SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Eind 2008 pil de prullenbak in, tot eind 2009 pilloos geweest, daarna aan pil ivm bruiloft. Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen. 11 oktober start met decapeptyl en start van 1e ivf poging. 1e poging, 1 embryo goed genoeg voor terugplaatsing, helaas niet zwanger. Vertraging door cyste. 2e ivf poging start begin aug 2013. 1 terugplaatsing en 2 cryos. Sept 2013 terugplaatsing mislukt, nu pauze en volgende ronde cryo tp
dobbey
Dobbey, 33 jaar en sinds september 2011 bezig met de kinderwens. 26-6-2013 na een mega rollercoaster van 1,5 jaar eindelijk te horen gekregen dat ik in de vervroegde overgang zit en dus onvruchtbaar ben zodat we voor ons een onzekere periode konden afsluiten. Vanaf 5 september starten met eiceldonor traject. Goed keuring in december. In januari 2014 word er gestart met eiceldonatie
Frummeltje86
In december 2010 gestopt met de pil, sindsdien een erg onregelmatige cyclus tussen de 30 en 55 dagen. In maart 2013 om een doorverwijzing gevraagd naar de fertiliteitsarts, waar met een echo PCOS werd geconstateerd. Zwemmers van manlief en mijn hormoonwaarden zijn in orde, dus nu starten met Clomid voor 6 pogingen om een eisprong op te wekken.
Arja
Ik ben 35 jaar en 5 jaar geleden ben ik gestopt met de pil. Ik ben sindsdien maar 2 keer ongesteld geweest. Een keer met hulp van pillen, chlomid en nog een andere. De tweede keer werd ik spontaan ongesteld, dit is intussen 2 jaar geleden.
Vele onderzoeken volgden. Het werd duidelijk dat ik bijna geen vrouwelijke hormonen aanmaak, dat stukje lijkt platgelegd te zijn in mijn hersenen, waardoor mijn lichaam in een soort nep-overgang zit.
Op 19 juli 2013 ben ik gestart met een behandeling met een LHRH-pomp. Omdat mijn hypothalamus geen GnRH ( gonadoreline) aan mijn bloed afgeeft, neemt de pomp dit over. Ik krijg elke 90 minuten een beetje GnRH binnen. Dit stimuleert de hypofyse om FSH en LH zelf weer aan te gaan maken en uiteindelijk oestradiol. Op die manier hoop ik weer een cyclus te krijgen en 'gewoon'' zwanger te worden.Be happy with the little things in life
Hier moest ik echt even lachen. Ik zag het wel voor me!quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:05 schreef klumsy het volgende:
En nee we lopen niet al moppen tappend de polonaise in de slaapkamer![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 26-04-2014 18:05:14 ]S. 2014
J. 2016
quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar vind je het dan niet vervelend om die onderzoeken alleen te moeten doen Vlier? Gewoon interesse hoor... Het lijkt mij gewoon sowieso al heel heftig als de medische wereld moet helpen om je kinderwens te vervullen, en als je dat dan ook alleen moet doen....Ik maak het toch wel alleen mee, of hij nou naast me staat of niet. Hij snapt toch niet hoe het voelt als ze in mn vagina wroeten. Overigens heb ik diabetes type 1 en ben ik het gewend om alle ziekenhuisdingen alleen te doen. Vind ik ook makkelijker, anders moet ik met nog iemand rekening houden en nu kreeg hij gewoon de samenvatting. Maar misschien ben ik daar een beetje apart in hoor, dat zou best kunnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens voel ik me eigenlijk niet alleen. Tenslotte willen we SAMEN een kind, en dromen we samen over namen en dingen die we samen willen doen en zijn we er heilig van overtuigd dat we de fouten van andere ouders nooooit zullen maken en wij het kind wel goed zullen opvoeden. (Stiekem zijn we in ons hart wel iets realistischer hoor).
Haha ik zie het al helemaal voor me.quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:05 schreef klumsy het volgende:
En nee we lopen niet al moppen tappend de polonaise in de slaapkamer![]()
Als het voor jou/jullie goed voelt dan is dr niks mis lijkt mijquote:Op zaterdag 26 april 2014 18:21 schreef Vlier het volgende:
[..]
Ik maak het toch wel alleen mee, of hij nou naast me staat of niet. Hij snapt toch niet hoe het voelt als ze in mn vagina wroeten. Overigens heb ik diabetes type 1 en ben ik het gewend om alle ziekenhuisdingen alleen te doen. Vind ik ook makkelijker, anders moet ik met nog iemand rekening houden en nu kreeg hij gewoon de samenvatting. Maar misschien ben ik daar een beetje apart in hoor, dat zou best kunnen.
Overigens voel ik me eigenlijk niet alleen. Tenslotte willen we SAMEN een kind, en dromen we samen over namen en dingen die we samen willen doen en zijn we er heilig van overtuigd dat we de fouten van andere ouders nooooit zullen maken en wij het kind wel goed zullen opvoeden. (Stiekem zijn we in ons hart wel iets realistischer hoor).
Huuuuu het is geen groot probleem..... Daarom zei ik er ook bij dat het waarschijnlijk de hormonen zijnquote:Op zaterdag 26 april 2014 16:28 schreef Vlier het volgende:
Ik begrijp dat een aantal van jullie een probleem hadden met mijn smiley in mijn vorige post. Ik ben ook helemaal niet blij dat ik voorlopig niet zwanger raak maar ik probeer in elke dag iets positiefs te vinden. Van de dokter begreep ik ook dat stress ook heel slecht is en daarom probeer ik juist er nog wat van te maken.
Jammer dat een stom plaatje zon probleem kan zijn.
Romantiek, was dat?quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:46 schreef Vlier het volgende:
Ik heb trouwens begrepen dat een vrij groot deel van de stellen met fertiliteitsproblemen op een gegeven moment uit elkaar gaan. Houden jullie hier rekening mee? Hoe gaan jullie hier mee om?
Mijn partner was afwezig tijdens de onderzoeken en daar was ik wel blij om. Hoewel hij in principe alles mag weten en zien vind ik het wel beter als er nog wat romantiek overblijft. Ik ben er een beetje bang voor dat het anders teveel een klinisch project wordt. Ik besef dat dat zo is maar ik wil daarnaast het ook gezellig houden.
Ik ben blij dit te lezen, want hoevaak mensen mij nietquote:Op zaterdag 26 april 2014 22:59 schreef dobbey het volgende:
[..]
Romantiek, was dat?Het is gewoon heel heftig en hoe verder je erin zit hoe harder het word. Praten en ruimte is gewoon heel belangrijk... Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier en ondanks dat de mannen "niets" ondergaan is het voor hun ook heel heftig. Zij staan aan de zijlijn en moeten de pijn en ellende maar aanzien van de vrouw en dan heb ik het nog niet eens over het hormonster gebeuren. Hormonen kunnen echt evil zijn, zie mijn bui vandaag
Het rare er aan is, als ik voor mijzelf spreek, je weet dat je onredelijk bent maar kunt er niets aan doen om het te veranderen.... Het verstand komt later en dan kom je weer uit op het stukje praten.
Juistem. Ik vatte het wel op als de jompel voor de wijn, maar ik kan me indenken dat anderen daar anders over denken.quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:58 schreef klumsy het volgende:
Vlier, je smiley stond denk ik op de verkeerde plek, die had achter het wijn drinken moeten staan ipv achter het niet zwanger worden, opzich duidelijk dat je dat bedoelde maar zo staat het er niet, dat is wat "storend" overkwam
Grappig, ik voelde me juist heel fit, maar misschien was dat ook meer psychologisch, energie omdat ik het gevoel had dat er actie was zeg maar.quote:Op zondag 27 april 2014 07:35 schreef klumsy het volgende:
Geen ervaring met hormoongestuurde terugplaatsing, zijn de hormonen die je dan "krijgt" anders dan bv puregon of gonal-f injecties? Ik moet zeggen dat de enige bijwerking die ik he.b, is dat ik erg moe ben...
Yep, dat klopt!quote:Op zondag 27 april 2014 10:25 schreef droomvrouwtje het volgende:
Frummel succes!
McLaura, ik zou ook de afspraak hebben verzet (die zin loopt niet lekker). Maar balen zeg, dat je nu voor een nieuwe poging moet gaanThijs was eerste tp en een verse toch??
Dat vind ik wel fijn aan de ivf afdeling, het relaxte, je eigen tempo kunnen behouden en zelfs aangeven als je voor een tp of een nieuwe poging wilt gaan.
Ja, misschien toch maar doen. We gaan nu eerst even op vakantie, dus het zal wel nog even moeten wachten. Ik acht de kans nu klein dat er uberhaupt hieruit een zwangerschap kan ontstaan, dus die onzekerheid kan ik ook in de ijskast zetten. Zodra we weer terug zijn, zal ik zo ongeveer wel ongesteld worden. Kan ik gelijk bij de eerste echo dit aankaarten. Sjonge jonge... en we waren er al zo bang voor...quote:Op zondag 27 april 2014 17:12 schreef droomvrouwtje het volgende:
Frummeldat is flink balen. Geen tips voor je, ik zou wel aandringen op de zaadtest, zeker gezien het feit dat het eerste onderzoek al twijfelachtig was, dat zou genoeg reden zijn. En als stress de oorzaak zou zijn, zou ik een moment kiezen waarop hij meer relaxt is. Geen idee of het zou helpen, maar meer gevoelsmatig zeg maar.
Dikke knuf
We waren tegelijk aan het typen....quote:Op zondag 27 april 2014 23:21 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik begreep 'mEn volgens mij is het een tweeledig gevoel voor mij. Enerzijds de angst voor de onbekendheid ermee en angst voor wat er op ons af komt en anderzijds het idee dat we daarmee wel aan het laatste deel beginnen van dit traject. De IUI verschilt voor mij niet veel meer het traject waar we afgelopen jaar in zaten. Stimuleren, echo's, enzovoort. Enige was nu extra dat mijn liefs deel dichterbij zou komen. Vond het spannend hoor, maar het viel me alles mee. Ik denk dat ik met name opzie tegen zo'n punctie, de hoeveelheid hormonen en de wachtdagen...
Sorry voor mijn monologen meiden. Merk wel dat het me flink bezighoud momenteel.![]()
Voor jullie allen ook even een flinke knuffel.
Kun je voor mij in t kort uitleggen wat de donor voor jullie doet? Ik neem aan dat het om eicel donatie gaat?quote:Op zondag 27 april 2014 23:23 schreef dobbey het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je "tegen" houd bij ivf/ICSI![]()
Omdat ik vandaag toch behoorlijk tegen mij zelf aan liep in alle opzichten heeft mijn man de knoop doorgehakt en ben ik weer gaan schrijven op Facebook en morgen zal het blog weer up to date worden gemaakt.Ik mistte mijn uitlaat klep en na anderhalve maand is het zo uit de hand gelopen dat ik vandaag bijna letterlijk tegen de muur aan ben gelopen. Ontzettend onrustig en het gevoel alsof er miljoenen beestjes onder mijn huid liepen
![]()
Aan de ene kant ben ik er blij van aan de andere kant vind ik het jammer dat we niet iets "spontaans" kunnen vermelden in het geval van een eventuele zwangerschap. Maar goed, het zij zo... Mijn eigen gezondheid en relatie gaan voor en we hebben de afgelopen jaren zo ontzettend veel steun gehad van alles en iedereen dat het misschien ook wel fijn is dat als het mis gaat de mensen op de hoogte zijn.
Vanavond bij de donor geweest om de certrotide uit te leggen qua spuiten en een uur later hing ik aan de telefoon met Zwolle.... Allergische reactieHaar hele buik was gezwollen en rood waar de spuit was gezet en ze werd gek van de jeuk. Morgenvroeg om 10 uur moet ik weer bellen en dan heeft de dienstdoende arts als het goed is al overleg gehad met onze eigen gyn. Waarschijnlijk krijgt ze ander spul maar dat is dus even afwachten..... Niets kan normaal gaan bij ons volgens mij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op zondag 27 april 2014 23:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Kun je voor mij in t kort uitleggen wat de donor voor jullie doet? Ik neem aan dat het om eicel donatie gaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat idd om eicel donatie. In het kort komt het erop neer dat onze donor het ivf traject doet tot en met de punctie. Gemiddeld houd dat in om 2 weken hormonen te spuiten. Onze donor spuit sinds afgelopen dinsdag 187,5 eenheden Gonal-F (stimulator) en sinds vandaag de onderdrukker (certrotide) De onderdrukker wijkt af van stellen die zelf ivf/ICSI ondergaan want die hebben normaal gesproken decapeptyl. Als alles volgens planning gaat heeft ze vlak voor of net na het weekend de punctie en dan zit het er voor haar op.
Bovenstaande was ff in vogelvlucht aangezien ik al in bed lagquote:
Als het zover is dan meld ik mij vanzelf weerquote:Op maandag 28 april 2014 09:07 schreef dobbey het volgende:
[..]
Bovenstaande was ff in vogelvlucht aangezien ik al in bed lagMocht je nog meer info willen dan mag je me altijd aanschieten. Er zijn 3 verschillende vormen van het donorschap, anoniem, gekende donatie en wisseldonatie. Bij allen zijn de voortrajecten hetzelfde qua onderzoeken alleen de uitwerking is anders terwijl de "verplichtingen" op de lange termijn bij allen weer hetzelfde zijn. Er komen contracten bij kijken en bij allen ben je verplicht om in te schrijven in het donorregister. Kortom teveel info om er zo bij te krijgen maar als er serieus plannen zijn dan is het vroeg genoeg om je daar tegen die tijd over te laten informeren
![]()
Alleen al van het feit dat mensen er over nadenken word ik vrolijk, er is zo'n schreeuwend te kort aan eiceldonoren dat ik elke poging tot alleen maar kan toejubelen![]()
![]()
quote:Op maandag 28 april 2014 14:57 schreef dobbey het volgende:
De score voor vandaag![]()
3 hysterische telefoontjes naar mijn man,
1 hysterisch telefoontje naar mijn vriendin,
1 hysterisch telefoontje naar mijn ma...
Maar verder gaat het goed hoor![]()
![]()
Damn... ik heb het idee of de hele wereld boos op me is, me niet leuk vind, me haat, ik alleen maar fouten maak etc etc.... Ik herken mezelf hier zo niet in. Ben heel blij dat dit me in het voortraject bespaart is gebleven want dat was niet goed gekomen denk ik
Oh en in het kader vanKreeg vanmorgen telefoon van mijn vriendin.... 39 jaar, klaar met kinderen (1 van 18 en 1 van 7) en gaat vanwege vreemde klachten naar de huisarts. Morgenvroeg moet ze een echo laten maken in het ziekenhuis want vermoedelijk is ze al tussen de 28 en 30 weken zwanger
![]()
Het is ook geen groot probleem maar ik snap best dat ze dat niet willen zowel voor de wensouders niet als voor het kind niet. Ik moet er niet aan denken dat ik, zonder medeweten, een embryo teruggeplaatst zou krijgen waar een kans van ziekte in zit. Bij anonieme eiceldonatie weet je helemaal niets dus willen ze die risico's zoveel mogelijk beperken mede vanwege de zaaddonor in Zweden geloof ik die ik weet niet voor hoeveel zieke kinderen heeft gezorgd. Tuurlijk als ouder zijnde hou je onvoorwaardelijk van je kind maar je wil dat risico niet bewust opzoeken zonder dat je er weet van hebt.quote:Op maandag 28 april 2014 18:33 schreef Vlier het volgende:
Raar is dat. Ik heb jaren geleden (toen wist ik nog niet dat ik dit had) eiceldonatie overwogen maar ik kom niet in aanmerking vanwege mijn diabetes. Plus dat ik nog geen eigen gezin had/heb. Lijkt me een oiverkomelijk probleem en goed mee te leven maar ja als ze niet willen houdt het op. En nu schrijf jij over een wachttijd van vijf jaar.... Vind ik toch wel heftig.
Dat vind ik ook wel begrijpelijk. Maar ik ging er vanuit dat je ziektegeschiedenis/risico's aan de potentiele ouders doorgegeven werd zodat ze zelf een keus konden maken hoe erg ze bepaalde ziektes vinden. Maar blijkbaar is dat niet zo, dat wist/besefte ik niet.quote:Op maandag 28 april 2014 19:15 schreef dobbey het volgende:
[..]
Het is ook geen groot probleem maar ik snap best dat ze dat niet willen zowel voor de wensouders niet als voor het kind niet. Ik moet er niet aan denken dat ik, zonder medeweten, een embryo teruggeplaatst zou krijgen waar een kans van ziekte in zit. Bij anonieme eiceldonatie weet je helemaal niets dus willen ze die risico's zoveel mogelijk beperken mede vanwege de zaaddonor in Zweden geloof ik die ik weet niet voor hoeveel zieke kinderen heeft gezorgd. Tuurlijk als ouder zijnde hou je onvoorwaardelijk van je kind maar je wil dat risico niet bewust opzoeken zonder dat je er weet van hebt.
Voor ons geld dat niet aangezien onze donor een gezonde zoon heeft maar ook een gehandicapt dochtertje. Wij weten de risico's en zijn bereid om de "gok" te wagen. Er zijn wel onderzoeken geweest maar er is niet vastgesteld of het erfelijk is of niet en de artsen gaan meer de kant op van niet dan wel. Dit is een keus die wij zelf heel bewust hebben genomen en ik weet zeker dat veel acceptoren dat niet zouden doen.
Draagmoederschap is een hele andere slag van iets doen voor een ander als bij mij alles zou werken zou ik het denk ik ook niet doen. Ik heb ook met heel veel bewondering het verhaal gevolgd van Sorbo (was het geloof ik) Ik vond het heel bijzonder omdat van de zijlijn mee te maken maar zou het zelf denk ik niet kunnen.quote:Op maandag 28 april 2014 21:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb altijd geroepen dat ik voor mijn zus wel draagmoeder wilde zijn mocht zijn geen kinderen kunnen krijgen/dragen. Maar inmiddels ben ik daar ook op terug gekomen. Het is ook niet aan de orde ze heeft een kind. Maar eiceldonatie is voor mij ook geen optie meer. Ook al s het traject veel korter dan een zwangerschap trekt mijn lichaam het waarschijnlijk niet. Diep respect voor de mensen die het wel doen, het is voor een vrouw toch veel zwaarder dan voor een man.
Hoe zit dat nou bij jullie en de donor? Ik dacht dat ik begrepen had dat de door jullie aangebrachte donor nu aan het spuiten is voor een ander koppel en dat een andere (onbekende?) donor voor jullie bezig is. Dat jullie dan het eitje van dat andere koppel krijgen en dat het eitje van de door jullie aangebrachte donor naar een ander stel gaat. Heb ik dat dan verkeerd begrepen?quote:Op maandag 28 april 2014 19:15 schreef dobbey het volgende:
Voor ons geld dat niet aangezien onze donor een gezonde zoon heeft maar ook een gehandicapt dochtertje. Wij weten de risico's en zijn bereid om de "gok" te wagen. Er zijn wel onderzoeken geweest maar er is niet vastgesteld of het erfelijk is of niet en de artsen gaan meer de kant op van niet dan wel. Dit is een keus die wij zelf heel bewust hebben genomen en ik weet zeker dat veel acceptoren dat niet zouden doen.
Er is bij ons korte tijd sprake geweest van wisseldonatie omdat de nicht van mijn man ook een aanbod had gedaan maar omdat we daar voor naar Belgie moesten hebben we dat afgeketst en zijn verder gaan zoeken. De donor die we nu hebben is alleen voor ons bezig oftewel een gekende donatie. De eicellen die zij produceert zijn alleen voor ons.quote:Op maandag 28 april 2014 21:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hoe zit dat nou bij jullie en de donor? Ik dacht dat ik begrepen had dat de door jullie aangebrachte donor nu aan het spuiten is voor een ander koppel en dat een andere (onbekende?) donor voor jullie bezig is. Dat jullie dan het eitje van dat andere koppel krijgen en dat het eitje van de door jullie aangebrachte donor naar een ander stel gaat. Heb ik dat dan verkeerd begrepen?
Dat was met de anonieme eiceldonatie.... Bij het Geertgen kun je kiezen... Als mijn man zaad zou leveren voor een ander dan schoven wij naar boven op de wachtlijst ivm wederkerigheid. Als we dat niet zouden doen dan zou er een wachttijd zijn van minimaal 2,5 jaarquote:Op maandag 28 april 2014 22:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat met de onbekende donor was toch bij Geertgen? Dan moet je eigen man zijn goedje doneren en krijg jij in ruil daarvoor eicellen gedoneerd.
dat lijkt me wel een puntje, door die *&%@* hormonen ben ik vaak een monster... ik herken mezelf af en toe niet eens,.en mijn man vind dat nu al niet zo tof, maar accepteert t als bijwerking vd zwangerschap, maar hij zal niet staan te springen als ik dat "zomaar"op mn hals haal...quote:Op maandag 28 april 2014 21:15 schreef dobbey het volgende:
[..]
Draagmoederschap is een hele andere slag van iets doen voor een ander als bij mij alles zou werken zou ik het denk ik ook niet doen. Ik heb ook met heel veel bewondering het verhaal gevolgd van Sorbo (was het geloof ik) Ik vond het heel bijzonder omdat van de zijlijn mee te maken maar zou het zelf denk ik niet kunnen.
Een vrouwelijke donor is ook veel heftiger dan een mannelijke donor. Denk aan alle lichamelijke onderzoeken, de hormonen en dan tot overmaat van ramp ook nog een punctieMaar ook dit verschilt per persoon... Mijn oude buurmeisje, is mede door ons verhaal, anonieme donor geworden en heeft 2 mnd terug de eerste donatie gedaan. Qua hormonen nergens last van en op vrijdagmorgen de punctie en s'avonds om 9 uur stond ik met haar in het café te feesten. Zij aan het dansen en springen en ik vol verbazing kijkend hoe ze dit in godsnaam voor elkaar kreeg
![]()
Het is haar zo "goed" bevallen dat ze sinds vandaag bezig is met ronde 2
Ok tevens ook de laatste keer maar goed ik heb er echt bewondering voor hoe makkelijk het haar af gaat.
Edit: als ik dan zie hoe de onze zit te hormonsteren dan heb ik wel meerdere slik momenten. Ik ben ontzettend blij dat ze het doet maar vind het tegelijkertijd heel moeilijk om te zien dat ze met de hormonen zit te worstelen![]()
Als ik over anoniem spreek dan heb ik het idd over de regels in Nederland.... Anoniem bij terugplaatsing. Vanaf 12 jaar zijn de uiterlijke kenmerken opvraagbaar voor het kind en vanaf 16 de contactgegevens en de naam. In een aantal landen mag het nog wel (Belgie, Spanje) en daarom gaan er veel mensen die kant uit. De kosten bedragen rond de ¤10.000 dus is ook best een behoorlijke klap geld.quote:Op maandag 28 april 2014 22:07 schreef Omentielvo het volgende:
Ik dacht dat anoniem niet meer mocht. Dat elk kind recht heeft om op zijn of haar zestiende verjaardag de gegevens van de donor mag opvragen
Ik heb zelf ook eitjes afgestaan via ivf behandeling (via wederkerigheid) en heb toen gebeld of het gelukt was bij de andere 2 vrouwen. Bij de ene helaas niet de tweede moest nog beginnen en daar bel ik binnenkort nog eens voor
hmmmz dan snap ik wel dat minder mensen ervoor kiezen, ik sta met liefde mn eitjes af aan een vrouw met een kinderwens, maaaaar over 16 jaar hoef ik liever geen kind aan de deur die mede door mijn ei is ontstaan, Op t moment dat ik mijn eitjes afsta, wil ik er ook niks meer over weten of mee te maken hebben....quote:Op maandag 28 april 2014 22:10 schreef dobbey het volgende:
[..]
Als ik over anoniem spreek dan heb ik het idd over de regels in Nederland.... Anoniem bij terugplaatsing. Vanaf 12 jaar zijn de uiterlijke kenmerken opvraagbaar voor het kind en vanaf 16 de contactgegevens en de naam. In een aantal landen mag het nog wel (Belgie, Spanje) en daarom gaan er veel mensen die kant uit. De kosten bedragen rond de ¤10.000 dus is ook best een behoorlijke klap geld.
quote:Op maandag 28 april 2014 22:14 schreef Omentielvo het volgende:
Oké. Dank voor de opheldering. Ik wilde geen anonieme donor, want ik vind dat mijn dochter straks makkelijk de gegevens kan opvragen (een aantal uiterlijke kenmerken mocht ik zelf al opvragen)
Ik heb het gelukkig helemaal vergoed gekregen. Op een eenmalig bedrag om van de donorbank na.
Maar ik hoop dat het gauw mag lukken voor jou. En als ik dit lees ben ik nog blijer dat ik voor wederkerigheid heb gekozen
Snap ik volkomenquote:Op maandag 28 april 2014 22:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
hmmmz dan snap ik wel dat minder mensen ervoor kiezen, ik sta met liefde mn eitjes af aan een vrouw met een kinderwens, maaaaar over 16 jaar hoef ik liever geen kind aan de deur die mede door mijn ei is ontstaan, Op t moment dat ik mijn eitjes afsta, wil ik er ook niks meer over weten of mee te maken hebben....klinkt misschien hard maar t is dan niet mijn kind... kan t lastig uitleggen merk ik...
Ah vandaar. Bedankt voor je toelichting.quote:Op maandag 28 april 2014 22:00 schreef dobbey het volgende:
[..]
Er is bij ons korte tijd sprake geweest van wisseldonatie omdat de nicht van mijn man ook een aanbod had gedaan maar omdat we daar voor naar Belgie moesten hebben we dat afgeketst en zijn verder gaan zoeken. De donor die we nu hebben is alleen voor ons bezig oftewel een gekende donatie. De eicellen die zij produceert zijn alleen voor ons.
ja en dat kan ik dan weer niet, stel dat zo'n kind de moeite heeft genomen om mij te zoeken dan kan ik dat ook niet negeren...quote:Op maandag 28 april 2014 22:21 schreef dobbey het volgende:
[..]
Snap ik volkomen
De regelgeving is zelfs nog harder dan je denktHet donorkind mag een brief sturen maar je kunt het alleen als kennisgeving aannemen en evt vragen beantwoorden mits je dat wilt. Je bent nergens tot toe verplicht daarom hangt ook alles aan elkaar met diverse contracten. Heel cru gezegd mag het zelfs zo zijn dat als het kind aan de deur komt en zichzelf voorstelt je braaf een handje teruggeeft en vervolgens de deur gewoon dicht gooien
Eigenlijk heel goedquote:Op maandag 28 april 2014 22:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ah vandaar. Bedankt voor je toelichting.
Hoe voelt dat voor jullie? Dat de donor nu dus bekend is?
Yup de bureaucratie is echt euhmmm killing dacht ik (dit laatste gedeelte is ergerquote:Op maandag 28 april 2014 22:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
ja en dat kan ik dan weer niet, stel dat zo'n kind de moeite heeft genomen om mij te zoeken dan kan ik dat ook niet negeren...
jeetje mina wat een doolhof, echt diep respect voor jou en alle anderen, want buiten dat je dus hulp nodig hebt om.de kinderwens te vervullen, krijg je ook nog eens met bureaucratie te maken.
Fijnquote:Op maandag 28 april 2014 22:31 schreef dobbey het volgende:
Eigenlijk heel goed Het rare is dat ik van vroeger uit totaal niet met haar overweg kon beetje water en vuur zeg maar omdat onze karakters hetzelfde zijn en dus botsen. Mijn man is met haar opgegroeid dus kende haar al wel heel goed. We zijn allebei wat ouder geworden en verstandiger zegt men dus we gingen oppervlakkig met elkaar om. Sinds we dit traject in zijn gegaan, juist omdat we zo oppervlakkig met elkaar omgingen, zijn we heel hecht geworden en ook goede vrienden
quote:Op maandag 28 april 2014 22:38 schreef Kyara het volgende:
[..]
Fijn
Heel veel succes met het verdere traject
Jeetje, dat er dan ook nog een regeling is dat je max 1 eicel mag hebben en geen deling.quote:Op maandag 28 april 2014 22:36 schreef dobbey het volgende:
[..]
Yup de bureaucratie is echt euhmmm killing dacht ik (dit laatste gedeelte is erger) maar in vogelvlucht het traject.
Aanmelding juni vorig jaar, eerste gesprek julie vorig jaar, september 1e gesprek met donor erbij, goedkeuring medisch team, weer gezamenlijk gesprek, gesprek maatschappelijk werk, weer goedkeuring medisch team, proefcyclus en in tussentijd goedkeuring ethische commissie, proefcyclus, overdracht verpleegkundige start traject, onderzoek onafhankelijke arts dus weer een goedkeuring en nu zijn we dus hier.
Oh en bij start hadden we al de goedkeuring van de regering omdat we aan de eis voldeden van Max 1 eicel bij een punctie die niet gedeeld heeft bij een ivf poging. Hadden we dit gehad dan hadden we dus eerst tegen de regering moeten vechten
quote:Op woensdag 30 april 2014 06:43 schreef klumsy het volgende:
Was even vergeten wat een last je van de bijwerkingen van pregnyl kunt hebben
Ja ze begint er aardig aan te wennen. Wat wel heel vreemd is, is dat sinds dat ze weet dat ze zwanger is (vorige week donderdag) ze echt ineens een buik heeft... Van niets naar een behoorlijk bumper zeg maarquote:Op woensdag 30 april 2014 08:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dobbey je vriendin.Is ze al een beetje bekomen van de schrik? En een dochter na alle zonen is wel erg leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |