Ja, doe eens een gok.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nu moet ik zeker gaan raden welke schimmel dit is?
Brood met een beetje schimmels is echt niet levensbedreigend hoorquote:Op woensdag 30 april 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook al maak je je geen zorgen om een voedselvergifiting, wat meestal (soms wel!) niet ernstig is maar wel erg vervelend is, dan nog zou je zeggen dat je dat niet eet wegens de vieze smaak. Ik kan me wel voorstellen dat je het beschimmelde stuk verwijdert en de rest opeet.
Iets wat betrokken is bij een vergistingsproces van suiker naar ethanol.quote:
Ligt er geheel aan wat voor schimmel.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Brood met een beetje schimmels is echt niet levensbedreigend hoor. Het smaakt wat naar eendenkroos heb ik me laten vertellen maar gevaarlijk is het niet.
Je moet niet denken dat ik het met plezier op eet, maar soms moet je wat.
Yep.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Iets wat betrokken is bij een vergistingsproces van suiker naar ethanol.
Zolang er geen rhizoctonia op zit ben ik een tevreden mens.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:39 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ligt er geheel aan wat voor schimmel.
Tenzij je net allergisch bent voor die schimmel of je slecht reageert op een toxine die de bacteriën produceren die dit een fijne voedingsbodem vinden. Ja, dat is net zo zeldzaam als zeldzame voedselallergieën maar het kan dus wel een probleem zijn. Ook een gewone voedselvergifiting kan vervelende gevolgen hebben, ik spreek uit ervaring. En nee, ik heb het nu niet over hoe vervelend het is om heel je maaginhoud leeg te kotsen en 25 keer in een week de toiletpot vol te schijten met diarree.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Brood met een beetje schimmels is echt niet levensbedreigend hoor
Ben je impotent geworden door het eten van beschimmeld brood dan?quote:Op woensdag 30 april 2014 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Tenzij je net allergisch bent voor die schimmel of de bacteriën die dit een fijne voedingsbodem vinden. Ja, dat is net zo zeldzaam als zeldzame voedselallergieën maar het kan dus wel een probleem zijn. Ook een gewone voedselvergifiting kan vervelende gevolgen hebben, ik spreek uit ervaring. En nee, ik heb het nu niet over hoe vervelend het is om heel je maaginhoud leeg te kotsen en 25 keer in een week de toiletpot vol te schijten met diarree.
Je neemt wel een gok met iedere beschimmelde hap.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Zolang er geen rhizoctonia op zit ben ik een tevreden mens.
quote:Op woensdag 30 april 2014 22:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Niks mis mee. Expres beschimmelde kaas is ook gewoon te koop.
Zo ernstig is het nog net niet maar geloof me dat je het niet wil meemaken.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:42 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ben je impotent geworden door het eten van beschimmeld brood dan?
Living on the edge, je weet hoe ik ben.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je neemt wel een gok met iedere beschimmelde hap.
Precies. De kans is 99% of iets dergelijks dat ik hier verder niets van zal gaan merken maar ja, je zal maar net de pech hebben met die schimmel of bacterieën die daar op zitten. Ik neem het risico niet.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je neemt wel een gok met iedere beschimmelde hap.
Er kan ook een schimmel of bacterie op zitten die je verteringsstelsel kunnen overleven en vervolgens je darmcultuur in onbalans kunnen brengen. Dan heb je ook eem probleem.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Tenzij je net allergisch bent voor die schimmel of je slecht reageert op een toxine die de bacteriën produceren die dit een fijne voedingsbodem vinden. Ja, dat is net zo zeldzaam als zeldzame voedselallergieën maar het kan dus wel een probleem zijn. Ook een gewone voedselvergifiting kan vervelende gevolgen hebben, ik spreek uit ervaring. En nee, ik heb het nu niet over hoe vervelend het is om heel je maaginhoud leeg te kotsen en 25 keer in een week de toiletpot vol te schijten met diarree.
Echt iets voor een fokker om het toch te eten.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:44 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Living on the edge, je weet hoe ik ben.
Ik eet geen brood waar meer schimmel op zit dan geen schimmel, maar als er een klein beetje schimmel op zit vertrouw ik wel op m'n immuunsysteem, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat niet doen of kunnen.
Nee, eigenlijk weet ik totaal niet hoe je bent.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:44 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik eet geen brood waar meer schimmel op zit dan geen schimmel, maar als er een klein beetje schimmel op zit vertrouw ik wel op m'n immuunsysteem, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dat niet doen of kunnen.
Dat kan je ook doen door te gaan skaten op een halfpipe, kitesurfen, kajakken in wild water of iets dergelijks. Dat is misschien een wat zinvollere manier van on the edge leven.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:44 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Daar kan ik mij bij jou nou helemaal niks bij voorstellen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dit zeg ik als iemand die zelf de nodige risico's heeft genomen met bepaalde activiteiten.
Ooh boo fucking hoo. Als mensen gewoon eens stoppen met dat klinische gedoe worden we met z'n alle weer wat sterke en gooien we bovendien minder voedsel weg.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:45 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Echt iets voor een fokker om het toch te eten.
Ik weet het. Daarover gesproken, het is jammer dat er nog steeds huisartsen antibiotica geven voor iets onbenulligs.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er kan ook een schimmel of bacterie op zitten die je verteringsstelsel kunnen overleven en vervolgens je darmcultuur in onbalans kunnen brengen. Dan heb je ook eem probleem.
Gadverdamme, dat brood stinkt dan toch ook hartstikke mufquote:Op woensdag 30 april 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook al maak je je geen zorgen om een voedselvergifiting, wat meestal (soms wel!) niet ernstig is maar wel erg vervelend is, dan nog zou je zeggen dat je dat niet eet wegens de vieze smaak. Ik kan me wel voorstellen dat je het beschimmelde stuk verwijdert en de rest opeet.
Kitesurfen is levensgevaarlijk. Een vriend van me deed dat een keer en werd toen geraakt door een vliegtuig van Malaysia airlines, morsdood die vent. Laat mij maar beschimmeld brood eten.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan je ook doen door te gaan skaten op een halfpipe, kitesurfen, kajakken in wild water of iets dergelijks. Dat is misschien een wat zinvollere manier van on the edge leven.
Dit zeg ik als iemand die zelf de nodige risico's heeft genomen met bepaalde activiteiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |