abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139497331
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
♥ J & S
pi_139497509
J is gekliefd! Arts snapte heel goed waarom we er waren na het zien van J zijn mondje (voelt toch wel een beetje als een fijn iets). Hij moest best heftig huilen en ook nog voor het eerst met echte tranen! Ik brulde lekker mee :+

Voelde direct al wat verschil met het voeden (ik dacht dat ik 'pijnloos' voedde maar nu voeld ehet toch al iets fijner). We moeten wel nog even oefenen met het aanhappen.
Wat wel schattig was, hij zat net verwonderd voor zich uit te kijken terwijl hij met zijn tong bezig was. Hij kon ineens nieuwe dingen :+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door klaprooss op 02-05-2014 19:26:28 ]
♥ J & S
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:24:49 #3
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_139497871
Ohhh dat is mooi he, dat spelen? F. Heeft dat inclusief verbaasd snoetje echt een tijdje volgehouden O+ Ik vond dat heel ontroerend :@
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_139497946
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 19:24 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh dat is mooi he, dat spelen? F. Heeft dat inclusief verbaasd snoetje echt een tijdje volgehouden O+ Ik vond dat heel ontroerend :@
O+ precies !!
♥ J & S
  vrijdag 2 mei 2014 @ 19:56:07 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139499034
Wat fijn Klap! Mooie foto's O+ O+

Dot. hoe gaat het bij jou?
En Pessie?
pi_139499578
Mooi klap O+

Even een :* voor Dot + pessie!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139500373
Hier gaat het wel goed :) als ik echt merk dat voeden me tegen staat op dat moment krijgt hij een flesje heb ik besloten :) En als ik dan heel veel last heb van stuwing kan ik kolven voor een volgende voeding.

De lk kon morgen pas bellen dus dan bespreek ik het nog even met haar.

De spruwkuur is inmiddels ook weer begonnen. Vieze plakzooi :{
pi_139500721
Dot had je geen GVbesteld? of mocht dat niet? het helpt denk ik sneller dan die plakzooi
:*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_139500994
De lk had gemaild dat ze eerst altijd een gewone kuur aanraad, dus dat proberen we maar even. Ik smeer het nu iig niet meer op mn tepels, dat scheelt al een boel zooi. Ik heb nu een grotere fles en als die op is en het is nog niet weg kunnen we altijd nog gv proberen.
pi_139532588
Vraagje: ik weet dat bij verkoudheid van de baby je kan druppelen met moedermelk, maar werkt dit ook bij mij? Ik ben al drie weken nonstop verkouden, ik kan wel een wondermiddeltje gebruiken.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 21:02:26 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139532658
Geen idee L-E maar dat lijkt me iets om gewoon te proberen. Het zal in elk geval geen kwaad doen lijkt me.

Beterschap :*
pi_139534308
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 21:00 schreef L-E het volgende:
Vraagje: ik weet dat bij verkoudheid van de baby je kan druppelen met moedermelk, maar werkt dit ook bij mij? Ik ben al drie weken nonstop verkouden, ik kan wel een wondermiddeltje gebruiken.
Wat druppel je dan? In je neus ofzo?
In dog years I'm dead
pi_139534599
Volgende week heb ik een vrijgezellen. Overdag ga ik niet aan de drank. 'S nachts wel :) maar we zijn dus de hele dag/nacht onderweg. Waar laat ik die melk, ik heb van avent een koeltasje, is dat handig, nog tips? Volstaat het om die dag de kolf gewoon af te spoelen na ieder gebruik? Of is t t handigst om die dag gewoon te kolven en weg te doen....wel zonde...plus dan teer ik zo in op mijn voorraad, omdat ik het die dag dan niet aanvul.

En hoeveel melk moet ik achterlaten voor zo een lange periode?

Pffff, al die vragen. Het leek zo ver weg , maar nu moet ik toch echt bedenken hoe ik dat moet doen. En eigenlijk had ik niet verwacht nog steeds borstvoeding te geven nu, maar dat is dus wel zo :D
In dog years I'm dead
  zondag 4 mei 2014 @ 14:13:53 #14
30252 Soempie
Procreating
pi_139548506
Klap, wat een mooie foto's. Jullie stralen echt zo'n rust uit tijdens het voeden. Ook op andere foto's was me dat opgevallen.
En hoe gaat het nu?

En nog foto's van Kyara en J. en D. in het vorige topic. Met z'n tweetjes tegelijk en ik zag nergens getrek en gepor! :D O+
Jammer eigenlijk dat je niet meer 1, 2, 3 in het openbaar voedt (dat schreef je toch?). Toen ik bij je op bezoek was vond ik het heel vanzelfsprekend en mooi dat ze zo bij je dronken. Eigenlijk zouden de vrouwen die langer voeden dat wel moeten ( :+ ) doen, zodat het een normaler beeld wordt voor mensen.

Gister heb ik in een strandtent gevoed. Wel wat afgezonderd, maar er kwamen toch ook mensen langsgelopen. Ze hadden niet door dat ik aan het voeden was. Ik kreeg in elk geval meerdere keren de vraag of ze lekker bij me aan het slapen was. En verbaasde blikken toen ik aangaf dat ze lag te drinken bij me: 'maar je ziet er helemaal niks van?'. Als er in eerste instantie wel allemaal mensen om me heen zitten word ik heel onhandig en is er wel vanalles te zien trouwens. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zondag 4 mei 2014 @ 14:46:00 #15
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139549403
Wat lief O+

En het is ook wel zo hoor, heb gister ook in de kinderboerderij gevoed (onder toeziend oog van een geit). En als ze een beetje meewerken kan dat ook echt heel discreet. Maar dan moet er niet ineens iets heel spannends in de omgeving gebeuren want dan zitten ze ineens rechtovereind en dat zit ik nog met een ontblote borst.....
Dat van die onhandigheid (of in elk geval het gevoel hebben van, want in de praktijk valt het vaak mee, ik heb dat bij jou iig niet zo ervaren!) herken ik ook wel.
  zondag 4 mei 2014 @ 14:46:56 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139549425
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:46 schreef Kyara het volgende:
(onder toeziend oog van een geit)
_O-
KuikenGuppy
  zondag 4 mei 2014 @ 14:52:42 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139549554
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

_O-
Die geit kent me al langer hoor ;)

(dit was in oktober)
pi_139560787
Die foto heb ik genomen!! *)

Soempie :D
pi_139566608
Alisande, ik weet niet hoe lang een koeltas het redt. Waar is dat feest? Kun je daar gebruik maken van de koelkast? Dat zou de voorkeur hebben.

En de hoeveelheid, iets van 10 voedingen ofzo?
  zondag 4 mei 2014 @ 22:04:52 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139567153
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:46 schreef Kyara het volgende:

En het is ook wel zo hoor, heb gister ook in de kinderboerderij gevoed (onder toeziend oog van een geit).
:D O+

LE, ik denk dat het wel kan werken! Het heeft ongetwijfeld iets te maken met (goede) bacteriën die in de melk zitten :Y

Soemp, klinkt goed! Ben je nog blij dat je nog steeds voedt? O+
pi_139567265
Ohja, ik heb gedruppeld. En vond het beter werken dan otrivin dus ik druppel nog even door :D
  zondag 4 mei 2014 @ 22:08:50 #22
30252 Soempie
Procreating
pi_139567415
Die nieuwsgierige geitjes. _O-

LB, ja, ik ben blij. O+ Ik had het met Wiebel over borstvoeding en straks de eerste hapjes en toen zei hij: 'maar ik dacht dat je wilde stoppen met 6 maanden?'. Maar dat is op dit moment helemaal niet meer het geval. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_139567528
Soempie ik vind het zo leuk om te lezen O+ :* heel fijn voor jullie!!!
  zondag 4 mei 2014 @ 22:11:03 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139567549
Wat fijn Soempie! O+

En goed om te weten L-E!
(ik zie nu alleen voor me hoe je probeert om melk rechtstreeks vanuit je borst in je neus te krijgen....)
  zondag 4 mei 2014 @ 22:12:21 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139567652
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:11 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Soempie! O+

En goed om te weten L-E!
(ik zie nu alleen voor me hoe je probeert om melk rechtstreeks vanuit je borst in je neus te krijgen....)
+1 _O-

Soemp O+
pi_139567668
Ik ben heel lenig :7
  zondag 4 mei 2014 @ 22:14:15 #27
30252 Soempie
Procreating
pi_139567775
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:11 schreef Kyara het volgende:
Wat fijn Soempie! O+

En goed om te weten L-E!
Cola bijna tegen m'n scherm.
Ach als ze genoeg hangen...
pi_139567826
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:12 schreef L-E het volgende:
Ik ben heel lenig :7
Of in elk geval je tepels
  zondag 4 mei 2014 @ 22:15:15 #29
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139567848
Of met een hele goede TSR... :9
pi_139567926
Lenige tepels, hoezo staat dat niet in de lijst van redenen om bv te geven?!
  zondag 4 mei 2014 @ 22:16:43 #31
30252 Soempie
Procreating
pi_139567981
M. zat laatst weer met z'n knuffelolifant tegen z'n shirt aan: 'heb je zo'n dorst, Toet? Kom maar bij mij. Lekker he, Toet?' en daarna 'mama, alle olifantjes mogen bij M. drinken'. :D
  zondag 4 mei 2014 @ 22:17:27 #32
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139568033
Wat lief! O+
  zondag 4 mei 2014 @ 22:17:32 #33
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139568042
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:16 schreef L-E het volgende:
Lenige tepels, hoezo staat dat niet in de lijst van redenen om bv te geven?!
_O-

Haha M wat schattig!
  zondag 4 mei 2014 @ 22:17:40 #34
30252 Soempie
Procreating
pi_139568054
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:15 schreef Kyara het volgende:
Of met een hele goede TSR... :9
Voor je het weet zit het in je oog. :{w
pi_139568104
Het geeft in elk geval een extra dimensie aan de ochtendgymnastiek :+
  zondag 4 mei 2014 @ 22:18:44 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139568133
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 22:17 schreef Soempie het volgende:

[..]

Voor je het weet zit het in je oog. :{w
Nou, dat helpt dan meteen ook tegen oogontstekingen
pi_139575900
Wat een leuke foto's van Klaproos en Kyara met meisje aan de borst en de geit als toeschouwer.

Alisande, ik heb maximaal 8 of 9 uur in de koeltas gehouden met koelelementen met het idee dat dit ongeveer hetzelfde is als een dag buiten staan, waarschijnlijk is dit zelfs beter.

Soempie fijn, dat het nu zo goed gaat. En wat lief van M.

Hier gaat L vanalles aan mijn borst laten drinken: knuffels, speelgoeddieren, auto's etc. En over een paar dagen al de WHO norm behaald. Kan het moeilijk geloven. Moet nog maar even een leuke foto maken. Probleem alleen is, dat voeden hier niet meer zo discreet gaat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_139576078
De wonderen van borstvoedingsyoga :D

De bv afbouwen gaat hier z'n gangetje, al vindt hij de enorm gestuwde borsten de voeding na het flesje wel wat lastig. Gisteren verslikte hij zich enorm en dat ging gepaard met heel hard hoesten en proesten. Ik ben nu 4 dagen onderweg met deze voeding en er staat een week per voeding, dus dan zou het toch al wat minder moeten worden? Hoe deden andere afbouwende moeders dat? Ik heb gisteren de favo borst al wat leeggeduwd voor ik hem aanlegde, zodat de ergste druk er iig af was. Het vervelende is ook dat als hij veel drinkt hij ook meer spuugt en hij drinkt tot hij ploft volgens mij, dus ik wil hem ook niet te vol voeden.
pi_139576179
Soempie, wat lief! Fijn dat voeden nu zo prettig gaat bij jullie.

Tinu, auto's aan je borst :D

Hier is de mini gefascineerd door groot en klein. Maar vooral door groot. Auto's zijn groot, bussen ook en bomen :Y. Gisterochtend wilde hij drinken in bed. Dus ik haal mijn borst te voorschijn. Hoor ik naast me opeens "Wow, grooooooot". Ik beschouw het maar als compliment :') _O-

Dot, ik heb niet zoveel verstand van afbouwen, maar als je borsten soepel aanvoelen zou het denk ik niet zo erg zijn als ze niet compleet leeg zijn. Dat remt de productie ook beter dan lege borsten. De voeding erop lukt leegdrinken misschien wel zonder zich overvol te drinken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_139577063
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:16 schreef Dot. het volgende:
De wonderen van borstvoedingsyoga :D

De bv afbouwen gaat hier z'n gangetje, al vindt hij de enorm gestuwde borsten de voeding na het flesje wel wat lastig. Gisteren verslikte hij zich enorm en dat ging gepaard met heel hard hoesten en proesten. Ik ben nu 4 dagen onderweg met deze voeding en er staat een week per voeding, dus dan zou het toch al wat minder moeten worden? Hoe deden andere afbouwende moeders dat? Ik heb gisteren de favo borst al wat leeggeduwd voor ik hem aanlegde, zodat de ergste druk er iig af was. Het vervelende is ook dat als hij veel drinkt hij ook meer spuugt en hij drinkt tot hij ploft volgens mij, dus ik wil hem ook niet te vol voeden.
Geen hele voedingen afkolven in schema's. Voeden zelf doe je namelijk ook niet in schema. Maar alleen de druk eraf kolven als je er last van hebt.
pi_139577079
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:25 schreef Phaidra het volgende:
Soempie, wat lief! Fijn dat voeden nu zo prettig gaat bij jullie.

Tinu, auto's aan je borst :D

Hier is de mini gefascineerd door groot en klein. Maar vooral door groot. Auto's zijn groot, bussen ook en bomen :Y. Gisterochtend wilde hij drinken in bed. Dus ik haal mijn borst te voorschijn. Hoor ik naast me opeens "Wow, grooooooot". Ik beschouw het maar als compliment :') _O-

:D praatjes aan de borst O+
  maandag 5 mei 2014 @ 13:23:37 #42
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139581849
Wat een mooie foto's zeg O+

Dot, sterke met afbouwen :*

Lenige tepels en ochtendgymnastiek :D

Pijn is hier nog steeds flink. Ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen. Pijn tot 25 februari 2015 klinkt niet zo tof maar nu stoppen ga ik ook niet doen. Ik dacht dat ik dan alleen rechts kon stoppen maar Lauren vind alleen links echt te weinig. Ik heb mijn best gedaan een oplossing te zoeken maar kennelijk is die er niet. Ik blijf wel smeren met de gold Cream. Het is geen aanleg probleem namelijk. Maar goed, ik blijf hoop houden dat als alle kiezen, ondertanden en hoektanden er eindelijk zijn en ze definitief van de AB af is dat het dan betert gaat. Ik denk zelf namelijk nog steeds dat het daar aan ligt.
  maandag 5 mei 2014 @ 13:26:57 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139581909
Weet je zeker dat het dan geen spruw is pessie?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 5 mei 2014 @ 13:33:33 #44
259886 pessie
pi_139582060
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:26 schreef Ticootje het volgende:
Weet je zeker dat het dan geen spruw is pessie?
Er is niets te zien. Bij Lauren niet en bij mezelf niet. Ik heb vorige week zelf een paar keer miconazol gesmeerd maar had niet het idee dat dat nou zoveel effect had. De Psoriasis blijkt niet daar te zitten waar de open kloof zit... Ik weet gewoon echt niet meer hoe ik zo'n gat dicht moet krijgen. Behalve stoppen, maar ja das nog wel erg vroeg.
  maandag 5 mei 2014 @ 13:39:05 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139582218
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 13:33 schreef pessie het volgende:

[..]

Er is niets te zien. Bij Lauren niet en bij mezelf niet. Ik heb vorige week zelf een paar keer miconazol gesmeerd maar had niet het idee dat dat nou zoveel effect had. De Psoriasis blijkt niet daar te zitten waar de open kloof zit... Ik weet gewoon echt niet meer hoe ik zo'n gat dicht moet krijgen. Behalve stoppen, maar ja das nog wel erg vroeg.
Was je ook al langs de huisarts geweest? Misschien kan hij een soort kweek maken en komt daar iets uit waarom het open blijft?
pi_139582464
Wat lief om te zeggen soempie O+ !
En wat fijn soemp en heel herkenbaar als er mensen om me heen ziten wil ik het zo netjes mogelijk doen en dan gaat alles mis, overal tiet en shirts die niet goed zitten :+

Fijn LE dat druppels werken, vriend is erg verkouden nu zou ik het eens voorstellen :+ ?!

En geitjes bij Kyara, vind het tof dat je zo vaak naar de dieren gaat! En je meisjes gezellig tussen de geitjes borstvoeding geeft :D

Tinu en phaidra O+ wat lief

He wat vervelend pessie, hopelijk trekt de pijn snel weg!

Lenige tepels en TSR O+,
♥ J & S
pi_139591613
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 09:41 schreef WupWup het volgende:

[..]

Geen hele voedingen afkolven in schema's. Voeden zelf doe je namelijk ook niet in schema. Maar alleen de druk eraf kolven als je er last van hebt.
Ik kolf helemaal niet eigenlijk. De stuwing is ook niet pijnlijk, hooguit wat ongemakkelijk. Maar door de stuwing is het nogal heftig voor hem, dus ik vroeg me af of ik dan wat af moet kolven voor ik hem aanleg.

Pessie, dat klinkt echt vervelend :* Kolven is ook pijnlijk toch? Of is dat beter te harden?
pi_139597705
klap, serieus, het werkt als een tiet O+
  maandag 5 mei 2014 @ 22:36:51 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_139602494
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:06 schreef L-E het volgende:
klap, serieus, het werkt als een tiet O+
Weten we ook meteen waar die uitdrukking vandaan komt :+.
KuikenGuppy
pi_139609762
Phaidra wat lief he die praatjes. En grote borst is zeker een compliment O+

Wat vervelend Pessie. Hopelijk trekt de pijn snel weg.

Klaproos heel herkenbaar dat netjes willen voeden en dat dat dan niet zo lukt.

Dot geen ervaring met afbouwen hier. Ik weet dus geen antwoord op je vraag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:55:09 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139639456
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 08:25 schreef Phaidra het volgende:

:D _O- O+

Pessie, ik word helemaal naar als ik eraan denk :X Jammer dat dreumesjes nog niet zo empathisch zijn.... Ik vind je echt een bikkel dat je doorvoedt! _O_ :*

Hier gaat t zo simpel en fijn nu O+ :@ Ze drinkt nog steeds echt graag :9 en ik heb vandeweek voor het eerst niet gekolfd op een hele werkdag! Wel wat spanning links, maar prima te doen! Op het kdv drinkt ze water en soms wat koemelk als de bv op is, maar ook dat gaat zonder problemen _O_
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:13:53 #52
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_139641207
Ik vind het voeden ook steeds leuker momenteel, mijn mannetje is nu bijna 11 maand en hij eet eindelijk een beetje lekker bijvoeding, beetje brood, wat fruit, wat pap, goed een half potje warm eten en wat yoghurt, niet alles iedere dag overigens.

En hij maakt betere avonden/nachten, slaapt rond 20.30 en dan soms wel tot 02.30-03.00, dan drinkt ie en slaapt ie weer door tot 06.00-06.30 uur.

Hiervoor was het 20.00 naar bed, 23.00 borst, 01.30 borst en dan vanaf 04.00 heel vaak borst tot 06.30.
Dus het voelt voor mij weer als een nacht normaal slapen nu, had veel last van mijn rug door veel op een zij liggen, dus werd ook wel tijd en hij regelt het zelf zo gelukkig.

Pessie :* je bent een dappere dame!
pi_139641370
Pessie, respect dat je blijft door voeden hoor, het klinkt hels.
pi_139641530
Dat klinkt goed, Juud. Wat fijn dat je beter kunt slapen zo. En heerlijk dat je ongecompliceerd kunt genieten, LB.

En inderdaad pessie, respect. Denk dat ik het allang had opgegeven.... :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_139653153
Pessie, pfoe, klinkt heel taai... Het zal wel niet in de lijn van het topic zijn maar ik zou zeggen dat het me verstandig lijkt om te stoppen.
Het klinkt heel erg pijnlijk en hoe goed de bv ook voor haar is, jij bent er ook nog. Jouw lijf moet na de bv ook nog mee - er is een reden dat het nu niet geneest. Wees ook lief voor jezelf :*.
Home is where the O+ is...
pi_139653813
Pessie, je hebt een wond waarvan de oorzaak niet duidelijk is en het geneest ook niet. Ik snap werkelijk niet dat twee verschillende artsen hier totaal inadequaat mee omgaan! Waar is de hulp? Terug naar de huisarts ermee! Laat hem kweken inzetten op weetikveelwat en laat hem meedenken over wondbehandeling. Kom voor jezelf en je dochter op en wordt niet de dupe van zijn luiheid!
pi_139654611
Helemaal mee eens, WupWup! Er moet toch iets aan gedaan kunnen worden?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:46:23 #58
259886 pessie
pi_139664437
Ik ga morgenochtend bellen voor een afspraak.

Ik ga gewoon door hoor. En een bikkel ben ik ook niet. Er komt vast ooit een einde aan maar een einde doordat ik stop door zoiets wil ik niet. We stoppen pas als het goed voelt om te stoppen, niet omdat ik 4x5 minuten per dag pijn lijd. Het probleem is gewoon dat op de een of andere manier die wond dicht moet en soms heb ik het idee dat het beter gaat en dan vergeet ik 1x een flinke laag lanoline te smeren (omdat de deurbel gaat bv) en dan kleeft het wondvocht aan mn BH en moet ik het weer open trekken... We zitten in een negatieve spiraal en ik weet niet hoe ik eruit moet komen.
Lauren lijkt nog nergens last van te hebben. Laatste AB was gisteravond dus ik hoop dat haar oren nu beter gaan. Laatste kies is gisteren ook helemaal doorgekomen. Ik heb gewoon het vermoeden dat door die dingen het zuur in haar mond anders was waardoor het niet heelt. hoe geweldig goed ik ook aanleg.
Als jullie nu maar niet denken dat ik hier voor pluimpjes zit of zo :@
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:07:21 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_139665187
Nou een dikke pluim kun je lekker toch best gebruiken :6

En ik snap heel goed dat je hier niet om wilt stoppen! Goed dat je het relativeert, en hopelijk gaat t snel beter met jou en Lauren :*

Plus wat Wup zegt; misschien kan de huisarts je uit die spiraal trekken?
pi_139665210
Nee, dat denk ik helemaal niet. Ik vind dat je onnodig hard voor jezelf bent en niet de hulp krijgt die je verdient.
pi_139666435
Wat zij zeggen Pessie! ^
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_139667745
Helemaal mee eens!! ^^
pi_139668136
Zeg dat wel. Laat je ha nu maar met een plan komen zeg!
  woensdag 7 mei 2014 @ 20:01:28 #64
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_139671725
Jeetje Pessie daar moet toch wel een oplossing voor komen?

Ik zie op mijn werk zoveel bvproblemen voorbij komen dat ik heel erg serieus aan het overwegen ben om lk te worden.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 7 mei 2014 @ 21:49:50 #65
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139677994
Vanavond had ik 2 meisjes aan de borst die met elkaar aan het geinen en lachen waren. Toen ze de slappe lach kregen maar gestopt met voeden maar het was wel heel erg O+ O+ O+
pi_139679473
Dat klinkt echt gezellig Kyara O+

Pessie :*

6 weken is regelen toch? Meneer heeft er vandaag max 3 uur tussen gelaten en al een paar keer maar anderhalf uur. Mijn tepels nemen het hem niet in dank af :X die drie uur hebben ze eigenlijk wel nodig om weer te herstellen na een voeding... Mijn cb noemt het trouwens troostdagen, omdat flesgevoede baby's het schijnbaar ook hebben.
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:38:47 #67
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139692473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:16 schreef Dot. het volgende:
Dat klinkt echt gezellig Kyara O+

Pessie :*

6 weken is regelen toch? Meneer heeft er vandaag max 3 uur tussen gelaten en al een paar keer maar anderhalf uur. Mijn tepels nemen het hem niet in dank af :X die drie uur hebben ze eigenlijk wel nodig om weer te herstellen na een voeding... Mijn cb noemt het trouwens troostdagen, omdat flesgevoede baby's het schijnbaar ook hebben.
Klopt en klopt.

En hoezo herstellen van een voeding? Als je tepels toch nog beschadigen van het voeden, dan blijft toch iets niet goed gaan met aanleggen..
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:48:34 #68
259886 pessie
pi_139692819
Ik ben bij de ha geweest!
Beetje jammer dat het de ha in opleiding was (wist ik niet bij het afspraak maken), die echt niet wist wat ie ervan moest denken, de echte ha met spoed weg was en ik vanmiddag weer met 2 kids heen mag :')
maar heej, ik ben geweest en heb een afspraak voor vanmiddag!
ha in opleiding kon in ieder geval geen tekenen van spruw vinden en het voelt bij mij ook echt niet als spruw, het voelt als een kloof, en dat is het gewoon ook. Een open kloof waar wondvocht uitkomt.
pi_139692962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt en klopt.

En hoezo herstellen van een voeding? Als je tepels toch nog beschadigen van het voeden, dan blijft toch iets niet goed gaan met aanleggen..
Ja, het gaat idd niet goed. Meneer zuigt continue zn onderlip naar binnen tijdens het drinken en de lk had verder ook geen tips meer om hem beter aangelegd te krijgen, want hij blijft het gewoon doen, ook met zn allergrootste hap. Vandaar dat ik ook aan het afbouwen ben, dan krijgt hij nog wel bv, maar afgewisseld met flesjes zodat mijn tepels geen pijn doen.

Pessie, het klinkt echt heel pijnlijk. Hopelijk heb je vanmiddag beter nieuws :*
  donderdag 8 mei 2014 @ 11:57:59 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_139693095
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 11:53 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, het gaat idd niet goed. Meneer zuigt continue zn onderlip naar binnen tijdens het drinken en de lk had verder ook geen tips meer om hem beter aangelegd te krijgen, want hij blijft het gewoon doen, ook met zn allergrootste hap. Vandaar dat ik ook aan het afbouwen ben, dan krijgt hij nog wel bv, maar afgewisseld met flesjes zodat mijn tepels geen pijn doen.

Pessie, het klinkt echt heel pijnlijk. Hopelijk heb je vanmiddag beter nieuws :*
Wat vervelend zeg. meh..
pi_139694160
Dot ;( klinkt pijnlijk! :* was tepelhoedje geen optie trouwens?

Oh bah pessie klinkt niet goed! hopelijk gaat het heel snel beter :*

Kyara wat lief zeg O+
pi_139695020
Goed bezig, pessie. Succes vanmiddag.
pi_139698653
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:26 schreef bitterend het volgende:
Dot ;( klinkt pijnlijk! :* was tepelhoedje geen optie trouwens?

Oh bah pessie klinkt niet goed! hopelijk gaat het heel snel beter :*

Kyara wat lief zeg O+
Dan krijgt hij mn borst niet goed leeg, dus dan is hij al helemaal niet voldaan en het is al geen heel tevreden ventje, maar van honger wordt ie niet leuker ;) Plus dat ik dan moet nakolven en bijvoeden en dat vind ik allemaal iets te veel gedoe :)
pi_139701504
Hoezo nakolven? Je was toch aan het afbouwen of heb ik nu iets gemist?
pi_139701756
Dot echt heel jammer dat de lk niet goed kan helpen hiermee zeg :{
pi_139701771
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:47 schreef WupWup het volgende:
Hoezo nakolven? Je was toch aan het afbouwen of heb ik nu iets gemist?
Als ik die voeding wil houden toch wel?

Maar ik vind het zo wel fijn gaan eigenlijk. Hij heeft nu twee flessen en de rest geef ik zelf en dan drinkt hij ook lekker veel, terwijl hij anders al snel gaat sabbelen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:55 schreef bitterend het volgende:
Dot echt heel jammer dat de lk niet goed kan helpen hiermee zeg :{
Sja, ze had het nog over een manueel therapeut, maar we hebben wel genoeg geleurd met hem langs allerlei specialisten. Z'n onderkaak staat misschien gewoon wat te ver naar binnen ofzo...
pi_139701846
Ga je het zo houden Dot of verder afbouwen?

Een manuele therapeut? Ik snap dat je het wel nu goed zo vindt!
pi_139703513
Ik weet het nog niet. Als ik overdag alles afbouw hoef ik niet te kolven als ik straks weer werk, maar dat is wel een hele rigoreuze splitsing dat ik niet weet of mijn productie het daarmee eens is. Alleen het is wat lastig, want als ik om en om zou afbouwen zou nu de avondvoeding aan de beurt zijn.

Hij heeft nu zo'n 8 voedingen op een dag, rond 8 uur, 11 uur, 14 uur, 17 uur, 20 uur, 23 uur en 4 uur, en dan ergens nog een extra omdat hij eerder kwam, maar het is wel wat kunstmatig, want hij geeft heel vaak hongersignalen af en hij slaapt amper, maar omdat dat dus zo'n pijn deed heb ik toch wat meer op de klok gevoed. Maar nu heeft hij dus een fles om 11 uur en om 17 uur, dus dan zou de volgende om af te bouwen de avondvoeding worden, maar die wil ik op zich wel houden.

Sowieso vind ik het lastig in te schatten hoeveel hij wil drinken uit de fles, want hij drinkt wat je hem aanbiedt en hij lijkt nooit voldaan. Het cb zei 100 ml, maar 120 ml vindt hij ook prima. Maar als we dan 2,5-3 uur later zitten komt het gewoon voor dat hij nog wat spuugt, dus dan zou ik denken dat de voeding nog wat hoog zit, maar hij geeft dan wel duidelijke drinksignalen af, of we nu 100 of 120 geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dot. op 08-05-2014 17:06:51 ]
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:06:47 #79
259886 pessie
pi_139703985
Ik heb ABzalf gekregen. Daar moet het dicht van gaan. We proberen het tot dinsdag en dan kijken we weer. Anders komt de Dermatoloog er aan te pas. Hij vond het toch wel rood en wat ontstoken. Maar goed, na alles wat ik al had geprobeerd vond hij dit nu de beste oplossing. Oh en even tepel schoonmaken voor de voeding, dat wat er nog zit aan AB er weer af gaat.
pi_139704001
Oh fijn pessie, een actieplan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')