abonnement Unibet Coolblue
pi_139969633
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:20 schreef starla het volgende:

[..]

Nah goed, daar had hij wel alle redenen voor. Maar doet er niet toe. Hij was wel een beetje een bitch yo.
:Y
Tails tell tales
pi_139973875
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:42 schreef Forbry het volgende:

[..]

:Y
Sure, een aantal keren zeker, maar in het begin niet (iirc).
pi_139973880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:38 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Wel een opvallende constatering, want achteraf is Walt de echte 'loser'.
Dat zie ik toch anders. Hij verliest inderdaad alles, maar hij zet alles op alles om z'n gezin te behouden. Jesse daarentegen zit liever stoned voor zich uit te kijken, dan dat hij iets onderneemt om z'n leven te verbeteren.
pi_139973907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 23:38 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Wel een opvallende constatering, want achteraf is Walt de echte 'loser'.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Ja, hij verliest zijn familie, is een koelbloedige moordenaar op het eind en gaat de pijp uit.

Maar je kunt ook zeggen dat hij veel gewonnen heeft: eigen keuzes maken (vrijheid), de beste worden in zijn vakgebied, faam behaald (wel negatief, maar zoals hij zelf zegt wordt hij nu niet herinnerd als een zielig mannetje dat wegkwijnt op een sterfbed maar als de grote Heisenberg), celstraf ontlopen etc.

Dat is het mooie van deze serie. De protagonist is tevens de antagonist.

Op moraal vlak is het zeker een loser, maar híj koos ervoor. Dat is zijn grote gewin. En dan sterven in een lab naast de grootste liefde in z'n leven: de scheikunde. De scheikunde die hem nooit in de steek liet, zoals zijn familie terecht deed.
I feel kinda Locrian today
pi_139973947
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 06:30 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Dat zie ik toch anders. Hij verliest inderdaad alles, maar hij zet alles op alles om z'n gezin te behouden. Jesse daarentegen zit liever stoned voor zich uit te kijken, dan dat hij iets onderneemt om z'n leven te verbeteren.
Precies, iedereen komt er slecht af, ook Jesse. Wat heeft hij? Hij is nog steeds verdachte in de zaak Heisenberg, hij heeft nergens naar toe te gaan, behalve z'n zielige junkleventje, ook hij heeft zijn familie verloren door de drugs en de 2 vrouwen waarom hij gaf (excluis moeder), geen geld. En waar staat hij bekend om later?

Als hij niet gepakt wordt als een junk.
Als hij gepakt wordt als een methcook die alleen maar samenwerkte met de grote Heisenberg.

Veel eer aan Jesse valt er niet te behalen, die jongen kan z'n leven gewoon niet oppakken.

De enige hele grote plus voor Jesse is dat hij Walt niet vermoordde. Dát is zijn gewin, een moraal gewin.

Dus walt is de morele loser, maar wint veel.

Jesse is de morele winner, maar verliest nagenoeg alles.

Which one would you pick?
I feel kinda Locrian today
pi_139977391
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 06:30 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Dat zie ik toch anders. Hij verliest inderdaad alles, maar hij zet alles op alles om z'n gezin te behouden. Jesse daarentegen zit liever stoned voor zich uit te kijken, dan dat hij iets onderneemt om z'n leven te verbeteren.
Het stoned voor zich uitkijken was juist een verbetering van zijn leven ;) Ik vind het wel noemenswaardig dat ie niet ervoor koos om de dood van een kind te negeren of meerdere mensen te manipuleren voor zijn eigen gewin, ik zou dat niet direct loser noemen maar eerder menselijk. Walt transformeerde steeds meer tot een sociopaat, en die faam die hij zocht bleek achteraf alleen maar gebakken lucht te zijn.
pi_139979766
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 06:48 schreef starla het volgende:

[..]

Precies, iedereen komt er slecht af, ook Jesse. Wat heeft hij? Hij is nog steeds verdachte in de zaak Heisenberg, hij heeft nergens naar toe te gaan, behalve z'n zielige junkleventje, ook hij heeft zijn familie verloren door de drugs en de 2 vrouwen waarom hij gaf (excluis moeder), geen geld. En waar staat hij bekend om later?

Als hij niet gepakt wordt als een junk.
Als hij gepakt wordt als een methcook die alleen maar samenwerkte met de grote Heisenberg.

Veel eer aan Jesse valt er niet te behalen, die jongen kan z'n leven gewoon niet oppakken.

De enige hele grote plus voor Jesse is dat hij Walt niet vermoordde. Dát is zijn gewin, een moraal gewin.

Dus walt is de morele loser, maar wint veel.

Jesse is de morele winner, maar verliest nagenoeg alles.

Which one would you pick?
:')

quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 06:30 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Dat zie ik toch anders. Hij verliest inderdaad alles, maar hij zet alles op alles om z'n gezin te behouden. Jesse daarentegen zit liever stoned voor zich uit te kijken, dan dat hij iets onderneemt om z'n leven te verbeteren.
:')
Tails tell tales
pi_139979938
Heisenberg is gewoon een egoïstische zak die zijn familie in de problemen brengt en mensen om zich heen misbruikt voor zijn eigen gewin. Jesse is op op de meeste momenten erg liefdevol en menselijk.

Jesse > Walt.
pi_139980034
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:34 schreef Karelnoord het volgende:
Heisenberg is gewoon een egoïstische (sociopathische/psychopathische) zak die zijn familie in de problemen brengt en mensen om zich heen misbruikt voor zijn eigen gewin. Jesse is op op de meeste momenten erg liefdevol en menselijk.

Jesse > Walt.
Dit (+ aanvulling van mij ;)). Niet meer en niet minder.
Tails tell tales
pi_139988484
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 06:30 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Dat zie ik toch anders. Hij verliest inderdaad alles, maar hij zet alles op alles om z'n gezin te behouden. Jesse daarentegen zit liever stoned voor zich uit te kijken, dan dat hij iets onderneemt om z'n leven te verbeteren.
Niet iedereen bekijkt en beoordeelt een karakter vanuit hetzelfde perspectief. Het is maar wat je zoekt in een goede karakter of meestal is het zo; een karakter waar je je 't meest aan kunt relateren wordt een van je favoriete karakters. Met jouw reactie kijk je dus puur naar wie 't meest van zn leven maakt en daarom vind je Jesse helemaal niks, alleen omdat hij niks van zn leven maakt.

Ik vind Jesse juist top omdat hij zo ongelofelijk veel shit heeft meegemaakt en zijn weg probeert te vinden in het leven, met ook de slechte afleidingen zoals drugs etc. Van alle karakters heeft hij veruit 't meeste pijn geleden. Daar kunnen veel mensen zich aan relateren.
pi_139989428
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:27 schreef Forbry het volgende:

[..]

:')

[..]

:')
Zeer bijdragend. Je hebt ogenschijnlijk erg goed nagedacht over de serie. Of vond je het alleen leuk om de lijken?

Dat Walt een sociopatische gast is maakt hem natuurlijk als karakter en wat daaronder schuilt vele malen interessanter dan een junk die ongelofelijk 'gullible' is. Gewoon objectief gezien.

Als je een klein zielig hartje hebt en bij Watership down al loopt te janken, ja, dan kan ik me voorstellen dat je Jesse als karakter interessanter vindt.
I feel kinda Locrian today
pi_139999552
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:30 schreef starla het volgende:

[..]

Zeer bijdragend. Je hebt ogenschijnlijk erg goed nagedacht over de serie. Of vond je het alleen leuk om de lijken?

Dat Walt een sociopatische gast is maakt hem natuurlijk als karakter en wat daaronder schuilt vele malen interessanter dan een junk die ongelofelijk 'gullible' is. Gewoon objectief gezien.

Als je een klein zielig hartje hebt en bij Watership down al loopt te janken, ja, dan kan ik me voorstellen dat je Jesse als karakter interessanter vindt.
Mijn :') 's hadden niks te maken met de vraag of Walt wel of niet een boeiend personage is. Ik vind Walt wel degelijk boeiend, maar dat vond ik van de meeste figuren in BB wel. Jij gooit het erop alsof iemand Jesse alleen maar leuk kan vinden uit medelijden. Nou, nee hoor. Ik vind Jesse gewoon ook een heel bóeiend personage, die een minstens zo interessante karakterontwikkeling doormaakt als Walt. Dáárnaast is hij imo zeker wel een soort van held, stukken sympathieker dan Walt én -in het begin, toen er überhaupt meer humor in de serie zat- vond ik Jesse ook nog eens het meest grappige personage. Genoeg reden voor een "nummer 1 positie" lijkt me en medelijden is daar echt maar een klein onderdeel van.

Die zinnen waar ik met :') op reageerde slaan in mijn ogen gewoon echt nergens op. Mijn mening.
Tails tell tales
pi_140004575
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:37 schreef Forbry het volgende:

[..]

Mijn :') 's hadden niks te maken met de vraag of Walt wel of niet een boeiend personage is. Ik vind Walt wel degelijk boeiend, maar dat vond ik van de meeste figuren in BB wel. Jij gooit het erop alsof iemand Jesse alleen maar leuk kan vinden uit medelijden. Nou, nee hoor. Ik vind Jesse gewoon ook een heel bóeiend personage, die een minstens zo interessante karakterontwikkeling doormaakt als Walt. Dáárnaast is hij imo zeker wel een soort van held, stukken sympathieker dan Walt én -in het begin, toen er überhaupt meer humor in de serie zat- vond ik Jesse ook nog eens het meest grappige personage. Genoeg reden voor een "nummer 1 positie" lijkt me en medelijden is daar echt maar een klein onderdeel van.

Die zinnen waar ik met :') op reageerde slaan in mijn ogen gewoon echt nergens op. Mijn mening.
Jesse was in het begin leuk, op het einde een Biafra-kind met vliegjes in z'n ogen.
Hij kon het gewoon niet meer aan en dat verpestte voor mij zijn karakter.

De ontwikkeling is ook interessant, maar hij had gewoon een beetje de clown moeten blijven en niet de zeurpiet. Sowieso een 'rat' zijn in de georganiseerde misdaad :') Tof karakter hoor.

Jesse had Walt simpel kunnen vermoorden, meerdere malen, maar hij had tenminste nog moraal. Kun je het wel mee oneens zijn, maar het is helemaal geen mening maar een feit.

Jesse heeft op het einde NIETS. Volgens mij dus de grote verliezer ofwel loser.
Mijn mening.
I feel kinda Locrian today
pi_140004986
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:23 schreef starla het volgende:

[..]

Jesse was in het begin leuk, op het einde een Biafra-kind met vliegjes in z'n ogen.
Hij kon het gewoon niet meer aan en dat verpestte voor mij zijn karakter.

De ontwikkeling is ook interessant, maar hij had gewoon een beetje de clown moeten blijven en niet de zeurpiet. Sowieso een 'rat' zijn in de georganiseerde misdaad :') Tof karakter hoor.

Jesse had Walt simpel kunnen vermoorden, meerdere malen, maar hij had tenminste nog moraal. Kun je het wel mee oneens zijn, maar het is helemaal geen mening maar een feit.

Jesse heeft op het einde NIETS. Volgens mij dus de grote verliezer ofwel loser.
Mijn mening.
Jesse heeft veel váker moraal getoond, dát is mijn punt en als hij iets van mij juist wél had mogen doen is het Walt vermoorden wel. Jij ziet Jessie als een rat en een zeurpiet, ik zie hem als een held (soort van in ieder geval) en iemand met een hart. Walt heeft op het einde ook helemaal niets én heeft -ook voor NIETS dus- de levens van vele anderen totaal verwoest. Gigantische klootzak en gigantische verliezer in één... erger kan eigenlijk niet.

Ga het hier overigens bij laten. De discussie Walt-Jessie al veel te vaak gevoerd toen BB nog liep ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Forbry op 15-05-2014 23:42:50 ]
Tails tell tales
pi_140005465
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:33 schreef Forbry het volgende:

[..]

Jesse heeft veel váker moraal getoond, dát is mijn punt en als hij iets van mij juist wél had mogen doen is het Walt vermoorden wel. Jij ziet Jessie als een rat en een zeurpiet, ik zie hem als een held (soort van in ieder geval) en iemand met een hart. Walt heeft op het einde ook helemaal niets én heeft -ook voor NIETS dus- de levens van vele anderen totaal verwoest. Gigantische klootzak en gigantische verliezer in één... erger kan eigenlijk niet.

je jesse standpunt ga ik met je mee maar walt zeker niet, "a man provides for his family" en dat heeft hij verzorgd, dat is ook de enige reden geweest waarom hij aan dit avontuur is begonnen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140005704
quote:
99s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

je jesse standpunt ga ik met je mee maar walt zeker niet, "a man provides for his family" en dat heeft hij verzorgd, dat is ook de enige reden geweest waarom hij aan dit avontuur is begonnen
Nope, dat is dus gewoon niet zo. Mensen, die dat blijven beweren hebben echt het één en ander niet meegekregen en/of begrepen. Hell, Walt geeft het ergens op het einde (eindelijk!) ook nog eens zelf toe: "I did it for me!" Hoe duidelijk wil je het hebben/krijgen :')

Tails tell tales
pi_140005740
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:52 schreef Forbry het volgende:

[..]

Nope, dat is dus gewoon niet zo. Mensen, die dat blijven beweren hebben echt het één en ander niet meegekregen en/of begrepen. Hell, Walt geeft het ergens op het einde (eindelijk!) ook nog eens zelf toe: "I did it for me!" Hoe duidelijk wil je het hebben/krijgen :')

uiteindelijk ja uiteraard, maar dat was niet de insteek in het begin
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140005745
Bovendien, al was dat wél zijn motief... hij heeft zijn hele gezin uiteindelijk juist verwoest met alles!
Tails tell tales
pi_140005748
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 15 mei 2014 23:33 schreef Forbry het volgende:
Walt heeft op het einde ook helemaal niets
[/quote]

Que?

Bijna 10.000.000 dollar voor z'n zoon/kinderen en de faam van de grootste metchcook ooit?

Wat heeft Jesse? Een verpauperd pand dat hij niet meer kan betalen omdat hij niets meer heeft. Het enige z'n moraal (hoewel hij natuurlijk ook iemand heeft vermoord in de serie en medeplichtig was aan meerdere moorden, een crackhead is met foute vrienden enzovoorts dus hoezo een engel) en verder...euhmm...niets?
I feel kinda Locrian today
pi_140005867
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:53 schreef Forbry het volgende:
Bovendien, al was dat wél zijn motief... hij heeft zijn hele gezin uiteindelijk juist verwoest met alles!
das ook waar , hank ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140005898
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:53 schreef starla het volgende:

[..]

Walt heeft op het einde ook helemaal niets
Que?

Bijna 10.000.000 dollar voor z'n zoon/kinderen en de faam van de grootste metchcook ooit?

Wat heeft Jesse? Een verpauperd pand dat hij niet meer kan betalen omdat hij niets meer heeft. Het enige z'n moraal (hoewel hij natuurlijk ook iemand heeft vermoord in de serie en medeplichtig was aan meerdere moorden, een crackhead is met foute vrienden enzovoorts dus hoezo een engel) en verder...euhmm...niets?
[/quote]

engel niet maar toch wel het hart van het team
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_140006211
quote:
99s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:58 schreef Slayage het volgende:

engel niet maar toch wel het hart van het team
Eensch, maar de serie bewijst maar weer dat 'een hart hebben' niet loont. Althans niet in de georganiseerde misdaad.

Jesse was te soft voor het grote goed.

Terecht dat Walt van hem af wilde, maar toch weer niet. Walt heeft uiteindelijk zijn leven gered. Dat is ook 'een hart hebben' voor de zielige puppie.

En de intentie van Walt was niet primair om het gezin te ontwrichten, maar middels zijn liefde voor scheikunde te betalen voor zijn eigen behandeling, de behandeling van Hank én genoeg geld te verdienen voor zijn gezin om nooit meer te hoeven werken.

Wat uiteraard transformeerde naar de egocentrische Heisenberg door een cascade aan voorvallen.
I feel kinda Locrian today
pi_140016851
Wat vond Peter R de Vries eigenlijk van deze serie?
pi_140020715
Kut, Heisenberg is alsnog gepakt ;(

http://m.omroepbrabant.nl(...)itwaspraktijken.aspx
I feel kinda Locrian today
pi_140021352
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:53 schreef Forbry het volgende:
Bovendien, al was dat wél zijn motief... hij heeft zijn hele gezin uiteindelijk juist verwoest met alles!
Dat kon hij ook niet van tevoren weten, ik vond trouwens dat dat de serie echt goed maakte. Al in de 1e aflevering ging het compleet mis, dan staan ze daar net hun eerste batch te koken en allebei bijna vermoord op dag een.

Op een gegeven moment zat Walt er gewoon te diep in, no way back, en tja; hele gezin verwoest; breaking bad is dan ook geen sprookje met een hele happy ending.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')