quote:
Op zaterdag 7 juni 2014 20:00 schreef crowd_funder het volgende:Interessante titel. Ik zelf heb alleen projecten lopen bij GVE, zoals de meesten hier denk ik.
Ik heb al wel een aantal reacties gelezen over andere platforms, maar het meeste is toch GVE.
Er zouden toch wel andere platforms moeten zijn(of komen) die ook goed gaan lopen toch?
Welke positieve ervaringen zijn er op andere platforms? Iemand goede suggesties?
De meesten die ik bekeken heb zijn P2P, dus daar beperk ik me toe:
Ik doe bondora (voorheen isepankur)
Veel meer risico. Je leent bijna alleen aan particulieren in de armere landen van europa en tegen een hele hoge rente. Dit is een internationale site.
Kapitaal op maat
Ik heb nu een aantal projecten bij kapitaalopmaat. Dit vind ik wel prima, ze reageren goed op vragen, er wordt maandelijks terugbetaald en je hoeft pas bij 75% te betalen. Zoals GvE het doet (100%) vind ik fijner, maar dit is wel prima. De voorwaarden bij KoM zijn wel iets anders dan GvE (hoofdelijke aansprakelijkheid bijv, dit is er niet altijd). Maar het lijkt er wel erg op. Ze zijn pas nieuw, dat kan misschien een risico met zich meebrengen.
Deze ken ik verder nog (een beetje):
Fundyd
meteen geld overmaken, en bij bijna geen projecten maandelijkse terugbetaling, dus dat was 'm niet voor mij, 1 project geprobeerd en het duurde heel erg lang. Uiteindelijk is het project niet rond gekomen.
maar dan dus wel ruim twee maanden je geld kwijt zijn..
Fundme
niet echt uitgeprobeerd, en dit ziet er niet uit als een blijvertje, tis een beetje vaag. De projecten komen daar ook niet vol.
Massafinanciering.nl
Zie fundme, maar de laatste keer dat ik keek maar met 3 projecten, allemaal van dezelfde lener.. dus nee, niet voor mij.
MyC4
meer een goed doel, bedrijven in Afrika, weinig rendement, internationaal. (MyC4 achtige platformen zijn er wel meer.)
Ik kies voor meer platformen vanwege de spreiding. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat er Boober achtige zaken gaan gebeuren met GvE vind ik het wel prettig als ik mijn geld bij meerdere platformen heb lopen.