abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2014 @ 20:34:22 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_139226650
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lul dan ook niet zo wijs.
Maak ik lekker zelf uit. :W
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_139227082
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Dat vind ik moeilijk te geloven gezien je niet zo slimme opmerking.....
Jij bent degene die vindt dat iemand zich niet anders hoort te kleden, niet ik.
Dom wicht :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2014 20:42:34 ]
pi_139227212
Iets minder op de man/vrouw graag.
Elkaar uitschelden gaat dit topic niet beter maken.
pi_139227672
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Te laat voor wat?
Vrede, gelijkheid, enz.
  donderdag 24 april 2014 @ 20:52:54 #55
78780 deedeetee
pi_139227676
quote:
13s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Jij bent degene die vindt dat iemand zich niet anders hoort te kleden, niet ik.
Dom wicht :')
Schelden is ook al niet zo slim.
Maar ik denk niet dat deze gedachtewisseling ons veel gaat opleveren dus we zullen er maar een punt achter zetten.
Je bent het niet me me eens, dat me is nu wel duidelijk. :D
pi_139227773
quote:
13s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Jij moet haast wel verstandelijk beperkt zijn :')
Je beweert dat iets waarvan je niet kunt onderbouwen dat het goed/slecht is dat is omdat je instinct dat zegt? :') _O-
"Mijn instinct zegt dat gras blauw is, dus het is zo." :') :') :')
Nee, ik zei dat de redenen irrelevant zijn.
Wanneer een kut reden sneller is dan een mening waartoe je na 10-20 jaar nadenken gekomen bent, dan is het netto effect van die kut reden beter dan die van het verstand.
pi_139227875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:52 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Vrede, gelijkheid, enz.
Dus omdat een paar vrouwen in een boerka lopen, leven wij straks niet meer in vrede en is gelijkheid non-existent?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_139228522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:54 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Nee, ik zei dat de redenen irrelevant zijn.
Wanneer een kut reden sneller is dan een mening waartoe je na 10-20 jaar nadenken gekomen bent, dan is het netto effect van die kut reden beter dan die van het verstand.
Je zegt dat je niet goed over iets na moet denken en vooral je verstand niet gebruiken en daarom maar gewoon voorbarige beslissingen nemen, want dat is beter? :') _O-
pi_139228594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:52 schreef deedeetee het volgende:
Schelden is ook al niet zo slim.
Jij ook niet, dus wat dat betreft.
quote:
Maar ik denk niet dat deze gedachtewisseling ons veel gaat opleveren dus we zullen er maar een punt achter zetten.
Je bent het niet me me eens, dat me is nu wel duidelijk. :D
Nee, jij keurt alles af wat er anders bijloopt dan dat jij dat doet.
Echt triest gewoon :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Specularium op 24-04-2014 21:15:44 ]
  donderdag 24 april 2014 @ 21:14:23 #60
78780 deedeetee
pi_139228821
Ik zal je dan toch maar even helpen, dit is het juiste woord :

quote:
bekrompen (bn): beperkt, burgerlijk, conventioneel, dom, dorps, enggeestig, enghartig, geborneerd, huisbakken, kleinburgerlijk, kleingeestig, kleinsteeds, kortzichtig, krenterig, mesquin, provinciaals, stompzinnig, verstompt
pi_139230040
quote:
13s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je zegt dat je niet goed over iets na moet denken en vooral je verstand niet gebruiken en daarom maar gewoon voorbarige beslissingen nemen, want dat is beter? :') _O-
Dat zeg jij. En het is natuurlijk onzin.
Hoe sneller je de boerka verbiedt hoe beter. De tijd voor spelletjes is al lang voorbij.
pi_139230476
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 19:21 schreef geavanceerd het volgende:
De reden waarom iemand tegen de boerkna/niqaab is, is niet echt relevant. Het belangrijkste is dat men ertegen is.

Daarom heeft een "racist" op dit gebied een streepje voor op een linkse intellectueel die naar argumenten zoekt om ertegen te zijn. De racist is instinctief tegen de boerka, terwijl de linkse hippie er niet tegen is, of pas veel te laat, na lang nadenken tegen is.

Ik herinner me nog zo'n 10 jaar geleden, toen men zei dat er maar 50 boerka's in Nederland waren. Inmiddels zijn dat er duizenden, en binnen één generatie zullen het er tienduizenden zijn. Als "racisten" ons beleid hadden bepaald, was het nooit zo ver gekomen.
Geen racisme, een boerka doe je bewust aan, een ras ben je en kun je niet veranderen.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_139230575
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:14 schreef deedeetee het volgende:
Ik zal je dan toch maar even helpen, dit is het juiste woord :

[..]

Het is inderdaad bekrompen om alles af te keuren wat er anders bij loopt. Gelukkig zie je dat zelf ook in.
ROBODEMONS..................|:(
pi_139231934
De "ontwikkeling" in een paar simpele stappen :

De mens.

De onzekerheid , de angst voor leven en dood , het geen hoger nut van de mens hebben niet kunnen begrijpen en bevatten.

De macht gaat naar de man.

Het ontstaan van religie / het geloof.

Nog (veel) meer macht naar de man.

Ontwikkeling enerzijds en krampachtig vasthouden aan geloof en religie anderzijds.

De behoudende man en zijn angst om macht , aanzien en controle te verliezen.

Gelijke rechten en emancipatie en verlichting enerzijds , het nog strikter willen blijven vasthouden aan antiek denken / religie anderzijds.

Nog meer angst bij de behoudende en religieuze man.

Radicalisering volgt bij velen, haat jegens ontwikkeling , modernisering , welvaart en vrijheid. Zo ook in de landen waar zij zich (gaan) vestigen , keren zich tegen het land dat hen onderdak en vrijheid biedt.

Onderdrukking , angst kweken , haat en terreur prediken en zaaien in naam van een perverse vorm van religie : dat zijn veelal de laatste middelen voor het behoud van de macht van de religieuze doorgeslagen behoudende man.

Ofwel wordt die macht op den duur hopelijk mondiaal , maar op z'n minst in West Europa gebroken en volmondig een halt toe geroepen of de deur wordt door zelfgenoegzame , salonfähige en begripvolle weg kijkers steeds verder op een kier gezet.

Ik , als man , hoop persoonlijk vurig op het eerste.
pi_139232042
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het is inderdaad bekrompen om alles af te keuren wat er anders bij loopt. Gelukkig zie je dat zelf ook in.
Alles?
pi_139232547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:14 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Alles?
Nee, ze keurt het enkel af dat mensen, onherkenbaar, in zwarte tenten over straat gaan met als doel een hogere beloning te krijgen in het paradijs. Niet echt onlogisch, me dunkt.
pi_139242026
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:46 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Geen racisme, een boerka doe je bewust aan, een ras ben je en kun je niet veranderen.
Dit wist ik niet.
pi_139242123
Dit is een vrij land, en als zij ervoor kiest om in zo'n tent rond te lopen - of, zoals sommige het hier zien, ervoor kiest om niet vrij te zijn - is dat haar goed recht dunkt me. Ze valt er niemand mee lastig.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139242189
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:31 schreef Barbusse het volgende:
Dit is een vrij land, en als zij ervoor kiest om in zo'n tent rond te lopen - of, zoals sommige het hier zien, ervoor kiest om niet vrij te zijn - is dat haar goed recht dunkt me. Ze valt er niemand mee lastig.
Ga je anders inzetten voor de vrijheid van vrouwenbesnijdenis. Dit is immers een vrij land.
pi_139242194
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:38 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ga je anders inzetten voor de vrijheid van vrouwenbesnijdenis. Dit is immers een vrij land.
Waarom zou ik me daarvoor inzetten?
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_139242215
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:38 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waarom zou ik me daarvoor inzetten?
Die vraag kun jij alleen zelf beantwoorden. Je verdedigt ook de vrijheid om in een boerka rond te lopen. Waarom doe je dat?
pi_139242249
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:40 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Die vraag kun jij alleen zelf beantwoorden. Je verdedigt ook de vrijheid om in een boerka rond te lopen. Waarom doe je dat?
Omdat Nederland een vrij land is. Waarom zou ik kleding willen verbieden? En waarom kom je weer eens met zo'n zwaktebod als "die vraag kun jij alleen zelf beantwoorden"? Waarom stel je die vraag over vrouwenbesnijdenis in eerste plaats überhaupt?
pi_139242267

Iraanse vrouwen die in de jaren 80 demonstreren tegen de hoofddoek.
Wie nam het op voor hen? Niemand. Waar zijn ze nu? Allemaal verborgen achter een doek.
pi_139242285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Omdat Nederland een vrij land is. Waarom zou ik kleding willen verbieden? En waarom kom je weer eens met zo'n zwaktebod als "die vraag kun jij alleen zelf beantwoorden"? Waarom stel je die vraag over vrouwenbesnijdenis in eerste plaats überhaupt?
Ah, de policor stuiptrekking dat een boerka/niqaab slechts een stuk kleding is.
pi_139242330
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 08:44 schreef geavanceerd het volgende:

[..]

Ah, de policor stuiptrekking dat een boerka/niqaab slechts een stuk kleding is.
Ah, de gedachtenkronkel dat alles waar je het niet mee eens bent "policor" is, en indirect ook tussen neus en lippen aangeven dat je zwaarbevochten vrijheden in Nederland met liefde opoffert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')