abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 april 2014 @ 08:57:27 #1
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139331359
Ga het even kort houden:

Mn toiletpot is vannacht overstroomd, evenals mn douche en afvoerputje. Terwijl ik lekker aan het slapen was, is mn douche, badkamertje, toilet en halletje dus ondergelopen met rioolwater.

Mn uberschattig buurvrouw kwam weer schreeuwend en tierend aan de deur, blij als ze was met de lekkage.

De vragen, want die heb ik uiteraard ook anders had ik hier niet gepost:

-wie is de veroorzaker van deze overstroming? Boven mij woont ook een gezinnetje en het riool is volgens mij met elkaar verbonden, anders had het niet overstroomd.

- wie is er verantwoordelijk voor de kosten die gemaakt worden voor de loodgieter? Ik, de verhuuurder of misschien de bovenburen? Ik weet namelijk niet wie er verantwoordelijk is voor deze verstopping aangezien het riool gedeeld lijkt. Het zit onder ons, want mn huisgenoot heeft het eerder horen borrelen in het toilet. En dus ok onder de bovenburen.

- wie is er verantwoordelijk voor de waterschade afwikkeling? Ik, de verhuurder? Neem tenminste aan dat mn buren hun schade vergoed zien worden.

Detail: ik heb geen servicecontact van de woningbouwvereniging. Mijn bovenburen wel. Ook zij kunnen de rioolontstopping veroorzaakt hebben. Loodgieter valt onder servicecontract.

Even wat vragen.. het is nu afwachten op de loodgieter.. Zou niet weten wat ik nu nog meer kan doen ;/
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139331505
Je kan de verzekering bellen...of ook niet verzekerd?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_139331531
Jij, je bovenburen hebben geen verstopping, je onderburen ook niet.
De enige met een verstopping ben jij.
pi_139331665
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:08 schreef klipper het volgende:
Jij, je bovenburen hebben geen verstopping, je onderburen ook niet.
De enige met een verstopping ben jij.
nee echt niet !
  maandag 28 april 2014 @ 09:25:22 #5
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139331885
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 09:07 schreef Chinless het volgende:
Je kan de verzekering bellen...of ook niet verzekerd?
Dat laatste.. :/
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139331946
als de oorzaak ergens te maken heeft met achterstallig onderhoud kan ik me voorstellen dat de verhuurder aansprakelijk is.

Of is er meer aan de hand, dat hier niet staat?
pi_139332072
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:25 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Dat laatste.. :/
Lullig voor je, jij bent verantwoordelijk, hoop dat je flink wat zakcentjes hebt. Een verstopping komt niet door normaal gebruik.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_139332096
Bel de verhuurder.
  maandag 28 april 2014 @ 09:36:04 #9
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139332104
Ik heb geen idee wat de oorzaak is..

De laatste keren dat ik geruik heb gemaakt van de toilert en douche was er niets aan de hand. Verder ook geen gekke dingen gedaan.

Maar als blijkt dat bijv. de buren een luier doorgespoeld hebben... die net onder mijn aansluiting blijft hangen en de boel verstopt.. Ja, dan gaat het water daar eruit waar het als eerst eruit kan. En dus via mijn toiletpot, mn doucheputje en via het afvoerputje onder de wasbak.

Godzijdank had ik een handschoen aan, maar toen ik dr in voelde had ik letterlijk stront aan mn vingers :r
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 09:38:06 #10
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139332141
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:36 schreef BloedendeVagina het volgende:
Ik heb geen idee wat de oorzaak is..

De laatste keren dat ik geruik heb gemaakt van de toilert en douche was er niets aan de hand. Verder ook geen gekke dingen gedaan.

Maar als blijkt dat bijv. de buren een luier doorgespoeld hebben... die net onder mijn aansluiting blijft hangen en de boel verstopt.. Ja, dan gaat het water daar eruit waar het als eerst eruit kan. En dus via mijn toiletpot, mn doucheputje en via het afvoerputje onder de wasbak.

Godzijdank had ik een handschoen aan, maar toen ik dr in voelde had ik letterlijk stront aan mn vingers :r
Laat een loodgieter komen en vraag hem te achterhalen wat de oorzaak is, misschien dat je daaruit kan herleiden dat het je bovenburen zijn geweest en heeft het je alleen de loodgieter gekost die je weer op hun kan verhalen, je onderbuurvrouw kan dan ook bij hun beklaag doen.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  maandag 28 april 2014 @ 09:38:26 #11
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139332143
Die is al gebeld. Die heben op hun beurt de loodgieter gebeld.

Maar die verhuurder, die is al te beroerd om een douchekraan te vervangen als het hendeltje om m om te zetten van douche naar kraan doormidden breekt. Dat ging al stroef toen ik dr 8 jaar terug kwam wonen en die kraan zal wel 40 jaar oud zijn geweest zijn ofzo..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 09:41:00 #12
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139332195
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:38 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Laat een loodgieter komen en vraag hem te achterhalen wat de oorzaak is, misschien dat je daaruit kan herleiden dat het je bovenburen zijn geweest en heeft het je alleen de loodgieter gekost die je weer op hun kan verhalen, je onderbuurvrouw kan dan ook bij hun beklaag doen.
rstp

Probleem is: dat zal ie wel niet kunnen.. En hoe bewijs is dat het niet mijn schuld is..?
Als ik in een flat zat met 5 verdiepingen boven me en ik woon op de onderste vedieping en alles staat met ekaar in verbinding, zou ik het haasje zijn als een van die 5 dus een verstopping veroorzaakt en ik dus het laagste punt ben ;(

Nouja, we'll see. Baal dr gewoon van.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 09:42:27 #13
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139332229
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:41 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

rstp

Probleem is: dat zal ie wel niet kunnen.. En hoe bewijs is dat het niet mijn schuld is..?
Als ik in een flat zat met 5 verdiepingen boven me en ik woon op de onderste vedieping en alles staat met ekaar in verbinding, zou ik het haasje zijn als een van die 5 dus een verstopping veroorzaakt en ik dus het laagste punt ben ;(

Nouja, we'll see. Baal dr gewoon van.
Nou, als er een luier (om je eigen voorbeeld te gebruiken) de leiding verstopt en jij hebt geen kinderen is dit redelijk hard bewijs dat jij het niet bent geweest.

En gewoon verzekering afsluiten, inboedel + opstal all-risk kost je wat, 27 euro in de maand, kun je alles op verhalen inc. loodgieter.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  maandag 28 april 2014 @ 09:42:33 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_139332234
Hier kunnen wij ook niet veel mee. Wacht eerst even af wat de loodgieter zegt over de oorzaak.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_139332338
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:41 schreef BloedendeVagina het volgende:
En hoe bewijs is dat het niet mijn schuld is..?
Waarom moet jij jouw onschuld bewijzen?
pi_139332497
Klein onderhoud, zoals verstoppingen, zijn voor de huurder.

Als het ligt aan dat de riolering gewoon brak is = verhuurder.

Edit : meen dat het ook wat kan uitmaken of de verstopping voor jouw als huurder bereikbaar is.
Als de verstopping dus ergens diep in de riolering zit, is het ook voor de verhuurder.
De zogenaamde "De bereikbaarheidsmaatstaf".
  maandag 28 april 2014 @ 10:01:57 #17
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139332573
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klein onderhoud, zoals verstoppingen, zijn voor de huurder.

Als het ligt aan dat de riolering gewoon brak is = verhuurder.
riolering brak = lekkage, verstopping = klein onderhoud idd.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  maandag 28 april 2014 @ 10:07:31 #18
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139332705
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klein onderhoud, zoals verstoppingen, zijn voor de huurder.

Als het ligt aan dat de riolering gewoon brak is = verhuurder.

Edit : meen dat het ook wat kan uitmaken of de verstopping voor jouw als huurder bereikbaar is.
Als de verstopping dus ergens diep in de riolering zit, is het ook voor de verhuurder.
De zogenaamde "De bereikbaarheidsmaatstaf".
Heb echt het idee dat het in de hoofdrioolbis zit waar iedereen op aangesloten is dus en die verticaal door de huizen loopt en waar iedereen naar afgetakt is middels een aftakking ernaar. Erbij kan ik niet in ieder geval. Ook omdat het uit alledrie de gaten omhoog komt en dus niet alleen het toilet. Stront in het afvoerputje onder de wasbak :r Schijtpapier idem dito :r

Als mn toilet verstopt zou zijn, had ik dat wel eerder gemerkt maar die heeft altijd gewoon doorgelopen.

Bedenk me wel dat ik gisteren wat hoorde borrelen toen i in het halletje was en de buren de toilet doortrokken..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 10:11:30 #19
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139332800
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:42 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Nou, als er een luier (om je eigen voorbeeld te gebruiken) de leiding verstopt en jij hebt geen kinderen is dit redelijk hard bewijs dat jij het niet bent geweest.

En gewoon verzekering afsluiten, inboedel + opstal all-risk kost je wat, 27 euro in de maand, kun je alles op verhalen inc. loodgieter.
Mn inboedel is geen flikker waard.. dan is 300 euro per jaar een hoop geld.

En weer komt dr 10 liter water binnen; bovenburen gingen net naar de wc :( terwijl we ze gewaasschuwd hadden.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 10:14:20 #20
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139332855
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:11 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Mn inboedel is geen flikker waard.. dan is 300 euro per jaar een hoop geld.

En weer komt dr 10 liter water binnen; bovenburen gingen net naar de wc :( terwijl we ze gewaasschuwd hadden.
Het gaat niet om je inboedel, meer om opstal / aansprakelijkheid. Als je een kennis in je huis hebt met een dure macbook of iphone en je gooit daar per ongeluk water overheen moet je het nu uit eigen zak halen. Les die ik ook heb moeten leren.
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_139332923
? heb je geen aansprakelijkheidsverzekering? Toen ik nog thuis woonde en een kind kreeg had ik die al aangevraagd. Better safe than sorry. En als je op jezelf woont is dat MUST nummer 1. Niet om je eigen, maar omdat je anders zo verrekte veel geld moet dokken als er iets mis gaat. En je hoeft dan minder zelf uit te zoeken!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_139333004
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:11 schreef BloedendeVagina het volgende:
En weer komt dr 10 liter water binnen; bovenburen gingen net naar de wc :( terwijl we ze gewaasschuwd hadden.
Wat?

Wat een pestlui...
  maandag 28 april 2014 @ 10:35:27 #23
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139333366
Ik zit op de 3e van de 4 verdiepingen.

2.5 uur later, nog geen loodgieter want die hadden eerst nog 2 klusjes en daarna zouden ze direct komen. Ingeschakeld door WBV. Ondertussen kwam de onderbuurvrouw van de 1e verdieping ook. Die heeft dus ook lekkage..

Dus 1e,2e en 3e verdieping hebben waterschade inmiddels.. Pffffffff
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 10:36:28 #24
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139333398
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:20 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wat?

Wat een pestlui...
Kleine meid was naar toilet gegaan.. was kennelijk niet op de hoogte :(
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 10:37:50 #25
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139333449
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:14 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Het gaat niet om je inboedel, meer om opstal / aansprakelijkheid. Als je een kennis in je huis hebt met een dure macbook of iphone en je gooit daar per ongeluk water overheen moet je het nu uit eigen zak halen. Les die ik ook heb moeten leren.
Daar heb je toch WA voor? Die moet ik nog wle een keer afsluiten. Ga ik deze week maar doen, want ik ga snowboarden. Die is maar iets van 2 euro per maand ofzo. Had ik 8 jaar terug al moeten doen.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 10:39:53 #26
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_139333511
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:08 schreef klipper het volgende:
Jij, je bovenburen hebben geen verstopping, je onderburen ook niet.
De enige met een verstopping ben jij.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_139334407
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:37 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Daar heb je toch WA voor? Die moet ik nog wle een keer afsluiten. Ga ik deze week maar doen, want ik ga snowboarden. Die is maar iets van 2 euro per maand ofzo. Had ik 8 jaar terug al moeten doen.
AVP
  maandag 28 april 2014 @ 11:14:31 #28
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139334472
We zien het wel.

Onderburen hebben allemaal last van lekkage en de woningbouw had het al over dat we nog gebeld zouden worden voor de rekening. Voor de aangerichte schade.. Zal dus wel verzekeringswerk voor hun worden.

Mja, als je het 4 uur door laat sijpelen omdat je maar met een bedrijf een contract hebt voor rioleringszaakjes en na 3,5 uur is er nog niemand.. :(
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139334581
Hmm, overlopende plee/doucheputje in een flat kan ook heel goed gebeuren na bv het door de bovenburen door de plee gooien van frituurvet, dat spul is dan bij hen weg maar bij jou alweer gestold.
Als jij echt niets geks gedaan hebt ,zou ik toch eens de bovenburen vragen hoe of wat.

En als jij eenmaal met een overstroming zit, wordt het bij de onderburen ook nat natuurlijk, water loopt ook langs buizen en muren in een flat.
Ik ben heel benieuwd wat een loodgieter aantreft.
succes!
pi_139334750
Als bij jou een verstopping zit maar jij slaapt kan het toch niet ineens zoveel gaan lekken. Als jij de WC gebruikt en het stroomt over dan lijkt het mij duidelijk maar als dat water niet bij jou wegkomt kan jij de verstopping toch ook niet veroorzaakt hebben?
pi_139334904
@wesp, als de verstopping net onder jou zit ,en de bovenburen douchen, komt het door jouw plee naar buiten. De verstopping zit dan wel bij jou, het gaat erom wie verantwoordelijk is voor de verstopping, niet zozeer waar die verstopping zit.
pi_139334956
Hopelijk wordt dit geen duur geintje voor TS..
  maandag 28 april 2014 @ 11:31:18 #33
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139335038
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:17 schreef paulowna het volgende:
Hmm, overlopende plee/doucheputje in een flat kan ook heel goed gebeuren na bv het door de bovenburen door de plee gooien van frituurvet, dat spul is dan bij hen weg maar bij jou alweer gestold.
Als jij echt niets geks gedaan hebt ,zou ik toch eens de bovenburen vragen hoe of wat.

En als jij eenmaal met een overstroming zit, wordt het bij de onderburen ook nat natuurlijk, water loopt ook langs buizen en muren in een flat.
Ik ben heel benieuwd wat een loodgieter aantreft.
succes!
Ik ook.. maar gezien de hoeveelheid pleepapier vermoed ik dat dr een opstopping is die te maken heeft met wc papier. Krijg opeens een stuk meer respect voor die jongens trouwens. Als je ziet wat een smerige klusje dit gaat worden om op te ruimen..

Wachten tot ze geweest zijn en daarna ga ik naar de Action om wat zooi te halen om de poepresten en het wc papier weg te scheppen. Stoffer en blik, borstels op steel om flink te schrobben.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139335113
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:31 schreef BloedendeVagina het volgende:
Krijg opeens een stuk meer respect voor die jongens trouwens. Als je ziet wat een smerige klusje dit gaat worden om op te ruimen..
Die jongens gaan helemaal niks opruimen ;)
  maandag 28 april 2014 @ 11:35:57 #35
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139335206
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 11:28 schreef Nemephis het volgende:
Hopelijk wordt dit geen duur geintje voor TS..
Woningbouw had het al over dat ze contact opnemen voor de schade. Dus ik denk dat het een gevalletjes verzekering van de WBV gaat worden.

Rioolonstopping zit in het servicecontract dat je knt afsluiten. Heb ik niet, maar bovenburen wel. Onderburen 1e verdieping ook. Direct onder mij weet ik niet..

Dus dat kan een stijd gaan worden, mocht ik aansprakelijk gesteld worden. Maar ik denk omdat alle vier de bewoners aan deze kant geklaagd hebben dat het voor verhuurders rekening zal zijn.

Het is ook niet klein onderhoud als een hoofdriool verstopt raakt denk ik.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 11:36:46 #36
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139335226
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:33 schreef Deshain het volgende:

[..]

Die jongens gaan helemaal niks opruimen ;)
Door de stront gaan waden dan.. Ik weet niet hoe ze het aan gaan pakken.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139335422
Zeker je maandverbandjes proberen door te spoelen TS? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_139335531
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De onderburen nu dus ook, dat klinkt al meer dat er iets mis is met de riolering vanaf haar punt.

Niet zo heel vreemd op zich, stront zakt naar beneden immers :P
Net als in de maatschappij. :(
pi_139335884
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:26 schreef paulowna het volgende:
@wesp, als de verstopping net onder jou zit ,en de bovenburen douchen, komt het door jouw plee naar buiten. De verstopping zit dan wel bij jou, het gaat erom wie verantwoordelijk is voor de verstopping, niet zozeer waar die verstopping zit.
Als de verstopping zit in een gedeelde afvoer kan die ook door anderen zijn veroorzaakt en hij zit dan niet bij jou maar in een gezamenlijke afvoer.
pi_139335950
helemaal waar! ik bedoel met "bij jou" eigenlijk " ter hoogte" van jou.
  PR/Manusje van alles maandag 28 april 2014 @ 12:23:04 #41
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_139336764
Het is heel simpel. Schade aan de woning van de onderburen, de opstal, valt onder de verzekering van de wbv. Schade aan de inboedel van je onderburen valt onder hun eigen inboedelverzekering. Wanneer zij die verzekering niet hebben, kunnen zij zich bij de wbv melden. Wellicht dat zij het bij hun verzekering kwijt kunnen.

Dat ze mensen in portiekwoningen trouwens niet standaard en verplicht lid maken van een ontstoppingsfonds is bijzonder stom te noemen. Maar ze kunnen het jou niet aanrekenen. Wie zegt dat jij die verstopping veroorzaakt hebt in de standleiding. Dat valt niet te bewijzen. Enkel als jij er doekjes in hebt lopen gooien of zo. Waar je naam op staat. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 28 april 2014 @ 12:31:50 #42
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_139337036
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:14 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Het gaat niet om je inboedel, meer om opstal / aansprakelijkheid. Als je een kennis in je huis hebt met een dure macbook of iphone en je gooit daar per ongeluk water overheen moet je het nu uit eigen zak halen. Les die ik ook heb moeten leren.
TS huurt... Beetje lastig om een opstalverzekering af te sluiten als je geen woningeigenaar bent denk je niet? ;) Overigens vind ik dat mensen die geen aansprakelijksheidsverzekering hebben het ook verdienen om een keer goed op de bek te gaan, die 2 euro per maand.. :')

Overigens zal dit wel voor rekening van de opstalverzekering van de verhuurder komen hoor. Tenzij kan worden aangetoond dat TS of bovenbuur schuld kan worden bewezen (luiers, maandverband, etc.)
  maandag 28 april 2014 @ 12:35:30 #43
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139337150
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 11:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De onderburen nu dus ook, dat klinkt al meer dat er iets mis is met de riolering vanaf haar punt.

Niet zo heel vreemd op zich, stront zakt naar beneden immers :P
Net als in de maatschappij. :(
Ik weet niet in hoeverre zij overlast heeft.

Zou kunnen dat het enkel wat water is dat zich langs/door de muren naar beneden sijpelt. Dr stond 2 cm water in mn badkamer. Als dat tussen een muurtje doorsijpelt, dan wil het wel.

Voor zover ik weet, komt er bij mn onderburen niets naar buiten via een overstroomd toilet. Althands, daar heb ik ze niet over gehoord.

Maar de loodgieter is er nog steeds niet ;( Dik 5 uur terug voor het eerst gebeld naar wbv. Om 8.01u teruggebeld door loodgieter. Ze hadden eerst nog 2 klanten en daarna zouden ze komen.

Wel iemand van Eneco geweest, maar helaas, het gaat niet om een gesprongen leiding ofzo. Ook niet om een lekkage als gevolg van een hennepkwekerij..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139337654
Shit happens helaas!
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_139337766
Zo'n username + verstopte riolering = tampons of maandverbandjes doorgespoeld?

Ik zou overigens zeggen verhuurder, tenzij hij aan kan tonen dat iemand inderdaad nalatig is geweest en troep heeft doorgespoeld wat niet hoort (luiers, maandverband/tampons, condooms, afval, weet ik wat voor gekkigheid mensen soms door de plee willen spoelen).

Overigens kost een inboedelverzekering + aansprakelijkheid je echt geen 300 per jaar, en kan je wel een hoop geld schelen.
pi_139337896
Bel anders de loodgieter nog even, en vraag of hij een indicatie kan geven hoe laat hij ongeveer bij jou kan zijn. Dan weet je dat in ieder geval. Misschien ook even foto's maken van de schade voor verzekering en dergelijke?
  maandag 28 april 2014 @ 13:17:55 #47
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139338360
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:31 schreef iScream. het volgende:

[..]

TS huurt... Beetje lastig om een opstalverzekering af te sluiten als je geen woningeigenaar bent denk je niet? ;) Overigens vind ik dat mensen die geen aansprakelijksheidsverzekering hebben het ook verdienen om een keer goed op de bek te gaan, die 2 euro per maand.. :')

Overigens zal dit wel voor rekening van de opstalverzekering van de verhuurder komen hoor. Tenzij kan worden aangetoond dat TS of bovenbuur schuld kan worden bewezen (luiers, maandverband, etc.)
Luiigheid.. niet aan denken.

Maar ga van de week er wel eentje afsluiten. Voor die 25 euro per jaar vind ik dat wel waard. Dat haal je dr dik en dwars uit als je een keer wat hebt. Alleen moet je dr wel aan denken als je m afsluit..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 13:20:34 #48
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139338442
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:00 schreef sneakydesert het volgende:
Bel anders de loodgieter nog even, en vraag of hij een indicatie kan geven hoe laat hij ongeveer bij jou kan zijn. Dan weet je dat in ieder geval. Misschien ook even foto's maken van de schade voor verzekering en dergelijke?
Hoera! Ze staan voor de deur!

Om 10.41u zou het max een uurtje duren, want ze moesten een camera halen en dan zouden ze er gelijk aankomen..

Nu, 13.20u zijn ze er.

KUTBEDRIJF! Das dus een spoedklus voor hun.

(Ze zouden nog 2 klussen hebben deze ochtend en dan zouden ze gelijk komen.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139338519
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:20 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Hoera! Ze staan voor de deur!

Om 10.41u zou het max een uurtje duren, want ze moesten een camera halen en dan zouden ze er gelijk aankomen..

Nu, 13.20u zijn ze er.

KUTBEDRIJF!
Hou ook je verhuurder op de hoogte, en als ze willen dat jij dokt ze gewoon doorverwijzen naar de verhuurder, zie het anders maar eens terug te krijgen.
  PR/Manusje van alles maandag 28 april 2014 @ 13:24:16 #50
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_139338550
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:20 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Hoera! Ze staan voor de deur!

Om 10.41u zou het max een uurtje duren, want ze moesten een camera halen en dan zouden ze er gelijk aankomen..

Nu, 13.20u zijn ze er.

KUTBEDRIJF! Das dus een spoedklus voor hun.

(Ze zouden nog 2 klussen hebben deze ochtend en dan zouden ze gelijk komen.
Zat nog een pauze tussen. :D Die jongens mogen toch ook nog ff eten voor ze met hun handen in de schijt gaan zitten wroeten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 28 april 2014 @ 13:24:23 #51
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139338552
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 13:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hou ook je verhuurder op de hoogte, en als ze willen dat jij dokt ze gewoon doorverwijzen naar de verhuurder, zie het anders maar eens terug te krijgen.
Het bedrijf dat nu komt is ingeschakeld door de verhuurder. Is ook het enige bedrijf waar ze een contract mee hebben.

Waarschijnlijk kunnen we de rekeningen van de schade bij hen indienen. Daarover wordt nog contact opgenomen. Dus laminaat, schoonmaken, enz..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 13:25:13 #52
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_139338581
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:20 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Hoera! Ze staan voor de deur!

Om 10.41u zou het max een uurtje duren, want ze moesten een camera halen en dan zouden ze er gelijk aankomen..

Nu, 13.20u zijn ze er.

KUTBEDRIJF! Das dus een spoedklus voor hun.

(Ze zouden nog 2 klussen hebben deze ochtend en dan zouden ze gelijk komen.
Tsja, als de andere 2 klussen ook spoedklussen waren kan 't toch gebeuren dat ze later zijn? Jij zou ook niet blij zijn als ze je WC-pot en wasbak los hadden gemaakt en weg zouden gaan omdat iemand anders een afspraak heeft om 13:50..
  maandag 28 april 2014 @ 13:29:24 #53
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139338714
quote:
9s.gif Op maandag 28 april 2014 13:25 schreef iScream. het volgende:

[..]

Tsja, als de andere 2 klussen ook spoedklussen waren kan 't toch gebeuren dat ze later zijn? Jij zou ook niet blij zijn als ze je WC-pot en wasbak los hadden gemaakt en weg zouden gaan omdat iemand anders een afspraak heeft om 13:50..
Nee, maar het is niet een bedrijfje met maar 2 auto's ofzo maar een grote toko. Dan verwacht je als het echt druk is, dat zij ook dr mannetjes wel hebben om direct in te springen in geval van hoge nood. Dat ze dus eigenlijk dr collega's het werk laten opknappen uit hun naam.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 13:37:50 #54
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139338966
Dat in de schijt wroeten heb ik al voor ze gedaan :r G*dverd*mme!

* O of A; de keuze is aan u.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139339359
Wat is de tussenstand? Al iets gevonden van luiers ofzo? :@
pi_139339416
TS ,loop je nu heen weer tussen je compu en de stinkmeneren?
Sterkte!
pi_139339609
TS zal inmiddels wel een schijthumeur hebben :D :')
  maandag 28 april 2014 @ 14:03:13 #58
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139339710
Stinkmeneer is alweer klaar. Verstopping in de grote rioolbuis ergens.

Plee eraf, grote metalen spiraal erin. Apparaat aan en gaan met de banaan. Paar tellen later: plop en je hoorde het water wegstromen. Enkel afvoerputje onder de wasbak deed niets.

Maar zometeen dus even snel afspoelen, met een tuinslang alles zoveel mogelijk wegspoelen en dan schrobspul halen. En chloor en AJAX allesreiniger. Die hele douche gaat gedaan worden. Deuren, vloeren, plee zelf.. alles gaat onder de chloor en allesreiniger en flink geschrobt worden. Daarna even door naar woningbouwvereniging om te kijken hoe/wat/waar.

Ondertussen inderdaad even op de computer. Ben niet de enige in huis. Life goes on. Tis alleen kut dat ik thuis moest blijven ;(
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 14:05:34 #59
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139339773
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 14:00 schreef Nemephis het volgende:
TS zal inmiddels wel een schijthumeur hebben :D
Nou, eerder een zeikhumeur. Ik moet zeiken als een gek, maar het is zo raar om maar even in een emmer te zeiken in de keuken terwijl die loodgieter er is en dr geen gordijn dicht kan. Kan gewoon neit in mn douche staan nu.. Eerst schoonspuiten..

Mja, hebben we ook weer gehad moet je maar denken.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 14:07:51 #60
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139339833
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:51 schreef sneakydesert het volgende:
Wat is de tussenstand? Al iets gevonden van luiers ofzo? :@
Nee.. Dr hoefede niet eens een camera aan te pas komen. Wc pot loshalen, dikke spiraal aan een motor erin en draaien met dat ding. Geen idee wat de oorzaak is... maar het zat dus idd ergens tussen onze verdieping en die van de onderburen in..

Oorzaak onbekend dus..
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139339848
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:07 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Nee.. Dr hoefede niet eens een camera aan te pas komen. Wc pot loshalen, dikke spiraal aan een motor erin en draaien met dat ding. Geen idee wat de oorzaak is... maar het zat dus idd ergens tussen onze verdieping en die van de onderburen in..

Oorzaak onbekend dus.. maar wel in hoofdrioolleiding zeg maar.
Dan vallen je onderburen in ieder geval af als daders
pi_139339886
Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af wat betreft de kosten.
Sterkte bij het schoonmaken.
pi_139339913
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:03 schreef BloedendeVagina het volgende:
Stinkmeneer is alweer klaar. Verstopping in de grote rioolbuis ergens.

Plee eraf, grote metalen spiraal erin. Apparaat aan en gaan met de banaan. Paar tellen later: plop en je hoorde het water wegstromen. Enkel afvoerputje onder de wasbak deed niets.

Maar zometeen dus even snel afspoelen, met een tuinslang alles zoveel mogelijk wegspoelen en dan schrobspul halen. En chloor en AJAX allesreiniger. Die hele douche gaat gedaan worden. Deuren, vloeren, plee zelf.. alles gaat onder de chloor en allesreiniger en flink geschrobt worden. Daarna even door naar woningbouwvereniging om te kijken hoe/wat/waar.

Ondertussen inderdaad even op de computer. Ben niet de enige in huis. Life goes on. Tis alleen kut dat ik thuis moest blijven ;(
Mooi dan valt het achteraf dus wel mee :) . Sterkte voor je onderburen die zullen meer last hebben van de lekkage dan jij hebt. Even een paar minuten schoonmaken en je huis is schoner dat het de afgelopen jaren is gewees :P t!
  maandag 28 april 2014 @ 14:11:46 #64
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139339937
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 14:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dan vallen je onderburen in ieder geval af als daders
Uhhu... maar wie dan wel is onbekend. En vooral: waarom.
Kijk, ik heb wel mooie keiharde kunstwerken gemaakt, maar dat doe ik al jaaaaaaaaaaaaaaren. En die spoelden altijd wel door. Frituurvet ging nooit door het riool. Zou echt niet kunnen bedenken wat er een ontstopping kan veroorzaken daar.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  maandag 28 april 2014 @ 14:15:26 #65
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139340059
quote:
10s.gif Op maandag 28 april 2014 14:11 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Mooi dan valt het achteraf dus wel mee :) . Sterkte voor je onderburen die zullen meer last hebben van de lekkage dan jij hebt. Even een paar minuten schoonmaken en je huis is schoner dat het de afgelopen jaren is gewees :P t!
Nou, paar minuten... maar daar maar een paar uur van. Maar het zal dan wel schoner zijn dan het de afgelopen jaren is geweest ja. Dr ging maar af en toe een sopje door. Nu een sopje en nog een sopje waarschijnlijk.

Die kunnen opnieuw dr plafond verven in ieder geval. Ze waren er volgens mij op tijd bij met het lekken zelf.. dus daar stond direct een emmertje onder. Mja, ik heb het nu over mn directe onderburen. En wat ik daar heb gezien is het halletje. Doucheruimte weet ik niet.

De buren daaronder weet ik het ook niet van. Halletje, douche? Echt geen flauw idee ;/

Maar, eindelijk een reden om mn halletje leeg te ruimen. Heb het laminaat eruit getrokken om het daar zo snel mogelijk droog te maken.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139340085
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:11 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Uhhu... maar wie dan wel is onbekend. En vooral: waarom.
Kijk, ik heb wel mooie keiharde kunstwerken gemaakt, maar dat doe ik al jaaaaaaaaaaaaaaren. En die spoelden altijd wel door. Frituurvet ging nooit door het riool. Zou echt niet kunnen bedenken wat er een ontstopping kan veroorzaken daar.
Je bent toch een vrouw? Dan gebruik je die WC toch alleen om te plassen?
  maandag 28 april 2014 @ 14:17:27 #67
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139340147
quote:
9s.gif Op maandag 28 april 2014 14:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Je bent toch een vrouw? Dan gebruik je die WC toch alleen om te plassen?
Nee, ik ben een man. Dus ik schijt er ook :D
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139340243
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:17 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Nee, ik ben een man. Dus ik schijt er ook :D
Dan is het vast een van je flinke duikboten geweest :Y
pi_139340496
Dit doet me denken aan een verjaardag waar ik vorig jaar was. Er was net een nieuwe wc geplaatst, alleen hij bleef maar overstromen met inhoud en al. Nadat verschillende gasten hadden geklaagd en naar huis waren gegaan werd er toch maar de loodgieter gebeld. Bleek er een heel stuk cement in te zitten dat de doorgang belemmerde. Dus hele pot moest eraf en alles stonk zó verschrikkelijk. :D

Uiteindelijk zat het bedrijf fout dat door de woningbouw was ingehuurd, en alles werd vergoed.

Natuurlijk is dit ranziger :P
pi_139340646
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 13:29 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Nee, maar het is niet een bedrijfje met maar 2 auto's ofzo maar een grote toko. Dan verwacht je als het echt druk is, dat zij ook dr mannetjes wel hebben om direct in te springen in geval van hoge nood. Dat ze dus eigenlijk dr collega's het werk laten opknappen uit hun naam.
Ja, ze hebben een heel leger met loodgieters achter de hand voor dit soort gevallen waarbij de staatsveiligheid in het gedrang is...
  maandag 28 april 2014 @ 14:45:55 #71
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139341133
Klus is geklaard, rond 14.35 was ie klaar.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139341189
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 14:45 schreef BloedendeVagina het volgende:
Klus is geklaard, rond 14.35 was ie klaar.
En nu zelf nog alles schoonmaken, daar gaar je vrije dag :D
pi_139344017
Post je nog ff een foto als je klaar bent met schoonmaken TS?
  maandag 28 april 2014 @ 16:21:01 #74
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_139344469
Hoe diep is de spiraal gegaan ?
zo goed..?
  maandag 28 april 2014 @ 16:28:55 #75
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139344733
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:21 schreef Diepvriez het volgende:
Hoe diep is de spiraal gegaan ?
Geen idee.. niet naar gevraagd maar de ophoping zat tussen onze verdieping en die van de onderburen.

Standleiding verstopt.. loodgieter zei dat dit absoluut voor de verhuurders kant komt. Schade ook vast.. Buurman is ook niet blij (terecht) maar dr is gewoon dit keer niets aan te doen.

Is nog een oude gietijzeren leiding. Vormt zich roest, blijft bijv. toiletpapier of babydoekjes achter hangen en opeens is er verstopping. Kan iedereen overkomen.

Onderbuurman had verhuurder gebeld. Die verwees m door naar de verzekering. Of ie de onze of zn eigen bedoelt weet ik niet. Geen idee wie er in dit verhaal verantwoordelijk is.

Loodgieter heeft wel royaal geschreven trouwens. Paar minuten met huisgenoot gebabbbeld ook, maar geschreven van 13.00-14.45u dus 1 uur 3 kwartier arbeidsloon, evenveel huur apparatuur en voorrijkosten. Domme ik heeft daar ook nog eens voor getekend. Hij rond de tijden altijd af naar boven.. alleen heeft ie zn begintijd 20 minuten naar beneden gesteld.. Volgens mij was ie dr pas om 13.21u ofzo.. Ofwel, eigenlijk half uur teveel.

Zo de zooi schoonmaken ;( Zooi gehaald bij de Action. Borstel, schrobborstel, bleek, dweil en nog paar dingen. Leuk klusje :(
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_139344890
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:28 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Geen idee.. niet naar gevraagd maar de ophoping zat tussen onze verdieping en die van de onderburen.

Standleiding verstopt.. loodgieter zei dat dit absoluut voor de verhuurders kant komt. Schade ook vast.. Buurman is ook niet blij (terecht) maar dr is gewoon dit keer niets aan te doen.

Is nog een oude gietijzeren leiding. Vormt zich roest, blijft bijv. toiletpapier of babydoekjes achter hangen en opeens is er verstopping. Kan iedereen overkomen.

Onderbuurman had verhuurder gebeld. Die verwees m door naar de verzekering. Of ie de onze of zn eigen bedoelt weet ik niet. Geen idee wie er in dit verhaal verantwoordelijk is.

Loodgieter heeft wel royaal geschreven trouwens. Paar minuten met huisgenoot gebabbbeld ook, maar geschreven van 13.00-14.45u dus 1 uur 3 kwartier arbeidsloon, evenveel huur apparatuur en voorrijkosten. Domme ik heeft daar ook nog eens voor getekend. Hij rond de tijden altijd af naar boven.. alleen heeft ie zn begintijd 20 minuten naar beneden gesteld.. Volgens mij was ie dr pas om 13.21u ofzo.. Ofwel, eigenlijk half uur teveel.

Zo de zooi schoonmaken ;( Zooi gehaald bij de Action. Borstel, schrobborstel, bleek, dweil en nog paar dingen. Leuk klusje :(
Anders een paar foto's laten zien? Het had allemaal veel erger kunnen zijn uiteindelijk valt het gelukkig allemaal best mee :P
pi_139345538
Komt zeker door een te grote drol.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 29 april 2014 @ 11:11:26 #78
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_139367926
quote:
7s.gif Op maandag 28 april 2014 12:31 schreef iScream. het volgende:

[..]

TS huurt... Beetje lastig om een opstalverzekering af te sluiten als je geen woningeigenaar bent denk je niet? ;) Overigens vind ik dat mensen die geen aansprakelijksheidsverzekering hebben het ook verdienen om een keer goed op de bek te gaan, die 2 euro per maand.. :')

Overigens zal dit wel voor rekening van de opstalverzekering van de verhuurder komen hoor. Tenzij kan worden aangetoond dat TS of bovenbuur schuld kan worden bewezen (luiers, maandverband, etc.)
Daarom ook /aansprakelijkheid :P
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
pi_139368884
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Klein onderhoud, zoals verstoppingen, zijn voor de huurder.

Als het ligt aan dat de riolering gewoon brak is = verhuurder.

Edit : meen dat het ook wat kan uitmaken of de verstopping voor jouw als huurder bereikbaar is.
Als de verstopping dus ergens diep in de riolering zit, is het ook voor de verhuurder.
De zogenaamde "De bereikbaarheidsmaatstaf".
Alleen loop je hier tegen het volgende probleem aan, hoe interpreteer je de regels en hoe interpreteert de wbv ze?
Een verstopping in de woning zelf zou inderdaad klein onderhoud zijn.
Een verstopping in de gemeenschappelijke afvoer is echter een ander probleem, deze zou je niet op 1 huurder kunnen afwentelen, deze is immers "mede" veroorzaakt door de boven gelegen etage's.
pi_139369067
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 16:28 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Geen idee.. niet naar gevraagd maar de ophoping zat tussen onze verdieping en die van de onderburen.

Standleiding verstopt.. loodgieter zei dat dit absoluut voor de verhuurders kant komt. Schade ook vast.. Buurman is ook niet blij (terecht) maar dr is gewoon dit keer niets aan te doen.
Verstopping voor verhuurder is normaal in deze, gevolgschade echter niet.
De loodgieter had nooit deze uitspraak mogen doen, bovendien kan hij niet voor de wbv spreken.
Dus grote kans dat de gevolgschade via jouw verzekering loopt.
Jij kan hooguit de bovenburen aansprakelijk stellen (als het er maar 1 is) wanneer deze toch water bleef lozen nadat het bekend was.
quote:
Is nog een oude gietijzeren leiding. Vormt zich roest, blijft bijv. toiletpapier of babydoekjes achter hangen en opeens is er verstopping. Kan iedereen overkomen.

Onderbuurman had verhuurder gebeld. Die verwees m door naar de verzekering. Of ie de onze of zn eigen bedoelt weet ik niet. Geen idee wie er in dit verhaal verantwoordelijk is.
Waarschijnlijk eerst zijn eigen verzekering, die het hooguit verhaalt op die van jou.
quote:
Loodgieter heeft wel royaal geschreven trouwens. Paar minuten met huisgenoot gebabbbeld ook, maar geschreven van 13.00-14.45u dus 1 uur 3 kwartier arbeidsloon, evenveel huur apparatuur en voorrijkosten. Domme ik heeft daar ook nog eens voor getekend. Hij rond de tijden altijd af naar boven.. alleen heeft ie zn begintijd 20 minuten naar beneden gesteld.. Volgens mij was ie dr pas om 13.21u ofzo.. Ofwel, eigenlijk half uur teveel.
Staat reistijd apart vermeld?
Kan ook een all-in tijd zijn namelijk.
quote:
Zo de zooi schoonmaken ;( Zooi gehaald bij de Action. Borstel, schrobborstel, bleek, dweil en nog paar dingen. Leuk klusje :(
Toch niet de schoonmaakproducten zelf?
  dinsdag 29 april 2014 @ 12:22:26 #81
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_139370312
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 11:48 schreef klipper het volgende:

[..]

Verstopping voor verhuurder is normaal in deze, gevolgschade echter niet.
De loodgieter had nooit deze uitspraak mogen doen, bovendien kan hij niet voor de wbv spreken.
Dus grote kans dat de gevolgschade via jouw verzekering loopt.
Jij kan hooguit de bovenburen aansprakelijk stellen (als het er maar 1 is) wanneer deze toch water bleef lozen nadat het bekend was.

Deed het ook niet officieel, maar tussen neus en lippen door die uitspraak. Dus dr op vertrouwen dat het zo gaat, doen we dus niet.

quote:
Waarschijnlijk eerst zijn eigen verzekering, die het hooguit verhaalt op die van jou.

En die verzekering heb ik dus niet..

quote:
Staat reistijd apart vermeld?
Kan ook een all-in tijd zijn namelijk.
Nope..

Op de bon staat: begintijdstip, eindtijdsip dus 1 uur en 3 kwartier. Schrijven doen ze per kwartier. Daarnaast evenlang machinehuur en voorrijkkosten aangevinkt.

Ga dr toch melding van maken. Is namelijk toch een half uur dat ie in principe teveel rekent op die manier. 20 minuten te vroeg begonnen minimaal volgens de bon. En ook iets eerder was ie klaar.

quote:
Toch niet de schoonmaakproducten zelf?
Jawel.. had nog wel wat staan, maar heb nu echt royaal spul gebruikt.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')