abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139431123

[ Bericht 100% gewijzigd door Tukker87 op 30-04-2014 21:54:01 ]
  woensdag 30 april 2014 @ 21:53:52 #177
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139431152
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:53 schreef Tukker87 het volgende:
DIT
dat
Anti-Turkije
pi_139431206
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:53 schreef SadPanda het volgende:

[..]

dat
Mja ik heb pc problemen ;P laten we iig hopen dat die rotzooi in Oekraine snel opgelost is
  woensdag 30 april 2014 @ 21:57:21 #179
421524 SadPanda
pi_139431367
Who's really 'presenting lies as facts'? How State Dept. exposes itself to propaganda
http://rt.com/op-edge/155(...)propaganda-exposure/
Anti-Turkije
pi_139431450
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:18 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Want buurlanden van rusland mogen zelf niet weten waar ze liever bij horen of wat ze doen en moeten doen wat het grote rusland wil?
Als alle landen zich altijd aan de regels zouden houden, dan was er nooit een oorlog, dan mochten Iran, N.Korea en desnoods Monaco kernwapens bezitten, zou niemand iets kunnen schelen. Maar zo werkt het niet, dat heb je al in de Krim gezien, en in Irak, en op zoveel andere plaatsen.
Landen houden er niet van als hun buur militair te sterk wordt. Is dat al het geval, dan gebeurt er niets, maar anders zou zo'n land wel eens kunnen ingrijpen voor het te laat is. Dat is de realiteit.
De Britten en de Soviets vielen in '41 het neutrale Iran binnen, en toen dat land de VS om hulp vroeg kreeg het te horen dat het noodzakelijk was om de Duitsers te stoppen. Mocht dat dan wel?
Het Westen verwacht dat de Russen vertrouwen op de goede bedoelingen van de NAVO en de EU, de geschiedenis heeft geleerd dat militair overwicht en veilige grenzen een betere garantie vormen.
En veiligheid voor n kant betekent nog steeds onveiligheid voor de andere partij.

Dus ja, die landen mochten kiezen, maar Oekraine draait nu op voor de gevolgen. Gevolg van de NAVO uitbreiding, of gevolg van een zwakke NAVO? Who knows, feit is dat reeds voor 2000 gewaarschuwd werd voor de verslechterende betrekkingen door het eenzijdig optreden van de VS en NAVO.
Het Westen vertrouwt Rusland niet en vice versa. Beide laat zich leiden door die gedachte.
  woensdag 30 april 2014 @ 21:58:38 #181
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139431459
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:53 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nu krijgt een meerderheid van de bevolking in een regio zijn zin niet als je ervan uit gaat dat ze onafhankelijk of bij Rusland willen.
Nu veronderstel je weer dat het duidelijk is wat een regio is.
The view from nowhere.
  woensdag 30 april 2014 @ 22:02:07 #182
421524 SadPanda
pi_139431750
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:58 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Nu veronderstel je weer dat het duidelijk is wat een regio is.
Jij had het ook over een regio.
Anti-Turkije
  woensdag 30 april 2014 @ 22:07:52 #183
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139432229
quote:
7s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:02 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jij had het ook over een regio.
Het gaat niet over het woord, maar over de afbakening van het gebied. Als je de legitimiteit van Oekraine als geheel om hierover te oordelen ter discussie stelt, dan vind je niet zomaar een betere. Het gebied definieren, zodat de verwachte uitkomst je bevalt, is geen goede definitie.

En nu hou ik erover op.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 30-04-2014 22:49:19 ]
The view from nowhere.
pi_139432335
Iemand een live stream momenteel? Zag een twitter die iets zei over chaos, maar de URL was onvolledig. www.ustream.tv/channel/ukrstream-tv-
Een search voor live streams zou ook handig zijn...
  woensdag 30 april 2014 @ 22:23:53 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_139433287
beter democratie dan 90% stemmen voor Poetin, net als KIm il Un en Stalin

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 30-04-2014 22:32:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_139433634
Senator van Florida, bij introductie van de "Russian Aggression Prevention Act"
quote:
"We cannot allow the world to become a place where countries become off-limits to us as markets because they are afraid of a more powerful neighbour taking action against them. "
  woensdag 30 april 2014 @ 22:31:26 #187
192592 SureD1
------------------------------
pi_139433774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:07 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Het gaat niet over het woord, maar over de afbakening ervan. Als je de legitimiteit van Oekraine als geheel om hierover te oordelen ter discussie stelt, dan vind je niet zomaar een betere. Het gebied definieren, zodat de verwachte uitkomst je bevalt, is geen goede definitie.

En nu hou ik erover op.
Zelfs al zou de gebiedsverdeling SadPanda wel bevallen dan nog zouden ze niet voor afscheiding stemmen...die idioten in die gebouwen zijn nauwelijks met 1000 man, de overgrote meerderheid wil gewoon door met hun leven in Ukrane...

Het is geen Krim he...goede zet om ze dat referendum te geven...zullen we wel eens zien hoe de hazen lopen...
  woensdag 30 april 2014 @ 22:36:38 #188
421524 SadPanda
pi_139434078
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:31 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zelfs al zou de gebiedsverdeling SadPanda wel bevallen dan nog zouden ze niet voor afscheiding stemmen...die idioten in die gebouwen zijn nauwelijks met 1000 man, de overgrote meerderheid wil gewoon door met hun leven in Ukrane...

Het is geen Krim he...goede zet om ze dat referendum te geven...zullen we wel eens zien hoe de hazen lopen...
Waar baseer jij dat op? En als dat waar zou zijn zouden ze wel een referendum geven...
Anti-Turkije
  woensdag 30 april 2014 @ 22:40:21 #189
192592 SureD1
pi_139434351
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:36 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat op? En als dat waar zou zijn zouden ze wel een referendum geven...
Op feiten...vastgesteld door de OVSE. dat referendum krijgen ze vast ook
  woensdag 30 april 2014 @ 22:45:07 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_139434614
Een bewind zoals dat van Poetin of een KIM of Mugabe , zal het particulier initiatief doden, hetgeen zich nu net aan beetje aan et ontwikkelen was in Rusland na het communisme

Het kapitalistisch garage elan dat bedrijven als Google, Apple of Microsoft voortbracht zal in rusland nooit kunnen , zeker niet als hij het internet gaat verbieden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 30 april 2014 @ 22:48:14 #191
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139434773
http://www.interpretermag.com/category/blog/

quote:
0642.ua, a Lugansk-based news site, reports that separatists have seized the town hall in Alchevsk:

Today at 11 o'clock a group of pro-Russian activists, numbering around 30, entered the Alchevsk city council building. They were later followed by a number of protesters.

They held negotiations with the authorities and a second flag appeared above the town hall. However this was not the Russian flag, but that of Alchevsk. The Ukrainian flag was removed. Most of the employees of the executive council went home after lunch while the management remains at their workplace. A pro-Russian rally is expected for 14:00 [17:00 GMT].

Here is a video of the Ukrainian flag being removed from the town hall today:

The view from nowhere.
pi_139434807
quote:

[..]

Maar wat voor referendum wordt het? Eerst zou het gaan over meer autonomie voor de regios, of federalisering, nu gaat het plots over de territoriale integriteit van het land.
Lijkt me dat Kiev kiest voor een referendum waarvan het resultaat bij voorbaat vastligt, en dat hoegenaamd niets zal veranderen. Maar goed, we kennen de tekst van het referendum nog niet...
  woensdag 30 april 2014 @ 22:55:40 #193
192592 SureD1
pi_139435149
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:48 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Maar wat voor referendum wordt het? Eerst zou het gaan over meer autonomie voor de regios, of federalisering, nu gaat het plots over de territoriale integriteit van het land.
Lijkt me dat Kiev kiest voor een referendum waarvan het resultaat bij voorbaat vastligt, en dat hoegenaamd niets zal veranderen. Maar goed, we kennen de tekst van het referendum nog niet...
Je kan een boel vragen stellen in een referendum. Lijkt mij, en daar zijn ook genoeg indicaties voor, dat de meningen in het Oosten en Zuiden lang niet zo eensgezind zijn als op de Krim. Sterker nog, als ik filmpjes bekijk van pro-Ukrane betogingen in het Oosten en Zuiden bekijk dan zijn de deelnemers veel en veel talrijker dan de clubjes bivakmutsen die we zien, bestaan ook uit 'normale' mensen.

En even wat anders: je liep hier gisteren te klagen dat mensen je ongenuanceerd pro-Russisch vonden. Je weet ook dat ik het in deze reeks meer dan eens voor je heb opgenomen, en dan kom je nu met de zin "Lijkt me dat Kiev kiest voor een referendum waarvan het resultaat bij voorbaat vastligt, en dat hoegenaamd niets zal veranderen." Wat mij betreft schaar je je met die zin onder mensen als SadPanda en BaajGuardian...veel plezier met die jongens...
  woensdag 30 april 2014 @ 22:58:03 #194
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139435275
quote:

[..]

In de steden Donetsk & Luganks gaat het wel over aanzienlijke aantallen, al weet ik niet of het meerderheden zijn. Maar ik vermoed dat zelfs de oblasten Donetsk & Luganks de separatisten bij lange na niet in de meerderheid zijn. De meeste mensen willen wel van huidige interim regering af, en een orientatie op de RF ipv de EU. Ze willen eventueel wel meer autonomie voor de regio's, maar niet afscheiden.
The view from nowhere.
pi_139435343
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:55 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Je kan een boel vragen stellen in een referendum. Lijkt mij, en daar zijn ook genoeg indicaties voor, dat de meningen in het Oosten en Zuiden lang niet zo eensgezind zijn als op de Krim. Sterker nog, als ik filmpjes bekijk van pro-Ukrane betogingen in het Oosten en Zuiden bekijk dan zijn de deelnemers veel en veel talrijker dan de clubjes bivakmutsen die we zien, bestaan ook uit 'normale' mensen.

En even wat anders: je liep hier gisteren te klagen dat mensen je ongenuanceerd pro-Russisch vonden. Je weet ook dat ik het in deze reeks meer dan eens voor je heb opgenomen, en dan kom je nu met de zin "Lijkt me dat Kiev kiest voor een referendum waarvan het resultaat bij voorbaat vastligt, en dat hoegenaamd niets zal veranderen." Wat mij betreft schaar je je met die zin onder mensen als SadPanda en BaajGuardian...veel plezier met die jongens...
Hoe, jij denkt dat een referendum met de vraag: moet de territoriale integriteit van oekraine bewaard worden, ja of nee, dat er een kans bestaat dat een meerderheid nee zou stemmen?

Wat kan je verder nog vragen over dat onderwerp? federalisering, autonomie voor de regios etc veranderen de grenzen van Oekraine niet.

Gisteren heette het nog:

Official: Ukraine decentralization referendum may be held together with presidential elections
https://www.kyivpost.com/(...)lections-345591.html

edit: ok,
quote:
In der Befragung solle es um die nationale Einheit und eine Fderalisierung gehen, sagte Regierungschef Arseni Jazenjuk am Mittwoch in Kiew. Das Kabinett wolle einen entsprechenden Gesetzentwurf ins Parlament einbringen.
mijn fout niet dat de meeste media dat detail weer niet vermelden.

[ Bericht 12% gewijzigd door meth1745 op 30-04-2014 23:08:17 ]
pi_139436484
:? wtf, referendum en ukraine zijn toch engelse termen? vind op twitter honderden duitstalige tweets "Referendum ber territoriale Integritt" of "Referendum ber Einheit", de enige engelstalige gedurende de laatste drie uur gaan over het referendum in Donetsk.
  woensdag 30 april 2014 @ 23:38:28 #198
192592 SureD1
pi_139437295
quote:
Nou waar ik 1000 zei in mijn vorige post (op basis van een eerdere OVSE rapportage) maak ik daar nu 5000 van... Nog steeds minimaal vergeleken met de totale populatie daar...
  woensdag 30 april 2014 @ 23:42:22 #199
192592 SureD1
pi_139437448
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 22:58 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In de steden Donetsk & Luganks gaat het wel over aanzienlijke aantallen, al weet ik niet of het meerderheden zijn. Maar ik vermoed dat zelfs de oblasten Donetsk & Luganks de separatisten bij lange na niet in de meerderheid zijn. De meeste mensen willen wel van huidige interim regering af, en een orientatie op de RF ipv de EU. Ze willen eventueel wel meer autonomie voor de regio's, maar niet afscheiden.
Dat de smaken over de regering in Kiev verschillen dat is logisch. Daarom zijn er op 25 mei ook verkiezingen. Daarbij moet wel de nuance gemaakt worden dat de huidige interim regering gesteund wordt door de Rada, die volledig democratisch gelegitimeerd is.
pi_139438127
Veel steun voor de Russen is er niet. Je ziet voornamelijk ouderen die nostalgisch terugkijken naar de sovjet tijd(lees: gehersenspoeld) die bij Rusland willen, Putin paait hen ook met hogere pensioenen. Voor jongeren en werkenden ligt het volgens mij heel anders een onafhankelijk Oekrane geeft hen het beste toekomstperspectief.

Zodra de buit binnen is dan draaien de Russen de geldkraan weer dicht of verdwijnt het in de zakken van de overheid (Olympisch Spelen anyone?). Kortom, als (Oost)-Oekrane bij Rusland hoort is het gewoon een nieuwe arme regio voor Rusland. Terwijl ze in Moskou feest vieren als de gasbaten uit Europa binnenstromen en geleerde Oekraners naar elders in Rusland verhuizen, omdat er geen droog brood meer te verdienen valt. Degene die niet bij Rusland willen vluchten naar Polen en/of Duitsland en zijn vervolgens het probleem van de EU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')