abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139234123
Datum: Maandag 19 mei 09:00-12:00

Onderwerpen: https://www.examenblad.nl(...)pparent=vg41h1h4i9qe

Het meest schitterende examen natuurlijk.

Aangezien wij van VBL ons inzetten om de mensheid vooruit te helpen in zware tijden, kun je altijd bij ons terecht voor adviezen, actuele vraagstukken en rullevante VI-quotes.

Het panel bestaat uit:

Johannes_Vermeer
Littlerabbit (mod)
Slobeend
De Grif

Succes!
pi_139234268
Studeer jij ook al geschiedenis? Bij die andere drie was ik bekend met hun affectie met het verleden.
pi_139234449
Ik weet het nog goed, 2010, de stagnerende Republiek, die lokale notabelen wisten werkelijk niet of er lucht of zand in een bal zit.

En Vietnam, daar stuurden ze toen een bus vol miljonairs naar toe die dachten dat ze mr. bigstar waren maar die blagen misten duidelijk een piepelmanager. Werden zo maar van het veld getikt door een paar van die Vietnameesjes uit de Betuwe. Ja, die moet je kort houden. Vietnameesjes. Hoho.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:59:04 #4
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_139234495
Mensen niet in het verleden leven! Kijk toch vooruit anders loop je nog tegen een boom :{
#FreeHat
pi_139234534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
Mensen niet in het verleden leven! Kijk toch vooruit anders loop je nog tegen een boom :{
Wat jij er van vindt vind ik niet zo rullevant.
pi_139234555
Vietnam had ik ook

En de Nederlandse Republiek in een tijd van vorsten, die vond ik wel heel tof
  donderdag 24 april 2014 @ 23:00:53 #7
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_139234589
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:59 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Wat jij er van vindt vind ik niet zo rullevant.
He vriend, ik heb vandaag een film gezien met Jennifer Hofman.
Bro's before ho's.
Ze had een zwarte pruik op.
Zie haar( :D ) liever blond.
#FreeHat
pi_139234683
Het enige vak waar de Se's makkelijker zijn dan de voortgangstoetsen.
pi_139234821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik weet het nog goed, 2010, de stagnerende Republiek, die lokale notabelen wisten werkelijk niet of er lucht of zand in een bal zit.

En Vietnam, daar stuurden ze toen een bus vol miljonairs naar toe die dachten dat ze mr. bigstar waren maar die blagen misten duidelijk een piepelmanager. Werden zo maar van het veld getikt door een paar van die Vietnameesjes uit de Betuwe. Ja, die moet je kort houden. Vietnameesjes. Hoho.
2010 was ook mijn examenjaar. Schitterende termen als moedernegotie, SALT-verdragen, Truman-doctrine en VOC-mentaliteit kwamen hier allen in naar voren.

De Vietcong met haar tunnelsystemen, uiteraard mooi grafisch weergegeven in de examenboekjes. Napalmbommen, Operation Orange. De escapades van Willem van Oranje, ietwat gelukkig bijgestaan door aandrijvende watergeuzen, aansluitend op de Spaanse invasie onder leiding van Alva.

Tiende penning, beeldenstorm, rampjaar, alles _O_
pi_139235141
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:00 schreef Paxcon het volgende:
Vietnam had ik ook

En de Nederlandse Republiek in een tijd van vorsten, die vond ik wel heel tof
Hoe kan je dat nou tof vinden? Daar ben ik enorm de fout in gegaan. Verschrikkelijk vond ik dat.
pi_139235298
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 23:11 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoe kan je dat nou tof vinden? Daar ben ik enorm de fout in gegaan. Verschrikkelijk vond ik dat.
Zoals eigenlijk in het algemeen voor geschiedenis geldt moet je zorgen dat je het overzicht over de stof niet kwijtraakt en alle situaties en in welke periode het was gescheiden houdt. Dat was bij het Vietnamonderdeel veel makkelijk. Niet dat ik alles goed had van de Republiek, vooral die plaatjes die je moet interpreteren zijn vervelend. Maar het onderwerp zelf is wel leuk _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2014 23:14:57 ]
pi_139235833
En ik ben in eerste instantie gezakt op geschiedenis :') :'( Had op eerste tijdvak een 4,4 en ik had een 4,6 nodig voor een 6 ofzo, toen maar de herkansing gedaan en toen had ik het gehaald :D _O_

Vervolgens heb ik alle hersencellen met geschiedenis informatie erin, weggedronken. En nu is het wablief. Dus je kan me vragen stellen, maar ik kan je niet garanderen dat het goedkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2014 23:24:34 ]
  donderdag 24 april 2014 @ 23:33:58 #13
395008 Martialis
Broeva! Haro!
pi_139236352
Vandaag proefexamen gemaakt tijdvak 2 van 2013, en ik had een 7.7 dus ik maak me niet erg zorgen om Geschiedenis. Al merk ik wel dat het gedeelte over Amerika er een stuk beter in zit dan de Nederlandse geschiedenis, dus daar moet ik nog wat aandacht aan besteden.
Sera nimis vita est crastina: vive hodie Tomorrow's life is too late: live today
Good writers never die, bad ones never shut up.
pi_139282106
de staatsinrichting van de VS? :r waarom moet het grut dat leren? Ze kunnen beter eerst de staatsinrichting van nederland en de EU leren.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 27 april 2014 @ 21:39:20 #15
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_139320935
Precies dezelfde onderwerpen als vorig jaar? :P
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_139321091
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 21:39 schreef Reemi het volgende:
Precies dezelfde onderwerpen als vorig jaar? :P
Jep. Wisselt om het zoveel jaar. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2014 00:51:34 ]
pi_139518172
Wat wordt er bedoeld met "Examenprogramma geschiedenis (tijdelijke afwijking van kracht), vwo "? Hierin staan hele andere thema's.
pi_139650511
ik heb die cursus in leiden gedaan maaar toch

ik doe ng en bij alle vakken kan je alles in een boekje opzosken tijdens je examen (binas of bosatlas), heb je een formulekaart of moet je gewoon lekker letterlijk citeren als bij engels en duits

maar hoe pak ik geschiedenis aan? iemand nog tips om snel alle details GOED te leren?

ik merkte wel.op school met een examentraining geschiedenis dat ik beter antwoord kanngeven op vragen dan leerlingen die gezakt zijn en het vak voor de tweede keer doen met dezelfde katernen,,dus het zit er eel in bij mij maar ik wil een 7.3 halen. TIPS?
  woensdag 7 mei 2014 @ 01:35:57 #21
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_139650635
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 01:27 schreef mapima het volgende:

ik doe ng en bij alle vakken kan je alles in een boekje opzosken tijdens je examen (binas of bosatlas), heb je een formulekaart of moet je gewoon lekker letterlijk citeren als bij engels en duits

maar hoe pak ik geschiedenis aan? iemand nog tips om snel alle details GOED te leren?

ik merkte wel.op school met een examentraining geschiedenis dat ik beter antwoord kanngeven op vragen dan leerlingen die gezakt zijn en het vak voor de tweede keer doen met dezelfde katernen,,dus het zit er eel in bij mij maar ik wil een 7.3 halen. TIPS?
Enorme verhalen schrijven. Ik kon niks van geschiedenis, maar door alles wat ik bedacht op te schrijven en uit te leggen, een aardig cijfer weten te halen. :P Qua vragen lijken de examens veel op normale proefwerken en schoolexamens, hoe bracht je het er daarbij vanaf?
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_139985035
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 01:35 schreef Reemi het volgende:

[..]

Enorme verhalen schrijven. Ik kon niks van geschiedenis, maar door alles wat ik bedacht op te schrijven en uit te leggen, een aardig cijfer weten te halen. :P Qua vragen lijken de examens veel op normale proefwerken en schoolexamens, hoe bracht je het er daarbij vanaf?
Haa heerlijk dankje!

Nou ik doe vavo en doe nu geschiedenis ipv Frans en dit waren mijn resultaten
algemeen (wo1+2 geloof ik) 6,1
de republiek 4,9 wat me verbaasd ik dacht het is lager :')
de vs 6,1

Ik kon de republiek niet herkansen omdat je maar 2 herkansingen mag doen en ik doe 8 vakken

Ik heb het gedaan met info die ik ken en bij bv reconstructie had ik een lulverhaal opgeschreven wat later niet bleek te kloppen :') (iets met herstel na een oorlog terwijl het natuurlijk is dat federale uit het troepen in het zuiden zijn om de freedman te beschermen en blabla) het is verder ook nooit meer doorgenomen. maar volgens mij was de VS een en al gelul maar ik blijk in de middenmoot te zitten van de resultaten van geschiedenis van de VS :')

Wel jammer dat die aantekeningen van Leiden niet volledig zijn. Ik heb die eerste examen van vorig jaar gemaakt en je moet blijkbaar weten dat Lodewijk de 14de gebiedsuitbreiding wilde op basis van landsgrenzen?
pi_139992804
Ik kan je zeggen dat een groot lulverhaal opschrijven je weinig punten zal opleveren. Bij de feiten blijven. De samenvatting die in de examenbundel van geschiedenis staat is heel goed. Alle begrippen worden uitgelegd en alle belangrijke personen hebben een mini-bio.
pi_139994740
Het boekje van MEMO (De Verenigde Staten en hun federale overheid 1865-1965) bevat ook een samenvatting op bladzijde 55 t/m 61.
pi_140039990
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 01:27 schreef mapima het volgende:

Goed oefenen met vragen waarin je bronnen moet gebruiken, komt er altijd in voor en staan genoeg oefenopgaven van in de boeken.
https://www.youtube.com/user/JORTgeschiedenis kan ook erg handig zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')