De minpuntjes gelden niet zozeer voor mij als kijker, maar meer in de serie zelf. Voornamelijk het feit dat Jeor wist dat Craster babies liep te offeren. Ik had al vrij snel het idee dat dit de manier was voor White Walkers om 'voort te planten'. Door dat geheim te houden, heeft hij misschien een situatie gemaakt die veel gevaarlijker is, dan een situatie waarin ze niet bij Craster konden schuilen. Niet dat Jeor meteen had moeten weten dat White Walkers die kinderen meenamen en daardoor konden groeien. Maar als hij dat niet wist, had hij het wel even mogen onderzoeken.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vond dat met die schedel wel "cool" in zijn luguberheid hoor en die Karl vind ik ook wel een fascinerend figuur.![]()
Wat vond je minder aan Jeor eigenlijk dan? Ik vond dat inderdaad (alleen maar) een heel tof vaderfiguur namelijk. Je hebt gelijk dat zijn dood perspectieven biedt voor Jon, dus voor de verhaallijn vind ik het verder op zich ook wel o.k...
Ik vond dat hij dat ook heel goed deed. Ik ergerde mij er meteen aan.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:19 schreef kawa4 het volgende:
[..]
ik vond hem nogal een patser, mee zn, "ik ben beter dan iedereen met vechten"
Cersei Tommen ontmaagden?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:28 schreef Mani89 het volgende:
Jammer dat Margaery die jongen niet even ontmaagde, dan had ze hem helemaal ingepakt. Nu is er nog een kans voor Cersei om dat zelf te doen in een laatste poging Tommen voor haar te winnen.
Niet echt een cliffhanger. Later zie je nog wel een aftermathplaatje volgens mij. Is gewoon gevochten daar.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:25 schreef planethugo het volgende:
[..]
daar waren een paar bij ww bij die de bende aanvoerden
Mormont ging daarna panniekerig aan sam vragen of hij de andere had gewaarschuwd met een boodschap, wat hij niet had gedaan en dat ze toen zsm de andere op de muur moesten waarschuwen want het was nu al bijna te laat. Anderhalf seizoen later doen ze nog niet veel anders dan daarvoor, zo lijkt het. Beetje matige cliffhanger van seizoen 2, achteraf.
kweet niet of hij dat door had toenquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:33 schreef Mani89 het volgende:
Ik denk dat Tommen niet is vergeten dat Cersei hem bijna Magda Goebbelsde, die kan dus de kolere krijgen. More wine please.
Ah zo... ja, snap je punt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:29 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
De minpuntjes gelden niet zozeer voor mij als kijker, maar meer in de serie zelf. Voornamelijk het feit dat Jeor wist dat Craster babies liep te offeren. Ik had al vrij snel het idee dat dit de manier was voor White Walkers om 'voort te planten'. Door dat geheim te houden, heeft hij misschien een situatie gemaakt die veel gevaarlijker is, dan een situatie waarin ze niet bij Craster konden schuilen. Niet dat Jeor meteen had moeten weten dat White Walkers die kinderen meenamen en daardoor konden groeien. Maar als hij dat niet wist, had hij het wel even mogen onderzoeken.
Maar dat is puur vanuit de ogen van een Westerosi bekeken, niet als kijker. Als kijker heb je personages nodig die niet perfect zijn.
Correctie/aanvulling: ik verbaasde me over de -vooral zo snelle!- aanwezigheid van Locke daar... maar ik kon me dat gesprek met Bolton wel herinneren en het was me dan ook wel meteen duidelijk wát hij op Castle Black deedquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Had ik ook hoor... zat echt zo van "huh, is dat nou echt Locke daar opeens?
Verhaaltechnisch gezien zou dat eigenlijk best wel een goed plot zijnquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:58 schreef NDAsilenced het volgende:
Theorie: Jaimie Lannister is niet helemaal zuiver op de graat (goh?) en gebruikt het vertrouwen van Brienne om Sansa stark terug te krijgen en haar juist te laten opdraaien voor de dood op joffrey, dit om zijn stiekem toch geliefde broer(tje) vrij te krijgen en alle verdenkingen uit te wissen.
Ik ook niet, maar neem aan dat dat in de loop van de serie allemaal nog wel duidelijk wordt.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
Wat mij opviel is dat we eigenlijk geen idee hebben hoeveel White Walkers er nu eigenlijk zijn. Dat hoeven er niet eens meer dan 20 te zijn als je op de serie af moet gaan. Dat er een hoop Wights zijn, dat is een feit ja.
Ik heb nu verschillende beschrijvingen van de verschillen tussen WW's en wights en ik snap het nog niet helemaal. Ik hou het er gemakshalve maar op dat WW's ouder, groter en sterker en qua uiterlijk meer vergaan zijn dan de wights. Plus dat ze mensen tot wight kunnen maken. Maar kunnen WW's ook mensen tot WW maken?
En wordt een hele oude wight dan ook automatisch een WW?
Zoveel tijd heeft hij helemaal niet. Tyrion zal al eerder vrij moeten komen tenzij hij met zijn hoofd van zijn romp wil eindigen. Wat wel zou kunnen is dat dit de manier is van Jaime om Sansa op te sporen en dan alsnog te laten vermoorden, omdat Cersei dat van hem vroeg.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:58 schreef NDAsilenced het volgende:
Theorie: Jaimie Lannister is niet helemaal zuiver op de graat (goh?) en gebruikt het vertrouwen van Brienne om Sansa stark terug te krijgen en haar juist te laten opdraaien voor de dood op joffrey, dit om zijn stiekem toch geliefde broer(tje) vrij te krijgen en alle verdenkingen uit te wissen.
Sterker nog, dat zou geheel volgens de verwachting zijn. Waar kan ik er geld op zetten?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:36 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Cersei Tommen ontmaagden?Ik zie GRRM er ook nog wel voor aan.. zieke vent is het ook.
Dat voegde ik nog toe in een edit in mijn reactie op die postquote:Op dinsdag 29 april 2014 13:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zoveel tijd heeft hij helemaal niet. Tyrion zal al eerder vrij moeten komen tenzij hij met zijn hoofd van zijn romp wil eindigen.
eerder een slachtpartij. Maar je mist mijn punt geloof ikquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet echt een cliffhanger. Later zie je nog wel een aftermathplaatje volgens mij. Is gewoon gevochten daar.
WW zijn de meesters, de wights zijn zombie achtige slaven die rotten. Tenminste dat begrijp ik eruit. Je moet het ook niet moeilijker maken volgens mijquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:57 schreef Khaleesi het volgende:
Wat mij opviel is dat we eigenlijk geen idee hebben hoeveel White Walkers er nu eigenlijk zijn. Dat hoeven er niet eens meer dan 20 te zijn als je op de serie af moet gaan. Dat er een hoop Wights zijn, dat is een feit ja.
Ik heb nu verschillende beschrijvingen van de verschillen tussen WW's en wights en ik snap het nog niet helemaal. Ik hou het er gemakshalve maar op dat WW's ouder, groter en sterker en qua uiterlijk meer vergaan zijn dan de wights. Plus dat ze mensen tot wight kunnen maken. Maar kunnen WW's ook mensen tot WW maken?
En wordt een hele oude wight dan ook automatisch een WW?
quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:28 schreef Mani89 het volgende:
Jammer dat Margaery die jongen niet even ontmaagde, dan had ze hem helemaal ingepakt. Nu is er nog een kans voor Cersei om dat zelf te doen in een laatste poging Tommen voor haar te winnen.
Lancelquote:Op dinsdag 29 april 2014 13:11 schreef merry77 het volgende:
had ik gezien hoe de serie is gemaakt eigenlijk wel verwacht dat Maergery even doorpakt.
Maar ja ze is al 2x weduwe zonder consumatie. Dus ze zal eerst willen trouwen.
Cersei blijft wel van haar zoontje af. Ze wil niemand anders dan Jaime.
[..]
die naam ookquote:
Godverquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:33 schreef Mani89 het volgende:
Ik denk dat Tommen niet is vergeten dat Cersei hem bijna Magda Goebbelsde, die kan dus de kolere krijgen. More wine please.
Iemand die deze post even kan toelichten?quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:33 schreef Mani89 het volgende:
Ja, nu ben ik al op zoek gegaanquote:Op dinsdag 29 april 2014 13:40 schreef JackGleeson het volgende:
[..]
Iemand die deze post even kan toelichten?
Edit; nvm, weet het alweer door de vorige posts in dit topic.
Hey Jack, how are you?quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:40 schreef JackGleeson het volgende:
[..]
Iemand die deze post even kan toelichten?
Edit; nvm, weet het alweer door de vorige posts in dit topic.
formeel gezien wellicht wel, maar stannis had ook een betere claim dan renly, maar toch wist renly meer mensen aan zich te binden, dus ik denk dat een claim terecht of niet, niet per se een doorslaggevende factor is op wie daadwerkelijk koning wordtquote:Op dinsdag 29 april 2014 13:38 schreef planethugo het volgende:
hoe zit het nu eigenlijk als Tommen ook vermoordt wordt, cersei heeft toch geen andere zonen meer? Zou Stannis dan niet automatisch de rechtmatige troonopvolger zijn, ook voor de buitenwereld?
Ik vind d'r nu al behoorlijk ziek in het hoofd eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:39 schreef Forbry het volgende:
en dat juist Dany tegen de tijd ... totaal verziekt van geest is
Volgens mij zou dan de kerel met wie Myrcella gaat trouwen koning.....quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:38 schreef planethugo het volgende:
hoe zit het nu eigenlijk als Tommen ook vermoordt wordt, cersei heeft toch geen andere zonen meer? Zou Stannis dan niet automatisch de rechtmatige troonopvolger zijn, ook voor de buitenwereld?
Niet Myrcella zelf?quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens mij zou dan de kerel met wie Myrcella gaat trouwen koning.....
Deze scene is de enige keer dat ik bij het kijken van een film met van woede samengebalde vuisten zat.....quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:43 schreef Magere_Gein het volgende:
[..]
Ja, nu ben ik al op zoek gegaan
voor de vorm dan maar
Nee, ze krijgt wel de titel van Koningin, maar ze is geen staatshoofd omdat ze een vrouw is. Volgens mij zijn alleen Dorne en the Iron Islands bekend met vrouwelijke troonopvolging.quote:
Myrcella zit in Dorne, mogen zij haar dan wel ''uitleveren'' als koningin? Of werkt dat zo niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, ze krijgt wel de titel van Koningin, maar ze is geen staatshoofd omdat ze een vrouw is. Volgens mij zijn alleen Dorne en the Iron Islands bekend met vrouwelijke troonopvolging.
Je zoon die vermoord wordt op zijn trouwdag is 1st wereld sores?quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:08 schreef Mani89 het volgende:
Cersei begint nu wel een Desperate Housewife te worden, beetje jezelf de hele dag depressief zitten zuipen met al je 1ste wereld sores. Dat doet wel af aan haar geefbaarheid.
Nah, af en toe vind ik haar al wel wat hysterisch en megalomaan, maar vind het tot nu toe op zich nog wel meevallen... vind wel dat het erop lijkt alsof ze steeds een beetje meer die kant op gaat ja (meer mensen die dat vinden?)...quote:Op dinsdag 29 april 2014 13:53 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ik vind d'r nu al behoorlijk ziek in het hoofd eerlijk gezegd.
Had eigenlijk gehoopt dat Jaime Tyrion zou helpen met ontsnappen, maar helaasquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:23 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Jaime heeft in deze aflevering nogmaals gezegd dat er bij hem ''nog veel bladzijdes leeg zijn''. Hij wil, dinds hij zijn hand is kwijtgeraakt, niet meer als kingslayer in de boeken. Misschien gaan Jaime en Tyron wel een backstab aktie doen tegen hun vader!
Nou, dat vond ik wel de highlight van deze aflevering: dat Jaime Brienne fatsoenlijk behandelt en op pad stuurt met Pod. Was wel mooi.quote:Op dinsdag 29 april 2014 07:51 schreef kawa4 het volgende:
[..]
maar we hebben wel weer een leuk nieuw stelletje om te volgen
Podrick an Brienne![]()
hoop dat dat nog iets leuks gaat worden
Zodra Cersei de macht verliest gaat ze flippen. Nu Margaery Tommen bespeelt, Jaime z'n eigen gang gaat, Tyrion misschien wel niet veroordeeld wordt..quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:05 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nah, af en toe vind ik haar al wel wat hysterisch en megalomaan, maar vind het tot nu toe op zich nog wel meevallen... vind wel dat het erop lijkt alsof ze steeds een beetje meer die kant op gaat ja (meer mensen die dat vinden?)...
Een aardige man als Jaime kan ook nooit een verkrachter zijn, hopelijk hebben de kijkers dat nu ook door.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:06 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou, dat vond ik wel de highlight van deze aflevering: dat Jaime Brienne fatsoenlijk behandelt en op pad stuurt met Pod. Was wel mooi.
Misschien gaat hij voor hem dueleren (dat werd toch gesuggereerd?), maar geen idee hoe goed hij is met maar 1 hand.quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
had eigenlijk gehoopt dat Jaime Tyrion zou helpen met ontsnappen, maar helaas
Het ging over Dany, maar Cersei lijkt ook steeds meer en meer te ontsporen iddquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:09 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Zodra Cersei de macht verliest gaat ze flippen. Nu Margaery Tommen bespeelt, Jaime z'n eigen gang gaat, Tyrion misschien wel niet veroordeeld wordt..
Ze is nu Queen Regent, zonder die titel is ze niets meer. Ja, mag ze huisvrouwtje gaan spelen in Casterly Rock.
Ik denk dat als Tommen vermoord zou worden, Dorne in 1 klap zo'n beetje het machtigste huis is in Westerosquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Myrcella zit in Dorne, mogen zij haar dan wel ''uitleveren'' als koningin? Of werkt dat zo niet.
Dat zou wel een extra reden zijn waarom ze zo focussen op zijn zwaardlessen met Bron. Natuurlijk omdat hij in het algemeen ook weer beter wil worden, maar om zijn broer te redden? Dat is natuurlijk wel een grote redenquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien gaat hij voor hem dueleren (dat werd toch gesuggereerd?), maar geen idee hoe goed hij is met maar 1 hand.
In de GOT wereld stelt dat helemaal niks voor joh, ze heeft toch nog meer kinderen?quote:Op dinsdag 29 april 2014 14:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je zoon die vermoord wordt op zijn trouwdag is 1st wereld sores?
Ik dacht dat het over Cersei ging met dr 1st world problemsquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Het ging over Dany, maar Cersei lijkt ook steeds meer en meer te ontsporen idd
Als er een duel komt, wie zal dan vechten namens de aanklagers? Doe eens een gokquote:Op dinsdag 29 april 2014 14:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien gaat hij voor hem dueleren (dat werd toch gesuggereerd?), maar geen idee hoe goed hij is met maar 1 hand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |