Arabië misschien? De broers Abdullah en Faisal die later Jordanië en Irak kregen toegewezen als hun koninkrijk.quote:Op maandag 5 mei 2014 12:03 schreef TitusPullo het volgende:
In 1924 schafte Ataturk het Ottomaanse kalifaat af, onder het voorwendsel de Turkse republiek te beschermen tegen buitenlandse inmenging. Uit welk land waren de twee broers afkomstig die zich bemoeid hadden met de binnenlandse aangelegenheden van Turkije?
Dus geen mandaatgebied?quote:Op maandag 5 mei 2014 15:50 schreef TitusPullo het volgende:
Noch Griekenland, noch Arabie. Ik moet zeggen dat het destijds nog geen onafhankelijk land was, maar een Europese kolonie.
Dat, of Libië.quote:
Je bedoelt drie staten?quote:Op maandag 5 mei 2014 19:04 schreef TitusPullo het volgende:
Nee, wat verder naar het Oosten. Het gebied is inmiddels in twee staten uiteengevallen.
Pardon, het waren er inderdaad drie. Ik kan even niet het lijstje kopieren om jou een punt toe te kennen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:18 schreef tuurke77 het volgende:
[..]
Je bedoelt drie staten?
- India
- Pakistan
- Bangladesh
met India als land dat jij bedoelt.
Lord Randolph, maar voor de rest is het helemaal goed!quote:Op maandag 12 mei 2014 13:57 schreef TitusPullo het volgende:
Sir Randolph Churchill, de vader van Winston Churchill.
Gedeeltelijk, maar waarom?quote:
Dit is goed. De Branchiden stamden af van een Grieks priestergeslacht dat tijdens de Perzenoorlogen de tempelschat van Apollo aan de Perzen had uitgeleverd en zich in het Perzische Rijk hadden gevestigd.quote:Op woensdag 14 mei 2014 21:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Zag hij niet alle Grieken die vochten voor de Perzen als verraders. Waardoor zelfs afstammelingen van Grieken het met de dood moesten bekopen? Staat me vaag iets van bij. Als de Branchiden uberhaupt al afstammelingen van Grieken waren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |