Huh in Utrecht zit toch al een eicelbank... Waarom dan niet samenvoegenquote:Op donderdag 1 mei 2014 11:40 schreef _aurum_ het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)gifte-eicellen.dhtml
Dit is hier denk ik ook interessant, misschien voor meelezers etc.
Dobs: Trek je het nog een beetje?
Hier morgen echo, ik gok erop dat de IUI dit weekend zal zijn. Wel iedere keer een lekkere korte cyclus zo.
Ik weet niet of het de hormonen zijn of het "proces" wat me meemaken, maar ik slaap niet echt super. Inslapen gaat moeilijk en gisterochtend was ik om 0500 al wakker. Dan duurt een werkdag best lang
Nope..... (anonieme) eiceldonatie word niet vergoedquote:Op donderdag 1 mei 2014 21:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
Zolang het om de eerste drie pogingen gaat en binnen een erkende instelling plaatsvindt wordt de ivf toch gewoon vergoed? (donorkosten niet, dat weet ik)
Ook het stuk na de punctie dat feitelijk niet meer afwijkt van de gewone IVF?quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:37 schreef dobbey het volgende:
[..]
Nope..... (anonieme) eiceldonatie word niet vergoedEr is wel een omweg om het te vergoeden en dat word ook bij ons gedaan maar officieel worden de verzekeringen opgelicht
Als ze alles volgens de regels doen moeten wij en anderen de complete behandeling zelf betalen
Nee ook niet... van de medische overkoepelende organisatie mogen behandelingen niet opgesplitst worden dus je betaalt of alles zelf of je krijgt het vergoed. Aangezien eicel donatie niet vergoed word moet je dus alles zelf betalen. We hebben vorig jaar alles uitgezocht toen we in het geertgen liepen en hebben ons verbaasd over die wetgeving. Op dit moment word bij ons medisch gezien niet gesproken over eiceldonatie maar over een gewone icsi behandeling en dus krijgen we alles vergoed.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ook het stuk na de punctie dat feitelijk niet meer afwijkt van de gewone IVF?
Ik stuur je even een PM.quote:Op donderdag 1 mei 2014 21:56 schreef dobbey het volgende:
[..]
Nee ook niet... van de medische overkoepelende organisatie mogen behandelingen niet opgesplitst worden dus je betaalt of alles zelf of je krijgt het vergoed. Aangezien eicel donatie niet vergoed word moet je dus alles zelf betalen. We hebben vorig jaar alles uitgezocht toen we in het geertgen liepen en hebben ons verbaasd over die wetgeving. Op dit moment word bij ons medisch gezien niet gesproken over eiceldonatie maar over een gewone icsi behandeling en dus krijgen we alles vergoed.
Nice!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 08:04 schreef dobbey het volgende:
Zo mijn boosheid is wegNa een PM van Ophelia is me duidelijk geworden dat de behandelingen nu wel vergoed worden als zijnde een IVF behandeling.
Ik moet er niet eens doorheen en ik werd er al verdrietig van. Vooral omdat je weet dat er in Belgie 6 vergoed worden en je naar slagingspercentages kijkt. Ook is het heel pittig om te horen dat je rustig en niet stressvol moet zijn, want iedereen wil dat de poging slaagt, maar dat je wel intussen een hormonster bent en dag het leven gewoon doorgaat.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat geld heb ik altijd nog het ergste gevonden. Zodra je start hangt het idee van max. drie vergoede pogingen als een soort zwaard van Damocles boven je hoofd.<knip> En dat gevoel, het gevoel van erop of eronder, bah ik word er eigenlijk nu pas echt verdrietig van. <knip>
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
En dat gevoel, het gevoel van erop of eronder, bah ik word er eigenlijk nu pas echt verdrietig van. Sowieso gaan de afgelopen vier jaar nu alles achter de rug is pas een beetje landen. Alsof mijn automatische piloot ineens is uitgeschakeld en er ruimte is voor gevoelens. Ofzo.
Ja heel herkenbaar. Nu heb ik dat helemaal achter me gelaten maar zeker na mijn eerste zwangerschap duurde het wel bijna een jaar voordat ik helemaal 'rust' had met al het zwangerworden-gedoe.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sowieso gaan de afgelopen vier jaar nu alles achter de rug is pas een beetje landen. Alsof mijn automatische piloot ineens is uitgeschakeld en er ruimte is voor gevoelens. Ofzo.
Hey, 2 eitjes! Fijn om te horen dat het de goede kant op gaat. Weet je weer waar je het voor doet als je 's ochtends zo kijktquote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:10 schreef _aurum_ het volgende:
Vannacht weer crappy geslapen 2,5 uur wakker geweest wegens brein in overdrive. Zo irritant. Uiteindelijk maar op de bank neergeploft en zo'n kalmerend muziekje opgezet, na een tijdje werd ik wel rustiger.
Vanmorgen op controle geweest, 2 follikels van 14 mm aan elke kant 1Maandag weer terug en ze verwacht woensdag de IUI.
Checkquote:Op vrijdag 2 mei 2014 09:43 schreef klumsy het volgende:
Denk dat sommige mensen ook bewust wat naar de achtergrond zijn en vanzelf weer komen melden als een poging mislukt of gelukt is ivm meelezers...
Groeien is bij mij nooit het probleemquote:Op vrijdag 2 mei 2014 15:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Aurum wat goed dat er wat groeit. Gaat de IUI wel door als er 2 eitjes zijn?
Kahlie
Tuurlijk mag je het vragen, volgens mij heb ik het niet duidelijk beschreven. Mocht ik toch onverwachts zwanger raken, dan moet ik zsm mijn medicatie aanpassen met ongeveer 1/3 meer dan wat ik nu slik. Anders krijgt mijn toekomstige beeb te weinig binnen en dat is erg slecht (gezondheidsproblemen voor beeb).quote:Op zaterdag 3 mei 2014 17:06 schreef droomvrouwtje het volgende:
Kahlie, stomme vraag misschien, maar waarom vind je het moreel niet kunnen om op dit moment zwanger te raken? Heeft dat nog gevolge voor je schildklier?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |