elizabeth 1 was anglicaans en maakte toch een einde aan de godsdienstoorlogen? of hoe zat dat nou?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 21:02 schreef PizzaMizza het volgende:
Jongens, lees ik nou niet goed of is die vraag gewoon raar?
In mijn examenbundel krijg je dit figuur te zien(bron4):
[ afbeelding ]
Daarna komt er een stuk tekst(bron 5):
''Super korte samenvatting van Nederland, Engeland, Spanje en Frankrijk waarin wordt verteld dat de protestanten in die landen worden vervolgd''
[..]
Ik heb als antwoord:
De tekst in bron 5 sluit niet aan bij de boodschap van bron 4 aangezien bron 5 juist vertelt dat katholieken overwinning boeken terwijl bron 4 juist insinueert dat de paus, als katholieke leider, verliest.
Antwoordenboek:
In bron 5 wordt verteld dat de katholieken in Europa van ongeveer 1567 tot 1572 op veel plaatsen in Europa de overhand kregen. In Engeland vormden ze een bedreiging voor de macht van koningin Elisabeth I. (1p)
Juist in die periode is het schilderij van bron 4 tot stand gekomen. Daarom kan het schilderij opgevat worden als propaganda voor de protestantse koningin Elisabeth I in haar strijd tegen haar opstandige katholieke onderdanen. (1p)
----
Ligt het nou aan mij of is die vraag gewoon super raar gesteld? Ze vragen in hoeverre de tekst aansluit, hoe kan je op zo een vraag, zo een antwoord geven?
Elizabeth 1 was Protestants. Braaf zou ik haar niet noemen, heldhaftig wel. Ze stopte de Spaanse Armada, en onthoofde haar nicht die een complot sloot om haar af te zetten.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:55 schreef mapima het volgende:
[..]
elizabeth 1 was anglicaans en maakte toch een einde aan de godsdienstoorlogen? of hoe zat dat nou?
Ten eerste, just learn! Misschien gaan je CEs super goed en slaag jequote:Op zondag 18 mei 2014 15:19 schreef lisaxxx het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je dit jaar zakt? In 2015 is er namelijk een nieuw examenprogramma voor geschiedenis waarvan de stof al vanaf vwo 4 behandeld wordt. Als je zakt mag je dan opnieuw het oude examenprogramma doen of moet je meedraaien met het nieuwe examenprogramma? De kans is best groot dat ik dit jaar zak en dat zou betekenen dat ik dan voor het nieuwe schooljaar 216 uur aan gemiste stof moet inhalen..
Mensen die bij mij op school bleven zitten moesten gewoon het nieuwe examenprogramma volgen, dus paar hoofdstukken aan stof er bijleren.quote:Op zondag 18 mei 2014 17:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
Volgensmij moet je een bezemexamen doen volgend jaar als je dit jaar zakt. Is bij economie toch ook zo dit jaar?
Het was echt een zooi met al die opvolgers van de troon in Engeland. Naja elk land was godsdienstig echt een troep destijds.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:51 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Elizabeth 1 was Protestants. Braaf zou ik haar niet noemen, heldhaftig wel. Ze stopte de Spaanse Armada, en onthoofde haar nicht die een complot sloot om haar af te zetten.
Daarnaast was ze relatief(voor die tijd) tolerant op het gebied van godsdienst. Het protestantisme was daar de openbare godsdienst, als je de kerk niet bezocht kreeg je een kleine boete.
Welke vraag was dat? De laatste van het onderdeel Republiek?quote:Op maandag 19 mei 2014 12:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Alleen die vraag over dat boek. Dat had je niet echt kunnen weten.
Vraag 26.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:51 schreef Bijna het volgende:
[..]
Welke vraag was dat? De laatste van het onderdeel Republiek?
Ik denk dat eerste. Dat had ik in ieder gevalquote:Op maandag 19 mei 2014 12:54 schreef equalized het volgende:
Goed gemaakt naar mijn mening. Laatste vraag kon je echter op 2 manieren beantwoorden naar mijn mening.
Je kon zeggen dat dankzij het verzet de vietnamoorlog is 'verloren'.
Of dat de amerikanen niet willen herinnerd worden aan het verlies en dus de vietnamoorlog zijn vergeten. Het gevolg is dat de vietnamoorlog is verloren in de amerikaanse huishoudens ( de amerikanen zijn deze pijnlijke nederlaag dus vergeten en het verlies is verloren gegaan/ vergeten in/bij de amerikaanse gezinnen ).
Was beetje onduidelijk wat ze precies bedoelde naar mijn mening.
dat boek van Galbraith? Dat is toch gewoon waar Kennedy zijn New Frontier op baseerde?quote:Op maandag 19 mei 2014 12:39 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Alleen die vraag over dat boek. Dat had je niet echt kunnen weten.
Ik had het tweede, maar ik denk dat het eerste ( dus wat jij had )beter is, maar naar mijn mening kan het tweede ook goed zijn.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:57 schreef Bijna het volgende:
[..]
Ik denk dat eerste. Dat had ik in ieder geval
14:00quote:Op maandag 19 mei 2014 13:01 schreef usernaamvergeten het volgende:
Weet iemand hoe laat het nakijkmodel online komt?
Vast wel, maar ik had nog maar weinig tijd dus schreef gewoon het eerste wat in me opkwam.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:59 schreef equalized het volgende:
[..]
Ik had het tweede, maar ik denk dat het eerste ( dus wat jij had )beter is, maar naar mijn mening kan het tweede ook goed zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |