En op grond waarvan denk je die * gelukkige * conclusie te kunnen trekken ?quote:Op donderdag 24 april 2014 21:47 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is inderdaad bekrompen om alles af te keuren wat er anders bij loopt. Gelukkig zie je dat zelf ook in.
We hebben het hier over de wandelende zwarte tent (waarvan de betekenis ook jou echt wel duidelijk is ) in het straatbeeld van Nederland 2014 en je haalt er weer "Alles" bij.quote:Op vrijdag 25 april 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Je punt?
Want ik ben niet zo van het verbieden van alles wat hier niet op z'n plaats is.
Heeft niks met tactiek te maken. Ik vind dat gewoon. Ik voel niet de behoefte om het dragen van een boerka te verbieden. Mag ik?quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:46 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
We hebben het hier over de wandelende zwarte tent (waarvan de betekenis ook jou echt wel duidelijk is ) in het straatbeeld van Nederland 2014 en je haalt er weer "Alles" bij.
Dat doen wel meer mensen hier.
Soort vastzittende langspeelplaat.
Laat dan maar Koos , ik begrijp je tactiek , ik schatte je alleen iets anders in.
"Alles" mag Koos.quote:Op vrijdag 25 april 2014 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heeft niks met tactiek te maken. Ik vind dat gewoon. Ik voel niet de behoefte om het dragen van een boerka te verbieden. Mag ik?
Als een volwassen vrouw zichzelf wil laten besnijden dan moet ze dat vooral doen, is ook niet verboden hier. Alleen wordt het dan gedaan om een mode-poes te krijgen ipv om vermeende religieuze redenen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 08:38 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ga je anders inzetten voor de vrijheid van vrouwenbesnijdenis. Dit is immers een vrij land.
Ik ook niet. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Zolang het wilsbekwame mensen zijn en er eventuele hulp is bij eventuele dwang zie ik werkelijk het probleem niet.
En daarom moet er nog meer dwang komen dus.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:41 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar dat is natuurlijk niet de realiteit.
Bij de boerka is sprake van dwang. En er is geen hulp.
Dwang is er ook wanneer de vrouw het zelf wil, maar ook moet.
Hoe beperkt de persoonlijke geloofskeuze van iemand om een burqa te dragen jouw vrijheid?quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:22 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Precies. Dit is het. Al zul jij dit wel cynisch bedoelt hebben, maar dit is het exact.
Je perkt de vrijheid in van een cultuur die de vrijheid verwerpt. Intolerantie tegen intolerantie.
Volgens de dogmatici ben je dan net zo erg als de vrijheidsberovende cultuur die je in probeert te perken. Maar de mensen met gezond verstand zien dwars door die retoriek heen.
Wil je dat gaan verbieden dan?quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En daarom moet er nog meer dwang komen dus.
Dwang verbieden? Je bent wel heel erg in omwegen aan het lullen zegquote:
Pretendeer niet alle burqa dragende vrouwen te kennen, maar de spaarzame die ik wel heb gekend in mijn leven(2 stuks dan) deden dat vanuit eigen keuze, familie en/of partner waren het daar niet mee eens, was zeer zeker geen opgelegd of aangeleerd iets.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:24 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Ik was niet degene die zonder enig onderzoek beweerde dat boerka dragende vrouwen er in alle vrijheid zelf voor kiezen. Waar is het onderzoek dat dat aantoont, ondanks dat overal in de wereld waar de boerka gedragen wordt die vrijheid er niet is?
Als mensen dat willen verbieden, laat ze dat dan. Leven en laten leven toch?quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dwang verbieden? Je bent wel heel erg in omwegen aan het lullen zegIk zie er het nut niet van in om het dragen van een boerka te verbieden.
Ik heb het idee(weet het niet geheel zeker, is een onderbouwde gok) dat het hier in nederland niet zozeer de vrouwen zijn die direct uit een burqa dragende cultuur komen die hier een burqa dragen.quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:39 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Een moslima niet, maar in die culturen waar de boerka gedragen wordt is die verplicht.
Waarom moeten we het verbieden toestaan dan? Leven en laten leven is niet iemand het recht geven een levensstijl van een ander te verbieden.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:01 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Als mensen dat willen verbieden, laat ze dat dan. Leven en laten leven toch?
Er zijn veel dingen die op een boerka lijken, maar het niet echt zijn.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het idee(weet het niet geheel zeker, is een onderbouwde gok) dat het hier in nederland niet zozeer de vrouwen zijn die direct uit een burqa dragende cultuur komen die hier een burqa dragen.
Naar mijn idee komen de meeste niet uit culturen waar de burqa gemeengoed is.
Waarom moeten we de het verbod om de boerka af te doen toestaan?quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom moeten we het verbieden toestaan dan? Leven en laten leven is niet iemand het recht geven een levensstijl van een ander te verbieden.
Verbieden staat natuurlijk nogal haaks op leef en laten leven.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:01 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Als mensen dat willen verbieden, laat ze dat dan. Leven en laten leven toch?
Noem het gezichtsbedekking dan... Geld hetzelfde voor.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:04 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Er zijn veel dingen die op een boerka lijken, maar het niet echt zijn.
Joh.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verbieden staat natuurlijk nogal haaks op leef en laten leven.
Hoezo, hadden ze het onafhankelijk van iedereen gewoon zelf verzonnen? En bleek toen dat het overeenkwam met wat moest van een bepaalde interpretatie van de islam?quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:55 schreef erodome het volgende:
Pretendeer niet alle burqa dragende vrouwen te kennen, maar de spaarzame die ik wel heb gekend in mijn leven(2 stuks dan) deden dat vanuit eigen keuze, familie en/of partner waren het daar niet mee eens, was zeer zeker geen opgelegd of aangeleerd iets.
Door het dragen van een niqaab krijgen anderen de ideologie opgedrongen?quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:10 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Hoezo, hadden ze het onafhankelijk van iedereen gewoon zelf verzonnen? En bleek toen dat het overeenkwam met wat moest van een bepaalde interpretatie van de islam?
Natuurlijk niet. Ze hadden gehoord of gelezen dat het moest.
Tsja, normaal gesproken zou je zeggen: wat je voor kleren wil dragen moet je zelf weten.
Maar wat als het een symbool is van een ideologie die anti-democratisch en anti-rechtsstaat is? En dat men (zelfs ongewild) door die kleding te dragen de ideologie promoot? En daarmee de kans vergroot dat anderen die ideologie krijgen opgedrongen.
Ik zou zeggen: in ieder geval krachtig ontmoedigen.
Dwang vanuit de staat vind ik persoonlijk andere koek dan dwang binnen een gezin.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:08 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Joh.
En dat komt uit dezelfde mond van iemand die over het verbod de boerka af te doen zegt, "leven en laten leven"?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |