abonnement Unibet Coolblue
pi_140082836
Ik wil me ook weleens gaan wagen aan het klassieke scheren, maar kom er niet echt uit welk apparaat ik moet kopen.

Ik vind de Scheerset Pearl TP SHD31B erg mooi: http://www.barbieredifiga(...)=1_23&product_id=598

Maar die is best prijzig en dan heb ik nog geen kwast en bakje.

Ik lees dat de Weishi 9306 erg goed is als beginners houder en dan zie ik dit op ebay, voor de helft van de prijs van de Pearl: http://www.ebay.nl/itm/Do(...)&hash=item53fc1e311d

Misschien iets minder fancy maar wel heel compleet.

Ik zie dat de Weishi maar 55 gram zwaar is terwijl de Pearl 82 gram weegt. Betekent een zwaarder gewicht ook meer kans op snij wondjes?

Het liefst zou ik iets hebben met een luxe houten handvat, maar die kom ik eigenlijk uberhaupt niet tegen binnen een redelijke prijsklasse, tips daarvoor zijn ook welkom (Zoiets: http://www.fendrihan.com/(...)od-handle-p-859.html) Ik wil in elk geval gaan voor een TTO. Ik zag ook dat er mesjes zijn met 'settings', is dat misschien handig voor een beginner, of juist te complex? Daarmee stel ik de hoek van het mesje in denk ik?

En nog een beginners vraag: Wat doe je als je snijwondjes hebt? Aluin?

Als scheerzeep wil ik de Vergulde Hand gebruiken, aangezien dat iets is dat mijn opa vroeger ook gebruikte. Ik gebruik daar nu ook de spuitbussen van.

Heb ik als beginner ook echt meteen een kwastje nodig, of kan ik ook beginnen zonder om te zien of het wat is?

Alvast bedankt voor jullie advies!
pi_140083302
Je kunt ook naar de Chinese Gillette Tech kijken, voor minder dan ¤ 2,50 kopen inclusief verzendkosten.

http://www.tinydeal.com/g(...)ng=1&sk=1249835587Og

Maar goed ik zou eerdere een Edwin Jagger kopen dan een Pearl ;) Hoe goed die dingen ook zijn vind ik Edwin Jagers luxer uit zien, en ze zijn net vijf euro duurdere maar dan heb je wel echt een in Engeland gemaakte luxe krabber.

Ik heb er nu drie, en alle drie zien er luxe uit en goed afgewerkt ;) Maar als het puur om scheren gaat dan doet een Chinese Gillette Tech het net zo goed, maar persoonlijk gebruik ik liever mijn Edwin Jaggers, die zijn wat zwaardere en een tikkeltje meer agressief, maar niet te.

[ Bericht 29% gewijzigd door Diqiu-Long op 18-05-2014 11:35:28 ]
  zondag 18 mei 2014 @ 11:50:48 #228
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140083773
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:02 schreef Sannr_ het volgende:
Ik wil me ook weleens gaan wagen aan het klassieke scheren, maar kom er niet echt uit welk apparaat ik moet kopen.

Ik vind de Scheerset Pearl TP SHD31B erg mooi: http://www.barbieredifiga(...)=1_23&product_id=598

Maar die is best prijzig en dan heb ik nog geen kwast en bakje.

Ik lees dat de Weishi 9306 erg goed is als beginners houder en dan zie ik dit op ebay, voor de helft van de prijs van de Pearl: http://www.ebay.nl/itm/Do(...)&hash=item53fc1e311d

Misschien iets minder fancy maar wel heel compleet.

Ik zie dat de Weishi maar 55 gram zwaar is terwijl de Pearl 82 gram weegt. Betekent een zwaarder gewicht ook meer kans op snij wondjes?

Het liefst zou ik iets hebben met een luxe houten handvat, maar die kom ik eigenlijk uberhaupt niet tegen binnen een redelijke prijsklasse, tips daarvoor zijn ook welkom (Zoiets: http://www.fendrihan.com/(...)od-handle-p-859.html) Ik wil in elk geval gaan voor een TTO. Ik zag ook dat er mesjes zijn met 'settings', is dat misschien handig voor een beginner, of juist te complex? Daarmee stel ik de hoek van het mesje in denk ik?

En nog een beginners vraag: Wat doe je als je snijwondjes hebt? Aluin?

Als scheerzeep wil ik de Vergulde Hand gebruiken, aangezien dat iets is dat mijn opa vroeger ook gebruikte. Ik gebruik daar nu ook de spuitbussen van.

Heb ik als beginner ook echt meteen een kwastje nodig, of kan ik ook beginnen zonder om te zien of het wat is?

Alvast bedankt voor jullie advies!
ik zou je een verstelbare krabber aanraden, die kan je als beginner op mild zetten en later minder mild tot agressief als je er aan toe bent, tenzij je meerdere krabbers wil kopen.
voor schuim zou ik palmolive aanraden is veel makkelijker schuim maken dan DVH.

Een trekpleister kwast kost iets van 4 euro en dan heb je een goede kwaliteit kwast.
Voor wondjes gebuik je idd een aluin blok.
pi_140083840
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik zou je een verstelbare krabber aanraden, die kan je als beginner op mild zetten en later minder mild tot agressief als je er aan toe bent, tenzij je meerdere krabbers wil kopen.
voor schuim zou ik palmolive aanraden is veel makkelijker schuim maken dan DVH.

Een trekpleister kwast kost iets van 4 euro en dan heb je een goede kwaliteit kwast.
Voor wondjes gebuik je idd een aluin blok.
Bedankt voor je tips! ff opzoeken waar hier een trekpleister zit...

De Vergulde Hand heeft een geur die herinneringen oproept, dus die wel ik graag. Moet ik hiervoor misschien juist een hardere of zachtere kwast hebben?

Welke verstelbare krabber is een aanrader?
  zondag 18 mei 2014 @ 12:16:29 #230
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_140084412
Nou ja, dan kun je ook beginnen met een tube DVH scheercrème.
Dat klopt net wat makkelijker als beginner.
  zondag 18 mei 2014 @ 12:39:00 #231
97745 Thorical
finding a way
pi_140085113
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:53 schreef Sannr_ het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips! ff opzoeken waar hier een trekpleister zit...

De Vergulde Hand heeft een geur die herinneringen oproept, dus die wel ik graag. Moet ik hiervoor misschien juist een hardere of zachtere kwast hebben?

Welke verstelbare krabber is een aanrader?
De trekpleister kwast is goed, dat krabbertje van http://www.tinydeal.com/g(...)ng=1&sk=1249835587Og ook
Als er een Turkse supermarkt in de buurt is kijk dan ook eens naar spullen van Arko. Kost geen drol en werken wel.
Scheermesjes kijk eens bij de Hema of zie wat Astra's te scoren.
Ga na een half jaar maar eens kijken of je techniek al zover is dat Je een echte Joris krabber wil kopen.
Maar probeer in 1e instantie het aantal variabelen zo beperkt mogelijk te houden. Ik raad je dan ook af om meteen een verstelbare krabber te kopen.
Over een paar maanden is er weer een samenkoop aktie voor Lord producten dus ook de L6 krabber bij de Shavingsociety. Google maar eens naar deze krabber.
Scheer ze.
pi_140085217
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:53 schreef Sannr_ het volgende:

[..]
Welke verstelbare krabber is een aanrader?
Geen die zijn gewoon peperduur, vooral als je net begint en nog niet de aankoop verslaving van klassieke scheerproducten op gelopen hebt ;) .

De krabbers die al genoemd werden, Edwin Jagger, Chinese Gillette Tech, Wilkinson Sword Classic, Pearl etc hebben geloof ik allemaal zeg maar een goede balans voor beginners, niet te agressief en niet te mild.

En ik persoonlijk verkies dan ook Palmolive Classic Scheercrème of Scheerstaaf boven DVH, net zo duur maar ik vind het toch net wat beter werken. Voor een scheerkwast zou je ook kunnen kijken voor Virginiasheng op eBay, die dashaar scheerkwasten bieden veel waar voor geld.

[ Bericht 26% gewijzigd door Diqiu-Long op 18-05-2014 12:47:55 ]
pi_140086179
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:16 schreef Twiitch het volgende:
Nou ja, dan kun je ook beginnen met een tube DVH scheercrème.
Dat klopt net wat makkelijker als beginner.
Goeie tip, wist niet dat er ook tubes bestonden!

quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:39 schreef Thorical het volgende:

[..]

De trekpleister kwast is goed, dat krabbertje van http://www.tinydeal.com/g(...)ng=1&sk=1249835587Og ook
Als er een Turkse supermarkt in de buurt is kijk dan ook eens naar spullen van Arko. Kost geen drol en werken wel.
Scheermesjes kijk eens bij de Hema of zie wat Astra's te scoren.
Ga na een half jaar maar eens kijken of je techniek al zover is dat Je een echte Joris[ afbeelding ] krabber wil kopen.
Maar probeer in 1e instantie het aantal variabelen zo beperkt mogelijk te houden. Ik raad je dan ook af om meteen een verstelbare krabber te kopen.
Over een paar maanden is er weer een samenkoop aktie voor Lord producten dus ook de L6 krabber bij de Shavingsociety. Google maar eens naar deze krabber.
Scheer ze.
Die Joris wordt t nooit denk ik, maar is meer om een beetje te laten zien wat ik wel mooi zou vinden. Ik ga die Lord ff googlen ook, kan je die tinydeal url nog een keer posten, want die link is iets mis mee. Lord L6 ga ik ook ff googlen, is die beter dan de bovengenoemde krabbers? Wat is een goed gewicht? En bestaan er ook krabbers waar je net als bij computermuizen zelf het gewicht en de balans kan bepalen met losse gewichtjes?
pi_140086279
Hier heb je een werkende link met direct de euro als valuta ;) Dan betaal je ¤ 2,42 voor die Chinese Gillette Tech en heb je hem over zo'n drie weken thuis ;)
pi_140086356
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hier heb je een werkende link met direct de euro als valuta ;) Dan betaal je ¤ 2,42 voor die Chinese Gillette Tech en heb je hem over zo'n drie weken thuis ;)
Thanx! Maar dat is helaas geen TTO, maar chinese kopieen van dit soort producten zijn vaak dus best okee?
pi_140086415
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:19 schreef Sannr_ het volgende:

[..]

Thanx! Maar dat is helaas geen TTO, maar chinese kopieen van dit soort producten zijn vaak dus best okee?
Dit is de real deal, Weishi is inderdaad een immitatie van een Gillette Super Speed ;) En als je de 9306 koopt dan heb je goeie. Maar de gelinkte krabber is een echte originele Gillette ;)

TTO's zijn inderdaad wel handig i.v.m. met wisselen van het mesje, maar voor de rest zijn ze niet beter dan driedelige krabbers ofzo.
  zondag 18 mei 2014 @ 13:53:36 #237
97745 Thorical
finding a way
pi_140087346
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:21 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dit is de real deal, Weishi is inderdaad een immitatie van een Gillette Super Speed ;) En als je de 9306 koopt dan heb je goeie. Maar de gelinkte krabber is een echte originele Gillette ;)

TTO's zijn inderdaad wel handig i.v.m. met wisselen van het mesje, maar voor de rest zijn ze niet beter dan driedelige krabbers ofzo.
Ik heb zo'n Weisi gunmetal in de kast liggen. Na een maand of wat kwam ik er achter dat hij wel heel mild was, ik kon me iedere dag kon scheren.
En hoe vaak open je nou een scheermes? Een kwartslag na het scheren om het zeep eraf te spoelen en na 3 of meer scheerbeurten om van mesje te wisselen.
Het voordeel van een TTO vind ik minimaal.
pi_140087424
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:53 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik heb zo'n Weisi gunmetal in de kast liggen. Na een maand of wat kwam ik er achter dat hij wel heel mild was, ik kon me iedere dag kon scheren.
En hoe vaak open je nou een scheermes? Een kwartslag na het scheren om het zeep eraf te spoelen en na 3 of meer scheerbeurten om van mesje te wisselen.
Het voordeel van een TTO vind ik minimaal.
Ik scheer me nu ook elke dag, dat zal toch niet anders worden? Het is niet alsof de haartjes opeens minder hard groeien?
pi_140087503
Gekocht en inmiddels ontvangen in de categorie low budget:
http://www.ebay.com/itm/M(...)&hash=item3f34443d79

Weinig agressief, overtreft al mijn verwachtingen. Een aanrader om eens klassiek scheren uit te proberen.
pi_140087817
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 13:53 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ik heb zo'n Weisi gunmetal in de kast liggen. Na een maand of wat kwam ik er achter dat hij wel heel mild was, ik kon me iedere dag kon scheren.
En hoe vaak open je nou een scheermes? Een kwartslag na het scheren om het zeep eraf te spoelen en na 3 of meer scheerbeurten om van mesje te wisselen.
Het voordeel van een TTO vind ik minimaal.
Ik heb de mijne toen verkocht om ik hem te mild vond ;) Maar ik ben eens dat het voordeel van een TTO minimaal is.

quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:00 schreef BoyB het volgende:
Gekocht en inmiddels ontvangen in de categorie low budget:
http://www.ebay.com/itm/M(...)&hash=item3f34443d79

Weinig agressief, overtreft al mijn verwachtingen. Een aanrader om eens klassiek scheren uit te proberen.
Dat is een Nanjie en die staan toch als niet zo goed bekend hoor ;) Google maar eens voor de grap op Nanjie krabber.

Voor hetzelfde geld kun je gewoon beter een Chinese Gillette Tech kopen ;) Al heb ik de Nanjie zwlf nooit getest, maar dat is meer omdat het mij wel duidelijk is dat het niet zo'n goede TTO krabber is.
  zondag 18 mei 2014 @ 14:33:48 #241
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140088553
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Geen die zijn gewoon peperduur, vooral als je net begint en nog niet de aankoop verslaving van klassieke scheerproducten op gelopen hebt ;) .

De krabbers die al genoemd werden, Edwin Jagger, Chinese Gillette Tech, Wilkinson Sword Classic, Pearl etc hebben geloof ik allemaal zeg maar een goede balans voor beginners, niet te agressief en niet te mild.

En ik persoonlijk verkies dan ook Palmolive Classic Scheercrème of Scheerstaaf boven DVH, net zo duur maar ik vind het toch net wat beter werken. Voor een scheerkwast zou je ook kunnen kijken voor Virginiasheng op eBay, die dashaar scheerkwasten bieden veel waar voor geld.
Goede tip, die Virginia Shaving Beauty :Y Ik heb net deze set besteld *O*

Ik zocht al wat langer naar een betaalbare dashaar kwast, en zo'n standaard+kommetje (alhoewel klein) is ook wel praktisch. Kan ik mooi alles bij elkaar zetten :Y
  zondag 18 mei 2014 @ 14:37:06 #242
258860 Cliffy
Groovy!
pi_140088698
quote:
10s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:33 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Goede tip, die Virginia Shaving Beauty :Y Ik heb net deze set besteld *O*

Ik zocht al wat langer naar een betaalbare dashaar kwast, en zo'n standaard+kommetje (alhoewel klein) is ook wel praktisch. Kan ik mooi alles bij elkaar zetten :Y
Ik heb afgelopen week mijn kwast daarvan ontvangen, geen silvertip, een trapje "minder" volgens mij, prima ding hoor ^O^
pi_140088758
quote:
10s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:33 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Goede tip, die Virginia Shaving Beauty :Y Ik heb net deze set besteld *O*

Ik zocht al wat langer naar een betaalbare dashaar kwast, en zo'n standaard+kommetje (alhoewel klein) is ook wel praktisch. Kan ik mooi alles bij elkaar zetten :Y
Ik gebruik zelf al sinds het begin van het jaar een Virginiasheng Finest Badger scheerkwast, en die werkt echt goed :) Op mijn blog kun je er een review / artikel over vinden.
pi_140089383
Wat zijn jullie ervaringen met de Parker 99R?
  zondag 18 mei 2014 @ 15:13:07 #245
158414 Firenzo
Bakfiets
pi_140089790
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 11:53 schreef Sannr_ het volgende:

[..]

De Vergulde Hand heeft een geur die herinneringen oproept, dus die wel ik graag. Moet ik hiervoor misschien juist een hardere of zachtere kwast hebben?

Ik zou zeker de Palmolive cream (sub ¤2) ook eens proberen. Ik vond de DVH erg droog/trekken. Bovendien is de Palmolive cream erg makkelijk om goed te latheren.

Ik heb overigens vrij vlot een Edwin Jagger DE89 gekocht; die is behoorlijk geprijsd (¤21) en erg goed afgewerkt.

edit: hm, had wat posts over het hoofd gezien dus dit is wat overbodig.
Immer.
  zondag 18 mei 2014 @ 15:15:53 #246
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140089862
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:13 schreef Firenzo het volgende:

[..]

Ik zou zeker de Palmolive cream (sub ¤2) ook eens proberen. Ik vond de DVH erg droog/trekken. Bovendien is de Palmolive cream erg makkelijk om goed te latheren.
Hier kan ik me volledig bij aansluiten. De Palmolive stick werkt al fijner dan DVH, maar de cream is nog nét dat beetje fijner :Y
pi_140089919
quote:
10s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:15 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Hier kan ik me volledig bij aansluiten. De Palmolive stick werkt al fijner dan DVH, maar de cream is nog nét dat beetje fijner :Y
Bij buitenlanders is De Vergulde Hand om een of andere reden wel erg populair.
  zondag 18 mei 2014 @ 15:42:49 #248
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_140090556
quote:
10s.gif Op zondag 18 mei 2014 14:33 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Goede tip, die Virginia Shaving Beauty :Y Ik heb net deze set besteld *O*

Ik zocht al wat langer naar een betaalbare dashaar kwast, en zo'n standaard+kommetje (alhoewel klein) is ook wel praktisch. Kan ik mooi alles bij elkaar zetten :Y
Dat is precies dezelfde die ik heb gekocht.
Op zich prima voor de prijs, maar ik vind hem ERG floppy. Gebruik nu eigenlijk alleen m'n Omega 49, behalve bij echt zachte crèmes.

Het kommetje is trouwens echt te klein. Mijne past er, nu hij is ingewerkt, niet meer in.

quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:18 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Bij buitenlanders is De Vergulde Hand om een of andere reden wel erg populair.
Het komt van ver hé.
Durf te wedden dat de gemiddelde Italiaanse scheerder niet zo enthousiast is over Proraso als de rest van de wereld lijkt te zijn :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Twiitch op 18-05-2014 15:48:10 ]
pi_140091052
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 12:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Geen die zijn gewoon peperduur, vooral als je net begint en nog niet de aankoop verslaving van klassieke scheerproducten op gelopen hebt ;) .

De krabbers die al genoemd werden, Edwin Jagger, Chinese Gillette Tech, Wilkinson Sword Classic, Pearl etc hebben geloof ik allemaal zeg maar een goede balans voor beginners, niet te agressief en niet te mild.
Dus omdat ze duur zijn, zijn ze ongeschikt? :X
Sommige mensen kopen een Merkur Progress en hebben nooit meer wat anders nodig.
Die dingen zijn ongeveer een tientje duurder dan een andere veelgebruikte krabber, de Merkur 34C.
En het zijn verdomd goede krabbers, voor zowel beginners als gevorderden.
  zondag 18 mei 2014 @ 16:07:17 #250
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_140091419
quote:
7s.gif Op zondag 18 mei 2014 15:42 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat is precies dezelfde die ik heb gekocht.
Op zich prima voor de prijs, maar ik vind hem ERG floppy. Gebruik nu eigenlijk alleen m'n Omega 49, behalve bij echt zachte crèmes.

Het kommetje is trouwens echt te klein. Mijne past er, nu hij is ingewerkt, niet meer in.
Altijd mooie reviews als je net besteld hebt _O- Ik ben benieuwd, maar de stugge varkenshaar kwast die ik nu heb bevalt in ieder geval niet zo goed :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')