Ik keek alleen naar je citaat.quote:Op woensdag 18 juni 2014 17:04 schreef maily het volgende:
[..]
Het begint al met de kop: "is verhuist" ....
En het vetgedrukte vond ik tegenstrijdig met de openingstijden.
duizendmaal liever vind ik overigens ook wel tenenkrommend.quote:
quote:Op woensdag 18 juni 2014 18:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Dat is inderdaad een heel hardnekkig germanisme ja.
Het schijnt overigens dat er taalkundigen zijn die vinden dat deze fout inmiddels acceptabel Nederlands is.
Het zal vast aan mij liggen, maar ik zie de fout niet..?quote:Op donderdag 19 juni 2014 17:55 schreef maily het volgende:
[ afbeelding ]
voor de kannibalen onder ons ....
quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:46 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het zal vast aan mij liggen, maar ik zie de fout niet..?
Kijk nog maar eensquote:Op donderdag 19 juni 2014 20:46 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Het zal vast aan mij liggen, maar ik zie de fout niet..?
Owh... ik denk dat ik hem zie... de 2 tot 3 personen die geserveerd worden...quote:
"Een afhaalmenu [...] deze worden" is toch aardig fout ...quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:08 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Owh... ik denk dat ik hem zie... de 2 tot 3 personen die geserveerd worden...
De hele zin is denk ik niet per se fout, maar het staat idd wel een beetje gek
Ik zag zelfs ooit een column waarin een taalkundige opgevoerd werd, die beweerde dat de constructie groter als haar rechten weer hernam. Alsof het een bevolkingsgroep of eigenschap was die onterecht onderdrukt was.quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat heb ik ook ontdekt. Ik wilde iemand op de fout wijzen, maar die kwam fraai met een website van Onze Taal oid aan om mij er op te wijzen dat beiden geaccepteerd zijn.
Dat lijkt me sterk. Uiteraard worden consequent gemaakte fouten uiteindelijk geaccepteerd als juist. Dat is de manier waarop talen van elkaar gaan verschillen. Dàt is ook niet storend.quote:Op donderdag 19 juni 2014 08:13 schreef Lienekien het volgende:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/groter-als-groter-dan
Volgens mij storen mensen zich aan zo'n standpunt t.o.v. 'als/dan' vanuit het idee dat er een groot gevaar dreigt voor de Nederlandse taal, namelijk het 'als er maar genoeg mensen zijn die consequent bepaalde taalfouten maken, dan worden die fouten vanzelf geaccepteerd als juist'.
Mwa. Interpunctie is een probleem, inderdaad. Maar verder vind ik het wel meevallen. Zeker voor een Chinees.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:22 schreef AthCom het volgende:
[..]
"Een afhaalmenu [...] deze worden" is toch aardig fout ...
Het lijkt in ieder geval enkel en alleen op de 2-3 personen te slaan.
Fout is het zeker. Maar kan het niet zijn, dat ze bedoelen Snack eens? Misschien foute gedachte, maar lijkt me dat zoiets toch wel snel bij meerdere mensen opvalt toch?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |