Terwijl ik juist het gevoel had dat de boeklezers voor de verandering eens gespoilerd zijn door de serie met deze afleveringquote:
Voor Jaime, de Kingslayer, is eer natuurlijk redelijk belangrijk. Zie ook het stukje waar Brienne in the White Book leest.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:41 schreef Re het volgende:
Weet niet precies waarom Jaime toch zo protective is tov Sansa of het moet zijn eer zijn en het helpen van zijn broer.
Natalie Dormer en Dean-Charles Chapman schelen 15 jaar.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Margaery die Tommen bewerkt.![]()
Het leeftijdsverschil is wel een beetje eh...
En wat een prachtig mooie actrice is het toch.
Anders mag de auteur zichzelf voor zijn kop slaan. Leukste personage.quote:Op dinsdag 29 april 2014 01:54 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik hoop toch zo dat Tyrion in leven blijft
Echt hequote:Op dinsdag 29 april 2014 10:52 schreef LeBeau het volgende:
[..]
Natalie Dormer en Dean-Charles Chapman schelen 15 jaar.![]()
Maar die blik op Tommen's gezicht was wel m'n favoriete ding uit de afgelopen aflevering. Denk niet dat hij veel geslapen heeft.
Ome Sjors had vooraf waarschijnlijk ook niet kunnen bedenken dat dat karakter uit zijn boeken het populairste karakter in de serie zou worden. Was het een andere acteur geweest of het script iets minder scherp, dan had niemand zo om Tyrion gegeven denk ik.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Anders mag de auteur zichzelf voor zijn kop slaan. Leukste personage.Beetje humor is fijn.
Nee, dat weet ik natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ome Sjors had vooraf waarschijnlijk ook niet kunnen bedenken dat dat karakter uit zijn boeken het populairste karakter in de serie zou worden. Was het een andere acteur geweest of het script iets minder scherp, dan had niemand zo om Tyrion gegeven denk ik.
She likes his pussy....quote:
Ah, op zo'n manier voor zijn kop slaan. Tsja, als Tyrion in de boeken (ik lees ze niet, dus ik weet het niet) wel dood gaat, dan kunnen ze hem moeilijk in de serie wel in leven laten omdat het zo'n populair karakter is geworden. Een beetje afwijken van de boeken kan nog wel, maar dat zou veel te veel problemen geven.quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Nee, dat weet ik natuurlijk.Valt de auteur ook niks te verwijten. Zoals iemand al zei is het juist een sterk punt van GoT dat niemand veilig is.
ok, dat klinkt al plausibelerquote:Op dinsdag 29 april 2014 09:45 schreef Sitethief het volgende:
Dit is dus in de serie ietsjes anders gegaan. maar neem even voor het gemak aan dat ze honderden gladiatorachtige slaven bevrijd hebben in de stad. In de serie komen ze slaven tegen die niks van vechten weten.
ojee, zo had ik het nog niet bekekenquote:Op dinsdag 29 april 2014 10:55 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ome Sjors had vooraf waarschijnlijk ook niet kunnen bedenken dat dat karakter uit zijn boeken het populairste karakter in de serie zou worden. Was het een andere acteur geweest of het script iets minder scherp, dan had niemand zo om Tyrion gegeven denk ik.
En dan wordt Bran wakker en blijkt ie nog steeds in bed te liggen met zijn moeder naast hem die hem verzorgt nadat ie uit het raam geflikkerd is en begint alles van voren af aanquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:19 schreef blessed19 het volgende:
Bran neemt de draken over als hij uiteindelijk opper-warg is geworden, daarvoor gaat hij immers naar het noorden! Bam! Draken verwoesten alles en iedereen en Bran is oppermeesterkoning.
#ultieme einde spoiler
quote:
Ik denk dat dat ook vooral met tijd en budget te maken heeft, maar ik vond het ook jammer.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ok, dat klinkt al plausibelerIk vond het een beetje afgeraffeld in de serie.
Ik heb eigenlijk totaal geen problemen met de fantasy-elementen, integendeel zelfs, maar die moord met dat schaduwding ging mij in dit opzicht toch echt wel een stapje te verquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
ojee, zo had ik het nog niet bekekenrenly is in de serie zon suffe personage, dat weinigen om hem rouwden, maar in het boek is hij een toffe personage en daarom baalde ik toen die schaduw langskwam
waarom dan?quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:32 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk totaal geen problemen met de fantasy-elementen, integendeel zelfs, maar die moord met dat schaduwding ging mij in dit opzicht toch echt wel een stapje te verBlijf ik één van de slechtste momenten in GoT vinden...
Tijd en budget zijn nooit een reden om een domme compleet ongeloofwaardige scene op te nemen en dat was het in dit geval naar mijn smaak wel.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:29 schreef Sitethief het volgende:
Ik denk dat dat ook vooral met tijd en budget te maken heeft, maar ik vond het ook jammer.
Nee inderdaad, moeten ze ook absoluut niet doen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:02 schreef Weakling het volgende:
[..]
Ah, op zo'n manier voor zijn kop slaan. Tsja, als Tyrion in de boeken (ik lees ze niet, dus ik weet het niet) wel dood gaat, dan kunnen ze hem moeilijk in de serie wel in leven laten omdat het zo'n populair karakter is geworden. Een beetje afwijken van de boeken kan nog wel, maar dat zou veel te veel problemen geven.
Yay! Ik was gelukkig niet de enige!quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toen wij hem hier keken herkenden we trouwens Locke niet eens. Wel een bekend gezicht, maar hadden helemaal niet de link gelegd dat hij in opdracht werkte van Bolton
ik herkende hem wel, maar ik was verbaasd om hem daar te zien, ik heb toen de scene met hem en bolton herbekeken en daarin werd het wel duidelijkquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toen wij hem hier keken herkenden we trouwens Locke niet eens. Wel een bekend gezicht, maar hadden helemaal niet de link gelegd dat hij in opdracht werkte van Bolton
Ik kan niet voor Forbry spreken, maar ik vond het in eerste instantie te makkelijk overkomen. Later werd dan wel uitgelegd dat je dit niet eindeloos kon herhalen, maar dat veranderde niks aan het moment dat ik het de eerste keer zag. Voor sommige mensen worden hele plannen bedacht, wordt helemaal naar toe gewerkt, en voor Renly poept iemand even een schaduw uit.quote:
Ik blijf erbij dat het voor de kijkers in het Engels is gemaakt. Men moet er nog altijd rekening mee houden dat een goed verhaal niet voldoende is, de manier waarop je een verhaal vertelt is minstens net zo belangrijk. Een paar onbegrijpelijke woorden op de muur en "Kill the masters" als ondertiteling, zou niet hetzelfde effect hebben.quote:Op dinsdag 29 april 2014 09:03 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Kraznyz kon ook geen engels... Maar die ene slavetrader van Yunkai dan weer wel.
Zal best dat ze engels kunnen, maar de boodschap is natuurlijk gericht op de slaven, en die kunnen (lijkt me) geen engels.
Dat van Ghost kon ik nog enigszins begrijpen gezien Ghost ook niet bij Jon was toen hij bij de Wildlings was. Dus hij zal in die periode wel rondgehangen hebben, en gevangen zijn door die lui. Maar blijft inderdaad wel en vrij grote sprongquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik herkende hem wel, maar ik was verbaasd om hem daar te zien, ik heb toen de scene met hem en bolton herbekeken en daarin werd het wel duidelijk
het was wel een gekke grote sprong opeens, net als dat ghost opeens gevangen was bij craster
en wtf man dat die zieke gast uit mormonts schedel drinkt![]()
![]()
die gaat opgegeten worden door ghost
Optyfen met je boekspoilers, ga hier maar posten: TV / Game of Thrones MET Boekspoilers #11quote:
quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:45 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik kan niet voor Forbry spreken, maar ik vond het in eerste instantie te makkelijk overkomen. Later werd dan wel uitgelegd dat je dit niet eindeloos kon herhalen, maar dat veranderde niks aan het moment dat ik het de eerste keer zag. Voor sommige mensen worden hele plannen bedacht, wordt helemaal naar toe gewerkt, en voor Renly poept iemand even een schaduw uit.
Nou ja, het is een beetje wat BaasBanaan schrijft..quote:
Hoe kan ik nou iets spoileren wat al gebeurt is?quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:54 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Optyfen met je boekspoilers, ga hier maar posten: TV / Game of Thrones MET Boekspoilers #11
Is het echt zo moeilijk om onderscheid te maken tussen deze twee topics? Misschien heb ik het niet door en moet je hier bijzonder intelligent voor zijn, maar ik krijg eerder het idee dat er bij sommige mensen door de fontanel gescheten is.
Je bent bang voor gare deus ex machina's?quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:54 schreef Forbry het volgende:
[..]
[..]
Nou ja, het is een beetje wat BaasBaan schrijft..
Op deze manier kan je gewoon de meest belachelijke plots creëren, plots die eigenlijk nergens meer over gaan... Het is moeilijk om goed in woorden uit te leggen waarom ik dit soort fantasy dan weer niet leuk vind... het is een gevoelsmatige grens die ik heb in wat ik nog enigszins geloofwaardig vind ofzo...
Ja, dat met die schedel vond ik ook nogal wat (ik vond Mormont ook zoquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik herkende hem wel, maar ik was verbaasd om hem daar te zien, ik heb toen de scene met hem en bolton herbekeken en daarin werd het wel duidelijk
het was wel een gekke grote sprong opeens, net als dat ghost opeens gevangen was bij craster
![]()
Het gebeurt in de boeken. Op deze manier kan ik straks wel kappen met de boeken nog lezen.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:55 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou iets spoileren wat al gebeurt is?
Ja, daar komt het wel op neer denk ik.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je bent bang voor gare deus ex machina's?
Is in deze serie niet echt sprake van in mijn ogen.
ik ben zelf ook bezig met de boeken en zit pas tegen het einde van boek 2 en dan zit ik niet te wachten op deze spoilers... ga in ieder geval geen hele lappen tekst hier plaatsenquote:Op dinsdag 29 april 2014 11:55 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou iets spoileren wat al gebeurt is?
Had ik ook hoor... zat echt zo van "huh, is dat nou echt Locke daar opeens?quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
![]()
Gemengde gevoelens. Jeor had z'n minpuntjes en dit geeft Jon wel de kans om de touwtjes in handen te nemen, maar ik vond hem wel een tof vaderfiguur in de serie. Daarnaast ben ik ook blij om Burn Gorman (Karl de Schedeldrinker) weer te zien.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dat met die schedel vond ik ook nogal wat (ik vond Mormont ook zo, mis hem nog steeds wel een beetje)...
Ik hoop (en denk) eigenlijk eerder dat Ghost wraak gaat nemen op Rast (omdat hij hem ook zo aan het treiteren was met dat drinkwater)
Dat waren wights eigenlijk. Geen WW. Daar zit een verschil in.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:43 schreef planethugo het volgende:
En ik had verwacht dat de white walkers wel even gingen huishouden en richting muur gingen, het is ook alweer bijna 2 seizoenen geleden dat we ze langs Sam zagen draven op weg naar.... de muur? Maar ondertussen verzamelen ze nog steeds gewoon wat kids. Wel mooi dat we een inkijkje in hun 'tempel' gekregen hebben en nu weten wat ze met de baby's doen, Maar dat vermoeden had ik wel al eigenlijk.
Ik vond dat met die schedel wel "cool" in zijn luguberheid hoor en die Karl vind ik ook wel een fascinerend figuur.quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:03 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Gemengde gevoelens. Jeor had z'n minpuntjes en dit geeft Jon wel de kans om de touwtjes in handen te nemen, maar ik vond hem wel een tof vaderfiguur in de serie. Daarnaast ben ik ook blij om Burn Gorman (Karl de Schedeldrinker) weer te zien.
ik vond hem nogal een patser, mee zn, "ik ben beter dan iedereen met vechten"quote:Op dinsdag 29 april 2014 12:10 schreef Forbry het volgende:
die Karl vind ik ook wel een fascinerend figuur
Jaime heeft in deze aflevering nogmaals gezegd dat er bij hem ''nog veel bladzijdes leeg zijn''. Hij wil, dinds hij zijn hand is kwijtgeraakt, niet meer als kingslayer in de boeken. Misschien gaan Jaime en Tyron wel een backstab aktie doen tegen hun vader!quote:Op dinsdag 29 april 2014 10:41 schreef Re het volgende:
gewoon een goede aflevering, niet spectaculair maar wel eentje waarin er aardig wat foreshadowing plaats vindt
eens kijken
Dany heeft haar manschappen nu maar begint een beetje een Spartacus scenario te worden
Battle for Craster ville wordt interessant met de verschillende partijen en belangen
Littlefingers plannen met Sansa, mocht Tyrion het loodje leggen, zijn plannen met de Eyrie (zal die eerst dat borstvoedende gedrocht van en Robin moeten omleggen denk ik) en uiteindelijk het Noorden
Tyrion die samen met Jaime erg geinvesteerd hebben in de Starks (en Sansa die volgens Tyrion not a killer is... not YET). Weet niet precies waarom Jaime toch zo protective is tov Sansa of het moet zijn eer zijn en het helpen van zijn broer. Brienne die zijn missie moet voltooien met piemel Pod.
Cersei die compleet ten onder gaat aan verbitterde haat, ben benieuwd wat er met haar gaat gebeuren mocht Tyrion worden vrijgesproken
Sansa die zal worden herenigd met haar zusje
en het ontstaan van de WW, al zal dat "leger" natuurlijk veel groter zijn dan alle aangeleverde Crastortjes
daar waren een paar bij ww bij die de bende aanvoerdenquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Dat waren wights eigenlijk. Geen WW. Daar zit een verschil in.
Het leuke is dat die dikke Sam er nog 1 heeft meegenomen.Zullen ze ook blij mee zijn.
Ik vind hem wel fascinerend, maar zeker niet sympathiek ofzoquote:Op dinsdag 29 april 2014 12:19 schreef kawa4 het volgende:
[..]
ik vond hem nogal een patser, mee zn, "ik ben beter dan iedereen met vechten"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |