abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139611792
quote:
De Belgische variant van Stichting Brein eist bijna 40.000 euro van een man uit Putte omdat hij diverse Disney-films, games en muziek illegaal heeft gedownload. Dat berichten Belgische media dinsdag.

De 39-jarige Cristophe R. is aangeklaagd door de Belgian Anti-piracy Federation (BAF), de Belgische variant van Stichting Brein. De man downloadde via Belgium-scene.be 253 films, 64 games en 22.000 muziekbestanden. Volgens de Belgische media zijn de Disney-films aanleiding voor de rechtszaak. Naast R. werden nog vijf anderen aangeklaagd. De anderen, onder wie de oprichter en beheerders van de website, hebben al geschikt met BAF en betalen een boete van tussen de 10.000 en 25.000 euro.

Omdat R. naar eigen zeggen de 37.714 euro niet kan betalen heeft hij besloten de rechtszaak aan te gaan. Het BAF eist 1 euro per muziekbestand, 15 euro voor een gedownloade films en 60 euro voor een gedownloade film die op een dvd is gebrand. R. vindt de tarieven te hoog en stelt dat hij zich niet bewust was van het feit dat het downloaden illegaal was. Omdat grote delen van Disney-films zoals Doornroosje, 101 Dalmatiërs, Bambi en de Leeuwenkoning op Youtube te vinden waren, dacht hij naar eigen zeggen dat downloaden geen probleem zou zijn. Hij downloadde de films voor zijn drie kinderen en stelt de boete niet te kunnen betalen omdat hij veel geld kwijt is aan de zorg voor zijn gehandicapte vrouw. De uitspraak wordt in juni verwacht.

In Nederland geldt sinds vorige maand ook een downloadverbod waardoor rechthebbenden zoals Disney ook boetes kunnen eisen van downloaders. Stichting Brein heeft al laten weten niet achter individuele downloaders aan te gaan. Binnenkort volgt er nog een debat in de Tweede Kamer over het verbod en de gevolgen ervan.
Bron: nu.nl

Normaal heb ik een bloedhekel aan de anti piraterijverenigingen die gigantische bedragen claimen bij consumenten. Zo mag je zo 500 euro neertellen voor een illegaal gedownload nummer in Duitsland. In de VS zijn schrijnende verhalen bekend van mensen die meer dan 20.000 dollar neer moeten tellen voor het downloaden en onbewust delen van slechts enkele nummers.

Dit bedrag is echter niet heel raar. Als ze mij zouden betrappen omdat ik een paar nummers heb gedownload en ze eisen enkel dat ik de normale kosten moet betalen, dan is dat toch niet zo gek? Ik zou er in ieder geval geen problemen mee hebben. Als je 22.000 nummers, bergen films en een groot aantal spellen download moet je toch ergens beseffen dat je iets verkeerds doet.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:07:58 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_139611840
Die heeft echt heel wat gedownload :o
Dan is zo'n boete ook wel terecht ja :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:10:20 #3
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_139611880
heb wel een vraagje dat download verbod is er pas hier hé,

wat moet je eigenlijk doen, met de muziek / films die je voor die tijd gedownlaaid hebt,
moet je die weg gooien , of mag je die nog wel houden??
mee bekant vangde gin haas.
pi_139611964
250 films gedurende welke periode? 1 week? Dan is het wel heel veel. 10 jaar? Dan wordt het al een heel ander verhaal.
pi_139611969
Hoe betrappen ze zo'n kerel? En zijn dat legale manieren om iemand te betrappen?
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:20:52 #6
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_139612110
quote:
Het BAF eist 1 euro per muziekbestand, 15 euro voor een gedownloade films en 60 euro voor een gedownloade film die op een dvd is gebrand.
Wat... 60 euro, het is geen Xbox en/of PS3-game ofzo. :{
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_139612141
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:05 schreef m.w. het volgende:
Dit bedrag is echter niet heel raar. Als ze mij zouden betrappen omdat ik een paar nummers heb gedownload en ze eisen enkel dat ik de normale kosten moet betalen, dan is dat toch niet zo gek? Ik zou er in ieder geval geen problemen mee hebben. Als je 22.000 nummers, bergen films en een groot aantal spellen download moet je toch ergens beseffen dat je iets verkeerds doet.
Ja, dit bedrag is wel heel raar. Wat die man gedaan heeft mag niet. Duidelijk. Mag dat dan bestraft worden? Tuurlijk. Waar het hier fout gaat is dat de verhouding tot andere straffen totaal idioot is. Wat moet je in godsnaam doen om bijna 40.000 euro aan boete te krijgen?

En zo is dit natuurlijk bedoeld, als boete. Als schadevergoeding slaat het nergens op, want op geen enkele manier kan Disney zoveel schade hebben geleden.
pi_139612232
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dit bedrag is wel heel raar. Wat die man gedaan heeft mag niet. Duidelijk. Mag dat dan bestraft worden? Tuurlijk. Waar het hier fout gaat is dat de verhouding tot andere straffen totaal idioot is. Wat moet je in godsnaam doen om bijna 40.000 euro aan boete te krijgen?

En zo is dit natuurlijk bedoeld, als boete. Als schadevergoeding slaat het nergens op, want op geen enkele manier kan Disney zoveel schade hebben geleden.
Precies. En als deze man voor elke download had moeten betalen dan had ie hoogstwaarschijnlijk veel minder gedownload, dus de werkelijk geleden schade is ook veel lager dan dit.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:27:13 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_139612245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:16 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Bestanden zelf aanbieden en loggen wie het gaat downloaden.

Ja, dat mag gewoon.
dat riekt wel erg naar uitlokking
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:28:34 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139612276
Binnen een jaar ofzo is dit in NL ook zo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139612311
De hoogte van die schadevergoeding zal nooit standhouden. Ze gaan er namelijk van uit dat elke film/game/muziek die hij gedownload heeft, anders door hem gekocht zou worden. Die redenatie slaat natuurlijk nergens op.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:30:52 #12
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_139612338
De oprichter en beheerders die alles op hun site (laten) zetten schikken voor 10 en 25k en iemand die waarschijnlijk maar een klein deel van het totale aanbod download die moet 40k betalen. Dat is wel apart.

Krijgen mensen die drugs kopen toevallig ook een hogere straf dan degene die de drugs verkoopt in België? Om maar even een uit de lucht gegrepen vergelijking te maken. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_139612350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Tot er eentje flipt en zelfmoord pleegt en dan krijgen we de ietwat domme discussie of het wel zo'n goed idee is om mensen hun leven te slopen omdat ze tekenfilms voor hun kinderen hebben gedownload.
pi_139612353
quote:

[..]

Het is inderdaad geen strafrechtelijke sanctie. Ik weet niet eens of wij in Nederland dergelijke boetes kennen, misschien voor zware drugshandel o.i.d.

Het is een civiele vordering van een partij omdat zij menen schade te hebben geleden. Je zou dus zeggen dat Disney/Brein dan moet bewijzen dat zij deze schade geleden hebben. Uiteindelijk denk ik dat het van de rechter afhangt of dit slaagt of niet.

In feite levert het downloaden van een individu geen schade op. Al zou je een bedrag per bestand willen vorderen, dan zou ik zeggen dat het maximaal de winstmarge is. Voor het gedownloade bestand heeft de rechthebbende immers geen kosten gemaakt. 15 of 60 euro is dus een absurd bedrag.

Zelfs dan rest de vraag, zou de Belg de DVD gekocht hebben als deze de bestanden niet had gedownload? Is er werkelijk schade? Zonder dit aannemelijk te maken kan je m.i. niet bewijzen dat er schade is. Als hij de films toch niet had gekocht, dan lijkt mij dat er geen schade is.

Als iemand gekopieerde bestanden verkoopt, dan lijkt mij dat je in ieder geval de winst die de illegale verkoper heeft gegenereerd kan vorderen. Maar dat is bij privé gebruik niet van toepassing.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:34:20 #15
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_139612420
De uploader komt er vanaf met een schikking en staat er anoniem in de krant en heeft nog een lagere boete. Terwijl de downloader er met naam en zonder schikking in de krant komt te staan. En gewoon naar de afgrond wordt geholpen terwijl die het beste voor had met zijn kinders.

Op tweakers.net
Staat dit
quote:
De Belgian Anti-piracy Federation eist een schadevergoeding van in totaal 37.714 euro van deze man. De organisatie komt tot dat bedrag door 15 euro per film en een euro voor een muzieknummer te rekenen, waarbij voor een film die op schijfje gebrand is, een vergoeding van 60 euro gerekend wordt.

Hoe zijn ze tot deze bedragen gekomen.

En volgens mij doe je als regering iets fout als tochwel meer dan 50% van de bevolking eens illegaal heeft gedownload, dan zou je eerder het juridisch systeem moeten aanpassen ipv civiele procedures uitvoeren met zulke absurde bedragen tegen de bevolking.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_139612472
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:34 schreef De_Dakgoot het volgende:
De uploader komt er vanaf met een schikking en staat er anoniem in de krant en heeft nog een lagere boete. Terwijl de downloader er met naam en zonder schikking in de krant komt te staan.
En is dat omdat hem geen schikking is aangeboden of omdat hij die schikking heeft geweigerd?
pi_139612520
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:26 schreef Waterdrinker het volgende:
Precies. En als deze man voor elke download had moeten betalen dan had ie hoogstwaarschijnlijk veel minder gedownload, dus de werkelijk geleden schade is ook veel lager dan dit.
Ik vind dit een rare redenering.

Stel, ik jat een tas vol boodschappen. Die ga ik thuis lekker gebruiken en consumeren. Dan word ik betrapt en zegt de winkel: betalen wat je gejat hebt. Denk je dat ik ermee wegkom als ik zeg: ja, maar als ik geweten had dat ik ervoor had moeten betalen, dan had ik noooit zoveel boodschappen gejat. Dan had ik B-merken genomen. Dus...
pi_139612581
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:38 schreef Queller het volgende:

[..]

Stel, ik jat een tas vol boodschappen. Die ga ik thuis lekker gebruiken en consumeren. Dan word ik betrapt en zegt de winkel: betalen wat je gejat hebt. Denk je dat ik ermee wegkom als ik zeg: ja, maar als ik geweten had dat ik ervoor had moeten betalen, dan had ik noooit zoveel boodschappen gejat. Dan had ik B-merken genomen. Dus...
De vergelijking tussen stelen en downloaden gaat niet op. Bij stelen neem je iets weg. De rechthebbende heeft dan 1 artikel minder en jij 1 artikel meer.

Bij downloaden blijft de rechthebbende zijn artikel houden. Er wordt een kopie van gemaakt, waarbij aan het origineel geen schade wordt toegebracht.
pi_139612595
quote:

[..]

Maak de vergelijking dan eerlijker: stel dat jij thuis stiekem al jarenlang Unox-soep nagemaakt had en Unox kwam daarna eisen dat je er 5 euro per blik voor ging betalen.
pi_139612620
quote:
13s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:40 schreef Ceberut het volgende:
De vergelijking tussen stelen en downloaden gaat niet op. Bij stelen neem je iets weg. De rechthebbende heeft dan 1 artikel minder en jij 1 artikel meer.

Bij downloaden blijft de rechthebbende zijn artikel houden. Er wordt een kopie van gemaakt, waarbij aan het origineel geen schade wordt toegebracht.
Dat is absoluut waar. Maar het neemt niet weg dat er gewoon een prijs tegenover staat.

De supermarkt gaat ook echt niet zeggen: je hoeft alleen de inkoopprijs te vergoeden hoor...
pi_139612628
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maak de vergelijking dan eerlijker: stel dat jij thuis stiekem al jarenlang Unox-soep nagemaakt had en Unox kwam daarna eisen dat je er 5 euro per blik voor ging betalen.
Sorry, maar die vergelijking slaat nergens op :')
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:42:53 #22
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_139612629
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:36 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

En is dat omdat hem geen schikking is aangeboden of omdat hij die schikking heeft geweigerd?
Geen idee, kan ik niet vinden in het artikel van zowel tweakers als nieuwsblad.
pi_139612644
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:42 schreef Queller het volgende:

[..]

Sorry, maar die vergelijking slaat nergens op :')
Hij is beter dan de jouwe. Kopiëren is namaken, niet stelen.
pi_139612650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:42 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar. Maar het neemt niet weg dat er gewoon een prijs tegenover staat.

De supermarkt gaat ook echt niet zeggen: je hoeft alleen de inkoopprijs te vergoeden hoor...
De supermarkt moet in geval van stelen het artikel vervangen. Zij kunnen dan de inkoopwaarde en de winstmarge eisen.

Bij downloaden (hoewel de vergelijking totaal niet opgaat) hoeft de rechthebbende niet een nieuw DVD-hoesje/DVD/boekje te drukken.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:43:43 #25
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_139612652
quote:

[..]

Maar hoeveel procent van de bevolking steelt in de supermarkt en hoeveel downloaden er wel eens iets illegaal.
pi_139612706
quote:

[..]

Het is dan ook geen boete. Net zoals BREIN zo genaamd boetes oplegt kan zo'n stichting dat helemaal niet. Het is een vordering voor schade. Waarom dit soort dingen in de media altijd een boete worden genoemd is mij een raadsel.

Over of dat de werkelijke schade is kan je van mening verschillen. Daar zal de rechtszaak ook wel over gaan dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tja..1986 op 06-05-2014 10:50:53 ]
pi_139612739
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hij is beter dan de jouwe. Kopiëren is namaken, niet stelen.
Nee, want in jouw geval gaat het om een imitatie. Wanneer deze man zelf met wat vrienden de Disneyfilms had nagespeeld en had opgenomen had je wellicht een punt gehad.
pi_139612764
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Het is dan ook geen boete. Net zoals BREIN zo genaamd boetes oplegt kan zo'n stichting dat helemaal niet. Het is een vordering voor schade. Waarom dit soort dingen in de media altijd een boete worden genoemd is mij een raadsel.

Over of dat de werkelijke schade is kan je van mening verschillen. Daar zal de rechtszaak ook wel over gaan dan.
Waarschijnlijk omdat die bedragen belachelijk hoog zijn. Dan voelt dat al snel als een boete.
pi_139612770
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, want in jouw geval gaat het om een imitatie. Wanneer deze man zelf met wat vrienden de Disneyfilms had nagespeeld en had opgenomen had je wellicht een punt gehad.
De vergelijking gaat inderdaad niet één op één op. Maar waar vind je downloaden meer op lijken: op namaken of op stelen?
pi_139612799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:46 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Digitaal gezien wordt de code opnieuw in elkaar gezet op zijn computer. De computer kan gewoon heel goed imiteren.
pi_139612803
Het is nu eenmaal verboden.
Ура для россии
pi_139612820
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:49 schreef Woestijnvos het volgende:
Het is nu eenmaal verboden.
O, dan is het goed.
pi_139612872
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De vergelijking gaat inderdaad niet één op één op. Maar waar vind je downloaden meer op lijken: op namaken of op stelen?
Diefstal, maar dan niet van een fysiek product zoals je terecht opmerkte, maar van intellectuele eigendom.
pi_139612932
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Diefstal, maar dan niet van een fysiek product zoals je terecht opmerkte, maar van intellectuele eigendom.
En als je daar daadwerkelijk winst mee gaat maken, lijkt een schadevergoeding me op zijn plek.
pi_139612941
quote:

[..]

Kenmerkend aan diefstal is dat de rechthebbende eigenaar met minder overblijft. Dat gebeurt in het geval van downloaden niet.

Hoogstens is er sprake van winstderving als iemand die het artikel zou aanschaffen in plaats daarvan het artikel download.
pi_139612976
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Kenmerkend aan diefstal is dat de rechthebbende eigenaar met minder overblijft. Dat gebeurt in het geval van downloaden niet.
Dat is kenmerkend aan diefstal van stoffelijke goederen, vandaar de bijzin die erop volgde.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 10:57:58 #37
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_139613011
quote:

[..]

Zelfs de Amerikaanse copywrong maffia is afgestapt van het concept downloaden = stelen :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_139613040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is kenmerkend aan diefstal van stoffelijke goederen, vandaar de bijzin die erop volgde.
Nee. Stel je steelt electriciteit. Dan gaat er zoveel watt aan energie verloren bij de leverancier, die kan dat dan niet opnieuw verkopen en moet weer nieuwe energie gaan opwekken.

Dit staat in de wet:

"Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen"

Wegnemen is essentieel.
pi_139613125
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zelfs de Amerikaanse copywrong maffia is afgestapt van het concept downloaden = stelen :')
Dat beweerde ik dan ook niet, ik antwoordde op de vraag of ik downloaden meer vond lijken op stelen of op namaken.
pi_139613152
Te debiel voor woorden, het bedrag staat niet in verhouding tot de misdaad.

22k nummers valt mee, ik heb even gekeken en zit zelf over de 70k en da's op één schijf. Met discografieën zit je al zo op dat aantal.

Het blijft een slachtofferloze misdaad, dan kan dat idiote bedrag echt wel omlaag. Dat je een boete wilt geven prima, het blijft tenslotte illegaal.

Maar dat bedrag mag echt wel omlaag.
pi_139613231
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

22k nummers valt mee, ik heb even gekeken en zit zelf over de 70k en da's op één schijf. Met discografieën zit je al zo op dat aantal.

Het blijft een slachtofferloze misdaad, dan kan dat idiote bedrag echt wel omlaag. Dat je een boete wilt geven prima, het blijft tenslotte illegaal.

Maar dat bedrag mag echt wel omlaag.
Het is geen boete maar gewoon een civiele vordering. Als die man niets betaald zal BAF zijn recht moeten proberen te halen via de rechter. Blijkbaar vinden ze bij BAF dat die vordering gelijk staat aan de geleden schade. Maar waarschijnlijker is dat ze met zo'n groot bedrag dat in de media komt als een boete een afschrikeffect als doel hebben.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 11:10:40 #42
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_139613316
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:27 schreef Gunner het volgende:

[..]

dat riekt wel erg naar uitlokking
Is het ook, en dat mag niet in Nederland.. ;)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_139614998
Het lijkt me dat die Belg eerder slachtoffer is geworden van het overhandigen van de logs door de sitebeheerder, het lijkt me sterk dat het BAF over zoveel jaar en bij zoveel bestanden betrokken is geweest bij de verspreiding om die man te vervolgen.
pi_139615155
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:

quote:
Laat Teeven zich omkopen?
Toen Fred Teeven afgelopen juni de rode loper uitrolde voor MPAA-voorman en oud-senator Chris Dodd was de vraag hoe het nu kon dat deze lobbyist voor Disney, Universal en de rest van de entertainment industrie zo warm onthaald wordt, terwijl de consumentenbond en stichting BoF geen voet tussen de deur van de staatssecreatris krijgen. Wat ziet een liberaal als Teeven nu in een monopolist als Dodd?

In oktober was de vraag waarom Teeven zijn wetgeving zo nadrukkelijk aanpast aan de wensen van één private partij, stichting BREIN. Afgelopen week kwam daar naar aanleiding van de MegaUpload-operatie weer een vraag bij.
Waarom moedigt Teeven Nederlanders aan om zelf maar achter inbrekers aan te gaan, maar kunnen de Nederlandse politie en het O.M. wél zomaar worden ingezet om met strenge hand de Amerikaanse copyrightwetten waar ook ter wereld te handhaven?

Deze week bleek dat de MPAA, die het afgelopen jaar ruim $2.000.000 doneerde aan de 32 SOPA-voorstanders, erg strenge voorwaarden aan deze donaties stelt. Chris Dodd zei namelijk in een zeldzame bui van eerlijkheid op Fox News: “Those who count on quote ‘Hollywood’ for support need to understand that this industry is watching very carefully who’s going to stand up for them when their job is at stake. Don’t ask me to write a check for you when you think your job is at risk and then don’t pay any attention to me when my job is at stake.”

Het zou Teeven, die ooit naam maakte als corruptiejager, te denken moeten geven dat hij de indruk geeft zijn oren te laten hangen naar een lobbyclub die toegeeft op grote schaal politici om te kopen. Teeven wekt hiermee sterk de indruk op het toppunt van zijn carrière te zijn gezwicht voor de macht van het onbeperkte geld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:27:51 #45
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_139615281
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 12:22 schreef Weltschmerz het volgende:

quote:
Het zou Teeven, die ooit naam maakte als corruptiejager
Teeven is zelf corrupt
pi_139615308
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:10 schreef Tism het volgende:

[..]

Is het ook, en dat mag niet in Nederland.. ;)
Echter hoef je bij bijvoorbeeld torrents niet zelf het materiaal beschikbaar te maken om te zien welke peers er aan het downloaden zijn.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_139615835
Volkomen terecht lijkt mij.
pi_139622016
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tot er eentje flipt en zelfmoord pleegt en dan krijgen we de ietwat domme discussie of het wel zo'n goed idee is om mensen hun leven te slopen omdat ze tekenfilms voor hun kinderen hebben gedownload.
Die mensen van wie je weet dat ze überhaupt ook nooit meer een film zullen kúnnen kopen, ook al zouden ze nog de lust hebben om dat te willen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_139622435
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 15:56 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die mensen van wie je weet dat ze überhaupt ook nooit meer een film zullen kúnnen kopen, ook al zouden ze nog de lust hebben om dat te willen.
Ik snap dat dus echt niet. Waarom zou je iemands leven willen verzieken puur en alleen omdat hij tekenfilms gedownload heeft?
pi_139622480
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik snap dat dus echt niet. Waarom zou je iemands leven willen verzieken puur en alleen omdat hij tekenfilms gedownload heeft?
Om één reden: een grenzeloze zucht naar geld.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:10:51 #51
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_139622513
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tot er eentje flipt en zelfmoord pleegt Tim kuik vermoord en dan krijgen we de ietwat domme discussie of het wel zo'n goed idee is om mensen hun leven te slopen omdat ze tekenfilms voor hun kinderen hebben gedownload.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_139622552
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:09 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Om één reden: een grenzeloze zucht naar geld.
Leuke gedachte als je weer eens zo'n Disneyfilm voorbij ziet komen. Ziet er vrolijk en onbezorgd uit, maar ze gaan over lijken.
pi_139622629
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:07 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Die heeft echt heel wat gedownload :o
Dan is zo'n boete ook wel terecht ja :@
Maar als hij maar 100 liedjes gedownload had dan mocht het wel?
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_139622634
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Leuke gedachte als je weer eens zo'n Disneyfilm voorbij ziet komen. Ziet er vrolijk en onbezorgd uit, maar ze gaan over lijken.
Maar dat Disney zo hypocriet als de neten is, is natuurlijk niet echt breaking news te noemen.
pi_139622692
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:10 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

Ik zou dit bericht aanpassen als ik jou was. Voor je het weet staat de politie bij je op de stoep.
pi_139622841
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:15 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zou dit bericht aanpassen als ik jou was. Voor je het weet staat de politie bij je op de stoep.
Als de politie daadwerkelijk al de doodsverwensingen jegens die rat op internet moet behandelen komen ze niet eens aan de echte criminaliteit toe.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 16:31:14 #57
276646 -Kadesh-
pi_139623211
Welke doodverwensing?
pi_139623751
We kunnen met z'n allen wel boos worden op die Breinbaffers maar uiteindelijk worden die ook aangezet door de Disneys van deze wereld. Met gejatte verhalen, eindeloos herkauwen van bestaand materiaal met een focus op makkelijk te beïnvloeden kleine kinderen, waardeloze sequels, oneindig veel marketingmateriaal en merchandise, etc.

Child Slave Labor in the Walt Disney Company
Disney factory faces probe into sweatshop suicide claims

quote:
Cars 2 has so far grossed £303m worldwide, overtaking the original movie despite being panned by critics. The poor reviews have not hindered sales of the merchandise, which Disney expects to exceed the £1.7bn spent last year on Toy Story 3 merchandise. Cars 2 toys will compete with Transformers and Smurfs items as the must-have Christmas toys.
Onethisch bedrijf van zakenmannen en advocaten met hier en daar een verdwaalde kunstenaar en animator. Maar nee, het opjagen van vaders is essentieel. Het doet mij denken aan de Jumbo. KOOP DAN! KOOP DIE CARS 2 MERCHANDISE DAN! KOOP DAN! KOOP JE NIET? IK GA JE HIER ZO AANKLAGEN JONGEN!

En nu focus ik misschien wat te eenzijdig op Disney maar het is slechts een voorbeeld uit duizenden. Geen genade voor dat soort bedrijven die top heavy zijn en waarvan het grootste deel van het personeelsbestand niets te maken heeft met de core business.

Als dan toch gefocussed moet worden op het tegengaan van dit soort praktijken, focus dan volledig op de uploaders. De uploaders zijn de dealers, de downloaders de junkies. Waarom zo'n oneerlijke strijd tegen de junkie? De junkie wordt nota bene door de entertainment industrie aan alle kanten gepushed om zoveel mogelijk af te nemen. Als je dan je focus legt op de junkie moet je ook reclameuitingen aan banden leggen. Je kunt niet van beide walletjes eten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_139638685
quote:

[..]

Nee.

Als ik gratis muziek kan downloaden en ik zie hier op FOK! een topic over een random artiest langskomen, dan denk ik misschien 'hey, laat ik eens luisteren wat voor muziek hij gemaakt heeft'. Ik download een album want het kost toch niks, en luister even of ik het cool vind.

Als ik voor die download had moeten betalen had ik het niet gedaan, want ik ken die artiest niet, heb geen zin om me er verder in te verdiepen, dus had ik het topic weggeklikt en nooit die muziek geluisterd.

Heeft die artiest of platenmaatschappij of wie dan ook nu schade doordat ik die muziek gedownload heb? Naar mijn mening niet, ik had die liedjes anders nooit gekocht en nu heb ik ze ook niet gekocht; 0 verschil dus.

Ik heb ze alleen wel geluisterd; met dus een mogelijkheid dat ik de muziek zó cool vind dat ik besluit naar een concert te gaan. Of om alsnog dat album te kopen. Of om een tshirt van de artiest te kopen. Of om met m'n vrienden te delen dat die muziek cool is. Met als gevolg dat de artiest/platenmaatschappij juist extra winst maakt. Winst die ze niet hadden gemaakt als ik die muziek nooit gedownload zou hebben.

In een supermarkt is dat heel anders.
Als ik besluit een blik soep mee te nemen dan is dat een blik soep die de supermarkt gekocht heeft, en waar zij een bedrag voor betaald hebben. Ze hebben bovendien nog kosten gemaakt (soep moet in het schap komen, pand moet gehuurd worden, stroom moet betaald worden) die ze nu niet terugverdienen.
Doordat ik het blik soep heb gestolen verdwijnt het blik uit de supermarkt, en hebben zij dus schade. Bij downloaden is dat dus compleet anders.

pi_139638795
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:04 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

22k nummers valt mee, ik heb even gekeken en zit zelf over de 70k en da's op één schijf.
heb dit even geforward naar BAF

:+
pi_139639029
quote:
8s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:20 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Wat... 60 euro, het is geen Xbox en/of PS3-game ofzo. :{
en als je een film brandt heeft dat tot meer schade geleid ofzo 8)7
pi_139639443
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:47 schreef Waterdrinker het volgende:
Nee.

Wat jij wilt; ik ben het er niet mee eens. Als ik iets wil hebben, dan koop ik het. Simpel.
pi_139640204
Mag zo'n ingevoerde wet werken met terugwerkende kracht? Ik denk niet dat hij sinds 10 april dit allemaal gedownload heeft.
pi_139640401
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:04 schreef Speculant. het volgende:
Mag zo'n ingevoerde wet werken met terugwerkende kracht? Ik denk niet dat hij sinds 10 april dit allemaal gedownload heeft.
Een Belg. Uit België.
pi_139640950
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een Belg. Uit België.
IN België gold hetzelfde als Nederland tot 10 april dus wat bedoel je?
pi_139641248
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:04 schreef Speculant. het volgende:
lees de eerste twee woorden anders nog ff
pi_139641366
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:11 schreef Speculant. het volgende:

[..]

IN België gold hetzelfde als Nederland tot 10 april dus wat bedoel je?
Ach, so! Excuus.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:26:56 #68
132605 kawotski
Il Dottore
pi_139642370
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 16:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het zou me dan ook niets verbazen als er op korte termijn de eerste argeloze vakantieganger die Amerika betreedt wordt opgepakt omdat hij/zij ooit een Disney film heeft gedownload.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:58:59 #69
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_139645360
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:54 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat jij wilt; ik ben het er niet mee eens. Als ik iets wil hebben, dan koop ik het. Simpel.
Het is zelfs bewezen dat mensen die downloaden over het algemeen meer kopen dan mensen die het niet doen.

'M-maar mijn achterlijke wetten ;( '
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_139648126
quote:
De Belgische variant van Stichting Brein eist bijna 40.000 euro van een man uit Putte omdat hij diverse Disney-films, games en muziek illegaal heeft gedownload.
Ik zou die stichting eenklagen voor de tijd- en geldverspilling die het eisen van zo'n onnozel bedrag met zich meebrengt en de onnodige angst en sensatie die het veroorzaakt.

Of beter nog: gewoon als rechter weigeren die zaak aan te nemen, omdat de eis zo belachelijk is.
pi_139648780
Hoe zit het eigenlijk als je dingen op Youtube zet, bijv. oude video-opnames van liedjes van TMF kwamen, of oude video opnames van series (die ik dan zelf gedigitaliseerd heb)?

Ik heb zo wat videos op Youtube gezet die ik ooit op video heb opgenomen. Sommige van mijn videos zijn al meer dan een miljoen keer bekeken.
Sommige video's zijn geblokkeerd in sommige landen of omdat Sony of weet ik veel wie vond dat het de rechten schond.
Maar kan ik nu theoretisch gezien ook een torenhoge boete hiervoor verwachten?

En wat gebeurd er als ik er geld mee ga verdienen door advertenties eronder of zo -heb tenslotte flink wat views-? Mag dit bij zulke videos (denk het niet), en wat gebeurd er als je het toch doet en ze daar achter komen?
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:24:03 #72
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_139649411
Mooi dat deze discussie al 15 jaar hetzelfde is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:31:00 #73
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139649585
Absurd dat deze instelling zomaar iemand boetes kan opleggen? Dit kan toch alleen de regering?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_139649735
quote:
Op woensdag 7 mei 2014 00:31 schreef Woods het volgende:
Absurd dat deze instelling zomaar iemand boetes kan opleggen? Dit kan toch alleen de regering?
Zijn geen boetes.
Al een keer of vijf gezegd.
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:54:18 #75
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139650044
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:05 schreef m.w. het volgende:

[..]

Bron: nu.nl

Normaal heb ik een bloedhekel aan de anti piraterijverenigingen die gigantische bedragen claimen bij consumenten. Zo mag je zo 500 euro neertellen voor een illegaal gedownload nummer in Duitsland. In de VS zijn schrijnende verhalen bekend van mensen die meer dan 20.000 dollar neer moeten tellen voor het downloaden en onbewust delen van slechts enkele nummers.

Daarom het best via TOR en via een anonieme VPN downloaden. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 7 mei 2014 @ 00:55:59 #76
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139650086
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:02 schreef bulbjes het volgende:
Hoe zit het eigenlijk als je dingen op Youtube zet, bijv. oude video-opnames van liedjes van TMF kwamen, of oude video opnames van series (die ik dan zelf gedigitaliseerd heb)?

Ik heb zo wat videos op Youtube gezet die ik ooit op video heb opgenomen. Sommige van mijn videos zijn al meer dan een miljoen keer bekeken.
Sommige video's zijn geblokkeerd in sommige landen of omdat Sony of weet ik veel wie vond dat het de rechten schond.
Maar kan ik nu theoretisch gezien ook een torenhoge boete hiervoor verwachten?
Geen boete, een schikkingsvoorstel van de private partij en een rechtszaak indien je dat schikkingsvoorstel niet aanvaardt.
#NoDAPL
pi_139650716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen boete, een schikkingsvoorstel van de private partij en een rechtszaak indien je dat schikkingsvoorstel niet aanvaardt.
Videos meteen maar even verwijderd.... ;( Mag je wel gewoon zelfgemaakte amateuropnames van concerten/ festivals op Youtube gooien of riskeer ik dan ook meteen een 'schikkingsvoorstel'?
pi_139651056
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:31 schreef Woods het volgende:
nee, alleen een rechter kan dat.
There are only 151 Pokémon.
pi_139651314
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:31 schreef Woods het volgende:
De regering? :')
'And I called your name,
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:42:53 #80
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139657238
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 06:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

De regering? :')
Ja 8-)
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 7 mei 2014 @ 13:20:11 #81
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139658318
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 01:43 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Videos meteen maar even verwijderd.... ;( Mag je wel gewoon zelfgemaakte amateuropnames van concerten/ festivals op Youtube gooien of riskeer ik dan ook meteen een 'schikkingsvoorstel'?
Je kan daar juridische problemen mee krijgen.
#NoDAPL
pi_139658649
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:16 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Bestanden zelf aanbieden en loggen wie het gaat downloaden.

Ja, dat mag gewoon.
Als de rechthebbende het aanbiedt, is het downloaden dan nog illegaal? Lijkt me niet.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:30:59 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_139676874
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:45 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Juist. Alleen het OM, belastingdienst en bestuursorganen kunnen een boete opleggen, voor de rest niemand. De geëiste schade is in de meeste gevallen een lukraak gekozen getal en totaal niet aannemelijk te maken. Van iemand die op zwart zaad zit en per maand nauwelijks geld overhoudt voor zijn eigen levensonderhoud is het niet aannemelijk dat die zoveel films en muziek daadwerkelijk gekocht zou hebben.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:35:26 #84
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139677125
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Juist. Alleen het OM, belastingdienst en bestuursorganen kunnen een boete opleggen, voor de rest niemand. De geëiste schade is in de meeste gevallen een lukraak gekozen getal en totaal niet aannemelijk te maken. Van iemand die op zwart zaad zit en per maand nauwelijks geld overhoudt voor zijn eigen levensonderhoud is het niet aannemelijk dat die zoveel films en muziek daadwerkelijk gekocht zou hebben.
Gelukkig krijgen criminele organisaties zoasl Brein nog geen toegang tot de databases waarin ze kunnen zien wat iemands inkomen is. ;)
Volgens mij pakken ze een willekeurig iemand er uit waarvan gemakkelijk te bewijzen is dat die X heeft gedownload. Dit vooral in de hoop dat het afschrikt. Het meest ergerlijke vind ik dat dubbel betalen: en voor lege datadragers en voor het spul zelf en dit terwijl de prijzen niet bepaald redelijk zijn. Wat dat betreft is het Netflixconcept/Spotifyconcept uitstekend, het levert de mensen wat ze willen hebben voor een billijke prijs. Hoewel ook daaraan nog wel het een en ander te verbeteren is.
#NoDAPL
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:38:08 #85
24533 ACT-F
pi_139677297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gelukkig krijgen criminele organisaties zoasl Brein nog geen toegang tot de databases waarin ze kunnen zien wat iemands inkomen is
Je hoeft je onschuld niet eens te bewijzen. Zij moeten bewijzen dat jij het spul daadwerkelijk zou kopen als het niet te downloaden was. Dat kunnen ze niet. Dus ik snap eigenlijk niet op welke punten zo'n zaak verloren wordt.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:42:57 #86
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139677576
quote:
5s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:38 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Je hoeft je onschuld niet eens te bewijzen. Zij moeten bewijzen dat jij het spul daadwerkelijk zou kopen als het niet te downloaden was.
Ik denk niet dat dit klopt. In Nederland mag je muziek downloaden, dat heeft te maken met het (video)cassettetijdperk (kopieën maken voor jezelf), andere zaken niet. In België mag je zelfs muziek niet downloaden als ik me niet vergis. Dat het buitenproportioneel zwaar bestraft kan worden op het moment dat je betrapt bent ben ik met je eens.
#NoDAPL
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:50:26 #87
24533 ACT-F
pi_139678027
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat het buitenproportioneel zwaar bestraft kan worden op het moment dat je betrapt bent ben ik met je eens.
Ho ho, het is geen straf. Het is een schadevergoeding. Hoe kun je schadevergoeding eisen, als je het bedrag niet aannemelijk kan maken?
pi_139678086
quote:
4s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ho ho, het is geen straf. Het is een schadevergoeding. Hoe kun je schadevergoeding eisen, als je het bedrag niet aannemelijk kan maken?
ik kan van jou nu ook schadevergoeding van ¤1mio eisen voor deze post, of je hiermee akkoord gaat is een tweede.
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:55:05 #89
24533 ACT-F
pi_139678271
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:51 schreef ejfaar het volgende:

[..]

ik kan van jou nu ook schadevergoeding van ¤1mio eisen voor deze post, of je hiermee akkoord gaat is een tweede.
En of je voor de rechter je gelijk krijgt een derde. Hoe kunnen dit soort clubjes toch schadevergoeding eisen en gelijk krijgen van de rechter? Daar ben ik benieuwd naar. Zoiets bewijs je alleen als je download en aantoonbaar verkoopt om zo inkomsten te generen met andermans werk.
pi_139678438
quote:
5s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:55 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En of je voor de rechter je gelijk krijgt een derde. Hoe kunnen dit soort clubjes toch schadevergoeding eisen en gelijk krijgen van de rechter? Daar ben ik benieuwd naar. Zoiets bewijs je alleen als je download en aantoonbaar verkoopt om zo inkomsten te generen met andermans werk.
Je hebt inbreuk gemaakt op auteursrecht. Volgens mij hangen ze dan een bedrag aan misgelopen inkomsten aan die download. Dat je eigenlijk dat liedje anders niet had gedownload boeit ze niet.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:21:52 #91
24533 ACT-F
pi_139679773
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:58 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Je hebt inbreuk gemaakt op auteursrecht. Volgens mij hangen ze dan een bedrag aan misgelopen inkomsten aan die download. Dat je eigenlijk dat liedje anders niet had gedownload boeit ze niet.
Auteursrecht geldt voor publicatie. Als downloader ben je geen publicist. Als uploader wel.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:29:39 #92
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139680172
quote:
4s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ho ho, het is geen straf. Het is een schadevergoeding.
Ik had het wel degelijk over de straf, dus indien een rechter uiteindelijk uitspraak doet. Dat is dan ook de reden dat de schikkingsvoorstellen zo extreem zijn, de rechter kan extreme bedragen opleggen bij een veroordeling.
#NoDAPL
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:36:46 #93
24533 ACT-F
pi_139680532
quote:
4s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik had het wel degelijk over de straf, dus indien een rechter uiteindelijk uitspraak doet. Dat is dan ook de reden dat de schikkingsvoorstellen zo extreem zijn, de rechter kan extreme bedragen opleggen bij een veroordeling.
Straf bij een civielrechtelijke zaak??
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:37:31 #94
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139680575
quote:
5s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:36 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Straf bij een civielrechtelijke zaak??
Opgelegde schadevergoeding, noem het zoals je het noemen wil.
#NoDAPL
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:40:00 #95
24533 ACT-F
pi_139680721
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, opgelegde schadevergoeding. Stop alsjeblieft met in te vullen wat jij denkt dat ik denk, dat schiet niet op.
Maar jij hebt het over straf. Daar is geen sprake van. Een strafrechter deelt straffen uit. Dit soort zaken gaan niet via een strafrechter.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:43:07 #96
45206 Pietverdriet
pi_139680911
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit klopt. In Nederland mag je muziek downloaden
Nope
Dat is verleden tijd
http://curia.europa.eu/jc(...)14-04/cp140058nl.pdf
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:43:56 #97
24533 ACT-F
pi_139680952
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Opgelegde schadevergoeding, noem het zoals je het noemen wil.
Straf en schadevergoeding zijn 2 compleet verschillende dingen. Je kunt ze niet zomaar op één hoop gooien. Bij schadevergoeding moet je aannemelijk kunnen maken dat er schade is.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:46:58 #98
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_139681105
quote:
4s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:43 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Straf en schadevergoeding zijn 2 compleet verschillende dingen. Je kunt ze niet zomaar op één hoop gooien. Bij schadevergoeding moet je aannemelijk kunnen maken dat er schade is.
dat meningsverschil is er toch al jaren met de entertainmentindustrie ? Die denken dat elke download een gemiste verkoop is?
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:49:15 #99
24533 ACT-F
pi_139681243
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:46 schreef Gunner het volgende:

[..]

dat meningsverschil is er toch al jaren met de entertainmentindustrie ? Die denken dat elke download een gemiste verkoop is?
Daar is de wet vrij helder in. OM, belastingdienst en bestuurlijke organen kunnen boetes uitdelen. De rest niet. Hoe moeilijk kan dat zijn? Particulieren kunnen schadevergoeding eisen, mits ze dat aannemelijk kunnen maken. Probeer jij maar eens schadevergoeding te eisen van iemand. Je zult zien dat het vies tegenvalt.
  woensdag 7 mei 2014 @ 23:07:01 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139682207
Iedereen die vroeger muziek op een cassettebandje tijdens de top 40 heeft gezet vervolgen!
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:06:04 #101
422 Zwarte_Piet
Gulle gever
pi_139967088
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:06 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Lok-torrents mogen gewoon. Dit hebben ze in het verleden al gebruikt...

sterker nog:

Arnould Engelfriet refereert er zelfs naar in zijn blog;

http://blog.iusmentis.com(...)ownloaden-van-films/

[..]

Toch beantwoordt dat niet de vraag die ik stel. Als de aanbieder de rechthebbende is, dan is de download niet illegaal.
  woensdag 14 mei 2014 @ 23:07:10 #102
422 Zwarte_Piet
Gulle gever
pi_139967163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 23:07 schreef betyar het volgende:
Iedereen die vroeger muziek op een cassettebandje tijdens de top 40 heeft gezet vervolgen!
Dat ook. Stelletje piraten! Wat dat die arme stakkers van de muziekindustrie allemaal gekost heeft zeg. Het is een grove schande!
pi_139967795
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoogstens is er sprake van winstderving als iemand die het artikel zou aanschaffen in plaats daarvan het artikel download.
het is dan ook een economisch delict
  donderdag 15 mei 2014 @ 02:03:18 #104
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139973231
Met die Thuiskopieheffing die bedrijven zoals Brein - volledig gefinancierd en georganiseerd door een paar grote platenmaatschappijen, hollywoodbedrijven etc. - is het gerechtvaardigd om iets te downloaden. Oh nee, dat is het niet juridisch gezien, maar wat rechtvaardigt dan die Thuiskopieheffing? Rare jongens, die politici. Of hebben wij gewoon te zwakke politici die daarom nogal gemakkelijk bewerkt worden door lobbygroeperingen van corporate America en Corporate Holland?
#NoDAPL
pi_139973612
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:29 schreef JaJammerJan het volgende:
De hoogte van die schadevergoeding zal nooit standhouden. Ze gaan er namelijk van uit dat elke film/game/muziek die hij gedownload heeft, anders door hem gekocht zou worden. Die redenatie slaat natuurlijk nergens op.
dus als ik iets uit een winkel steel hoef ik dat niet te vergoeden omdat ik het anders niet gekocht zou hebben?
PWBF
pi_139973776
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 03:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

dus als ik iets uit een winkel steel hoef ik dat niet te vergoeden omdat ik het anders niet gekocht zou hebben?
Als je iets steelt dat je zou kopen, is er schade voor de winkel. Als je iets steelt dat je niet zou kopen, is er nog steeds dezelfde schade voor de winkel. Ze moeten een artikel afschrijven namelijk.

Als je een nummer downloadt dat je anders had gekocht, is er schade voor de rechthebbende, want ze lopen inkomsten mis. Als je een nummer downloadt dat je niet zou hebben gekocht, verandert er niets in de situatie van de rechthebbende.

Betere vergelijking is zwartrijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Me_Wesley op 15-05-2014 05:08:42 ]
'And I called your name,
pi_139973781
Ik download legaal omdat ik die shit ook al op vinyl en CD heb staan.
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:04:14 #108
45206 Pietverdriet
pi_139974417
quote:
2s.gif Op donderdag 15 mei 2014 04:49 schreef sig000 het volgende:
Ik download legaal omdat ik die shit ook al op vinyl en CD heb staan.
succes!
pi_139974427
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

succes!
Waarom zou je 2x betalen?
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:08:00 #110
45206 Pietverdriet
pi_139974451
quote:
5s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:05 schreef sig000 het volgende:

[..]

Waarom zou je 2x betalen?
Maak dat de rechter duidelijk, er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen
pi_139974471
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maak dat de rechter duidelijk, er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen
Dat wordt een lange procedure dan.
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:11:06 #112
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139974482
HD recorders verbieden!
pi_139974490
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:11 schreef betyar het volgende:
HD recorders verbieden!
Dat is een kopie uit legale bron.
'And I called your name,
pi_139974491
quote:
HD recorders verbieden!
Zit je wel in het goede tipoc?
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:12:38 #115
45206 Pietverdriet
pi_139974493
quote:
12s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:10 schreef sig000 het volgende:

[..]

Dat wordt een lange procedure dan.
Ik weet dat rechters er nogal vreemd naar kunnen kijken.
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:13:30 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139974498
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is een kopie uit legale bron.
Duidelijk.

Youtube is dus illegaal?
pi_139974504
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik weet dat rechters er nogal vreemd naar kunnen kijken.
Een goeie advocaat doet wonderen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:14:50 #118
45206 Pietverdriet
pi_139974508
quote:
HD recorders verbieden!
Hoe zou jij het vinden als Ikea jouw meubels in copie trekt en met duizenden in china laat maken?
pi_139974511
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:13 schreef betyar het volgende:

[..]

Duidelijk.

Youtube is dus illegaal?
Je bent wat het pad af nu?
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:15:30 #120
45206 Pietverdriet
pi_139974517
quote:

[..]

Duidelijk.

Youtube is dus illegaal?
Volgens sommige platenmaatschappijen wel
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:15:34 #121
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139974518
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als Ikea jouw meubels in copie trekt en met duizenden in china laat maken?
Prima. Succes ermee zou ik zeggen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:15:52 #122
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_139974522
quote:
5s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:15 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je bent wat het pad af nu?
Geen idee, het is wel vroeg.
pi_139974524
quote:

[..]

Maak je ze net iets anders. :P
pi_139974566
Waarom laat stichting brein er niet eerst voor zorgen dat het downloaden en verspreiden onmogelijk wordt gemaakt. Misschien het hele internet uit de lucht halen, dan weet je zeker dat men niet meer download.

Overigens vind ik het idee dat je downloaden kunt uitbannen ronduit belachelijk. Misschien was het eerst een idee om het branden en downloaden niet mogelijk te maken. Maar er zijn wel zoveel grote organisaties, die bakken met geld heeft verdiend door de consument computers te verkopen, waarmee je kunt downloaden en branden. Misschien Microsoft en Dell computers dan maar aanklagen?
pi_139974607
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:22 schreef MakkieR het volgende:
Waarom laat stichting brein er niet eerst voor zorgen dat het downloaden en verspreiden onmogelijk wordt gemaakt. Misschien het hele internet uit de lucht halen, dan weet je zeker dat men niet meer download.

Overigens vind ik het idee dat je downloaden kunt uitbannen ronduit belachelijk. Misschien was het eerst een idee om het branden en downloaden niet mogelijk te maken. Maar er zijn wel zoveel grote organisaties, die bakken met geld heeft verdiend door de consument computers te verkopen, waarmee je kunt downloaden en branden. Misschien Microsoft en Dell computers dan maar aanklagen?
Sorry ik betaal kopieerheffing en als ik dan met mijn maat zijn snelle verbinding dingen uitwissel , wat doe ik dan fout?
pi_139974622
Hij kan ook langskomen om die CD's te kopieeren

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2014 08:30:04 ]
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:41:39 #127
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_139974765
Een sneu gevolg van de onverzadigbare honger naar meer, meer, meer van onnozele burgers. 22.000 muzieknummers en 256 films, godverdomme, hoe lang is het geleden dat meneer de cine- en audiofiel een CD of DVD heeft gekocht? Moet je je voorstellen dat je met die hoeveelheid een platenkast zou vullen.

Eerst ongebreideld binnenhalen, als gratis fruit, ieder tegenargument hooghartig wegwuiven, en vervolgens gaan janken als men eens op de deur klopt en geld wil zien. Doei. :W
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:44:54 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_139974809
Vroeger werden muzikanten uitgeknepen door de platenindustrie. Nu worden ze ook nog eens belazerd door massa's "muziekliefhebbers" die alles gratis willen hebbenhebbenhebben.
pi_139974844
Kom je die 5000 LP's mee verhuizen?
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:48:34 #130
45206 Pietverdriet
pi_139974852
quote:
5s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Sorry ik betaal kopieerheffing en als ik dan met mijn maat zijn snelle verbinding dingen uitwissel , wat doe ik dan fout?
Zie de uitspraak europese hof eerder in dit topic.
pi_139974905
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie de uitspraak europese hof eerder in dit topic.
En daar heb ik helemaal scheit aan, wat nu?
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:53:00 #132
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_139974920
quote:
5s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:47 schreef sig000 het volgende:
Kom je die 5000 LP's mee verhuizen?
Hoezo, ga je groter wonen?
pi_139974936
quote:
2s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoezo, ga je groter wonen?
Nee ik haat verhuizen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 08:56:50 #134
45206 Pietverdriet
pi_139974970
quote:
5s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

En daar heb ik helemaal scheit aan, wat nu?
Je vroeg wat je fout doet, dat antwoord heb je.
pi_139974998
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je vroeg wat je fout doet, dat antwoord heb je.
Ik doe volgens NL wetgeving niets fout en wat die dwazen in Straatsburg of Brussel verzinnen zal mij aan de reet roesten.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:00:19 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139975008
wat moet je in godsnaam met 20,000 mp3tjes, dat is het grootste gedeelte van het geldbedrag
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_139975029
quote:
3s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:00 schreef Re het volgende:
wat moet je in godsnaam met 20,000 mp3tjes, dat is het grootste gedeelte van het geldbedrag
Geen idee hoeveel er in 1 TB gaan?
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:03:27 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139975047
quote:
5s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:02 schreef sig000 het volgende:

[..]

Geen idee hoeveel er in 1 TB gaan?
maar wat moet je er mee was de vraag
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:03:28 #139
45206 Pietverdriet
pi_139975048
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2014 08:59 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ik doe volgens NL wetgeving niets fout en wat die dwazen in Straatsburg of Brussel verzinnen zal mij aan de reet roesten.
Die NL wetgeving is ondergeschikt aan uitspraken europees hof en zal aangepast worden. Formeel gezien is door de uitspraak van het Europese hof deze NL wetgeving al buiten kracht.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:04:14 #140
45206 Pietverdriet
pi_139975059
quote:
3s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:00 schreef Re het volgende:
Hebbe hebbe hebbe, meer is het niet
pi_139975066
quote:
3s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:03 schreef Re het volgende:

[..]

maar wat moet je er mee was de vraag
Draaien.
pi_139975089
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hebbe hebbe hebbe, meer is het niet
Tsja zo begon het ooit met LP's, steeds weer nieuwe muziek horen.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:07:31 #143
230788 n8n
Pragmatisch
pi_139975108
quote:

[..]

alsof ikea niet alles gekopieerd heeft. De chinese namaakkwaliteit hebben ze ook al aardig in de vingers :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_139975161
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:07 schreef n8n het volgende:

[..]

alsof ikea niet alles gekopieerd heeft. De chinese namaakkwaliteit hebben ze ook al aardig in de vingers :')
De hele wereld is steeds meer 1 grote copycat aan het worden.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:24:21 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_139975349
quote:
6s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

Draaien.
dan zet ik wel internet radio of spotify op :6
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:26:53 #146
45206 Pietverdriet
pi_139975381
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:07 schreef n8n het volgende:

[..]

alsof ikea niet alles gekopieerd heeft.
Onzin, Ikea laat designers ontwerpen voor hun maken
pi_139975409
quote:
6s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:24 schreef Re het volgende:

[..]

dan zet ik wel internet radio of spotify op :6
Daar staat die shit die ik op LP heb niet op. :P
pi_139975423
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja dat klopt.
  donderdag 15 mei 2014 @ 09:52:09 #149
230788 n8n
Pragmatisch
pi_139975879
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

allemaal 'geïnspireerd' op de Scandinavische jaren 50—70. Zo lust ik er nog wel een paar.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_139976055
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:52 schreef n8n het volgende:

[..]

allemaal 'geïnspireerd' op de Scandinavische jaren 50—70. Zo lust ik er nog wel een paar.
Kubistisch toch?
pi_139976800
quote:

[..]

Duidelijk.

Youtube is dus illegaal?
Nee, maar er kan wel materiaal illegaal worden aangeboden.

Goede vraag is wie verantwoordelijk is om te controleren of er voor de rechten is betaald.
'And I called your name,
pi_139977072
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, maar er kan wel materiaal illegaal worden aangeboden.

Goede vraag is wie verantwoordelijk is om te controleren of er voor de rechten is betaald.
Wanneer ik vinyl al thuis heb dan lijkt me dat vrij duidelijk. Niemand.
  donderdag 15 mei 2014 @ 11:31:18 #153
276646 -Kadesh-
pi_139978178
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 10:34 schreef Me_Wesley het volgende:
Probeer bij Buma Stemra maar eens een lijst te krijgen van de rechthebbende die zij vertegenwoordigen zodat je kan controleren of je wel of niet iets kan/mag up of downloaden. Die lijst krijg je niet, privacy ofzoiets.
  donderdag 15 mei 2014 @ 17:57:14 #154
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139990272
Ik heb gisteren onvrijwillig gedoneerd aan de criminele organisaties zoals Brein aangezien ik snel een harde schijf nodig had. Binnenkort maar even in Duitsland een harde schijf kopen. Brein weet nu al niet wat het met het geld moet doen en koopt daarom maar extreem grote televisies en designerstoelen voor op haar 'kantoor'.
#NoDAPL
  donderdag 15 mei 2014 @ 17:58:13 #155
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139990305
quote:
Probeer bij Buma Stemra maar eens een lijst te krijgen van de rechthebbende die zij vertegenwoordigen zodat je kan controleren of je wel of niet iets kan/mag up of downloaden. Die lijst krijg je niet, privacy ofzoiets.
Criminele organisaties zijn nooit transparant. ;)
#NoDAPL
  maandag 19 mei 2014 @ 23:05:36 #156
422 Zwarte_Piet
Gulle gever
pi_140152241
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:16 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dan maak je het als aanbieder illegaal:

Je richt als rechthebbende een BV op, deze is geen rechthebbende. Deze BV gaat dan het materiaal aanbieden, verzamelen, etc. Deze BV 'verkoopt' de informatie door aan de rechthebbende en krijgt 'genade' voor hun overtreding. Voila.
Ik mag toch hopen dat de rechter niet meegaat in dat soort heling. Zo wel dan kan ik dat niet anders beschouwen dan als corruptie.
  maandag 19 mei 2014 @ 23:10:34 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_140152506
quote:
quote:
As I described in a previous column, the copyright monopoly cannot be enforced without mass surveillance. There is no way to tell a private conversation in a digital environment from a monopolized audio file being transferred, not without actually looking at what’s being transferred. At that point, the secrecy of correspondence has been broken and mass surveillance introduced.

The copyright industry has been continuously and relentlessly pushing for more mass surveillance, including surveillance of citizens who aren’t under any suspicion (“mass surveillance”) for this reason. They defended the now-illegal Data Retention Directive, which logs everybody’s communications and location all the time (specifically including yours), as well as similar initiatives.

Most notably, the copyright industry is known for using child porn as an argument for introducing mass surveillance, so that the mass surveillance can be expanded in the next step to targeting people who share knowledge and culture in violation of that industry’s distribution monopolies. This is a case study in taking corporate cynicism to the next level.

This mass surveillance is also what feeds the NSA, the GCHQ, and its other European counterparts (like the Swedish FRA). It is continuously argued, along the precise same lines, that so-called “metadata” – whom you’re calling, from where, for how long – is not sensitive and therefore not protected by privacy safeguards. This was the argument that the European Court of Justice struck down with the force of a sledgehammer, followed by about two metric tons of bricks: it’s more than a little private if you’re talking to a sex service for 19 minutes at 2am, or if you’re making a call to the suicide hotline from the top of a bridge. This is the kind of data that the spy services wanted to have logged, eagerly cheered on by the copyright industry.

This has a direct connection to free speech as such.

In Germany, the effect of this logging and violation of people’s privacy has been studied extensively. According to a study conducted by polling institute Forsa before the data retention was in place, over half of German citizens would refrain from placing communications that could be used against them in the future – drug helplines, psychologists, even marriage counseling. A significant portion of Germans had already refrained from taking such contacts for that reason.
De column gaat verder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 19 mei 2014 @ 23:56:21 #158
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140154574
Zoals gelukkig in het artikel wordt aangehaald, laten we niet vergeten dat wij er in Europa ook wat van kunnen. Nederland was een klein visje - wel wereldkampioen telefoons aftappen maar dat viel in het niet bij het Echelon van de Engelstalige landen - maar sinds het grootste deel van het intercontinentale internetverkeer via Nederland en de UK van/naar de USA komt/gaat is Nederland ook een grote speler geworden in de surveillancewereld, nu wordt Nederland om deze reden wel serieus genomen en is Nederland, samen met enkele andere kleinere landjes, een onderdeel geworden van een netwerk met o.a. de USA en de UK. Ook in Europa hebben de platenmaatschappijen en hollywoodvehikels een enorme sterke lobby wat in Nederland tot uiting komt in o.a. Brein. Ook hier hebben ze al allerlei kopieerheffingen voor elkaar gekregen en hebben ze met lobby's zelfs internetcensuur voor elkaar gekregen, de vrijheid van het internet onder druk gezet (ging verder dan enkel TPB verbieden) en het voor elkaar gekregen dat dankzij een nieuwe Europese wet in heel Europa het downloaden van audio en video (simpel gezegd) illegaal wordt.
#NoDAPL
  dinsdag 20 mei 2014 @ 00:00:25 #159
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140154719
Als we hier iets aan willen doen dan kunnen we het beste stemmen op een partij die niet sterke wortels heeft in de Europese politiek, voor Nederland de Piratenpartij, de PVV, Artikel 50 of de PvdD (dierenpartij). Deze mensen zijn nog niet intensief bewerkt door deze lobby's.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')