En terecht... Boek je BC, zit je alsnog in een middenstoel tussen 2 vreemde mensen inquote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:54 schreef Iemand91 het volgende:
De 777's zijn straks aan de beurt; in december worden de eerste 2 777-200ER's omgebouwd waarbij in de nieuwe business class de middelste stoel verdwijnt; dus van 2-3-2 naar 2-2-2
Pax-nee, Cargo-ja (AirBridge, Cathay, BA, CargoLux)quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:01 schreef Woods het volgende:
Is er nou al eens een 747-8 op Schiphol langsgekomen?
En die bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 15:09 schreef Thetallguy het volgende:
Pax-nee, Cargo-ja (AirBridge, Cathay, BA, CargoLux)
Enige A380 die ik voor de verre toekomst zou kunnen bedenken is Etihad. Zeker als ze doorgaan met het zien van Schiphol als een hub.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:31 schreef Iemand91 het volgende:
Pax hoeven we hier ook niet te verwachten tenzij een (medical) diversion.
Alleen Lufthansa vliegt er momenteel mee en in de toekomst ook Korean Air, Air China en Transaero Airlines en geen van die maatschappijen gaan een 747-8 inzetten op Amsterdam.
Ten eerste omdat ze überhaupt niet op Amsterdam vliegen (Air China / Transaero Airlines), te dichtbij zitten (Lufthansa) of gewoonweg niet logisch zou zijn om een 747 in te zetten (Korean Air).
[..]
En die bestaat niet meer.
Verder nog Nippon Cargo, Etihad Cargo en Atlas Air.
(Hoewel dit ene 747-8F van Etihad weer een wet-lease is van Atlas Air)
Beetje 't zelfde verhaal als de A380. Ik gok dat we nog wel een 2e A380 van Emirates erbij krijgen over een tijdje (die dus de - momenteel wegens onderhoud aan de banen in Dubai niet vliegende - 777 vervangt).
Maar andere operators die een A380 op Schiphol gaan inzetten? Ik zou niet een kunnen bedenken...
Ik niet.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 17:47 schreef Muto het volgende:
Enige A380 die ik voor de verre toekomst zou kunnen bedenken is Etihad. Zeker als ze doorgaan met het zien van Schiphol als een hub.
En Charles Lindberg's eerste solo-vlucht over de Atlantische Oceaan net geen 8 jaar later:quote:Vandaag in de geschiedenis van de luchtvaart...
Vandaag in 1919 werd de eerste non-stop transatlantische vlucht ooit gemaakt!
Deze werd uitgevoerd door twee Britten, John Alcock (piloot) en Arthur Brown (navigator) en ging van St John's in Newfoundland naar Clifden in Ierland.
quote:Upon landing in Paris after his own record breaking flight in 1927, Charles Lindbergh told the crowd welcoming him that "Alcock and Brown showed me the way!"
Je bedoelt 26 januari 1996, dus 18 jaar. Eerst vlucht van een 777 was 12 juni '94.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)39096.jpg]afbeelding[/url] ]
Japan Airlines heeft haar eerste 777 van de hand gedaan. JA8981 is een 777-200 (geen ER) is de 23e 777 die van de productielijn rolde en de eerste vlucht op 26 januari 1990 maakte. Kist is nu dus ruim 24 jaar oud.
Heeft altijd voor JAL gevlogen. Haar laatste commerciële vlucht was van Chūbu Centrair naar Tokyo Haneda op 30 april.
Het is hiermee de eerste 777 met Japanse registratie die met pensioen gaat.
Ik moet geen dergelijke verhalen typen als ik haast hebquote:Op zaterdag 14 juni 2014 16:31 schreef M5 het volgende:
Je bedoelt 26 januari 1996, dus 18 jaar. Eerst vlucht van een 777 was 12 juni '94.
Hij heeft nog een foto gepost van een overview van heel VCV. Geen KCH meer te vinden.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 22:16 schreef Iemand91 het volgende:
Dat zou betekenen dat op dit moment PH-KCH helemaal is gescrapped
Ik lees dat KLM ook een MD-11 zou sturen (in teken van afscheid).twitter:luchtmachtdagen twitterde op donderdag 12-06-2014 om 11:19:33De nieuwste #Dreamliner van #Arke is ook te zien op 21 juni! Meer weten over de vliegshow? Check de #LMD14 App!
reageer retweet
quote:In this final episode we're in the company's main control room with operations manager, and rugby enthusiast, Kevin McKenzie.
He reveals how the airline manages the challenges of operating out of the world's most congested airport, and deals with the knock-on effects of some passengers actions - from panic attacks before take-off to suspicious items discovered in luggage.
We follow the training of the airline's first intake of cadet pilots since the downturn in air travel after 9/11- each cadet has to pay £84,000 for the 18 month course, so failure would be expensive.
And through some of the company's 40,000 staff, including ex-Harrods manager David Page, we explore what makes BA such a Very British Airline.
Grappig; hebben ze (heel kort) over dat BA ook vracht vervoert en dan vooral in de belly van pax-kisten.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
En over een dik halfuur weer A Very British Airline (BBC2) met de 3e en laatste aflevering:
[..]
787 mooi ding maar wat is er zo super speciaal aan(natuurlijk vind Arke het een topper) dat ze zoveel media aandacht willen? Hadden ze nou een gloednieuwe 747-8 zou het een ander verhaal zijn.quote:Op maandag 16 juni 2014 21:22 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo komt zaterdag blijkbaar de Arke 787:twitter:luchtmachtdagen twitterde op donderdag 12-06-2014 om 11:19:33De nieuwste #Dreamliner van #Arke is ook te zien op 21 juni! Meer weten over de vliegshow? Check de #LMD14 App! [ afbeelding ] reageer retweet
Eerste 787 in Nederland en wie ziet nu het verschil tussen een 747-4 en -8? (afgezien luchtvaartliefhebbers)quote:Op dinsdag 17 juni 2014 16:54 schreef Woods het volgende:
[..]
787 mooi ding maar wat is er zo super speciaal aan(natuurlijk vind Arke het een topper) dat ze zoveel media aandacht willen? Hadden ze nou een gloednieuwe 747-8 zou het een ander verhaal zijn.
Jammer.quote:
Enkele jaren later zou zij op 20 mei 1932 (exact 5 jaar na Charles Lindbergh) als eerste vrouw solo over de Atlantische Oceaan vliegen. (zie mijn eerdere bericht hierover)quote:"Stultz did all the flying—had to. I was just baggage, like a sack of potatoes."
She added, "...maybe someday I'll try it alone."
Daar reed ik een paar weken terug nog langs. Ook vanaf de weg gezien een best toffe collectie aan kisten daarquote:[b]Op dinsdag 17 juni 2014 19:22 schreef
En nu dus op static display in het Castle Air Museum (en hier op Google Maps)
Ze schoppen het zelfs tot de weblogquote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Eerste 787 in Nederland en wie ziet nu het verschil tussen een 747-4 en -8? (afgezien luchtvaartliefhebbers)
Dus het publiek van arke bedoelde reclame... En het werkt, zelfs hier
quote:GILZE-RIJEN - Vrijdag en zaterdag vinden de Luchtmachtdagen op vliegbasis Gilze-Rijen plaats. Het tweedaagse evenement is vooral bekend door de spectaculaire demo’s van militaire vliegtuigen en helikopters. Maar deze keer zullen op zaterdag ook twee grote verkeersvliegtuigen acte de présence geven: de gloednieuwe Boeing 787 Dreamliner en Arkefly, terwijl KLM de MD-11 nog een keer aan het publiek toont.
De MD-11 zal boven Gilze-Rijen een fly-by uitvoeren met een (K)DC-10 van de Koninklijke Luchtmacht. Dat lijkt niet toevallig gekozen: de MD-11 is ontwikkeld uit de eveneens driemotorige DC-10. En de beide Nederlandse KDC-10's vlogen eerder als passagiers/vrachtvliegtuig bij Martinair. Eind dit jaar verlaat de laatste MD-11 de KLM-vloot, nadat dit type ruim twintig jaar in dienst is geweest.
Op Gilze-Rijen stappen later in de middag kinderen van de Stichting Hoogvliegers aan boord van het KLM-vliegtuig, die een speciale vlucht zullen maken naar Schiphol. Aan boord van het KLM-toestel zullen onder meer operationeel directeur Pieter Elbers en astronaut André Kuipers aanwezig zijn.
Naast de oude MD-11 is de nieuwe Boeing 787-8 Dreamliner van Arkefly een van de blikvangers in Gilze-Rijen. Het toestel arriveerde bijna twee weken geleden vanuit de Boeing-fabriek in Everett op Schiphol, en is inmiddels op diverse commerciële vluchten ingezet. Het Arkefly-toestel zal volgens RTV Noord-Holland boven Gilze-Rijen een fly-by met F-16's uitvoeren.
"Het is een mooi moment om het Nederlandse publiek kennis te laten maken met onze Arke Dreamliner", meldt moederbedrijf TUI Nederland desgevraagd aan Luchtvaartnieuws.nl.
twitter:luchtmachtdagen twitterde op vrijdag 20-06-2014 om 16:33:29Red arrows sluiten #vliegshow #lmd14 dag 1 succesvol af.
reageer retweet
Het is allemaal ook live te volgen op Omroep Brabant trouwens.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef Iemand91 het volgende:
En PH-KCE is onderweg naar Gilze-Rijen:
[ afbeelding ]
Inderdaad.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:21 schreef Thieske het volgende:
De livestream van de luchtmacht zelf:
http://luchtmachtdagen.po(...)er&view=player&id=96
Ik volg het vanuit m'n tuin. Woon vlakbij het vliegveld. Gaat prima in combinatie met de livestream.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Toch leuk; zo'n live-feed:
[ afbeelding ]
Ik woon ruim 140 kilometer verderopquote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:29 schreef Thieske het volgende:
Ik volg het vanuit m'n tuin. Woon vlakbij het vliegveld. Gaat prima in combinatie met de livestream.
twitter:luchtvaart twitterde op zaterdag 21-06-2014 om 13:40:50MD-11 @KLM 'static' op #luchtmachtdagen Gilze-Rijen. '
reageer retweet
twitter:Hoogvliegers twitterde op zaterdag 21-06-2014 om 13:37:59De @KLM MD-11 voor @Hoogvliegers is geland op de Luchtmachtdagen! #LMD14
reageer retweet
Ik heb zelf geen kennis van luchtvaart maar wat is het verhaal achter deze PH-KCE? Is het een speciaal vliegtuig? Ik woon in Maas & Waal en dit vliegtuig heeft, samen met een donkergrijs vliegtuig, laag rondjes gevlogen precies over mijn huis eerder vandaag tussen 12 en 1. Geweldig gezicht overigens, zie je niet vaak (nooit) hier.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 12:59 schreef Iemand91 het volgende:
En PH-KCE is onderweg naar Gilze-Rijen:
[ afbeelding ]
Is gewoon een KLM MD11 die binnenkort naar de sloop gaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:01 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen kennis van luchtvaart maar wat is het verhaal achter deze PH-KCE? Is het een speciaal vliegtuig?
Thnx.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:08 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Is gewoon een KLM MD11 die binnenkort naar de sloop gaat.
Hij komt hier zojuist overvliegen (50 km verderop).quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:33 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik woon ruim 140 kilometer verderoptwitter:luchtvaart twitterde op zaterdag 21-06-2014 om 13:40:50MD-11 @KLM 'static' op #luchtmachtdagen Gilze-Rijen. '[ afbeelding ] reageer retweet
Ik zie dat PH-KCE morgen is ingepland voor de vlucht naar Montreal.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:58 schreef OEM het volgende:
Volgens die gast die de boel aan elkaar praat op de livestream is die vlucht met die kinderen ook de laatste vlucht voor KCE.
twitter:AviationSafety twitterde op zondag 22-06-2014 om 19:52:08Emergency slide deploys on the ground on Alaska Airlines Boeing 737-400 (N778AS)
reageer retweet
Zie deze site voor meer info.quote:De "Roermond" vloog de (sinds 26 januari 1949 gebruikte) lange en gevaarvolle "Mauritiusroute." Door de 2e politionele actie in Nederlands Indië hadden veel Aziatische landen hun luchtruim voor de KLM gesloten. Van januari tot juli 1949 voerde de KLM deze dienstregeling daarom noodgedwongen uit door vanaf Schiphol via Khartoum (Soedan) naar Mauritius te vliegen. Vandaar maakte het volledig gestripte vliegtuig de 5500 km (non-stop!!) lange oversteek over de Indische Oceaan naar Batavia. De KLM onderhield daarmee het langste regelmatige vliegtraject over water ter wereld.
De reis van de Roermond was een extra vlucht (de 100e via Mauritius). Op de heenreis was een gezelschap Amerikaanse journalisten op uitnodiging van de Nederlandse regering voor een rondreis in Indië naar Batavia gebracht. Het doel was om de journalisten ter plekke te tonen dat de koloniale politiek t.o.v. Nederlands Indië heel anders was dan de negatieve berichtgeving in de USA suggereerde. Het gezelschap verongelukte echter op merkwaardige wijze op de terugreis met de "Franeker" in Bombay. Sabotage werd niet uitgesloten. De ramp met de Roermond kan daarmee in verband worden gebracht. (Aanwijzingen voor sabotage zijn echter niet gevonden).
quote:- 23 juni 1985: Air India 182 explodeert boven de Atlantische Oceaan vlakbij Ierland.
Het gaat om een 7 jaar oude Boeing 747-237B (VT-EFO) die vanuit Toronto als vlucht 181 was vertrokken naar Montreal en daarna naar London zou vliegen. Vanuit London zou het doorgaan naar Delhi.
De kist had vertraging 100 minuten vertraging opgelopen in Toronto omdat daar een Air India motor onder de linkervleugel was gehangen zodat deze in India gerepareerd kon worden (de fifth pod).
Had deze vlucht deze vertraging niet opgelopen; dan was het vliegtuig aan de gate op Heathrow ontploft.
Met 329 doden was dit t/m 11 september 2001 de grootste terroristische aanslag op een vliegtuig ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |