Hij is gewoon (nog steeds) van mij, wil gewoon weten hoe het zit en wat er geboden wordt. Hoe kan ik nu weten dat er straks echt bedrag x voor mijn auto is geboden? Moet ik zeker de taxateur op zijn blauwe ogen gelovenquote:
Dat hangt van je verzekering af of hij nog van jou is. Bij sommige verzekeraars gaat het eigenaarschap bij TL over naar de verzekeringsmaatschappij.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:06 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hij is gewoon van mij, wil gewoon weten hoe het zit en wat er geboden wordt. Hoe kan ik nu weten dat er straks echt bedrag x voor mijn auto is geboden? Moet ik zeker de taxateur op zijn blauwe ogen geloven
Dat lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat hangt van je verzekering af of hij nog van jou is. Bij sommige verzekeraars gaat het eigenaarschap bij TL over naar de verzekeringsmaatschappij.
Zal een mooie boel zijn; gewoon elke auto die schade heeft TL verklaren == profit.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat mag, maar verzonnen heb ik het niet.
Ik denk dat hij bedoelt, zodra je de uitkering geaccepteerd hebt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zal een mooie boel zijn; gewoon elke auto die schade heeft TL verklaren == profit.
Vandaar mijn vraag; waar wordt mijn auto op dit moment 'te koop' aangeboden? En hoe weet ik wat de echte prijs is?quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt, zodra je de uitkering geaccepteerd hebt.
Was het maar zo'n feest, ik moet alles zelf regelen met de (buitenlandse) opkoper omdat het voertuig nog steeds mijn eigendom is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat mag, maar verzonnen heb ik het niet.
Dat doet de verzekeraar van de tegenpartij toch indien jij geen blaam hebt?quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:27 schreef mstx het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest, ik moet alles zelf regelen met de (buitenlandse) opkoper omdat het voertuig nog steeds mijn eigendom is.
Probeer dat maar eens goed te regelen met een buitenlandse verzekeringsmaatschappij (ondanks rechtsbijstand). Het duurde 5 maanden voordat ze biedingen lieten doen op het wrak en nu 7 maanden later heb ik m'n geld nog steeds niet.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:28 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat doet de verzekeraar van de tegenpartij toch indien jij geen blaam hebt?
Lekker is dat; man man man die auto wereld zit toch soms zo raar in elkaar en iedereen blijkt het normaal te vinden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:30 schreef mstx het volgende:
Maar volgens mij gaat dat bieden niet openbaar ofzo.
Op een afgeschermd handelaars netwerk, en; niet. Of je moet een kennisje hebben die erop kan.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:24 schreef xzaz het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag; waar wordt mijn auto op dit moment 'te koop' aangeboden? En hoe weet ik wat de echte prijs is?
Omdat bedrag X uiteindelijk door de opkoper wordt betaald. Dat heeft verder niks met de dagwaarde (die de schade-expert vaststelt) van je auto te maken. Als het niet jouw schuld was krijg jij dus straks bedrag X op je rekening gestort en bedrag Y (dagwaarde minus bedrag X) van de verzekering van de tegenpartij. Dus eigenlijk maakt het voor jou niks uit wat bedrag X is.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:06 schreef xzaz het volgende:Hoe kan ik nu weten dat er straks echt bedrag x voor mijn auto is geboden? Moet ik zeker de taxateur op zijn blauwe ogen geloven
Wel als je het 'wrak' wilt behouden en weer fiksenquote:Op vrijdag 25 april 2014 18:08 schreef mstx het volgende:
[..]
Omdat bedrag X uiteindelijk door de opkoper wordt betaald. Dat heeft verder niks met de dagwaarde (die de schade-expert vaststelt) van je auto te maken. Als het niet jouw schuld was krijg jij dus straks bedrag X op je rekening gestort en bedrag Y (dagwaarde minus bedrag X) van de verzekering van de tegenpartij. Dus eigenlijk maakt het voor jou niks uit wat bedrag X is.
idemquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:33 schreef Sounddragon het volgende:
Waar blijven trouwens de foto's van de ramp?![]()
Goeie crash pics; altijd +1
Dat kan niet. De auto is eigendom van de eigenaar en dat eigendom kan alleen wijzigen met instemming van de eigenaar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat mag, maar verzonnen heb ik het niet.
Dan is het tijd om je rechtsbijstand in te schakelen. Of op z'n minst te eisen dat de betreffende maatschappij je voor dat bedrag een vergelijkbare auto kan aanbieden. De verzekeraar is namelijk wettelijk verplicht om je volledig schadeloos te stellen. De uitkering moet dus hoog genoeg zijn om een auto te kopen vergelijkbaar aan de auto die bij het ongeval verloren is gegaan. Is de geboden dagwaarde te laag, dan moet je die simpelweg niet accepteren, een hogere dagwaarde eisen of een vergoeding in de vorm van een volledig gelijkwaardige auto.quote:Op vrijdag 25 april 2014 19:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel als je het 'wrak' wilt behouden en weer fiksen
Als je afstand tekent krijg je idd de dagwaarde (die altijd tegenvalt, en waarmee je nooit een vervangende auto kan kopen) en dan is de kous af.
Leuker kunnen ze het niet maken.
tjah, renault. elke deuk is vrezen voor total loss verklaringquote:
Denk dat er meer aan de hand is dan je denkt.quote:Op zaterdag 26 april 2014 01:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
moauw als dat alle schade is... en er geen kokerbalken enzo verneukt zijn..
Niet helemaal. Je krijgt de dagwaarde vergoed als de auto naar een opkoper gaat, wil je het wrak zelf houden dan krijg je de dagwaarde min de restwaarde.quote:Op zaterdag 26 april 2014 00:51 schreef Kanjer het volgende:
Het maakt niet veel uit wat ze gaan bieden.
Stel: auto totall loss, dagwaarde bepalen ze op 1000 euro.
Opkoper geeft 250 euro voor de restanten.
Verzekering keert jou 750 euro uit.
Aan jou de keuze of de auto naar een opkoper gaat, of dat je hem zelf houd.
Maar hij rijdt waarschijnlijk nog prima (als de onderkant nog goed is afgezien van de kreukelzone in de kofferbak) en komt waarschijnlijk nog gewoon door de APK als lampjes en kenteken netjes zijn.quote:Op zaterdag 26 april 2014 04:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat er meer aan de hand is dan je denkt.
Zichtbare schade loopt al aardig in de papieren maar het rechter achterscherm heeft ook een vouw.
Denk dat de kofferbakvloer ook wel bobbeltjes heeft nu.....
Wat Chuck zegt: Economisch Total Loss.
Ja dus?quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:11 schreef marzman het volgende:
[..]
Maar hij rijdt waarschijnlijk nog prima (als de onderkant nog goed is afgezien van de kreukelzone in de kofferbak) en komt waarschijnlijk nog gewoon door de APK als lampjes en kenteken netjes zijn.
Beter doen ze dat in de reet van je clio.quote:Op zaterdag 26 april 2014 10:58 schreef xzaz het volgende:
De bumberophanging is helemaal ingedeukt en de zijkanten zijn helemaal ingedeukt. Ik ga gewoon voor schadeloosstelling ze kennen die paar honderd euro in hun reettt stoppen.
Hij rijdt nog prima! Alleen is de ophanging dus niet meer goed.quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:11 schreef marzman het volgende:
[..]
Maar hij rijdt waarschijnlijk nog prima (als de onderkant nog goed is afgezien van de kreukelzone in de kofferbak) en komt waarschijnlijk nog gewoon door de APK als lampjes en kenteken netjes zijn.
Jep, achter die bumper zit ook nog een stukje wereld, en dat is het duurste stuk om te fiksen, want dat moet perfect zijn. Gaat een hoop geld kosten om te fiksen. Achterdeurtje omschroeven is een makkie, maar die kofferbakrand/sluiting en -vloer is trekwerk, en het is wel fijn als dat ook hard is voor de volgende mafkees die achterop klapt.quote:Op zaterdag 26 april 2014 04:17 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat er meer aan de hand is dan je denkt.
Zichtbare schade loopt al aardig in de papieren maar het rechter achterscherm heeft ook een vouw.
Denk dat de kofferbakvloer ook wel bobbeltjes heeft nu.....
Wat Chuck zegt: Economisch Total Loss.
Bedankt, hoe zit dat dan met rechtsbijstand, ik ben op dit moment een brief aan het typen naar de tegenpartij over de geschiedenis van de auto; hij is namelijk jarenlang echt heel goed onderhouden en dit aantoonbaar. Sommige zeggen dat het ze niet uitmaakt en kijken gewoon naar de waarde van de auto zoals deze op marktplaats of autoscout staat en halen daar 25% vanaf.quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, achter die bumper zit ook nog een stukje wereld, en dat is het duurste stuk om te fiksen, want dat moet perfect zijn. Gaat een hoop geld kosten om te fiksen. Achterdeurtje omschroeven is een makkie, maar die kofferbakrand/sluiting en -vloer is trekwerk, en het is wel fijn als dat ook hard is voor de volgende mafkees die achterop klapt.
Gezien het feit dat het een achterschade is, ligt de schuld bij de tegenpartij, en zou ik naggen en zeuren tot ik compleet schadeloos gesteld was. Sowieso second opinion van je eigen verzekering, en vergeet ook niet de kosten voor vervangend vervoer, dagen niet hebben kunnen werken evt en dat soort fratsen. Zelf telefoonkosten kun je eruit slepen als je wilt. (wel aan kunnen tonen uiteraard).
Rechtsbijstand is je vriend, en neem niet zomaar overal genoegen mee.
Nou, normaal zou je rechtsbijstand verzekering dit gewoon voor je regelen, daar is die paar euro per jaar extra voor; zodat je dat getouwtrek allemaal niet zelf hoeft te gaan doenquote:Op zaterdag 26 april 2014 11:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Bedankt, hoe zit dat dan met rechtsbijstand, ik ben op dit moment een brief aan het typen naar de tegenpartij over de geschiedenis van de auto; hij is namelijk jarenlang echt heel goed onderhouden en dit aantoonbaar. Sommige zeggen dat het ze niet uitmaakt en kijken gewoon naar de waarde van de auto zoals deze op marktplaats of autoscout staat en halen daar 25% vanaf.
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering bij mijn verzekering alleen een WA. Moet ik dan nu zelf een brief sturen naar de verzekering van de tegenpartij?
Die is uitgevoerd door de schade expert van de tegenpartij. We zijn van verschillende verzekeringen.quote:
Dat staat er toch?quote:Op zaterdag 26 april 2014 09:51 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Niet helemaal. Je krijgt de dagwaarde vergoed als de auto naar een opkoper gaat, wil je het wrak zelf houden dan krijg je de dagwaarde min de restwaarde.
Vraag dan je eigen verzekering maar om een contra-expertise als ze met een bullshit-aanbod komen, heb je recht op.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Die is uitgevoerd door de schade expert van de tegenpartij. We zijn van verschillende verzekeringen.
Hij bekende volle schuld, was met zijn radio bezig. Politie zal mij nog bellen maar hebben ze nog niet gedaan. Wat hij uiteindelijk op de achterkant van het schadeformulier heeft geschreven weet ik niet.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:16 schreef Mr.Ping het volgende:
Wat is de reactie van de bestuurder die achterop is gereden?
Als zijn verzekering jouw schade niet volledig wil/kan vergoeden lijkt mij ook zijn probleem.
Dat moet ik met die vouwen achterin toch nog eens zien gebeuren. Werkspot is sowieso berucht om het hoge gehalte prutsers en schade zoals dit is uitermate geschikt om op een beunmanier op te lossen.. maar dan moet je niet nog een tweede keer iemand achterin vliegen.quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:20 schreef Piger het volgende:
Je kan inderdaad vragen om een uitkering met behoudt van het eigendom.
Via werkspot of iets anders kijken wat bedrijfjes je kunnen bieden qua reparatiekosten (2ehands onderdelen en zo maakt het een stuk goedkoper, dan bij een schadehersteller via de verzekeringsmaatschappij). Soms kan je er zelfs nog wat winst op pakken.
Genoeg fatsoenlijke bedrijfjes te vinden, die werk nodig hebben.quote:Op zaterdag 26 april 2014 18:36 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat moet ik met die vouwen achterin toch nog eens zien gebeuren. Werkspot is sowieso berucht om het hoge gehalte prutsers en schade zoals dit is uitermate geschikt om op een beunmanier op te lossen.. maar dan moet je niet nog een tweede keer iemand achterin vliegen.
Het zou erg lullig zijn als je om het leven komt omdat je geraakt werd door een losgeschoten stuk plamuur met scherpe randjes
Ik denk dat het voor TS belangrijk is om zich te realiseren dat je het voorstel van de verzekering als een openingsbod moet zien.
Zoiets kun je zelf (als je handig bent of iemand kent die handig is) wel repareren. Ben 5 jaar geleden eens aangereden door iemand die mij via de verkeerde kant inhaalde en te vroeg weer naar links stuurde. Hele zijpaneel + deur kapot. Economisch total loss maar heb nog 1,5 jaar in die auto gereden tot ik hem wegens andere mankementen heb weggedaanquote:
Probleem is dat ook de bumperachterophanging (?) helemaal verbogen (kapot?) is. Het is dus niet alleen maar de deur / zijpaneel.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:25 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zoiets kun je zelf (als je handig bent of iemand kent die handig is) wel repareren. Ben 5 jaar geleden eens aangereden door iemand die mij via de verkeerde kant inhaalde en te vroeg weer naar links stuurde. Hele zijpaneel + deur kapot. Economisch total loss maar heb nog 1,5 jaar in die auto gereden tot ik hem wegens andere mankementen heb weggedaanMazzel dat mijn vader handig is met uitdeuken en auto's spuiten.
Dan wordt het minder. Soms via de sloop wel te krijgen maar vaak moet je het dan ook zelf ter plekke demonteren.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:26 schreef xzaz het volgende:
Ik zal eens kijken, bedankt voor de tips
[..]
Probleem is dat ook de bumperachterophanging (?) helemaal verbogen (kapot?) is. Het is dus niet alleen maar de deur / zijpaneel.
Een deel van de bandenbak zoals dat heet, waar het deurslot op sluit zeg maar, zit gegarandeerd naar binnen gedrukt, dat moet heel precies en secuur worden uitgetrokken, dat kan een beun niet. Vervangen daarvan is snijden en wederom heel secuur lassen, en dan wordt het een dure grap.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dan wordt het minder. Soms via de sloop wel te krijgen maar vaak moet je het dan ook zelf ter plekke demonteren.
Goed?quote:26-04-2014
Zevenhuizen
Dossiernummer: [dossiernummer]
Bijlage(n): Werkzaamheden op voertuig
Beste [naam],
22 april 2014 jl. heeft de tegenpartij een aanrijding veroorzaakt, u heeft als schaderegelingsbureau een inspectie uitgevoerd op het voertuig met het kenteken XT-HX-47 en heeft vastgesteld dat deze total-loss is. De verzekering van ondertekende heeft u en/of Euro Insurances hier inmiddels van op de hoogtte gestelt en de aansprakelijkheid bij u, de tegenpartij neergelegd.
Na het vaststellen van total-loss is het aan u, als schaderegelingsbureau de dagwaarde van de auto te bepalen. Als ondersteuning hiervoor heb ik een volledig overzicht van de benodigde werkzaamheden als bijlage toegevoegd. Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd om de auto altijd netjes en veilig de openbare weg op te laten gaan.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[naam]
Ik vind deze zin riskant; hiermee kunnen ze deze uitgaven namelijk gewoon onder regulier onderhoud schuiven en dat heeft 0,0 toegevoegde waarde aan de autoquote:Op zaterdag 26 april 2014 20:14 schreef xzaz het volgende:
Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd om de auto altijd netjes en veilig de openbare weg op te laten gaan.
quote:Op zaterdag 26 april 2014 20:14 schreef xzaz het volgende:
Dit is mijn brief naar de schade-inspecteur:
[..]
Goed?
Hoogte met 1 t, en gesteld is een voltooid deelwoord, en dus met een dquote:heeft u en/of Euro Insurances hier inmiddels van op de hoogtte gestelt en..
Als jij kun vind dat vergelijkbare auto's meer waard zijn dan kun je bezwaar aantekenen.quote:Op donderdag 1 mei 2014 12:24 schreef xzaz het volgende:
Net dagwaarde gekregen, veiling loopt tot 7 mei.
dagwaarde: 1750,-. Dat klopt wel aardig; alleen heb je daar geen RT versie voor met km stand van 160k.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |