quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:47 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ze splitsen meteen al op, bij Winterfell. Inderdaad Maester Luwin's idee.
quote:Op dinsdag 14 mei 2013 15:48 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Ik moet nog steeds aan Ramsay wennen, had zo'n ander beeld voor ogen bij hem. Veel onbehouwener, lelijker, viezer, dommer, boerser.
quote:
Ik heb geen tijd om iets in elkaar te knutselen. Wil jij er iets leuks van maken? Mooie recente plaatjes en zulks, nieuwe actuele info etcquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:03 schreef Young_David het volgende:
In ieder geval een idee om het LaPo gedeelte eens te updaten
Zelfde met de mensen die denken dat Arya nu 'helemaal losgaat'quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:38 schreef eQuaL het volgende:
Al die mensen die denken dat er dit seizoen nog een battle komt voor Dany
Was er onlangs niet iemand die zei dat Arya the Hound doodstak in 1 van die trailers?quote:Op woensdag 30 april 2014 08:38 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ben vooral benieuwd hoe ze the Hound gaan lozen in de serie. Straks laten Arya hem serieus vermoorden..
Of in elk geval een poging tot, en het dan niet afmaken. Want ze gaan de Hound toch niet vermoorden in de serie als hij nog leeft in de boeken...hoop ikquote:Op woensdag 30 april 2014 08:38 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Ben vooral benieuwd hoe ze the Hound gaan lozen in de serie. Straks laten Arya hem serieus vermoorden..
in de boeken is hij toch dood?quote:Op woensdag 30 april 2014 09:10 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Of in elk geval een poging tot, en het dan niet afmaken. Want ze gaan de Hound toch niet vermoorden in de serie als hij nog leeft in de boeken...hoop ik
http://asoiaf.westeros.or(...)d-complete-analysis/quote:Op woensdag 30 april 2014 10:31 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
in de boeken is hij toch dood?
Ik vind vanuit de boeken uiteindelijk The Nights Watch, Stannis en Arya de tofste verhaallijnen. Er komt nog veel boeiends aan.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:42 schreef Norrage het volgende:
Het zal me stiekem niet verbazen als dat hele Arya gaat naar Braavos in de serie wordt overgeslagen...al ben ik nog niet helemaal door het 5e boek, dus weet niet of er uberhaupt nog interessante dingen met haar gaan gebeuren
Voorlopig lijkt het alsof de serie-veranderingen precies in de dingen zitten die ik saai vind in de boeken; dat vind ik een goed tekenMet uitzondering van het feit dat ze de hele Dany verhaallijn hebben verkracht (al is die in de boeken ook niet heel boeiend, al wordt hier terecht gezegd dat er daar tenminste een mystiek aan zit met die prophecies en zo)
Ja, dat vind ik ook het leukst. Het politieke gekonkel aan het hof, heerlijkquote:Op woensdag 30 april 2014 15:40 schreef Funzel het volgende:
Alles rondom Kingslanding blijft voor mij het beste.
Ik vind haar val in paranoia wel mooi gedaan eigenlijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 15:56 schreef Norrage het volgende:
Ja superleuk, maar vanaf het moment dat Cersei zo'n onzekere sufkut is geworden is dat ook wel ingekakt
hehequote:Op woensdag 30 april 2014 15:59 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Cersei in de kerker wordt wel weer leuk
Cersei door de straten van Kings Landing!quote:Op woensdag 30 april 2014 15:59 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Cersei in de kerker wordt wel weer leuk
Helaas volgend seizoen pas, nu gaat ze eerst ff enorm doordraaien maar gelukkig is papa er nog. Kijk echt enorm uit naar het moment waarop Tyrion zijn pa vermoord.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:11 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Cersei door de straten van Kings Landing!
Ik gok op aflevering 9quote:Op woensdag 30 april 2014 16:52 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Helaas volgend seizoen pas, nu gaat ze eerst ff enorm doordraaien maar gelukkig is papa er nog. Kijk echt enorm uit naar het moment waarop Tyrion zijn pa vermoord.
En eindelijk Shae definitief uit de serie verwijderd.
Ik ben wel benieuwd hoe Shae bij Tywin terecht komt, aangezien Bronn er zeker van was dat ze met de boot vertrokken was.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:52 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Helaas volgend seizoen pas, nu gaat ze eerst ff enorm doordraaien maar gelukkig is papa er nog. Kijk echt enorm uit naar het moment waarop Tyrion zijn pa vermoord.
En eindelijk Shae definitief uit de serie verwijderd.
quote:Op woensdag 30 april 2014 17:30 schreef koekii het volgende:
Ik vroeg af, Cathlyn Stark is toch niet dood? Komt ze nog terug in season 5? Of heeft de serie toch haar karakter afgemaakt?
Laatste aflevering, laatste shot, dat zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:30 schreef Hetbanaantje het volgende:
Ik vraag mij toch echt af wanneer Lady Stoneheart komt in de serie
Dus ze komt toch nog terugquote:Op woensdag 30 april 2014 17:42 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Laatste aflevering, laatste shot, dat zou mooi zijn.
Natuurlijk, ze moet Cersei's keel nog dichtknijpenquote:
Ik hoop eerlijk gezegd dat Bran haar mag vermoorden. Gewoon een beetje wargen en die bitch afmaken omdat hij door haar een Cripple is.quote:Op woensdag 30 april 2014 17:50 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Natuurlijk, ze moet Cersei's keel nog dichtknijpen.
Als ik tegen jou zeg om in de sloot te springen, is het dan mijn schuld dat je kleren nat zijn?quote:Op woensdag 30 april 2014 18:05 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Ik hoop eerlijk gezegd dat Bran haar mag vermoorden. Gewoon een beetje wargen en die bitch afmaken omdat hij door haar een Cripple is.
Nee want ik spring de sloot niet in.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:38 schreef Cardozo het volgende:
[..]
Als ik tegen jou zeg om in de sloot te springen, is het dan mijn schuld dat je kleren nat zijn?
Die hele Maggy the Frog voorspelling is ook nog nooit iets mee gedaan in de serie toch? Wel jammer, geeft Cersei's verhaal een wat Sneeuwwitje-achtigs (met dat verhaal over een queen younger and more beautiful enzo).quote:Op woensdag 30 april 2014 23:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Cersei: Will the king and I have children?
Maggy: Oh, aye. Six-and-ten for him, and three for you. Gold shall be their crowns and gold their shrouds, she said. And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you.
valonqar = kleine broer
Nou ja, die voorspelling wodt ook pas voor het eerst genoemd in AFFC, dus dat kan nog prima.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:49 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Die hele Maggy the Frog voorspelling is ook nog nooit iets mee gedaan in de serie toch? Wel jammer, geeft Cersei's verhaal een wat Sneeuwwitje-achtigs (met dat verhaal over een queen younger and more beautiful enzo).
Ja of grote broerquote:Op woensdag 30 april 2014 23:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Maggy: Oh, aye. Six-and-ten for him, and three for you. Gold shall be their crowns and gold their shrouds, she said. And when your tears have drowned you, the valonqar shall wrap his hands about your pale white throat and choke the life from you.
valonqar = kleine broer
Jaime lijkt me een betere keuze, en zou wat dramatischer zijn dan wanneer Tyrion het zou doen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:49 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Die hele Maggy the Frog voorspelling is ook nog nooit iets mee gedaan in de serie toch? Wel jammer, geeft Cersei's verhaal een wat Sneeuwwitje-achtigs (met dat verhaal over een queen younger and more beautiful enzo).
Ik denk trouwens dat de valonqar niet Tyrion, maar Jaime zal zijn (Cersei is het eerst geboren immers). Al zijn er ook nog genoeg andere jonge broertjes natuurlijk. Theon
Tijdens een aanval op KL, the mad king deel 2quote:Op donderdag 1 mei 2014 13:57 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Jaime lijkt me een betere keuze, en zou wat dramatischer zijn dan wanneer Tyrion het zou doen.
Ep 7 heet Mockingbird toch? 9 is Watchers on the Wall (dus dat zal ws wel Battle daar worden). Tyrion vs Tywin wordt denk ik ep 10.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:46 schreef eQuaL het volgende:
Aflevering 9 is altijd de meest epische, wat gaat er allemaal gebeuren denken jullie?
- Tyrion vs. Tywin
- Battle bij The Wall (moest nog aardig wat gebeuren in het boek voordat Stannis kwam opdagen)
- Petyr vs. Lysa? (aflevering heet tenslotte Mockingbird)
Ohja dat is zo!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ep 7 heet Mockingbird toch? 9 is Watchers on the Wall (dus dat zal ws wel Battle daar worden). Tyrion vs Tywin wordt denk ik ep 10.
Hopen op een laatste shot met een stervende Tywin, hoop echt dat ze die scene 1 op 1 vaniuit het boek verfilmen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ep 7 heet Mockingbird toch? 9 is Watchers on the Wall (dus dat zal ws wel Battle daar worden). Tyrion vs Tywin wordt denk ik ep 10.
Jaime dwingt Varys om hem naar buiten te smokkelen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:24 schreef THEALPHA het volgende:
[..]
Hopen op een laatste shot met een stervende Tywin, hoop echt dat ze die scene 1 op 1 vaniuit het boek verfilmen.
Hoe komt Tyrion trouwens ook alweer vrij? Had iets te maken met een geheim van Varys toch?
Thnx!quote:Op woensdag 30 april 2014 23:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
valonqar = kleine broer
Ik verheug me eigenlijk op de Tyrion& Tywin scene in de tower of de hand in de series.. Benieuwd hoe ze dat gaan filmenquote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:47 schreef Norrage het volgende:
Dit geeft de ongekende kwaliteit van Storm of Swords aan, het bij verre beste boek van de serie. Mijn hemel wat gebeuren er ontzettend veel stoere dingen in dit seizoen
Ik hoop dat ze die 1-1 overnemen uit het boek.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:35 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Ik verheug me eigenlijk op de Tyrion& Tywin scene in de tower of de hand in de series.. Benieuwd hoe ze dat gaan filmen
quote:Op zondag 4 mei 2014 21:39 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die 1-1 overnemen uit het boek.
Ik ook, ik hoop dat hierin het boek gevolgd wordt.quote:Op zondag 4 mei 2014 21:35 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Ik verheug me eigenlijk op de Tyrion& Tywin scene in de tower of de hand in de series.. Benieuwd hoe ze dat gaan filmen
Ik zet in op 9.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:16 schreef drakin het volgende:
Zal een mooi plaatje opleveren, maar ep 10 pas?
En dan in 10 hem nog even laten zittenquote:
hoezo?quote:
Shea werd wel direkt weggehaald uit die kamer, maar hij geloof ik niet.quote:
ah zo.quote:Op zondag 4 mei 2014 22:23 schreef drakin het volgende:
[..]
Shea werd wel direkt weggehaald uit die kamer, maar hij geloof ik niet.
Dance's kwaliteiten staan buiten twijfel, maar ik vindt Dinklage ook gewoon erg goed in deze rol. Veel beter dan in een aantal andere rollen van hem.quote:Op zondag 4 mei 2014 23:12 schreef Jester65 het volgende:
Ik zal Charles Dance missen, misschien wel de beste vertolking van de serie. In ieder geval beter dan de overgewaardeerde Peter Dinklage.
Ik vond Mark Addy juist niet zo geweldig. Zijn karakter was er natuurlijk ook naar, maar er zat maar weinig subtiliteit in zijn vertolking.quote:Op zondag 4 mei 2014 23:33 schreef ems. het volgende:
Robert Baratheon gespeeld door Mark Addy was ook briljant. Vond het jammer dat hij zo vroeg in het verhaal al dood ging door zijn vertaling van de dikke koning
De koningin van minachtend glimlachen.quote:
ROBERT STRONGquote:Op zondag 4 mei 2014 23:33 schreef ems. het volgende:
Robert Baratheon gespeeld door Mark Addy was ook briljant. Vond het jammer dat hij zo vroeg in het verhaal al dood ging door zijn vertaling van de dikke koning
wat een kutwijf is ze ook van mij mag ze het hele serie overlevenquote:Op zondag 4 mei 2014 23:36 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
De koningin van minachtend glimlachen.
De Lannisters zelf niet, de Kroon daarentegen. En dat is grappig genoeg officieel huis Baratheonquote:Op maandag 5 mei 2014 11:21 schreef Kirov het volgende:
Waren de Lannisters in de boeken ook al bankroet? Ik kan me dat niet herinneren
Mijn zelfverzonnen theorie is dat Arya uiteindelijk de Night Watch in gaat en als 'Little Brother' Cersei vermoord.quote:Op donderdag 1 mei 2014 00:49 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat de valonqar niet Tyrion, maar Jaime zal zijn (Cersei is het eerst geboren immers). Al zijn er ook nog genoeg andere jonge broertjes natuurlijk. Theon
Hij is ook een jongetje die zich groter voor doet dan dat hij is. Hij is heer van een stapel stenen, een paar schapen en een verdwaalde boer.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:00 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind het zo zonde dat Baelish ipv de badass die hij is in de serie overkomt als een jongetje wat zich groter voordoet dan hij isGewoon verdrietig vind ik het, zoals het character om zeep geholpen wordt
De sluwheid van het boek, de geslepenheid, mis ik helemaal in de serie. In de serie komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, maar het net niet is. In het boek komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, terwijl hij eigenlijk de grote jongens dirigeert. Zoals met het vergiftigen van Arryn dus, wat in feite de hele war of the five kings in werking zette. Maar zelfs nu kreeg ik helemaal niks van die sluwheid meequote:Op maandag 5 mei 2014 16:07 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij is ook een jongetje die zich groter voor doet dan dat hij is. Hij is heer van een stapel stenen, een paar schapen en een verdwaalde boer.
De serie mist sowieso een hele hoop diepgang.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De sluwheid van het boek, de geslepenheid, mis ik helemaal in de serie. In de serie komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, maar het net niet is. In het boek komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, terwijl hij eigenlijk de grote jongens dirigeert. Zoals met het vergiftigen van Arryn dus, wat in feite de hele war of the five kings in werking zette. Maar zelfs nu kreeg ik helemaal niks van die sluwheid mee
Dat komt vooral omdat het in een TV serie veel lastiger is om als personage op de achtergrond te blijven en toch aan de touwtjes te trekken, in de boeken heb je dat pas heel laat door, in de serie werkt zoiets niet en moest dat dus anders gedaan worden.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De sluwheid van het boek, de geslepenheid, mis ik helemaal in de serie. In de serie komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, maar het net niet is. In het boek komt hij over als iemand die met de grote jongens mee wil spelen, terwijl hij eigenlijk de grote jongens dirigeert. Zoals met het vergiftigen van Arryn dus, wat in feite de hele war of the five kings in werking zette. Maar zelfs nu kreeg ik helemaal niks van die sluwheid mee
en in gefaald m.i.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:41 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dat komt vooral omdat het in een TV serie veel lastiger is om als personage op de achtergrond te blijven en toch aan de touwtjes te trekken, in de boeken heb je dat pas heel laat door, in de serie werkt zoiets niet en moest dat dus anders gedaan worden.
Volgens mij om wrijving te creëren tussen de Starks en de Lannisters.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom wilde Petyr Jon Arryn eigenlijk dood? Ik zie hem er niet voor aan zelf Hand te willen worden. Of deed hij dat om de Lannisters tevreden te houden, omdat Jon wist van de tweeling?
Some men just want to watch the world burn...quote:Op maandag 5 mei 2014 17:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Waarom wilde Petyr Jon Arryn eigenlijk dood? Ik zie hem er niet voor aan zelf Hand te willen worden. Of deed hij dat om de Lannisters tevreden te houden, omdat Jon wist van de tweeling?
Zodat Sean Bean naar King's Landing zou komen.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Maar met welk groter doel? Of toch gewoon om Ned naar KL te krijgen en dan Kat mee?quote:Op maandag 5 mei 2014 17:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Volgens mij om wrijving te creëren tussen de Starks en de Lannisters.
Geen idee, het kan natuurlijk ook zijn dat Jon Arryn er achter kwam dat Joffrey e.d. bastaarden zijn. Dit zou zeer veel problemen veroorzaken m.b.t. stabiliteit en tussen de Iron Throne en de Lannisters.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar met welk groter doel? Of toch gewoon om Ned naar KL te krijgen en dan Kat mee?
Oh en nog een vraag: Jaime vertelt op een gegeven moment dat Arryn degene was die voor zijn pardon zorgde, terwijl Ned na het doden van the Mad King Jaime naar de Wall wilde sturen. Ik vraag me ook af wat daar de reden van is. Zou er meer aan de hand zijn rondom Arryn?
Dat is sowieso het geval. Arryn wist van de tweeling. Hij twijfelde over of Joff wel Roberts zoon was, daarom heeft hij onderzoek gedaan naar de voorvaderen van de Lannisters en Baretheons, en is op zoek gegaan naar de bastaarden van Robert (oa Gendry). Dat onderzoek heeft Ned toen opgepakt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Geen idee, het kan natuurlijk ook zijn dat Jon Arryn er achter kwam dat Joffrey e.d. bastaarden zijn. Dit zou zeer veel problemen veroorzaken m.b.t. stabiliteit en tussen de Iron Throne en de Lannisters.
Omdat Littlefinger met de status quo niks opschiet. Oorlog, of een confrontatie aan het hof, aan de andere kant biedt kansen om zijn eigen positie te verbeteren. De "Chaos is a ladder" -theorie.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar met welk groter doel? Of toch gewoon om Ned naar KL te krijgen en dan Kat mee?
Oh en nog een vraag: Jaime vertelt op een gegeven moment dat Arryn degene was die voor zijn pardon zorgde, terwijl Ned na het doden van the Mad King Jaime naar de Wall wilde sturen. Ik vraag me ook af wat daar de reden van is. Zou er meer aan de hand zijn rondom Arryn?
Dat o.a Wat hij het liefst wil in de wereld is macht. Hij heeft daar alles voor over. Daarvoor heeft hij Arryn laten vermoorden dat Lysa, Ned laten komen naar KL om hem te vermoorden zodat hij misschien nog een kans krijgt met Catelyn, helaas pakte dat verkeerd uit. Hij ging dus verder met bondjes sluiten. Dat bracht hem uiteindelijk naar Lord of Harrenhal, waardoor hij Lysa kan trouwen en Lord of the Vale word.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:18 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vind hem enorm slecht gecast. Hij brengt de essentie van de rol imo niet overquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:30 schreef Norrage het volgende:
Petyr
En dat gezeik over dat de acteur in de serie suf is...ik vind hem fantastisch gecast.
Dat doet hij juist goed - iedereen ziet hem nog steeds als een achtergrond spelertje, een nobody, terwijl hij zichzelf zonder dat de rest dit daadwerkelijk beseft van onbeduidende master of coin tot Lord of the Riverlands and the Vale geschopt heeft.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:31 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind hem enorm slecht gecast. Hij brengt de essentie van de rol imo niet over
Dat laatste brengt hij dan weer niet over naar de kijker vind ik. Hij blijft een onbeduidend spelertje lijken. Ook als je inmiddels zou moeten weten dat het niet zo is. Je wéét het ook wel, maar hij brengt het niet over.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:35 schreef MAHL het volgende:
[..]
Dat doet hij juist goed - iedereen ziet hem nog steeds als een achtergrond spelertje, een nobody, terwijl hij zichzelf zonder dat de rest dit daadwerkelijk beseft van onbeduidende master of coin tot Lord of the Riverlands and the Vale geschopt heeft.
Petyr
Dan zijn we het niet eensquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:40 schreef Norrage het volgende:
Ik vind hem juist zo gluiperig overkomen. Het feit dat je niet verwacht dat hij zo'n meesterbrein is, maakt hem zo geloofwaardig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |