Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Zo'n dag bevrijding vieren gaat je toch niet in de koude kleren zitten.. ik voel me ziekjes Dat moet niet.. veel te drukke week op komst, en het lopen gaat ook net lekker.
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 06-05-2014 11:04:14 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Keflezighi’s pre-Boston interval training centered on long repeats at half marathon pace or faster. One example: Three 3-mile repeats, with 4 minutes recovery between.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Vrijdag Berg naar Berg race by night..... en ik heb net bij het duiken mijn rug verrekt en de hamstrings van mijn linkerbeen voelen ook verkrampt aan.... Wordt een zware 12 km vrijdag.
[b]12 oktober 2014 - [url=http://www.mudsweattrails.nl/inschrijving_duinentrail_2014_geopend]Duinentrail (Schoorl)[/url][/b] [*] Frsh - 34km
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Heb er ook flink zin in. Vorig jaar iets meer dan 30km, dit jaar is de route iets langer, en ik gok vanwege meer gemene heuveltjes met mul zand.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn... [b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
Vind het vrij nutteloos dit soort trainingsinfo, omdat het voor normale lopers amper vol te houden is en zulke intensiteit 9/10 te zwaar is.
Het vertalen naar eigen tempo's werkt ook niet altijd goed, omdat de relatieve belasting in trainingen van toppers hoger ligt omdat ze het talent en lichaam hebben om dat te kunnen volhouden. Dat je profijt hebt van 1-1.5 km intervallen is wel waar voor een hm, telkens 16 km duurlopen in training hoeft daarvoor niet. 6x1000 en 4x2000 volgens de souplesse-methode zijn ideale trainingen voor een hm.
Leuke portretvideo van een oud klasgenootje. Zat bij Bob in de klas op de basisschool tot hij naar Amerika verhuisde. Hij traint nu met Team Distance Runners (o.a met Michel Butter).
Na m`n loopje vandaag (35 min. D1) kan ik maar één conclusie trekken: De beslissing die ik zondag heb genomen was de enige juiste. De eerste twee kilometers voelde ik me echt heel sterk, liep ook een lekker tempo van 6:30 min/km. Daarna begon het progressief zwaarder te worden. Ademhaling wel onder controle, maar merkte gewoon dat het lichaam wel wat heeft geleden de afgelopen dagen. Tempogevoel was echt heel slecht, komt denk ik door het weekje niet lopen
Ik krijg de gegevens van m`n horloge niet gedownload Hoop niet dat m`n Timex horloge kapot is
35 min gelopen. Totale afstand: 5,11km (6:55 min/km gemiddeld). Gemiddelde HR: 156.
//Edit Ben er een beetje bang voor.. Zowel computer als laptop kunnen het horloge niet vinden. Ook niet na het updaten van de software. * Levitas gaat opzoeken of ik nog garantie heb. Maar kan natuurlijk ook kijken voor een nieuwe Garmin, salaris én belastingteruggaaf is binnen
Op dinsdag 6 mei 2014 14:05 schreef Levitas het volgende: Na m`n loopje vandaag (35 min. D1) kan ik maar één conclusie trekken: De beslissing die ik zondag heb genomen was de enige juiste. De eerste twee kilometers voelde ik me echt heel sterk, liep ook een lekker tempo van 6:30 min/km. Daarna begon het progressief zwaarder te worden. Ademhaling wel onder controle, maar merkte gewoon dat het lichaam wel wat heeft geleden de afgelopen dagen. Tempogevoel was echt heel slecht, komt denk ik door het weekje niet lopen
Ik krijg de gegevens van m`n horloge niet gedownload Hoop niet dat m`n Timex horloge kapot is
35 min gelopen. Totale afstand: 5,11km (6:55 min/km gemiddeld). Gemiddelde HR: 156.
//Edit Ben er een beetje bang voor.. Zowel computer als laptop kunnen het horloge niet vinden. Ook niet na het updaten van de software. * Levitas gaat opzoeken of ik nog garantie heb. Maar kan natuurlijk ook kijken voor een nieuwe Garmin, salaris én belastingteruggaaf is binnen
Hè bah, dat zuigt. ZOwel van je loopje als van je horloge.
Gaaf Heb er ook naar zitten kijken, maar de week daarvoor loop ik al de Hoge Veluwetrail. Dat wordt iets teveel helaas,hij lijkt me echt heel leuk!
En levitas, dat is erg klote ja. Hoop dat je hem weer aan de praat krijgt! Dat filmpje van die klasgenoot is erg leuk! Mooi om zoiets tegen te komen. Was hij toen op school ook al veel ermee bezig?
Vind het vrij nutteloos dit soort trainingsinfo, omdat het voor normale lopers amper vol te houden is en zulke intensiteit 9/10 te zwaar is.
Het vertalen naar eigen tempo's werkt ook niet altijd goed, omdat de relatieve belasting in trainingen van toppers hoger ligt omdat ze het talent en lichaam hebben om dat te kunnen volhouden. Dat je profijt hebt van 1-1.5 km intervallen is wel waar voor een hm, telkens 16 km duurlopen in training hoeft daarvoor niet. 6x1000 en 4x2000 volgens de souplesse-methode zijn ideale trainingen voor een hm.
Ik zeg ook niet dat ik zijn schema ga gebruiken, vind het gewoon interessant om te zien wat voor voorbereiding de toppers hebben. Ook dat hij bepaalde dingen die hij 10 jaar geleden wel deed, nu niet meer doet.
Op dinsdag 6 mei 2014 14:29 schreef Jero_nimo het volgende: En levitas, dat is erg klote ja. Hoop dat je hem weer aan de praat krijgt! Dat filmpje van die klasgenoot is erg leuk! Mooi om zoiets tegen te komen. Was hij toen op school ook al veel ermee bezig?
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ik hem niet meer aan de praat krijg. Want dan kan ik kijken voor een Garmin. Heb een ontzettende koopdrang, nu salaris en het belastinggeld binnen is
Ergens kan ik me nog wel vaag herinneren dat 'ie toen al aan atletiek deed ja. Maar ik kan me niet herinneren dat hij er heel actief mee bezig was. Volgens mij is hij er ook pas echt serieus mee aan de slag gegaan toen hij naar de USA verhuisde, toen hij 10 was.
Heel eerlijk gezegd hoop ik dat ik hem niet meer aan de praat krijg. Want dan kan ik kijken voor een Garmin. Heb een ontzettende koopdrang, nu salaris en het belastinggeld binnen is
Ik zeg ook niet dat ik zijn schema ga gebruiken, vind het gewoon interessant om te zien wat voor voorbereiding de toppers hebben. Ook dat hij bepaalde dingen die hij 10 jaar geleden wel deed, nu niet meer doet.
Ik vind vooral het 9-dagen systeem wel cool. Niet alles proberen in één week te proppen, maar kijken hoeveel tijd je nodig hebt om alle trainingen met uitrusten te combineren, en dan dat herhalen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Ik ken het Zit steeds te kijken naar zo'n fit-band ding wat ik helemaal niet nodig heb . Heb maar snel geld overgemaakt naar de spaarrekening, dan kan ik minder snel een impulsieve aankoop doen