abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:42:26 #126
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_139249582
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is inderdaad bekrompen om alles af te keuren wat er anders bij loopt. Gelukkig zie je dat zelf ook in.
En op grond waarvan denk je die * gelukkige * conclusie te kunnen trekken ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_139249703
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Je punt?

Want ik ben niet zo van het verbieden van alles wat hier niet op z'n plaats is.
We hebben het hier over de wandelende zwarte tent (waarvan de betekenis ook jou echt wel duidelijk is ) in het straatbeeld van Nederland 2014 en je haalt er weer "Alles" bij.

Dat doen wel meer mensen hier.

Soort vastzittende langspeelplaat.

Laat dan maar Koos , ik begrijp je tactiek , ik schatte je alleen iets anders in.
pi_139249750
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:46 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

We hebben het hier over de wandelende zwarte tent (waarvan de betekenis ook jou echt wel duidelijk is ) in het straatbeeld van Nederland 2014 en je haalt er weer "Alles" bij.

Dat doen wel meer mensen hier.

Soort vastzittende langspeelplaat.

Laat dan maar Koos , ik begrijp je tactiek , ik schatte je alleen iets anders in.
Heeft niks met tactiek te maken. Ik vind dat gewoon. Ik voel niet de behoefte om het dragen van een boerka te verbieden. Mag ik?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_139249783
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft niks met tactiek te maken. Ik vind dat gewoon. Ik voel niet de behoefte om het dragen van een boerka te verbieden. Mag ik?
"Alles" mag Koos.

Is goed.
pi_139250448
Er schijnt een Fatwa aan te komen dat ook mannen een burkha en niqaab dienen te dragen. Ook zij kunnen zeer verleidelijk zijn met mooie baarden, mooie kaaklijn, enz.

Dus hup mannen, buhrka en niqaab aan!
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:37:43 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251119
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:38 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ga je anders inzetten voor de vrijheid van vrouwenbesnijdenis. Dit is immers een vrij land.
Als een volwassen vrouw zichzelf wil laten besnijden dan moet ze dat vooral doen, is ook niet verboden hier. Alleen wordt het dan gedaan om een mode-poes te krijgen ipv om vermeende religieuze redenen.

Als iemand in een zware bdsm relatie wil leven en aan de voeten van de Dom wil zitten ipv op de bank omdat ze dat samen zo afgesproken hebben dan gaan ze hun gang maar, wil iemand letterlijk aan een halsband lopen buiten als ze boodschappen gaan doen doen ze dat maar. Zo ook met die burqa.
Zolang het wilsbekwame mensen zijn en er eventuele hulp is bij eventuele dwang zie ik werkelijk het probleem niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_139251203
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:37 schreef erodome het volgende:

[..]
Zolang het wilsbekwame mensen zijn en er eventuele hulp is bij eventuele dwang zie ik werkelijk het probleem niet.
Ik ook niet. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit.
Bij de boerka is sprake van dwang. En er is geen hulp.
Dwang is er ook wanneer de vrouw het zelf wil, maar ook moet.
pi_139251300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:41 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit.
Bij de boerka is sprake van dwang. En er is geen hulp.
Dwang is er ook wanneer de vrouw het zelf wil, maar ook moet.
En daarom moet er nog meer dwang komen dus. :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:45:51 #134
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251304
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:22 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Precies. Dit is het. Al zul jij dit wel cynisch bedoelt hebben, maar dit is het exact.
Je perkt de vrijheid in van een cultuur die de vrijheid verwerpt. Intolerantie tegen intolerantie.
Volgens de dogmatici ben je dan net zo erg als de vrijheidsberovende cultuur die je in probeert te perken. Maar de mensen met gezond verstand zien dwars door die retoriek heen.
Hoe beperkt de persoonlijke geloofskeuze van iemand om een burqa te dragen jouw vrijheid?
Beperkt de keuze van een niet gelovige vrouw om geen "hoerige" kleding te dragen de vrijheid van de vrouw die wel "hoerige" kleding wil dragen?
Want vindt ook die diegene die geen hoerige kleding wil dragen niet wat van die hoerige kleding, dat dat wat uitstraalt wat zij niet wil uitstralen?
Zo kan je het op vele verschillende manieren doen, die te dikke vrouw die dol is op leggings en degene die daar naar kijken, bah denken en dat nooit zouden dragen en ga zo maar door...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_139251323
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En daarom moet er nog meer dwang komen dus. :')
Wil je dat gaan verbieden dan?
pi_139251417
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:46 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Wil je dat gaan verbieden dan?
Dwang verbieden? Je bent wel heel erg in omwegen aan het lullen zeg :') Ik zie er het nut niet van in om het dragen van een boerka te verbieden.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139251477
Moslima's worden door hun man gedwongen een boerka te dragen, daarom moeten we hen dwingen dat apparaat uit te trekken.

Fuck logic.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:55:37 #138
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251485
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:24 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ik was niet degene die zonder enig onderzoek beweerde dat boerka dragende vrouwen er in alle vrijheid zelf voor kiezen. Waar is het onderzoek dat dat aantoont, ondanks dat overal in de wereld waar de boerka gedragen wordt die vrijheid er niet is?
Pretendeer niet alle burqa dragende vrouwen te kennen, maar de spaarzame die ik wel heb gekend in mijn leven(2 stuks dan) deden dat vanuit eigen keuze, familie en/of partner waren het daar niet mee eens, was zeer zeker geen opgelegd of aangeleerd iets.

Naar wat ik vanuit de media weet zijn er een aantal nederlandse bekeerlingen die gezichtsbedekking dragen die ook vanuit zichzelf tot de conclusie zijn gekomen dat ze vinden dat ze dat moeten dragen, zonder druk van buitenaf.

Het zal misschien best zo zijn dat er wel een vrouw rondloopt die daar wel gedwongen in rondloopt, maar hoe help je die door die gezichtsbedekking te verbieden? Die mag dan wel ineens met ontbloot gelaat over straat? Die mag dan wel dat werk blijven doen wat ze misschien doet(de vrouw van dit nieuwsbericht werkt namelijk)?
Help je die vrouw niet veel beter met zorgen dat ze makkelijk te weten kan komen wat haar rechten zijn, dat ze zelf die keuze kan maken, dat er goed toegankelijke wegen zijn om onder die dwang uit te komen?
Waarom die andere vrouwen die er wel zelf voor kiezen(ook al zijn ze tot de conclusie gekomen dat zij het een geloofsplicht vinden) in hun vrijheid te beperken als je die gedwongen vrouw daar niet mee helpt?

Ik kan me ook de keuze niet voorstellen dat je het nodig vindt zo'n ding te dragen, maar aan de andere kant heb ik ook zat keuze's in mijn leven gemaakt die anderen zich niet kunnen voorstellen, dat zelfs slecht zouden vinden voor zichzelf.
Vrijheid om zelf keuze's te mogen maken over jouw eigen leven, ook al vinden anderen dat maar niets, lijkt mij het fundament onder het woord vrijheid.
pi_139251609
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dwang verbieden? Je bent wel heel erg in omwegen aan het lullen zeg :') Ik zie er het nut niet van in om het dragen van een boerka te verbieden.
Als mensen dat willen verbieden, laat ze dat dan. Leven en laten leven toch?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:01:47 #140
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251622
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:39 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Een moslima niet, maar in die culturen waar de boerka gedragen wordt is die verplicht.

Ik heb het idee(weet het niet geheel zeker, is een onderbouwde gok) dat het hier in nederland niet zozeer de vrouwen zijn die direct uit een burqa dragende cultuur komen die hier een burqa dragen.
Naar mijn idee komen de meeste niet uit culturen waar de burqa gemeengoed is.
pi_139251673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:01 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Waarom moeten we het verbieden toestaan dan? Leven en laten leven is niet iemand het recht geven een levensstijl van een ander te verbieden. :')
pi_139251691
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb het idee(weet het niet geheel zeker, is een onderbouwde gok) dat het hier in nederland niet zozeer de vrouwen zijn die direct uit een burqa dragende cultuur komen die hier een burqa dragen.
Naar mijn idee komen de meeste niet uit culturen waar de burqa gemeengoed is.
Er zijn veel dingen die op een boerka lijken, maar het niet echt zijn.
pi_139251717
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waarom moeten we het verbieden toestaan dan? Leven en laten leven is niet iemand het recht geven een levensstijl van een ander te verbieden. :')
Waarom moeten we de het verbod om de boerka af te doen toestaan?
pi_139251731
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:01 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Verbieden staat natuurlijk nogal haaks op leef en laten leven.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:07:38 #145
37769 erodome
Zweefteef
pi_139251792
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:04 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Er zijn veel dingen die op een boerka lijken, maar het niet echt zijn.
Noem het gezichtsbedekking dan... Geld hetzelfde voor.
pi_139251819
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verbieden staat natuurlijk nogal haaks op leef en laten leven.
Joh.
En dat komt uit dezelfde mond van iemand die over het verbod de boerka af te doen zegt, "leven en laten leven"?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:10:12 #147
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_139251871
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:55 schreef erodome het volgende:
Pretendeer niet alle burqa dragende vrouwen te kennen, maar de spaarzame die ik wel heb gekend in mijn leven(2 stuks dan) deden dat vanuit eigen keuze, familie en/of partner waren het daar niet mee eens, was zeer zeker geen opgelegd of aangeleerd iets.
Hoezo, hadden ze het onafhankelijk van iedereen gewoon zelf verzonnen? En bleek toen dat het overeenkwam met wat moest van een bepaalde interpretatie van de islam?
Natuurlijk niet. Ze hadden gehoord of gelezen dat het moest.

Tsja, normaal gesproken zou je zeggen: wat je voor kleren wil dragen moet je zelf weten.
Maar wat als het een symbool is van een ideologie die anti-democratisch en anti-rechtsstaat is? En dat men (zelfs ongewild) door die kleding te dragen de ideologie promoot? En daarmee de kans vergroot dat anderen die ideologie krijgen opgedrongen.
Ik zou zeggen: in ieder geval krachtig ontmoedigen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_139251922
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:10 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Hoezo, hadden ze het onafhankelijk van iedereen gewoon zelf verzonnen? En bleek toen dat het overeenkwam met wat moest van een bepaalde interpretatie van de islam?
Natuurlijk niet. Ze hadden gehoord of gelezen dat het moest.

Tsja, normaal gesproken zou je zeggen: wat je voor kleren wil dragen moet je zelf weten.
Maar wat als het een symbool is van een ideologie die anti-democratisch en anti-rechtsstaat is? En dat men (zelfs ongewild) door die kleding te dragen de ideologie promoot? En daarmee de kans vergroot dat anderen die ideologie krijgen opgedrongen.
Ik zou zeggen: in ieder geval krachtig ontmoedigen.
Door het dragen van een niqaab krijgen anderen de ideologie opgedrongen?
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:12:48 #149
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_139251962
Als een ideologie wordt gepromoot gebeurt dat ja. Vooral met kinderen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_139251991
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 15:08 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Joh.
En dat komt uit dezelfde mond van iemand die over het verbod de boerka af te doen zegt, "leven en laten leven"?
Dwang vanuit de staat vind ik persoonlijk andere koek dan dwang binnen een gezin.

Bovendien is het nog maar de vraag hoeveel van die vrouwen worden gedwongen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')