SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijkquote:Even wat info over de Klimclassic en Limbomeet.
Als eerste zou het fijn zijn als we weten wie er allemaal van plan is om de ene of de andere of beide te gaan fietsen.
Bij de klimclassic (donderdag 29 mei) kan er gekozen worden uit 110 of 160km. Het vertek ligt tussen 08.00 en 10.00. Maar 08.00 lijkt mij een fijne tijd om te vertrekken. Het beste kunnen we dan samen komen bij de stayokay om van daaruit naar het MECC te fietsen. Ook omdat bij de stayokay het parkeren nog betaalbaar is. Moet er alleen een tijdstip worden afgesproken om daar te ontmoeten.
Het tijdstip van vetrek voor de Limbomeet (zaterdag 31 mei) had ik om 10.00 gedacht, dan hoeven de mensen die alleen voor de zaterdag komen ook niet midden in de nacht op te staan. Het is 130km (een 5 uurtjes fietsen ongeveer). Dan zijn we om 15.00 weer terug. Er is genoeg parkeerplaats bij mijn huidige verblijfsplaats (gratis uiteraard).
Wat jullie op de vrijdag doen moeten jullie zelf weten want die dag is voor mij al vol gepland.
En op zondag kunnen we misschien ook nog een stukje fiesten voor wie dat wil.
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Jammer dat m'n internet zo verrekte traag was, die ene post duurde al 5 ronden voordat ie geplaatst was... Anders had ik een actueler verslag van langs het parcours gegevenquote:Was wel leuk om het koersje zo te volgen, weer eens wat anders dan de tour de France
Het leek me wel grappig om stiekem op te duiken, jammer dat ik zat te suffen toen ik m'n bestemming invoerde in m'n navigatie...quote:Op zaterdag 3 mei 2014 18:51 schreef kanovinnie het volgende: Ja hahaha dat was wel grappig achteraf. Ik zag jou met marco staan en critic had zich achter mijn vader verstopt. Dus ik denk, huh, zo ziet critic er toch niet uit
Toen keek ik nog een keer en dacht ik, wat doet hij hier
Achteraf bezien had ik beter nog een stuk met je mee op kunnen rijden, tot Aalsmeer bv. Het hele stuk naar Utrecht had ik een smerig windje schuin van voren. Al met al wel een leuke dag gehad, het was leuk om nog een stuk samen op te rijdenquote:Daarna een rondje ringvaart met Marco en 4-2. Critic moest vadertje spelen (of was je toch moe) Heen was lekker, eerste stukje tegenwind maar marco en 4-2 hielden het tempo er goed in. Voor de wind vlogen we ook lekker rap. Alleen jammer dat 4-2 er bij lijmuiden zo nodig afmoest. Terug naar huis was best wel kut met al die tegenwind. Wel een mooie fietsdag!
Met het ritje dat voor vandaag gepland staat kom ik deze week op 500km, nieuw record voor mij. M'n jaartotaal staat nu op 4200km, 1700km meer dan vorig jaar. Misschien haal ik dit jaar wel de 10kAnswer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Dankje jongens! Jammer dat je niet kan kijken Marco, maar tijd voor de vrouw is ook belangrijk!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zwangere vrouwen moet je niet tartenquote:Op zondag 4 mei 2014 11:00 schreef Patroon het volgende:
Dankje jongens! Jammer dat je niet kan kijken Marco, maar tijd voor de vrouw is ook belangrijk!
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Had ook heel voorzichtig gepeild of ze plannen had, kwam er op neer dat ze het nog niet wist maar dat ik eigenlijk ook niet mocht fietsenquote:
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ik zie onderweg veel mensen (vooral solisten) die zo'n hulpstuk aan het stuur hebben waardoor ze kunnen 'liggen' op de fiets (wat tijdrijders ook altijd hebben). Is dit aan te raden? Ziet er wel relax uit en lijkt me vooral handig als je in je eentje tegen de wind in moet trappen.. Ervaringen hier?![]()
Ja je gaat makkelijk een paar km per uur harder. Ik vind het zelf niet nodig en oncomfortabel.
Daarnaast is je reactiesnelheid een stuk lager als je je handen niet op je remmen hebt![]()
![]()
Oké, moet het idd nog even bekijken. Kan er 1 van m'n schoonvader lenen namelijk. Ik rijd op dit moment op de fiets van m'n pa (heb zelf geen racefiets) en ik merk ook dat de afstand tussen m'n zadel en stuurpen niet groot genoeg is voor mij, ik ben vrij lang en als ik laag ga zitten bolt m'n rug teveel.quote:Op zondag 4 mei 2014 12:22 schreef Tommeke het volgende:
Ja je gaat makkelijk een paar km per uur harder. Ik vind het zelf niet nodig en oncomfortabel.
Daarnaast is je reactiesnelheid een stuk lager als je je handen niet op je remmen hebt![]()
Vandaag weer een koersje gereden. Gister een lange en zware dag gehad op werk, ik was pas om half 2 klaar en om 7:30 stond de wekker alweer. Ik krijg dan mijn hartslag niet goed omhoog en zeker niet boven het omslag punt. En dat mis ik dan toch wel tijdens een koers, net even dat beetje extra kunnen geven.
Maar op zich lekker gereden, nog een tijdje in een ontsnapping meegedraaid. Alleen mijn sprint totaal verneukt, de latere winnaar ging erg vroeg aan, ik twijfelde en sprong toch achter hem aan maar ik haalde zijn wiel net niet en kreeg nog een man of 5 over me heen.eten!!!![]()
Achterlijk vroeg opgestaan om met de groep te gaan rijden. Op kop rijden ging voor geen meter, daar rijden ze me toch wat te hard voor met wind tegen dus na een paar kilometer viel ik er finaal vanaf. Verder lekker gereden en eindelijk over de magische 100km grens heen
http://www.strava.com/activities/137200308![]()
Patroon staat klaar voor de start! Ze zijn met acht man van zijn ploeg dus ik ben benieuwd!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Klopt allemaal.quote:Op zondag 4 mei 2014 10:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, zaterdag 13:00 en zondag 10:00 dacht ik. Van zaterdag weet ik niet zeker.
A, B en C groepen. Eerste keer moet je met de C's mee en daarna kan je doorstromen
4 euro was ik kwijt
Toen ik er was 11/12 in totaal waarvan 8 in mijn klasseMaar toen was het slecht weer.
Meestal is het zaterdag wat drukker.
Op dinsdag- en donderdagavond is er ook, start is dan 19:00.
Op zaterdag en zondag rijden A en B samen, maar sprinten apart af. Donderdag ook (rondje benedenlangs dan).
Dinsdag rijdt A en B (en C) allemaal apart.
Dinsdag is meestal het drukste, vorige week waren er toen ca. 70 bij de B.![]()
Ben moe.
161 km cyclo, 2600 hoogtemeters, 5u29. Weet klassering niet, maar zal net binnen of net buiten de 1e 100 zijn (denk 400-500 aan de start).
Vanaf start meteen klimmen, dat ging eerst niet zo tof. Kwam uiteindelijk na 40 km toch in een grote groep terecht, denk dat dat de 2e groep was. Dat ging wel OK, maar na ca. 70 km een steil niet al te lang klimmetje. Die ging kut, ik zat achteraan in de groep en werd wat gelost. Nog geprobeerd terug te komen in de afdaling, maar die was niet lastig genoeg. Daarna 15 km alleen gereden, tot 2 andere gelosten me weer achterop kwamen.
Na ca. 100 km weer een klim en daar kwam een grotere groep ons achterop. Daaruit waren net een stuk of 5 weggereden, en daar kon ik (net) mee. De volgende klim flink zitten afzien in het wiel. Gelukkig stond onderaan aangegeven hoe lang 'ie was, daar kon ik me aan vastklampen. We raapten nog een paar enkelingen op, waardoor we uiteindelijk in een groep van 10 man naar de finish gingen.
Op 15 km voor de finish zat ik flink kapot, maar de groep reed niet zo hard meer, dus ik dacht "de rest zit vast ook kapot, dus demarreren". Ik pakte idd een paar honderd meter voorsprong, op het laatste klimmetje volle bak doorgegaan, ondanks dat ze bijna weer bij waren. Onderaan de afdaling had ik weer een paar honderd meter voorsprong, eigenlijk dacht ik toen dat ik het ging redden, maar toen gingen ze opeens wel rijden, dus 5 km verderop was ik weer teruggepakt.
Wel de sprint nog gewonnen van dit groepje, omdat ik voor de laatste bocht aanging en wist dat de finish 150 m na die bocht lag.
Echt fucking harde (koude) noordenwind vandaag. Gelukkig hadden we 'm op het laatst mee. Op een paar klimmen was het gewoon waaierrijden
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2014 15:59:09 ]![]()
12e. Slechte benen, geen power. 90 man aan start. Tevreden met uitslag.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zo ik weet sinds vandaag ook wat het is om met het asfalt in aanraking te komen. Gelukkig vooral materiële schade, zelf enkel wat schaafwondjes en last van heup en nek. Best kut trouwens om nog 60 km te moeten fietsen zonder nog te kunnen schakelen en hij veel te zwaar stond, waardoor mijn trapfrequentie niet meer boven de 75 uitkwam de rest van de rit.
Uiteindelijk 99,6 gefietst, kon een blokje om en zo de 100 te halen niet meer opbrengen.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Thanks.quote:Op zondag 4 mei 2014 16:13 schreef Tommeke het volgende:
@Wombcat en Patroon: Knap gedaan beide!
@Steven184: Klote man, sterkte! Hoe ben je gevallen?
Geen idee eigenlijk. Ik denk dat degene die naast mij reed en ik elkaar raakte, want opeens sloeg mijn voorwiel onder mij weg op een recht stuk. Deed verder zelf ook niets geks.Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
gelukkig leest de mijne hier niet mee... dus kan ronduit zeggen, bijzonder herkenbaar!quote:Op zondag 4 mei 2014 11:52 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Had ook heel voorzichtig gepeild of ze plannen had, kwam er op neer dat ze het nog niet wist maar dat ik eigenlijk ook niet mocht fietsen
everyone's a critic...
even you ! !![]()
quote:Op zondag 4 mei 2014 15:49 schreef Wombcat het volgende:
Ben moe.
161 km cyclo, 2600 hoogtemeters, 5u29. Weet klassering niet, maar zal net binnen of net buiten de 1e 100 zijn (denk 400-500 aan de start).
Vanaf start meteen klimmen, dat ging eerst niet zo tof. Kwam uiteindelijk na 40 km toch in een grote groep terecht, denk dat dat de 2e groep was. Dat ging wel OK, maar na ca. 70 km een steil niet al te lang klimmetje. Die ging kut, ik zat achteraan in de groep en werd wat gelost. Nog geprobeerd terug te komen in de afdaling, maar die was niet lastig genoeg. Daarna 15 km alleen gereden, tot 2 andere gelosten me weer achterop kwamen.
Na ca. 100 km weer een klim en daar kwam een grotere groep ons achterop. Daaruit waren net een stuk of 5 weggereden, en daar kon ik (net) mee. De volgende klim flink zitten afzien in het wiel. Gelukkig stond onderaan aangegeven hoe lang 'ie was, daar kon ik me aan vastklampen. We raapten nog een paar enkelingen op, waardoor we uiteindelijk in een groep van 10 man naar de finish gingen.
Op 15 km voor de finish zat ik flink kapot, maar de groep reed niet zo hard meer, dus ik dacht "de rest zit vast ook kapot, dus demarreren". Ik pakte idd een paar honderd meter voorsprong, op het laatste klimmetje volle bak doorgegaan, ondanks dat ze bijna weer bij waren. Onderaan de afdaling had ik weer een paar honderd meter voorsprong, eigenlijk dacht ik toen dat ik het ging redden, maar toen gingen ze opeens wel rijden, dus 5 km verderop was ik weer teruggepakt.
Wel de sprint nog gewonnen van dit groepje, omdat ik voor de laatste bocht aanging en wist dat de finish 150 m na die bocht lag.
Echt fucking harde (koude) noordenwind vandaag. Gelukkig hadden we 'm op het laatst mee. Op een paar klimmen was het gewoon waaierrijden
quote:Op zondag 4 mei 2014 15:59 schreef Patroon het volgende:
12e. Slechte benen, geen power. 90 man aan start. Tevreden met uitslag.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |