quote:
Op zondag 18 mei 2014 18:32 schreef Ubershave het volgende:Die Chinese rommel van ¤2,50 kun je gewoon niet serieus nemen wat kwaliteit betreft. Je koopt het, als je geluk hebt een jaartje later staat het allemaal te rammelen en te doen en dan sta je stevig te balen.
Wat is de langste periode dat jij een krabber gebruikt hebt? Ik geloof niet dat jij ooit een Chinese krabber zes maanden lang gebruikt hebt, om echt een oordeel te kunnen geven over de bouwkwaliteit van zo'n krabber.
Want ik lees vooral vooroordelen, zonder dat er eigenlijk een goede onderbouwing bij zit waarom het rommel zou zijn, want iedereen snap wel dat een krabber van ¤ 2,50 minder luxe is dan eentje van ¤ 30 maar het gaat zich om de functionaliteit van zo'n krabber en niet of ie door elfjes onder maanlicht geproduceerd is.
quote:
Als je gewoon een beetje plezier van je aankoop wilt hebben, investeer dan gewoon in een beetje kwaliteit en ga niet het meest essentiële stuk hardware van de hele scheerervaring lopen kapot bezuinigen. Dat je zo nodig op cremes en zepen wil bezuinigen, prima. Maar niet op je hardware, das gewoon zonde.
Zo'n Chinese Gillette Tech of een Weishi 9306 zijn ook gewoon van goede kwaliteit, vooral wat je ervoor betaald, of denk jij dat mensen een verchroomd handvat verwachten bij een krabber van ¤ 2,50? Zelfs een Gillette Fusion van zo'n ¤ 10 heeft een plastic handvat maar toch word deze gebruikt door hele volksstammen.
Ik denk dat je gewoon kwaliteit en luxe met elkaar verward

Want mijn Chinese Gillette Tech heb ik al meer dan een jaar en ook echt een hele tijd intensief gebruikt, ik ben namelijk geen persoon die vaak wisselt van hardware

quote:
Je kan vanaf de ¤20,- gewoon al een kwalitatieve luxe krabber krijgen waar je JAREN plezier van hebt.
De Pearls/Cadets, Merkurs, Muhles, Edwin Jaggers zijn allemaal prima dingen voor een heel redelijke prijs. Diverse vintage Gilettes die allemaal stuk voor stuk oerdegelijk zijn en build-to-last zijn ook allemaal voor leuk geld te krijgen. De Parkers zijn gangbaar, maar ook daar hoor je nog wel eens wat klachten over. Met name het TTO systeem wat je om de zoveel beurten weer aan moet draaien omdat het los komt.
Je kunt ook jaren plezier hebben van een Chinese Gillette Tech, natuurlijk zijn het niet meer de Gillette Tech's van vroeger, maar het zijn wel nieuwe van goede kwaliteit.
Want je doet eigenlijk net alsof al die budget krabbers niet deugen, en dat is gewoon niet waar en de ervaringen die men bijvoorbeeld met die Chinese Gillette Tech liegen ook niet. Of koop jij ook direct een iPhone 5S terwijl een Nexus 5 dezelfde functionaliteit bied maar dan minder luxe?
Maar goed webwinkels zijn natuurlijk blij om jou als klant te hebben

quote:
Op zondag 18 mei 2014 18:07 schreef IPA35 het volgende:[..]
Ik kocht destijds een Mühle R106, dat is een R89 maar dan met zwart handvat. Dit ding was ¤32.
Als je dat al te duur vindt, tsja. Wat kost een doosje Gilette dingen met 5 mesjes je? Juist ja.
Proraso ken ik niet, ik bedoel ik weet dat het heel populair is, maar ik heb het nooit gebruikt. Dat menthol spul verdooft je gezicht en ik voel liever waar ik met mijn mes bezig ben om de een of andere reden

.
Maar toch... Wat kost een bus scheerschuim je? Een pot TOBS (dus van een wat hoger segment) gaat veel langer mee dan zo'n bus dus ook dat is goedkoper.
Als je echt gierig wilt zijn koop je een tablet Vergulde Hand. Maar toch willen mensen het onderste uit de kan met hun krabber terwijl je toch wel geld gaat besparen...
Ik kocht destijd een Edwin Jagger DE89L, maar misschien had ik wel een andere krabber gekocht als iemand me destijds verteld zou hebben dat je voor ¤ 2,50 ook een krabber kan kopen welke van goede kwaliteit is.
Maar de investering is het inderdaad wel waard wat mij betreft, maar ik zou zo'n bedrag geen twee keer uitgeven een keer is meer dan genoeg. Mauw zo koud voelt Proraso helemaal niet aan Ingram Scheercreme voelt veel kouder aan.
Maar ik denk niet dat je het gierig zou moeten noemen, maar gewoon meer omdat mensen niet direct er ¤ 20 a ¤ 50 tegen aan willen gooien omdat ze onzeker zijn of het klassiek scheren wel wat voor ze is.
[ Bericht 21% gewijzigd door Diqiu-Long op 18-05-2014 19:18:42 ]