fixedquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ach, zo hou je er tenmisnte wat aan over dat niet jankt en schijt: een topic!
Die heb ik al heel veel uit mijn legale tijd(en)quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ach, zo hou je er tenmisnte wat aan over dat niet jankt en schijt: een topic!
quote:
ik ben d'r nog steeds volkomen immuun voorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:48 schreef kwakz0r het volgende:
Hormonen:
net op t nieuws, in japan hebben ze een babyhuilwedstrijd. de baby die t eerste huilt wint. allemaal keihard huilende schattige babies. ik moest bijna zelf huilen
en die reclame van "dit is mouna. mouna heeft geen mama. en ook geen huis." die trek ik ook niet...
is nietquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben d'r nog steeds volkomen immuun voor
Fijn goed nieuws, welke arts had je?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben nog steeds hyper en blij van de controle vandaag. vond t ook heel fijn dat ze bleven (dokter en doktersassistente die de bloeduitslagen gaf) benadrukken dat ik t heel goed doe (niet dat ik nu zoveel doe, maar toch), en dat t echt heel goed gaat
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
is niet![]()
lijkt me best prettig, om niet te hoeven janken als Hodor zielig kijktnou moet ik zeggen dat ik altijd al wat hydro-challenged was
Weer dr. van H.uizen, maar dit keer zonder witte jas, en op L.eyweg ipv S.portlaan. Vond ik zo'n andere indruk maken! En de wachtruimte daar vond ik ook erg fijn. Maar goed, het bevallen gaat op de S.portlaan gebeuren dus daar heb ik ook de meeste afspraken.quote:
jezusquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh en ik ben ook een nuchtere Hollandse die van tevoren echt niet kon indenken dat ze zou gaan schreeuwen tijdens de bevalling. Ik heb gegild.
Ik ben daar nu weer heel erg bang voor. Dat het toch weer zodanig 'hels' wordt dat ik weer naar het ziekenhuis wil en dat het toch niet gaat zoals ik het wil. Ik wil zo graag thuis bevallen en was zo niet blij met hoe het eraan toeging in het zkh. Ik trok de weeën echt niet en vooral de opmerking 'je hoeft niet op het knopje te drukken hoor, we horen je op de gang ook wel' heb ik als zeer vervelend en een soort vernederend ervaren. Het werd ook niet met veel humor gezegd. Nu was die verpleegkundige ook gewoon een kutwijf...
En ook al verzekert m'n vk me dat áls ik naar het zkh moet, dat ze met me mee gaat zodat ik niet alleen gelaten word... Ik ben toch best een soort bang.
Als ik hier ook dan verhalen lees over knipjes en dingetjes dan scroll ik heel snel door want dat maakt m'n onrust alleen maar groter. Wel jammer, ik kijk nu op tegen de dag dat het hele zooitje begint ipv te focussen op de dag dat ik m'n kindje ga ontmoeten, en dat vind ik best erg.
Nouja, morgen moet ik weer naar de vk, heb het er al vaker met haar over gehad maar ga er gewoon weer over praten.
Doet me denken aan de verhalen die ik heb gehoord van mijn moeders bevalling van mij. In het ziekenhuis en de tijdens de weeën flink vloekend op de vrouw in de kamer naast haar die de hele afdeling bij elkaar schreeuwde. Ik zie het mezelf ook doen. Vloekend op mijn vriend "Jij hebt me dit aangedaan!!!"quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:50 schreef mignonne het volgende:
En dames!! Het was maar een grapje hè!!
Sommige vrouwen schreeuwen, sommigen zij de hele bevalling stil, andere grommen of vloeken en weer anderen zeg vervolgens in iedere wee-pauze sorry hoor! sorry!!
Het is van tevoren bijna niet in te schatten hoe je gaat reageren en je moet je echt niet druk maken over wel of niet schreeuwen. Als het een tandje zachter moet dan hoor je het vanzelf (zo lullig voor die mevrouw met 5 cm in de kamer naast jou) en verder, geneer je niet hoor.
Ik ben ook bevallen @ S.portlaan! Fijne verpleegkundigen, verloskundigen en artsen tijdens de bevallingquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Weer dr. van H.uizen, maar dit keer zonder witte jas, en op L.eyweg ipv S.portlaan. Vond ik zo'n andere indruk maken! En de wachtruimte daar vond ik ook erg fijn. Maar goed, het bevallen gaat op de S.portlaan gebeuren dus daar heb ik ook de meeste afspraken.
De SEO is over een maand en ze dacht dat dr. van den B.roek dat ging doen.
Weet jij hoe dat zit met 2 of 3 bloedvaten in de navelstreng? Ik heb er dus ws. 2, wat betekent dat?
Das een leuk mens jaquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Weer dr. van H.uizen, maar dit keer zonder witte jas, en op L.eyweg ipv S.portlaan. Vond ik zo'n andere indruk maken! En de wachtruimte daar vond ik ook erg fijn. Maar goed, het bevallen gaat op de S.portlaan gebeuren dus daar heb ik ook de meeste afspraken.
De SEO is over een maand en ze dacht dat dr. van den B.roek dat ging doen.
Weet jij hoe dat zit met 2 of 3 bloedvaten in de navelstreng? Ik heb er dus ws. 2, wat betekent dat?
okej, ze deed er ook vrij relaxed over, zei alleen dat ze de groei goed in de gaten gaan houden. ik maak me niet druk en ga vooral niet googelenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
Das een leuk mens ja
En Va nde nbrouc ke (ja echt) is een hele goede echoscopist, wel een beetje stug in de omgang als ze dr dag niet heeft maar heel goed in wat ze doet.
Normaal heb je 3 vaten, 1 ader en 2 slagaders. De ader voert zuurstofrijk bloed van placenta naar baby, de slagaders voeren zuurstofarm bloed van baby terug naar placenta. Als je 2 ns-vaten (SUA = single umbillical artery) hebt, dan mis je een van die twee slagaders. Is in driekwart van de gevallen helemaal niets en dat kan het kind prima hebben In andere gevallen kan het wijzen op andere aandoeningen/afwijkingen, enorm variërend in ernst. Lastig iets over te zeggen, echt even echo afwachten strakjesje bent in goede handen iig.
Ik ga in eerste instantie voor de thuisbevalling. En moet zeggen dat de ervaring in het ziekenhuis de drempel hoger heeft gelegd om dan toch te roepen 'ik wil naar het zkh'.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
jezusdie opmerking kan écht niet
Waarom beval je niet thuis als je zo graag thuis wil eigenlijk?
En heb je er wel eens over gedacht om er met iemand over te praten, buiten je vk?
Ja joh, ik kijk 2 seconde hier en er zijn al 30 posts bijquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:19 schreef Hilmo het volgende:
Jaa ik kijk ook en probeer het live topic hier op FOK te volgen maar dat gaat te snel haha. En inderdaad, niet veel soeps tot nu toe. Al vond ik het melodietje van cake to bake wel grappig
Oh ok! Ik had dat niet zo uit je post gehaald ik dacht dat je wel wilde maar niet thuis ging.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:19 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Ik ga in eerste instantie voor de thuisbevalling. En moet zeggen dat de ervaring in het ziekenhuis de drempel hoger heeft gelegd om dan toch te roepen 'ik wil naar het zkh'.
Maar hopelijk ben ik deze keer niet oververmoeid als ik de bevalling inga.
Heb er eigenlijk met niemand behalve m'n man en vk over gepraat. En ik merk pas de laatste paar maanden dat ik er nu enorm tegenop zie vanwege die eerdere ervaring. Daarvoor was het meer 'vervelend, maar zal wel altijd zo gaan en relatief was het een goede bevalling want heb geen rare complicaties gehad etc.'
Pas in deze zwangerschap besefte ik me dat bevallingen helemaal niet altijd zo gaan en de vk zei zelfs dat het niet zo zou moeten gaan. Het voelde toch fijn dat iemand dat toch wel erkende en dat mijn 'je moet niet zeuren'-gevoel te hard was naar mezelf toe.
Nouja, ik hoop gewoon dat als de bevalling zich aandient, ik weer in een soort melige bui kom zoals het begin van m'n eerste bevalling en dat deze ervaring wel beter is. Tuurlijk, uiteindelijk is de ervaring van bevallen niet het belangrijkste want ik heb er echt een schitterend meisje voor gekregen, maar als het even kan puf ik de weeën deze keer beter weg en kan ik gewoon lekker thuis kennis maken met het nieuwe meisje.
TAP, goed dat je het nogmaals wilt bespreken met je vk. Ik herken je probleem is teveel en ben er zeer uitvoerig mee bezig geweest (uitgebreid doorgesproken met geboorteplan als leidraad). Nog steeds bevliegt het me geregeld. Ook mijn vk blijft hoe dan ook aanwezig en daarnaast zal mijn man nu zeer zeker niet weggestuurd worden. Heb zelfs m'n schoonmoeder als 'zekerheid' stand-byquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh en ik ben ook een nuchtere Hollandse die van tevoren echt niet kon indenken dat ze zou gaan schreeuwen tijdens de bevalling. Ik heb gegild.
Ik ben daar nu weer heel erg bang voor. Dat het toch weer zodanig 'hels' wordt dat ik weer naar het ziekenhuis wil en dat het toch niet gaat zoals ik het wil. Ik wil zo graag thuis bevallen en was zo niet blij met hoe het eraan toeging in het zkh. Ik trok de weeën echt niet en vooral de opmerking 'je hoeft niet op het knopje te drukken hoor, we horen je op de gang ook wel' heb ik als zeer vervelend en een soort vernederend ervaren. Het werd ook niet met veel humor gezegd. Nu was die verpleegkundige ook gewoon een kutwijf...
En ook al verzekert m'n vk me dat áls ik naar het zkh moet, dat ze met me mee gaat zodat ik niet alleen gelaten word... Ik ben toch best een soort bang.
Als ik hier ook dan verhalen lees over knipjes en dingetjes dan scroll ik heel snel door want dat maakt m'n onrust alleen maar groter. Wel jammer, ik kijk nu op tegen de dag dat het hele zooitje begint ipv te focussen op de dag dat ik m'n kindje ga ontmoeten, en dat vind ik best erg.
Nouja, morgen moet ik weer naar de vk, heb het er al vaker met haar over gehad maar ga er gewoon weer over praten.
'Grappig' dat we op dezelfde datum zijn uitgerekendquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:23 schreef Kursor het volgende:
[..]
TAP, goed dat je het nogmaals wilt bespreken met je vk. Ik herken je probleem is teveel en ben er zeer uitvoerig mee bezig geweest (uitgebreid doorgesproken met geboorteplan als leidraad). Nog steeds bevliegt het me geregeld. Ook mijn vk blijft hoe dan ook aanwezig en daarnaast zal mijn man nu zeer zeker niet weggestuurd worden. Heb zelfs m'n schoonmoeder als 'zekerheid' stand-by.
+1!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, snap dat je je een beetje zorgen maakt. We gaan er gewoon van uit dat alles goed zit!
+2!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, snap dat je je een beetje zorgen maakt. We gaan er gewoon van uit dat alles goed zit!
oh!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:36 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
'Grappig' dat we op dezelfde datum zijn uitgerekend
Ik word echt elke dag wakker met, 'zal het vandaag gaan gebeuren?' En dan komt de gedachte 'ik wil niet dat het vandaag gaat gebeuren' en soms over de dag schommelt de gedachte 'alles komt goed en ik wil m'n meisje ontmoeten' met bijhorend verliefde gevoel even langs. Maar daarna komt toch weer de angst.
Ik heb nu ook die doula-app, hopelijk draagt die ook wat bij. En m'n vk zei dat als ik ook maar 3cm ontsluiting heb en ik toch wil dat ze blijft, dat ze dan ook blijft. En dat ze dan maar beneden gaat zitten als ik haar even niet nodig heb.
Nu denk ik niet dat dat zodanig zal gebeuren maar het idee is wel fijn.
Ik wil gewoon onbezorgd die bevalling in gaan, ik wil me niet schuldig voelen omdat ik dus vaak denk 'ik wil vandaag niet bevallen'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt hoor ik ben niet zo van de zweef maar dit soort dingen helpen enorm!:)
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:50 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh!
ik ben benieuwd wat je tzt vindt van die doula-app! laat je het weten?
En for what it's worth,Ik sluit me daar helemaal bij aan hoor, ik doe dit ook wel eens voor spannende audities. Ik schrijf het dan niet op, maar ik denk het helemaal uit, vanaf het moment dat ik opsta, wat ik aandoe, hoe ik me voel, hoe ik er mee deal, en hoe het loopt. Hou het realistisch, niet van : ik nieste en het was over, maar we hebben waarschijnlijk allemaal zo veel doemscenario's in ons hoofd, dat het heel goed kan zijn om daar een positief beeld tegenover te zetten. gewoon, voor de balans.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt hoor ik ben niet zo van de zweef maar dit soort dingen helpen enorm!
trusten!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:59 schreef kwakz0r het volgende:
ik ga knock out dames! intensief dagje geweest en morgen voor t eerst in 2,5 week weer aan t werk.
Trusten alvast!
En dit!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:
ik duim toch zo voor een prachtige ervaring voor jou lieve Kursor
dat klinkt wel zoals ik er in sta en in wil staanquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:18 schreef Dot. het volgende:
Wat bij mij juist hielp was om vooral geen sterke ideeën te hebben over de bevalling en er heel open in te gaan. Ik had idd wel wat dingen die ik liever niet wilde (voornamelijk een infuus met opwekkers), maar door geen droomscenario te hebben kon ik ook niet teleurgesteld zijn in hoe het zou lopen was mijn idee. En dat is best goed geluktIk had vandaag mijn nacontrole en de vk zei heel serieus dat het de volgende keer niet zo hoeft te verlopen als deze keer (met de vacuümpomp), maar ik kijk echt super positief terug op m'n bevalling en vond zelfs de pomp niet echt erg, want dat hoorde gewoon bij de bevalling die ik had
Maar jij hebt geen eerdere traumatische bevalling achter de rug, daar was mijn verhaal eerlijk gezegd meer op gerichtquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:18 schreef Dot. het volgende:
Wat bij mij juist hielp was om vooral geen sterke ideeën te hebben over de bevalling en er heel open in te gaan. Ik had idd wel wat dingen die ik liever niet wilde (voornamelijk een infuus met opwekkers), maar door geen droomscenario te hebben kon ik ook niet teleurgesteld zijn in hoe het zou lopen was mijn idee. En dat is best goed geluktIk had vandaag mijn nacontrole en de vk zei heel serieus dat het de volgende keer niet zo hoeft te verlopen als deze keer (met de vacuümpomp), maar ik kijk echt super positief terug op m'n bevalling en vond zelfs de pomp niet echt erg, want dat hoorde gewoon bij de bevalling die ik had
Kom je straks hier even langs?quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat doe je als je slapeloos bent?... Dan maak je de kookplaat en keukentegels schoon...
Oh zoquote:Op woensdag 7 mei 2014 07:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar jij hebt geen eerdere traumatische bevalling achter de rug, daar was mijn verhaal eerlijk gezegd meer op gerichtZo'n trauma is echt heel heftig en het is dan heel erg moeilijk om positief of zelfs maar neutraal te blijven. Zo'n verhaal kan helpen om de balans weer terug te halen en je uit die cirkel van negatieve gedachten te halen.
Geboortetrauma is jammer genoeg best wel een taboe en ook best wel ongrijpbaar. Vrouwen met een trauma krijgen zo vaak te horen "ah joh, hij/zij is er nu toch? dan is het allemaal weer goed". Of dingen als "nou ik heb ook een keizersnede gehad maar ik zie het allemaal niet zo somber hoor, je moet er niet zo zwaar aan tillen". Enz enz. (overigens ook onder artsen/verloskundigen!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:37 schreef StarDust_ het volgende:
&%!$%^@%&^@!!!!!
Even in spoiler, wil dit fijne topic niet verpesten met mijn negatieve vibe...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....
digitale knuffel
quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:37 schreef StarDust_ het volgende:
&%!$%^@%&^@!!!!!
Even in spoiler, wil dit fijne topic niet verpesten met mijn negatieve vibe...Ach lieve stardust toch...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat verdrietig. Ik weet hoe je je nu voelt, het is gewoon KUT en dat mag je ook zeggen, dat hoeft helemaal niet in spoilers.
Maar geef de moed niet op. Het komt uiteindelijk ook voor jou goed. Al voelt dat nu zo anders. Maar het is echt zo. Veel sterkte de komende tijd.
disclaimer
* Stormqueen neuriet: het houdt niet op, niet vanzelf...quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:54 schreef BlueEyes het volgende:
Dan is je kind 32 weken en zit in je buik en heeft het al gezorgd dat je gekneusde ribben hebt![]()
Wat was dat nummer ook alweer van ouderenmishandeling?
Jij had echt geen makkie, wat een snertopmerking! Dit keer gaat 't gewoon goed tot 40 wekenquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:36 schreef Loj het volgende:
Sterkte Stardust
Poeh, de bevalling, ik probeer er nog niet aan te denken maar dat lukt meestal niet...
Ben er bang voor, ondanks dat mensen wel eens tegen me zeggen dat ik een makkie heb gehad bij Ow..
Ach voorlopig moet ik eerst maar eens afwachten of ik natuurlijk mag bevallen
Hoop gewoon voor iedereen hier op een bevalling waar je positief op terug kunt kijken!
dat topic zie ik dus nergens?quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:03 schreef BlueEyes het volgende:
De bevallingsverhalen hier in het topic vind ik nog meevallen. De uitgebreide verhalen in het daarvoor bestemde topic skip ik ook.
Vind an sich de dingen die hier gezegd worden goed om over na te denken, mede ook door tips die er op komen.
Maar misschien dat ik er iets anders in sta doordat ik al iets meer richting nadenken over bevalplan etc zit.
Oh ja koelkast soppen en vriezer ontdooien moet hier ook nog. We zaten eigenlijk te wachten op een strenge winter zodat we de spullen uit de vriezer buiten konden leggenquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:09 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou, iets waar m'n hormonen heel blij van worden dan:
Wij hebben een inbouw koel-vries combi in onze keuken. Nu was de vriezer al een poosje overleden. Op zich geen probleem, dan maar niks invriezen. We hebben het niet echt gemist.
Maaaaarrr ik ga straks borstvoeding geven en dan heb ik wel echt een vriezer nodig! Zonde om melk weg te gooien en moet het gewoon kunnen bewaren, en als ik weer werk moet er elke nacht een koelelementje de vriezer in zodat die de kolftas in kan.
Anyway, de koelkast begon ook al staten van ontbinding te vertonen en dus hebben we gisteren een nieuwe koel-vries combinatie besteld en deze is vandaag bezorgd
Nu hoef ik de koelkast niet meer te soppen want spik en span en ik heb weer een vriezer!! Ben zo blij!!
Zo, einde ego post met zo niet belangrijke infomaar na al mijn gehuil over de komende bevalling wilde ik even wat luchtiger iets posten
Ohja en de man die het kwam brengen had me toch een bouwvakkers-decolleté
M'n ontbijt kwam weer omhoog...
Ik vind jou helemaal geen huilerd!quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:09 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou, iets waar m'n hormonen heel blij van worden dan:
Wij hebben een inbouw koel-vries combi in onze keuken. Nu was de vriezer al een poosje overleden. Op zich geen probleem, dan maar niks invriezen. We hebben het niet echt gemist.
Maaaaarrr ik ga straks borstvoeding geven en dan heb ik wel echt een vriezer nodig! Zonde om melk weg te gooien en moet het gewoon kunnen bewaren, en als ik weer werk moet er elke nacht een koelelementje de vriezer in zodat die de kolftas in kan.
Anyway, de koelkast begon ook al staten van ontbinding te vertonen en dus hebben we gisteren een nieuwe koel-vries combinatie besteld en deze is vandaag bezorgd
Nu hoef ik de koelkast niet meer te soppen want spik en span en ik heb weer een vriezer!! Ben zo blij!!
Zo, einde ego post met zo niet belangrijke infomaar na al mijn gehuil over de komende bevalling wilde ik even wat luchtiger iets posten
Ohja en de man die het kwam brengen had me toch een bouwvakkers-decolleté
M'n ontbijt kwam weer omhoog...
danke! maar ben ik dan blind? of is dit een verborgen topic oid?quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
OUD / Bevallingsverhalen deel 18
Aste
Nee, als er langer dan xx dagen niet in is gepost moet je de filtering van het forum even aanpassen. Standaard filter laat alleen de meest actieve topics zienquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:
[..]
danke! maar ben ik dan blind? of is dit een verborgen topic oid?
Aaahh helderquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:15 schreef Ikina het volgende:
Chanty, voor mij past die prik niet in het plaatje van een "natuurlijke bevalling/ vertrouwen op mijn lichaam, dat die weet wat het moet doen" in het geval dat die prik standaard gegeven zou worden. Want waarom onnatuurlijke dingen in laten spuiten als het niet hoeft.. Voor zover mij bekent is, zijn er geen bewezen schadelijke (langere termijn) effecten. Maar voor mijn gevoel heb ik liever dat mijn lichaam zelf dat hormoon aanmaakt, dan dat ik meteen de nagemaakte variant krijg. Stukje regie in handen houden ook denk ik. (al heb ik hypocriet jaren de pil geslikt wat ook chemisch is natuurlijk, ondanks dat ik daar ook niet lekker op reageerde). Mijn vk heeft het stukje "standaard, binnen 5min." weggenomen en mijn eigen hormonen zijn daar heel blij meeen ik dus ook.
Een ander heeft er misschien andere redenen voor..
Vraag net inderdaad even naquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Aaahh helderWat dat aangaat maakt het me niet zoveel uit, neem eigenlijk wel aan dat ze even afwachten of het vanzelf komt maar dat is misschien naïef. Zal het iig even vragen
Echt he, echt zo'n glibberige flob die ineens eruit gegleden komtquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Vraag net inderdaad even na. In 'mijn' ziekenhuis wachten ze dus wel gewoon. Ik heb de prik niet gehad en mijn placenta kwam ook vanzelf, na 5 minuten en ik heb minimaal bloedverlies gehad (een whooping 100cc in totaal). Ik heb zelf niks tegen die prik maar ik vond het achteraf wel fijn dat ze gewoon even gewacht hebben
. (Overigens vond ik het gevoel van de placentabevalling
echt te ranzig
![]()
)
Heujquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:57 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Echt he, echt zo'n glibberige flob die ineens eruit gegleden komt
Ja idd! als een stolsel x100quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:58 schreef Chanty het volgende:
LingueIk kan alleen maar zeggen: je bent oud en wijs genoeg om je eigen plan te trekken dus blijf bij jezelf en ga niks doen waar je niet achter staat. Heb je geen goede vriendinnen waar je anders de leuke dingen van je zwangerschap mee kunt gaan delen en die je een beetje kunnen steunen hierin ook?
Soesa: ik stel het me heel erg eehmmm… flubberig voorAlsof je een grote kikker baart
Haha sorry, dat is de beste manier waarop ik het kon omschrijvenquote:
Ja, dat jaquote:
Ik zag er na mijn eerste(redelijk helse) bevalling ook als een berg tegenop om nog een keer te moeten, en erover praten heeft bij mij geholpen om de eerste angst weg te nemen. Toen het de tweede keer begon ben ik er gewoon in gedoken, en het viel mij 100% mee, en ze is ook nog thuis geboren. Ik weet wel, het geeft geen garanties, maar ik wilde het toch even laten weten.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
precies watik nog wilde zeggen! +1quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef AwayTL het volgende:
Hoop dat je aan het eind van dit jaar kan zeggen dat het je mooiste jaar ooit was, omdat je hummeltje goed en wel in je leven hebt kunnen verwelkomen.
Beter kado kun je niet hebben!!quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat ja. Zo'n grote glibberige blob. Brrr. Gelukkig had ik een leuke afleiding op dat moment
(Die nu al 1,5 uur in bed ligt te kletsen omdat ze niet wil slapen
. Net zei ze: mamaaaaa, mooie mama
. Dat is alvast mijn moederdagcadeau
)
Dank je wel! Deze moet ik misschien even op een briefje schrijven en op de koelkast plakken voor de momenten dat ik even een positive flow kan gebruiken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef AwayTL het volgende:
Hoop dat je aan het eind van dit jaar kan zeggen dat het je mooiste jaar ooit was, omdat je hummeltje goed en wel in je leven hebt kunnen verwelkomen.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:02 schreef Kyara het volgende:
Ja, of je denkt dat het placenta is en het blijkt een hele lading bloed te zijn die uit je gutst
quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ja, dat ja. Zo'n grote glibberige blob. Brrr. Gelukkig had ik een leuke afleiding op dat moment
(Die nu al 1,5 uur in bed ligt te kletsen omdat ze niet wil slapen
. Net zei ze: mamaaaaa, mooie mama
. Dat is alvast mijn moederdagcadeau
)
Ach, toen ik hoorde dat ik naar de ok moest dacht ik alleen maar "hechten onder narcose, jeej!"quote:
Ja dat was ook mijn enige gedachte toen ze zei dat het te ernstig was om op de verloskamer te hechtenquote:Op woensdag 7 mei 2014 14:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ach, toen ik hoorde dat ik naar de ok moest dacht ik alleen maar "hechten onder narcose, jeej!"
Zo bijzonder om te zienquote:Op woensdag 7 mei 2014 14:51 schreef Zoë23 het volgende:
Vandaag hebben we kennis gemaakt bij de gyn. Superleuke man.
Hij heeft veel echo foto's gemaakt en veel info gegeven. Hij vond t wel leuk dat ik al het e.e.a. wist.
Foto's
[ afbeelding ]
Samen
[ afbeelding ]
Kindje onder
[ afbeelding ]
Kindje boven
Kindje onder was wakker. Zo leuk om te zien!
joh, je zit nu ook op je hormoonpiek, en dat keer tweequote:Op woensdag 7 mei 2014 14:58 schreef Zoë23 het volgende:
Hb was goed, 8.2
Bloeddruk vond ik laag 120/65 maar hij vond het niet laag (normaal heb ik 120/80 en tijdens mijn gehele 1e zw.schap ook)
Ik heb trouwens een probleem met autorijden. Ik ben smiddags zo moe dat ik me niet meer kan concentreren en echt moeite heb om te kunnen autorijden. Op mijn werk kan ik niet liggen om te rusten.. Na 12uur heb ik dus echt moeite om naar huis te rijden (en gister om 14:30 helemaal..toen ben ik onderweg gestopt omdat ik het niet meer veilig vond)
De gyn vond dat ik t met m'n werkgever moest bespreken (ik kan ook op 5min van m'n huis aan t werk op een andere (ook veiligere) afdeling)
Haha ik kak echt in. Zit ik voorover te leunen op mn bureau en collega maar kletsen. Smorgens ben ik lekker fit en dan na de lunch hebben ze niets meer aan mequote:Op woensdag 7 mei 2014 14:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
joh, je zit nu ook op je hormoonpiek, en dat keer tweeHopelijk is er een oplossing voor!
Heb ik ook gehad Zoë. Echt moe to the max. Ik kon hele middagen slapen en nog moe zijn. Zover het kan, pak je rust. En als je een beetje geluk hebt trekt het over een paar weken weer bij.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:00 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Haha ik kak echt in. Zit ik voorover te leunen op mn bureau en collega maar kletsen. Smorgens ben ik lekker fit en dan na de lunch hebben ze niets meer aan meze zien het gelukkig ook aan m'n gezicht en houding..moe en afwezig.
Dat is goed om te horen. Zal morgen m'n manager bellen, hoop dat ik 2weken oid in mijn stad mag werken en hopelijk is de vermoeidheid dan een beetje over.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:06 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad Zoë. Echt moe to the max. Ik kon hele middagen slapen en nog moe zijn. Zover het kan, pak je rust. En als je een beetje geluk hebt trekt het over een paar weken weer bij.
Wauw wat gaaf zeg! 2 gewoon. ik snap wel dat je daar extra moe van bent. Ik ben er met eentje al zo enorm moe dat ik wel veel zou willen slapen. Alleen lukt het mij helaas niet echt. Gewoon omdat ik overdag niet kan slapen al zou ik het wel graag willen soms!quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:51 schreef Zoë23 het volgende:
Vandaag hebben we kennis gemaakt bij de gyn. Superleuke man.
Hij heeft veel echo foto's gemaakt en veel info gegeven. Hij vond t wel leuk dat ik al het e.e.a. wist.
Foto's
[ afbeelding ]
Samen
[ afbeelding ]
Kindje onder
[ afbeelding ]
Kindje boven
Kindje onder was wakker. Zo leuk om te zien!
quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Leerling: "Mevrouw, hoe veel weken bent u nu zwanger?"
Ik: "Ik ben nu dertien weken."
Leerling: "Oh! Dat is al bijna op een kwart!"
Geen garantie hoor.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:12 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen. Zal morgen m'n manager bellen, hoop dat ik 2weken oid in mijn stad mag werken en hopelijk is de vermoeidheid dan een beetje over.
En anders moeten ze maar een bed regelen![]()
Poeh, dat wordt een lange dracht dan.quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik hoop niet dat je wiskunde geeft...quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Gelukkig niet.quote:
van de NVOG, maar daar staat niks over remifantanilquote:Op woensdag 7 mei 2014 15:42 schreef Amsel het volgende:
En Zoe wat mooi die echofoto's!
Weet iemand ergens een website of goed boek met info over alle mogelijke prikken en soorten pijnstilling die je bij je bevalling aangeboden kunt krijgen? Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar wil dat wel gaan doen als ik alle verhalen hier zo lees. Wat de voordelen en vooral de nadelen zijn, voor zowel moeder als kind. Kan ik dat ergens overzichtelijk vinden?
Injecties met steriel water wordt ook gedaan als pijnbestrijding bij bevallingen:quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:42 schreef Amsel het volgende:
En Zoe wat mooi die echofoto's!
Weet iemand ergens een website of goed boek met info over alle mogelijke prikken en soorten pijnstilling die je bij je bevalling aangeboden kunt krijgen? Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar wil dat wel gaan doen als ik alle verhalen hier zo lees. Wat de voordelen en vooral de nadelen zijn, voor zowel moeder als kind. Kan ik dat ergens overzichtelijk vinden?
quote:Op woensdag 7 mei 2014 15:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Iedereen die ik ken die een ruggenprik heeft gehad zegt: neem een ruggenprik!quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Dat was een goede vraag over pijnstilling. Die linkjes ga ik vanavond ook lezen. Maar zijn er van meiden met ervaring ook "getuigenverklaringen"? Wat heeft nou de voorkeur?
Dit dusquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Iedereen die ik ken die een ruggenprik heeft gehad zegt: neem een ruggenprik!
Iedereen die ik ken die er geen heeft gehad zegt: Je kan best zonder!
Dus of je daar nou zo veel aan hebt...
EENS! hearhear. Ik vind idd ook dat dit niet actief/bewust genoeg benoemd wordt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:50 schreef Franny_G het volgende:
Ik wist van tevoren ook niet van die prik. Vind dat eigenlijk wel wat nalatig van vk. Honderd folders over borstvoeding, maar hierover heb ik niets gelezen of uitgelegd gekregen.
Ze heeft me vlak voor de prik wel even kort uitgelegd wat ze ging doen en de vraag: is dat ok?
Maar er lag toen een pasgeboren meisje op me, dus op dat moment had ik op alles ja gezegd.
Heb toevallig vandaag die prik ook heel bewust niet gegeven. De placenta werd spontaan geboren en was compleet, baarmoeder was knetterhard en ze vloeide helemaal niets.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:15 schreef Ikina het volgende:
Chanty, voor mij past die prik niet in het plaatje van een "natuurlijke bevalling/ vertrouwen op mijn lichaam, dat die weet wat het moet doen" in het geval dat die prik standaard gegeven zou worden. Want waarom onnatuurlijke dingen in laten spuiten als het niet hoeft.. Voor zover mij bekent is, zijn er geen bewezen schadelijke (langere termijn) effecten. Maar voor mijn gevoel heb ik liever dat mijn lichaam zelf dat hormoon aanmaakt, dan dat ik meteen de nagemaakte variant krijg. Stukje regie in handen houden ook denk ik. (al heb ik hypocriet jaren de pil geslikt wat ook chemisch is natuurlijk, ondanks dat ik daar ook niet lekker op reageerde). Mijn vk heeft het stukje "standaard, binnen 5min." weggenomen en mijn eigen hormonen zijn daar heel blij meeen ik dus ook.
Een ander heeft er misschien andere redenen voor..
kan me daar echt niks van herinnerenquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:57 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Echt he, echt zo'n glibberige flob die ineens eruit gegleden komt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:19 schreef Loj het volgende:
Ik had bedacht dat ik zonder pijnstilling wou en anders remifentanil
Liever geen ruggenprik...
(Uiteindelijk smeekte ik om een ruggenprik)
Nog ff op vanmiddag reageren (zonder quote, want dat lukt ff niet op mobiel zonder vastlopen)
De werkelijke bevalling was natuurlijk ook een makkie, om 3 uur lichte weeën en om half 4 ging de ruggenprik erin. Uiteindelijk was om 4 uur Ow er, na een soepele ks.
Alles eromheen dat maakt me angstig voor de volgende bevalling.
Herkent trouwens iemand terugkerende pijnsteken in de linkeronderbuik? Heb er sinds drie dagen last van. Herken t zelf niet, maar wil niet googelen --> want dan lees ik toch dat het helemaal fout gaat
Voel me een zeur vandaag, sorry daarvoor.Waarom denk je dat een fysio zou zeggen dat je O niet meer mag tillen? Ik loop nu ook vanwege rug/bekkenklachten bij de fysio maar dat heeft hij nog nooit gezegd hoor. En al zei hij dat wel, het is onmogelijk om een klein kind nooit te tillen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken je onzekerheid, en rationeel gezien weet je ook heus dat je je kindje pas bij 26 (?) weken dagelijks hoeft te voelen maar het gevoel is lastig![]()
Zo vertelde de mevrouw die de rondleiding deed dat niet zo. Die deed volgens mij net of het een kwestie was van een aspirientje nemen zo makkelijk praatte ze erover. Ze zei ook dat ze er ook reclame voor maakten daar want, het is er en het kan de bevalling zoveel makkelijker maken zei ze. Moet wel zeggen dat het fijn is om in je achterhoofd te hebben dat als het niet gaat dat ze dan zonder morren een ruggenprik kunnen bieden. Mocht alles met de baby goed verlopen natuurlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:35 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik las wel vaak in bevallingsverhalen dat pethidine duidelijk niet de favoriet is. Dus ik dacht misschien zijn er meiden die meerdere varianten geprobeerd hebben.
Een ruggenprik lijkt me namelijk nogal een ingreep, niet dat ik het zou afwijzen als het nodig is. Maar zou het ook goed genoeg gaan met een pompje remifentanil.
en zijn er ook ervaringen met steriel water?
Ja, ik was ook wel flabbergested moet ik zeggen. Ook vooral omdat ik dacht dat ze daar heel terughoudend in waren. Maar ze zei dat steeds meer vrouwen het laten doen...quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:33 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind het nogal wat dat er zo 'makkelijk' wordt gedaan over die ruggeprik Sunshine.
Het is toch een extra handeling, met een extra opening in je lichaam waarbij je ook de risico's niet onderschatten moet wat het met je doen kan qua infecties.
Ik snap ECHT het fijne van de pijn onder controle en weet ik wat allemaal.
Maar ken ook de keerzijde ervan en vind persoonlijk dat een ziekenhuis zich daar niet zo makkelijk over heen mag zetten.
(krijg mezelf niet lekker uitgedrukt hierover, hoop dat de strekking van m'n verhaal begrepen wordt)
Ik had idd net al wat vergelijkbaars getikt en weer wegegehaald.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:33 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind het nogal wat dat er zo 'makkelijk' wordt gedaan over die ruggeprik Sunshine.
Het is toch een extra handeling, met een extra opening in je lichaam waarbij je ook de risico's niet onderschatten moet wat het met je doen kan qua infecties.
Ik snap ECHT het fijne van de pijn onder controle en weet ik wat allemaal.
Maar ken ook de keerzijde ervan en vind persoonlijk dat een ziekenhuis zich daar niet zo makkelijk over heen mag zetten.
(krijg mezelf niet lekker uitgedrukt hierover, hoop dat de strekking van m'n verhaal begrepen wordt)
Koorts ja. Als reactie op de vloeistof die in je rug gespoten wordt. Doorgaans geldt hoe langer de prik zit, hoe groter de kans op koorts. Maar iedere vrouw is anders en sommigen reageren heel snel met koorts.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kun je serieus koorts of een infectie krijgen van de ruggeprik?
Geen idee, ze zei daar eigenlijk niks over. Ze gaf trouwens ook aan dat er ten alle tijde een anesthesist was om de ruggenprik toe te dienen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:38 schreef BlueEyes het volgende:
Wat was de functie van degene die de rondleiding gaf eigenlijk?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Hangt beetje van het ziekenhuis af, meestal doen ze het erna. Maar geef het anders gewoon aan, het is niet zoveel moeite om daar rekening mee te houden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mignonne vraagje he... Ik heb van de gyn begrepen dat ik bij de KS ook een katheter in de blaas ingebracht krijg, doen ze dit voor de ruggenprik is geplaatst of erna? Heb niet zo fijne ervaring met katheters, dus vreemd genoeg ben ik daar meer bezorgd om dan de ruggenprik zelf
Ik heb net even een stuk opgezocht over de nadelen van de ruggeprik, en tenzij ik een ks moet ondergaan wil ik echt no way een ruggeprik.. Al moet ik t hele ziekenhuis bij elkaar vloeken en schreeuwen... (verwacht ik niet, ik ga eerder grommen en blazen van pijnquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Koorts ja. Als reactie op de vloeistof die in je rug gespoten wordt. Doorgaans geldt hoe langer de prik zit, hoe groter de kans op koorts. Maar iedere vrouw is anders en sommigen reageren heel snel met koorts.
Alleen... je weet dus niet of die koorts gewoon een reactie op de ruggenprik is of dat je te maken hebt met een infectie. En daarom moet je behandelen.
Maar dat gaat echt niet op voor die ruggenprik-situaties. Als blijkt dat het niet nodig is wordt behandeling natuurlijk gewoon weer gestaakt. Maar heel erg veel ziekenhuizen nemen pasgeborenen dus wel preventief op op de neo en behandelen preventief totdat de uitslagen (alle uitslagen, ook de wat langerdurenden) binnen zijn.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:58 schreef Kyara het volgende:
Bij mij deden ze dat ervoor. Maar dat was omdat er wat spoed was (mijn blaas werd meteen volgepompt met iets om meer ruimte te maken).
Overigens is een echte infectie wel op te sporen door bloedonderzoek. M had ook een infectie maar hij werd pas opgenomen toen dat uit de bloeduitslagen bleek.
Nouja mensen die er zelf een positieve ervaring mee hebben snap ik wel hoor. Je gunt iedereen zo'n fijne ervaring.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb net even een stuk opgezocht over de nadelen van de ruggeprik, en tenzij ik een ks moet ondergaan wil ik echt no way een ruggeprik.. Al moet ik t hele ziekenhuis bij elkaar vloeken en schreeuwen... (verwacht ik niet, ik ga eerder grommen en blazen van pijn)
Ik verbaas mij nu wel nog meer over het gemak waarmee mensen over een ruggeprik praten..
Ik wil overigens niemand veroordelen of een rot geven hoor...
en dan is dat ook prima!quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik probeer mezelf voor te houden dat ik eigenlijk gewoon thuis had willen bevallen, dan had ik ook geen ruggeprik of andere pijnstilling gehad, dus nu ga ik het ook zonder doen...
Weet trouwens ook niet hoe t beleid is in t ziekenhuis waar ik beval. Hoop dat dinsdag te horen.
zul je zien dat ik in augustus ineens fan ben de ruggeprik ;')
En ik heb toch een ruggenprik gehad.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:32 schreef GotC het volgende:
Pijnbestrijding.. ik wil het eigenlijk proberen zonder pijnbestrijding. Vind dat er toch wel heel snel naar medicatie wordt gegrepen, en ondanks dat het in veel situaties nodig zal zijn, wil ik het zoveel mogelijk zelf doen en voelen
Je deed een ninja-editquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:16 schreef GotC het volgende:
Ik wil graag mezelf even quoten, iets wat ik vorig jaar zei:
[..]
En ik heb toch een ruggenprik gehad.
No offense, uiteraard, maar..het is sowieso handig om je goed in te lezen, je weet niet hoe een bevalling gaat lopen. Laat je gewoon zo goed mogelijk informeren, doe zelf onderzoek, informeer je partner over je keuzes (zodat hij kan spreken als jij het niet meer kan) en kijk tzt
Hier +1 ik even op.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja mensen die er zelf een positieve ervaring mee hebben snap ik wel hoor. Je gunt iedereen zo'n fijne ervaring.
Maar voor iemand aan de andere kant van het bed vind ik het heel tricky en jammer dat er soms idd over gepraat wordt alsof je een paracetamolletje neemt want dat is het gewoonweg niet.
Iedereen heeft recht over eerlijke en volledige informatie over de situaties of ingrepen die ze ondergaat zodat je goed kunt besluiten wat voor jou in die situatie wijsheid/wenselijk is. En wat je dan uiteindelijk besluit dat is helemaal aan jezelf, als je gewoon maar wel op de hoogte bent van alle voor- en nadelen.
Even op de tanden bijten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
een KS zonder "pijnbestrijding" lijkt me soberso nogal een uitdaging
quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je deed een ninja-edit
En mignonne: zijn er nadelen wb de baarkruk als je bekkenproblemen hebt?
Stukje hout tussen je tanden en gáán!quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
bekkenproblemen als in, bekkeninstabiliteit?quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Je deed een ninja-edit
En mignonne: zijn er nadelen wb de baarkruk als je bekkenproblemen hebt?
das de natuurlijke keizersnedequote:Op woensdag 7 mei 2014 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
de lotuskeizersnedequote:Op woensdag 7 mei 2014 21:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
das de natuurlijke keizersnede
niet te verwarren met de vriendelijke keizersnede
Tuurlijk! De opening in de buik wordt ook met de blote hand gemaakt en laten we zonder hechten aan de lucht helen. Da's goed voor jequote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Mag je dan ook placenta aan t kind laten bungelen?
Ah oke! k had het idd over bekkeninstabiliteit...quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
bekkenproblemen als in, bekkeninstabiliteit?
Verschilt enorm per persoon. Je moet nagaan hoe goed je nog kunt zitten en hoe lang je dat kunt.
Als je een gebroken stuitje hebt of hebt gehad kun je beter op je zij of op handen en knieën bevallen, maar behalve dat zijn er niet per se bezwaren of nadelen. Mogelijk als je niet zo lang kunt zitten dat het handig is om er niet te vroeg op te gaan.
Baarkruk is vergelijkbaar met forse wc-bril qua zitformaat en hij is zo ongeveer kniehoog, ietsjes lager.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Nu zie ik beelden van twilight...quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tuurlijk! De opening in de buik wordt ook met de blote hand gemaakt en laten we zonder hechten aan de lucht helen. Da's goed voor je
quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tuurlijk! De opening in de buik wordt ook met de blote hand gemaakt en laten we zonder hechten aan de lucht helen. Da's goed voor je
quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ah oke! k had het idd over bekkeninstabiliteit...
Ik ga eens uitzoeken of ze wel zo'n kruk hebben...Jamaar op TV exploderen altijd de vliezen, dan gaan ze gillen, en dan gaan ze vol in de make-up op het ziekenhuisbed liggen (LIGGEN!!) en dan is na drie keer persen de baby er. Meestal komen ze er droog, schoon en ontkreukeld uit. Dat is bevallen voor de manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
En als het niet goed heelt doen we een bloedzuigertje op de wondrand voor extra doorbloeding...quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
madenzakje erin, en gaan!quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
En als het niet goed heelt doen we een bloedzuigertje op de wondrand voor extra doorbloeding...
Ik had ook een ruggenprikquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar dat gaat echt niet op voor die ruggenprik-situaties. Als blijkt dat het niet nodig is wordt behandeling natuurlijk gewoon weer gestaakt. Maar heel erg veel ziekenhuizen nemen pasgeborenen dus wel preventief op op de neo en behandelen preventief totdat de uitslagen (alle uitslagen, ook de wat langerdurenden) binnen zijn.
Het is heel lang gebruikt in NL maar daarna uit de gratie geraakt hier ivm aangeboren afwijkingen bij kindjes van O&G verpleegkundigen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef loveli het volgende:
Mignonne, ik las net op de site van de KNOV dat jullie nu ook lachgas mogen toedienen (in de UK werd het al langer gebruikt bij bevallingen). Heb je daar zelf ervaring mee? Het leek mij wel een fijne/veilige vorm van pijnbestrijding.
och, dik word je nu tochquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:37 schreef Lingue het volgende:
Wat een vieze praat hier
Neem ik nog een stukje chocoladat gaat er de laatste tijd iets te makkelijk in hier
Mag dat ook in een verloskamer of moet je dan naar een aparte kamer? Voor zover ik weet mag lachgas alleen in een goed geventileerde kamer anders blijft het op de grond liggen en is de langdurige blootstelling mogelijk schadelijk voor de medewerkers.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef loveli het volgende:
Mignonne, ik las net op de site van de KNOV dat jullie nu ook lachgas mogen toedienen (in de UK werd het al langer gebruikt bij bevallingen). Heb je daar zelf ervaring mee? Het leek mij wel een fijne/veilige vorm van pijnbestrijding.
Ja dat roepen de vrienden ook... Maar het liefst hou ik het nog een beetje onder controle... Alleen heb ik geen weerstand om het niet te etenquote:
ik vermoed iets in die richting bij mezelfquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
ik blijf het fascinerend vinden dat er vrouwen zijn die elk moment een compleet kind uit hun vagijn kunnen persen, maar toch geen prikje willen omdat ze dat eng vinden![]()
Heb je echt mazzel gehad.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik had ook een ruggenprik
Maar hier pas opname toen de bloeduitslagen binnen waren. Misschien was het hier juist beter geweest als ze hem meteen opgenomen hadden om met AB te starten. Dan was ik tenminste niet eerder thuis geweest dan hij
Dat is ook de reden dat veel OK-complexen narcose gebeurd via een infuus ipv het welbekende 'stinkkapje'quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:38 schreef mignonne het volgende:
nou gaat hij lekker op bed liggen
[..]
Het is heel lang gebruikt in NL maar daarna uit de gratie geraakt hier ivm aangeboren afwijkingen bij kindjes van O&G verpleegkundigen.
Inmiddels wordt het weer opnieuw geintroduceerd maar met strengere eisen voor oa afzuiging. Ik heb er nog geen ervaring mee, er is hier 1 ziekenhuis in de buurt die het nu aanbieden (mch) maar er zitten wat haken en ogen aan de trainingen dus veel vk's willen zich nog niet laten scholen tot die training deugd.
lachgas is idd heel veilig voor moeder en kind. Voor personeel moet er wel echt hele goede afzuiging enz zijn laag bij de grond.
Mijn man begrijpt het ook zegt iequote:Op woensdag 7 mei 2014 21:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik vermoed iets in die richting bij mezelf
Dat kaliber dus hahaha. Ik moet binnen kort naar de tandarts (voor controle!!), maar ik geloof dat ik serieus liever m'n bevalling overdoe. En dat was heus niet leukquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
ik blijf het fascinerend vinden dat er vrouwen zijn die elk moment een compleet kind uit hun vagijn kunnen persen, maar toch geen prikje willen omdat ze dat eng vinden![]()
Zou dat dan misschien komen omdat ik geen koorts had?quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Heb je echt mazzel gehad.veruit meeste ziekenhuizen nemen op en behandelen direct.
Maar als M. daadwerkelijk een infectie had dan lag dat dus niet aan jouw ruggenprikdie koorts die moeders krijgen is een lichamelijke reactie maar dus geen koorts vanwege infectie. Alleen dat weet je dus niet welke van de twee het is. Dat probeerde ik te zeggen.
En dan is M. dus eigk juist die uitzondering die de regel bevestigd, meestal is koorts van moeder bij ruggenprik niets, maar soms wel...
Kwak
Nou ik sluit mij toch bij jou aan hoor. Ik snap het dus ook nog niet. Lijkt me namelijk helemaal geen prettig gevoel bevallen. Hoeveel onprettiger kan een prik dan zijn?quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn man begrijpt het ook zegt ie
Misschien ben ik wel gek
Hahaha dat denk ik wel jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zou dat dan misschien komen omdat ik geen koorts had?
Ik werd weggemaakt met het infuus, maar ze hielden ook zo'n kapje op mijn toet. Ik heb die vieze lucht nog uren na de operatie 'geproefd'.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat veel OK-complexen narcose gebeurd via een infuus ipv het welbekende 'stinkkapje'
Zelfs bij kinderen onder narcose brengen gebruiken ze het liefst een infuus in tegenstelling tot het kapje.
Oooh, ik dacht dat je bedoelde dat het kind koorts kreegquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha dat denk ik wel ja
Maar dan is het dus een heel ander verhaal he
Ik had het erover dat er een aanzienlijk deel van de moeders is met ruggenprik die koorts krijgen tijdens de bevalling. Meestal is dat een reactie op de ruggenprik, soms is er meer aan de hand. Infectie bij moeder is kans op infectie bij kind.
Maarja, je weet het niet, je weet alleen dat je een moeder met koorts hebt. En afwachten om te zien of het kind wel of niet inkachelt als gevolg van ohja-t-was-dus-toch-een-infectie is niet zo ethisch.
nja uiteindelijk wel. Vruchtwater is 37 graden natuurlijk, maar als moeder het bad opwarmt tot 39 graden dan heeft kind ook 39 gradenquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oooh, ik dacht dat je bedoelde dat het kind koorts kreeg
Een prik komt niet eens in de buurt van zelfs de zoetste beginweetjes die ik tot 3/4 cm had, laat staan bij de echte pijn, maar ik heb n beetje controlissues waar je dus keihard niks mee kunt als iemand op zijn eigen tijd en manier een spuit in je lijf jast. Doe mij dan toch m'n eigen weeenbubbel maarquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:45 schreef Lingue het volgende:
[..]
Nou ik sluit mij toch bij jou aan hoor. Ik snap het dus ook nog niet. Lijkt me namelijk helemaal geen prettig gevoel bevallen. Hoeveel onprettiger kan een prik dan zijn?
Maar hee, over een maand of 6,5 kan ik daar vast over meepraten
quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:00 schreef Stormqueen het volgende:
nja, dat is het wel een beetje. Weeenpijn komt uit jezelf, prikpijn doet een ander, en ik heb geleerd dat dat spiegies heel veel uit kan maken
Nu al? Is dat de weeënpijn van Stip 2.0?quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:05 schreef Dot. het volgende:
[..]![]()
Ik kan me nu al de weeënpijn voor de geest halen trouwens. Het zakt allemaal snel weg bij mij dus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wist trouwens niet dat er zoveel risico zat aan een ruggenprik.
Kwak![]()
het was niet mijn bedoeling iemand neer te halen, ik vond het alleen ironisch als je bekijkt naar wat bevallen inhoudt. Zo vals werd er ook echt niet gedaan in mijn ogen. Maar goed.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:05 schreef Amsel het volgende:
Zeg uh, misschien ben ik een beetje prikkelbaar vandaag (ook een kutdag gehad), maar ik vind het echt wat flauw om angst voor naalden en infusen te bagatelliseren. Dat doen we toch ook niet met allerlei andere irrationele angsten die hier ter sprake komen? Gaat het er vanmiddag net over hoe rot het is als verplegend personeel je het gevoel heeft dat je je aanstelt, krijg ik nu precies hetzelfde gevoel over het feit dat ik bij voorbaat al paniekerig word van de gedachte aan zo'n naald
quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nu al? Is dat de weeënpijn van Stip 2.0?
Zo was het bij mij iig niet bedoeld. Ik kan het mij alleen niet voorstellen. Maar in veel dingen ben ik misschien ook te nuchter dat ik het niet snap. Maar snap heel goed dat mensen angsten kunnen hebben voor dingen, waaronder prikken. Alleen ik kan het mij niet voorstellen dat ik het ook zo zie, maar wie weet stel ik mijn mening na de bevalling wel bij.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:05 schreef Amsel het volgende:
Zeg uh, misschien ben ik een beetje prikkelbaar vandaag (ook een kutdag gehad), maar ik vind het echt wat flauw om angst voor naalden en infusen te bagatelliseren. Dat doen we toch ook niet met allerlei andere irrationele angsten die hier ter sprake komen? Gaat het er vanmiddag net over hoe rot het is als verplegend personeel je het gevoel heeft dat je je aanstelt, krijg ik nu precies hetzelfde gevoel over het feit dat ik bij voorbaat al paniekerig word van de gedachte aan zo'n naald
Nee maakt ook niet uit, zoals ik al zei ben ik wat prikkelbaar vandaag.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
sorry, was niet mijn bedoeling iemand neer te halen, ik vond het alleen ironisch als je bekijkt naar wat bevallen inhoudt. Zo vals werd er ook echt niet gedaan in mijn ogen.
Sterkte vandaag Ikinaquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:20 schreef Ikina het volgende:
Goede morgen. Hier een rustige nacht gehad. Alle voorwerk telt gewoon niet mee. Pff zo geen zin in vandaag (logisch).
Jeukende buik is heel herkenbaar. Daar vond ik het insmeren wel heel goed tegen helpen.
Mijn hele vriendengroep +.familie + collega's hebben data gegokt. Ik kijk achteraf wel wie het goed had, het zou iig een prestatie zijn om precies een dag uit te kiezen waarop niemand gegokt heeft.
Je weet het he? Ananasharten en pannekoeken!quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:38 schreef Fazzoletti het volgende:
Goedemorgen en meld!
Ikina, sterkte vandaag![]()
Chanty, alweer 35 weken!Succes vanmiddag met je gesprek!
Hier zijn, zover ik weet, geen polls over de datum gemaaktIk heb echt geen idee hoe lang het nog gaat duren, ik hoop alleen niet te lang
We hebben al zoveel verjaardagen eind mei (inclusief die van mijn vriend) dat het 'handiger' zou zijn als ie gewoon ergens rond de UD komt
14:00.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ikina, sterkte vandaag![]()
GM, have fun! Hoe laat ga je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |