SPOILER: met blije doosOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:37 schreef Zoë23 het volgende:
Nu mogen ze me geloof ik niet ontslaan als ik zwanger ben..maargoed op ontslag na de bevalling zit ik ook niet te wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals ik al zei: op het oog kun je er niks van zeggen. Dus nee. Maar elke zwangere onderzoek ik met mijn handen en een te grote of te kleine buik krijgt extra onderzoek natuurlijkquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik snap die onzekerheid over buiken wel. vooral als je zwangere in je omgeving hebt die ongeveer even ver zijn. Maar zoals wup al zegt een buik ansich zegt niks. Maar als jij een buik vrij groot of vrij klein vind op het oog wup onderzoek je dan verder?
Zoë lastig van je werk maar jij en je 2 kindjes gaan nu voor.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het wel 2 keer te horen gekregen dat mijn buik te klein was. En kreeg daarom wel extra onderzoek.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:53 schreef WupWup het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: op het oog kun je er niks van zeggen. Dus nee. Maar elke zwangere onderzoek ik met mijn handen en een te grote of te kleine buik krijgt extra onderzoek natuurlijk
Nee meteen bij binnenkomst. Daarna meteen een groeiecho zonder te meten zelfs. Maar goed dat was bij mijn 2e en na mijn 1e werd ik toch extra in de gaten gehouden.quote:Op dinsdag 29 april 2014 15:03 schreef Cantare het volgende:
Ja, maar de vk zal daarmee de groei van de baarmoeder bedoelen, lijkt me. Dat is wat anders dan hoe je buik er aan de buitenkant uitziet.
Oh even voor de duidelijkheid, dat was ik niet hoorquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:21 schreef Enfermera het volgende:
Even inhakend op Spees dr verhaal met tig kaartjes sturen en dan niks terug krijgen (driewerf BAH trouwens!), ik dacht een goeie band te hebben met de familie van mn moeder. Iedereen dus een kaartje bij mn oudste dochter, ook mn neefjes/nichtjes die al op zichzelf wonen etc. Ik krijg welgeteld 1 kaartje van een tante, verder een paar mailtjes/appjes en niemand is langsgekomen behalve mn nichtje, waar ik wel goed contact mee heb.
Ik was zo teleurgesteld ook! Dit keer krijgen ze niks. Ik twijfelde eerst nog wel, maar, nee. Ik ben ook meer van de 'echte' kaartjes, want dat kan ik bewaren voor later
![]()
Aan de andere kant wel weer kaartjes en bezoek gekregen uit hoeken waarvan we 't niet verwacht hadden, dus dat was wel fijn!
quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:52 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dat is echt een zwangere buik, kwak! Juist strakkere shirts dragen hoor. Dat is leuk!
Weten je leerlingen het eigenlijk al? (Heb je misschien al geschreven maar ben het geloof ik vergeten.)
Ik denk ook dat ik al een hele babybump heb, maar een (erg vrijgezelle, dat wel) vriend zei van de week dat ie me eigenlijk gewoon dik vond.quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:50 schreef Franny_G het volgende:
Bij mij duurde het zo lang voordat je iets ging zien. Ik heb van nature juist geen buik, waardoor de kleine bolling totaal niet opviel. Maar ik vond het zelf wel al heel wat. Ik weet nog dat ik in de zomer, toen was ik ongeveer 5 maanden, met mijn vriend over een terras liep, in een strak shirt. Ik zag een vrouw nogal naar me kijken. Dus ik tegen mijn vriend: oooh, ze kijkt vast naar me omdat ze ziet dat ik zwanger ben!. En mijn vriend meteen: "Nou eeeh, ik denk het niet, want je buikje lijkt gewoon op een normale buik en niet direct op een zwangere buik."
.
Maarrr, er komt een moment dat je het zo duidelijk gaat zien dat er een baby in zit, en dat is zo leuk!
slaan!quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ik al een hele babybump heb, maar een (erg vrijgezelle, dat wel) vriend zei van de week dat ie me eigenlijk gewoon dik vond..
brrrr bladerdeeg... nasty food voor zwangerenquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:01 schreef kwakz0r het volgende:
fijn zulke dingen, blueeyes!
Ik heb net wol gescoord voor een babydekentjemoet eerst iets anders afmaken voor ik er aan mag beginnen, maar ben helemaal flieft.... herfstkleurtjes
en ik heb de hik en het zuur, omdat ik aan een craving heb toegegevenik MOEST een saucijzenbroodje van de bakker in t dorp van mijn ouders... en toen werden het er twee... en nog een wit sesambolletje
![]()
Oh okquote:Op dinsdag 29 april 2014 15:39 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh even voor de duidelijkheid, dat was ik niet hoorik heb iets van 90 kaartjes gestuurd en ik denk maar van 2 niks terug gekregen. Maar één daarvan was het gezondheidscentrum waar ik werk, waar nog veel 'collega's' zitten. Dus dat vond ik reden om nu niet eens te vertellen dat ik zwanger ben, laat staan om deze keer een kaartje sturen.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 16:57 schreef Franny_G het volgende:
Ja, en dan gewoon steeds over je buik aaien. Dan snappen mensen het sowieso wel..
Och, je hebt iig weer wat gegetenquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:01 schreef kwakz0r het volgende:
fijn zulke dingen, blueeyes!
Ik heb net wol gescoord voor een babydekentjemoet eerst iets anders afmaken voor ik er aan mag beginnen, maar ben helemaal flieft.... herfstkleurtjes
en ik heb de hik en het zuur, omdat ik aan een craving heb toegegevenik MOEST een saucijzenbroodje van de bakker in t dorp van mijn ouders... en toen werden het er twee... en nog een wit sesambolletje
![]()
ja, daarom doe ik er ook niet te moeilijk over, als ik eens echt trek heb dan kan t vast geen kwaad... ik vermoed alleen dat ik nu echt nauwelijks avondeten meer hoef. de andijviestamppot verschuiven we maar even naar morgen, vanavond iets lichtersquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Och, je hebt iig weer wat gegeten
die 300 gram cheese onion chips was hier ook ineens *poef* weg![]()
![]()
Morgen maar weer even de spreekwoordelijke broekriem aan![]()
+1quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja, daarom doe ik er ook niet te moeilijk over, als ik eens echt trek heb dan kan t vast geen kwaad... ik vermoed alleen dat ik nu echt nauwelijks avondeten meer hoef. de andijviestamppot verschuiven we maar even naar morgen, vanavond iets lichters
nou t houdt geen strepen tegen maar soms jeukt mijn buik echt vreselijk en dan vind ik het heerlijk om in te smeren...quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:22 schreef Crumpette het volgende:
Leuk shirt hoor Kwak!gewoon doen!
Over buiken: Ik was net toevallig in een etos en liep langs van die zwangerschaps-olies en dat soort dingen. Nou geloof ik niet dat het een wondermiddel is, en normaal smeer ik nooit iets op mijn buik. Bodylotion soms, maar verder dan armen en benen kom ik nooit. Is het de moeite waard om een beetje te moisturizen of is het allemaal maar toeval?
Ik vind het wel erg fijn, maar meer omdat ik merk dat het allemaal droger wordt en jeukt. Of het echt werkt tegen striemen, vast niet. Maar dan liever striemen zonder jeuk dan met die vreselijke jeuk. Plus mijn vriend smeert het altijd lekker in. Hebben we ook weer even ons momentje samenquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:22 schreef Crumpette het volgende:
Leuk shirt hoor Kwak!gewoon doen!
Over buiken: Ik was net toevallig in een etos en liep langs van die zwangerschaps-olies en dat soort dingen. Nou geloof ik niet dat het een wondermiddel is, en normaal smeer ik nooit iets op mijn buik. Bodylotion soms, maar verder dan armen en benen kom ik nooit. Is het de moeite waard om een beetje te moisturizen of is het allemaal maar toeval?
quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:25 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik vind het wel erg fijn, maar meer omdat ik merk dat het allemaal droger word en jeukt. Of het echt werkt tegen striemen, vast niet. Maar dan liever striemen zonder jeuk dan met die vreselijke jeuk. Plus mijn vriend smeert het altijd lekker in. Hebben we ook weer even ons momentje samen
quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:26 schreef Franny_G het volgende:
Voor je huid, die steeds strakker komt te staan, is het wel lekker om een beetje te smeren ja. Maar ik geloof niet dat je daarmee echt strepen kunt voorkomen. Heeft met pech danwel geluk te maken, vrees ik.
Maar: heb je wel al perineum massageolie?
Vervelend! je zult dan alle huidvriendelijke merken ondertussen ook wel gehad hebben he..quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:27 schreef kwakz0r het volgende:
ik vind ingesmeerd worden ook fijn, maar helaas krijg ik meestal na een uur of 8 vreselijke jeuk van de bodylotion of olie. maakt niet uit welk merk... mijn eczeem reageert er heel erg op... ik smeer dus niet en heb een droge jeukende buikhuidmaar striae had ik al dus ik krijg er vast niks meer bij
quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:26 schreef Franny_G het volgende:
Voor je huid, die steeds strakker komt te staan, is het wel lekker om een beetje te smeren ja. Maar ik geloof niet dat je daarmee echt strepen kunt voorkomen. Heeft met pech danwel geluk te maken, vrees ik.
Maar: heb je wel al perineum massageolie?
ah neee, dit is een grapje tochquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
http://www.weleda.nl/prod(...)eum-massageolie.html
veel plezier
jup, alles van dove en nivea via eigen merk meuk tot hypo-allergeen spul en dure vichy dingen. dream cream van lush ga ik misschien maar weer eens proberen, dat deed t een tijdje wel. bio oil ook geprobeerd trouwens, zelfs pure olijfoliequote:Op dinsdag 29 april 2014 17:28 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Vervelend! je zult dan alle huidvriendelijke merken ondertussen ook wel gehad hebben he..
jouw vriend, over 28 wekenquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:29 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ah neee, dit is een grapje toch![]()
wie doet dit??
perineum olie?quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
jup, alles van dove en nivea via eigen merk meuk tot hypo-allergeen spul en dure vichy dingen. dream cream van lush ga ik misschien maar weer eens proberen, dat deed t een tijdje wel. bio oil ook geprobeerd trouwens, zelfs pure olijfolie
Dacht dat ik de enige was die dat dus niet doet en ook met overschot aan goedbedoelde kadootjes zit.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
ik smeer mezelf alleen in als ik de zon in ga
Ik vind het altijd heel lief hoor, die bodylotions die ik dan krijg voor m'n verjaardag, als "lekker verwenmoment", maar ik kan het altijd ongebruikt en bedorven weggooien
en striemen heb ik al.
ook je perineum ja? hoe lig jij op t strand dan?quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
ik smeer mezelf alleen in als ik de zon in ga
Ik vind het altijd heel lief hoor, die bodylotions die ik dan krijg voor m'n verjaardag, als "lekker verwenmoment", maar ik kan het altijd ongebruikt en bedorven weggooien
en striemen heb ik al.
Hoezo, zon jij niet wijdbeens?quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ook je perineum ja? hoe lig jij op t strand dan?
sorry ik ben enorm flauw vandaag
Brigitte Kaandorp zeker?quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:41 schreef Franny_G het volgende:
Als je zin hebt in flauw dan blijf ik deze briljant vinden:
http://humortv.vara.nl/w.37.verschil-mannen-en-vrouwen.html
krokante perineumsnacks, ik denk dat er een markt voor is.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoezo, zon jij niet wijdbeens?
LIF / Nieuwe trend?: wijdbeens zonnebaden!
Wel met zonnebrand en niet met olie, anders wordt het krokant.
Goed te combineren met gepekelde placenta op een toastjequote:Op dinsdag 29 april 2014 17:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
krokante perineumsnacks, ik denk dat er een markt voor is.
Incl moederkoek-smoothiequote:Op dinsdag 29 april 2014 17:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Goed te combineren met gepekelde placenta op een toastje
die cocos bodylotion heb ik idd ook! die is heerlijkquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:42 schreef Zoë23 het volgende:
Staat je goed kwak!
Chanty
Hoop dat hij nog gaat draaien
Crumpette
Of je striae krijgt ligt er denk ik ook aan of je er aanleg voor hebt.
Smeren is wel fijn! (van olie ging ik vervellen maar cocosbodylotion(?) van Palmers geloof ik, was wel lekker vet)
Terwijl je huis gezellig is versierd volgens de laatste woontrends?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
disclaimer
Ja. Eigenlijk is deze nog beter.quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Brigitte Kaandorp zeker?lachen. Ik zit mobiel dus kijken gaat even niet nu...
quote:Op dinsdag 29 april 2014 17:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Terwijl je huis gezellig is versierd volgens de laatste woontrends?WhahahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
![]()
Oh my god die kende ik nog niet.
[..]
Terwijl je huis gezellig is versierd volgens de laatste woontrends?Hahahahahahahahaha omgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
![]()
![]()
navelstrengvlechten![]()
:)
Misschien leuk om als extraatje te bieden straks als gediplomeerd vkquote:Op dinsdag 29 april 2014 17:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahahahahahahahaha omg![]()
![]()
navelstrengvlechten![]()
[..]
Terwijl je huis gezellig is versierd volgens de laatste woontrends?omgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
![]()
aaaand we're back at foodquote:Op dinsdag 29 april 2014 19:20 schreef Stormqueen het volgende:
het fascineert me. Het doet me een beetje denken aan een ongemarineerde spekfakkel
en ik zocht gewoon op placentasmoothie, kun je nagaanquote:Op dinsdag 29 april 2014 19:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
SQ jij vindt echt altijd de meest ranzige plaatjes hè. Ik hou ervan!![]()
De voorspelbaarheid ook bij je, want toen ik het tikte had ik idd verwacht dat jij dat plaatje neer zou plempenquote:Op dinsdag 29 april 2014 19:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en ik zocht gewoon op placentasmoothie, kun je nagaan
quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:36 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
De voorspelbaarheid ook bij je, want toen ik het tikte had ik idd verwacht dat jij dat plaatje neer zou plempen![]()
Had nog wel speciaal voor jou er moederkoek van gemaakt omdat je het zo'n leuk woord vindt
Ik heb dat ook wel eens, maar alleen als ik heb geslapen in een rare houding waarbij mijn kaken stijf op elkaar zitten, met een hand onder mijn hoofd op mijn zijn, bijv. Is je slaaphouding anders dan normaal?quote:Op dinsdag 29 april 2014 19:28 schreef Stormqueen het volgende:
Mignonne, wat doen die hormonen nou eigenlijk met dat kraakbeen?
Ik merk het namelijk wel op de obvious plekken, maar ik heb ook iets geks sinds een paar dagen. Namelijk enorm krakende kaakgewrichten als ik kauwKan dat een samenhang hebben?
niet onrealistisch... Ik had een wat krap fietsje waar ik met afstappen met mijn gewone vetpens al op t stuur knaldequote:Op dinsdag 29 april 2014 20:04 schreef Heliotrope het volgende:
Kan je nog goed fietsen Fazzoletti?
Ik stel me volgens mij altijd hele onrealistische buiktaferelen voor waarin hoogzwangere vrouwen zulke dingen niet meer kunnen vanwege de enormheid van hun buik ofzo
gewoon even discreet aan de bediening doorgeven, dan kunnen ze er wel rekening mee houdenquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:08 schreef Crumpette het volgende:
Vraagje: Hoe is het met eten in restaurants als je zwanger bent? Is het verstandig ze altijd te laten weten hoe het zit? Of kies je gewoon dingen waarvan je weet dat je het mag hebben?
Donderdag wordt er vanuit mijn werk eten geregeld in een restaurant, heel leuk, mag kiezen uit drie opties, maar bij allen heb ik wel een vraagteken of ik het mag, of dat het ligt aan de bereiding.. ik weet dus ff niet wat te doen nu! Zou het het liefst nog even voor mezelf houden geloof ik.
ja denk je? Ik moet dus doorgeven aan het bedrijf al vooraf welke van de gerechten ik wil hebben, ik dacht ook wel dat ik het misschien aan de bediening door kon geven.. wil alleen voorkomen dat ze aankomen met "en een bordje zwanger!" met 30 man aan tafelquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
gewoon even discreet aan de bediening doorgeven, dan kunnen ze er wel rekening mee houden
nee dat doen ze nietquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:11 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja denk je? Ik moet dus doorgeven aan het bedrijf al vooraf welke van de gerechten ik wil hebben, ik dacht ook wel dat ik het misschien aan de bediening door kon geven.. wil alleen voorkomen dat ze aankomen met "en een bordje zwanger!" met 30 man aan tafel
- Zalm geserveerd met parel cous-cous, asperges, spinazie en een saus van kappertjesquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:11 schreef Dyre het volgende:
Ik heb de eerste weken inderdaad gewoon zelf alleen de dingen gekozen die ik wel mocht hebben, en de andere dingen laten staan/niet gekozen.
Je kan het aan de kok/bediening doorgeven, maar als jij dan iets totaal anders op je bord krijgt dan je collega's valt dat ook wel op natuurlijk
Welke opties heb je gekregen?
de parelhoen nemen en de pommes dauphine niet opeten als het halfrauw blijkt. Zeg dat je vol zit / het niet lekker vindt / etcquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:13 schreef Crumpette het volgende:
[..]
- Zalm geserveerd met parel cous-cous, asperges, spinazie en een saus van kappertjes
- Parelhoen met groente en pommes dauphine
- Courgettes taartje met ricotta en gorgonzola saus ( vega )
Ohja en ik lust geen zalm dus die valt al af. Pommes dauphine, is met heel veel ei erin toch? (halfrauw?)
Noujah, als iedereen carpaccio of tartaar krijgt en ze brengen voor jou heel subtiel een geitenkaassalade, dan komen er wel wat vragen denk ik hoorquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee dat doen ze nietAls je dat van tevoren even doorgeeft en dat je het geheim wil houden komt dat echt goed
En het risico van halfrauw ei is salmonella besmetting. Salmonella komt niet door de placenta heen en is dus alleen een risico voor jezelf niet voor je beeb.quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:13 schreef Crumpette het volgende:
[..]
- Zalm geserveerd met parel cous-cous, asperges, spinazie en een saus van kappertjes
- Parelhoen met groente en pommes dauphine
- Courgettes taartje met ricotta en gorgonzola saus ( vega )
Ohja en ik lust geen zalm dus die valt al af. Pommes dauphine, is met heel veel ei erin toch? (halfrauw?)
er zullen toch heus wel meer mensen bestaan die geen rauw vlees eten? Ik weet niet met hoe veel mensen ze dan zijn, maar als dat de enige optie is hebben ze het menu niet heel zorgvuldig gekozen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:15 schreef Dyre het volgende:
[..]
Noujah, als iedereen carpaccio en tartaar krijgt en ze brengen voor jou heel subtiel een geitenkaassalade, dan komen er wel wat vragen denk ik hoor
ja gelukkig hebben we daarna nog werk te doen, wat een goed excuus is voor het niet drinken van een glas wijnquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:15 schreef Dyre het volgende:
[..]
Noujah, als iedereen carpaccio of tartaar krijgt en ze brengen voor jou heel subtiel een geitenkaassalade, dan komen er wel wat vragen denk ik hoor
oh! dat wist ik niet, dank!quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
En het risico van halfrauw ei is salmonella besmetting. Salmonella komt niet door de placenta heen en is dus alleen een risico voor jezelf niet voor je beeb.
Nee tuurlijk zal dat zo waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik wil maar zeggen dat de bediening nog zo geheim/subtiel kan doen, het moet wel een beetje uitkomen met het eten natuurlijkquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
er zullen toch heus wel meer mensen bestaan die geen rauw vlees eten? Ik weet niet met hoe veel mensen ze dan zijn, maar als dat de enige optie is hebben ze het menu niet heel zorgvuldig gekozen.
Ja, dat wel. En anders zit er wel een type bij zoals mijn schoonmoeder die er luidkeels een "HEEE, JIJ HEBT IETS ANDERS DAN WIJ!!!" uit gooit.quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:19 schreef Dyre het volgende:
[..]
Nee tuurlijk zal dat zo waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik wil maar zeggen dat de bediening nog zo geheim/subtiel kan doen, het moet wel een beetje uitkomen met het eten natuurlijk
quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat wel. En anders zit er wel een type bij zoals mijn schoonmoeder die er luidkeels een "HEEE, JIJ HEBT IETS ANDERS DAN IK!!!" uit gooit.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 20:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, dat wel. En anders zit er wel een type bij zoals mijn schoonmoeder die er luidkeels een "HEEE, JIJ HEBT IETS ANDERS DAN WIJ!!!" uit gooit.
gratin dauphinois is dan weer wel met ei en room en kaas, gegratineerd. soms gebruiken ze de namen door elkaar.quote:
dat ja. dat had ik dus in mn hoofd. Maar idd, dan zal het wel goedkomenquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
gratin dauphinois is dan weer wel met ei en room en kaas, gegratineerd. soms gebruiken ze de namen door elkaar.
maar salmonella is dan wel dood hoor, als t op 200 graden in de oven is geweest...
Maar dat kan dan toch ook gewoon als je een hartjeshoorn op je buik zet? Neem aan dat het niet werkt als je niet hoogzwanger bentquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:59 schreef JaleesaJoia het volgende:
Oke oke, ik ben heeeelemaal in love met een appje.. Het heet Fetal Heartbeat Monitor. Hiermee kan je met de microfoon van je mobiel naar het hart van je kindje luisteren. (En uploaden naar soundcloud om met andere te delen)
Ik dacht eerst dat het onzin was, maar het werkt echt!!
Recorded Fetal Heartbeat-20140429_204400.aac by unbornheart (goed luisteren, maar dit is toch echt haar hartje)
Had het eerst op m'n eigen hart geprobeerd om te kijken of het geen nepperd was, maar het werkt!!
Dus voor diegene zonder angelsounds, maar wel behoefte aan hartje luisteren.. Echt een aanrader!!
Ps: het duurde bij mij wel rond de 10min voordat ik haar hartje had gevonden..
Het schijnt te moeten werken vanaf 12 weken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dat kan dan toch ook gewoon als je een hartjeshoorn op je buik zet? Neem aan dat het niet werkt als je niet hoogzwanger bent
ik verwacht dan echt alleen mijn darmen te horenquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Het schijnt te moeten werken vanaf 12 weken.
Hartjeshoorn nooit van gehoord
ik zie alleen apps die je icm een doppler moet gebruiken?quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:02 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik heb overigens een iphone, weet niet pf het op alle telefoons te downloaden is
Die hoor je idd soms ook er doorheen hahahquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik verwacht dan echt alleen mijn darmen te horenskruntsj, plop, flobbel, skruntsj
Ze adviseren ook wel om je telefoon op vliegtuig modus te zettenquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
mijn man flipt al als ik mn telefoon op mijn buik leg, de straling,.de straling...
maar ik heb ook een angelsounds dus dat scheelt...
Dit is m:quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:11 schreef Stormqueen het volgende:
de apps die ik vind werken geen van allen met de microfoon van je telefoon iig
die werkt met android alleen met doppler. Heb er wel 1 gevonden van een andere developer, ga het straks es proberenquote:
linkje naar die andere?quote:Op dinsdag 29 april 2014 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die werkt met android alleen met doppler. Heb er wel 1 gevonden van een andere developer, ga het straks es proberen(ik denk dat ik hier toch niet panisch van word als ik het niet vind, itt angelsounds, dus dat durf ik wel
)
Je hebt 2 versies ervan als het goed is. De nederlandse werkt idd alleen met doppler, de engelse werkt met telefoonmic. Maar weet dus niet of die ook te vinden is op androidquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
die werkt met android alleen met doppler. Heb er wel 1 gevonden van een andere developer, ga het straks es proberen(ik denk dat ik hier toch niet panisch van word als ik het niet vind, itt angelsounds, dus dat durf ik wel
)
Napoleon salmiak ballenquote:Op dinsdag 29 april 2014 21:36 schreef krijgerrtje het volgende:
Ik sla de app vast even op! Denk dat 13 weken nog wel erg vroeg is![]()
Zostraks 2 zakken napoleon gehaald en nu ben ik verslaafd!
quote:
de zesde voel je al voor de zwangerschapstestquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:19 schreef Fee-nix het volgende:
Ja, heel leuk. Het maakt het ook weer nog een stapje 'echter'. Ik ben vandaag 15 wk en 3 dagen (that reminds me: ik moet nog een ticker!). Kan niet wachten tot het echte schoppen weer begint
.
Ojee, wat naar marel. Klinkt als een bloeddruk dingetje idd. Rustig aan maar! Wat is jouw bloeddruk? Die van is 90/55 en ik heb er deze zwangerschap weer behoorlijk last van. Twee trappen op en ik zak al door mijn knietjes, helemaal licht in het hoofd en moet echt op adem komen. Super irritant!
SQ bij mijn eerste duurde het ook veel langer idd. Volgens mij was ik 20 weken of 21 weken toen ik die voor het eerst voelde. Bij de tweede was ik 16 weken en een beetje. Het wordt dus steeds vroeger.
quote:Op dinsdag 29 april 2014 22:34 schreef Fee-nix het volgende:
Argghhh ik ben vergeten hoe je zo'n ticker in bouwt. Help!
1 | [url=http://lbdf.lilypie.com/Q3iEp2.png]jouwteksthier[/url] |
Gelukt! Dankquote:Op dinsdag 29 april 2014 22:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dit is de ticker code:
http://lbdf.lilypie.com/Q3iEp2.png
en als je die door tekst wil vervangen doe je
[ code verwijderd ]
quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:21 schreef Stormqueen het volgende:
Truste!
Ik heb net voor het eerst gekotst sinds ik zwanger ben. En het kwam niet eens door de hormonen
nee, te veel zooi gegeten (lees: een grote zak chips)quote:
naja kotsen is gewoon altijd kut... wat de reden ook is.quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, te veel zooi gegeten (lees: een grote zak chips). Gevalletje eigen schuld dikke bult dus wel. Morgen maar extra broccoli
Het fietsen gaat nog best aardig, gaat alleen wat meer wijdbeensquote:Op dinsdag 29 april 2014 20:04 schreef Heliotrope het volgende:
Kan je nog goed fietsen Fazzoletti?
Ik stel me volgens mij altijd hele onrealistische buiktaferelen voor waarin hoogzwangere vrouwen zulke dingen niet meer kunnen vanwege de enormheid van hun buik ofzo
edit ik zie nu pas je buikfoto trouwens, mooie buik en vrolijk hoofd inderdaad
Heej, maar het is er toch uit nu?quote:Op dinsdag 29 april 2014 23:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, te veel zooi gegeten (lees: een grote zak chips). Gevalletje eigen schuld dikke bult dus wel. Morgen maar extra broccoli
Ik weet niet hoe oud ze allemaal zijn. Wij hebben ook wel een nichtje en vrienden gehad die geen kaartje terug stuurde terwijl ik ze zo graag in O. zijn boek plakte en je uit elkaar knapt van trots dus dat je wilt dat ze belangstelling tonen voor jouw kindje.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:21 schreef Enfermera het volgende:
Even inhakend op Spees dr verhaal met tig kaartjes sturen en dan niks terug krijgen (driewerf BAH trouwens!), ik dacht een goeie band te hebben met de familie van mn moeder. Iedereen dus een kaartje bij mn oudste dochter, ook mn neefjes/nichtjes die al op zichzelf wonen etc. Ik krijg welgeteld 1 kaartje van een tante, verder een paar mailtjes/appjes en niemand is langsgekomen behalve mn nichtje, waar ik wel goed contact mee heb.
Ik was zo teleurgesteld ook! Dit keer krijgen ze niks. Ik twijfelde eerst nog wel, maar, nee. Ik ben ook meer van de 'echte' kaartjes, want dat kan ik bewaren voor later
![]()
Aan de andere kant wel weer kaartjes en bezoek gekregen uit hoeken waarvan we 't niet verwacht hadden, dus dat was wel fijn!
Ben je nog gedeeltelijk ziek gemeld nu? Als je inmiddels meer dan 4 weken 100% beter bent gemeld gaan die 104 weken ziek weer opnieuw lopen en kunnen ze je twee jaar lang niet ontslaan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:37 schreef Zoë23 het volgende:
Geen idee wanneer ik het ga vertellen. Voel me al weken niet echt top (moe,duizelig,misselijk en ziek) en tot kortgeleden ook wat 'depri' omdat ik zo met m'n werk zit. Laatst dus ziek geweest en toen goed uitgerust. Nu voel ik me wel wat vrolijker en rustiger maar als ik erover nadenk ..bah.
Ik had me voorgenomen om m'n werkgever te laten zien dat ik gewoon op de afdeling kan werken enz en daarna 'tadaa' ben zwanger. Maargoed gezien ik me elke dag duizelig enz voel gaat me dat niet lukken. (en werken tot 22-23u zie ik ook niet zittenlig gemiddeld max 21:30 op bed)
Dankje tante soesa
BE
Omdat ik net voor meer dan 2jr in de ziektewet heb gezeten.. Langer dan 2jr ziek betekend vaak ontslag.
Nu mogen ze me geloof ik niet ontslaan als ik zwanger ben..maargoed op ontslag na de bevalling zit ik ook niet te wachten.
En collega's begrijpen dat heel goed! Zijn ook erg lief. Wil mijn leidinggevende gewoon niet teleurstellen
Tot januari werd alles vergoed door het UWV omdat het onder 'ziek door zwangerschap" viel. Toen waren die 104 weken 'op' en ook al kon ik door BI niet volledig werken ik had er geen recht meer op. Dus is er gekeken naar een andere soort uitkering en ik krijg sinds April voor een paar maanden een WW uitkering. Van januari tot april heeft mijn werkgever me voor 100% uitbetaald ook al werkte ik 60-70%quote:Op woensdag 30 april 2014 08:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Ben je nog gedeeltelijk ziek gemeld nu? Als je inmiddels meer dan 4 weken 100% beter bent gemeld gaan die 104 weken ziek weer opnieuw lopen en kunnen ze je twee jaar lang niet ontslaan.
Als je nog gedeeltelijk ziek bent wordt het lastiger.
Maar je schrijft dat ze ook geduld hebben gehad toen je meer dan 2 jaar ziek was en dat is best uitzonderlijk dus je werkgever heeft het beste met je voor zo te lezen. Komt vast goed!
Ik vind het allemaal vrij tricky klinken dus laat je je goed informeren? Juridisch loket of een rechtsbijstandverzekering o.i.d. Zodat je niet straks toch het haasje bent.quote:Op woensdag 30 april 2014 08:49 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Tot januari werd alles vergoed door het UWV omdat het onder 'ziek door zwangerschap" viel. Toen waren die 104 weken 'op' en ook al kon ik door BI niet volledig werken ik had er geen recht meer op. Dus is er gekeken naar een andere soort uitkering en ik krijg sinds April voor een paar maanden een WW uitkering. Van januari tot april heeft mijn werkgever me voor 100% uitbetaald ook al werkte ik 60-70%
Ik deed wel hbo projecten ipv mijn 'mbo'functie (heb wel een hbo diploma)
Dus opzich heeft m'n werkgever ook wel iets aan me gehad maar toch, besef wel dat ik veel geluk heb. Daarom voel ik me ook wel lullig.
Bedankt ik hoop t!
Ja klopt, het had iets te maken met waarvoor ik verzekerd ben via mijn werk, dat ik daardoor recht heb op een ww uitkering. (en nog een aantal redenen maar die kan ik hier zo niet neerzetten) Heb lange gesprekken gehad met de arbeidsdeskundige en mensen van het UWV. Ook mijn 'werkbegeleider' (omdat ik wel moet solliciteren voor die resterende uren ) weet hoe het zit. Het is gewoon een lang en vermoeiend hoofdstukquote:Op woensdag 30 april 2014 09:16 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal vrij tricky klinken dus laat je je goed informeren? Juridisch loket of een rechtsbijstandverzekering o.i.d. Zodat je niet straks toch het haasje bent.
Een ww uitkering krijg je normaal gesproken alleen als je voor die uren ontslagen bent namelijk.
Misschien roep ik iets overbodigs hoor maar zou toch erg zuur zijn als je straks toch het schip in gaat ergens.
Zo lang je maar goed op de hoogte bent van je rechten en plichten en dat je niet straks met lege handen staat.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:02 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja klopt, het had iets te maken met waarvoor ik verzekerd ben via mijn werk, dat ik daardoor recht heb op een ww uitkering. (en nog een aantal redenen maar die kan ik hier zo niet neerzetten) Heb lange gesprekken gehad met de arbeidsdeskundige en mensen van het UWV. Ook mijn 'werkbegeleider' (omdat ik wel moet solliciteren voor die resterende uren ) weet hoe het zit. Het is gewoon een lang en vermoeiend hoofdstuk![]()
Maar als S slaapt kan ik het wel extra controleren...
Ben je wel verzekerd voor alternatieve geneeswijzen? Want dan zou je iets aan de chiropractor kunnen hebben, dat is uit een ander potje.quote:Op woensdag 30 april 2014 09:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, dat ga ik ook zeker doen (met de Cesartherapeute dan, zij kent mijn lichaam echt heel goed inmiddels)! Als ik nog zes maanden zo door moet, wordt het 'm niet.
Nee, ik heb alleen basis en de module Gezinsplanning. Wat deed de chiropractor dat bij jou beter werkte?quote:Op woensdag 30 april 2014 10:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Ben je wel verzekerd voor alternatieve geneeswijzen? Want dan zou je iets aan de chiropractor kunnen hebben, dat is uit een ander potje.(en werkte hier beter dan de fysio
)
quote:Op woensdag 30 april 2014 09:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens besloten om toch maar weer even een weekje bij te gaan houden wat ik dagelijks in mijn hoofd stop. Zeker na mijn chipsfiasco van gisteren. Ik heb het gevoel dat mijn innerlijke eetverslaafde "niet aan de lijn doen" iets te ruim interpreteertDus vandaag geen chocolade in mijn tas maar gewoon fruit en boterhammen
![]()
Fysio gaf me alleen oefeningen mee (en dat was er een gespecialiseerd in bekkenklachten), de chiropractor werkt ook met drukpunten en blokkades opheffen enzo. 'Kraken' zeg maar, en dat klinkt echt naarder dan het isquote:Op woensdag 30 april 2014 10:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen basis en de module Gezinsplanning. Wat deed de chiropractor dat bij jou beter werkte?
Maar de module alternatieve geneeswijzen kent geen wachttijd! Zeker waard om eens uit te zoeken dus.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, ik heb alleen basis en de module Gezinsplanning. Wat deed de chiropractor dat bij jou beter werkte?
Ja, dat is ook wel zo en ik denk dat dat ook het geval is. Maar verder van ooms en tantes ook geen kaartjes, en gezien we elk jaar met elkaar op familieweekend gaan en elkaar ook wel zien op verjaardagen had ik toch meer verwacht denk ik.. Het is ook het eerste achterkleinkind van mn oma, misschien dat ik daarom dacht dat het bijzonder zou zijn ook voor hen? Nja, blijkbaar niet dus.quote:Op woensdag 30 april 2014 08:07 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud ze allemaal zijn. Wij hebben ook wel een nichtje en vrienden gehad die geen kaartje terug stuurde terwijl ik ze zo graag in O. zijn boek plakte en je uit elkaar knapt van trots dus dat je wilt dat ze belangstelling tonen voor jouw kindje.
Maar een aantal van hen zeiden toen ze zelf een paar jaar later een kind kregen dat ze zich pas realiseerden dat je dan een kaart terug stuurt en hoe leuk dat is. Maar dat het hele kinderen tot die tijd echt een ver van hun bed show was en ze gewoon niet dachten aan een kaartje.
+1... Vorig jaar ook al FBTO zeker? Of nu pas aangezet? Ik loop daar ook tegenaan, heel erg vervelendquote:Op woensdag 30 april 2014 09:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Aan de hand van een beschrijving van mijn klachten via de mail denkt mijn Cesartherapeute toch echt aan zwangerschapsgerelateerde bekkenklachten, verergerd door de scoliose en asymmetrie. Ik had gehoopt het iets langer te kunnen rekken.. Maar snel een afspraak maken, in ieder geval! Ik ben er alleen nog steeds niet voor verzekerd. Bij FBTO heeft de module Fysiotherapie blijkbaar een wachttijd van zes maanden.
Nee, dit jaar voor het eerst FBTO. Dat leek me handig, omdat we wel al aan het proberen waren voor een kindje maar natuurlijk nog geen idee hadden of het ook dit jaar zou lukken. Bij mijn vorige verzekering was het aanvullende pakket zo duur, dat ik er niet zo veel trek in had om dat misschien een heel jaar voor niets te nemen.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:48 schreef Cwen het volgende:
[..]
+1... Vorig jaar ook al FBTO zeker? Of nu pas aangezet? Ik loop daar ook tegenaan, heel erg vervelend.
De Gezinsplanning module is ook echt fijn, maar de fysioquote:Op woensdag 30 april 2014 10:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee, dit jaar voor het eerst FBTO. Dat leek me handig, omdat we wel al aan het proberen waren voor een kindje maar natuurlijk nog geen idee hadden of het ook dit jaar zou lukken. Bij mijn vorige verzekering was het aanvullende pakket zo duur, dat ik er niet zo veel trek in had om dat misschien een heel jaar voor niets te nemen..
De Caesartherapeut hoort toch niet bij Alternatieve geneeswijzen?quote:Op woensdag 30 april 2014 10:54 schreef Cwen het volgende:
[..]
De Gezinsplanning module is ook echt fijn, maar de fysio. Ik zou idd eens kijken naar de Alternatieve Geneeswijzen en de osteopaat/Caesartherapeut.
Het is op de eerste dag van de volgende maand te gebruiken zo'n nieuwe module zonder wachttijd dus vandaag is wel de dag om je module alternatieve geneeswijzen aan te zetten dan. Anders moet je tot 1 juni wachten.quote:Op woensdag 30 april 2014 10:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De Caesartherapeut hoort toch niet bij Alternatieve geneeswijzen?
Oh jongens, ik vind mezelf best slim en zo, maar als het op dit soort dingen aankomt blokkeer ik hoor..
Ik haal alleen niet uit de polisvoorwaarden van Alternatieve geneeswijzen dat de chiropractor daaruit vergoed wordt... Of wordt gewoon algemeen aangenomen dat men weet dat dat een alternatieve geneeswijze is?quote:Op woensdag 30 april 2014 11:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Het is op de eerste dag van de volgende maand te gebruiken zo'n nieuwe module zonder wachttijd dus vandaag is wel de dag om je module alternatieve geneeswijzen aan te zetten dan. Anders moet je tot 1 juni wachten.
Ik vind zo snel alleen dit linkje http://www.zorgverzekering.net/vergoedingen/chiropractor/quote:Op woensdag 30 april 2014 11:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik haal alleen niet uit de polisvoorwaarden van Alternatieve geneeswijzen dat de chiropractor daaruit vergoed wordt... Of wordt gewoon algemeen aangenomen dat men weet dat dat een alternatieve geneeswijze is?.
leuk, pretechoquote:Op woensdag 30 april 2014 12:05 schreef Skittles het volgende:
Blue beterschap![]()
SQ, kotsen door een zak chips? Ik had ook 2 zakken () chips in m'n mik gedouwd voor ik naar bed ging en die nacht dus alles onder spoot.
In ieder geval geen Noro, want voor de rest niets meer eruit gekomen.
Klavertje, wat leuk! De jongens druppelen nu langzaam binnen![]()
Heb vandaag een pretecho geboektEen pretechobureau hier in de buurt heeft 10 mei een actie, voor 25 euro een pretecho en alle opbrengsten gaan naar Stichting Sophie wil leven. Dus daar voel ik me wel goed bij en volgens mijn vk, die de dames van het bureau kent, zijn het allemaal super aardige en vakkundige dames. Ben blij, verrekte zenuwachtig en nieuwsgierig. Nu al.
ik kots altijd in een bakjequote:Op woensdag 30 april 2014 12:18 schreef Skittles het volgende:
Oh bahh![]()
Daarom heb ik het licht maar niet aangedaan. Al kotsend de wc doortrekken ftw
Mijn wc is zo klein dat ik vanaf de gang in de pot moet nekken en maar hopen dat ik goed richt en niet teveel met een boogje spuit.quote:Op woensdag 30 april 2014 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kots altijd in een bakjeDat is comfortabeler en het spat niet zo hard terug in je gezicht
quote:Op woensdag 30 april 2014 12:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kots altijd in een bakjeDat is comfortabeler en het spat niet zo hard terug in je gezicht
Maar dan moet wel je WC-pot een beetje schoon zijn. Niet dat er nog aangekoekte dingetjes zo in zittenquote:Op woensdag 30 april 2014 12:22 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
Terug spatten doet het gelukkig niet. In een innige omhelzing de helft van m'n hoofd in de pot stoppen werkt voor mij wel.
Hahahaquote:Op woensdag 30 april 2014 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar dan moet wel je WC-pot een beetje schoon zijn. Niet dat er nog aangekoekte dingetjes zo in zitten
(niet dat dat bij mij het geval is hoor,sinds we een poets hebben
maar toch
)
okee, ik ga te ver. Ander onderwerp, ik ga lekker ff een verkansie boeken
Checkquote:Op woensdag 30 april 2014 10:30 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
ghehe er is een verschil tussen niet aan de lijn doen en jezelf laten gaan en alleen maar eten waar je zin in hebt iddDe pest is dat je er meestal pas na een paar maanden na je bevalling achter komt dat je toch wat rustiger aan had moeten doen
Haha, ja zo voelt het wel ja. En ik ben ook wel een beetje van het schijt hebben, maar op een Italiaans/Spaans/Portugees vliegveld niet terug kunnen vind ik dan net weer een te groot risico. Ik heb ooit een ticket geboekt op m'n getrouwde naam, terwijl die nog niet in m'n paspoort stond. Op de heenweg was dat geen probleem, maar op de terugweg...quote:Op woensdag 30 april 2014 13:04 schreef Burdie het volgende:
Maar het is wel een beetje hetzelfde als de identificatieplicht vanaf 13 jaar.
Lol, zullen we een walvismeet houden?quote:Op woensdag 30 april 2014 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Haha, gaat het hele topic ineens naar Toscane op vakantie? Wij ook..
Het klinkt erg aanlokkelijk, maar wij gaan pas in juli.quote:Op woensdag 30 april 2014 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Lol, zullen we een walvismeet houden?
iew hoogseizoen bah vies!quote:Op woensdag 30 april 2014 13:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Het klinkt erg aanlokkelijk, maar wij gaan pas in juli..
Och, ik had ze wel eens met 8 weken al in de winkel staanquote:Op woensdag 30 april 2014 13:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is het trouwens raar als je met 12 weken de kinderkamer al zo'n beetje helemaal uitgezocht hebt (en al dingen aangeschaft)?.
Net zo raar als het nog niet hebben gedaan met 34 wekenquote:Op woensdag 30 april 2014 13:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is het trouwens raar als je met 12 weken de kinderkamer al zo'n beetje helemaal uitgezocht hebt (en al dingen aangeschaft)?.
Ohhh JJquote:Op woensdag 30 april 2014 15:14 schreef JaleesaJoia het volgende:
Bluuuuuh. Lig weer aan de ctg. Weer activiteit te meten![]()
Ook meisje dr hartslag piekt dan elke keer. Gyn is nog niet langs geweest, maar ik neem aan dat dat niet echt oké is....![]()
![]()
quote:Op woensdag 30 april 2014 15:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ohhh JJHopelijk valt het mee
@SQ: Ja aantal cm boven de binnenkant van je enkel zit een of ander punt dat invloed zou hebben op het draaien van je kind. Door er een rijstkorrel op te plakken zou er continu wat druk op dat punt komen. Gevalletje: baadt het niet dan schaadt het niet. Heb erg goede ervaringen met acupunctuur tegen mijn hoofdpijn, wie weet helpt dit mee.
Ik ookquote:
Klopt, dan zou de baby maar ruimte krijgen, en verder met je benen en kont omhoog liggen. Dus dat doe ik ook af en toe, al heb ik daar eigenlijk geen tijd voorquote:Op woensdag 30 april 2014 15:52 schreef Kursor het volgende:
Spannend weer JJ! Hoop dat het ook deze keer afzwakt.
Chanty, gelijk heb je hoor om de alternatieve en huis-tuin-keuken-trucs toe te passen. Dacht hier ook gelezen te hebben over een tijd op handen en knieën zitten...maar meer ook niet onthouden. Wie weet dat anderen het zich herinneren.
En ik ben blij! Net foto van de gedrukte buitenzijde van ons kaartje in m'n mail ontvangen. Eigen ontwerp, dus toch best spannend hoe dat zou uitpakken. Eigenlijk moet ik het kaartje voelen, maar zo op de foto lijkt het goed gelukt. En nu maar afwachten wanneer ze verder kunnen met de binnenkant
.
Nee dat is echt onzin, kind hoort de hele dat geluid namelijk, van dingen die veel dichter bij zitten / duidelijker klinken (jouw stem, je hart, etc).quote:Op woensdag 30 april 2014 15:57 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Zou een alternatief ding ook niet zzo'n belletje zijn? Had laatst ergens gelezen dat als je die helemaal onderaan je buik laat bungelen de hele dag, dat je kleine op het geluid af zou gaan.
Een belletje aan je clitpiercing hangen, dan valt -ie er straks vanzelf uit!quote:Op woensdag 30 april 2014 16:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik ben dan zo'n muts die denkt, dan kun je ook een paar x per dag rammelen met n kattenbelletje...
ik heb net mn keukenkastjes her-ingedeeld zodat ik de flessen en toebehoren kwijt kan..
Hier werd het geloof ik met 32 weken besproken.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wanneer moet je trouwens een geboorteplan inleveren als je dat wilt? En iemand een voorbeel van hoe dat eruit ziet?
quote:Op woensdag 30 april 2014 16:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een belletje aan je clitpiercing hangen, dan valt -ie er straks vanzelf uit!
oooooh dan heb ik nog tijd zatquote:Op woensdag 30 april 2014 16:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier werd het geloof ik met 32 weken besproken.
Mijn gezicht verschiet dan vooral ongeveer in zo'n grimas:quote:Op woensdag 30 april 2014 16:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]![]()
ik krijg altijd een beetje een weeig gevoel als ik denk aan een piercing door je clit...![]()
Bij mij was het ook rond 32 weken, maar geloof dat 36 weken gebruikelijker is (ben een beetje apart verhaal en mijn plan is daarom ook deels niet erg standaard).quote:Op woensdag 30 april 2014 16:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
wanneer moet je trouwens een geboorteplan inleveren als je dat wilt? En iemand een voorbeel van hoe dat eruit ziet?
Volgens mij gaat het door het velletje erboven, niet door het ding zelfquote:Op woensdag 30 april 2014 16:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn gezicht verschiet dan vooral ongeveer in zo'n grimas:Waarom zou je daar een dikke naald doorheen willen rossen!
(dit was vast kwetsend voor dames met clitpiercings besef ik me.Sorry alvast.)
Ik ook niet geloof ik. Ik lees te vaak over zeer uitgebreide bevalplannen, helemaal uitgedacht en uitgeschreven. En de bevalling loopt eigenlijk altijd anders dan het bevalplan. Die moeders zie ik dan enorm worstelen met een gevoel van falen, of andere negatieve gevoelens omdat er veel dingen niet zoals gepland gingen. Naja, daardoor heb ik het idee dat het voor mijzelf handiger is om er niet te veel hooggespannen verwachtingen aan te hangen. (dat is niet hetzelfde als er niet over nadenken overigens). Dan kan het alleen maar meevallen.Ofzo.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
thanks ladies, tijd zat om mij er nog in te verdiepen dus,veel wensen heb ik niet hoor, dat scheelt.
Ik heb nog steeds niet de ambitie om de proef op de som te nemenquote:Op woensdag 30 april 2014 16:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het door het velletje erboven, niet door het ding zelf.
Of anders....
Het is niet zo zeer een plan, het is meer een lijst met wensen.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ook niet geloof ik. Ik lees te vaak over zeer uitgebreide bevalplannen, helemaal uitgedacht en uitgeschreven. En de bevalling loopt eigenlijk altijd anders dan het bevalplan. Die moeders zie ik dan enorm worstelen met een gevoel van falen, of andere negatieve gevoelens omdat er veel dingen niet zoals gepland gingen. Naja, daardoor heb ik het idee dat het voor mijzelf handiger is om er niet te veel hooggespannen verwachtingen aan te hangen. (dat is niet hetzelfde als er niet over nadenken overigens). Dan kan het alleen maar meevallen.Ofzo.
Helemaal mee eens. Daarom heb ik het bij de eerste ook niet gedaan. Wel zorgen dat je geïnformeerd bent en wat er zou kunnen gebeuren, maar geen scenario.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ook niet geloof ik. Ik lees te vaak over zeer uitgebreide bevalplannen, helemaal uitgedacht en uitgeschreven. En de bevalling loopt eigenlijk altijd anders dan het bevalplan. Die moeders zie ik dan enorm worstelen met een gevoel van falen, of andere negatieve gevoelens omdat er veel dingen niet zoals gepland gingen. Naja, daardoor heb ik het idee dat het voor mijzelf handiger is om er niet te veel hooggespannen verwachtingen aan te hangen. (dat is niet hetzelfde als er niet over nadenken overigens). Dan kan het alleen maar meevallen.Ofzo.
nou precies, Ik kan heel veel willen maar als het te benauwd wordt voor die kleine dan wil ik alleen nog maar dat zij geboren wordt, snel en veilig! en wat dan moet, moet!quote:Op woensdag 30 april 2014 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
true!quote:Op woensdag 30 april 2014 16:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga er ook écht wel over nadenkenmaar sommige bevalplannen gaan wel heel ver, ik denk dat dát niet goed voor me is. Maar ook ik heb zeker wel voorkeuren, als de situatie ze toelaat
Ik hoop echt dat ze daar genoeg aandacht voor geven bij jou dit keerquote:Op woensdag 30 april 2014 16:31 schreef Kursor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Daarom heb ik het bij de eerste ook niet gedaan. Wel zorgen dat je geïnformeerd bent en wat er zou kunnen gebeuren, maar geen scenario.
Nu wel, maar dan vooral gefocust op begeleiding en waar ik bang voor ben naar aanleiding van ervaring de eerste keer. En hoe ik denk dat ik geholpen kan worden en wat mijn insteek is. Mocht ik in paniek raken, dan niet plat spuiten en het een enorm medicaliseren, maar me juist weer helpen focussen bijvoorbeeld.
Dit inderdaad. Mijn bevalling is heel anders gegaan dan we wilden, maar omdat kuiken het moeilijk had, vond ik het prima. Tot op bepaalde hoogte overigens... Toen ze een drukcatheter wilden plaatsen omdat ze geen weeën op het scherm zagen, hebben we gezegd dat ze er maar bij moeten blijven zitten als ze willen weten wanneer ik precies en wee had.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
nou precies, Ik kan heel veel willen maar als het te benauwd wordt voor die kleine dan wil ik alleen nog maar dat zij geboren wordt, snel en veilig! en wat dan moet, moet!
oh ja +1quote:Op woensdag 30 april 2014 16:38 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil gewoon zelf geen medisch oordeel gaan vellen van te voren. Ik ga niet voor niets naar een ziekenhuis, ik heb er geen kaas van gegeten, heb het nog nooit gedaan, dus ik wil me graag laten begeleiden en de medisch noodzakelijke beslissingen laten nemen door mensen die er wel kaas van hebben gegeten.
Misschien moet ik er wel in zetten dat ze me niet betuttelend moeten gaan behandelen, dat is het enige waar ik echt vals van word
een drukcatheter? ik ben echt nog een noob...quote:Op woensdag 30 april 2014 16:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Mijn bevalling is heel anders gegaan dan we wilden, maar omdat kuiken het moeilijk had, vond ik het prima. Tot op bepaalde hoogte overigens... Toen ze een drukcatheter wilden plaatsen omdat ze geen weeën op het scherm zagen, hebben we gezegd dat ze er maar bij moeten blijven zitten als ze willen weten wanneer ik precies en wee had.
Overigens was eigenlijk onze enige 'eis' dat alles in overleg zou gaan en dat is zo gebeurd.
oh das ook een goeie! R. altijd met de baby mee.quote:Op woensdag 30 april 2014 16:41 schreef GotC het volgende:
Hier als enige eis dat er open en eerlijk over alles naar ons gecommuniceerd zou worden, en enige pijnstilling een ruggenprik. Oh en dat Yur altijd bij de baby zou blijven.
Checkcheckcheck!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |