abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:44:32 #176
400532 Forbry
Tja ...
pi_140021938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:30 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Dat kon hij ook niet van tevoren weten, ik vond trouwens dat dat de serie echt goed maakte. Al in de 1e aflevering ging het compleet mis, dan staan ze daar net hun eerste batch te koken en allebei bijna vermoord op dag een.

Op een gegeven moment zat Walt er gewoon te diep in, no way back, en tja; hele gezin verwoest; breaking bad is dan ook geen sprookje met een hele happy ending.
Wilde er mee zeggen dat ook dat gegeven Walt juist een loser maakt, maar ben het met je eens hoor... dat was zeker goed/boeiend aan de serie, absoluut! :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 16-05-2014 15:49:49 ]
Tails tell tales
pi_140022123
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 06:48 schreef starla het volgende:

[..]

Precies, iedereen komt er slecht af, ook Jesse. Wat heeft hij? Hij is nog steeds verdachte in de zaak Heisenberg, hij heeft nergens naar toe te gaan, behalve z'n zielige junkleventje, ook hij heeft zijn familie verloren door de drugs en de 2 vrouwen waarom hij gaf (excluis moeder), geen geld. En waar staat hij bekend om later?

Als hij niet gepakt wordt als een junk.
Als hij gepakt wordt als een methcook die alleen maar samenwerkte met de grote Heisenberg.

Veel eer aan Jesse valt er niet te behalen, die jongen kan z'n leven gewoon niet oppakken.

De enige hele grote plus voor Jesse is dat hij Walt niet vermoordde. Dát is zijn gewin, een moraal gewin.

Dus walt is de morele loser, maar wint veel.

Jesse is de morele winner, maar verliest nagenoeg alles.

Which one would you pick?
Jesse heeft inderdaad wel een gigantisch probleem nu, zijn vingerafdrukken staan natuurlijk over dat hele lab.

Als hij gaat vluchten moet hij dat snel doen, ik denk niet dat hij Brock nog kan halen oid om voor te zorgen, dat is al te laat.

Ik vind Jesse overigens de betere van de 2, toont veel meer echte emotie en moorden gaat hem niet in de koude kleren zitten zoals bij Walt.
pi_140022348
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:44 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wilde er mee zeggen dat ook dat gegeven Walt juist een loser maakt, maar ben het met je eens hoor... dat was zeker goed/boeiend aan de serie, absoluut! :Y
Ja, als familieman compleet mislukt en in de onderwereld een absolute kingpin. Op 't end genoot hij daar toch wel van denk ik, op een gegeven moment had hij eindelijk vrij spel om te doen wat hij wilde zonder dat Skyler hem lastig viel.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:54:00 #179
400532 Forbry
Tja ...
pi_140022380
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:53 schreef starla het volgende:

Que?

Bijna 10.000.000 dollar voor z'n zoon/kinderen en de faam van de grootste metchcook ooit?

Wat heeft Jesse? Een verpauperd pand dat hij niet meer kan betalen omdat hij niets meer heeft. Het enige z'n moraal (hoewel hij natuurlijk ook iemand heeft vermoord in de serie en medeplichtig was aan meerdere moorden, een crackhead is met foute vrienden enzovoorts dus hoezo een engel) en verder...euhmm...niets?
Ik heb niemand zien schrijven dat Jesse een engel is :?

Laten we het er verder maar op houden dat jouw kijk op de serie (en hoogstwaarschijnlijk ook op het echte leven?) behoorlijk verschilt van die van mij. :)
Tails tell tales
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:05:05 #180
400532 Forbry
Tja ...
pi_140022897
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:53 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Ja, als familieman compleet mislukt en in de onderwereld een absolute kingpin. Op 't end genoot hij daar toch wel van denk ik, op een gegeven moment had hij eindelijk vrij spel om te doen wat hij wilde zonder dat Skyler hem lastig viel.
Als kingpin was/is hij uiteindelijk ook niet echt geslaagd (dan had hij de situatie binnen dat wereldje namelijk veel beter onder controle gehad) en ja, het was duidelijk én cruciaal voor de serie en zijn karakter(ontwikkeling) dat hij daar op een gegeven moment wel erg van genoot.
Tails tell tales
pi_140022932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 15:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik heb niemand zien schrijven dat Jesse een engel is :?

Laten we het er verder maar op houden dat jouw kijk op de serie (en hoogstwaarschijnlijk ook op het echte leven?) behoorlijk verschilt van die van mij. :)
Ja, iedereen interpreteert zaken/situaties anders en inderdaad; ook in het echte leven. Als iedereen hetzelfde was, was het verdomd saai.

Als kingpin vond ik hem zeker geslaagd. Er zijn geen garanties in het leven, laat staan in de misdaad. Dus alles onder controle hebben is wel erg optimistisch. Niemand heeft zijn leven volledig onder controle, ook de john does niet.

In Walts geval was het duidelijk een gevalletje: it's better to burn out, than fade away.

'Freedom is never having to say you're sorry'

[ Bericht 9% gewijzigd door starla op 16-05-2014 16:11:58 ]
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:11:03 #182
400532 Forbry
Tja ...
pi_140023195
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:05 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, iedereen interpreteert zaken/situaties anders en inderdaad; ook in het echte leven. Als iedereen hetzelfde was, was het verdomd saai.

Als kingpin vond ik hem zeker geslaagd. Er zijn geen garanties in het leven, laat staan in de misdaad. Dus alles onder controle hebben is wel erg optimistisch. Niemand heeft zijn leven volledig onder controle, ook de john does niet.

In Walts geval was het duidelijk een gevalletje: it's better to burn out, than fade away.
Tussen "volledig onder controle hebben" (met jouw standpunt daarover ben ik het eens) en de controle die Walt (uiteindelijk) had, zit wat mij betreft erg veel (té veel) ruimte om dat "geslaagd" te noemen. Nee, ook in dat opzicht vond ik hem (uiteindelijk) best wel een loser.
Tails tell tales
pi_140023405
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:11 schreef Forbry het volgende:

[..]

Tussen "volledig onder controle hebben" (met jouw standpunt daarover ben ik het eens) en de controle die Walt (uiteindelijk) had, zit wat mij betreft erg veel (té veel) ruimte om dat "geslaagd" te noemen. Nee, ook in dat opzicht vond ik hem (uiteindelijk) best wel een loser.
Ik dus niet. He owned the bitch. Hij was de alfa predator, the top of the food chain.

Politie afgetroefd, wraak op de neo-nazi's voor de dood van Hank, Jesse gered , 10.000.000 dollar voor z'n familie en de naam Heisenberg.

Op 1 of andere manier ben je voor mij dan geen loser. Maar meningen verschillen ;)
  vrijdag 16 mei 2014 @ 16:16:47 #184
400532 Forbry
Tja ...
pi_140023445
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:15 schreef starla het volgende:

[..]

Ik dus niet. He owned the bitch. Hij was de alfa predator, the top of the food chain.

Politie afgetroefd, wraak op de neo-nazi's voor de dood van Hank, Jesse gered , 10.000.000 dollar voor z'n familie en de naam Heisenberg.

Op 1 of andere manier ben je voor mij dan geen loser. Maar meningen verschillen ;)
Nou ja, hij was daar wel succesvoller in dan in het zijn van een sympathieke familieman... dat wil ik nog wel erkennen ;)
Tails tell tales
pi_140025300
Ik begon Walt te haten toen hij Brock had vergiftigd, ook al was het niet dodelijk, en ook dat hij altijd zeer ondankbaar was tegenover Saul, terwijl hij zonder Saul allang dood was.
pi_140025369
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 16:05 schreef Forbry het volgende:

[..]

Als kingpin was/is hij uiteindelijk ook niet echt geslaagd (dan had hij de situatie binnen dat wereldje namelijk veel beter onder controle gehad) en ja, het was duidelijk én cruciaal voor de serie en zijn karakter(ontwikkeling) dat hij daar op een gegeven moment wel erg van genoot.
Het is maar dat Walt de puurste meth kon maken, anders was hij allang dood. Hij had gewoon te weinig streetknowledge om dat wereldje perfect onder controle te hebben. Jesse kon dat nog een beetje aanvullen, maar 't is niks vergeleken met het niveau van bijv. drugskartel in Mexico, en Gus etc.
pi_140025596
Ik heb nooit echt haat gekoesterd tegen Walt, weet niet waarom. Ja, hij was uitermate evil, maar had toch een aandoenlijke kant. Bijna een two-face.

Nog sterker, dat was hij: de aandoenlijke doch gefaalde familieman zoals Forbry zegt (m'n hart brak echt in de 'but we're a family' scene) en de ijskoude drugskoning.

Die innerlijke strijd tussen deze twee persoonlijkheden is echt fantastisch weergegeven in deze serie en daarom kan ik geen haat koesteren tegen hem denk ik.
pi_140025713
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 17:12 schreef starla het volgende:
Ik heb nooit echt haat gekoesterd tegen Walt, weet niet waarom. Ja, hij was uitermate evil, maar had toch een aandoenlijke kant. Bijna een two-face.

Nog sterker, dat was hij: de aandoenlijke doch gefaalde familieman zoals Forbry zegt (m'n hart brak echt in de 'but we're a family' scene) en de ijskoude drugskoning.

Die innerlijke strijd tussen deze twee persoonlijkheden is echt fantastisch weergegeven in deze serie en daarom kan ik geen haat koesteren tegen hem denk ik.
Dat klopt idd. wel, en hij had altijd wel een goed excuus wanneer hij iets deed, maar toch. Ik vond 't net iets te ver gaan dat er kinderen bij werden betrokken, ook de dood van 't broertje van de moeder van brock. Helaas is dat gewoon de realiteit, drugskartels hebben schijt aan alles en iedereen en vermoorden kinderen als het moet.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 17:18:44 #189
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140025779
Ik vond iedereen wel tof. Maar ja tv hè?

Hetzelfde bij de Pablo Escobar serie.. ik vond hem ook tof terwijl in het echte leven hij niet snel genoeg werd doodgeschoten. Walt10 was dat.
reset
pi_140026213
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 17:18 schreef Individual het volgende:

Hetzelfde bij de Pablo Escobar serie.. ik vond hem ook tof terwijl in het echte leven hij niet snel genoeg werd doodgeschoten. Walt10 was dat.
Escobar maakte een miljoen per dag en hij voerde letterlijk oorlog tegen de regering, dat is idd. wel hele andere shit dan een walter white haha.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 17:46:43 #191
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140026761
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 17:31 schreef ChuckTaylor. het volgende:

[..]

Escobar maakte een miljoen per dag en hij voerde letterlijk oorlog tegen de regering, dat is idd. wel hele andere shit dan een walter white haha.
Met een geschat vermogen van $25 miljard had ie $1 miljoen per dag voor bijna 70 jaar lang moeten overhouden. :P
reset
pi_140027034
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 17:46 schreef Individual het volgende:

[..]

Met een geschat vermogen van $25 miljard had ie $1 miljoen per dag voor bijna 70 jaar lang moeten overhouden. :P
Volgens mij verwarde ik die quote met Klaas Bruinsma, die maakte in zijn hoogtijdagen 1 miljoen of meer per dag, als ik me niet vergis. Wel herinner ik me dat Escobar een bepaald percentage afschreef aan elastiekjes om de geldbundels te maken, tering :D
pi_140028675
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 17:18 schreef Individual het volgende:

Marie vond je ook tof? Best een prestatie. Ik had Jane wel wat langer in de serie willen zien.

Escobar serie ga ik wel aan beginnen, moet haast wel interessant zijn ondanks Spaanse taal.
pi_140029810
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:55 schreef Nober het volgende:

[..]

Marie vond je ook tof? Best een prestatie. Ik had Jane wel wat langer in de serie willen zien.

Escobar serie ga ik wel aan beginnen, moet haast wel interessant zijn ondanks Spaanse taal.
Ik ga er ook aan beginnen, had slechts twee docu's gezien over hem, maar een serie lijkt me veel gedetailleerder.
pi_140031203
quote:

[..]

Marie vond je ook tof? Best een prestatie.
Inderdaad, een kleptomane, manipulatief en verschrikkelijk control-freakish. Hey, bijna Walt eigenlijk _O-
  vrijdag 16 mei 2014 @ 20:35:45 #196
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140032351
quote:

[..]

Marie en Walt Jr vond ik wat zwakker, maar ze horen er ook gewoon bij.

BB geef ik een 9, maar Escobar een 9,8. Zoals Walt Tuco's kantoor en Gus opblaast blaast Pablo flatgebouwen en vliegtuigen op. Het is Spaans met Engelse ondertitels en dat zal niet voor iedereen werken, maar goddamn!!! 10x meer actie en het is nog eens waargebeurd ook.

Pablo zou pas in 2015 op netflix komen en ik weet niet of dat zo laat door de NL ondertitels komt.
reset
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:53:40 #197
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_140052378
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 20:35 schreef Individual het volgende:

[..]

BB geef ik een 9, maar Escobar een 9,8. Zoals Walt Tuco's kantoor en Gus opblaast blaast Pablo flatgebouwen en vliegtuigen op. Het is Spaans met Engelse ondertitels en dat zal niet voor iedereen werken, maar goddamn!!! 10x meer actie en het is nog eens waargebeurd ook.

Pablo zou pas in 2015 op netflix komen en ik weet niet of dat zo laat door de NL ondertitels komt.
Welke serie is dat dan? die van 2012?
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_140052484
quote:

[..]

Krijg je hier eigenlijk voor betaald? :')
  zaterdag 17 mei 2014 @ 13:59:31 #199
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_140052492
quote:

[..]

Hoe heet die serie? Als ik op pablo escobar zoek vind ik hem niet..
  zaterdag 17 mei 2014 @ 14:01:35 #200
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_140052528
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 13:53 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Welke serie is dat dan? die van 2012?
http://www.caracolinterna(...)cobar--the-drug-lord

Opgenomen in 2012 idd. In Argentinië is ie bv volgens mij dit jaar begonnen op tv en een doorslaand succes.
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')