Wat jij er van vindt vind ik niet zo rullevant.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
Mensen niet in het verleden leven! Kijk toch vooruit anders loop je nog tegen een boom
He vriend, ik heb vandaag een film gezien met Jennifer Hofman.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wat jij er van vindt vind ik niet zo rullevant.
2010 was ook mijn examenjaar. Schitterende termen als moedernegotie, SALT-verdragen, Truman-doctrine en VOC-mentaliteit kwamen hier allen in naar voren.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik weet het nog goed, 2010, de stagnerende Republiek, die lokale notabelen wisten werkelijk niet of er lucht of zand in een bal zit.
En Vietnam, daar stuurden ze toen een bus vol miljonairs naar toe die dachten dat ze mr. bigstar waren maar die blagen misten duidelijk een piepelmanager. Werden zo maar van het veld getikt door een paar van die Vietnameesjes uit de Betuwe. Ja, die moet je kort houden. Vietnameesjes. Hoho.
Hoe kan je dat nou tof vinden? Daar ben ik enorm de fout in gegaan. Verschrikkelijk vond ik dat.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:00 schreef Paxcon het volgende:
Vietnam had ik ook
En de Nederlandse Republiek in een tijd van vorsten, die vond ik wel heel tof
Zoals eigenlijk in het algemeen voor geschiedenis geldt moet je zorgen dat je het overzicht over de stof niet kwijtraakt en alle situaties en in welke periode het was gescheiden houdt. Dat was bij het Vietnamonderdeel veel makkelijk. Niet dat ik alles goed had van de Republiek, vooral die plaatjes die je moet interpreteren zijn vervelend. Maar het onderwerp zelf is wel leukquote:Op donderdag 24 april 2014 23:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nou tof vinden? Daar ben ik enorm de fout in gegaan. Verschrikkelijk vond ik dat.
Jep. Wisselt om het zoveel jaar.quote:Op zondag 27 april 2014 21:39 schreef Reemi het volgende:
Precies dezelfde onderwerpen als vorig jaar?
Enorme verhalen schrijven. Ik kon niks van geschiedenis, maar door alles wat ik bedacht op te schrijven en uit te leggen, een aardig cijfer weten te halen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:27 schreef mapima het volgende:
ik heb die cursus in leiden gedaan maaar toch
ik doe ng en bij alle vakken kan je alles in een boekje opzosken tijdens je examen (binas of bosatlas), heb je een formulekaart of moet je gewoon lekker letterlijk citeren als bij engels en duits
maar hoe pak ik geschiedenis aan? iemand nog tips om snel alle details GOED te leren?
ik merkte wel.op school met een examentraining geschiedenis dat ik beter antwoord kanngeven op vragen dan leerlingen die gezakt zijn en het vak voor de tweede keer doen met dezelfde katernen,,dus het zit er eel in bij mij maar ik wil een 7.3 halen. TIPS?
Haa heerlijk dankje!quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:35 schreef Reemi het volgende:
[..]
Enorme verhalen schrijven. Ik kon niks van geschiedenis, maar door alles wat ik bedacht op te schrijven en uit te leggen, een aardig cijfer weten te halen.Qua vragen lijken de examens veel op normale proefwerken en schoolexamens, hoe bracht je het er daarbij vanaf?
Goed oefenen met vragen waarin je bronnen moet gebruiken, komt er altijd in voor en staan genoeg oefenopgaven van in de boeken.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:27 schreef mapima het volgende:
ik heb die cursus in leiden gedaan maaar toch
ik doe ng en bij alle vakken kan je alles in een boekje opzosken tijdens je examen (binas of bosatlas), heb je een formulekaart of moet je gewoon lekker letterlijk citeren als bij engels en duits
maar hoe pak ik geschiedenis aan? iemand nog tips om snel alle details GOED te leren?
ik merkte wel.op school met een examentraining geschiedenis dat ik beter antwoord kanngeven op vragen dan leerlingen die gezakt zijn en het vak voor de tweede keer doen met dezelfde katernen,,dus het zit er eel in bij mij maar ik wil een 7.3 halen. TIPS?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |