Ik wel.quote:
Hoogst waarschijnlijk gaat het een van deze dingen zijn:quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:44 schreef IsitHeaven het volgende:
@ japie 77
En dat is heel begrijpelijk aangezien wij mensen gecreeerd zijn als slaven. Sumerische kleitabletten. Het is alleen jammer. Er is zoveel meer dan alleen werk. Als jij straks op je sterfbed ligt denk maar niet dat je dan denkt aan hoe goed en veel je gewerkt hebt of aan hoeveel geld je verdient hebt. Dan denk je aan de mooie momenten uit het leven, ontmoetingen met mensen, gesprekken, doorbraken en inzichten die je hebt gehad etc.
Ja grappig ...mijn werk is een leuk onderdeel van mijn leven. Ook op mijn werk maak ik mooie dingen mee , lieve en ontroerende . Mensen helpen is wie ik ben en ervoor betaald krijgen is heel fijn. Daarnaast heb ik een leuk sociaal leven een gezin geniet van veel dingen , mede mogelijk gemaakt door mijn inkomen.
En waar ik wel of niet aan denk op mijn sterfbed is uiteraard aan mij.![]()
Nu maar weer naar rienk...ik dwaal af.
"Je kunt niet alles hebben"quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk gaat het een van deze dingen zijn:
Spijt Top 5 van mensen op hun sterfbed
Gedurende vele jaren werkte Bronnie Ware als verpleegkundige in de palliatieve zorg. Haar patiënten waren degenen die het medische circuit hadden verlaten om thuis te sterven. Ze deelde met hen de laatste drie tot twaalf weken van hun leven. Uit haar contact met deze mensen stelde ze een Spijt Top-5 samen; dingen die deze patiënten anders zouden doen als ze opnieuw zouden kunnen kiezen.
1. Had ik maar de moed gehad een leven te leiden waarachtig aan mezelf, en niet het leven dat anderen van mij verwachtten. Dit is de meest algemene reactie van spijt. Als mensen zich realiseren dat hun leven bijna ten einde is, en in alle helderheid terugblikken, dan is het makkelijk om te zien hoeveel dromen niet in vervulling zijn gegaan. De meesten hebben zelfs niet de helft van hun dromen geëerd en zien in dat hun keuzen daarvan de oorzaak zijn.
2. Had ik maar niet zo hard gewerkt. Dit was de reactie van iedere mannelijke patiënt die Ware verpleegde. Iedereen had spijt zoveel tijd te hebben doorgebracht op de tredmolen van het werk.
3. Had ik maar de moed had gehad om meer mijn gevoelens te uiten. De meeste mensen wilden liever de vrede bewaren, met als gevolg dat ze kozen voor een middelmatig leven en nooit werden wat ze hadden kunnen worden. Veel mensen ontwikkelden een ziekte in relatie tot de bitterheid en wrok vanwege het bewaren van de lieve vrede.
4. Was ik maar in contact gebleven met mijn vrienden. Vaak realiseerde men niet de voordelen van oude vrienden totdat men stervende was. En op dat moment was het niet altijd mogelijk de oude vrienden nog op te sporen.
5. Had ik mezelf maar toegestaan gelukkiger te zijn. Velen realiseerden zich niet, tot het te laat was, dat geluk een keuze is. Men was vastgelopen in oude patronen en en gewoontes. De angst voor verandering had hen doen kiezen om te doen alsof ze gelukkig waren. Maar diep van binnen knaagde het verlangen om eens goed te lachten en gek te doen.
Zie je het patroon? Het is kiezen tussen materiele dingen of meer spirituele dingen (vriendschap, geluk etc). In deze wereld worden we enorm gepushd om veel materiele dingen te verwerven en de "voorrechten" die daarbij horen zoals macht, status etc. Terwijl de meeste mensen er op een gegevn moment wel achter komen dat dat toch niet de weg is. Dus het ligt eraan wat er wordt bedoeld met alles in dit gedicht.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:57 schreef DeKenau het volgende:
[..]
"Je kunt niet alles hebben"
Hoe vaak je dat niet hoort.
Maar Godzijdank heb ik mij
daar nooit aan gestoord.
"Je kunt niet alles hebben"
wie dat verzonnen heeft ,
verloochend zijn verlangen,
is dood voordat hij leeft.
''Je kunt niet alles hebben''
leg je daar nooit bij neer,
want door dat niet te aanvaarden,
heb je gemiddeld meer.
Liselore Gerritsen
Over hypocriet gesproken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:31 schreef Loveless85 het volgende:
Je hebt geen reeks gemaakt.
Maar goed, kan t nu weer over Rienk gaan? Ook mooi hoe typjes als hij en die pannenkoek uit het vorige deel blaten over moderne slavernij, maar ondertussen waarschijnlijk rondkomen van een uitkering, verdiend door de mensen in loondienst, of bedelen om geld bij mensen die het verdienen in loondienst, of slapen in een opvang, gefinancierd door mensen in loondienst... Maar nee, wat zetten we ons lekker af tegen de maatschappij hé, willen we niks mee te maken hebben!
Je bedoeld met die pannenkoek mij waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:31 schreef Loveless85 het volgende:
Maar goed, kan t nu weer over Rienk gaan? Ook mooi hoe typjes als hij en die pannenkoek uit het vorige deel blaten over moderne slavernij, maar ondertussen waarschijnlijk rondkomen van een uitkering, verdiend door de mensen in loondienst, of bedelen om geld bij mensen die het verdienen in loondienst, of slapen in een opvang, gefinancierd door mensen in loondienst... Maar nee, wat zetten we ons lekker af tegen de maatschappij hé, willen we niks mee te maken hebben!
Nee hoor. Ik woon niet in een doos en scheld niet op de maatschappij terwijl ik me bij familie en vrienden vol zit te proppen met eten waar zij hard voor gewerkt hebben.quote:
Er mag zeker kritiek zijn, maar een Rienk die slaapt in een opvang, en geld aanneemt van mensen die hij zogezegd zo veracht, dat snap ik niet nee. Als je er zo fanatiek in bent, en zo overtuigd dat jouw opvatting de juiste is, ga dan ook niet van mensen die het 'verkeerd doen' geld of middelen aannemen. Ga lekker in een hutje op de hei zelfvoorzienend zijn, maar nee, dat ook weer niet. Want stiekem is het toch wel lekker, zie het hele zakgeld-incident in Utopia. Meneer haat geld, maar blijkt dan ineens de big spender te zijnquote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je bedoeld met die pannenkoek mij waarschijnlijk?
Wat jou betreft mag er dus geen kritiek zijn op de huidige maatschappij? O wee als er kritiek word geuit op geld want dan heb je opeens hypocriet aangezien jezelf ook geld moet gebruiken in deze wereld om niet te sterven.
Alle mensen die kritiek uiten op geld of op de maatschappij mogen dus geen uitkering krijgen, niet bedelen bij mensen om eten of slapen in een opvang. Oftewel dood gaan. Duidelijk!
Als je moet kiezen tussen materiële en het spirituele is er al geen sprake meer van ''alles''quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zie je het patroon? Het is kiezen tussen materiele dingen of meer spirituele dingen (vriendschap, geluk etc). In deze wereld worden we enorm gepushd om veel materiele dingen te verwerven en de "voorrechten" die daarbij horen zoals macht, status etc. Terwijl de meeste mensen er op een gegevn moment wel achter komen dat dat toch niet de weg is. Dus het ligt eraan wat er wordt bedoeld met alles in dit gedicht.
Je hebt het nu over Rienk neem ik aan? Twee punten:quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik woon niet in een doos en scheld niet op de maatschappij terwijl ik me bij familie en vrienden vol zit te proppen met eten waar zij hard voor gewerkt hebben.
Hij haat geld om wat het doet met mensen. En gezien de enorm heftige reacties hier heeft hij daar gelijk in. Als je aan geld komt van mensen dan staan ze op hun achterste benen. Verder vind ik het een vreemde mening van je. Dus als je ergens kritiek op hebt moet je het ook gelijk uitvoeren? Kritiek op de politiek-->zelf een politieke partij beginnen, kritiek op Utopia---> begin zelf maar je eigen programma etc etc.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er mag zeker kritiek zijn, maar een Rienk die slaapt in een opvang, en geld aanneemt van mensen die hij zogezegd zo veracht, dat snap ik niet nee. Als je er zo fanatiek in bent, en zo overtuigd dat jouw opvatting de juiste is, ga dan ook niet van mensen die het 'verkeerd doen' geld of middelen aannemen. Ga lekker in een hutje op de hei zelfvoorzienend zijn, maar nee, dat ook weer niet. Want stiekem is het toch wel lekker, zie het hele zakgeld-incident in Utopia. Meneer haat geld, maar blijkt dan ineens de big spender te zijn
Punt 1: Natuurlijk mag dat.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je hebt het nu over Rienk neem ik aan? Twee punten:
1. Wat jou betreft mag er dus geen kritiek geleverd worden op de maatschappij?
2. Wat jou betreft heeft hij geen recht op eten aangezien hij geld afwijst?
Nee, jij probeert het lekker makkelijk neer te zetten. Je mag best kritiek hebben, ergens in meegaan betekent niet dat je er geen mening over hebt, of over bepaalde dingen ontevreden bent. Maar iemand als Rienk, die zó uitgesproken is, en zó overtuigd is van zijn morele superioriteit, dan gaat het toepasselijke spreekwoord 'put your money where your mouth is' op, en dat zie ik bij hem te weinig. Het is een hoop blabla, en uiteindelijk blijft er weinig van over. Zeker aangezien hij ook in Utopia gewoon meeprofiteerd van de mensen die geld wél belangrijk vinden, en dat dus binnenharken. Net als in de 'echte maatschappij' buiten.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hij haat geld om wat het doet met mensen. En gezien de enorm heftige reacties hier heeft hij daar gelijk in. Als je aan geld komt van mensen dan staan ze op hun achterste benen. Verder vind ik het een vreemde mening van je. Dus als je ergens kritiek op hebt moet je het ook gelijk uitvoeren? Kritiek op de politiek-->zelf een politieke partij beginnen, kritiek op Utopia---> begin zelf maar je eigen programma etc etc.
Je kan niet in een hutje op de hei zelfvoorzienend leven. Je hebt eerst geld nodig om grond te kopen, een hut te bouwen, etc etc.
Dan klopt je punt dus niet. Want het is namelijk niet hypocriet om geld af te wijzen om een principiele reden. De enige mogelijkheid om dan (in jouw ogen) niet hypocriet te zijn is ook dat eten (wat gekocht is door geld) af te wijzen en dus (logisch gevolg) dood te gaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Punt 1: Natuurlijk mag dat.
Punt 2: Hoe denkt hij dat de mensen waar hij van uitvreet aan dat eten komen? Gekocht met het door hem afgewezen geld.
Ik probeer het helemaal niet makkelijk neer te zetten. Probeer te laten zien dat er een groot verschil is tussen bepaalde principes (kritiek op dingen in de maatschappij) en de realiteit. De realiteit is dus dat je OF geen kritiek mag hebben op geld en gewoon lekker meedoen met de rest OF wel kritiek op geld en het dan niet meer gebruiken en dus dood gaan. Dat is een nogal rare gedachtengang in mijn ogen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee, jij probeert het lekker makkelijk neer te zetten. Je mag best kritiek hebben, ergens in meegaan betekent niet dat je er geen mening over hebt, of over bepaalde dingen ontevreden bent. Maar iemand als Rienk, die zó uitgesproken is, en zó overtuigd is van zijn morele superioriteit, dan gaat het toepasselijke spreekwoord 'put your money where your mouth is' op, en dat zie ik bij hem te weinig. Het is een hoop blabla, en uiteindelijk blijft er weinig van over. Zeker aangezien hij ook in Utopia gewoon meeprofiteerd van de mensen die geld wél belangrijk vinden, en dat dus binnenharken. Net als in de 'echte maatschappij' buiten.
Goed, er valt niet met jou te discussiëren. Ik heb 3x gezegd dat het geen 'meedoen en smoel houden óf geheel onttrekken eraan' is. Maar je blijft het zo zwart/wit neerzetten.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik probeer het helemaal niet makkelijk neer te zetten. Probeer te laten zien dat er een groot verschil is tussen bepaalde principes (kritiek op dingen in de maatschappij) en de realiteit. De realiteit is dus dat je OF geen kritiek mag hebben op geld en gewoon lekker meedoen met de rest OF wel kritiek op geld en het dan niet meer gebruiken en dus dood gaan. Dat is een nogal rare gedachtengang in mijn ogen.
Iedereen is hypocriet. Ik ook, jij ook, wij allemaal. Dat is ook mijn 'probleem' niet zozeer. Ik vind alleen dat Rienk altijd zó denkt de moral highground te hebben, terwijl dit dus lang niet altijd zo is, en ook hij hypocriet is. Als je alleen al z'n omgang met Nicoline ziet, wat neerkomt op 'slikken of stikken'. Hij staat haar gewoon doodleuk te vertellen dat haar beeld van het leven en de maatschappij minderwaardig is, en ze een slechte filosofe is, en als er beetje tegengas komt moet hij uitmaken. WTFquote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:26 schreef DeKenau het volgende:
Ik vind hem in het filmpje met Rienk Dennis staat hij wel erg in de slijm en kwijl modus .mbt de ruzie met Isabel.
Hypocriet, hypocriet ,hypocriet het nieuwe stopwoordje / stokpaardje van Rienk .
Wat als andere mensen hem niet vergeven zouden hebben toen hij zelf hypocriet in het leven stond zoals hij zelf beaamde.
Ik vind hem overigs nog steeds hypocriet , ken zelf ook geen mensen die dat nu en dan ook zijn mezelf niet uitgezonderd.
Bij Rienk staat er zo`n beetje de doodstraf op zeg.
En hoe moet hij er dan niet van mee profiteren volgens jou? Hij heeft al geen uitkering dus wat dat betreft profiteert hij er al niet van mee.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Goed, er valt niet met jou te discussiëren. Ik heb 3x gezegd dat het geen 'meedoen en smoel houden óf geheel onttrekken eraan' is. Maar je blijft het zo zwart/wit neerzetten.
Ik zeg alleen dat als je zó uitgesproken bent over dat iets een totaal verkeerde levensstijl is je nogal een pak boter op je hoofd hebt als je er toch zo afhankelijk van bent (dat kan nog buiten je eigen schuld wellicht), en er zo van mee profiteert (dan ben je dus gewoon hypocriet).
Ik heb een poging gedaan om zijn zien te begrijpen maar zoals ik ook nu weer in filmpje met Isa zie , begin ik nog meer aan verstandelijke vermogens te twijfelen .quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Iedereen is hypocriet. Ik ook, jij ook, wij allemaal. Dat is ook mijn 'probleem' niet zozeer. Ik vind alleen dat Rienk altijd zó denkt de moral highground te hebben, terwijl dit dus lang niet altijd zo is, en ook hij hypocriet is. Als je alleen al z'n omgang met Nicoline ziet, wat neerkomt op 'slikken of stikken'. Hij staat haar gewoon doodleuk te vertellen dat haar beeld van het leven en de maatschappij minderwaardig is, en ze een slechte filosofe is, en als er beetje tegengas komt moet hij uitmaken. WTF
Voor iemand die zó fanatiek is in zijn overtuiging dat het zo onwijs fout is? Dan maar inderdaad geheel eraan onttrekken. Hij slaapt toch in opvangplaatsen en neemt giften aan, of eet eten/restjes van mensen die dat gekocht hebben met geld wat ze in deze verdorven maatschappij hebben verdiend.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En hoe moet hij er dan niet van mee profiteren volgens jou? Hij heeft al geen uitkering dus wat dat betreft profiteert hij er al niet van mee.
Wat verwacht hij dan? Wil hij dat de hele maatschappij op straat gaat leven of zo ?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En hoe moet hij er dan niet van mee profiteren volgens jou? Hij heeft al geen uitkering dus wat dat betreft profiteert hij er al niet van mee.
Dit.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Iedereen is hypocriet. Ik ook, jij ook, wij allemaal. Dat is ook mijn 'probleem' niet zozeer. Ik vind alleen dat Rienk altijd zó denkt de moral highground te hebben, terwijl dit dus lang niet altijd zo is, en ook hij hypocriet is.
Zijn overtuiging wb geld is fout........quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:51 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Voor iemand die zó fanatiek is in zijn overtuiging dat het zo onwijs fout is? Dan maar inderdaad geheel eraan onttrekken. Hij slaapt toch in opvangplaatsen en neemt giften aan, of eet eten/restjes van mensen die dat gekocht hebben met geld wat ze in deze verdorven maatschappij hebben verdiend.
En ook die hele superieure houding naar de rest van de groep. Hij wil geen leider, maar hij plaatst wel zichzelf moreel boven iedereen. Want hij weet alleen wat goed is zogezegd.
Waarom ga je ervan uit dat er zonder geld niet te leven valt? Ben je al zo geindoctrineerd dat je dat niet ziet. Geld is een stukje papier! De mens heeft duizenden jaren prima zonder geld geleefd. Wat een mens nodig heeft is eten, onderdak en warmte. De enige manier waarbij geld daar van pas komt is om het te verbranden in het vuur om zo voor de warmte te zorgen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:52 schreef DeKenau het volgende:
[..]
Wat verwacht hij dan? Wil hij dat de hele maatschappij op straat gaat leven of zo ?
Moeten we allemaal op blote voeten gaan lopen?
Wat gebeurt er als we de zelfde zienswijze zouden hebben?
Is het niet gewoon een dictator die ons zijn wil probeert op te leggen .?
Gij zult niet liegen (Andrea) en Rienk zelf trouwens ook
Gij zult niet hypocriet zijn Isa en Rienk zelf ook .
Gij zult u zelf niet mogen ontplooien en streven naar een beter mens
Gij zult geen fouten mogen maken want daar zou u van kunnen leren
Gij zult altijd naar Rienk luisteren want Rienk heeft altijd gelijk!
Waar staat dat ik gezegd heb dat zonder geld niet te leven valt?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat er zonder geld niet te leven valt? Ben je al zo geindoctrineerd dat je dat niet ziet. Geld is een stukje papier! De mens heeft duizenden jaren prima zonder geld geleefd. Wat een mens nodig heeft is eten, onderdak en warmte. De enige manier waarbij geld daar van pas komt is om het te verbranden in het vuur om zo voor de warmte te zorgen.
Een dictator maakt van zijn onderdanen slaven. Daar zie ik Rienk niet voor aan.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:52 schreef DeKenau het volgende:
[..]
Wat verwacht hij dan? Wil hij dat de hele maatschappij op straat gaat leven of zo ?
Moeten we allemaal op blote voeten gaan lopen?
Wat gebeurt er als we de zelfde zienswijze zouden hebben?
Is het niet gewoon een dictator die ons zijn wil probeert op te leggen .?
Gij zult niet liegen (Andrea) en Rienk zelf trouwens ook
Gij zult niet hypocriet zijn Isa en Rienk zelf ook .
Gij zult u zelf niet mogen ontplooien en streven naar een beter mens
Gij zult geen fouten mogen maken want daar zou u van kunnen leren
Gij zult altijd naar Rienk luisteren want Rienk heeft altijd gelijk!
Welnee, ik zeg toch al een aantal dat kritiek prima is, maar Rienk door zijn zeer fanatieke opstelling wat mij betreft het punt van 'deelnemen en kritiek uiten' voorbij is. Ik zeg nergens dat het alleen goed of alleen fout is. Dat is eerder Rienk die dat steltquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zijn overtuiging wb geld is fout........Heb geprobeerd om je uit te leggen hoe het in elkaar steekt. Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat het fout is.
En jij bent degene die het dus heel zwart/wit stelt. Als je kritiek hebt op geld mag je geen geld meer aannemen en ga je dus dood. Over rigoreuze standpunten gesproken......
Jij zegt ergens in een post , dat hij geld haat omdat hij ziet wat het met de mensen doet.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zijn overtuiging wb geld is fout........Heb geprobeerd om je uit te leggen hoe het in elkaar steekt. Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat het fout is.
En jij bent degene die het dus heel zwart/wit stelt. Als je kritiek hebt op geld mag je geen geld meer aannemen en ga je dus dood. Over rigoreuze standpunten gesproken......
Dan heb je wel heel erg veel geld nodig om de kachel te laten branden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom ga je ervan uit dat er zonder geld niet te leven valt? Ben je al zo geindoctrineerd dat je dat niet ziet. Geld is een stukje papier! De mens heeft duizenden jaren prima zonder geld geleefd. Wat een mens nodig heeft is eten, onderdak en warmte. De enige manier waarbij geld daar van pas komt is om het te verbranden in het vuur om zo voor de warmte te zorgen.
Dat ja. Misschien wilde hij anderen inspireren, geen idee. Is wel opmerkelijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:38 schreef Myraela het volgende:
Wat ik niet snap is waarom je met zijn wereldbeeld mee zou doen aan een realityshow op een commerciële zender.
Precies. Dat is universeel zo. Helaas is dat nu niet meer mogelijk en dragen de meeste mensen gewoon hun steentje bij aan de maatschappij voor zover dat in hun vermogen ligt. Voor degenen die dat niet kunnen door ziekte of andere omstandigheden is er een vangnet . En dan zie je een jonge man die gezond is maar die kotst op de samenleving en op geld, maar die wel profiteert. Dan klopt er toch iets niet? Dat hij geen uitkering heeft prima, maar hij gaat wel 'thuis' eten en lekker warm worden. Moet kunnen maar wees dan niet zo arrogant en hooghartig en praat zéker niet op zo'n neerbuigende en veroordelende manier over mensen die gewoon deelnemen aan de maatschappij.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Achja, hij heeft die mening. Ik vind dat hij die mag hebben. Of hij nu de laatste game heeft gespeeld en warm heeft gegeten of niet. Dat veranderd er voor mij weinig aan. Misschien zien anderen dat als hypocrisie, zo van je zeikt maar je doet tot op zekere hoogte wel mee. Dan kun je iedereen wel afschrijven natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Dat is universeel zo. Helaas is dat nu niet meer mogelijk en dragen de meeste mensen gewoon hun steentje bij aan de maatschappij voor zover dat in hun vermogen ligt. Voor degenen die dat niet kunnen door ziekte of andere omstandigheden is er een vangnet . En dan zie je een jonge man die gezond is maar die kotst op de samenleving en op geld, maar die wel profiteert. Dan klopt er toch iets niet? Dat hij geen uitkering heeft prima, maar hij gaat wel 'thuis' eten en lekker warm worden. Moet kunnen maar wees dan niet zo arrogant en hooghartig en praat zéker niet op zo'n neerbuigende en veroordelende manier over mensen die gewoon deelnemen aan de maatschappij.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:38 schreef Myraela het volgende:
Wat ik niet snap is waarom je met zijn wereldbeeld mee zou doen aan een realityshow op een commerciële zender.
Inspireren maar waar in dan?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:39 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat ja. Misschien wilde hij anderen inspireren, geen idee. Is wel opmerkelijk.
Zoals de rest van alle mensen elke dag doen? Dat lijkt me een Utopia.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:44 schreef carlito2525 het volgende:
Rienk is gewoon een sukkel.Niemand die het met mij eens hoeft te zijn maar al zijn goede principes kunnen zo down the drain.Alleen al om het feit dat hij meedoet aan een programma waar geld aan word verdiend..verder is is het een egoistische,egocentrische,narcistische nare vent die die alles in 1 richting ziet..my or the highway is wat op hem van toepassing is.Het praat over houden van maar hij indroctineert en wil gezag.Zijn wil is wet en iedereen die daar anders over denkt zit fout
Eigenlijk snap ik wel waarom hij als zwerver is gaan leven.Niemand was het met hem eens.Hij kan waarschijnlijk niet onder een baas werken.Doet of hij slim is maar door enkel een paar slimme woordjes te gebruiken ben je nog niet een intelligent persoon.
Ik hoorde iemand zeggen dat hij geen uitkering heeft maar geloof me,hij zal wel een daklozen uitkering hebben.En die haalt hij echt wel op want het kost niets.Deze knul is een vieze farizeeër die op zielig doet maar geen ppot uitsteekt om de wereld te verbeteren.Daarbij nog belerend is tegenover anderen.Zoals gezegd een naar ventje
Zooooooo...dat luchte op zegen nu kijken wat ik allemaal over mij heen ga krijgen
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:46 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zoals de rest van alle mensen elke dag doen? Dat lijkt me een Utopia.
Zonder geld in zijn huidige vorm ja, maar er zijn altijd ruilmiddelen geweest. Ik geef iets aan jou en jij geeft mij iets terug daarvoor...klinkt bekend toch.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De mens heeft duizenden jaren prima zonder geld geleefd.
Zo kun je het ook zeggenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:44 schreef carlito2525 het volgende:
Rienk is gewoon een sukkel.Niemand die het met mij eens hoeft te zijn maar al zijn goede principes kunnen zo down the drain.Alleen al om het feit dat hij meedoet aan een programma waar geld aan word verdiend..verder is is het een egoistische,egocentrische,narcistische nare vent die die alles in 1 richting ziet..my or the highway is wat op hem van toepassing is.Het praat over houden van maar hij indroctineert en wil gezag.Zijn wil is wet en iedereen die daar anders over denkt zit fout
Eigenlijk snap ik wel waarom hij als zwerver is gaan leven.Niemand was het met hem eens.Hij kan waarschijnlijk niet onder een baas werken.Doet of hij slim is maar door enkel een paar slimme woordjes te gebruiken ben je nog niet een intelligent persoon.
Ik hoorde iemand zeggen dat hij geen uitkering heeft maar geloof me,hij zal wel een daklozen uitkering hebben.En die haalt hij echt wel op want het kost niets.Deze knul is een vieze farizeeër die op zielig doet maar geen ppot uitsteekt om de wereld te verbeteren.Daarbij nog belerend is tegenover anderen.Zoals gezegd een naar ventje
Zooooooo...dat luchte op zegen nu kijken wat ik allemaal over mij heen ga krijgen
Mening prima, maar ga anderen geen hypocrisie verwijten. Dat is echt een gotspe komende uit zijn mond.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:42 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Achja, hij heeft die mening. Ik vind dat hij die mag hebben. Of hij nu de laatste game heeft gespeeld en warm heeft gegeten of niet. Dat veranderd er voor mij weinig aan. Misschien zien anderen dat als hypocrisie, zo van je zeikt maar je doet tot op zekere hoogte wel mee. Dan kun je iedereen wel afschrijven natuurlijk.
Omdat je zegt dat volgens Rienk de hele maatschappij op straat moet gaan leven?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:28 schreef DeKenau het volgende:
[..]
Waar staat dat ik gezegd heb dat zonder geld niet te leven valt?
Het gros van de mensen is hypocriet, helaas.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mening prima, maar ga anderen geen hypocrisie verwijten. Dat is echt een gotspe komende uit zijn mond.
Dat is een nobel streven maar als je niet open staat voor de mening van een ander ,daar geen ruimte en respect voor aanbied , steeds in de aanval gaat en weg loopt in een discussie omdat je geen weerwoord maar het afdoet als zij zijn onwetende ,als een klein kind met de vingers in de oren gaat zitten omdat je niet naar een ander wilt luisteren, dan ben je snel uit geluld.quote:
Achja, over serieus nemen gesproken, als ik hem was zou ik mijn medebewoners ook niet al te serieus nemen. Emil misschien.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:55 schreef DeKenau het volgende:
[..]
Dat is een nobel streven maar als je niet open staat voor de mening van een ander ,daar geen ruimte en respect voor aanbied , steeds in de aanval gaat en weg loopt in een discussie omdat je geen weerwoord maar het afdoet als zij zijn onwetende ,als een klein kind met de vingers in de oren gaat zitten omdat je niet naar een ander wilt luisteren, dan ben je snel uit geluld.
Moet je hem dan serieus nemen of ga je op zoek naar mensen die wel een duidelijk beeld kunnen schetsen en waar je daadwerkelijk iets van zou kunnen leren ?
Ok prima. Ben het wel met de meesten hier eens wat betreft zijn starre en arrogante houding hoor. Maar hij heeft ook bepaalde inzichten die ik heel wijs vind. En dan vooral het punt wb geld en de maatschappij.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Welnee, ik zeg toch al een aantal dat kritiek prima is, maar Rienk door zijn zeer fanatieke opstelling wat mij betreft het punt van 'deelnemen en kritiek uiten' voorbij is. Ik zeg nergens dat het alleen goed of alleen fout is. Dat is eerder Rienk die dat stelt
Maar geld doet veel meer dan dat. Kijk alleen maar naar Vanessa en hoe zij reageert als het over geld gaat. Zij word helemaal panisch als ze het gevoel heeft dat ze tekort komt. Geld doet veel en veel meer met mensen dan alleen dat kleine groepje aan de top. Geld staat in deze wereld voor overleven want zonder geld kan je niet overleven. Terwijl dat eigenlijk waanzin is aangezien je geld niet kan eten en je kan er ook niet in wonen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:33 schreef DeKenau het volgende:
[..]
Jij zegt ergens in een post , dat hij geld haat omdat hij ziet wat het met de mensen doet.
Als hij de instelling zou hebben dat hij een hekel heeft aan mensen die geld als machtsmiddel gebruiken kan ik daar nog in mee gaan .
Daar is Rienk het niet mee eens. Rienk is niet hypocrietquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:55 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Het gros van de mensen is hypocriet, helaas.
Rienk heeft het ook weleens mis.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar is Rienk het niet mee eens. Rienk is niet hypocriet
Wat een bullshit. Meedoen aan de maatschappij. Wat is dat dan precies? Want iemand die bij een bank werkt en mensen woekerpolissen aansmeert is bv in onze maatschappij een toonbeeld van iemand die zijn steentje bijdraagt. En iemand die een bijstandsuitkering krijgt en heel veel vrijwilligerswerk doet is een profiteur. Want zo word er wel naar gekeken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Dat is universeel zo. Helaas is dat nu niet meer mogelijk en dragen de meeste mensen gewoon hun steentje bij aan de maatschappij voor zover dat in hun vermogen ligt. Voor degenen die dat niet kunnen door ziekte of andere omstandigheden is er een vangnet . En dan zie je een jonge man die gezond is maar die kotst op de samenleving en op geld, maar die wel profiteert. Dan klopt er toch iets niet? Dat hij geen uitkering heeft prima, maar hij gaat wel 'thuis' eten en lekker warm worden. Moet kunnen maar wees dan niet zo arrogant en hooghartig en praat zéker niet op zo'n neerbuigende en veroordelende manier over mensen die gewoon deelnemen aan de maatschappij.
Nee hoor, er zijn niet altijd ruilmiddelen geweest. Stel je eens een wereld voor zonder geld en ruilmiddelen. Dat is pas een Utopia.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:47 schreef IsitHeaven het volgende:
[..]
Zonder geld in zijn huidige vorm ja, maar er zijn altijd ruilmiddelen geweest. Ik geef iets aan jou en jij geeft mij iets terug daarvoor...klinkt bekend toch.
Dat is niet nodig.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Meedoen aan de maatschappij. Wat is dat dan precies? Want iemand die bij een bank werkt en mensen woekerpolissen aansmeert is bv in onze maatschappij een toonbeeld van iemand die zijn steentje bijdraagt. En iemand die een bijstandsuitkering krijgt en heel veel vrijwilligerswerk doet is een profiteur. Want zo word er wel naar gekeken.
In jouw ogen is iedereen die niet werkt dus een profiteur. Volgens mij werk jezelf ook niet, dus dan ben jij ook een profiteur van de maatschappij...
Het gaat hier toch om hypocriet zijn? Je kan toch niet andere mensen als hypocriet bestempelen terwijl jezelf hetzelfde doet? Dat is toch nog veel hypocrieter?quote:
Dan moet je er toch je bril eens bij opzetten en mijn post nogeens goed lezen want dat doe je niet. Vind het fijn dat er een vangnet is voor mensen die niet kunnen werken om welke reden dan ook.Verder zou ik je willen verzoeken om niet persoonlijk te worden. Doe ik naar jou ook niet. Nokken daarmee.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Meedoen aan de maatschappij. Wat is dat dan precies? Want iemand die bij een bank werkt en mensen woekerpolissen aansmeert is bv in onze maatschappij een toonbeeld van iemand die zijn steentje bijdraagt. En iemand die een bijstandsuitkering krijgt en heel veel vrijwilligerswerk doet is een profiteur. Want zo word er wel naar gekeken.
In jouw ogen is iedereen die niet werkt dus een profiteur. Volgens mij werk jezelf ook niet, dus dan ben jij ook een profiteur van de maatschappij...
Nee dat zeg ik niet , dat was een vraagquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat je zegt dat volgens Rienk de hele maatschappij op straat moet gaan leven?
Ook dat zeg ik niet , dat was een vraag .quote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat je zegt dat volgens Rienk de hele maatschappij op straat moet gaan leven?
Ok prima. Maar in het geval van Rienk is het dus zo dat hij ook niet in staat is om te werken. Hij past niet in deze maatschappij door zijn denkbeelden. Hij kan niet werken voor geld, waren zijn letterlijke woorden. Dan heeft hij toch net zo goed recht op dat vangnet?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan moet je er toch je bril eens bij opzetten en mijn post nogeens goed lezen want dat doe je niet. Vind het fijn dat er een vangnet is voor mensen die niet kunnen werken om welke reden dan ook.Verder zou ik je willen verzoeken om niet persoonlijk te worden. Doe ik naar jou ook niet. Nokken daarmee.
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
quote:
Dit dan óók niet, A.U.B. .....quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:31 schreef Loveless85 het volgende:
Tuurlijk heeft hij net als iedereen rechten.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok prima. Maar in het geval van Rienk is het dus zo dat hij ook niet in staat is om te werken. Hij past niet in deze maatschappij door zijn denkbeelden. Hij kan niet werken voor geld, waren zijn letterlijke woorden. Dan heeft hij toch net zo goed recht op dat vangnet?
Fijn om te horen want normaal gesproken word mijn mening totaal niet gewaardeerd hier.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:18 schreef Bosvleermuis het volgende:
Overigens een, inmiddels iets bekende, doch interessante discussie welke hier wordt gevoerd.
Vooral de input aan zienswijzen van Japie77 vind ik geweldig om te lezen.![]()
Kan me in het e.e.a. haarfijn vinden.
Het gaat hier nu niet om zijn manier van doen maar over zijn mening en kritiek over geld. Dat wordt hypocriet genoemd en een profiteur en daar ben ik het dus niet mee eens. Nu ga je opeens wat anders erbij halen. Hij is een profiteur omdat hij niet voor geld wil/kan werken, dat was de strekking van je verhaal.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft hij net als iedereen rechten.
Alleen zou hij blij moeten zijn met die rechten waardoor het hem mogelijk gemaakt is om zijn leven zo in te richten en niet andere mensen veroordelen en minachten omdat die anders in het leven staan dan hij en wél hechten aan een baan, een huis en wat geld op de bank.
Dan liegt hij want hij heeft hartjes zitten maken voor geld ,voor veel geld zelfs.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ok prima. Maar in het geval van Rienk is het dus zo dat hij ook niet in staat is om te werken. Hij past niet in deze maatschappij door zijn denkbeelden. Hij kan niet werken voor geld, waren zijn letterlijke woorden. Dan heeft hij toch net zo goed recht op dat vangnet?
Je bedoelt een soort oertijd met speren en lendedoeken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn niet altijd ruilmiddelen geweest. Stel je eens een wereld voor zonder geld en ruilmiddelen. Dat is pas een Utopia.
Scherp opgemerkt ... en Rienk heeft nog veel meer gedaan in Utopia in het kader van het algemeen belang. Slechts een van die dingen, is het ontwerp en gestalte geven aan het Live in de Loods bord achter het podium ..... waar ik weet niet hoeveel mensen naar kijken terwijl de diverse acts worden opgevoerd. Zo herinner ik me ook nog een vloertje ..... etc. Indirect kun je, als mens, ook een bijdrage geven aan de samenleving. Hartjes voor geld .... tja, was niet Rienk z'n idee, maar als het dan toch op die manier vorm gegeven ging worden ... vast even hypocriet als dat hij de maaltijden mee eet, in plaats van buiten het hek - waar hij immers niet kan komen gedurende de tijd dat hij in Utopia zit - zijn maaltijd bij elkaar te scharrelen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:25 schreef DeKenau het volgende:
[..]
Dan liegt hij want hij heeft hartjes zitten maken voor geld ,voor veel geld zelfs.
En als ik me niet vergis ook nog een schaakspel.
Dat en misschien nog wel periodes in een verdere geschiedenis. Wel eens wat gelezen over de Sumerische Kleitabletten of Sumerie bv?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:31 schreef IsitHeaven het volgende:
[..]
Je bedoelt een soort oertijd met speren en lendedoeken.![]()
er zijn wel altijd ruilmiddelen geweest.
Nee.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat en misschien nog wel periodes in een verdere geschiedenis. Wel eens wat gelezen over de Sumerische Kleitabletten of Sumerie bv?
Sumerians, Annunaki.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat en misschien nog wel periodes in een verdere geschiedenis. Wel eens wat gelezen over de Sumerische Kleitabletten of Sumerie bv?
Het gaat in deze discussie niet om de bijdrage die Rienk gegeven heeft maar het puntquote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:31 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Scherp opgemerkt ... en Rienk heeft nog veel meer gedaan in Utopia in het kader van het algemeen belang. Slechts een van die dingen, is het ontwerp en gestalte geven aan het Live in de Loods bord achter het podium ..... waar ik weet niet hoeveel mensen naar kijken terwijl de diverse acts worden opgevoerd. Zo herinner ik me ook nog een vloertje ..... etc. Indirect kun je, als mens, ook een bijdrage geven aan de samenleving. Hartjes voor geld .... tja, was niet Rienk z'n idee, maar als het dan toch op die manier vorm gegeven ging worden ... vast even hypocriet als dat hij de maaltijden mee eet, in plaats van buiten het hek - waar hij immers niet kan komen gedurende de tijd dat hij in Utopia zit - zijn maaltijd bij elkaar te scharrelen.
Opvallend genoeg worden deze zaken vanuit een typische (degenererende) invalshoek bekeken door - inderdaad - de meesten burgers.
Hoe herkenbaar ..... !!!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Fijn om te horen want normaal gesproken word mijn mening totaal niet gewaardeerd hier.
Speciale noot aan Japie77 en Baconbus:quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Wees blij met die mening en geniet ervan.
Vechten? 17:30 in de fietsenstalling. Laat je tas in het lokaal, ja?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:15 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dit dan óók niet, A.U.B. .....
Zoals hier is vast te stellen, was het LoveLess85 die 'de toon' zette.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Ik dacht dat dat alleszins meevielquote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:43 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar ..... !!!
[..]
Speciale noot aan Japie77 en Baconbus:
Ik stel voor om ons tijdens de gehele discussie omtrent e.e.a. NIET te laten verleiden om de lezers en schrijvers op dit en andere fora te informeren over de wegen die er binnen onze samenleving te bewandelen zijn om kosteloos aan o.a. voedsel te kunnen komen !!! Ik vermoed namelijk dat dit schadelijk kan zijn voor de huidige situatie doordat 'men' dit graag zou verhinderen. Liever dood langs de kant van een weg ...
Vind je Rienk nu nog steeds een profiteur? Je hebt nl niet meer gereageerd op mijn post.quote:
Shame on me, ik zag het ook ... te laat, want al gepost. Precies het woordje 'hier' is inderdaad HIER niet van toepassing !!!quote:
Wie zaait er tweedracht? Je gelooft dus blijkbaar niet in het principe van gelijke monikken, gelijke kappen?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:57 schreef DeKenau het volgende:
Dat is spijkers op laag water zoeken
Tussen die 2 posten zit 5 uur verschil , Moet Liesje dat eerst allemaal doorspitten?
In mensen die proberen tweedracht te zaaien heb ik geen enkele behoefte aan.
Probeer je me wat in de mond te leggen ?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wie zaait er tweedracht? Je gelooft dus blijkbaar niet in het principe van gelijke monikken, gelijke kappen?
Althans tot zover en in mijn geval.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:58 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Shame on me, ik zag het ook ... te laat, want al gepost. Precies het woordje 'hier' is inderdaad HIER niet van toepassing !!!
Slechts drie pagina's ... En dan gaat het om precies de eerste post. Ik kan er meer over zeggen, doe ik niet. Wilde Liesje ook niet op de hak nemen, maar haar slechts attenderen op de of alle feitelijke gegevens.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:57 schreef DeKenau het volgende:
Dat is spijkers op laag water zoeken
Tussen die 2 posten zit 5 uur verschil , Moet Liesje dat eerst allemaal doorspitten?
In mensen die proberen tweedracht te zaaien heb ik geen enkele behoefte aan.
Laten we het over Rienk hebben ipv over de users hier.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:05 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Althans tot zover en in mijn geval.
Dat Japie77 zijn waarheid vertelt, ga ik vanuit.
Allright.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we het over Rienk hebben ipv over de users hier.
Je reageert dus niet meer op mijn post. Begin er een duidelijk patroon in te zien. Als het moeilijk voor je word om iets toe te moeten geven reageer je niet meer. Prima hoor, so be it then.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laten we het over Rienk hebben ipv over de users hier.
Juist , daarom vind ik jouw post met speciale noot naar 2 personen erg jammer .quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:10 schreef Bosvleermuis het volgende:
[..]
Slechts drie pagina's ... En dan gaat het om precies de eerste post. Ik kan er meer over zeggen, doe ik niet. Wilde Liesje ook niet op de hak nemen, maar haar slechts attenderen op de of alle feitelijke gegevens.
Om ergens een oordeel over te kunnen vellen, dient een mens er meer van te weten dan slechts dat wat oppervlakkig zichtbaar is.
+1quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:18 schreef DeKenau het volgende:
[..]
Juist , daarom vind ik jouw post met speciale noot naar 2 personen erg jammer .
Opgelost. Kan het nu weer over Relie Rienk gaan.*O*quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je reageert dus niet meer op mijn post. Begin er een duidelijk patroon in te zien. Als het moeilijk voor je word om iets toe te moeten geven reageer je niet meer. Prima hoor, so be it then.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |