Ik begrijp heel goed dat jij en plein public niet gaat aankondigen dat je de wetgeving gaat overtreden.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:58 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Nu leg jij mij woorden in de mond, bovenstaande zou in strijd zijn met de Nederlandse wetgeving en ik heb de Nederlandse wetgeving toevallig in heel hoog aanzien staan dus dat zal ik niet doen, ik zal het oplossen binnen de kaders die de Nederlandse wetgeving mij toestaan.
Werk je of studeer je? Eenmaal je werkt heb je toch geen vrijheid meer?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:50 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat al leid.
Een ideaal leven is een leven waarin ik vrij ben. Maar ik geloof dat vrijheid een beleving is die in jezelf zit.
Wat mij zo tegenstaat aan wat Mortaxx beschrijft is de sleur en het uitzichtloze. Het dingen doen, omdat dat zo hoort, of omdat iedereen dat zo doet.
Maar ik heb eigenlijk geen echte eisen waar een ideaal leven aan zou moeten voldoen. Ik denk dat het al ideaal is op het moment dat je het leeft, je ontwikkelt, dingen deelt en geniet.
Eigenlijk ben ik heel simpel en lijk ik misschien wel meer op de mensen uit Mortaxx verhaaltje dan ik dacht.
Nouja, op zich is dat niet erg, zolang je nog maar vrij kunt denken. En dat is iets wat ik veel zie, dat mensen zich beperken in hun denken en vast komen te zitten in een sleur waarbij het leven aan ze voorbij trekt, zonder dat ze zich bewust zijn van/dankbaar zijn voor de dingen die ze hebben.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, het gros van de mensen wil van alles, maar de meesten verworden al snel tot een gezinnetje zoals Mortaxx heeft beschreven.
Mensen klagen en zeuren graag. Dat is menselijk en niet veel mis mee, zolang mensen niet overdrijven.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:02 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Nouja, op zich is dat niet erg, zolang je nog maar vrij kunt denken. En dat is iets wat ik veel zie, dat mensen zich beperken in hun denken en vast komen te zitten in een sleur waarbij het leven aan ze voorbij trekt, zonder dat ze zich bewust zijn van/dankbaar zijn voor de dingen die ze hebben.
Dat maakt het leven zo vlak en ik vind dat zonde, omdat het eigenlijk juist heel kleurrijk is, maar die mensen niet in staat zijn dat te zien.
Daar heb ik een mooi citaat voor bedacht. Het leven staat stil en de tijd vliegt voorbij.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:02 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
mensen zich beperken in hun denken en vast komen te zitten in een sleur waarbij het leven aan ze voorbij trekt, zonder dat ze zich bewust zijn van/dankbaar zijn voor de dingen die ze hebben.
Ik werk. Maar vrijheid zit in je hoofd. Je kunt op papier alle vrijheid hebben, maar wanneer je denken je beperkt zul je je nooit vrij voelen. Dus vrijheid ligt niet in het wel of niet hebben van verplichtingen, maar in je beleving.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:01 schreef Yiha het volgende:
[..]
Werk je of studeer je? Eenmaal je werkt heb je toch geen vrijheid meer?
Zo zo, poėtische boy.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar heb ik een mooi citaat voor bedacht. Het leven staat stil en de tijd vliegt voorbij.
*Traantje wegpinkt
Maar als ik voel dat een job me beperkt in mijn denken. Hoe los je dat op?quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:10 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Ik werk. Maar vrijheid zit in je hoofd. Je kunt op papier alle vrijheid hebben, maar wanneer je denken je beperkt zul je je nooit vrij voelen. Dus vrijheid ligt niet in het wel of niet hebben van verplichtingen, maar in je beleving.
Eerste FOK!-hosselpoging waar ik voor val.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik wil je wel een keer voorlezen uit m'n dichtbundel
zeeeer professioneel en ook wel verstandig omdat haan nogal het dubbele van je weegt.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 00:58 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Nu leg jij mij woorden in de mond, bovenstaande zou in strijd zijn met de Nederlandse wetgeving en ik heb de Nederlandse wetgeving toevallig in heel hoog aanzien staan dus dat zal ik niet doen, ik zal het oplossen binnen de kaders die de Nederlandse wetgeving mij toestaan.
Ik heb dan ook al een beetje geoefendquote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:18 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Eerste FOK!-hosselpoging waar ik voor val.
Door de oorzaak niet in je werk te zoeken, maar je bewust te worden van de denkpatronen die je beperken.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:16 schreef Yiha het volgende:
[..]
Maar als ik voel dat een job me beperkt in mijn denken. Hoe los je dat op?
Je doet het wel makkelijk klinken allemaal. Maar goed ik ben blij voor je dat je je weg gevonden hebt. Ik moet nog even doorzoeken.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:21 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Door de oorzaak niet in je werk te zoeken, maar je bewust te worden van de denkpatronen die je beperken.
Ga zelf slapen joh.quote:
Ga tc danquote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:47 schreef krioro het volgende:
[..]
Ga zelf slapen joh.
Eindelijk weer een keer gezellig met Loewa hier.
Dat opgeblazen varken is twee keer zo zwaar dan iedereen met een gezond gewicht.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 01:20 schreef Nebneze het volgende:
[..]
zeeeer professioneel en ook wel verstandig omdat haan nogal het dubbele van je weegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |