Klopt helemaal. Ik had ingevuld:quote:Ooooo ik had misschien iets heel domsmaar dat amerikanen de gruwelheden van de vietnamoorlog op tv zagen en toen niet meer achter deelname van amerika stonden
ditquote:Op maandag 19 mei 2014 15:05 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik kom tussen de 40 en de 50 punten uit. Nu maar hopen op een vergevende docent en nog belangrijker, een vergevende n-term. Toch best teleurstellend hoeveel vragen ik verkeerd beantwoord/geïnterpreteerd heb.
Vaak zijn er meerdere antwoorden goed, geschiedenisleraren moeten nog overleggen dus er is nog hoopquote:Op maandag 19 mei 2014 14:57 schreef paardenliefhebber1998 het volgende:
Ja die twee vragen had ik ook fout. Maar vond ze ook erg vaag gesteld, ik ben van mening dat wat ik had goed zou moeten zijn.
Bij relatie voor en na Vrede van Münster:
Voor: -Engeland erkende de Republiek niet als volwaardig zelfstandige land.
Na: -Engeland erkende de Republiek wel als volwaardig zelfstandig land, en daardoor is de relatie dus veranderen tussen Engeland en de Republiek.
Hollandse boeken:
De Republiek is groot worden door een economisch beleid te voeren dat gericht is op vrijhandel. In Frankrijk werd een Mercantilistische politiek gevoerd wat min of meer protectie betekende. Men was overtuigd in Frankrijk dat de Mercantilistische politiek het beste was voor het land en elk andere vorm van vrijhandel moest verboden worden. De geschriften die pleiten voor vrijhandel werden daarom weggedaan als 'Hollandse boeken'.
Komen ze met één of ander antwoord over boekdrukkunst, zoiets kun je gewoon niet weten me dunkt.
Ik heb nog nooit zoveel bullshit in een antwoord gehoord. Antwoord is gewoon die met die boekdrukkunst, klaar. Zo moeilijk was die nietquote:Op maandag 19 mei 2014 14:57 schreef paardenliefhebber1998 het volgende:
Ja die twee vragen had ik ook fout. Maar vond ze ook erg vaag gesteld, ik ben van mening dat wat ik had goed zou moeten zijn.
Bij relatie voor en na Vrede van Münster:
Voor: -Engeland erkende de Republiek niet als volwaardig zelfstandige land.
Na: -Engeland erkende de Republiek wel als volwaardig zelfstandig land, en daardoor is de relatie dus veranderen tussen Engeland en de Republiek.
Hollandse boeken:
De Republiek is groot worden door een economisch beleid te voeren dat gericht is op vrijhandel. In Frankrijk werd een Mercantilistische politiek gevoerd wat min of meer protectie betekende. Men was overtuigd in Frankrijk dat de Mercantilistische politiek het beste was voor het land en elk andere vorm van vrijhandel moest verboden worden. De geschriften die pleiten voor vrijhandel werden daarom weggedaan als 'Hollandse boeken'.
Komen ze met één of ander antwoord over boekdrukkunst, zoiets kun je gewoon niet weten me dunkt.
Niks bullshit, in de vraag staat namelijk niet over welke periode van Frankrijk we het hebben. Dit kan de periode zijn in Frankrijk dat het katholicisme het enigste toegestane geloof is of de periode waarin het calvinisme bepaalde vrijheden heeft in Frankrijk. Als je denkt aan de eerste periode, kun je inderdaad tot het antwoord van de boekdrukkunst komen. Maar ik dacht juist omdat in Frankrijk ook een periode van tolerantie bestond door het Edict van Nantes kon het ook zo zijn dat er in Frankrijk vrijheid voor boekdrukkunst bestond. Geschriften als Mare Liberum van Hugo de Groot waren boeken waarin voor vrijhandel werd gepleit. In een periode van Mercantilisme was de economie van Frankrijk niet gebaat bij vrijhandel en dus zou gezien kunnen worden dat boeken waarin duidelijk werd gepleit voor vrijhandel niet gewenst waren in het mercantilistische Frankrijk. Dit zou immers protest kunnen opleveren tegen het beleid. Deze boeken konden gaan hoe de Republiek door zijn vrijhandel aan haar rijkdommen is gekomen en daardoor zou er sprake kunnen zijn van ''Hollandse boeken''.quote:Ik heb nog nooit zoveel bullshit in een antwoord gehoord. Antwoord is gewoon die met die boekdrukkunst, klaar. Zo moeilijk was die niet
Sommige Havo vragen worden hergebruikt in het VWO examen (of andersom).quote:Op maandag 19 mei 2014 17:57 schreef Meerkat01 het volgende:
Dacht halverwege dat ik een Havo toets aan het maken was. Te makkelijk. Al helemaal in vergelijking met het examen van 2013-I. Niet eens goed geleerd
Vond ik ook, normaal bij vergelijkbare SE's ben ik nog niet klaar als je moet stoppen, heb meestal dan twee of drie vragen niet af, maar was nu ruim een kwartier voor tijd klaar. Vond 'm ook niet bijzonder moeilijk dus verwacht wel een lage N-term.quote:Op maandag 19 mei 2014 20:02 schreef Pond het volgende:
Trouwens, de lengte van het examen vond ik juist opvallend kort?
Kan ook wel kloppen, Republiek had 16 vragen en de VS 12.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Ik was na anderhalf uur nog niet eens klaar met de republiek, en ik heb daar ook nog eens veel punten laten liggen. Ik was nog wel op tijd klaar voor het einde maar het was wel krap, ik had niet echt de tijd om even een minuutje rustig een slokje water te drinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |