Anders een paar foto's laten zien? Het had allemaal veel erger kunnen zijn uiteindelijk valt het gelukkig allemaal best meequote:Op maandag 28 april 2014 16:28 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Geen idee.. niet naar gevraagd maar de ophoping zat tussen onze verdieping en die van de onderburen.
Standleiding verstopt.. loodgieter zei dat dit absoluut voor de verhuurders kant komt. Schade ook vast.. Buurman is ook niet blij (terecht) maar dr is gewoon dit keer niets aan te doen.
Is nog een oude gietijzeren leiding. Vormt zich roest, blijft bijv. toiletpapier of babydoekjes achter hangen en opeens is er verstopping. Kan iedereen overkomen.
Onderbuurman had verhuurder gebeld. Die verwees m door naar de verzekering. Of ie de onze of zn eigen bedoelt weet ik niet. Geen idee wie er in dit verhaal verantwoordelijk is.
Loodgieter heeft wel royaal geschreven trouwens. Paar minuten met huisgenoot gebabbbeld ook, maar geschreven van 13.00-14.45u dus 1 uur 3 kwartier arbeidsloon, evenveel huur apparatuur en voorrijkosten. Domme ik heeft daar ook nog eens voor getekend. Hij rond de tijden altijd af naar boven.. alleen heeft ie zn begintijd 20 minuten naar beneden gesteld.. Volgens mij was ie dr pas om 13.21u ofzo.. Ofwel, eigenlijk half uur teveel.
Zo de zooi schoonmakenZooi gehaald bij de Action. Borstel, schrobborstel, bleek, dweil en nog paar dingen. Leuk klusje
Daarom ook /aansprakelijkheidquote:Op maandag 28 april 2014 12:31 schreef iScream. het volgende:
[..]
TS huurt... Beetje lastig om een opstalverzekering af te sluiten als je geen woningeigenaar bent denk je niet?Overigens vind ik dat mensen die geen aansprakelijksheidsverzekering hebben het ook verdienen om een keer goed op de bek te gaan, die 2 euro per maand..
Overigens zal dit wel voor rekening van de opstalverzekering van de verhuurder komen hoor. Tenzij kan worden aangetoond dat TS of bovenbuur schuld kan worden bewezen (luiers, maandverband, etc.)
Alleen loop je hier tegen het volgende probleem aan, hoe interpreteer je de regels en hoe interpreteert de wbv ze?quote:Op maandag 28 april 2014 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klein onderhoud, zoals verstoppingen, zijn voor de huurder.
Als het ligt aan dat de riolering gewoon brak is = verhuurder.
Edit : meen dat het ook wat kan uitmaken of de verstopping voor jouw als huurder bereikbaar is.
Als de verstopping dus ergens diep in de riolering zit, is het ook voor de verhuurder.
De zogenaamde "De bereikbaarheidsmaatstaf".
Verstopping voor verhuurder is normaal in deze, gevolgschade echter niet.quote:Op maandag 28 april 2014 16:28 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Geen idee.. niet naar gevraagd maar de ophoping zat tussen onze verdieping en die van de onderburen.
Standleiding verstopt.. loodgieter zei dat dit absoluut voor de verhuurders kant komt. Schade ook vast.. Buurman is ook niet blij (terecht) maar dr is gewoon dit keer niets aan te doen.
Waarschijnlijk eerst zijn eigen verzekering, die het hooguit verhaalt op die van jou.quote:Is nog een oude gietijzeren leiding. Vormt zich roest, blijft bijv. toiletpapier of babydoekjes achter hangen en opeens is er verstopping. Kan iedereen overkomen.
Onderbuurman had verhuurder gebeld. Die verwees m door naar de verzekering. Of ie de onze of zn eigen bedoelt weet ik niet. Geen idee wie er in dit verhaal verantwoordelijk is.
Staat reistijd apart vermeld?quote:Loodgieter heeft wel royaal geschreven trouwens. Paar minuten met huisgenoot gebabbbeld ook, maar geschreven van 13.00-14.45u dus 1 uur 3 kwartier arbeidsloon, evenveel huur apparatuur en voorrijkosten. Domme ik heeft daar ook nog eens voor getekend. Hij rond de tijden altijd af naar boven.. alleen heeft ie zn begintijd 20 minuten naar beneden gesteld.. Volgens mij was ie dr pas om 13.21u ofzo.. Ofwel, eigenlijk half uur teveel.
Toch niet de schoonmaakproducten zelf?quote:Zo de zooi schoonmakenZooi gehaald bij de Action. Borstel, schrobborstel, bleek, dweil en nog paar dingen. Leuk klusje
Deed het ook niet officieel, maar tussen neus en lippen door die uitspraak. Dus dr op vertrouwen dat het zo gaat, doen we dus niet.quote:Op dinsdag 29 april 2014 11:48 schreef klipper het volgende:
[..]
Verstopping voor verhuurder is normaal in deze, gevolgschade echter niet.
De loodgieter had nooit deze uitspraak mogen doen, bovendien kan hij niet voor de wbv spreken.
Dus grote kans dat de gevolgschade via jouw verzekering loopt.
Jij kan hooguit de bovenburen aansprakelijk stellen (als het er maar 1 is) wanneer deze toch water bleef lozen nadat het bekend was.
En die verzekering heb ik dus niet..quote:Waarschijnlijk eerst zijn eigen verzekering, die het hooguit verhaalt op die van jou.
Nope..quote:Staat reistijd apart vermeld?
Kan ook een all-in tijd zijn namelijk.
Jawel.. had nog wel wat staan, maar heb nu echt royaal spul gebruikt.quote:Toch niet de schoonmaakproducten zelf?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |