 2014 16:30 schreef icloud het volgende: Ik vind dat laren(gld) eindelijk eens een fatsoenlijk station moet krijgen zo dicht mogelijk bij mijn nieuwe huis.
* icloud Heeft zojuist de sleutels opgehaald.
met de nieuwe goederenroute krijg je die misschien wel in je achtertuin.
Op donderdag 8 mei 2014 16:30 schreef icloud het volgende: Ik vind dat laren(gld) eindelijk eens een fatsoenlijk station moet krijgen zo dicht mogelijk bij mijn nieuwe huis.
* icloud Heeft zojuist de sleutels opgehaald.
Aan de nog te realiseren HSL Bathmen-Lochem zeker?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Alstom rejects French government request to renegotiate GE deal Written by Kevin Smith
ALSTOM CEO Mr Patrick Kron has rejected suggestions from the French government that Alstom acquire General Electric's (GE) freight transport business in a renegotiation of GE's proposed ¤12.4bn takeover of Alstom's energy business approved unanimously by board members last week.
In a letter to the American company on Tuesday, which bypassed Alstom, French economy minister Mr Arnaud Montebourg dismissed GE's offer "as not good enough" and declared that France was concerned about the future of Alstom's "skills and workforce" as well as retaining France's "technical sovereignty" over its nuclear activities.
Instead Montebourg proposes establishing an "equal partnership" that would "avoid a simple acquisition which would, in effect, lead to the disappearance of Alstom" by handing over its rail business to the French company.
Finalists announced in aesthetic catenary contest Written by Keith Barrow
THREE finalists have been selected in an international competition to develop aesthetically-pleasing catenary designs for the British railway network, which has been organised by HS2 Ltd, the FutureRailway technical strategy group, and the Royal Institute of British Architects.
The finalists include: Bystrup Architecture, Denmark; COBE, Denmark; and Moxon Architects and Mott MacDonald, Britain.
Aankondiging van een opdracht - Nutssectoren :Landelijk - Meettreindiensten emplacementen -ProRail B.V.
ProRail heeft als belangrijkste bedrijfsdoelstellingen het streven naar 0 vermijdbare ongevallen en 0 vermijdbare storingen. Monitoring van de conditie van het spoor en de spoorse objecten teneinde preventief onderhoud te kunnen plegen is hierbij cruciaal. Onder monitoring verstaan we bij ProRail “Het vaststellen van de conditie van een object en in het bijzonder de verbetering/verslechtering van die conditie, met behulp van repeterende kwalitatieve of kwantitatieve metingen”. In haar visie op monitoring onderscheidt ProRail drie doelstellingen van monitoring: 1. Het verzamelen van conditiegegevens voor onderhoudsplanning. (Vooral bestemd voor de functie onderhoudsmanagement) 2. Het verzamelen van conditiegegevens voor het bepalen van (lange-termijn) degeneratiegedrag van de objecten en het op basis hiervan invoeren van optimale asset management- en onderhoudsstrategieën. 3. Het verzamelen van gegevens ten behoeve van contractmanagement en kwaliteitscontrole.
De voorliggende aanbesteding heeft initieel tot doel het verzamelen van gegevens met betrekking tot wissels in combinatie met het verrichten van videoschouw. Voor deze aanbesteding komen uitsluitend gegadigden in aanmerking die, naar aanleiding van de vooraankondiging van deze aanbesteding, vķķr 1 januari 2014 te kennen hebben gegeven over een meetsysteem te beschikken en dit door ProRail wensen te laten valideren. Tevens ziet deze aanbesteding op het verzamelen van gegevens met betrekking tot additionele, nog niet nader gespecificeerde, objecten. Gedurende de looptijd van de overeenkomst zal aan contractpartijen worden gevraagd deze additionele metingen te verrichten. Contractpartijen zullen contractueel verplicht worden om op verzoek van ProRail aanbiedingen hiervoor te doen. De prijs voor deze additionele metingen zal tot stand komen door onderhandeling op basis van een door ProRail vooraf opgestelde raming. Naar verwachting zal het meten van de rijdraaddikte op emplacementen in 2017 op deze wijze aan het contract worden toegevoegd. Voor deze metingen zullen nu reeds een aantal eisen die zien op geschiktheid van het voertuig worden opgenomen in het aanbestedingsdossier.
Gegadigden kunnen via Tenderned reeds een aantal concept documenten downloaden om inzicht te krijgen in de eisen en specificaties zoals die naar verwachting zullen worden opgenomen in het aanbestedingsdossier. Gegadigden kunnen naar aanleiding van deze documenten inhoudelijke vragen te stellen. ProRail zal beantwoording van deze vragen zo veel mogelijk meenemen bij het opstellen van de definitieve specificaties zoals die in het aanbestedingsdossier zullen worden opgenomen. De vragen worden derhalve NIET beantwoord tijdens de selectiefase.
Het werk wordt in 2 percelen aanbesteed op basis van de door ProRail voor dit werk vastgestelde draaiboeken voor treinpaden. Perceel 1 omvat circa 60% van het werk en perceel 2 circa 40%. Per gegadigde zal maximaal 1 perceel worden gegund . ProRail heeft voor deze regeling gekozen om er zeker van te zijn dat het werk altijd uitgevoerd kan worden, ook als één gegadigde (tijdelijk) niet aan zijn verplichtingen blijkt te kunnen voldoen. Daarnaast wenst ProRail ook op termijn verzekerd te zijn van een zekere mate van marktwerking.
Voor diegene die wat meer wilt weten van Videoschouwtreinen en verwerking van informatie daarvan kan zich wenden tot het tablad 'Documenten'. Account is niet vereist.
Lochem is trouwens geen laren, ik wil wel een station in mijn eigen dorp.
Ja, maar zou er dan niet eerst een spoorlijn aangelegd moeten worden?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja, maar zou er dan niet eerst een spoorlijn aangelegd moeten worden?
Het was ook een post met een lach, niet te serieus nemen,trouwens er ligt een mooie spoorlijn die ook nog in gebruik is, hij moet alleen wat verplaats worden
Op donderdag 8 mei 2014 19:25 schreef DeaDLocK2K het volgende: In Laren is wel een gigantische parkeerplaats nodig. En kaartjes naar Laren zijn alleen 1e klas verkrijgbaar.
We hebben het niet over laren in het gooi, dat rijkendorp
Op donderdag 8 mei 2014 15:41 schreef icloud het volgende: Kan het niet schoonmaken niet worden gezien als het niet nakomen van de overeenkomst? Wat dus automatisch leid tot verlaging van de overeenkomst prijs.
niet nakomen automatisch vermindering prijzen? Nee, gewoon nee
De Zuidas maakt zich op voor een nieuwe sprong voorwaarts. Over een maand of zes krijgt de markt de vraag hoe model Zuidasdok het beste tot een succes kan worden gemaakt. “Volgende belangrijke halte is het bestuurlijke overleg op 2 juli”, zegt directeur-generaal Jan Hendrik Dronkers van Rijkswaterstaat. “De drukte op de agenda neemt toe. Is even nodig. Over veel punten moeten beslissingen worden genomen. We hebben een inkoopplan en gaan de markt op met een scope, tijd en geld.”
Duidelijk is al dat plan Zuidasdok niet opgeknipt wordt in deelprojecten. Het onder de grond brengen van snelweg A10 en de bouw van het nieuwe spoorstation Amsterdam-Zuid vertonen daarvoor te veel samenhang. De bouw mag rekenen op één groot in design & construct uit te voeren project, voorafgegaan door een op concurrentie gerichte dialoog. Bij de uitwerking van de gunning wordt de Zuidasdok-organisatie terzijde gestaan door de ingenieursbureaus Arcadis en Witteveen+Bos plus procesmanager AT Osbor ne. Hoe groot na het debacle van de in 2009 mislukte veiling de belangstelling is om op de Zuidas de handen uit de mouwen te steken? Jan Hendrik Dronkers, Klaas de Boer (dienst Zuidas) en Patrick Buck (ProRail) zijn optimistisch. Belangstelling genoeg, vanuit binnen- en buitenland.
Klaas de Boer, directeur van de dienst Zuidas: “De mensen die een einde gemaakt hebben aan de Zuidasveiling waren realo’s. Je zag in 2008 al de eerste tekenen van verval, barsten in de economie. Daarna zijn we heel prettig overgegaan van een pps met private partijen naar een pps metalleen maar publieke samenwerking.”
Op donderdag 8 mei 2014 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ah ik weet het, jullie zijn allemaal kwaliteitsTV als Hotter Than My Daughter of het Eurovisie Songfestival aan het kijken.
Op donderdag 8 mei 2014 22:06 schreef b2py het volgende: Ik was zwemmen, en ben op zowel de heen als de terugweg verregend. Ik dacht dat ik wel zonder regenjas kon.
Vond de treinen waar ik in zat op zowel heen- en terugweg gisteren en vandaag best schoon na twee weken niet schoongemaakt te zijn. Al had ik even het gevoel dat dat misschien toch even is gebeurd...
Op donderdag 8 mei 2014 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende: Vond de treinen waar ik in zat op zowel heen- en terugweg gisteren en vandaag best schoon na twee weken niet schoongemaakt te zijn. Al had ik even het gevoel dat dat misschien toch even is gebeurd...
Ik begin inmiddels tot mijn enkels in de vuilnis te waden.
Als ik trouwens de NS storingen mag geloven is er al sinds een uur of zes geen treinverkeer rondom Mönchengladbach door een defecte bovenleiding. Onbekend hoe lang dit duurt, wat meldt DB?
Oberleitungsstörung in Mönchengladbach, ein Busnotverkehr ist eingerichtet
Sehr geehrte Fahrgäste,
aufgrund einer Oberleitungsstörung in Mönchengladbach kommt es zu Ausfällen und Verspätungen.
Ein Busnotverkehr ist zwischen Mönchengladbach und Neuss sowie zwischen Viersen und Rheydt eingerichtet.
Zur Dauer der Störung können wir noch keine Angabe machen.
Wir bitten Sie um Verständnis.
Informieren Sie sich kurz vor der Fahrt über Ihren Zug im DB-Navigator oder unter "www.bahn.de/ris" bzw. mobil unter "http://mobile.bahn.de/ris".
Gern hilft Ihnen der Kundendialog der DB Regio AG in und für Nordrhein-Westfalen persönlich weiter unter 0 180 6 464 006 (20 ct/Anruf aus dem Festnetz, Mobilfunk max. 60 ct/Anruf).
Op donderdag 8 mei 2014 22:05 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ah ik weet het, jullie zijn allemaal kwaliteitsTV als Hotter Than My Daughter of het Eurovisie Songfestival aan het kijken.
Nee hoor, achtereenvolgens De Rekenkamer, Wer Wird Millionär en Top Gear gekeken. Volgens mij allemaal prima programma's
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 8 mei 2014 22:12 schreef Frozen-assassin het volgende: Vond de treinen waar ik in zat op zowel heen- en terugweg gisteren en vandaag best schoon na twee weken niet schoongemaakt te zijn. Al had ik even het gevoel dat dat misschien toch even is gebeurd...
Op 4/5 mei zijn er wel treinen schoongemaakt. Het begint alweer een aardige puinzooi te worden, dus volgende week zijn we weer terug bij af.
Op 4/5 mei zijn er wel treinen schoongemaakt. Het begint alweer een aardige puinzooi te worden, dus volgende week zijn we weer terug bij af.
Denk ik ook ja.
Ik weet dat in Leeuwarden de treinen iig wel schoongemaakt worden. Probleem is dat de IC die via de Hanzelijn rijdt in minder dan acht minuten gereinigd moet worden en dat is ondoenlijk, ook in normale situaties. De IC die via de Veluwe rijdt wordt wel aangepakt, want de keertijd daarvan is bijna een half uur
Op vrijdag 9 mei 2014 07:56 schreef Dalenbart het volgende: Amersfoort ligt eruit op last van de brandweer melding zou brand spoorvervoer zijn. Iemand enig idee wat er precies aan de hand is?
dit is al veel meer informatie dan alle drie de NS ers konden gevn.
Volgens de app rijden er "veel minder treinen". Maar in het lijstje met actuele vertrektijden valt alleen de IC naar Schiphol uit.
Weer terug naar huis en maar bedelen of ik mag thuiswerken Hoerige schijt fuck neuk faalspoor.
Het spoor in Nederland is ZO ontzettend betrouwbaar jonge. Met elk station wat je bereikt is het gewoon maar de vraag of je het volgende ook gaat halen. Het lijkt de fucking Congo wel hierzo godverdomme.
Op vrijdag 9 mei 2014 09:06 schreef Dr_Flash het volgende: ja voor informatie hoef je daar niet te wezen. Ik las op Facebook dat de IC van (of naar?) Leeuwarden en de pimpel ontruimd zijn.
Bij de roltrappen waren wat tegels verzakt en daarop is spoor 1/2 buiten dienst genomen. Er zijn idd wat problemen met vermeende gasllucht maar er is ook een voedingsstoring.
Ofwel: er is wat aan de hand, maar het hele station platleggen gaat een beetje erg ver.
Kortsluiting in een stroomkabel onder een perron van Amersfoort CS heeft er vrijdagochtend voor gezorgd dat het treinverkeer rond Amersfoort stil kwam te liggen. Het treinverkeer kwam rond negen uur weer op gang.
Iets voor half acht 's ochtends was er een plof te horen op een perron waardoor tegels verzakten. In eerste instantie werd gedacht aan een gaslek maar het bleek om kortsluiting in een stroomkabel te gaan.
Ik kwam er net langs. Was een stukje van 1 bij 3 meter ongeveer, wat ze nu hadden weggegraven. Weet niet hoe ver het was verzakt, maar om het hele station er voor af te ruimen...
Ik heb op YouTube wel eens een filmpje voorbij zien komen waarin men kortsluiting veroorzaakte in een kabel die eind onder een stoep lag begraven, dat gaf ook een behoorlijke knal. Het was wel indrukwekkend om te zien.
Ik kwam er net langs. Was een stukje van 1 bij 3 meter ongeveer, wat ze nu hadden weggegraven. Weet niet hoe ver het was verzakt, maar om het hele station er voor af te ruimen...
Ja ja. drie vierkante meter zonder dat er iemand op stond. Midden in de ochtendspits. Zal wel 3 vierkante centimeter geweest zijn
Nog even een plaatje van zaterdag trouwens: [ afbeelding ]
Lijkt wel een plaatje uit een jaren 50 tijdschrift, aquarel-achtig.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ze waren natuurlijk bang voor een zinkgat waar het hele station in zou verdwijnen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b] Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b] [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
Op vrijdag 9 mei 2014 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende: Het hele beter voorkomen dan genezen gedoe van NS/ProRail loopt wel beetje de spuigaten uit
Er ontstaat in ieder geval geen beeld uit van een organisatie die weet waar ze mee bezig zijn
Er ontstaat in ieder geval geen beeld uit van een organisatie die weet waar ze mee bezig zijn
Straks gaan we nog terug naar de toestanden waar iedereen om 6.00 op het perron staat en maar hopen dat er een trein komt in de richting die je op wil... En maar hopen dat de machinist dan zich niet halverwege zich bedenkt en even een broodje gaat halen...
Stadler heeft een aanbesteding van SBB gewonnen, vanaf eind 2019 zullen 29 nieuwe HSTs gaan instromen op de verbinding Milaan - Basel/Zurich. De treinen hebben een topsnelheid van 250 km/u, bestaan uit 11 bakken en zijn 200 meter lang.
Zit zeker ook een bar in, die kan er bij ons wel uit natuurlijk.
quote:
Each 200 m long set will include a dining car and accommodation for around 400 passengers. Low-floor entrance doors in the centre of each car will offer easy access for disabled, elderly and luggage-encumbered passengers. Two classes of accommodation will include quiet, family and business zones with power sockets at all seats. There will be separate male and female and two disabled-accessible toilets.
Op vrijdag 9 mei 2014 14:44 schreef toblorone het volgende: Vanmiddag is het eerste transport vertrokken uit Noorwegen met de Class73. ze zullen maandag/dinsdag aankomen in Haarlem
Ja super interessant om ze eens van dichtbij te bekijken. Ik kan er helaas geen foto's van maken, maar kga er wel ff langslopen zodra ze op het terrein staan
haha ja ik zou het graag doen maar heb ergens mn handtekening onder gezet... mag dus helaas geen foto's maken. maar wat wél leuk is, is dat ik er in principe naast kan staan als er aan gewerkt gaat worden
Met studentenov kan ik dus met een toeslag van 2,30 met de ICD (2e klas) reizen tussen Rotterdam en Schiphol, maar ik kan niet een toeslag van 3,00 betalen en dan 1e klas gaan zitten?
Ik heb nooit in de Wadslopers of SM'90 gezeten. Ook niet de in ÖBB-rijtuigen trouwens.
quote:
Op vrijdag 9 mei 2014 15:12 schreef boriq het volgende: Met studentenov kan ik dus met een toeslag van 2,30 met de ICD (2e klas) reizen tussen Rotterdam en Schiphol, maar ik kan niet een toeslag van 3,00 betalen en dan 1e klas gaan zitten?
Inderdaad, dat kan niet. Je moet ook je gewone vervoerbewijs upgraden naar 1e klas - iets wat bij een studenten-OV voor zover ik weet niet kan.
Wat is er tussen Eindhoven en Boxtel aan de hand? Alle treinen tussen 15:45 en 16:00 uit Eindhoven en Best zijn geschrapt, daar voor en na rijdt het wel.
Op vrijdag 9 mei 2014 15:25 schreef JDude het volgende: Wat is er tussen Eindhoven en Boxtel aan de hand? Alle treinen tussen 15:45 en 16:00 uit Eindhoven en Best zijn geschrapt, daar voor en na rijdt het wel.
Klinkt niet best in elk geval
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Eindhoven-'s-Hertogenbosch/Tilburg Vrijdag 9 Mei 15:28
Oorzaak Tussen Eindhoven en Best rijden geen treinen door herstelwerkzaamheden. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 16:30 uur verholpen.
Maar goed, richting Eindhoven dus. Ik heb nog hoop dat er een sprinter uit Tilburg in Best gaat keren.
Op vrijdag 9 mei 2014 15:32 schreef JDude het volgende: Maar goed, richting Eindhoven dus. Ik heb nog hoop dat er een sprinter uit Tilburg in Best gaat keren.
Ik denk dat ze gewoon uit voorzorg alles ten zuiden van de lijn Dordrecht - Nijmegen eruit gooien. Veiligheid staat voorop niewaar!
Op vrijdag 9 mei 2014 16:09 schreef James1988 het volgende: Op de HSL-Zuid is een windwaarschuwing afgegeven, daardoor geldt er nu een snelheidsbeperking tot 160 km/u.