Hoe iemand zichzelf zou omschrijven in 5 woorden stel ik vaak. Overigens al voordat ik mijn eerste sollicitatiegesprek had gehad en dus wist dat het daar ook wordt gevraagd. Maar ik ben eigenwijs. En ik kan over mijzelf 'opscheppen' zonder dat het opscheppen is (wat vrouwen willen, voor zover ik weet).quote:Op woensdag 30 april 2014 22:43 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Wat is zo een 'moeilijke' vraag dan precies ?
Ja, ik denk ook wel dat het goed is om 'anders' te zijn. Ik stel eigenlijk ook alleen maar vragen als het gesprek al niet echt vlotjes loopt, wat opzich al een slecht teken is, maar om nou gelijk elk niet-perfect-lopend-gesprek af te kappen... vind ik ook weer wat te ver gaan. Dan houd je bijna niemand over. En misschien zitten tussen die halve gesprekken wel juist leuke vrouwen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het is meer dat de stadaard dingen inderdaad veel te vaak langskomen.
Als je gewoon iets stoms vraagt, wat nergens op (lijkt te) slaat, vragen ze zich in elk geval al af waarom je dat vraagt. Of ze denken:"Wut?"
En dan denken ze: Wat een eikel?
Of ze denken: Hee, weer eens wat anders.
Of ze denken niets, maar goed, die wil je toch al niet
Collega is getrouwd met de vrouw die hij aansprak met: Smerig he, spinazie!
Dat ging dan in op haar profiel, wat natuurlijk ook ok is.
Zij kreeg wel meer reacties, leuke, aantrekkelijke vrouw, alleen vaak vond ze het te lang, te goed hun best doen, te vergezocht... Dit sprak haar aan omdat het gewoon kort was en gemakkelijk om op in te gaan, zonder de verwachjting van een heel lang antwoord terug.
Zoiets zei ze iig.
Dat gaat vrij lastig op Paiq, daar weet je heel weinig van de ander. Soms 3 interesses... en als je foto's ziet voordat de ander ze ziet, kan je dat ook niet benoemen. Oftewel: je moet het wel op een generieke manier aanpakken eigenlijk.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:49 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn dit ook gewoon kutvragen. No offence, JB, maar te geforceerd grappig/luchtig. Als je goed wilt openen moet je er iets in flikkeren wat jou als gesprekspartner gelijk verheft boven dat legioen aan hopelozen wat datingsites bevolkt. Spelling, humor, ad rem zijn, goede foto's hebben en je verder niet als een debiel gedragen is een gouden combinatie. Is dat eenmaal aanwezig zit je wel goed qua het wekken van interesse.
Hield ze ook echt niet van spinazie, of juist wel? Soms werkt het 2 kanten op ookquote:Op woensdag 30 april 2014 22:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het is meer dat de stadaard dingen inderdaad veel te vaak langskomen.
Als je gewoon iets stoms vraagt, wat nergens op (lijkt te) slaat, vragen ze zich in elk geval al af waarom je dat vraagt. Of ze denken:"Wut?"
En dan denken ze: Wat een eikel?
Of ze denken: Hee, weer eens wat anders.
Of ze denken niets, maar goed, die wil je toch al niet
Collega is getrouwd met de vrouw die hij aansprak met: Smerig he, spinazie!
Dat ging dan in op haar profiel, wat natuurlijk ook ok is.
Zij kreeg wel meer reacties, leuke, aantrekkelijke vrouw, alleen vaak vond ze het te lang, te goed hun best doen, te vergezocht... Dit sprak haar aan omdat het gewoon kort was en gemakkelijk om op in te gaan, zonder de verwachjting van een heel lang antwoord terug.
Zoiets zei ze iig.
*block*quote:Op woensdag 30 april 2014 22:59 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Hoe iemand zichzelf zou omschrijven in 5 woorden stel ik vaak.
Dat is 1 woord.quote:
Je moet er geen 5 gebruiken wanneer 1 voldoende is.quote:
Je wilt niet met een al te zwaar beladen vraag op de proppen komen, evenals met de zoveelste cliché vraag die de ander die dag al gehoord heeft, dat is waar. Nu leent bijvoorbeeld een Paiq zich verder weer niet voor het geven van een reactie op een profiel, simpelweg omdat dat ontbreekt. Maar dan nog kun je wel wat ideeen winnen door bijvoorbeeld die balkjes in de gaten te houden. Dat geeft een indruk over het op een lijn liggen qua levensstijl, er hetzelfde instaan wat daten betreft of simpelweg afstand.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Klopt, maar als je dan iets wil vragen, kun je beter iets stoms vragen (of iets dat je echt interesseert, das het beste) dan iets standaards. Ik zou het ook niet opvatten als geforceerd grappig, ligt wel aan de vraag btw. (Overigens vind ik het zelf oprecht interessant wat iemand met zn lepeltje doet als hij/zij koffie drinkt)
Beste is wmb een reactie op het profiel. Liefst een korte. Ik houd niet van lange verhalen. Maar dat ben ik.
Zie bovenstaande. En dan nog is het de kunst om creatief te zijn, je maakt pas onderscheid als ze om je grapjes lacht, je beter en scherper uit de hoek komt dan de concurrentie. Vaak komt deze niet verder dan een zouteloos ''Heyhoeissut, keertje chattuh? XD'' dus daar valt al veel ruimte te winnen.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:59 schreef Aisomont het volgende:
Dat gaat vrij lastig op Paiq, daar weet je heel weinig van de ander. Soms 3 interesses... en als je foto's ziet voordat de ander ze ziet, kan je dat ook niet benoemen. Oftewel: je moet het wel op een generieke manier aanpakken eigenlijk.
Dit is vooral ook gewoon een hele saaie vraag. Wat is er dan nog voor leuks aan in het ontdekken als het zo een gesprek gaat worden. Profiel vragen doen het goed mits ze niet super suf zijn (hey, ik die ook aan hard lopen!).quote:Op woensdag 30 april 2014 22:59 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Hoe iemand zichzelf zou omschrijven in 5 woorden stel ik vaak. Overigens al voordat ik mijn eerste sollicitatiegesprek had gehad en dus wist dat het daar ook wordt gevraagd. Maar ik ben eigenwijs. En ik kan over mijzelf 'opscheppen' zonder dat het opscheppen is (wat vrouwen willen, voor zover ik weet).
Dan ben ik jou nog nooit tegengekomen.quote:
Of ik ben tot nu toe de verkeerde tegengekomen, of precies de juiste vonden hem in ieder geval nooit saai.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:16 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Dit is vooral ook gewoon een hele saaie vraag. Wat is er dan nog voor leuks aan in het ontdekken als het zo een gesprek gaat worden. Profiel vragen doen het goed mits ze niet super suf zijn (hey, ik die ook aan hard lopen!).
Mooi dat het systeem soms ook wel goed z'n werk doetquote:Op woensdag 30 april 2014 23:20 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Dan ben ik jou nog nooit tegengekomen.
Of je bent gewoon 10 jaar ouder dan mijquote:Op woensdag 30 april 2014 23:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mooi dat het systeem soms ook wel goed z'n werk doet
O ja, die vermeende ''arrogantie'' van me gaat hand in hand met mijn gevoel voor humor en mijn directheid. Ik kan ook echt helemaal niks met (te) tere zieltjes. Dus in dat opzicht filtert het echt als een droom.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:55 schreef JaniesBrownie het volgende:
Bij jou werkt je arrogantie goed, maar dat ligt er ook wel aan wat voor soort vrouw je zoekt
Ik ben meer bang dat je hierdoor juist de interview vibe teveel benadrukt en zover ik weet is dat iets waar de meeste vrouwen een hekel aan hebben. Ze willen niet op zoek zijn naar de ware maar ze willen hem tegen komen, dat gebeurt vaker in een normaal leuk en 'spontaan' gesprek dan bij de beantwoording van een vraag die we allemaal meerdere keren in ons leven gehad hebben.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:20 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Dan ben ik jou nog nooit tegengekomen.
[..]
Of ik ben tot nu toe de verkeerde tegengekomen, of precies de juiste vonden hem in ieder geval nooit saai.
Of hij moet wel een heel geweldige respons hebben op die 5 woorden (mocht je het daar nog over hebben). Uberhaupt op vragen van zo'n interview idee.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:35 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Ik ben meer bang dat je hierdoor juist de interview vibe teveel benadrukt en zover ik weet is dat iets waar de meeste vrouwen een hekel aan hebben. Ze willen niet op zoek zijn naar de ware maar ze willen hem tegen komen, dat gebeurt vaker in een normaal leuk en 'spontaan' gesprek dan bij de beantwoording van een vraag die we allemaal meerdere keren in ons leven gehad hebben.
Interessant antwoord.....Valt fok ook onder internetdaten?quote:Op woensdag 30 april 2014 21:33 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik zou me doen en 176.
Maat ik heb net besloten dat internetdaten gay is.
Dat eerste las ik ook. Klinkt overigens goed wat krullenbol 2.0 betreft HJ.quote:Op woensdag 30 april 2014 22:01 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Ik las Weiss in je broek.Dat is een tikkeltje meer amicaal dan ik van plan ben te worden met hem, maar hij zou zich uitstekend lenen ter projectie van enkele uit mijn geestelijke koker ontsproten ideeen waarvan ik wil dat ze niet direct aan mij als protagonist gelieerd worden.
Wat krullenbol v 2.0. betreft, het beestje heeft nog geen naam. Maar ik word wel erg blij van 'r en voor zover ik haar peilen kan is dat wederzijds. Vrijdag date nummer elf alweer.
Het creëert sowieso een ongelijkheid in het gesprek waar de een wel even antwoord mag gaan geven op deze vragen. Ik denk dat weinig mensen dat heel erg prettig vinden. Geef je zelf ook meteen antwoord op de vraag, zo van dit zijn mijn 5 woorden Aisomont ?quote:Op woensdag 30 april 2014 23:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Of hij moet wel een heel geweldige respons hebben op die 5 woorden (mocht je het daar nog over hebben). Uberhaupt op vragen van zo'n interview idee.
Want dan heb je die 5 woorden en dan.. verwacht je dan de tegenvraag? of ga je er dan helemaal op in.. Maarja dan heb je weer meer vragen/interview.
Dus dan mag ie het wel heel leuk inpakken daarna
Ik stel de vraag alleen als er geen echt gesprek is, zoals ik al zei.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:35 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Ik ben meer bang dat je hierdoor juist de interview vibe teveel benadrukt en zover ik weet is dat iets waar de meeste vrouwen een hekel aan hebben. Ze willen niet op zoek zijn naar de ware maar ze willen hem tegen komen, dat gebeurt vaker in een normaal leuk en 'spontaan' gesprek dan bij de beantwoording van een vraag die we allemaal meerdere keren in ons leven gehad hebben.
Ik pak het sowieso leuk in. En als ze niet zelf de tegenvraag stellen, toon in initiatief en zeg ik wat mijne zijn. Ik ga ze niet kapot analyseren, maar doe wel geïnteresseerd in hun antwoorden. Standaard vraag als de ander 'eerlijk' zegt (wat zo'n beetje de helft doet): "ben je altijd eerlijk?" "ja" "wat is je laatste leugen?".quote:Op woensdag 30 april 2014 23:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Of hij moet wel een heel geweldige respons hebben op die 5 woorden (mocht je het daar nog over hebben). Uberhaupt op vragen van zo'n interview idee.
Want dan heb je die 5 woorden en dan.. verwacht je dan de tegenvraag? of ga je er dan helemaal op in.. Maarja dan heb je weer meer vragen/interview.
Dus dan mag ie het wel heel leuk inpakken daarna
Jij moet leren lezen. Alleen als er geen spontaan gesprek is. En één sollicitatie-achtige-vraag stellen is nog geen sollicitatiegesprek.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Jullie voeren dus sollicitatiegesprekken voor relaties. Fun.
quote:Op woensdag 30 april 2014 23:45 schreef clumsy_clown het volgende:
Jullie voeren dus sollicitatiegesprekken voor relaties. Fun.
Op zo'n manier is het idd net een interview.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:41 schreef Aisomont het volgende:
Standaard vraag als de ander 'eerlijk' zegt (wat zo'n beetje de helft doet): "ben je altijd eerlijk?" "ja" "wat is je laatste leugen?".
Eerlijk is eerlijk, je follow-up was niet veel beter. Maar goed, ieder zijn ding.quote:Op woensdag 30 april 2014 23:46 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Jij moet leren lezen. Alleen als er geen spontaan gesprek is. En één sollicitatie-achtige-vraag stellen is nog geen sollicitatiegesprek.
Of gewoon:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |