abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143505012
Zeg me eens wie er geregeerd wil worden door mensen die depopulatie op hun aganda staan hebben.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505234
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:18 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Zeg me eens wie er geregeerd wil worden door mensen die depopulatie op hun aganda staan hebben.
Ik wil niet geregeerd worden, door niemand niet.

Wel zou ik geen moeite hebben met een miljard of 3 mensen minder.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143505326
quote:
12s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gewoon, zomaar.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505352
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:30 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Gewoon, zomaar.
Een Ebola'tje dat lekker huishoudt, een tsunami die er goed inhakt. Liever geen menselijke oorzaak.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143505362
quote:
12s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een Ebola'tje dat lekker huishoudt, een tsunami die er goed inhakt. Liever geen menselijke oorzaak.
Alles, als het maar ver van je bed is?
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505390
quote:
12s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Begin je bij jezelf? Of mag een ander opgeofferd worden?
pi_143505391
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:32 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Alles, als het maar ver van je bed is?
Uiteraard. Zou jij je eigen vrienden en familie willen zien sterven?

3 miljard mensen die ik niet ken en zij kennen mij niet, wat is het probleem om die niet meer te hebben op de volle Aarde? Zou jij ze missen?

pi_143505427
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteraard. Zou jij je eigen vrienden en familie willen zien sterven?

3 miljard mensen die ik niet ken en zij kennen mij niet, wat is het probleem om die niet meer te hebben op de volle Aarde? Zou jij ze missen?
Trol je?
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505439
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:35 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Trol je?
Nee. :)

pi_143505460
quote:
11s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. :)
Waarom ben jij dan meer waard dan een ander. Heeft die ander dan geen familie of vrienden?
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505496
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:36 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Waarom ben jij dan meer waard dan een ander. Heeft die ander dan geen familie of vrienden?
Ik ben voor mijzelf en mijn geliefden meer waard dan Oekieboekie uit Takkietakkiestan en zijn sociale omgeving, lijkt me logisch.

Voor hem zal hetzelfde gelden als het zijn familie en vrienden aangaat. Hij kent mij ook niet, waarom moet ie ermee zitten als ik het loodje leg?

pi_143505678
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben voor mijzelf en mijn geliefden meer waard dan Oekieboekie uit Takkietakkiestan en zijn sociale omgeving, lijkt me logisch.

Voor hem zal hetzelfde gelden als het zijn familie en vrienden aangaat. Hij kent mij ook niet, waarom moet ie ermee zitten als ik het loodje leg?
Nee, het is niet logisch. Het kan me niet zo veel kunnen schelen dat er een paar 100 Afrikanen het loodje leggen. Maar ik zou het niemand willen toewensen, zelfs niet die onbenullige Afrikaantjes.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505727
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:45 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Nee, het is niet logisch. Het kan me niet zo veel kunnen schelen dat er een paar 100 Afrikanen het loodje leggen. Maar ik zou het niemand willen toewensen, zelfs niet die onbenullige Afrikaantjes.
Wat is er niet logisch aan?

Toewensen heb ik ook niet gezegd. De Aarde zou er wel van opknappen, dat wel. Ik hoop alleen op een natuurlijke oorzaak, geen kernbommen bestuurd door psychopaten.

zondag 17 augustus 2014 @ 12:48:53 #89
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_143505777
quote:
14s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:50 schreef jogy het volgende:

[..]

Jij hebt een vreemde usericoon voor een, pardon my french, relidiot. Als er een apocalypse komt dan is deze niet gemaakt door de mens en hier gaat het over de menselijke variant.
Ik weet niet waar jij denkt dat we dan door uitsterven maar ik denk dat de kans dat we onszelf voor een groot deel zullen uitroeien een stuk groter is dan dat er een meteoriet inslaat of er onleefbare klimaatsverandering komt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_143505836
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij denkt dat we dan door uitsterven maar ik denk dat de kans dat we onszelf voor een groot deel zullen uitroeien een stuk groter is dan dat er een meteoriet inslaat of er onleefbare klimaatsverandering komt.
Dat hangt maar net van het moment en grootte af.

Een klein brokje als Tunguska kunnen we wel aan, maar Chixculub wordt wat lastiger.
Zelfde geldt voor klimaatverandering, neem de Huaynaputina met de miljoenen doden als gevolg. Of de Tambora, ook geen prettig jaar. Met Yellowstone denk ik dat we als mensheid toch best wat gaan inkrimpen.

Zou allemaal niet slecht zijn, uiteraard. :)

pi_143505979
Zorg onbetaalbaar? Wij doen het zelf. Ten eerste door ongezond te leven en daar ons niets aan te trekken, door ongezond voedsel te consumeren, door in een kankerverwekkend omgeving te leven, door het lobby van vele industries die hun eigen belang nastreffen en uiteraard door ons zo dom te laten maken en te geloven dat een klein overheid een zegen is.
Verder is uiteraard de consumptie het probleem.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_143506011
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is er niet logisch aan?

Toewensen heb ik ook niet gezegd. De Aarde zou er wel van opknappen, dat wel. Ik hoop alleen op een natuurlijke oorzaak, geen kernbommen bestuurd door psychopaten.
Iedere mens is gelijkwaardig imo.
Maar jij staat als doemdenker in het leven. Alle aardse problemen kunnen maar op één manier opgelost worden en dat is depopulatie.
Het is wat, Belg zijn.
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:00:48 #93
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_143506083
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Maar jij staat als doemdenker in het leven. Alle aardse problemen kunnen maar op één manier opgelost worden en dat is depopulatie.
Of depopulatie of weer leven zoals in de middeleeuwen. Het huidige leefpatroon gaan we natuurlijk nooit vol houden met 7 miljard mensen nu en al helemaal niet met 9 miljard mensen straks. Tel daar nog het rap opraken van grondstroffen als olie bij op en je hebt een perfect ramp scenario.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_143506088
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:58 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen?

Stel, jij hebt de keuze om Oekieboekie te redden van een verdrinkingsdood, maar als je hem redt, dan verdrinkt je eigen vriendin. Wie kies je? En hoe "gelijkwaardig" zijn we dan allemaal?

quote:
Maar jij staat als doemdenker in het leven.
Ik??? Welnee. :D

quote:
Alle aardse problemen kunnen maar op één manier opgelost worden en dat is depopulatie.
Alle problemen? Wat bedoel je?

Depopulatie zou goed zijn omdat het wel erg vol wordt en iedereen 2 auto's en 3 iPads wil. Dat kan niet (meer) als we met 8 miljard zijn...

pi_143506412
Ik begrijp wel wat Mata bedoelt.
Men denkt altijd het eerste aan de eigen omgeving. Dat is niet meer dan menselijk.
Maar mededogen hebben met andere mensen die het slechter getroffen hebben dan wij is ook menselijk.

Het is dus een gewetensvraag. Mee eens Mata of begrijp ik het verkeerd?
pi_143514706
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:11 schreef Lavenderr het volgende:
Ik begrijp wel wat Mata bedoelt.
Men denkt altijd het eerste aan de eigen omgeving. Dat is niet meer dan menselijk.
Maar mededogen hebben met andere mensen die het slechter getroffen hebben dan wij is ook menselijk.

Het is dus een gewetensvraag. Mee eens Mata of begrijp ik het verkeerd?
Ik vind het vooral een stuk indoctrinatie in de opvoeding (en met name het onderwijs). Geloof me, ik kom zelf uit een PvdA-gezin, dus ik heb die holle retoriek jarenlang moeten aanhoren.

"We zijn allemaal gelijkwaardig". Uh-huh, verhalen te over dat die mensen zelf absoluut niet zo dachten. Maar dat past misschien beter in POL, R&P en C&H... ;)

Het is onzin. Als je werkelijk mensen aan de andere kant van de wereld, die je niet kent en zij kennen jou niet, "gelijkwaardig" acht aan je eigen partner, kinderen of goede vrienden, dan dreun je een riedeltje op, een mantra. Geen enkel mens denkt (en handelt) serieus zo. En gelukkig maar (voor partners, kinderen en goede vrienden).

pi_143518034
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind het vooral een stuk indoctrinatie in de opvoeding (en met name het onderwijs). Geloof me, ik kom zelf uit een PvdA-gezin, dus ik heb die holle retoriek jarenlang moeten aanhoren.

"We zijn allemaal gelijkwaardig". Uh-huh, verhalen te over dat die mensen zelf absoluut niet zo dachten. Maar dat past misschien beter in POL, R&P en C&H... ;)

Het is onzin. Als je werkelijk mensen aan de andere kant van de wereld, die je niet kent en zij kennen jou niet, "gelijkwaardig" acht aan je eigen partner, kinderen of goede vrienden, dan dreun je een riedeltje op, een mantra. Geen enkel mens denkt (en handelt) serieus zo. En gelukkig maar (voor partners, kinderen en goede vrienden).
Hier ben ik het wel mee eens. In feite kún je niks doen aan wat er ver weg gebeurt. Misschien voelen 'we' ons tegenwoordig meer verplicht omdat we weten wat daar gebeurt. Vroeger gebeurden dit soort dingen ook maar wisten we het doodeenvoudig niet.
pi_143518724
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens. In feite kún je niks doen aan wat er ver weg gebeurt. Misschien voelen 'we' ons tegenwoordig meer verplicht omdat we weten wat daar gebeurt. Vroeger gebeurden dit soort dingen ook maar wisten we het doodeenvoudig niet.
Ja, dat verplicht "voelen". Dat is mediaretoriek inderdaad. Eens met je observatie dat het komt omdat "we" de hele wereld op de 52" de huiskamers binnenhalen.

Maar in feite boeit het niemand iets dat er mensen sterven in den vreemde. Was dat wel zo, zouden ze wel de stoute schoenen aantrekken en de rugzak omdoen en gaan helpen.

Moderator zondag 17 augustus 2014 @ 18:28:40 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_143518844
quote:
19s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat verplicht "voelen". Dat is mediaretoriek inderdaad. Eens met je observatie dat het komt omdat "we" de hele wereld op de 52" de huiskamers binnenhalen.

Maar in feite boeit het niemand iets dat er mensen sterven in den vreemde. Was dat wel zo, zouden ze wel de stoute schoenen aantrekken en de rugzak omdoen en gaan helpen.
Die mensen zijn er ook, die er naartoe gaan en schooltjes stichten en dat soort dingen. Het zal vast een goed gevoel geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')