quote:Op donderdag 24 april 2014 20:41 schreef elamanilo het volgende:
Poeh, ik ook hoor! Al ben ik nog wel aan het uitzoeken, want als er ooit nog een tweede kindje komt, dan wil ik daar natuurlijk ook wel nieuwe dingen voor kopen
En ik kan (nog) geen DM sturen, maar klopt inderdaad en geeft niets hoor!
Zoë is 8 april jarig en Féline is 16 april jarigquote:Op donderdag 24 april 2014 20:29 schreef Fieder het volgende:
Tally wat een leuke foto'sLiggen hun verjaardagen zo dicht bij elkaar?
Ah E laat ze gelukkig (nog?) wel in zitten, dus de lok mag nog even blijven, én ik hoef nog niet met dr naar de kapper (of zelf met een schaar te stuntenquote:Op donderdag 24 april 2014 21:21 schreef kleinzusje het volgende:
Had de mijne ook LB![]()
Het kan nu niet meer los en ze wil geen speldjes HELAAS !
Ik maak een vlechtje en gebruik elastiekjes van de markt. Die hele kleine.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:29 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ah E laat ze gelukkig (nog?) wel in zitten, dus de lok mag nog even blijven, én ik hoef nog niet met dr naar de kapper (of zelf met een schaar te stunten).
Elastiekjes vind ik een eindeloos gedoe met dat kleine plukje haar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door kleinzusje op 24-04-2014 23:13:19 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
quote:Op donderdag 24 april 2014 21:48 schreef kleinzusje het volgende:
Groot is ze he![]()
Ik prop haar nog steeds in een paar pyjamaatjes maat 74
86quote:Op donderdag 24 april 2014 21:50 schreef As1981 het volgende:
[..]voor een pyjama kan dat prima. Alhoewel hier is het dan te smal bij zijn schouders en krijg ik de tweede arm er niet in
wat voor maat zit ze nu dan?
En als je precies in hetzelfde seizoen zit (2jaar en 18 dagen verschil hier), maak je er gewoon 1 van het andere geslachtquote:Op donderdag 24 april 2014 21:46 schreef As1981 het volgende:
Ook dat idd verschillende seizoenen. Hier schelen ze op vier dagen na 2,5 jaar dus totaal ander seizoen.
E blijft doodstil zitten maar zegt soms wel iets dat lijkt op 'auw' als het speldje dichtgedrukt isquote:Op donderdag 24 april 2014 21:49 schreef elamanilo het volgende:
KZvlechtje staat haar schattig! Hier groeit het haar ook hard momenteel! Maar ze vindt het helemaal niet leuk als ik er iets in doe
Leer haar zo snel mogelijk het woordje MOOIquote:Op donderdag 24 april 2014 21:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
E blijft doodstil zitten maar zegt soms wel iets dat lijkt op 'auw' als het speldje dichtgedrukt is![]()
(maar het kan ook zijn dat ze mijn 'zo' na probeert te zeggen!)
quote:Op donderdag 24 april 2014 21:54 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Leer haar zo snel mogelijk het woordje MOOIGouden tip !
Of eentje die eet omdat het moet en eentje die eet omdat het kanquote:Op donderdag 24 april 2014 21:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
En als je precies in hetzelfde seizoen zit (2jaar en 18 dagen verschil hier), maak je er gewoon 1 van het andere geslacht
Ontaarde moeder ontboezeming:quote:
1. Nee. Waarom? Ik heb toch het mooiste kind van de wereld. Die hoeft daar zelf geen last van te ondervinden. Ik ben niet zo'n toddlers&tiara's type.quote:Op donderdag 24 april 2014 21:55 schreef kleinzusje het volgende:
Ik heb 2 punten van discussie:
1. Geef je je kind op als model op deze leeftijd ?
2. Wat vinden jullie van de "telefoon terreur " in de speeltuin ?
echt meiden mama. Hier zeg ik dat na een valpartij standaard. Gewoon staan niks aan de hand (tot die keer dat er ineens wel wat aan de hand is :x)quote:Op donderdag 24 april 2014 21:58 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ontaarde moeder ontboezeming:
het kind zegt auwwww. ( zachtjes hoor , dat wel)
Ik zeg : nee, is geen auwww, is moooooooiii ( Je gaat toch zelf ook wat vreemd praten merk ik)
Kind zegt: Mooooiiiiii
Draait rondje ( ook aangeleerd gedrag)
1. Neequote:Op donderdag 24 april 2014 21:55 schreef kleinzusje het volgende:
+1quote:Op donderdag 24 april 2014 22:01 schreef L0t.. het volgende:
[..]
1. Nee
2. Wat bedoel je daar precies mee? Ik neem aan ouders die constant op hun telefoon aan het kijken zijn? Tsja, ik zou het liefst heel hard roepen dat ik het belachelijk vind en dat ik dat zelf echt nooooit doe maar helaas maak ik me er ook wel schuldig aan. Even snel een whatsappje bekijken, melding van Facebook, buienradar checken etc.
[..]
1. Nee
2. Wat bedoel je daar precies mee? Ik neem aan ouders die constant op hun telefoon aan het kijken zijn? Tsja, ik zou het liefst heel hard roepen dat ik het belachelijk vind en dat ik dat zelf echt nooooit doe maar helaas maak ik me er ook wel schuldig aan. Even snel een whatsappje bekijken, melding van Facebook, buienradar checken etc.
Herkenbaarquote:Op donderdag 24 april 2014 22:01 schreef As1981 het volgende:
[..]
echt meiden mama. Hier zeg ik dat na een valpartij standaard. Gewoon staan niks aan de hand (tot die keer dat er ineens wel wat aan de hand is :x)
quote:Op donderdag 24 april 2014 22:01 schreef As1981 het volgende:
[..]
echt meiden mama. Hier zeg ik dat na een valpartij standaard. Gewoon staan niks aan de hand (tot die keer dat er ineens wel wat aan de hand is :x)
Ook een goede verdelingquote:Op donderdag 24 april 2014 21:57 schreef danic het volgende:
[..]
Of eentje die eet omdat het moet en eentje die eet omdat het kan
1: ik heb er serieus wel eens over getwijfeldquote:Op donderdag 24 april 2014 21:55 schreef kleinzusje het volgende:
+1 op alles!quote:Op donderdag 24 april 2014 22:10 schreef L0t.. het volgende:
Overigens voel ik me altijd zwaar bekeken door vooral oudere mensen als ik op mijn telefoon kijk als ik met J. ergens ben. Ik zie dan al de denkbeeldige denkwolkjes boven hun hoofd over "die ontaarde moeders van tegenwoordig, alleen maar oog voor hun telefoon en kijken niet om naar hun kind etc.". Voel me dan ook altijd direct schuldig terwijl ik ook wel weet dat het allemaal vooronderstellingen zijn die vooral ook voortkomen uit een soort idee van 'hoe het hoort' dat ik blijkbaar van mezelf verwacht of het idee heb dat er van mij verwacht wordt en waar ik dan niet aan kan voldoen.
En natuurlijk probeer ik mijn telefoongedrag te beperken als ik met J. ben, het overgrote deel ben ik met mijn volle aandacht bij haar. Ik zou het vreselijk vinden als zij het idee zou krijgen dat ik een telefoon (of wat dan ook!) belangrijker/leuker vind dan haar. Maar ik denk ook eigenlijk dat dat wel goed zit.
Ohja, tijdens voeden voor het slapen zit ik ook altijd op mijn telefoon. Meestal valt ze al snel in slaap, maar voor ik de tepel eruit kan halen zijn we vaak wel 3 kwartier verder, dan ga ik ook niet al die tijd maar wat voor me uit starenquote:Op donderdag 24 april 2014 22:10 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
1: ik heb er serieus wel eens over getwijfeldgewoon omdat ik dr zo'n lief snoetje vind hebben dat HEEL de wereld het moet zien
Maar ik zou dr dat nu al niet meer aandoen. Een ieniemini baby heeft er niet zoveel erg in denk ik.
2: ik zit wel eens op mijn telefoon te kijken als E erbij is, maar probeer het inderdaad niet te doen als ze eigenlijk met me samen wil spelen of als ze aan het eten is. Voornamelijk als ze aan de borst in slaap valt eigenlijkMijn vriend is er minder goed in.... meer een mannending denk ik.
Ah fijn zeg, dat je haar gewoon wakker weg kunt leggen, lijkt me heerlijk luxequote:Op donderdag 24 april 2014 22:19 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, jij legt haar dus ook nog slapend weg? Zit je dan al wel op haar kamer?
E valt gelukkig ook in slaap als ik in de kamer zit. En als t een keer niet lukt, dan kan ik haar ook wakker in bed leggen tegenwoordig
Ze ligt nu alleen weer zo te hoestenarm kind.....
Awwwwquote:Op donderdag 24 april 2014 22:29 schreef LadyBlack het volgende:
Jaaa wat de dames hierboven zeggen!
Mijnes kan nog niet zo ver weg, maar die kan wél tijdenlang zitten spelen zonder dat ze me nodig heeftDan kan ik gewoon rondlopen door het huis, of de tuin in
En sinds een tijdje omhelst ze me af en toe
![]()
![]()
, echt ineens dr armpjes om mn hals (of boezem
) slaan en zich voorover werpen
Dus die hechting is ook wel ok
Oh en ze werpt zich ook bijna uit mn armen als dr vader voorbij komtdus ook die hechting is goed!
Ah, dan ligt het aan de voorletter denk ikquote:Op donderdag 24 april 2014 22:37 schreef Kyara het volgende:
Waar ben je geweest L0t? J gaat er ook vandoor hoor. Die vind alles interessant en gaat op onderzoek uit. D zoekt vooral een plekje waar ze kan staan. Maar die houdt wel meer in de gaten waar ik ben.
Maar D is sowieso meer van het contact zoeken dan J. J speelt rustig in haar eentje terwijl D allerlei bakjes en poppetjes komt brengen.
Leuk! Het is verder ook de enige speeltuin die ik ken hoorquote:Op donderdag 24 april 2014 22:44 schreef Kyara het volgende:
Jaaaaa, dat is leuk inderdaad. Tijdje geleden ook geweest. Alleen dan wel met de auto
Mwa. Het is allebei lente. 29 maart en 8 mei. Zijn 5 weken. Het kan eind maart al aardig warm zijn hebben we dit jaar weer gemerkt.en in mei heel koud.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:08 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ook een goede verdeling![]()
Maar bij jou zit er toch nog wel iets verschil in seizoen
Ik ook hoor. De Leuke Linde ook via via gehoord. Kende het ook niet.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:49 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Leuk! Het is verder ook de enige speeltuin die ik ken hoor. Moet daar allemaal nog een beetje wegwijs in worden, al die dingen waar je met je kind heen kan.
Wij gaan vaak naar Josephine Coffee maar dat is denk ik te smal voor jouw wagen en ze hebben maar 2 kinderstoelenquote:Op donderdag 24 april 2014 22:52 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ook hoor. De Leuke Linde ook via via gehoord. Kende het ook niet.
Ben ook nog op zoek naar leuke horeca adresjes waar je met goed fatsoen met 3 kinderen aan kunt komen zetten (en dus met een duowagen naar binnen kunt, genoeg kinderstoelen, liefst een speelhoekje). Ik kom nu nog niet verder dan de Ikea
Ja? Dat herken ik echt niet. Bij mij kijken ze altijd een soort geīnteresseerd/gebiologeerd.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:00 schreef Moppert het volgende:
hahahaha ik moet al gniffelen als ik aan de blikken denk van de mensen die jullie tegen komen.
Vuile blikken om een duowagen krijg je al snel vind ik
Je voelt je zelf dan ook zo bekeken. Dus als je dan s ochtends snel iets aangeschoten hebt en met ongekamde haren en halfdichte ogen in de supermarkt staat dan wil ik liever even geen aandacht....quote:Op donderdag 24 april 2014 23:19 schreef Suikertante het volgende:
Je staat dan te glimmen van trots Kyara, dat weten wij heus wel
Ik ken dat jaquote:Op donderdag 24 april 2014 23:25 schreef Moppert het volgende:
Ik loop ook met 3 natuurlijk. En de zaterdag voor pasen vonden mensen in de supermarkt het echt stom.
Wel mensen die dan heel vuil kijken (bejaarden enzo) En dat terwijl er hier heel veel grote gezinnen zijn
![]()
en het is ook nog eens een duowagen achter elkaar (niet breder dan een gewone wagen)
[ afbeelding ]
Haar zelfstandigheid is juist een teken van veilige hechting! Ze kijkt niet of jij er nog bent, omdat dat geen vraagstuk is: mama is er, klaar.quote:Op donderdag 24 april 2014 22:21 schreef L0t.. het volgende:
Overigens nog een vraagje. Ik was van de week met J. in de speeltuin en ze kan zichzelf dan zo goed vermaken! Heerlijk door het zand kruipen, gaat rustig bij een groepje wat grotere kindjes zitten en "meekletsen"(stoertje), beetje met een emmertje en schepje spelen. Ze durft dan ook gerust een heel eind bij me vandaan te kruipen en houdt het ook lang vol. Ze heeft dan eigenlijk helemaal geen oog voor mij, houdt mij niet angstvallig in de gaten of ik er nog wel ben ofzo. Af en toe vangt ze mijn blik wel en dan krijg ik een enorme smile toegeworpen maar ze is eigenlijk heel zelfstandig en niet aanhankelijk op zo'n moment. En ik vind dat echt super om te zien, dat ze het zo naar haar zin heeft, sociaal is en zo fijn zelf kan spelen maar ik vraag me ook wel eens af of dat 'normaal' is, ik heb me zelfs al eens in een emotionele bui afgevraagd of de hechting nu mislukt was?!
![]()
Hoe gaat dat bij jullie kindjes, blijven die wel dicht in de buurt of komen regelmatig om bevestiging vragen?
Hihi, weet je nog mijn kind, toen we bij de kinderboerderij waren?quote:Op donderdag 24 april 2014 22:21 schreef L0t.. het volgende:
Overigens nog een vraagje. Ik was van de week met J. in de speeltuin en ze kan zichzelf dan zo goed vermaken! Heerlijk door het zand kruipen, gaat rustig bij een groepje wat grotere kindjes zitten en "meekletsen"(stoertje), beetje met een emmertje en schepje spelen. Ze durft dan ook gerust een heel eind bij me vandaan te kruipen en houdt het ook lang vol. Ze heeft dan eigenlijk helemaal geen oog voor mij, houdt mij niet angstvallig in de gaten of ik er nog wel ben ofzo. Af en toe vangt ze mijn blik wel en dan krijg ik een enorme smile toegeworpen maar ze is eigenlijk heel zelfstandig en niet aanhankelijk op zo'n moment. En ik vind dat echt super om te zien, dat ze het zo naar haar zin heeft, sociaal is en zo fijn zelf kan spelen maar ik vraag me ook wel eens af of dat 'normaal' is, ik heb me zelfs al eens in een emotionele bui afgevraagd of de hechting nu mislukt was?!
![]()
Hoe gaat dat bij jullie kindjes, blijven die wel dicht in de buurt of komen regelmatig om bevestiging vragen?
1: neem een biertje of achtquote:Op vrijdag 25 april 2014 09:02 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Trouwens, ik vind dat het koningedag moet heten ipv koningsdag.. Net als koninginnedag.. Dat is toch ook niet koninginsdag?! En koningedag maakt de overgang wat minder wb uitspraak. /peroonlijkefrustratie
quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:39 schreef Suikertante het volgende:
[..]
1: neem een biertje of acht
2: probeer dit voor te lezen![]()
quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:39 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb ook een hekel aan drukke dingenquote:Op vrijdag 25 april 2014 10:31 schreef klumsy het volgende:
Zullen dingen al dierentuinen morgen eigenlijk druk zijn?
Meestal sluit ik mezelf dat soort dagen het liefst op in huis, zal wel een van de weinige zijn die niks met die drukke over de top dingen heeft![]()
Alhoewel, een keer de fout gemaakt om naar Antwerpen te vluchten en toen uren in de doe gestaan omdat en hoop andere mensen dat ook bedacht hadden te gaan doen....
Whehe, heb je d'r al zoveel op, op dit tijdstip ja?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:39 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ja dat zou leuk zijnquote:Op vrijdag 25 april 2014 10:55 schreef elamanilo het volgende:
Fieder, misschien komen we elkaar nog tegen dan!
In die fase zit D nu ookquote:Op vrijdag 25 april 2014 21:58 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, rond de 18 maanden zat hij ook in de 'alles moet als hoedje op je hoofd' faseVooral veel met stapelbekers op zijn hoofd rondgelopen!
Ja ik geloof dat hij een bingokaart probeert te vullen. Later als hij groot is, heeft hij vast een geweldige weerstandquote:Op vrijdag 25 april 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:
Oh, en M vond zijn Nijntje laptop ook helemaal fantastisch. Nu nog steeds maar nu op een ander standje.
Wat sneu Phaidra. Jouw mini pakt echt alles op of zo? Zo sneu
Otje is momenteel groot fan van stoepkrijt. Maar dat is niet echt vrijmarktmateriaal denk ik. Little People is hier ook een succes en keukenspul (potjes, pannetjes, bekertjes, bestek e.d.). Verder kan ze lang spelen met oude/ incomplete memoryspellen e.d., gewoon kleine kaartjes met een afbeelding erop zeg maar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Ahh das lief!
Ja duplo wilde ik ook op gaan azen idd.. we hebben hier al wel wat duplo. Maar meer is altijd goed! Ik bouw idd ook altijd een 'basis' en dan kneut ze lekker zelf verder
En houten blokken hebben we ook al een mega kist vol gekregen van iemand.
Ik vind het nog wat lastig om te bepalen wat nu echt leuk is op die leeftijd. Omdat ze het zelf nog niet echt aan kunnen geven. Dus jullie tips neem ik van harte aan!
Een tweede kindjequote:Op donderdag 24 april 2014 20:41 schreef elamanilo het volgende:
...dan wil ik daar natuurlijk ook wel nieuwe dingen voor kopen
Een van mijn beste vriendinnen is zwanger. En ik vind dat dus ook zo tof! Ze weet nog niet wat ze krijgt, maar ik heb haar wel al het bruine berenpakje van Saar gegevenquote:Op donderdag 24 april 2014 20:44 schreef LadyBlack het volgende:
Wat wél heel tof is, is dat een jeugdvriendin van mij die in juli haar eerste kindje verwacht, binnenkort kleertjes komt lenenIk vind het echt fantástisch dat haar kindje straks E's kleertjes aan zal hebben
Ik zag de foto op fb. Dat vlechtje ziet er enig uitquote:Op donderdag 24 april 2014 21:30 schreef kleinzusje het volgende:
Ik maak een vlechtje en gebruik elastiekjes van de markt. Die hele kleine.
Speldjes trekt ze er uit. Wat ik ook probeer![]()
Een ssttt paardjequote:Op donderdag 24 april 2014 21:51 schreef Kyara het volgende:
Maar ik denk niet dat ze de volgende keer als ze een stokstaartje ziet weer ssttt paardje zegt hoor.
1. Ik heb het in het begin wel eens (niet al te serieus) overwogen. Zķ mooi vond ik haarquote:Op donderdag 24 april 2014 21:55 schreef kleinzusje het volgende:
Die van mij rent meteen weg om te gaan spelen (afhankelijk van waar we zijn natuurlijk). Af en toe kijkt ze dan even, maar verder vindt ze het allemaal prima. Dus herkenbaar! En wat de rest al allemaal heeft gezegd, hechting zal prima in orde zijnquote:Op donderdag 24 april 2014 22:21 schreef L0t.. het volgende:
*knip* Hoe gaat dat bij jullie kindjes, blijven die wel dicht in de buurt of komen regelmatig om bevestiging vragen?
Wij hebben echt een kleine viezerikquote:Op donderdag 24 april 2014 22:38 schreef kleinzusje het volgende:
Ook zo iets![]()
Vandaag uitje naar de kinderboerderij. Was een klein vijvertje met eendjes. Mn meisje mag dan wat mij betreft handjes in het water doen en spetteren. Dat mochten sommigen andere kindjes absoluut niet. Grachtenwater, dus bah ! Vreemd he, die verschillen.
Mn dochter was zeik nat, maar had gelukkig schone romper mee, dus opgelost !
Mijn plan is om mijn benen bij elkaar te knijpen en NB nog een paar dagen binnen te houdenquote:Op donderdag 24 april 2014 22:52 schreef Suikertante het volgende:
Wat zijn jullie plannen met Koningsdag (en -nacht)?
Nog steeds tevreden over de wagen? Hij staat momenteel bij mij op nummer 1. Maar wij willen 'm pas na de geboorte ergens halen.quote:Op donderdag 24 april 2014 23:25 schreef Moppert het volgende:
en het is ook nog eens een duowagen achter elkaar (niet breder dan een gewone wagen)
Tofheid!!quote:Op donderdag 24 april 2014 23:01 schreef L0t.. het volgende:
Stiekem is het mijn en vriend's droom om een kindvriendelijke lunchroom te starten in Arnhem. Waar kinderen gewoon lekker vrij kunnen spelen terwijl de ouders relaxed iets kunnen eten en er voor de kinderen ook gewoon dingen als een krentenbol of fruit te bestellen zijn ipv alleen maar een pannenkoek of tosti zoals in de meeste zaken. Maar goed, dat is een meerjarenplan, als we het al ooit aandurven.
Lekker ding!quote:Op vrijdag 25 april 2014 07:36 schreef As1981 het volgende:
Plaatje bij het praatje, helaas wel gedraaid
[ afbeelding ]
*boks*quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:56 schreef Fieder het volgende:
Als ik om kusjes vraag krijg ik een klap in mn gezicht![]()
Fijn dat jullie zo snel verbetering merkenquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar merk na 2 doseringen al flink verschil.
Hebben jullie nog speeltips voor de leeftijd van anderhalf tot tweeenhalf jaar?
Zondag wordt ze anderhalf.. Toch weer soort van mijlpaal.
Absoluutquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nog steeds tevreden over de wagen? Hij staat momenteel bij mij op nummer 1. Maar wij willen 'm pas na de geboorte ergens halen.
Goed om te weten! Ik wil morgen ofzo wel alvast gaan testen of 'ie opgeklapt in mijn kleine autootje past. Als dat lukt, dan ben ik er 99% zeker van dat we voor die wagen gaanquote:
Saar een tomboy**? Kijk deze foto nou, dat kun je toch geen tomboy noemen? Toonbeeld van een elegant meisje!quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:46 schreef Twinkle20 het volgende:
Wahaha dat filmpje masterlijk! Ik heb wel het idee dat Saar en Djen beetje zelfde karaktertrekjes hebben. Kvin Djen echt zo'n typische toyboy en Saar ook.
De abc zoom!quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Over welke duowagen hebben jullie het trouwens Coco? Wij wilden afwachten of het echt nodig zou zijn. Maar nu de UD angstvallig dichterbij komt krijg ik wel steeds meer het gevoel dat wij er toch ook aan moeten geloven. Een klein stukje lopen lukt nog wel. Maar hele stukken, als je alleen bent zeker, wordt lastiger.
Zijn die naast elkaar of achter elkaar?quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:54 schreef Tally het volgende:
Ik ben echt zo blij met mijn duowagen. Ik heb hem pas gekocht toen Fee al geboren was omdat ik dacht dat het nirt nodig was maar echt super
Ik heb een duotandem van Topmark. Hij past lekker in de auto. En kan overal rijden zelfs in de Kruidvat.
Ik heb ook nog een plankje. En gaat prima een kort stukje. Stoepjes vind ik ruk. Kind moet stil staan. Ik vind het gewoon onhandig.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De abc zoom!
Ja, ik heb het er met meerdere mensen over gehad (vaak met de kinderen verder uit elkaar dat S en NB) en die zijn allemaal blij met hun duowagen.
Plus, mijn moeder past iedere donderdag op, en ik zie haar niet de baby dragen en dan Saar duwen ofzo. Plankje is zinloos, want ik weet nu al zeker dat Saar daar continu afspringt enzo
Achter elkaar. Vandaar tandemquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zijn die naast elkaar of achter elkaar?
En ja, een collega vertelde idd dat zij 'm pas na 3 maanden ofzo hadden gekocht, en dat ze het eigenlijk meteen hadden moeten doen
Tis dat M. een week of 4-5 thuis is, en hij wil toch dragen in het beginDus dan gaan we daarna ergens wel een wagen halen.
Dat is dus ook een beetje het idee dat ik heb. Het weglopen... En ze kan ook behoorlijk last hebben van die driftbuien. Zo'n duowagen lijkt me echt een uitkomst dan, want je bent gewoon vaak niet met z'n tweeën (als ouders, bedoel ik).quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:55 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het vaak niet eens zozeer het lopen an sich, maar ook het luisteren. Mijn peuter gaat alle kanten op en met nog een kinderwagen erbij kun je dan niet zomaar er achteraan. Draagdoek is dan wel ideaal (maar dan zit ik nog aan de wagen vast). M loopt alleen los als ik dubbeldraads maar dan kan ik hem dus weer niet tillen.
En oh ja, peuterdriftbuien. Is soms ook handig om je kind even vast te kunnen zetten zodat je verder kunt ipv te moeten wachten tot je peuter uitgekrijst is.
Haquote:
[..]
1. Nee
quote:Op donderdag 24 april 2014 21:58 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Ontaarde moeder ontboezeming:
het kind zegt auwwww. ( zachtjes hoor , dat wel)
Ik zeg : nee, is geen auwww, is moooooooiii ( Je gaat toch zelf ook wat vreemd praten merk ik)
Kind zegt: Mooooiiiiii
Draait rondje ( ook aangeleerd gedrag)
quote:Op donderdag 24 april 2014 23:18 schreef Kyara het volgende:
Tegenwoordig zit er steeds 1 op míjn rug. Dan hoor je ineens verschrikt "daar zit er NOG een"
Maar anders ben je een redelijke attractie ja. Maar sws met een tweeling ben je dat.
Ben je in de dierentuin: kijk mama, een olifant, en daar een tweeling! Dat idee.
Het went...
Achterste kindje zit wat hoger. In het begin zet je er een babynestje in. En die haal je er uit wanneer ze/hij kan zitten en kan ze/hij ook lekker rondkijken.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
HaDaar had ik een beetje overheen gelezen/niet bij stilgestaan
Kan het achterste kindje dan nog steeds genoeg zien enzo?
Nou. Bedankt Omen. Ik denk, maak ik mijn lange afwezigheid een beetje goed door met een monsterpost te komen, komt Omen er even overheen met een nķg monsterigere post. Pfff.quote:
Met dat eerste kan ik je niet helpen. Dat tweede wel: Loes of Tom.quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:59 schreef Omentielvo het volgende:
Coco ik ben zo benieuwd naar wat je krijgt. En ook naar de naam
quote:
Ah ja, dat scheelt natuurlijk welquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:00 schreef Tally het volgende:
Achterste kindje zit wat hoger. In het begin zet je er een babynestje in. En die haal je er uit wanneer ze/hij kan zitten en kan ze/hij ook lekker rondkijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu heb ik ze zo zitten Coco.
Ze kijken (als midi mee is) naar elkaar en de mini kan mij ook gewoon zien
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
Dat lijkt me ook zo fijn aan die wagen, je kunt er echt alle kanten mee op! Ik word steeds enthousiasterquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:07 schreef Moppert het volgende:
[ afbeelding ]
Nu heb ik ze zo zitten Coco.
Ze kijken (als midi mee is) naar elkaar en de mini kan mij ook gewoon zien
Sorry was er een dag niet en er was meer gepost dan tijdens mijn weekend wegquote:
I knowquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:02 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou. Bedankt Omen. Ik denk, maak ik mijn lange afwezigheid een beetje goed door met een monsterpost te komen, komt Omen er even overheen met een nķg monsterigere post. Pfff.
Grapje Omen, je weet dat ik je lief vind he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 23:10 schreef Omentielvo het volgende:
Sorry was er een dag niet en er was meer gepost dan tijdens mijn weekend weg
Ik was meer dan verbaasdquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:42 schreef klumsy het volgende:
Wat ren mooie buit kleinzusje! En wat goed dat ze in de drukte meeliep
Dankje As, goed om te weten. Inmiddels is mijn dreumes alweer bijna 2 jaar en hij heeft dit al heel lang. Als ienimini babytje was het nog anders, maar inmiddels is slapen tot na 6 uur een grote uitzondering. Het valt me nu ook even zwaar omdat ik gisteren al vroeg op ben gestaan om manlief te laten slapen. Maar omdat hij gisteren tot laat op was om film te kijken en ook beneden in slaap is gevallen en ik alleen met de kleine boven was heb ik hem weer laten slapen.quote:Op zondag 27 april 2014 08:04 schreef As1981 het volgende:
Tinu niet echt tips. Mijn oudste was heel lang om half zes wakker. Dat was ons startsein van de dag.
en ineens was dat steeds later. Maar dat heeft zeker 2 jaar geduurd. Nu is het meestal half zeven.
Op de dagen dat we beide vrij zijn gaat er 1 uit en slaapt een uurtje langer en gaat daarna de ander nog een uurtje terug.
dit is wel herkenbaar, maar even lullig dat doe je dus zelf.quote:Op zondag 27 april 2014 08:23 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dankje As, goed om te weten. Inmiddels is mijn dreumes alweer bijna 2 jaar en hij heeft dit al heel lang. Als ienimini babytje was het nog anders, maar inmiddels is slapen tot na 6 uur een grote uitzondering. Het valt me nu ook even zwaar omdat ik gisteren al vroeg op ben gestaan om manlief te laten slapen. Maar omdat hij gisteren tot laat op was om film te kijken en ook beneden in slaap is gevallen en ik alleen met de kleine boven was heb ik hem weer laten slapen.
Veel plezier Tinu ! en dat laatste kan zeker kloppen !quote:Op zondag 27 april 2014 09:55 schreef Tinuviel het volgende:
Dank voor jullie tips. We gaan er nu ook op uit. Even boodschappen doen houdt ons bezig. Ik denk dat het misschien ook met lang slaapje gistermiddag laat te maken heeft.
Komkommer houdt hij niet van helaas. En fruit wil nu ook niet. Het doet natuurlijk ook pijn met keelontsteking, maar _iets_ drinken is toch wel noodzakelijkquote:Op zondag 27 april 2014 10:41 schreef _Ophelia_ het volgende:
Phaidra lastig. Hier is het ook hoe meer aandacht je eraan besteedt, hoe minder ze drinkt. Smokkelen met waterrijke dingen als komkommer?
Vervelend he als het zo snel weg isquote:Op zondag 27 april 2014 20:55 schreef kleinzusje het volgende:
Druivensoep![]()
![]()
Fieder: Nijntje To The RescueFijn dat het geslaagd was.
Omen: Hele druiven![]()
Filmpje is weg
quote:Op zondag 27 april 2014 20:57 schreef bitterend het volgende:
[..]
Vervelend he als het zo snel weg is![]()
Ah Phaidra wat sneu !quote:Op zondag 27 april 2014 20:58 schreef Phaidra het volgende:
We zijn aan het eind van de middag toch nog naar de hap geweest. Na het middagslaapje had hij weer hoge koorts, dus dat is dag 6 op rij. Dokter zag dat hij naast keelontsteking nu ook een rood oortje had, dus de ontsteking is ook naar de oren gegaan. Nu antibiotica meegekregen, hopelijk helpt dat snel (wel een drama om te geven zeg!).
Ja, zo rond die tijd inderdaadquote:Op zondag 27 april 2014 20:57 schreef kleinzusje het volgende:
Kyara: Was dat "niet slapen" van M toen ook met 21 maanden ?
R is al sinds ze klein is rond half 6 -6 wakker...maakt niet uit hoeveel ze heeft gegeten de avond daarvoor, hoe laat ze naar bed was, of ze wel of niet dronk snachts, wel of geen middag dut...quote:Op zondag 27 april 2014 07:16 schreef Tinuviel het volgende:
Sorry even een egopost: ik ben het zo zat naast s'nachts wakker worden voor voedingen maakt mijn dreumes me elke ochtend voor zes uur wakker, meestal 5.30 - 5.45 uur. Hoe doorbreek ik dit en zorg, dat hij langer slaapt? S'ochtends in zijn bedje spelen zodat ik kan blijven liggen of zelfs slapen doet hij ook niet. Hoe doen jullie dat?
Ze loopt nu rond ja. Spelen in de huiskamer.quote:Op zondag 27 april 2014 21:02 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, zo rond die tijd inderdaad
Spookt jouw meisje ook 's avonds?
Het was uiteindelijk zo gedaan, maar wel met z'n tweeën en een houdgreep. Niet leuk, maar je moet wat. Vrijwillig ging niet lukkenquote:Op zondag 27 april 2014 20:59 schreef Kyara het volgende:
Ach wat sneu PhaidraIn geven zal inderdaad wel drama zijn als hij ook amper wil drinken.
Sterkte en beterschap
Achos Phaidra, wat zal hij zich rot voelen zeg.quote:Op zondag 27 april 2014 20:58 schreef Phaidra het volgende:
We zijn aan het eind van de middag toch nog naar de hap geweest. Na het middagslaapje had hij weer hoge koorts, dus dat is dag 6 op rij. Dokter zag dat hij naast keelontsteking nu ook een rood oortje had, dus de ontsteking is ook naar de oren gegaan. Nu antibiotica meegekregen, hopelijk helpt dat snel (wel een drama om te geven zeg!).
Inderdaad. Ik zei vanmiddag "kont", hoor gelijk achter me "kont".quote:Op zondag 27 april 2014 22:19 schreef Skoap het volgende:
Ja dat papegaaien is me wat. Ik moet echt opletten nu dat ik geen "verkeerde" woorden meer gebruik
Filmpje is er nog. Wil hem wel zo weghalen.quote:Op zondag 27 april 2014 20:55 schreef kleinzusje het volgende:
Druivensoep![]()
![]()
Fieder: Nijntje To The RescueFijn dat het geslaagd was.
Omen: Hele druiven![]()
Filmpje is weg
Jíj succes met koningsdag!quote:Op vrijdag 25 april 2014 22:37 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik ga heerlijk spuit-11en op alles
[..]
Wat nieuwe dingen betreft, als beeb #2 een meisje wordt, dan wil ik zeker ook nog nieuwe dingetjes kopen.
Maar stiekem denk ik dat dit een jongetje wordt.
[..]
Mijn plan is om mijn benen bij elkaar te knijpen en NB nog een paar dagen binnen te houden![]()
Kyara, succes alvast met koningsdag
quote:Op maandag 28 april 2014 08:19 schreef Suikertante het volgende:
Benen bij elkaar knijpen is niet je sterkste kant he?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Gulara op 28-04-2014 13:43:43 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
quote:Op maandag 28 april 2014 07:19 schreef Gulara het volgende:
M'n kind is niet lekker dus een megalange post zit er niet in.![]()
Wij waren een weekendje naar zee.
Pi heeft het heerlijk gehad. Op handen en knieën zand happen. Maar vooral op het strand lekker spelen en rondkruipen/ stappen.
De zee was een beetje spannend in het begin maar uiteindelijk ook leuk.
Hij heeft iedereen geëntertaind met z'n grappen en grollen.
En heerlijk gelounged op een Fatboy voor de tv!
Lekker met de pot meegegeten met de grote mensen. Na olijven, garnalen en brie blijkt mijn foodie blauwe kaas ook lekker te vinden.![]()
En hij kreeg in de ijssalon van de vriendelijke mevrouw zelfs een eigen ijsje.En als je om een likje vroeg ging hij grommen!
![]()
En z'n lievelingshobby 'dieren spotten' kwam ook aan bod. Baby gekko's, gekke insecten, grote spinnen, mieren, kippen, honden. En als hoogtepunt een kookaburra in de boom in de tuin, naast de ontbijttafel. Én een heuse koala in het wild.
![]()
De bootrit vond ie ook fantastisch!
En hij heeft ook nog een schelp gevonden en mee naar huis genomen.Samen met een hele berg zand in z'n bilnaad!
![]()
Kortom het was fantastisch!
Hahaquote:Op maandag 28 april 2014 08:19 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Jíj succes met koningsdag!![]()
Benen bij elkaar knijpen is niet je sterkste kant he?![]()
![]()
![]()
Yup Luc doet dat ook en maar lachen ondertussenquote:Op maandag 28 april 2014 17:33 schreef mousemicky het volgende:
Hier eentje die de oefenbeker heel goed snapt, en m dus op zn kop houdt en leeg laat lopen
Nu dus aan de rietjesbeker, en dat gaat goed! Hij drinkt ook niet heel veel trouwens, met geluk 2 bekers (2*250ml) en dan 's avond's nog 100ml melk. Maar hij eet veel fruit, en s ochtends in de pap zit natuurlijk ook melk.
We zijn vandaag trouwens weer naar het Safaripark geweest, de aapjes waren weer een groot succes
J. was wel wat stilletjes, misschien toch een beetje last van al die kiezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |