abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139632829
Zwangerschap & geboorte

2014

12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
21 augustus: GwaiLow (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje
10 november: DevilsAndDust
15 november: JufMariska
16 november: Heliotrope
21 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle
26 november: Lingue
29 november: Sicilia

5 december: AwayTL
16 december: Crumpette
19 december: snoenk

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_139632851
Post ik eens illegaal in z&g :')
pi_139632930
Noh! was dat in onze verloskamer Son? :P
:)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:43:17 #4
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139632932
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Post ik eens illegaal in z&g :')
ach, zo hou je er tenmisnte wat aan over dat niet jankt en schijt: een topic!
Kwak
pi_139632971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

fixed :Y)

sorry te makkelijk :+
pi_139633003
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:43 schreef mignonne het volgende:
Noh! was dat in onze verloskamer Son? :P
Nee! Dat was alleen de eerste keer :+
pi_139633075
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Die heb ik al heel veel uit mijn legale tijd(en) :P

En mignonne _O- dat je durft tussen de hormonen :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:47:20 #8
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139633234
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

fixed :Y)

sorry te makkelijk :+
_O-

ik ben nog steeds hyper en blij van de controle vandaag. vond t ook heel fijn dat ze bleven (dokter en doktersassistente die de bloeduitslagen gaf) benadrukken dat ik t heel goed doe (niet dat ik nu zoveel doe, maar toch), en dat t echt heel goed gaat O+
Kwak
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:48:49 #9
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139633339
Hormonen:

net op t nieuws, in japan hebben ze een babyhuilwedstrijd. de baby die t eerste huilt wint. allemaal keihard huilende schattige babies. ik moest bijna zelf huilen :')

en die reclame van "dit is mouna. mouna heeft geen mama. en ook geen huis." die trek ik ook niet...
Kwak
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:49:50 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_139633420
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:48 schreef kwakz0r het volgende:
Hormonen:

net op t nieuws, in japan hebben ze een babyhuilwedstrijd. de baby die t eerste huilt wint. allemaal keihard huilende schattige babies. ik moest bijna zelf huilen :')

en die reclame van "dit is mouna. mouna heeft geen mama. en ook geen huis." die trek ik ook niet...
ik ben d'r nog steeds volkomen immuun voor :@
disclaimer
pi_139633458
En dames!! Het was maar een grapje hè!!

Sommige vrouwen schreeuwen, sommigen zij de hele bevalling stil, andere grommen of vloeken en weer anderen zeg vervolgens in iedere wee-pauze sorry hoor! sorry!!

Het is van tevoren bijna niet in te schatten hoe je gaat reageren en je moet je echt niet druk maken over wel of niet schreeuwen. Als het een tandje zachter moet dan hoor je het vanzelf (zo lullig voor die mevrouw met 5 cm in de kamer naast jou :P ) en verder, geneer je niet hoor.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:51:00 #12
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139633505
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ben d'r nog steeds volkomen immuun voor :@
is niet :@

lijkt me best prettig, om niet te hoeven janken als Hodor zielig kijkt :') nou moet ik zeggen dat ik altijd al wat hydro-challenged was ;)
Kwak
pi_139633673
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

_O-

ik ben nog steeds hyper en blij van de controle vandaag. vond t ook heel fijn dat ze bleven (dokter en doktersassistente die de bloeduitslagen gaf) benadrukken dat ik t heel goed doe (niet dat ik nu zoveel doe, maar toch), en dat t echt heel goed gaat O+
Fijn goed nieuws, welke arts had je?
pi_139633745
Dat op de zij liggen, moet ik onthouden, klinkt goed in elk geval! Baarkruk ook!

Hier ook iemand die enorm opziet tegen inscheuren/inknippen en ook tegen de video die ze vast gaan tonen bij zwangerschapscursus.

En ik keek net eens weer eens goed in de spiegel (naakt) en heb echt een dikke buik zeg :o Terwijl met kleren aan zeiden ze vandaag nog op het werk; nou, je buik is er nog niet he? :'(
Oh en denk dat ik echt super erg ga jammeren en gillen, ik heb bij het minste geringste pijn (lage pijngrens)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:54:22 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_139633754
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:51 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

is niet :@

lijkt me best prettig, om niet te hoeven janken als Hodor zielig kijkt :') nou moet ik zeggen dat ik altijd al wat hydro-challenged was ;)
:D Nou, ik jank wel sneller hoor, maar dat is voornamelijk als ik me opgefokt voel (ik maak een fout, ik vergeet iets, iemand zet me op m'n nummer. Nou dan ga ik :')) Maar ik heb nooit gejankt bij televisie. Behalve bij de reclame van het wereld natuur fonds. Zielige beestjes ;( Zielige mensen :O

_O-
disclaimer
pi_139633770
Oh en ik ben ook een nuchtere Hollandse die van tevoren echt niet kon indenken dat ze zou gaan schreeuwen tijdens de bevalling. Ik heb gegild.

Ik ben daar nu weer heel erg bang voor. Dat het toch weer zodanig 'hels' wordt dat ik weer naar het ziekenhuis wil en dat het toch niet gaat zoals ik het wil. Ik wil zo graag thuis bevallen en was zo niet blij met hoe het eraan toeging in het zkh. Ik trok de weeën echt niet en vooral de opmerking 'je hoeft niet op het knopje te drukken hoor, we horen je op de gang ook wel' heb ik als zeer vervelend en een soort vernederend ervaren. Het werd ook niet met veel humor gezegd. Nu was die verpleegkundige ook gewoon een kutwijf...
En ook al verzekert m'n vk me dat áls ik naar het zkh moet, dat ze met me mee gaat zodat ik niet alleen gelaten word... Ik ben toch best een soort bang.

Als ik hier ook dan verhalen lees over knipjes en dingetjes dan scroll ik heel snel door want dat maakt m'n onrust alleen maar groter. Wel jammer, ik kijk nu op tegen de dag dat het hele zooitje begint ipv te focussen op de dag dat ik m'n kindje ga ontmoeten, en dat vind ik best erg.

Nouja, morgen moet ik weer naar de vk, heb het er al vaker met haar over gehad maar ga er gewoon weer over praten.
Tralalalaaa
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:56:55 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139633948
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:53 schreef mignonne het volgende:

[..]

Fijn goed nieuws, welke arts had je?
Weer dr. van H.uizen, maar dit keer zonder witte jas, en op L.eyweg ipv S.portlaan. Vond ik zo'n andere indruk maken! En de wachtruimte daar vond ik ook erg fijn. Maar goed, het bevallen gaat op de S.portlaan gebeuren dus daar heb ik ook de meeste afspraken.

De SEO is over een maand en ze dacht dat dr. van den B.roek dat ging doen.

Weet jij hoe dat zit met 2 of 3 bloedvaten in de navelstreng? Ik heb er dus ws. 2, wat betekent dat?
Kwak
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:59:05 #18
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139634088
Tap, ik heb met vlagen ook zo naar de bevalling toegeleefd, maar toen ze er was, was het ineens wel echt alleen maar de dag waarop ik m'n kindje ontmoette en niet de dag waarop ik bevallen ben. Dat klinkt heel stom, maar de nadruk lag daar niet. Terwijl ik dat angstige en onderzoekende (ik wilde juist álles weten) echt niet kon missen op voorhand.

Komt wel goed :* dat je er op zon manier naar toe leeft is zeker na je eerdere ervaring helemaal niet gek en daarna kan het zo in tien seconden omslaan in 'm'n kindje O+ '
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139634122
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:54 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh en ik ben ook een nuchtere Hollandse die van tevoren echt niet kon indenken dat ze zou gaan schreeuwen tijdens de bevalling. Ik heb gegild.

Ik ben daar nu weer heel erg bang voor. Dat het toch weer zodanig 'hels' wordt dat ik weer naar het ziekenhuis wil en dat het toch niet gaat zoals ik het wil. Ik wil zo graag thuis bevallen en was zo niet blij met hoe het eraan toeging in het zkh. Ik trok de weeën echt niet en vooral de opmerking 'je hoeft niet op het knopje te drukken hoor, we horen je op de gang ook wel' heb ik als zeer vervelend en een soort vernederend ervaren. Het werd ook niet met veel humor gezegd. Nu was die verpleegkundige ook gewoon een kutwijf...
En ook al verzekert m'n vk me dat áls ik naar het zkh moet, dat ze met me mee gaat zodat ik niet alleen gelaten word... Ik ben toch best een soort bang.

Als ik hier ook dan verhalen lees over knipjes en dingetjes dan scroll ik heel snel door want dat maakt m'n onrust alleen maar groter. Wel jammer, ik kijk nu op tegen de dag dat het hele zooitje begint ipv te focussen op de dag dat ik m'n kindje ga ontmoeten, en dat vind ik best erg.

Nouja, morgen moet ik weer naar de vk, heb het er al vaker met haar over gehad maar ga er gewoon weer over praten.
jezus :o die opmerking kan écht niet :o
Waarom beval je niet thuis als je zo graag thuis wil eigenlijk?

En heb je er wel eens over gedacht om er met iemand over te praten, buiten je vk?
pi_139634205
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:50 schreef mignonne het volgende:
En dames!! Het was maar een grapje hè!!

Sommige vrouwen schreeuwen, sommigen zij de hele bevalling stil, andere grommen of vloeken en weer anderen zeg vervolgens in iedere wee-pauze sorry hoor! sorry!!

Het is van tevoren bijna niet in te schatten hoe je gaat reageren en je moet je echt niet druk maken over wel of niet schreeuwen. Als het een tandje zachter moet dan hoor je het vanzelf (zo lullig voor die mevrouw met 5 cm in de kamer naast jou :P ) en verder, geneer je niet hoor.
Doet me denken aan de verhalen die ik heb gehoord van mijn moeders bevalling van mij. In het ziekenhuis en de tijdens de weeën flink vloekend op de vrouw in de kamer naast haar die de hele afdeling bij elkaar schreeuwde. Ik zie het mezelf ook doen. Vloekend op mijn vriend "Jij hebt me dit aangedaan!!!" :')

TAP, wat een gemene opmerking joh! Zei je vriend of andere mensen in de kamer er niets van?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:04:53 #21
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139634609
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Weer dr. van H.uizen, maar dit keer zonder witte jas, en op L.eyweg ipv S.portlaan. Vond ik zo'n andere indruk maken! En de wachtruimte daar vond ik ook erg fijn. Maar goed, het bevallen gaat op de S.portlaan gebeuren dus daar heb ik ook de meeste afspraken.

Weet jij hoe dat zit met 2 of 3 bloedvaten in de navelstreng? Ik heb er dus ws. 2, wat betekent dat?
Ik ben ook bevallen @ S.portlaan! Fijne verpleegkundigen, verloskundigen en artsen tijdens de bevalling O+ Allemaal heel lief en wisten nog precies wie ik was een paar weken later. Kraamafdeling en hotel over het algemeen positief, wel wisselende adviezen mbt borstvoeding (wat nogal verwarrend was).
Anyway, ik kijk er positief op terug ^O^
pi_139635065
Tijdens het persen op de baarkruk bleek ik heel goed te zijn in grunts.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:11:46 #23
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139635290
meh. ik wil graag naar een informatieavond in t geboortecentrum, maar er is alleen nog 22 mei, 17 juli of 18 september. 18 september vind ik te laat (ben ik al 36 weken), 17 juli is vriendje in t buitenland, en 22 mei is misschien wel erg vroeg?
Kwak
pi_139635337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Das een leuk mens ja O+
En Va nde nbrouc ke (ja echt :') ) is een hele goede echoscopist, wel een beetje stug in de omgang als ze dr dag niet heeft maar heel goed in wat ze doet.

Normaal heb je 3 vaten, 1 ader en 2 slagaders. De ader voert zuurstofrijk bloed van placenta naar baby, de slagaders voeren zuurstofarm bloed van baby terug naar placenta. Als je 2 ns-vaten (SUA = single umbillical artery) hebt, dan mis je een van die twee slagaders. Is in driekwart van de gevallen helemaal niets en dat kan het kind prima hebben In andere gevallen kan het wijzen op andere aandoeningen/afwijkingen, enorm variërend in ernst. Lastig iets over te zeggen, echt even echo afwachten strakjes :) je bent in goede handen iig.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:13:44 #25
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139635545
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Das een leuk mens ja O+
En Va nde nbrouc ke (ja echt :') ) is een hele goede echoscopist, wel een beetje stug in de omgang als ze dr dag niet heeft maar heel goed in wat ze doet.

Normaal heb je 3 vaten, 1 ader en 2 slagaders. De ader voert zuurstofrijk bloed van placenta naar baby, de slagaders voeren zuurstofarm bloed van baby terug naar placenta. Als je 2 ns-vaten (SUA = single umbillical artery) hebt, dan mis je een van die twee slagaders. Is in driekwart van de gevallen helemaal niets en dat kan het kind prima hebben In andere gevallen kan het wijzen op andere aandoeningen/afwijkingen, enorm variërend in ernst. Lastig iets over te zeggen, echt even echo afwachten strakjes :) je bent in goede handen iig.
okej, ze deed er ook vrij relaxed over, zei alleen dat ze de groei goed in de gaten gaan houden. ik maak me niet druk en ga vooral niet googelen ;)

vond t al heel tof dat ik een mooie ruggegraatje heb gezien O+
Kwak
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:13:51 #26
73386 Fazz
onderweg
pi_139635561
Ik vind het wel interessant om jullie ervaringen te lezen. Het verbaasd me dat ik bij de verhalen over knippen/scheuren me nou niet opeens zorgen ga maken, gelukkig :) We gaan het wel zien :s)
Wel vind ik dat ik mezelf wat moet gaan inlezen, heb hier 'Duik in je weeën' liggen, ga ik morgen maar eens aan beginnen :@
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:17:10 #27
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139635913
Cake to bake ;(

Kijkt er iemand?? Omgg
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_139636033
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:17 schreef JaleesaJoia het volgende:
Cake to bake ;(

Kijkt er iemand?? Omgg
_O-

ik kijk :D
wat erg! Het klonk zo veelbelovend toen ze begonnen :')
pi_139636090
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:17 schreef JaleesaJoia het volgende:
Cake to bake ;(

Kijkt er iemand?? Omgg
Jep :D
pi_139636103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

jezus :o die opmerking kan écht niet :o
Waarom beval je niet thuis als je zo graag thuis wil eigenlijk?

En heb je er wel eens over gedacht om er met iemand over te praten, buiten je vk?
Ik ga in eerste instantie voor de thuisbevalling. En moet zeggen dat de ervaring in het ziekenhuis de drempel hoger heeft gelegd om dan toch te roepen 'ik wil naar het zkh'.
Maar hopelijk ben ik deze keer niet oververmoeid als ik de bevalling inga.

Heb er eigenlijk met niemand behalve m'n man en vk over gepraat. En ik merk pas de laatste paar maanden dat ik er nu enorm tegenop zie vanwege die eerdere ervaring. Daarvoor was het meer 'vervelend, maar zal wel altijd zo gaan en relatief was het een goede bevalling want heb geen rare complicaties gehad etc.'
Pas in deze zwangerschap besefte ik me dat bevallingen helemaal niet altijd zo gaan en de vk zei zelfs dat het niet zo zou moeten gaan. Het voelde toch fijn dat iemand dat toch wel erkende en dat mijn 'je moet niet zeuren'-gevoel te hard was naar mezelf toe.

Nouja, ik hoop gewoon dat als de bevalling zich aandient, ik weer in een soort melige bui kom zoals het begin van m'n eerste bevalling en dat deze ervaring wel beter is. Tuurlijk, uiteindelijk is de ervaring van bevallen niet het belangrijkste want ik heb er echt een schitterend meisje voor gekregen, maar als het even kan puf ik de weeën deze keer beter weg en kan ik gewoon lekker thuis kennis maken met het nieuwe meisje.
Tralalalaaa
pi_139636126
Maar... het kan erger :')
pi_139636143
Jaa ik kijk ook en probeer het live topic hier op FOK te volgen maar dat gaat te snel haha. En inderdaad, niet veel soeps tot nu toe. Al vond ik het melodietje van cake to bake wel grappig
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:19:38 #33
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139636150
Hahahah, dat kan je toch niet serieus nemen ;(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_139636191
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:19 schreef Hilmo het volgende:
Jaa ik kijk ook en probeer het live topic hier op FOK te volgen maar dat gaat te snel haha. En inderdaad, niet veel soeps tot nu toe. Al vond ik het melodietje van cake to bake wel grappig
Ja joh, ik kijk 2 seconde hier en er zijn al 30 posts bij :o
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:20:37 #35
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139636246
Wel knap dat ze zo draaiend en vliegend nog normaal kan blijven zingen opzich :@
pi_139636414
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:19 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

Ik ga in eerste instantie voor de thuisbevalling. En moet zeggen dat de ervaring in het ziekenhuis de drempel hoger heeft gelegd om dan toch te roepen 'ik wil naar het zkh'.
Maar hopelijk ben ik deze keer niet oververmoeid als ik de bevalling inga.

Heb er eigenlijk met niemand behalve m'n man en vk over gepraat. En ik merk pas de laatste paar maanden dat ik er nu enorm tegenop zie vanwege die eerdere ervaring. Daarvoor was het meer 'vervelend, maar zal wel altijd zo gaan en relatief was het een goede bevalling want heb geen rare complicaties gehad etc.'
Pas in deze zwangerschap besefte ik me dat bevallingen helemaal niet altijd zo gaan en de vk zei zelfs dat het niet zo zou moeten gaan. Het voelde toch fijn dat iemand dat toch wel erkende en dat mijn 'je moet niet zeuren'-gevoel te hard was naar mezelf toe.

Nouja, ik hoop gewoon dat als de bevalling zich aandient, ik weer in een soort melige bui kom zoals het begin van m'n eerste bevalling en dat deze ervaring wel beter is. Tuurlijk, uiteindelijk is de ervaring van bevallen niet het belangrijkste want ik heb er echt een schitterend meisje voor gekregen, maar als het even kan puf ik de weeën deze keer beter weg en kan ik gewoon lekker thuis kennis maken met het nieuwe meisje.
Oh ok! Ik had dat niet zo uit je post gehaald ik dacht dat je wel wilde maar niet thuis ging.

Goed over praten hoor! Een slechte eerste bevalling kan zo'n impact hebben op je gevoel over hoe je de tweede bevalling in gaat. (en een mooie 2e bevalling kan ook zoveel goed maken!)
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:23:30 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139636511
ik heb toch gegoogled... en ik vind 75% best een laag percentage voor "alles ok!"

Meh.
Kwak
pi_139636516
quote:

TAP, goed dat je het nogmaals wilt bespreken met je vk. Ik herken je probleem is teveel en ben er zeer uitvoerig mee bezig geweest (uitgebreid doorgesproken met geboorteplan als leidraad). Nog steeds bevliegt het me geregeld. Ook mijn vk blijft hoe dan ook aanwezig en daarnaast zal mijn man nu zeer zeker niet weggestuurd worden. Heb zelfs m'n schoonmoeder als 'zekerheid' stand-by :@.
pi_139636886
Late meld. Ik zag dat ik al gemist was. Mijn buik is onrustig, maar meer dan voorwerk is het niet en dat heb ik al een week af en aan. Ik ben benieuwd of het dan in 1x wel doorzet zodra ik na donderdag echt mijn rust neem.

Heerlijk die verhalen over scheuren en knippen. Ik struisvogel nog even en ga gewoon in mijn heerlijke bevalbad bevallen. Of ik ga schreeuwen... Geen idee. Ben op zich vrij introvert maar wie weet ga ik wel helemaal los en mogen alle buren meegenieten :P
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:35:24 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_139637616
TAP, begrijpelijk dat je nu een beetje huiverig bent. Ik hoop echt voor je dat het dit keer een fijnere ervaring is voor je :*
disclaimer
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:36:25 #41
344469 Amsel
zonder t
pi_139637706
Marel! Top 20! :o
pi_139637709
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:23 schreef Kursor het volgende:

[..]

TAP, goed dat je het nogmaals wilt bespreken met je vk. Ik herken je probleem is teveel en ben er zeer uitvoerig mee bezig geweest (uitgebreid doorgesproken met geboorteplan als leidraad). Nog steeds bevliegt het me geregeld. Ook mijn vk blijft hoe dan ook aanwezig en daarnaast zal mijn man nu zeer zeker niet weggestuurd worden. Heb zelfs m'n schoonmoeder als 'zekerheid' stand-by :@.
'Grappig' dat we op dezelfde datum zijn uitgerekend ;)
Ik word echt elke dag wakker met, 'zal het vandaag gaan gebeuren?' En dan komt de gedachte 'ik wil niet dat het vandaag gaat gebeuren' en soms over de dag schommelt de gedachte 'alles komt goed en ik wil m'n meisje ontmoeten' met bijhorend verliefde gevoel even langs. Maar daarna komt toch weer de angst.

Ik heb nu ook die doula-app, hopelijk draagt die ook wat bij. En m'n vk zei dat als ik ook maar 3cm ontsluiting heb en ik toch wil dat ze blijft, dat ze dan ook blijft. En dat ze dan maar beneden gaat zitten als ik haar even niet nodig heb.
Nu denk ik niet dat dat zodanig zal gebeuren maar het idee is wel fijn.

Ik wil gewoon onbezorgd die bevalling in gaan, ik wil me niet schuldig voelen omdat ik dus vaak denk 'ik wil vandaag niet bevallen'. ;(
Tralalalaaa
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:37:53 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_139637833
Kwak, snap dat je je een beetje zorgen maakt. We gaan er gewoon van uit dat alles goed zit! :*
disclaimer
pi_139638004
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, snap dat je je een beetje zorgen maakt. We gaan er gewoon van uit dat alles goed zit! :*
+1!
pi_139638139
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:37 schreef Stormqueen het volgende:
+2!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:42:53 #46
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139638324
jullie zijn lief! ik denk maar zo: ik ga al flink tegen de odds in, met mijn 50+ bmi (16 weken, -10 kilo, bloeddruk 120/70, glucose goed, geen aids :7) dus dan zal dit ook wel goedkomen. Anders waren we er bij de SEO achter gekomen, ze controleerde nu wat bloodflow met de dopplerecho, daardoor zag ze het.
Kwak
pi_139639000
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:36 schreef Take_A_Picture het volgende:

[..]

'Grappig' dat we op dezelfde datum zijn uitgerekend ;)
Ik word echt elke dag wakker met, 'zal het vandaag gaan gebeuren?' En dan komt de gedachte 'ik wil niet dat het vandaag gaat gebeuren' en soms over de dag schommelt de gedachte 'alles komt goed en ik wil m'n meisje ontmoeten' met bijhorend verliefde gevoel even langs. Maar daarna komt toch weer de angst.

Ik heb nu ook die doula-app, hopelijk draagt die ook wat bij. En m'n vk zei dat als ik ook maar 3cm ontsluiting heb en ik toch wil dat ze blijft, dat ze dan ook blijft. En dat ze dan maar beneden gaat zitten als ik haar even niet nodig heb.
Nu denk ik niet dat dat zodanig zal gebeuren maar het idee is wel fijn.

Ik wil gewoon onbezorgd die bevalling in gaan, ik wil me niet schuldig voelen omdat ik dus vaak denk 'ik wil vandaag niet bevallen'. ;(
oh!
ik ben benieuwd wat je tzt vindt van die doula-app! laat je het weten?

En for what it's worth,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt hoor ik ben niet zo van de zweef maar dit soort dingen helpen enorm!
pi_139639291
Kursor en TAP ik hoop dat deze bevalling prettiger verloopt en jullie er met een fijn gevoel op terug kunnen kijken :*

Kwakzor
Hoop ook dat alles goed zit!

Morgen naar de gyn! Weer baby's gluren O+ ben wel benieuwd..hoop dat alles goed is
pi_139639343
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:50 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh!
ik ben benieuwd wat je tzt vindt van die doula-app! laat je het weten?

En for what it's worth,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt hoor ik ben niet zo van de zweef maar dit soort dingen helpen enorm!
Ik sluit me daar helemaal bij aan hoor, ik doe dit ook wel eens voor spannende audities. Ik schrijf het dan niet op, maar ik denk het helemaal uit, vanaf het moment dat ik opsta, wat ik aandoe, hoe ik me voel, hoe ik er mee deal, en hoe het loopt. Hou het realistisch, niet van : ik nieste en het was over, maar we hebben waarschijnlijk allemaal zo veel doemscenario's in ons hoofd, dat het heel goed kan zijn om daar een positief beeld tegenover te zetten. gewoon, voor de balans.
pi_139639606
Ja precies, een realistisch maar positief scenario idd!
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:59:38 #51
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139639854
ik ga knock out dames! intensief dagje geweest en morgen voor t eerst in 2,5 week weer aan t werk.

Trusten alvast!
Kwak
pi_139639887
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:59 schreef kwakz0r het volgende:
ik ga knock out dames! intensief dagje geweest en morgen voor t eerst in 2,5 week weer aan t werk.

Trusten alvast!
trusten!
pi_139640212
Ik heb op papier staan hoe ik graag de bevalling in wil gaan en waar ik me aan vast wil houden en hoe ik denk geholpen te kunnen worden als het me niet lukt dat vast te houden.

Ga ik er in m'n hoofd specifieker op in, dan lukt het me niet om een ander scenario voor te stellen als de vorige keer. Laatste les zwangerschapsyoga hebben we zo'n visualisatie gedaan...de tranen stroomden over m'n wangen terwijl ik daar op m'n matje lag.

Ik hou me daarom vast aan de positieve vicieuze cirkel die ik uit het boek 'als bevallen spannend is' heb. Staat zelfs in m'n plan als reminder voor mezelf.
pi_139640670
ik duim toch zo voor een prachtige ervaring voor jou lieve Kursor :*
pi_139640800
Goede tip mignonne en crumpette, ik zal dat zeker gaan doen! Dank jullie wel :)

En zal zeker delen of die doula-app geholpen heeft. Ben benieuwd.

Het enige pluspuntje van m'n vorige bevalling is dat ik weet dat ik het heb overleefd en dat alle nare gevoelens direct weg waren toen peuter op m'n buik/borst gelegd werd. Wow, die eerste ontmoeting... Dat was wel heel speciaal en mooi. Ik hou dat maar weer voor ogen.

Ik hoop zo dat peuter ook helemaal blij is met baby, en ik hoop dat de baby een zo'n fijn mogelijke bevalling meemaakt...
Tralalalaaa
pi_139640834
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:08 schreef mignonne het volgende:
ik duim toch zo voor een prachtige ervaring voor jou lieve Kursor :*
En dit!
Tralalalaaa
pi_139641036
Dank jullie wel :@
pi_139641230
Nou, dat hoop ik voor jullie allebei heel erg, TAP en Kursor. Heb vertrouwen! O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 6 mei 2014 @ 23:08:53 #59
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_139646118
Jeutje ik ben ook eventjes weg van huis :P Wel bijgelezen maar reageer morgen want moet naar bed }:|

Ikinia zie dat jij het nog even spannend houdt! En bij krijgertje was een mooi hartje zag ik :)

Oh en de droombevalling opschrijven vind ik wel een goeie. In mijn eerstvolgende positieve bui ga ik dat maar eens doen om op terug te grijpen straks :Y
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_139646693
Wat bij mij juist hielp was om vooral geen sterke ideeën te hebben over de bevalling en er heel open in te gaan. Ik had idd wel wat dingen die ik liever niet wilde (voornamelijk een infuus met opwekkers), maar door geen droomscenario te hebben kon ik ook niet teleurgesteld zijn in hoe het zou lopen was mijn idee. En dat is best goed gelukt :) Ik had vandaag mijn nacontrole en de vk zei heel serieus dat het de volgende keer niet zo hoeft te verlopen als deze keer (met de vacuümpomp), maar ik kijk echt super positief terug op m'n bevalling en vond zelfs de pomp niet echt erg, want dat hoorde gewoon bij de bevalling die ik had :)
pi_139650507
Wat doe je als je slapeloos bent?... Dan maak je de kookplaat en keukentegels schoon... :')
S. 2014
J. 2016
  woensdag 7 mei 2014 @ 07:20:55 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_139651417
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:18 schreef Dot. het volgende:
Wat bij mij juist hielp was om vooral geen sterke ideeën te hebben over de bevalling en er heel open in te gaan. Ik had idd wel wat dingen die ik liever niet wilde (voornamelijk een infuus met opwekkers), maar door geen droomscenario te hebben kon ik ook niet teleurgesteld zijn in hoe het zou lopen was mijn idee. En dat is best goed gelukt :) Ik had vandaag mijn nacontrole en de vk zei heel serieus dat het de volgende keer niet zo hoeft te verlopen als deze keer (met de vacuümpomp), maar ik kijk echt super positief terug op m'n bevalling en vond zelfs de pomp niet echt erg, want dat hoorde gewoon bij de bevalling die ik had :)
dat klinkt wel zoals ik er in sta en in wil staan :Y
disclaimer
pi_139651512
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 23:18 schreef Dot. het volgende:
Maar jij hebt geen eerdere traumatische bevalling achter de rug, daar was mijn verhaal eerlijk gezegd meer op gericht ;) Zo'n trauma is echt heel heftig en het is dan heel erg moeilijk om positief of zelfs maar neutraal te blijven. Zo'n verhaal kan helpen om de balans weer terug te halen en je uit die cirkel van negatieve gedachten te halen.

Geboortetrauma is jammer genoeg best wel een taboe en ook best wel ongrijpbaar. Vrouwen met een trauma krijgen zo vaak te horen "ah joh, hij/zij is er nu toch? dan is het allemaal weer goed". Of dingen als "nou ik heb ook een keizersnede gehad maar ik zie het allemaal niet zo somber hoor, je moet er niet zo zwaar aan tillen". Enz enz. (overigens ook onder artsen/verloskundigen!)
pi_139651707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 01:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat doe je als je slapeloos bent?... Dan maak je de kookplaat en keukentegels schoon... :')
Kom je straks hier even langs? :)
pi_139651778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 07:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar jij hebt geen eerdere traumatische bevalling achter de rug, daar was mijn verhaal eerlijk gezegd meer op gericht ;) Zo'n trauma is echt heel heftig en het is dan heel erg moeilijk om positief of zelfs maar neutraal te blijven. Zo'n verhaal kan helpen om de balans weer terug te halen en je uit die cirkel van negatieve gedachten te halen.

Geboortetrauma is jammer genoeg best wel een taboe en ook best wel ongrijpbaar. Vrouwen met een trauma krijgen zo vaak te horen "ah joh, hij/zij is er nu toch? dan is het allemaal weer goed". Of dingen als "nou ik heb ook een keizersnede gehad maar ik zie het allemaal niet zo somber hoor, je moet er niet zo zwaar aan tillen". Enz enz. (overigens ook onder artsen/verloskundigen!)
Oh zo :) Ja, dan kan ik me idd voorstellen dat dat een fijne gedachte is vooraf. Een bevalling is sowieso erg heftig, ook als alles goed gaat, en met een slechte ervaring vind ik het sowieso erg dapper dat vrouwen het nog een keer aandurven.
pi_139652239
Ik heb zelf altijd het gevoel dat ik niet moet zeuren, want 'ik heb hier toch zelf voor gekozen en ik wist dat de bevalling er ook bij hoort'.

Het suffe is, dat ik toen ik net zwanger was zelfs terugkeek met een gevoel van weemoed naar de kraamweek. Die was zwaar, maar oh zo mooi! En aan de bevalling dacht ik niet eens!
Pas toen ik goed ging nadenken en aan de vk ging vertellen hoe de vorige bevalling was verlopen, besefte ik me dat het helemaal niet leuk of fijn was verlopen voor mijn gevoel. En dat was echt het gedeelte ziekenhuis wat het verkloot heeft. Thuis heb ik ook pijn gehad en thuis heb ik de beslissing gemaakt om naar het ziekenhuis te gaan voor pijnstilling, maar ik kijk wel met tevredenheid terug naar dat stukje 'thuis'.
Dat ik een flauwe film zat te kijken (Deep Blue Sea) en tijdens de film hier zat te posten en m'n weeën weg zat te puffen.
Na die film kwam trouwens 'open water' maar die heb ik niet gekeken ;)

Ik hoop gewoon dat de hele ervaring zo wordt zoals ik het gedeelte thuis heb beleefd tijdens m'n eerste bevalling. En dan nu met goede begeleiding die me niet laat aanmodderen en kutopmerkingen maakt of naar me snauwt.

Ohja, uh, meld :')
Tralalalaaa
pi_139652355
goeiemorgen dames!

TAP, hoop van harte dat je dat deze keer ook echt krijgt dan :*

Soms vraag ik me af of ik nog wel echt zwanger ben, en dan zie ik mijn plofkop in de spiegel :')
pi_139652556
Goedemorgen!

Die verhalen van de bevalling... Ik sla ze echt nog even over. Want anders raak ik echt enorm in de stress. Extra in de stress. Dat wil ik even niet. Maar hoop dat de dames die binnenkort aan de beurt zijn een prachtige bevalling gaan krijgen!
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:37:19 #69
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_139652865
&%!$%^@%&^@!!!!!

Even in spoiler, wil dit fijne topic niet verpesten met mijn negatieve vibe...

SPOILER
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:39:31 #70
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_139652903
Oooh stardust heel veel sterkte :*
W
Z
E
pi_139652910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:37 schreef StarDust_ het volgende:
&%!$%^@%&^@!!!!!

SPOILER
:{ ... :* digitale knuffel
pi_139653000
Ah das echt kut StarDust ;(
Hoe ver was je nu?

Heel veel sterkte!! :*
Tralalalaaa
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:45:17 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_139653018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 09:37 schreef StarDust_ het volgende:
&%!$%^@%&^@!!!!!

SPOILER
Ach lieve stardust toch... ;( Wat verdrietig. Ik weet hoe je je nu voelt, het is gewoon KUT en dat mag je ook zeggen, dat hoeft helemaal niet in spoilers.
Maar geef de moed niet op. Het komt uiteindelijk ook voor jou goed. Al voelt dat nu zo anders. Maar het is echt zo. Veel sterkte de komende tijd. :*
disclaimer
pi_139653055
Ook meld!

Goed geslapen, ondanks het zware onderwerp hier. Fijn Mignonne dat je aangeeft dat een traumatische ervaring zo moeilijk te begrijpen is. Voor mezelf al, maar voor anderen helemaal.

Als de wens voor een tweede minder sterk was geweest, was deze zwangerschap er ook zeker niet geweest. Pas elf maanden na de bevalling durfde ik pas weer seks te hebben uit angst dat ik ondanks anticonceptie toch zwanger zou worden en omdat het in depressieve staat toch al het laatste is waar ik zin in had. Het idee om ooit weer zoiets mee te moeten maken. Daarnaast weer vertrouwen in mensen en mezelf krijgen. Lang traject geweest. Voor we opnieuw begonnen alles doorgesproken met vk en na de mola ook diverse keren met de gyn in het ziekenhuis. Ook tussendoor nog af en toe psycholoog.

Ik ken mezelf ondertussen veel beter en weet m'n valkuilen. Zo belde gisteren m'n schoonmoeder voor even een praatje, want ik zou me zo alleen thuis vast vervelen (aangezien ik niet uit de voeten kan). Mijn reactie...nee, het gaat goed en ik heb ook nergens behoefte aan, ik ben moe en rust uit en heb me er aan over gegeven dat het zo is. Vond ze fijn te horen, want de vorige keer vloog ik nog gefrustreerd tegen het plafond omdat ik niets kon en werkelijk alles moest van mezelf ondanks dat ik daar echt niet toe in staat was.

Sorry, voor iedereen die nog lang niet zo ver is. Ik hoop echt dat ik een uitzondering ben.

En TAP, succes straks bij de vk. Hoop dat het je terug kan brengen bij vertrouwen in een goede begeleiding. :*
pi_139653105
StarDust, sterkte :*. Ontzettend verdrietig dat je weer een miskraam moet meemaken en dat de hoop op een kindje zo ver weg is.
pi_139653154
Heel veel sterkte StarDust!
  woensdag 7 mei 2014 @ 09:59:54 #77
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_139653310
Sterkte Stardust :* !
pi_139653734
Heel veel sterkte Stardust...
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_139653817
Ooh StarDust wat intens verdrietig en vervelend!
Heel veel sterkte :*
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:28:02 #80
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_139653960
Stardust wat een klote situatie.
Digitale knuffel en heel veel sterkte..
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_139654000
Stardust! ;( Wat ontzettend klote en kut en zo oneerlijk :*
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:30:48 #82
73386 Fazz
onderweg
pi_139654028
Stardust, wat naar en verdrietig. Sterkte :*
pi_139654139
Sterkte Stardust :*

Poeh, de bevalling, ik probeer er nog niet aan te denken maar dat lukt meestal niet...
Ben er bang voor, ondanks dat mensen wel eens tegen me zeggen dat ik een makkie heb gehad bij Ow..
Ach voorlopig moet ik eerst maar eens afwachten of ik natuurlijk mag bevallen :)
Hoop gewoon voor iedereen hier op een bevalling waar je positief op terug kunt kijken! :*
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:49:01 #84
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_139654400
Bedankt voor alle lieve berichtjes!!! O+

De verloskundige is nu bezig om een spoedecho te regelen, maar ik heb de hoop opgegeven... Bloedverlies neemt niet toe maar is nog wel aanwezig. Even wachten dus tot het doorzet...
pi_139654455
Meld.

Stardust, veel sterkte. Voel je maar even kut want dat mag zeker. Deze keer zegt ook niks over de toekomst maar kan me voorstellen dat je daar nog niet voor open staat.

Loj, gezien de gesprekken van gisteren hier viel me op dat je zegt het eng te vinden ondanks dat anderen zeggen dat je een makkelijke bevalling hebt gehad. Wat vond je zelf? Dat lijkt me belangrijker ondanks dat anderen kunnen helpen relativeren (of juist niet).

Ik vind het heel spannend, maar ben ook redelijk rustig. Ik word zenuwachtig van bekenden die bij het weggaan zeggen: nou... Veel sterkte hè! (bedenk blik vol medelijden erbij).
De placenta prik nogmaals besproken en ben er nu helemaal gerust op. Ze kijken naar het soort bevalling en naar mij en bepalen aan de hand daarvan of ik hem krijg. Dit is precies wat ik wilde, dus druk gemaakt om niks.

Ik hoop maar dat ik er geen trauma aan over houd (ook ik ben gevoelig voor depressie) en dat de meiden hier die dit al wel hebben (in welke mate dan ook) een betere bevalling tegemoet gaan.
O+
pi_139654510
Dan is je kind 32 weken en zit in je buik en heeft het al gezorgd dat je gekneusde ribben hebt :')

Wat was dat nummer ook alweer van ouderenmishandeling?
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:55:41 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_139654535
quote:
12s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:54 schreef BlueEyes het volgende:
Dan is je kind 32 weken en zit in je buik en heeft het al gezorgd dat je gekneusde ribben hebt :')

Wat was dat nummer ook alweer van ouderenmishandeling?
* Stormqueen neuriet: het houdt niet op, niet vanzelf... ;(
http://www.vooreenveiligthuis.nl/

Ikina, fijn dat je er nu rustig onder bent.
disclaimer
pi_139654568
Oh lieve stardust... :*

Krijgertje: helaas... Nu geen poetsdrang meer. :P

De heftige bevallingsverhalen sla ik over, niet uit desinteresse dames, maar omdat ik nu geen angst heb of opzie tegen de bevalling en dat wil ik graag zo houden :)

Ik heb zo'n zin in morgen, pretecho!!
S. 2014
J. 2016
pi_139654658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:36 schreef Loj het volgende:

Poeh, de bevalling, ik probeer er nog niet aan te denken maar dat lukt meestal niet...
Ben er bang voor, ondanks dat mensen wel eens tegen me zeggen dat ik een makkie heb gehad bij Ow..
Ach voorlopig moet ik eerst maar eens afwachten of ik natuurlijk mag bevallen :)
Hoop gewoon voor iedereen hier op een bevalling waar je positief op terug kunt kijken! :*
Jij had echt geen makkie, wat een snertopmerking! Dit keer gaat 't gewoon goed tot 40 weken :*
Home is where the O+ is...
pi_139654692
De bevallingsverhalen hier in het topic vind ik nog meevallen. De uitgebreide verhalen in het daarvoor bestemde topic skip ik ook.
Vind an sich de dingen die hier gezegd worden goed om over na te denken, mede ook door tips die er op komen.
Maar misschien dat ik er iets anders in sta doordat ik al iets meer richting nadenken over bevalplan etc zit.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:03:51 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_139654709
Stardust sterkte :*

Over bevallingen.
Mijn eerste was na Hg en ineens met 40w in stuit gedraaid. Een helse draaipoging die niet werkte een KS, alles waar ik bang voor was..
Daar boven op had iedereen de kleine al vast gehouden en zelfs al fles gegeven voor dat ik de kans kreeg. Allemaal niet supertraumatisch maar voor mij was er wel angst op herhaling van dat.

Ik heb nadat ik een nog kuttere zwangerschap had bij de tweede heel duidelijk afgesproken wat ik daar om wilde en ook wat Marleen aan haalde het positief voor me opgeschreven en dat afgesproken met aanwezigen.
Hoewel het lichamelijk meer traumatisch was. Is de bevalling wel er een waar ik positief op terug kijk. Juist doordat er zo goed geluisterd werd en naar mijn wensen gehandeld werd die dag. Waar door geestelijk ik niet die klap kreeg die ik bij eerste wel had. Ik zou tegen een bevalling niet meer op zien. Zwanger worden en zijn is een absolute no go trouwens :)

Kursor :* ik gun je het zo enorm O+
En tap en anderen uiteraard ook!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_139654741
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:03 schreef BlueEyes het volgende:
De bevallingsverhalen hier in het topic vind ik nog meevallen. De uitgebreide verhalen in het daarvoor bestemde topic skip ik ook.
Vind an sich de dingen die hier gezegd worden goed om over na te denken, mede ook door tips die er op komen.
Maar misschien dat ik er iets anders in sta doordat ik al iets meer richting nadenken over bevalplan etc zit.
dat topic zie ik dus nergens?
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:07:23 #93
52229 Chanty
pi_139654792
Bah Stardust wat naar, sterkte :*

Ikina kun je me uitleggen wat er nou precies zo erg is aan die spuit voor de placenta? Heb er nog niet echt iets over gelezen en snap eigenlijk niet het hele issue dus misschien mis ik wel belangrijke info voor in mijn geboorteplan :)
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:07:58 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_139654811
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:05 schreef Crumpette het volgende:

[..]

dat topic zie ik dus nergens?
OUD / Bevallingsverhalen deel 18

Aste :)
disclaimer
pi_139654838
Ik zit mobiel dus lukt mij nu even niet je er naar te linken.
Dank Sq!

Ga nu eerst maar eens opweg naar de voel/oefensessie bij de vk-en.
Ben benieuwd hoe groot ze wumpie gaan schatten!
pi_139654848
Nou, iets waar m'n hormonen heel blij van worden dan:
Wij hebben een inbouw koel-vries combi in onze keuken. Nu was de vriezer al een poosje overleden. Op zich geen probleem, dan maar niks invriezen. We hebben het niet echt gemist.
Maaaaarrr ik ga straks borstvoeding geven en dan heb ik wel echt een vriezer nodig! Zonde om melk weg te gooien en moet het gewoon kunnen bewaren, en als ik weer werk moet er elke nacht een koelelementje de vriezer in zodat die de kolftas in kan.

Anyway, de koelkast begon ook al staten van ontbinding te vertonen en dus hebben we gisteren een nieuwe koel-vries combinatie besteld en deze is vandaag bezorgd *O*
Nu hoef ik de koelkast niet meer te soppen want spik en span en ik heb weer een vriezer!! Ben zo blij!!

Zo, einde ego post met zo niet belangrijke info :') maar na al mijn gehuil over de komende bevalling wilde ik even wat luchtiger iets posten :')

Ohja en de man die het kwam brengen had me toch een bouwvakkers-decolleté :r
M'n ontbijt kwam weer omhoog...
Tralalalaaa
pi_139654849
SQ was sneller... :)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:17:17 #98
52229 Chanty
pi_139655036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:09 schreef Take_A_Picture het volgende:
Wij hebben een inbouw koel-vries combi in onze keuken. Nu was de vriezer al een poosje overleden. Op zich geen probleem, dan maar niks invriezen. We hebben het niet echt gemist.
Maaaaarrr ik ga straks borstvoeding geven en dan heb ik wel echt een vriezer nodig! Zonde om melk weg te gooien en moet het gewoon kunnen bewaren, en als ik weer werk moet er elke nacht een koelelementje de vriezer in zodat die de kolftas in kan.

Anyway, de koelkast begon ook al staten van ontbinding te vertonen en dus hebben we gisteren een nieuwe koel-vries combinatie besteld en deze is vandaag bezorgd *O*
Nu hoef ik de koelkast niet meer te soppen want spik en span en ik heb weer een vriezer!! Ben zo blij!!

Zo, einde ego post met zo niet belangrijke info :') maar na al mijn gehuil over de komende bevalling wilde ik even wat luchtiger iets posten :')

Oh ja koelkast soppen en vriezer ontdooien moet hier ook nog. We zaten eigenlijk te wachten op een strenge winter zodat we de spullen uit de vriezer buiten konden leggen :') Misschien moet ik ook maar gewoon een nieuwe kopen :+

Denk trouwens wel dat er hier snel een tweede koelkastje gaat komen want dat ding is eigenlijk al te klein voor twee personen als je voor een week boodschappen wilt doen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:26:23 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_139655277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:09 schreef Take_A_Picture het volgende:

Ik vind jou helemaal geen huilerd!
En nieuwe dingen soberso O+ O+
disclaimer
pi_139655416
quote:
danke! maar ben ik dan blind? of is dit een verborgen topic oid?
pi_139655435
Echt he! Nieuwe dingen zijn O+
Tralalalaaa
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:32:33 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_139655461
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:31 schreef Crumpette het volgende:

[..]

danke! maar ben ik dan blind? of is dit een verborgen topic oid?
Nee, als er langer dan xx dagen niet in is gepost moet je de filtering van het forum even aanpassen. Standaard filter laat alleen de meest actieve topics zien ;) anders zou FOK steeds een dag nodig hebben om te laden ;(
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:35:57 #103
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_139655577
Ik kijk heel eerlijk uit naar de bevallig, ik heb er gewoon zin in....

Ik heb tot nu toe 3 makkelijke zwangerschappen gehad, met 2 dito bevallingen. De aanloop was lang, veel weeën die tot weinig ontsluiting leidden, maar nadat de vliezen waren gebroken ging het beide keren snel. Persen was ook bij beide binnen 10 minuten gebeurd.
Deze keer wil ik graag thuisblijven en tot nu toe zijn er geen bezwaren tegen.

Vanochtend weer op controle geweest, ik stond weer binnen een kwartier buiten. Baarmoeder ligt mooi op groei, hartje klopt krachtig en beeb ligt al met het hoofdje beneden. Over 3 weken terugkomen.

Stardust, veel sterkte!
pi_139655934
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:38:04 #105
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139657106
Stardust wat verdrietig ;( Heel veel sterkte! :*

Wat lastig om te lezen dat sommigen van jullie zo'n lastige of zelfs traumatische bevalling hebben gehad. En dan dat professionals er ook nog eens zo luchtig over doen of met dooddoeners strooien, bah }:|

BlueEyes hihihi nu al ja?! Dat wordt gelijk billenkoek na de geboorte dus! :D :')

Ik vind het zelf een gek idee om weer ietwat neutraal en onbevangen naar deze bevalling toe te leven, gezien ik mijn eerste in het geheugen heb :+ ik heb dus enigzins het idee dat het weer zo zal verlopen, grote kans dat het natuurlijk heel anders verloopt. Bij een eerste is de onbevangenheid wat makkelijker :+ Maar mijn vk zei ook; als je eenmaal goeie weeen hebt, dan weet je wel weer; ohja, zo voelde het :P en daar heeft ze ook wel weer gelijk in.

Ik heb er wel weer zin in, deze bevalling O+ ben enorm benieuwd hoe het gaat verlopen, of het sneller gaat of juist niet, of ik ook weer voorwerk heb, of ik pijnstilling nodig heb of niet, etc..

Ohja, gister bij de vk dus ook alles besproken rondom de bevalling en mn bevalplan. Heb wat dingen weggehaald van bij mn oudste dochter die ik nu niet (meer) relevant vind.
En ik was maar een kg aangekomen tov vorige keer, hihi :P heb ook t idee dat mn buik niet heel veel gegroeid is, alleen gezakt (zie buikentopic voor foto). Ze is mn vetjes aan het opeten denk ik :9
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_139657556
Stardust wat ontzettend k*t. Sterkte :*
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:07:55 #107
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_139657934
Stardust wat klote. Heel veel sterkte :*
pi_139658175
Chanty, voor mij past die prik niet in het plaatje van een "natuurlijke bevalling/ vertrouwen op mijn lichaam, dat die weet wat het moet doen" in het geval dat die prik standaard gegeven zou worden. Want waarom onnatuurlijke dingen in laten spuiten als het niet hoeft.. Voor zover mij bekent is, zijn er geen bewezen schadelijke (langere termijn) effecten. Maar voor mijn gevoel heb ik liever dat mijn lichaam zelf dat hormoon aanmaakt, dan dat ik meteen de nagemaakte variant krijg. Stukje regie in handen houden ook denk ik. (al heb ik hypocriet jaren de pil geslikt wat ook chemisch is natuurlijk, ondanks dat ik daar ook niet lekker op reageerde). Mijn vk heeft het stukje "standaard, binnen 5min." weggenomen en mijn eigen hormonen zijn daar heel blij mee ;) en ik dus ook.

Een ander heeft er misschien andere redenen voor..
pi_139658361
Ik heb fok ontdekt via het topic bevallingsverlof. Heb ze allemaal ook gelezen. Bij sommigen zelfs een traantje gehad omdat ik zo meeleefde! Vond het heel bijzonder om in een heel persoonlijk stukje leven mee te mogen leven.

Heb wel een beetje een idee hoe het verloop van een bevalling een beetje is. Wat ik wel en wat ik niet wil. Maar ik denk dat voor mijn wensen niet eens een bevalling plan nodig is. Behalve misschien dat ik een voorstander ben van de prik om de placenta snel te laten komen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:25:49 #110
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139658509
Sterkte stardust :*

Ik werd gewoon pas om 1 uur wakker.. Schandalig :@ maar ben echt elke dag zo onwijs moe
pi_139658641
...

[ Bericht 99% gewijzigd door Lingue op 07-05-2014 14:34:03 ]
pi_139658719
Lingue :*

Wat naar meid! Hoe oud ben je?
pi_139658748
33
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:33:38 #114
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_139658788
:* Lingue
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_139658806
Lingue :* kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je er alleen voor staat zo. Kan het zijn dat je ouders nog een beetje bijdraaien als ze het nieuws verwerkt hebben?
pi_139658817
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:32 schreef Lingue het volgende:
33
Dan heb je de leeftijd dat je familie een schop mag geven hoor ;) oud en wijs genoeg!
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:36:23 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_139658891
Lingue, potverdorie zeg, dan ben je 33 en dan accepteren mensen nog steeds niet dat je oud genoeg bent om je eigen keuzes te maken -O- Ik vind je heel dapper om dit avontuur alleen aan te gaan. En ik hoop dat je ouders na de initiele schok bij zullen trekken en je de steun zullen geven die je nodig hebt. :*
disclaimer
pi_139659043
dank je wel!

[ Bericht 98% gewijzigd door Lingue op 07-05-2014 14:34:20 ]
pi_139659098
...

[ Bericht 99% gewijzigd door Lingue op 07-05-2014 14:34:41 ]
pi_139659242
Poot stijf meid, familie is altijd moeilijk... oud zeer doet het altijd goed, ook hier ;)
wel ophouden je zelf lager te plaatsen nu, want vooral op dit moment, ben jij de belangrijkste die er is. Jij moet je goed voelen om je kleine goed te laten groeien!

Zelf heb ik dat ook moeten doen, na een week te hebben gehyperventileerd na een bezoekje van mijn moeder. Moet zeggen dat een beetje afstand nemen voor mij heel veel rust bracht. Op een huil buitje na gisteren :@ kies voor je zelf... ze volgen toch wel want kleinkind!!
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:52:41 #121
52229 Chanty
pi_139659428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:15 schreef Ikina het volgende:
Chanty, voor mij past die prik niet in het plaatje van een "natuurlijke bevalling/ vertrouwen op mijn lichaam, dat die weet wat het moet doen" in het geval dat die prik standaard gegeven zou worden. Want waarom onnatuurlijke dingen in laten spuiten als het niet hoeft.. Voor zover mij bekent is, zijn er geen bewezen schadelijke (langere termijn) effecten. Maar voor mijn gevoel heb ik liever dat mijn lichaam zelf dat hormoon aanmaakt, dan dat ik meteen de nagemaakte variant krijg. Stukje regie in handen houden ook denk ik. (al heb ik hypocriet jaren de pil geslikt wat ook chemisch is natuurlijk, ondanks dat ik daar ook niet lekker op reageerde). Mijn vk heeft het stukje "standaard, binnen 5min." weggenomen en mijn eigen hormonen zijn daar heel blij mee ;) en ik dus ook.

Aaahh helder :Y Wat dat aangaat maakt het me niet zoveel uit, neem eigenlijk wel aan dat ze even afwachten of het vanzelf komt maar dat is misschien naïef. Zal het iig even vragen :)
pi_139659474
Ik heb wel een eerste pakje gescoord toen ik definitief besloten had dat er een lief klein babietje mijn leven komt verrijken!

[ Bericht 42% gewijzigd door Lingue op 07-05-2014 14:34:51 ]
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:55:37 #123
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_139659534
Hoop dat je aan het eind van dit jaar kan zeggen dat het je mooiste jaar ooit was, omdat je hummeltje goed en wel in je leven hebt kunnen verwelkomen :).
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:55:42 #124
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139659537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:52 schreef Chanty het volgende:

[..]

Aaahh helder :Y Wat dat aangaat maakt het me niet zoveel uit, neem eigenlijk wel aan dat ze even afwachten of het vanzelf komt maar dat is misschien naïef. Zal het iig even vragen :)
Vraag net inderdaad even na :Y. In 'mijn' ziekenhuis wachten ze dus wel gewoon. Ik heb de prik niet gehad en mijn placenta kwam ook vanzelf, na 5 minuten en ik heb minimaal bloedverlies gehad (een whooping 100cc in totaal). Ik heb zelf niks tegen die prik maar ik vond het achteraf wel fijn dat ze gewoon even gewacht hebben :). (Overigens vond ik het gevoel van de placentabevalling :+ echt te ranzig :X :D )

Lingue, nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Ontzettend vervelend om te lezen hoe je familie op dit moment met je omgaat. Ik herken sommige dingetjes wel, maar inmiddels wordt mijn manier van doen wel geaccepteerd. Heel fijn want ik kan nu ook gewoon soms 'nee' zeggen waar dat 2 jaar geleden nog ondenkbaar was. Take care
pi_139659596
Lingue wat een verhaal zeg, je komt heel sterk en dapper over in je beslissing! :*
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:57:36 #126
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139659606
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Vraag net inderdaad even na :Y. In 'mijn' ziekenhuis wachten ze dus wel gewoon. Ik heb de prik niet gehad en mijn placenta kwam ook vanzelf, na 5 minuten en ik heb minimaal bloedverlies gehad (een whooping 100cc in totaal). Ik heb zelf niks tegen die prik maar ik vond het achteraf wel fijn dat ze gewoon even gewacht hebben :). (Overigens vond ik het gevoel van de placentabevalling :+ echt te ranzig :X :D )
Echt he, echt zo'n glibberige flob die ineens eruit gegleden komt :@

_O-
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:58:09 #127
52229 Chanty
pi_139659628
Lingue :* Ik kan alleen maar zeggen: je bent oud en wijs genoeg om je eigen plan te trekken dus blijf bij jezelf en ga niks doen waar je niet achter staat. Heb je geen goede vriendinnen waar je anders de leuke dingen van je zwangerschap mee kunt gaan delen en die je een beetje kunnen steunen hierin ook?

Soesa: ik stel het me heel erg eehmmm… flubberig voor :') Alsof je een grote kikker baart :+
pi_139659640
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:57 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

_O-
Heuj }:|
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:59:01 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_139659652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:58 schreef Chanty het volgende:
Lingue :* Ik kan alleen maar zeggen: je bent oud en wijs genoeg om je eigen plan te trekken dus blijf bij jezelf en ga niks doen waar je niet achter staat. Heb je geen goede vriendinnen waar je anders de leuke dingen van je zwangerschap mee kunt gaan delen en die je een beetje kunnen steunen hierin ook?

Soesa: ik stel het me heel erg eehmmm… flubberig voor :') Alsof je een grote kikker baart :+
Ja idd! als een stolsel x100 ;( _O-
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:59:07 #130
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139659658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:58 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Heuj }:|
Haha sorry, dat is de beste manier waarop ik het kon omschrijven :@
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:00:48 #131
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139659718
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja idd! als een stolsel x100 ;( _O-
Ja, dat ja :Y. Zo'n grote glibberige blob. Brrr. Gelukkig had ik een leuke afleiding op dat moment O+ (Die nu al 1,5 uur in bed ligt te kletsen omdat ze niet wil slapen :'). Net zei ze: mamaaaaa, mooie mama O+. Dat is alvast mijn moederdagcadeau :D )
pi_139659742
...

Zo, terug naar de orde van de dag!

[ Bericht 92% gewijzigd door Lingue op 07-05-2014 14:35:27 ]
pi_139659748
quote:

Ik zag er na mijn eerste(redelijk helse) bevalling ook als een berg tegenop om nog een keer te moeten, en erover praten heeft bij mij geholpen om de eerste angst weg te nemen. Toen het de tweede keer begon ben ik er gewoon in gedoken, en het viel mij 100% mee, en ze is ook nog thuis geboren. Ik weet wel, het geeft geen garanties, maar ik wilde het toch even laten weten. :*
pi_139659752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef AwayTL het volgende:
Hoop dat je aan het eind van dit jaar kan zeggen dat het je mooiste jaar ooit was, omdat je hummeltje goed en wel in je leven hebt kunnen verwelkomen :).
precies watik nog wilde zeggen! +1
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:02:22 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139659765
Ja, of je denkt dat het placenta is en het blijkt een hele lading bloed te zijn die uit je gutst c_/
pi_139659771
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:00 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, dat ja :Y. Zo'n grote glibberige blob. Brrr. Gelukkig had ik een leuke afleiding op dat moment O+ (Die nu al 1,5 uur in bed ligt te kletsen omdat ze niet wil slapen :'). Net zei ze: mamaaaaa, mooie mama O+. Dat is alvast mijn moederdagcadeau :D )
Beter kado kun je niet hebben!!
pi_139659797
* BlueEyes zet haar bakje pudding opzij :X
pi_139659803
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:55 schreef AwayTL het volgende:
Dank je wel! Deze moet ik misschien even op een briefje schrijven en op de koelkast plakken voor de momenten dat ik even een positive flow kan gebruiken.
pi_139659804
Meld!

Stardust sterkte!
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:05:14 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_139659860
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:02 schreef Kyara het volgende:
Ja, of je denkt dat het placenta is en het blijkt een hele lading bloed te zijn die uit je gutst c_/
}:|
disclaimer
pi_139659951
Lingue wat een rotsituatie :*
Natuurlijk ligt het niet (volledig) aan jou en dat ze gebruik of zelfs misbruik van de situatie willen maken, maakt het er al helemaal niet beter op. Spaar je kostbare energie voor het kleine wezentje in je buik die er van moet groeien en niet om je zorgen te maken over de dingen die nu zo groot lijken, maar in verhouding zo klein zijn als je eenmaal je baby op je buik hebt liggen en een mooie tijd samen tegemoet gaat. Net wat AwayTL zegt: hopelijk kan je aan het eind van het jaar zeggen dat 2014 het mooiste jaar is geweest.
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:14:56 #142
52229 Chanty
pi_139660157
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:00 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:D Ze weten zo goed hoe ze een moederhart moeten laten smelten he O+
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:28:11 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139660537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

}:|
Ach, toen ik hoorde dat ik naar de ok moest dacht ik alleen maar "hechten onder narcose, jeej!"

;)
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:37:16 #144
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139660773
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:28 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ach, toen ik hoorde dat ik naar de ok moest dacht ik alleen maar "hechten onder narcose, jeej!"

;)
Ja dat was ook mijn enige gedachte toen ze zei dat het te ernstig was om op de verloskamer te hechten :')

Die hormonen high hè :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139660851
Tante soesa
Wat lief! O+

stardust :* heel veel sterkte!

Lingue
Ik heb niet kunnen lezen wat er gepost is maar voor jou
ook veel sterkte en een :* , dat je zwanger bent is erg bijzonder
en je keuze om er voor te gaan geeft aan dat je sterk bent.

De placenta.. Groot stolsel idd bleh. Gelukkig lag er een lieve baby op m'n buik O+
Ik heb toen wel een prik gekregen zodat de placenta sneller(?) kwam maar dit hebben ze van te voren niet aangegeven en heb er verder ook niet meer over nagedacht.
pi_139661061
Ik wist van tevoren ook niet van die prik. Vind dat eigenlijk wel wat nalatig van vk. Honderd folders over borstvoeding, maar hierover heb ik niets gelezen of uitgelegd gekregen.

Ze heeft me vlak voor de prik wel even kort uitgelegd wat ze ging doen en de vraag: is dat ok?
Maar er lag toen een pasgeboren meisje op me, dus op dat moment had ik op alles ja gezegd.
pi_139661093
Vandaag hebben we kennis gemaakt bij de gyn. Superleuke man.
Hij heeft veel echo foto's gemaakt en veel info gegeven. Hij vond t wel leuk dat ik al het e.e.a. wist.

Foto's O+

Samen

Kindje onder

Kindje boven

Kindje onder was wakker. Zo leuk om te zien!
pi_139661143
Zoë wat tof! O+ O+ Ik ga er gewoon weer van rammelen als ik die foto's zie! Fijn dat de gyn oké was.
pi_139661151
Wouw wat ook bijzonder zo'n 2ling O+
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:57:47 #150
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139661268
Tweeling echo's O+ O+

Mooie foto's Zoe!
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:58:34 #151
52229 Chanty
pi_139661290
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:51 schreef Zoë23 het volgende:
Hij heeft veel echo foto's gemaakt en veel info gegeven. Hij vond t wel leuk dat ik al het e.e.a. wist.

Foto's O+
[ afbeelding ]
Samen

[ afbeelding ]
Kindje onder

[ afbeelding ]
Kindje boven

Zo bijzonder om te zien O+
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:58:42 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_139661295
oh wow Zoë O+
disclaimer
pi_139661299
O+ lief

Hb was goed, 8.2
Bloeddruk vond ik laag 120/65 maar hij vond het niet laag (normaal heb ik 120/80 en tijdens mijn gehele 1e zw.schap ook)

Ik heb trouwens een probleem met autorijden. Ik ben smiddags zo moe dat ik me niet meer kan concentreren en echt moeite heb om te kunnen autorijden. Op mijn werk kan ik niet liggen om te rusten.. Na 12uur heb ik dus echt moeite om naar huis te rijden (en gister om 14:30 helemaal..toen ben ik onderweg gestopt omdat ik het niet meer veilig vond)
De gyn vond dat ik t met m'n werkgever moest bespreken (ik kan ook op 5min van m'n huis aan t werk op een andere (ook veiligere) afdeling)
  woensdag 7 mei 2014 @ 14:59:35 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_139661325
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:58 schreef Zoë23 het volgende:
O+

Hb was goed, 8.2
Bloeddruk vond ik laag 120/65 maar hij vond het niet laag (normaal heb ik 120/80 en tijdens mijn gehele 1e zw.schap ook)

Ik heb trouwens een probleem met autorijden. Ik ben smiddags zo moe dat ik me niet meer kan concentreren en echt moeite heb om te kunnen autorijden. Op mijn werk kan ik niet liggen om te rusten.. Na 12uur heb ik dus echt moeite om naar huis te rijden (en gister om 14:30 helemaal..toen ben ik onderweg gestopt omdat ik het niet meer veilig vond)
De gyn vond dat ik t met m'n werkgever moest bespreken (ik kan ook op 5min van m'n huis aan t werk op een andere (ook veiligere) afdeling)
joh, je zit nu ook op je hormoonpiek, en dat keer twee :D Hopelijk is er een oplossing voor!
disclaimer
pi_139661356
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

joh, je zit nu ook op je hormoonpiek, en dat keer twee :D Hopelijk is er een oplossing voor!
Haha ik kak echt in. Zit ik voorover te leunen op mn bureau en collega maar kletsen. Smorgens ben ik lekker fit en dan na de lunch hebben ze niets meer aan me :@ ze zien het gelukkig ook aan m'n gezicht en houding..moe en afwezig.
pi_139661516
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:00 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Haha ik kak echt in. Zit ik voorover te leunen op mn bureau en collega maar kletsen. Smorgens ben ik lekker fit en dan na de lunch hebben ze niets meer aan me :@ ze zien het gelukkig ook aan m'n gezicht en houding..moe en afwezig.
Heb ik ook gehad Zoë. Echt moe to the max. Ik kon hele middagen slapen en nog moe zijn. Zover het kan, pak je rust. En als je een beetje geluk hebt trekt het over een paar weken weer bij.
pi_139661713
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:06 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad Zoë. Echt moe to the max. Ik kon hele middagen slapen en nog moe zijn. Zover het kan, pak je rust. En als je een beetje geluk hebt trekt het over een paar weken weer bij.
Dat is goed om te horen. Zal morgen m'n manager bellen, hoop dat ik 2weken oid in mijn stad mag werken en hopelijk is de vermoeidheid dan een beetje over.
En anders moeten ze maar een bed regelen }:| :9
pi_139662190
Wat een prachtige plaatjes van de tweeling O+
S. 2014
J. 2016
pi_139662240
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:51 schreef Zoë23 het volgende:

Foto's O+
[ afbeelding ]
Samen

[ afbeelding ]
Kindje onder

[ afbeelding ]
Kindje boven

Wauw wat gaaf zeg! 2 gewoon. ik snap wel dat je daar extra moe van bent. Ik ben er met eentje al zo enorm moe dat ik wel veel zou willen slapen. Alleen lukt het mij helaas niet echt. Gewoon omdat ik overdag niet kan slapen al zou ik het wel graag willen soms!
pi_139662279
Sterkte, Stardust. :*.

Lingue, ik heb je verhaal gemist maar het klinkt alsof je ook wel wat sterkte kan gebruiken!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_139662300
Leerling: "Mevrouw, hoe veel weken bent u nu zwanger?"
Ik: "Ik ben nu dertien weken."
Leerling: "Oh! Dat is al bijna op een kwart!"
pi_139662316
Ik zou nu met gemak kunnen slapen maar ik dwing mezelf wakker te blijven omdat
ik s'nachts zo slecht slaap... Eens kijken of t helpt.

En ik heb net bericht gehad dat ik mn zwangerdoos vd etos op kan halen! Morgen maar even doen.

Lingue, ik heb niet t hele verhaal meegekregen maar geloof dat je deze :* wel kan gebruiken!
S. 2014
J. 2016
pi_139662327
Wat Zoe nu beschrijft had ik in mijn vorige zw.schap. echt klote was dat.
pi_139662334
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
:D hoelang ga jij zwanger zijn dan :P
S. 2014
J. 2016
pi_139662339
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:12 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Dat is goed om te horen. Zal morgen m'n manager bellen, hoop dat ik 2weken oid in mijn stad mag werken en hopelijk is de vermoeidheid dan een beetje over.
En anders moeten ze maar een bed regelen }:| :9
Geen garantie hoor. ;) Sommigen blijven 40 weken moe (ook met eenlingen). }:|
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:35:19 #166
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139662359
Zoe wat gaaf die foto's O+ O+ En lastig dat je zo moe bent nu! Idd maar even bespreken met je werkgever, zo te horen is het wel een toffe gast(in)? ^O^ :D

Lingue ik heb je verhaal ook even gemist. Sterkte iig :*

Ik had in mn vorige bevalplan bij mn oudste dochter ook staan dat ik liever geen prik wilde om de placenta te laten komen, maar bijv. eerst proberen aan te leggen. Omdat ik wel wat gutste gaven ze me liever de prik, ik vond het op dat moment echt prima, kon me echt niet boeien. Ze zeiden het wel heel netjes van te voren, dat vond ik erg fijn :)
Heb het nu dan ook uit mn bevalplan gehaald, wat voorop staat is de veiligheid van mn kindje en mij. Voor de rest heb ik wat wensen, als dat allemaal kan tav de veiligheid. :) Verder zie ik het wel!
pi_139662360
quote:
Poeh, dat wordt een lange dracht dan. :o
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:36:23 #168
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139662396
quote:
Ik hoop niet dat je wiskunde geeft...
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:38:22 #169
344469 Amsel
zonder t
pi_139662466
Stardust wat enorm verdrietig. Heel veel sterkte.
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:42:18 #170
344469 Amsel
zonder t
pi_139662579
En Zoe wat mooi die echofoto's!

Weet iemand ergens een website of goed boek met info over alle mogelijke prikken en soorten pijnstilling die je bij je bevalling aangeboden kunt krijgen? Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar wil dat wel gaan doen als ik alle verhalen hier zo lees. Wat de voordelen en vooral de nadelen zijn, voor zowel moeder als kind. Kan ik dat ergens overzichtelijk vinden?
pi_139662692
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je wiskunde geeft...
Gelukkig niet. :D. (Maar daar ben ik sowieso blij om.)
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:49:23 #172
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139662754
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:42 schreef Amsel het volgende:

Weet iemand ergens een website of goed boek met info over alle mogelijke prikken en soorten pijnstilling die je bij je bevalling aangeboden kunt krijgen? Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar wil dat wel gaan doen als ik alle verhalen hier zo lees. Wat de voordelen en vooral de nadelen zijn, voor zowel moeder als kind. Kan ik dat ergens overzichtelijk vinden?
van de NVOG, maar daar staat niks over remifantanil
http://www.nvog.nl/Sites/(...)ens_de_bevalling.pdf

Dit is een nieuwere volgens mij, bedoeld voor behandelaars, staat meer in
http://www.nvog.nl/upload(...)artus_def-091208.pdf

Drie linkjes in tmenuutje van de Haga site
http://www.hagaziekenhuis(...)g-bij-bevalling.aspx
Kwak
pi_139662784
ohh ik heb vandaag echt hongerrrr! ik heb al vier boterhammen gehad de afgelopen twee uur, en ik lust nog wel wat :{ pfff
  Vis een optie? woensdag 7 mei 2014 @ 15:57:35 #174
70532 loveli
N
pi_139663001
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 15:42 schreef Amsel het volgende:

Injecties met steriel water wordt ook gedaan als pijnbestrijding bij bevallingen:
http://medischcontact.art(...)t-bevallingspijn.htm
http://www.knov.nl/vakken(...)g-tijdens-de-baring/
crap in = crap out
  woensdag 7 mei 2014 @ 15:58:37 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_139663049
quote:
_O-
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:07:08 #176
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139663310
Stardurst, sterkte :*

Verder niet echt bijgelezen behalve deze laatste twee pagina's...

nou, na ruim een uur uit mijn neus vreten, afdwalen, mails sturen en me bedenken wat ik ga doen, ga ik dan toch maar naar huis met het idee dat ik daar dan vanavond maar aan het werk moet, ipv in mijn lokaal te blijven zitten :')

#fail
wel tof, superveel reacties van collega's en leerlingen op mijn nieuwe haar (positief) en op mijn buikje (positief) en dat ze zien dat ik afgevallen ben O+ goed voor mijn ego
Kwak
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:12:13 #177
344469 Amsel
zonder t
pi_139663434
Thanks voor de linkjes met info!
pi_139663559
Dat was een goede vraag over pijnstilling. Die linkjes ga ik vanavond ook lezen. Maar zijn er van meiden met ervaring ook "getuigenverklaringen"? Wat heeft nou de voorkeur?
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:20:33 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_139663651
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:17 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Dat was een goede vraag over pijnstilling. Die linkjes ga ik vanavond ook lezen. Maar zijn er van meiden met ervaring ook "getuigenverklaringen"? Wat heeft nou de voorkeur?
Iedereen die ik ken die een ruggenprik heeft gehad zegt: neem een ruggenprik!
Iedereen die ik ken die er geen heeft gehad zegt: Je kan best zonder!

Dus of je daar nou zo veel aan hebt... _O-
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:26:21 #180
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139663810
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Iedereen die ik ken die een ruggenprik heeft gehad zegt: neem een ruggenprik!
Iedereen die ik ken die er geen heeft gehad zegt: Je kan best zonder!

Dus of je daar nou zo veel aan hebt... _O-
Dit dus :+

De meeste ziekenhuizen hebben trouwens ook brochures over pijnbestrijding. Als je even googled op pijnbestrijding tijdens de bevalling + de naam van je ziekenhuis kom je al een heel eind. Niet in elk ziekenhuis wordt alles aangeboden (bijvoorbeeld de steriele waterinjecties).
pi_139664053
Ik las wel vaak in bevallingsverhalen dat pethidine duidelijk niet de favoriet is. Dus ik dacht misschien zijn er meiden die meerdere varianten geprobeerd hebben.
Een ruggenprik lijkt me namelijk nogal een ingreep, niet dat ik het zou afwijzen als het nodig is. Maar zou het ook goed genoeg gaan met een pompje remifentanil.
en zijn er ook ervaringen met steriel water?
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:39:16 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139664204
Voor steriel water moet je bij Gulara zijn. Maar die was niet al te positief geloof ik.

Ik heb zelf heel duidelijk in mijn bevalplan gezet dat ik -mocht pijnbestrijding nodig zijn- een ruggeprik wilde. Na inlezen bleek dat dat -ondanks dat het idd nogal een ingreep lijkt- de minst nare bijwerkingen had (vond ik!). Er komt niks bij de baby en je wordt er zelf ook niet suf van. Het lijkt me zo erg als je hele stukken van je bevalling mist bijvoorbeeld. Maar het is al een tijdje geleden dat ik me er in verdiept hebt dus ik weet het niet helemaal zeker meer :+
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:49:49 #183
344469 Amsel
zonder t
pi_139664548
Ik wil het liefst zonder pijnbestrijding, als het me lukt. Niet eens omdat ik iets tegen die verdovingsmiddelen heb, maar omdat ik geen prikken en geen infusen wil :')
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:54:09 #184
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139664691
Ik vond Remifentanil heel erg prettig. Het zorgde bij mij voor veel ontspanning en dat zorgde weer voor een vlekkeloos verlopen bevalling.
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:58:35 #185
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139664845
Is er ook iemand die een infuus heeft gehad wat je zelf met een knopje kon regelen? Ik weet niet wat het was, wel dat ik er behoorlijk high van werd, en je af en toe vergat adem te halen :@
pi_139665253
Dat is remifentanil geloof ik jj :)
pi_139665353
Ja dat was remifentanil toch? Althans dat had ik en ik had een knopje waardoor ik om de 5 minuten kon spuiten.
Alleen hielp t voor mijn gevoel niet :')

Lieveheersbeestje, dank je voor je post, geeft ook wel wat geruststelling :*

Vanmiddag goedgekeurd bij de vk, en ze heeft me nogmaals op het hart gedrukt dat het helemaal goed komt en dat ik niet alleen gelaten wordt.
Tralalalaaa
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:17:41 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139665536
O+ ruggenprik O+

Ik wilde die btw echt niet ivm alle nadelen die er aan zitten, maar zonder was het me echt niet gelukt...
KuikenGuppy
pi_139666097
Ik heb de pijnstilling laten afhangen van hoe ver ik was. Ik was al even bezig en als ik nog maar op 3 cm oid zat had ik om pijnstilling gevraagd, maar welke wist ik nog niet. Gelukkig zat ik toen al op 5 cm en zei de vpk dat de tweede helft veel sneller gaat, dus heb ik paracetamol gekregen :D En ik zat idd binnen anderhalf uur ofzo op 8 cm, dus ik ben blij dat ik geen pethidine heb genomen, want anders had ik misschien een suffe baby gehad.

Remifentanil kon niet in mijn ziekenhuis, maar die had qua pijnstilling bij mij wel de voorkeur.
pi_139666421
Ik wil het graag zonder proberen, maar mocht ik na uren weeen geen kloot zijn opgeschoten en moe zijn dan kijk ik verder.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:47:08 #191
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_139666477
Bij B. heb ik pethidine gehad, maar dat deed bij mij helemaal niets qua pijn. Wel werd ik er erg suf van.
Bij E. heb ik een pompje met remifentanil gehad en ik vond het geweldig! Het haalde niet alle pijn weg, maar zorgde ervoor dat ik tijdens de weeënstorm weer wat ademruimte had. Wel voelde ik me helemaal high, maar toen het pompje eruit moest vanwege de persweeën, was ik binnen no-time weer helemaal helder.

Deze keer ga ik voor een thuisbevalling, dus zonder pijnstilling. Anders heeft remifentanil opnieuw mijn voorkeur. Ruggeprik heb ik geen ervaring mee.
pi_139666881
Ik heb zo'n vermoeden dat ik het liefst zo snel mogelijk een ruggeprik wil :+ Maar heb me er verder ook nog niet in verdiept :P

Aan m'n moeders kant zijn alle vrouwen bevallen middels een zeizersnede, dus ik hou er toch rekening mee dat het bij mij misschien ook zomaar kan gebeuren :)
pi_139667080
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 14:50 schreef Franny_G het volgende:
Ik wist van tevoren ook niet van die prik. Vind dat eigenlijk wel wat nalatig van vk. Honderd folders over borstvoeding, maar hierover heb ik niets gelezen of uitgelegd gekregen.

Ze heeft me vlak voor de prik wel even kort uitgelegd wat ze ging doen en de vraag: is dat ok?
Maar er lag toen een pasgeboren meisje op me, dus op dat moment had ik op alles ja gezegd.
EENS! hearhear. Ik vind idd ook dat dit niet actief/bewust genoeg benoemd wordt.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:15 schreef Ikina het volgende:

Heb toevallig vandaag die prik ook heel bewust niet gegeven. De placenta werd spontaan geboren en was compleet, baarmoeder was knetterhard en ze vloeide helemaal niets.
Ik zou echt geen reden kunnen bedenken om dan nog die injectie te geven. Dus dan doe ik dat ook niet.

En over steriele waterinjecties... mijn huidige praktijk biedt dat aan! Dus ik ben heel benieuwd of ik het nog ga zien :D
pi_139667511
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:57 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

_O-
kan me daar echt niks van herinneren :D en heb ook echt geen idee of ik die prik heb gehad... Denk het niet anders wist ik het vast wel.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_139668044
Whoopwhoop vrijdag komt de box O+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 7 mei 2014 @ 18:50:36 #196
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139668317
Ging er ook in van ik zie wel qua pijnstilling. Helaas ging het al snel niet goed met beeb en mocht ik niks -O-
toen baalde ik een klein beetje omdat het zo langzaam ging.

Maar toen uiteindelijk op de ok voor de ks de ruggenprik gezet werd hemels O+
pi_139672607
Ik had bedacht dat ik zonder pijnstilling wou en anders remifentanil :)
Liever geen ruggenprik...
(Uiteindelijk smeekte ik om een ruggenprik ;) )

Nog ff op vanmiddag reageren (zonder quote, want dat lukt ff niet op mobiel zonder vastlopen)
De werkelijke bevalling was natuurlijk ook een makkie, om 3 uur lichte weeën en om half 4 ging de ruggenprik erin. Uiteindelijk was om 4 uur Ow er, na een soepele ks.
Alles eromheen dat maakt me angstig voor de volgende bevalling.

Herkent trouwens iemand terugkerende pijnsteken in de linkeronderbuik? Heb er sinds drie dagen last van. Herken t zelf niet, maar wil niet googelen --> want dan lees ik toch dat het helemaal fout gaat :')

Voel me een zeur vandaag, sorry daarvoor.

SPOILER
pi_139672899
Loj niet verontschuldigen!
Je hebt al een kotertje ronddobberen dus dat is pittig lijkt me!
Zou wel als ik jou was iets met de klachten doen, al zou je maar tips krijgen voor het tillen.
Plus, wanneer moet je voor co naar de vk?
Dikke :* voor jou
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:26:26 #199
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_139672946
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:19 schreef Loj het volgende:
Ik had bedacht dat ik zonder pijnstilling wou en anders remifentanil :)
Liever geen ruggenprik...
(Uiteindelijk smeekte ik om een ruggenprik ;) )

Nog ff op vanmiddag reageren (zonder quote, want dat lukt ff niet op mobiel zonder vastlopen)
De werkelijke bevalling was natuurlijk ook een makkie, om 3 uur lichte weeën en om half 4 ging de ruggenprik erin. Uiteindelijk was om 4 uur Ow er, na een soepele ks.
Alles eromheen dat maakt me angstig voor de volgende bevalling.

Herkent trouwens iemand terugkerende pijnsteken in de linkeronderbuik? Heb er sinds drie dagen last van. Herken t zelf niet, maar wil niet googelen --> want dan lees ik toch dat het helemaal fout gaat :')

Voel me een zeur vandaag, sorry daarvoor.

SPOILER
Waarom denk je dat een fysio zou zeggen dat je O niet meer mag tillen? Ik loop nu ook vanwege rug/bekkenklachten bij de fysio maar dat heeft hij nog nooit gezegd hoor. En al zei hij dat wel, het is onmogelijk om een klein kind nooit te tillen.

Ik herken je onzekerheid, en rationeel gezien weet je ook heus dat je je kindje pas bij 26 (?) weken dagelijks hoeft te voelen maar het gevoel is lastig :*
pi_139672968
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 16:35 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik las wel vaak in bevallingsverhalen dat pethidine duidelijk niet de favoriet is. Dus ik dacht misschien zijn er meiden die meerdere varianten geprobeerd hebben.
Een ruggenprik lijkt me namelijk nogal een ingreep, niet dat ik het zou afwijzen als het nodig is. Maar zou het ook goed genoeg gaan met een pompje remifentanil.
en zijn er ook ervaringen met steriel water?
Zo vertelde de mevrouw die de rondleiding deed dat niet zo. Die deed volgens mij net of het een kwestie was van een aspirientje nemen zo makkelijk praatte ze erover. Ze zei ook dat ze er ook reclame voor maakten daar want, het is er en het kan de bevalling zoveel makkelijker maken zei ze. Moet wel zeggen dat het fijn is om in je achterhoofd te hebben dat als het niet gaat dat ze dan zonder morren een ruggenprik kunnen bieden. Mocht alles met de baby goed verlopen natuurlijk.
pi_139673320
Ik vind het nogal wat dat er zo 'makkelijk' wordt gedaan over die ruggeprik Sunshine.
Het is toch een extra handeling, met een extra opening in je lichaam waarbij je ook de risico's niet onderschatten moet wat het met je doen kan qua infecties.

Ik snap ECHT het fijne van de pijn onder controle en weet ik wat allemaal.
Maar ken ook de keerzijde ervan en vind persoonlijk dat een ziekenhuis zich daar niet zo makkelijk over heen mag zetten.

(krijg mezelf niet lekker uitgedrukt hierover, hoop dat de strekking van m'n verhaal begrepen wordt)
pi_139673459
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:33 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind het nogal wat dat er zo 'makkelijk' wordt gedaan over die ruggeprik Sunshine.
Het is toch een extra handeling, met een extra opening in je lichaam waarbij je ook de risico's niet onderschatten moet wat het met je doen kan qua infecties.

Maar ken ook de keerzijde ervan en vind persoonlijk dat een ziekenhuis zich daar niet zo makkelijk over heen mag zetten.

(krijg mezelf niet lekker uitgedrukt hierover, hoop dat de strekking van m'n verhaal begrepen wordt)
Ja, ik was ook wel flabbergested moet ik zeggen. Ook vooral omdat ik dacht dat ze daar heel terughoudend in waren. Maar ze zei dat steeds meer vrouwen het laten doen...
pi_139673598
Wat was de functie van degene die de rondleiding gaf eigenlijk?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
pi_139673707
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:33 schreef BlueEyes het volgende:

Ik had idd net al wat vergelijkbaars getikt en weer wegegehaald. :@

Ja het is superfijn dat het er is en ik vind het geweldig als een aanstaande moeder pijnvrij ligt te stralen in bed.
Maar ik heb ook te maken gehad met (best wel wat) huilende moeders die zich schuldig voelden omdat hun baby op de neonatologie lag met een antibiotica infuus omdat zij koorts krijg tijdens de bevalling. 99% ^zeker veroorzaakt door de ruggenprik... maarja, met pasgeborenen gok je niet, dus preventief opname en infuus.
En das maar 1 van de nadelen die er aan kleven. Geweldig dat het er is echt, maar ik vind het echt ongepast om als zorgverlener of in een gezaghebbende functie zo ruggenprikken te gaan promoten zonder het complete plaatje mee te nemen.
pi_139673812
Kun je serieus koorts of een infectie krijgen van de ruggeprik?
S. 2014
J. 2016
pi_139674257
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kun je serieus koorts of een infectie krijgen van de ruggeprik?
Koorts ja. Als reactie op de vloeistof die in je rug gespoten wordt. Doorgaans geldt hoe langer de prik zit, hoe groter de kans op koorts. Maar iedere vrouw is anders en sommigen reageren heel snel met koorts.

Alleen... je weet dus niet of die koorts gewoon een reactie op de ruggenprik is of dat je te maken hebt met een infectie. En daarom moet je behandelen.
pi_139674442
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:38 schreef BlueEyes het volgende:
Wat was de functie van degene die de rondleiding gaf eigenlijk?
Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Geen idee, ze zei daar eigenlijk niks over. Ze gaf trouwens ook aan dat er ten alle tijde een anesthesist was om de ruggenprik toe te dienen. :')
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:52:14 #208
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139674552
Mignonne vraagje he... Ik heb van de gyn begrepen dat ik bij de KS ook een katheter in de blaas ingebracht krijg, doen ze dit voor de ruggenprik is geplaatst of erna? Heb niet zo fijne ervaring met katheters, dus vreemd genoeg ben ik daar meer bezorgd om dan de ruggenprik zelf :@
pi_139674698
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mignonne vraagje he... Ik heb van de gyn begrepen dat ik bij de KS ook een katheter in de blaas ingebracht krijg, doen ze dit voor de ruggenprik is geplaatst of erna? Heb niet zo fijne ervaring met katheters, dus vreemd genoeg ben ik daar meer bezorgd om dan de ruggenprik zelf :@
Hangt beetje van het ziekenhuis af, meestal doen ze het erna. Maar geef het anders gewoon aan, het is niet zoveel moeite om daar rekening mee te houden.
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:58:17 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139674928
Bij mij deden ze dat ervoor. Maar dat was omdat er wat spoed was (mijn blaas werd meteen volgepompt met iets om meer ruimte te maken).

Overigens is een echte infectie wel op te sporen door bloedonderzoek. M had ook een infectie maar hij werd pas opgenomen toen dat uit de bloeduitslagen bleek.
pi_139675116
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Koorts ja. Als reactie op de vloeistof die in je rug gespoten wordt. Doorgaans geldt hoe langer de prik zit, hoe groter de kans op koorts. Maar iedere vrouw is anders en sommigen reageren heel snel met koorts.

Alleen... je weet dus niet of die koorts gewoon een reactie op de ruggenprik is of dat je te maken hebt met een infectie. En daarom moet je behandelen.
Ik heb net even een stuk opgezocht over de nadelen van de ruggeprik, en tenzij ik een ks moet ondergaan wil ik echt no way een ruggeprik.. Al moet ik t hele ziekenhuis bij elkaar vloeken en schreeuwen... (verwacht ik niet, ik ga eerder grommen en blazen van pijn :') )

Ik verbaas mij nu wel nog meer over het gemak waarmee mensen over een ruggeprik praten..

Ik wil overigens niemand veroordelen of een rot geven hoor... :@
S. 2014
J. 2016
pi_139675342
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 20:58 schreef Kyara het volgende:
Bij mij deden ze dat ervoor. Maar dat was omdat er wat spoed was (mijn blaas werd meteen volgepompt met iets om meer ruimte te maken).

Overigens is een echte infectie wel op te sporen door bloedonderzoek. M had ook een infectie maar hij werd pas opgenomen toen dat uit de bloeduitslagen bleek.
Maar dat gaat echt niet op voor die ruggenprik-situaties. Als blijkt dat het niet nodig is wordt behandeling natuurlijk gewoon weer gestaakt. Maar heel erg veel ziekenhuizen nemen pasgeborenen dus wel preventief op op de neo en behandelen preventief totdat de uitslagen (alle uitslagen, ook de wat langerdurenden) binnen zijn.
pi_139675574
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb net even een stuk opgezocht over de nadelen van de ruggeprik, en tenzij ik een ks moet ondergaan wil ik echt no way een ruggeprik.. Al moet ik t hele ziekenhuis bij elkaar vloeken en schreeuwen... (verwacht ik niet, ik ga eerder grommen en blazen van pijn :') )

Ik verbaas mij nu wel nog meer over het gemak waarmee mensen over een ruggeprik praten..

Ik wil overigens niemand veroordelen of een rot geven hoor... :@
Nouja mensen die er zelf een positieve ervaring mee hebben snap ik wel hoor. Je gunt iedereen zo'n fijne ervaring.

Maar voor iemand aan de andere kant van het bed vind ik het heel tricky en jammer dat er soms idd over gepraat wordt alsof je een paracetamolletje neemt want dat is het gewoonweg niet.
Iedereen heeft recht over eerlijke en volledige informatie over de situaties of ingrepen die ze ondergaat zodat je goed kunt besluiten wat voor jou in die situatie wijsheid/wenselijk is. En wat je dan uiteindelijk besluit dat is helemaal aan jezelf, als je gewoon maar wel op de hoogte bent van alle voor- en nadelen.
pi_139675967
Ik probeer mezelf voor te houden dat ik eigenlijk gewoon thuis had willen bevallen, dan had ik ook geen ruggeprik of andere pijnstilling gehad, dus nu ga ik het ook zonder doen...
Weet trouwens ook niet hoe t beleid is in t ziekenhuis waar ik beval. Hoop dat dinsdag te horen.

zul je zien dat ik in augustus ineens fan ben de ruggeprik ;')
S. 2014
J. 2016
pi_139676040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik probeer mezelf voor te houden dat ik eigenlijk gewoon thuis had willen bevallen, dan had ik ook geen ruggeprik of andere pijnstilling gehad, dus nu ga ik het ook zonder doen...
Weet trouwens ook niet hoe t beleid is in t ziekenhuis waar ik beval. Hoop dat dinsdag te horen.

zul je zien dat ik in augustus ineens fan ben de ruggeprik ;')
en dan is dat ook prima!
Als je maar gewoon op de hoogte bent van alle ins en outs. Dat is het belangrijkst. Iedereen kiest voor zichzelf wat ze belangrijk vinden daarin.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:16:56 #216
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139676042
Ik wil graag mezelf even quoten, iets wat ik vorig jaar zei:

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:32 schreef GotC het volgende:
Pijnbestrijding.. ik wil het eigenlijk proberen zonder pijnbestrijding. Vind dat er toch wel heel snel naar medicatie wordt gegrepen, en ondanks dat het in veel situaties nodig zal zijn, wil ik het zoveel mogelijk zelf doen en voelen :)
En ik heb toch een ruggenprik gehad. :D

No offense, uiteraard :P, maar..het is sowieso handig om je goed in te lezen, je weet niet hoe een bevalling gaat lopen. Laat je gewoon zo goed mogelijk informeren, doe zelf onderzoek, informeer je partner over je keuzes (zodat hij kan spreken als jij het niet meer kan) en kijk tzt :)
pi_139676159
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:16 schreef GotC het volgende:
Ik wil graag mezelf even quoten, iets wat ik vorig jaar zei:

[..]

En ik heb toch een ruggenprik gehad. :D

No offense, uiteraard :P, maar..het is sowieso handig om je goed in te lezen, je weet niet hoe een bevalling gaat lopen. Laat je gewoon zo goed mogelijk informeren, doe zelf onderzoek, informeer je partner over je keuzes (zodat hij kan spreken als jij het niet meer kan) en kijk tzt :)
Je deed een ninja-edit :P

En mignonne: zijn er nadelen wb de baarkruk als je bekkenproblemen hebt?
S. 2014
J. 2016
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:20:42 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_139676226
een KS zonder "pijnbestrijding" lijkt me soberso nogal een uitdaging :+
disclaimer
pi_139676235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nouja mensen die er zelf een positieve ervaring mee hebben snap ik wel hoor. Je gunt iedereen zo'n fijne ervaring.

Maar voor iemand aan de andere kant van het bed vind ik het heel tricky en jammer dat er soms idd over gepraat wordt alsof je een paracetamolletje neemt want dat is het gewoonweg niet.
Iedereen heeft recht over eerlijke en volledige informatie over de situaties of ingrepen die ze ondergaat zodat je goed kunt besluiten wat voor jou in die situatie wijsheid/wenselijk is. En wat je dan uiteindelijk besluit dat is helemaal aan jezelf, als je gewoon maar wel op de hoogte bent van alle voor- en nadelen.
Hier +1 ik even op.
Dat was ook mijn intentie toen ik begon met mijn verhaal over 'het gemak van de ruggenprik'
De voor- en nadelen goed overwegen en inlezen is heus niet erg.
Of je nu thuis bevalt of in het ziekenhuis.

Want hoe mooi ik ook roep ik doe het thuis, ik weet maar nooit wat er gebeuren gaat.
Wat GotC dus ook aanhaalt.
pi_139676294
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:20 schreef Stormqueen het volgende:
Even op de tanden bijten.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:22:01 #221
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_139676310
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

8-) :P

quote:
Stukje hout tussen je tanden en gáán!
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:22:17 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_139676324
Maar ik sta er vrij neutraal in. Ik laat me graag voorlichten door mijn VK en beslis op het moment supreme wel of het noodzakelijk is ja of nee. Ik heb gelukkig een vrij aardige pijngrens, dat zegt uiteraard helemaal niks over hoe je een bevalling ervaart, maar ik ben niet bepaald het type "dokter, dokter, ik heb zoooooo'n pijn" :P We zien het wel.
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:22:50 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139676360
Ik wilde net als GotC ook geen pijnbestrijding, maar ben dolblij geweest met de ruggenprik. Hoe erg ik die ook verafschuwde vooraf... Je weet het gewoon niet tot je er echt in zit.
KuikenGuppy
pi_139676500
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

bekkenproblemen als in, bekkeninstabiliteit?
Verschilt enorm per persoon. Je moet nagaan hoe goed je nog kunt zitten en hoe lang je dat kunt.
Als je een gebroken stuitje hebt of hebt gehad kun je beter op je zij of op handen en knieën bevallen, maar behalve dat zijn er niet per se bezwaren of nadelen. Mogelijk als je niet zo lang kunt zitten dat het handig is om er niet te vroeg op te gaan.

Baarkruk is vergelijkbaar met forse wc-bril qua zitformaat en hij is zo ongeveer kniehoog, ietsjes lager.
pi_139676540
quote:
das de natuurlijke keizersnede c_/

niet te verwarren met de vriendelijke keizersnede :')
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:27:01 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_139676614
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

das de natuurlijke keizersnede c_/

niet te verwarren met de vriendelijke keizersnede :')
de lotuskeizersnede *O*
disclaimer
pi_139676652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de lotuskeizersnede *O*
:P
pi_139676680
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

de lotuskeizersnede *O*
Mag je dan ook placenta aan t kind laten bungelen?
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:30:01 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_139676800
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Mag je dan ook placenta aan t kind laten bungelen?
Tuurlijk! De opening in de buik wordt ook met de blote hand gemaakt en laten we zonder hechten aan de lucht helen. Da's goed voor je :Y
disclaimer
pi_139676867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

bekkenproblemen als in, bekkeninstabiliteit?
Verschilt enorm per persoon. Je moet nagaan hoe goed je nog kunt zitten en hoe lang je dat kunt.
Als je een gebroken stuitje hebt of hebt gehad kun je beter op je zij of op handen en knieën bevallen, maar behalve dat zijn er niet per se bezwaren of nadelen. Mogelijk als je niet zo lang kunt zitten dat het handig is om er niet te vroeg op te gaan.

Baarkruk is vergelijkbaar met forse wc-bril qua zitformaat en hij is zo ongeveer kniehoog, ietsjes lager.
Ah oke! k had het idd over bekkeninstabiliteit...
Ik ga eens uitzoeken of ze wel zo'n kruk hebben...

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_139676907
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:30 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Tuurlijk! De opening in de buik wordt ook met de blote hand gemaakt en laten we zonder hechten aan de lucht helen. Da's goed voor je :Y
Nu zie ik beelden van twilight... :')
S. 2014
J. 2016
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:32:40 #232
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139676968
quote:

[..]

_O- gmta!
Kwak
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:32:43 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_139676972
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ah oke! k had het idd over bekkeninstabiliteit...
Ik ga eens uitzoeken of ze wel zo'n kruk hebben...

SPOILER
Jamaar op TV exploderen altijd de vliezen, dan gaan ze gillen, en dan gaan ze vol in de make-up op het ziekenhuisbed liggen (LIGGEN!!) en dan is na drie keer persen de baby er. Meestal komen ze er droog, schoon en ontkreukeld uit. Dat is bevallen voor de man :D
disclaimer
  Vis een optie? woensdag 7 mei 2014 @ 21:34:02 #234
70532 loveli
N
pi_139677052
Mignonne, ik las net op de site van de KNOV dat jullie nu ook lachgas mogen toedienen (in de UK werd het al langer gebruikt bij bevallingen). Heb je daar zelf ervaring mee? Het leek mij wel een fijne/veilige vorm van pijnbestrijding.
crap in = crap out
pi_139677057
quote:

[..]

En als het niet goed heelt doen we een bloedzuigertje op de wondrand voor extra doorbloeding...
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:35:56 #236
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139677153
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

En als het niet goed heelt doen we een bloedzuigertje op de wondrand voor extra doorbloeding...
madenzakje erin, en gaan! :7
Kwak
pi_139677240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

madenzakje erin, en gaan! :7
Geeft een héél nieuwe dimensie aan het fenomeen eitjes in de buik...
pi_139677258
Wat een vieze praat hier :P
Neem ik nog een stukje chocola :') dat gaat er de laatste tijd iets te makkelijk in hier ;(
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:38:06 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139677295
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar dat gaat echt niet op voor die ruggenprik-situaties. Als blijkt dat het niet nodig is wordt behandeling natuurlijk gewoon weer gestaakt. Maar heel erg veel ziekenhuizen nemen pasgeborenen dus wel preventief op op de neo en behandelen preventief totdat de uitslagen (alle uitslagen, ook de wat langerdurenden) binnen zijn.
Ik had ook een ruggenprik :+

Maar hier dus pas opname toen de bloeduitslagen binnen waren. Misschien was het hier juist beter geweest als ze hem meteen opgenomen hadden om met AB te starten. Dan was ik tenminste niet eerder thuis geweest dan hij ;(
pi_139677298
nou gaat hij lekker op bed liggen
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef loveli het volgende:
Mignonne, ik las net op de site van de KNOV dat jullie nu ook lachgas mogen toedienen (in de UK werd het al langer gebruikt bij bevallingen). Heb je daar zelf ervaring mee? Het leek mij wel een fijne/veilige vorm van pijnbestrijding.
Het is heel lang gebruikt in NL maar daarna uit de gratie geraakt hier ivm aangeboren afwijkingen bij kindjes van O&G verpleegkundigen.
Inmiddels wordt het weer opnieuw geintroduceerd maar met strengere eisen voor oa afzuiging. Ik heb er nog geen ervaring mee, er is hier 1 ziekenhuis in de buurt die het nu aanbieden (mch) maar er zitten wat haken en ogen aan de trainingen dus veel vk's willen zich nog niet laten scholen tot die training deugd.

lachgas is idd heel veilig voor moeder en kind. Voor personeel moet er wel echt hele goede afzuiging enz zijn laag bij de grond.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:38:11 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_139677302
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:37 schreef Lingue het volgende:
Wat een vieze praat hier :P
Neem ik nog een stukje chocola :') dat gaat er de laatste tijd iets te makkelijk in hier ;(
och, dik word je nu toch :+
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:38:31 #242
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139677320
En ik wilde pijnstilling niet uitsluiten, met daarbij de kanttekening dat ik Alléén een ruggenprik wilde. Want de rest was minderwaardig in mijn ogen. En ik eindigde met een shot nabulfine in m'n bil :')

Ik vond een ruggenprik echt een brug te ver, want bang. Mn moeder en vriend hebben in hun knuistje zitten lachen toen ik midden in een Weeënstorm tussen m'n gekerm door nog uit kon brengen dat ik zo bang was voor d'r naald en dat ik geen prik wilde dus of ze alsjeblieft voorzichtig wilde doen. Stelde uiteraard geen reet ( :9 ) voor. _O-
pi_139677352
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef loveli het volgende:
Mag dat ook in een verloskamer of moet je dan naar een aparte kamer? Voor zover ik weet mag lachgas alleen in een goed geventileerde kamer anders blijft het op de grond liggen en is de langdurige blootstelling mogelijk schadelijk voor de medewerkers.

Edit: antwoord al gegeven door Mignonne :P
pi_139677401
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

och, dik word je nu toch :+
Ja dat roepen de vrienden ook... Maar het liefst hou ik het nog een beetje onder controle... Alleen heb ik geen weerstand om het niet te eten ;( Echt waar ik niet at voor de zwangerschap eet ik nu echt voor 4 voor mijn gevoel...
Mijn weegschaal is nog wel lief voor mij, maar mijn omvang niet hoor... Dikkiedik in wording...
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:40:15 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_139677414
ik blijf het fascinerend vinden dat er vrouwen zijn die elk moment een compleet kind uit hun vagijn kunnen persen, maar toch geen prikje willen omdat ze dat eng vinden O+ O+
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:40:54 #246
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139677446
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
ik blijf het fascinerend vinden dat er vrouwen zijn die elk moment een compleet kind uit hun vagijn kunnen persen, maar toch geen prikje willen omdat ze dat eng vinden O+ O+
ik vermoed iets in die richting bij mezelf :')
Kwak
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:40:54 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139677447
Een van de redenen dat ik echt tegen een geplande ks opzag was het zetten van een ruggenprik zonder dat je weeën hebt. Want met weeën maakte het met echt geen zak uit wat ze allemaal in mijn rug spoten :@

Net zoals dat toucheren zonder weeën ook veel meer awkward is dan met :D
pi_139677513
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:38 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik had ook een ruggenprik :+
Maar hier pas opname toen de bloeduitslagen binnen waren. Misschien was het hier juist beter geweest als ze hem meteen opgenomen hadden om met AB te starten. Dan was ik tenminste niet eerder thuis geweest dan hij ;(
Heb je echt mazzel gehad. :) veruit meeste ziekenhuizen nemen op en behandelen direct.

Maar als M. daadwerkelijk een infectie had dan lag dat dus niet aan jouw ruggenprik ;) die koorts die moeders krijgen is een lichamelijke reactie maar dus geen koorts vanwege infectie. Alleen dat weet je dus niet welke van de twee het is. Dat probeerde ik te zeggen.

En dan is M. dus eigk juist die uitzondering die de regel bevestigd, meestal is koorts van moeder bij ruggenprik niets, maar soms wel...
pi_139677532
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:38 schreef mignonne het volgende:
nou gaat hij lekker op bed liggen

[..]

Het is heel lang gebruikt in NL maar daarna uit de gratie geraakt hier ivm aangeboren afwijkingen bij kindjes van O&G verpleegkundigen.
Inmiddels wordt het weer opnieuw geintroduceerd maar met strengere eisen voor oa afzuiging. Ik heb er nog geen ervaring mee, er is hier 1 ziekenhuis in de buurt die het nu aanbieden (mch) maar er zitten wat haken en ogen aan de trainingen dus veel vk's willen zich nog niet laten scholen tot die training deugd.

lachgas is idd heel veilig voor moeder en kind. Voor personeel moet er wel echt hele goede afzuiging enz zijn laag bij de grond.
Dat is ook de reden dat veel OK-complexen narcose gebeurd via een infuus ipv het welbekende 'stinkkapje'
Zelfs bij kinderen onder narcose brengen gebruiken ze het liefst een infuus in tegenstelling tot het kapje.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:42:34 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_139677544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik vermoed iets in die richting bij mezelf :')
Mijn man begrijpt het ook zegt ie :D
Misschien ben ik wel gek ;)
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:42:43 #251
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139677558
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
Dat kaliber dus hahaha. Ik moet binnen kort naar de tandarts (voor controle!!), maar ik geloof dat ik serieus liever m'n bevalling overdoe. En dat was heus niet leuk :')

Die grijze massa is maar gekke derrie.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:42:48 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139677563
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heb je echt mazzel gehad. :) veruit meeste ziekenhuizen nemen op en behandelen direct.

Maar als M. daadwerkelijk een infectie had dan lag dat dus niet aan jouw ruggenprik ;) die koorts die moeders krijgen is een lichamelijke reactie maar dus geen koorts vanwege infectie. Alleen dat weet je dus niet welke van de twee het is. Dat probeerde ik te zeggen.

En dan is M. dus eigk juist die uitzondering die de regel bevestigd, meestal is koorts van moeder bij ruggenprik niets, maar soms wel...
Zou dat dan misschien komen omdat ik geen koorts had?
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:45:48 #253
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139677762
even een egozeikpost, sorry alvast, sla maar over als je er geen zin in hebt.

SPOILER
:@
Kwak
pi_139677764
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mijn man begrijpt het ook zegt ie :D
Misschien ben ik wel gek ;)
Nou ik sluit mij toch bij jou aan hoor. Ik snap het dus ook nog niet. Lijkt me namelijk helemaal geen prettig gevoel bevallen. Hoeveel onprettiger kan een prik dan zijn?
Maar hee, over een maand of 6,5 kan ik daar vast over meepraten :P
pi_139677790
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zou dat dan misschien komen omdat ik geen koorts had?
Hahaha dat denk ik wel ja ;)

Maar dan is het dus een heel ander verhaal he :D

Ik had het erover dat er een aanzienlijk deel van de moeders is met ruggenprik die koorts krijgen tijdens de bevalling. Meestal is dat een reactie op de ruggenprik, soms is er meer aan de hand. Infectie bij moeder is kans op infectie bij kind.

Maarja, je weet het niet, je weet alleen dat je een moeder met koorts hebt. En afwachten om te zien of het kind wel of niet inkachelt als gevolg van ohja-t-was-dus-toch-een-infectie is niet zo ethisch.
pi_139677879
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat veel OK-complexen narcose gebeurd via een infuus ipv het welbekende 'stinkkapje'
Zelfs bij kinderen onder narcose brengen gebruiken ze het liefst een infuus in tegenstelling tot het kapje.
Ik werd weggemaakt met het infuus, maar ze hielden ook zo'n kapje op mijn toet. Ik heb die vieze lucht nog uren na de operatie 'geproefd'. :r Of was dat gewoon zuurstof ofzo?
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:47:50 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139677887
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha dat denk ik wel ja ;)

Maar dan is het dus een heel ander verhaal he :D

Ik had het erover dat er een aanzienlijk deel van de moeders is met ruggenprik die koorts krijgen tijdens de bevalling. Meestal is dat een reactie op de ruggenprik, soms is er meer aan de hand. Infectie bij moeder is kans op infectie bij kind.

Maarja, je weet het niet, je weet alleen dat je een moeder met koorts hebt. En afwachten om te zien of het kind wel of niet inkachelt als gevolg van ohja-t-was-dus-toch-een-infectie is niet zo ethisch.
Oooh, ik dacht dat je bedoelde dat het kind koorts kreeg 8)7
pi_139678001
quote:
2s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:47 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oooh, ik dacht dat je bedoelde dat het kind koorts kreeg 8)7
nja uiteindelijk wel. Vruchtwater is 37 graden natuurlijk, maar als moeder het bad opwarmt tot 39 graden dan heeft kind ook 39 graden :P

Maar ik had het idd over moeders met koorts-door-ruggenprik. Als baby koorts heeft maar moeder had nergens last van dan staat dat los van ruggenprik.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:57:10 #259
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139678375
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:45 schreef Lingue het volgende:

[..]

Nou ik sluit mij toch bij jou aan hoor. Ik snap het dus ook nog niet. Lijkt me namelijk helemaal geen prettig gevoel bevallen. Hoeveel onprettiger kan een prik dan zijn?
Maar hee, over een maand of 6,5 kan ik daar vast over meepraten :P
Een prik komt niet eens in de buurt van zelfs de zoetste beginweetjes die ik tot 3/4 cm had, laat staan bij de echte pijn, maar ik heb n beetje controlissues waar je dus keihard niks mee kunt als iemand op zijn eigen tijd en manier een spuit in je lijf jast. Doe mij dan toch m'n eigen weeenbubbel maar :@

/psycho
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:00:08 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_139678538
nja, dat is het wel een beetje. Weeenpijn komt uit jezelf, prikpijn doet een ander, en ik heb geleerd dat dat spiegies heel veel uit kan maken :P
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:05:54 #261
344469 Amsel
zonder t
pi_139678879
Zeg uh, misschien ben ik een beetje prikkelbaar vandaag (ook een kutdag gehad), maar ik vind het echt wat flauw om angst voor naalden en infusen te bagatelliseren. Dat doen we toch ook niet met allerlei andere irrationele angsten die hier ter sprake komen? Gaat het er vanmiddag net over hoe rot het is als verplegend personeel je het gevoel heeft dat je je aanstelt, krijg ik nu precies hetzelfde gevoel over het feit dat ik bij voorbaat al paniekerig word van de gedachte aan zo'n naald :{
pi_139678883
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:00 schreef Stormqueen het volgende:
nja, dat is het wel een beetje. Weeenpijn komt uit jezelf, prikpijn doet een ander, en ik heb geleerd dat dat spiegies heel veel uit kan maken :P
:Y

Ik kan me nu al de weeënpijn voor de geest halen trouwens. Het zakt allemaal snel weg bij mij dus :)
pi_139678979
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:05 schreef Dot. het volgende:

[..]

:Y

Ik kan me nu al de weeënpijn voor de geest halen trouwens. Het zakt allemaal snel weg bij mij dus :)
Nu al? Is dat de weeënpijn van Stip 2.0? :D
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:08:52 #264
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_139679054
Hele nieuwe wereld gaat er voor mij open hier. En ik was nog zo vrij van gevaarlijke en moeilijke situaties.

Peuter is gewoon thuis geboren in 3,5 uur, 10 minuten persen en verder niks. Ik ging er eigenlijk vanuit dat de volgende nog makkelijker zou gaan, tenzij stuit. Lees ik hier dat dat helemaal niet hoeft.

Scheelt wel dat in mijn familie snel bevallen in de genen zit. Mijn vader heeft mij zelf moeten halen, omdat ik binnen 45 minuten present was. Dat was (misschien is) nog wel mijn grootste angst. Dat kind komt en ik helemaal alleen ben, omdat vriend om langer dan 45 min rijden werkt.. Maar ook dat is niks in vergelijking met prikken, medicijnen etc... Mijn ogen zijn geopend!

Kwak, ook zeurposts mogen :), hoop dat t morgen beter gaat met je!
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:08:59 #265
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_139679060
Die bungelende placenta :')

SPOILER
Wist trouwens niet dat er zoveel risico zat aan een ruggenprik.

Kwak :*
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:14:53 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_139679400
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:05 schreef Amsel het volgende:
Zeg uh, misschien ben ik een beetje prikkelbaar vandaag (ook een kutdag gehad), maar ik vind het echt wat flauw om angst voor naalden en infusen te bagatelliseren. Dat doen we toch ook niet met allerlei andere irrationele angsten die hier ter sprake komen? Gaat het er vanmiddag net over hoe rot het is als verplegend personeel je het gevoel heeft dat je je aanstelt, krijg ik nu precies hetzelfde gevoel over het feit dat ik bij voorbaat al paniekerig word van de gedachte aan zo'n naald :{
het was niet mijn bedoeling iemand neer te halen, ik vond het alleen ironisch als je bekijkt naar wat bevallen inhoudt. Zo vals werd er ook echt niet gedaan in mijn ogen. Maar goed.
disclaimer
pi_139679528
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:07 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Nu al? Is dat de weeënpijn van Stip 2.0? :D
:D Iets te snel getypt. Maar ik kan het me dus niet meer voor de geest halen :P
pi_139679562
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:05 schreef Amsel het volgende:
Zo was het bij mij iig niet bedoeld. Ik kan het mij alleen niet voorstellen. Maar in veel dingen ben ik misschien ook te nuchter dat ik het niet snap. Maar snap heel goed dat mensen angsten kunnen hebben voor dingen, waaronder prikken. Alleen ik kan het mij niet voorstellen dat ik het ook zo zie, maar wie weet stel ik mijn mening na de bevalling wel bij.

Het belangrijkste is denk ik dat iedereen de bevalling krijgt of kan krijgen zoals zij het in hun hoofd hebben en dat het zo min mogelijk traumatisch zal zijn ook voor in de toekomst!
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:18:28 #269
344469 Amsel
zonder t
pi_139679598
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

sorry, was niet mijn bedoeling iemand neer te halen, ik vond het alleen ironisch als je bekijkt naar wat bevallen inhoudt. Zo vals werd er ook echt niet gedaan in mijn ogen.
Nee maakt ook niet uit, zoals ik al zei ben ik wat prikkelbaar vandaag.

Zo'n angst ís ook iets heel irrationeels en niet goed uit te leggen. Dus ik kan me ook wel voorstellen dat mensen het niet begrijpen. Maar dat maakt het niet minder eng als je ermee zit ;)
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:20:40 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_139679716
Nee, het lijkt me ook oprecht heel naar om daar zo bang voor te zijn ;)
disclaimer
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:27:53 #271
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139680082
Ik vind bloed laten prikken vervelender dan ik die ruggenprik zetten vond. Je wil 'm niet voor niks zeg maar ;)
Je ziet het niet, scheelde een hele hoop vond ik. Normaal kijk ik ook altijd weg juist.
En ik heb er werkelijk waar niks van gevoeld.

Ik vind het overigens best een positief punt dat tegenwoordig ook 's nachts een ruggenprik mogelijk is en je niet huilend er om moet smeken.
We waren t.o.v. andere landen wel heel terughoudend. En natuurlijk begrijp ik de risico's ook maar de optie tot je beschikking hebben kan ook al veel verschil maken psychisch.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:35:48 #272
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_139680486
Wat een discussie hier.
Ik vind het prikken van een infuus echt verschrikkelijk...... daar zie ik het meest tegenop voor mijn komende bevalling/ks.
En een ruggenprik... bij de eerste wist ik me geen raad met de leuke beenweeen en de daarbijkomende kramp in mijn benen na de wee. Plus het tempo van de weeen omdat ik werd ingeleid met een infuus. Wat een verademing was dat.
Ondanks de risico's ook bij de tweede een ruggenprik alleen werkte hij toen maar half. Piek van de weeen kwam er gewoon door en aan een kant werkte hij na een paar uur helemaal niet meer helaas. Dus niet zaligmakend helaas...
pi_139682651
Voor alle dames die beweren niet creatief te zijn:

S. 2014
J. 2016
pi_139686991
Stardust, wat vreselijk.. :*

Snoenk en Lingue nog welkom!

Kursor :*

Ik ben voorbij de twaalf weken en de tijd gaat inderdaad ineens sneller 8-)

[ Bericht 12% gewijzigd door Heliotrope op 08-05-2014 03:10:30 ]
  donderdag 8 mei 2014 @ 06:32:12 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_139687481
goedemorgen!
Kwak
pi_139687637
Gmogge :O .. Een slapeloze nacht met een volle dag lesgeven in het vooruitzicht, leuk }:| . Verder heb ik ineens jeuk aan m'n buik, is dat normaal :?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2014 07:22:33 ]
  donderdag 8 mei 2014 @ 07:24:32 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_139687649
Mogge!
Jeukende buiken horen er idd bij, schijnt :Y
disclaimer
pi_139687723
Goeiemorgen!!! :D Hopelijk voor iedereen en dag zonder zorgen :)
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:04:15 #279
52229 Chanty
pi_139687909
Goedemorgen! 35 weken vandaag :X en vanmiddag sollicitatiegesprek. Ik vind het spannend!
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:05:28 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_139687922
Ooh, succes chanty!!
disclaimer
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:16:20 #281
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_139688023
Succes Chanty!
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:21:05 #282
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_139688071
Succes Chanty!
  donderdag 8 mei 2014 @ 08:22:24 #283
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_139688080
Succes!!
pi_139688081
Morge! En succes Chanty!
pi_139688240
Chanty heel veel succes vanmiddag! ^O^
pi_139688290
Chanty succes!

Ikina :* Hoop dat je na vandaag rust vindt om te bevallen!
pi_139688443
Goedemorgen! Succes Chanty!!

Ik lig nog lekker in mn bed. De gemeente dacht alleen wel dat half 9 een mooie tijd is om het gras te maaien :( Daar ben ik het alleen niet mee eens :(
pi_139688706
Meld :+

Succes bij de sollicitatie, Chanty!

Jeukende buiken horen er zeker bij! Heel normaal.

Zo. vandaag, morgen en overmorgen moet gup lekker blijven zitten. M'n ouders en broertje hebben een weddenschap staan dat gup op 1 van deze dagen geboren wordt, en ik zou ik niet zijn als ik dan hoop dat ze dan juist niet komt! })
Heb je ook niet het geneuzel van, 'jaaaa ik had het goed geraden!' En dan blijft het een terugkomende anekdote op feesten en partijen. 'Jaaahaaa guppie, 25 jaar geleden had ik al gewed dat je op deze dag geboren zou worden!'

En misschien doen ze dat ook niet, maar ik zie dat dan helemaal voor me :') en dan wens ik haar alleen maar gewoon haar eigen gekozen datum toe :P
Tralalalaaa
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:14:50 #289
52229 Chanty
pi_139688839
Dank jullie wel O+
pi_139688853
Hier ook wakker! Man en dochter zijn een vakantie-ontbijtje aan het kopen bij de bakker O+.

Sterkte vandaag Ikina :*.

Ik ben duimen voor je aan het draaien Chanty!

TAP, 'eigen' datum gun ik je wel :). Hier met familie geen data, maar wel een hele poll op m'n werk :+, inclusief geslacht, naam, gewicht.
pi_139688942
Goede morgen. Hier een rustige nacht gehad. Alle voorwerk telt gewoon niet mee. Pff zo geen zin in vandaag (logisch).

Jeukende buik is heel herkenbaar. Daar vond ik het insmeren wel heel goed tegen helpen.

Mijn hele vriendengroep +.familie + collega's hebben data gegokt. Ik kijk achteraf wel wie het goed had, het zou iig een prestatie zijn om precies een dag uit te kiezen waarop niemand gegokt heeft.
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:23:47 #292
52229 Chanty
pi_139688992
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:20 schreef Ikina het volgende:
Goede morgen. Hier een rustige nacht gehad. Alle voorwerk telt gewoon niet mee. Pff zo geen zin in vandaag (logisch).

Jeukende buik is heel herkenbaar. Daar vond ik het insmeren wel heel goed tegen helpen.

Mijn hele vriendengroep +.familie + collega's hebben data gegokt. Ik kijk achteraf wel wie het goed had, het zou iig een prestatie zijn om precies een dag uit te kiezen waarop niemand gegokt heeft.
Sterkte vandaag Ikina :*
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:26:47 #293
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_139689047
Succes vandaag chanty! ^O^

Ikina sterkte vandaag!

Over de ruggenprik en pijnbestrijding: ik wilde van te voren ook totaal niet aan de pijnbestrijding. :+ Natuurlijk. Maar na 2 dagen voorwerk en slaaptekort, een weeenstorm met weeen overal (benen, rug en buik) waar geen pauze tussen zat dankte ik de anesthesist op mn blote knietjes. Wat een genot zo'n ruggenprik O+ heerlijk!!
Ik kreeg een paar uur later wel koorts, ik voelde het zelf ook. Ochtend erna was het echter weg en dochter had helemaal niks :) Dus ja, natuurlijk zitten er nadelen aan, maar vaak gaat het ook goed. En van te voren zeggen dat je absoluut geen pijnstilling wil; been there, done that :+ maar je weet soms gewoon niet wat je overkomt met weeen, first time moms :*
pi_139689253
Ikina sterkte vandaag :*

Chanty succes met het gesprek!

Straks komen mm moeder, zus en schoonmoeder want vandaag hebben de pretecho! Toen ik die boekte duurde het nog heeeeel lang tot 8 mei...
Ik heb er zin in!!
S. 2014
J. 2016
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:38:08 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_139689276
Ikina, sterkte vandaag :*
GM, have fun! Hoe laat ga je?
disclaimer
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:38:53 #296
73386 Fazz
onderweg
pi_139689295
Goedemorgen en meld!

Chanty, alweer 35 weken! *O* Succes vanmiddag met je gesprek!

Hier zijn, zover ik weet, geen polls over de datum gemaakt :D Ik heb echt geen idee hoe lang het nog gaat duren, ik hoop alleen niet te lang :@ We hebben al zoveel verjaardagen eind mei (inclusief die van mijn vriend) dat het 'handiger' zou zijn als ie gewoon ergens rond de UD komt :+
  donderdag 8 mei 2014 @ 09:39:57 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_139689321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:38 schreef Fazzoletti het volgende:
Goedemorgen en meld!

Chanty, alweer 35 weken! *O* Succes vanmiddag met je gesprek!

Hier zijn, zover ik weet, geen polls over de datum gemaakt :D Ik heb echt geen idee hoe lang het nog gaat duren, ik hoop alleen niet te lang :@ We hebben al zoveel verjaardagen eind mei (inclusief die van mijn vriend) dat het 'handiger' zou zijn als ie gewoon ergens rond de UD komt :+
Je weet het he? Ananasharten en pannekoeken! :Y)
disclaimer
pi_139689345
Veel plezier GM!

Ik ga volgende week bij mijn broer opbiechten dat ik zwanger ben... Ergens zie ik er tegenop en ergens hoop ik dat het meevalt.
pi_139689370
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
GM, have fun! Hoe laat ga je?
14:00.

Lingue hoe vrees je dat hij reageert?
S. 2014
J. 2016
pi_139689452
Geschrokken en afwijzend... Maar hopelijk na een paar minuten wel wat meer enthousiast.
pi_139689467
Vol. Eens kijken of ik een nieuwe open krijg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')