SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Natuurlijk niet bij elke tochtquote:Op donderdag 24 april 2014 09:54 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom je 20¤ gaat neer leggen voor een paar foto's, als je dat na elke tocht doet loopt het jaarlijks behoorlijk in de papieren. Maar ben ook helemaal niet gehecht aan foto's misschien komt het daar door.![]()
Alleen:
-als je nog maar weinig leuke fietsfoto's van jezelf hebt
-als er een of meer uitmuntend goede shots bij zaten
-als je graag een herinnering aan een heroïsche prestatie wilt hebben
Ik had bijvoorbeeld graag een vette actieplaat van mezelf tijdens de Marmotte 2013 willen hebben. Maar op elke foto stonden andere wielrenners, motoren, of ze waren gewoon van bout-kwaliteit. Nou, dan maar geen foto's.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ik vraag er niet om om gefotografeerd te worden kiest die gast toch zelf voor om langs de weg foto's te gaan maken. Maar dacht dat het elke week raak was aangezien ik hier heel vaak foto's van koersen/ tochten voorbij zie komen.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan toch wel eens per jaar? Het is niet zo dat die fotograaf er gratis staat en dat zijn apparatuur niets kost. Op zo'n dag maak je rustig 5000 foto's als het er geen 10K zijn. Gezien een pro body zo'n 150-250K shots maakt voordat de spiegel te barsten gaat gaat dat snel genoeg.![]()
Dat is ook zeker zo.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik vraag er niet om om gefotografeerd te worden kiest die gast toch zelf voor om langs de weg foto's te gaan maken.Bij sloten staat de vrouw van 1 van de renners foto's te maken, dus daar zijn vaak foto's van. En blijkbaar is er toch markt voor want bij elke tocht worden er foto's gemaakt. Verder wat Gripper zegt. Al heb ik dan liever een foto aan het einde dat je er helemaal doorheen zit, snot in je baard en kleine oogjes enzo. Die fietsfoto's zijn vaak toch 13 in een dozijn.quote:Maar dacht dat het elke week raak was aangezien ik hier heel vaak foto's van koersen/ tochten voorbij zie komen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
quote:Op donderdag 24 april 2014 10:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is ook zeker zo.
[..]
Bij sloten staat de vrouw van 1 van de renners foto's te maken, dus daar zijn vaak foto's van. En blijkbaar is er toch markt voor want bij elke tocht worden er foto's gemaakt. Verder wat Gripper zegt. Al heb ik dan liever een foto aan het einde dat je er helemaal doorheen zit, snot in je baard en kleine oogjes enzo. Die fietsfoto's zijn vaak toch 13 in een dozijn.
Zoiets![]()
![]()
Zo zal ik niet snel over een finish komen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat een falersquote:Op donderdag 24 april 2014 10:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Eens, sommige mensen kunnen zich ook druk maken om die nummers![]()
![]()
ditquote:Op donderdag 24 april 2014 10:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Eens, sommige mensen kunnen zich ook druk maken om die nummers![]()
![]()
Ik doe enkel tijdritten en solo trainen. Wat ben je dan :p ? En soms op zondag met een aantal mensen fietsen![]()
Oh en over die foto's, ik heb ze van de RVV niet gekocht, van de AGR wel, 2 tientjes vind ik wel meevallen.
Ik vind het wel aardige foto's, voorbeeld van de Camerig:![]()
![]()
Trimtoerder. Je zit er net tussenin.quote:Op donderdag 24 april 2014 10:40 schreef Ermanon het volgende:
Ik doe enkel tijdritten en solo trainen. Wat ben je dan :p ? En soms op zondag met een aantal mensen fietsen![]()
Das een leuke ja!quote:Op donderdag 24 april 2014 10:42 schreef Aal321 het volgende:
Oh en over die foto's, ik heb ze van de RVV niet gekocht, van de AGR wel, 2 tientjes vind ik wel meevallen.
Ik vind het wel aardige foto's, voorbeeld van de Camerig:
[ afbeelding ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ikquote:Op donderdag 24 april 2014 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wie heeft wel eens de le champion LBL toertocht gereden? Wombat sowieso toch?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ja 235, aanrader beetje, wel optijd starten anders heb je kans dat tijdens de post op de redoute alles (bijna) op is.
Maar er zijn beter georganiseerde tochten denk ik, klimclassic bijv
Wegen waar je overheen wordt gestuurd zijn soms druk (ervaring van 3 jaar terug)If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ja precies. Net als die andere challenges waar je nu opeens een shirt bij kan kopenquote:Op donderdag 24 april 2014 11:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wel treurig. Waarschijnlijk in maart niet genoeg shirtjes verkocht en dan maar teruggezet op 130
Kijk, weer wat geleerd. Vind lange afstanden wel leuk maar heeft niet mijn voorkeur. Morgen of overmorgen staat 120km D1 op de planning maar ik heb liever korter en intensiever. Zeker omdat ik hier getallen voorbij zie komen qua afstand en tempo die wel demotiverenquote:Op donderdag 24 april 2014 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Trimtoerder. Je zit er net tussenin.. Maar fietst nog maar 3~4maandjes dus ik zou nog sneller moeten kunnen.
![]()
Zeker omdat je ook nog een shitload aan verzendkosten erbij krijgt. Het zou wel slim zijn om ergens een distributiepunt in Europa op te zetten.quote:![]()
Ach, als je een challenge hebt die echt iets voor je betekend dan snap ik het wel dat je zoiets koopt. Ik vind 130 km geen uitdaging meer. Het is natuurlijk nog wel een dingetje, maar ik doe het zo op een zaterdag terwijl ik op vrijdag nog tot half 1 in de kantine zit. En nog wel meer ook.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Het zou me niks verbazen als die shirtjes aan het eind van het seizoen nog een keer in de uitverkoop gaan.![]()
je moet ze binnen zoveel dagen na de challenge bestellen. Ze doen gewoon 1 order bij Castelli met precies die shirts, wellicht een paar extra.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Het zou me niks verbazen als die shirtjes aan het eind van het seizoen nog een keer in de uitverkoop gaan.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Maar castelli zal ook wel een minimale ordergroote bedongen hebben hoor. Die zetten echt niet voor 3 shirts de persen aan.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
je moet ze binnen zoveel dagen na de challenge bestellen. Ze doen gewoon 1 order bij Castelli met precies die shirts, wellicht een paar extra.![]()
Oja, das nog wel 't ergstequote:Op donderdag 24 april 2014 11:43 schreef muzas het volgende:
Het zijn ondertussen geen castellishirts meerAl heb ik geen idee hoe goed cuore is.
Als er 80000 man meedoet en 1% koopt zo'n shirt heb je er al 800quote:Op donderdag 24 april 2014 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar castelli zal ook wel een minimale ordergroote bedongen hebben hoor. Die zetten echt niet voor 3 shirts de persen aan.
Er doen steeds 50 tot 60 k mee en volgens mij maakt nog niet de helft de afstand vol.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, das nog wel 't ergsteAl heb ik geen idee hoe goed cuore is.
[..]
Als er 80000 man meedoet en 1% koopt zo'n shirt heb je er al 800![]()
Dan nog, als 100-200 man een shirt besteld is Castelli daar wel blij mee denk ik hoor.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er doen steeds 50 tot 60 k mee en volgens mij maakt nog niet de helft de afstand vol.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik vraag me dat af. Volgens mij heeft de vaste groep posters hier bij elkaar al 100 - 200 castelli shirts. Dat is echt peanuts voor die lui.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan nog, als 100-200 man een shirt besteld is Castelli daar wel blij mee denk ik hoor.![]()
Als ze op het eind van het jaar nou een shirt uitbrengen voor als je alle Gran Fondo's gehaald heb is het wel weer leuk om te bestellen.
Maar om nou iedere maand zo'n shirt te gaan kopen... (die niet eens echt goedkoop is)
Die klim challenge volgende maand is voor ons in Nederland wel weer pittig. (tenzij je een iphone hebt natuurlijk)![]()
Tsja. Wel een stukje marketing enzo. Uniek bla bla bla. Voor een bedrijf zijn dit soort opdrachten juist uniek.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Volgens mij heeft de vaste groep posters hier bij elkaar al 100 - 200 castelli shirts. Dat is echt peanuts voor die lui.Toch wil ik 'm gaan proberen. #kopjevanbloemendaal #vriendjeswordenquote:Op donderdag 24 april 2014 11:53 schreef ddx het volgende:
Als ze op het eind van het jaar nou een shirt uitbrengen voor als je alle Gran Fondo's gehaald heb is het wel weer leuk om te bestellen.
Maar om nou iedere maand zo'n shirt te gaan kopen... (die niet eens echt goedkoop is)
Die klim challenge volgende maand is voor ons in Nederland wel weer pittig. (tenzij je een iphone hebt natuurlijk)Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Met een garmin kan je ook redelijk debiele waardes krijgen hoor. Zal niet de eerste keer zijn dat een rondje ringvaart 300hm heeftquote:![]()
![]()
Komt zeker omdat je stopt, appeltaart eet en daarna je garmin weer aanzetquote:Op donderdag 24 april 2014 11:59 schreef muzas het volgende:
[..]
Met een garmin kan je ook redelijk debiele waardes krijgen hoor. Zal niet de eerste keer zijn dat een rondje ringvaart 300hm heeft
als je niet snap hoe het komt ben je ook niet slim genoeg voor de uitleg.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Komt zeker omdat je stopt, appeltaart eet en daarna je garmin weer aanzet![]()
Ben wel benieuwd hoe het komt.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:01 schreef muzas het volgende:
[..]
als je niet snap hoe het komt ben je ook niet slim genoeg voor de uitleg.![]()
quote:Op donderdag 24 april 2014 12:01 schreef muzas het volgende:
[..]
als je niet snap hoe het komt ben je ook niet slim genoeg voor de uitleg.
Verschil in luchtdruk. DE garmin edge werkt met een barometrische hoogtemeter.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Einstein is het hier niet mee eens.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:01 schreef muzas het volgende:
[..]
als je niet snap hoe het komt ben je ook niet slim genoeg voor de uitleg.![]()
Wat dus al een probleem is als je met 13 graden vertrekt en met 25graden thuis komt. Of uberhaupt als er af en toe een wolk voor de zon komt.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Verschil in luchtdruk. DE garmin edge werkt met een barometrische hoogtemeter.![]()
Hoezo heeft de wolk voor de zon er wat mee te makenquote:Op donderdag 24 april 2014 12:04 schreef muzas het volgende:
[..]
Wat dus al een probleem is als je met 13 graden vertrekt en met 25graden thuis komt. Of uberhaupt als er af en toe een wolk voor de zon komt.Dat de graden er in zeker zin iets mee te maken hebben kan ik nog bijkomen.
Heeft invloed op de temperatuur? Neem aan dat zelfs jij het verschil tussen schaduw en zon voelt?quote:Op donderdag 24 april 2014 12:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo heeft de wolk voor de zon er wat mee te makenDat de graden er in zeker zin iets mee te maken hebben kan ik nog bijkomen.
![]()
Maar goed, buiten details blijft t punt dat ook met een garmin 'valse' hoogtemeters geregistreerd kunnen worden.![]()
Kano, doe dan gelijk die mount everest challenge op het kopje als je m toch al 100 keer moet doen voor deze challenge.![]()
Ik fiets met GPS en Strava en zelfs tussen hetzelfde rondje zit er soms wat verschillen qua hoogte dus het gebeurt overal![]()
Strava moet gewoon mensen inzetten om achter je aan te fietsen zodat ze zeker weten dat de hoogtemeters kloppenquote:![]()
![]()
Cruisecontrol op 33 per uur en gaan.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:15 schreef poiuytr het volgende:
Gewoon in de auto stappen met strava aan.![]()
Strava maar eens wat actiever gebruiken dit seizoen. Fietstelefoon is inmiddels een oude iphone. Zijn die challenge fietsshirts een beetje ok?![]()
Merken zijn goed, strava kennende zal het prima kwaliteit zijn. Daar betaal je ook voor natuurlijk.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:27 schreef Reintji het volgende:
Strava maar eens wat actiever gebruiken dit seizoen. Fietstelefoon is inmiddels een oude iphone. Zijn die challenge fietsshirts een beetje ok?![]()
http://www.strava.com/segments/7056373
zie plaatje bij deze kom 4x zelfde brug maar elke passage word hij een meter lager
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Castelli = top.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:27 schreef Reintji het volgende:
Strava maar eens wat actiever gebruiken dit seizoen. Fietstelefoon is inmiddels een oude iphone. Zijn die challenge fietsshirts een beetje ok?
Voor veel minder geld koop je trouwens een gewoon castelli shirt zonder opsmuk bij een winkel hier in NL. Die stravaïsten rekenen ook nog eens flink verzendkosten vanuit de US of A, dus je bent er wsch niet bepaald goedkoop mee uit....
Wel een leuk aandenken als je aan een bepaalde challenge goeie herinneringen hebt
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Het is dus geen castelli meer maar Cuore. Wat ook een prima merk is.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Castelli = top.
Voor veel minder geld koop je trouwens een gewoon castelli shirt zonder opsmuk bij een winkel hier in NL. Die stravaïsten rekenen ook nog eens flink verzendkosten vanuit de US of A, dus je bent er wsch niet bepaald goedkoop mee uit....
Wel een leuk aandenken als je aan een bepaalde challenge goeie herinneringen hebt![]()
Maaruh, zijn 25 mm echt must have's of is 23 ook goed zat? Ik lees er wisselende verhalen over....Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oh. Zie net pas dat de route van de la chouffe is gewijzigd sinds mijn inschrijving. Toen ik met inschreef voor de middenroute was die 106km met 1700hm. Nu 119 met 2200Daar kom ik toch nooit overheen man
![]()
Awel. Daglang de tijd. Vooral veel afstappen om de mooie omgeving te fotograferen uiteraard.![]()
Ah, de spaanse methode!quote:Op donderdag 24 april 2014 13:37 schreef muzas het volgende:
Oh. Zie net pas dat de route van de la chouffe is gewijzigd sinds mijn inschrijving. Toen ik met inschreef voor de middenroute was die 106km met 1700hm. Nu 119 met 2200Daar kom ik toch nooit overheen man
![]()
Awel. Daglang de tijd. Vooral veel afstappen om de mooie omgeving te fotograferen uiteraard.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Misschien sportvasten proberen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:37 schreef muzas het volgende:
![]()
Awel. Daglang de tijd. Vooral veel afstappen om de mooie omgeving te fotograferen uiteraard.![]()
23 is prima.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
Maaruh, zijn 25 mm echt must have's of is 23 ook goed zat? Ik lees er wisselende verhalen over....![]()
Misschien moet je maar 2 weekenden naar Limburg komen om te trainen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:37 schreef muzas het volgende:
![]()
![]()
Ik ben echt zeer tevreden met mijn 25mm vittorias, stuk meer comfort, vooral merkbaar op klinkers en vol een bocht door voelt vertrouwd. Maar, dit kan ook komen door de soepele band. Een stugge 25mm zal anders voelen.quote:Op donderdag 24 april 2014 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
Maaruh, zijn 25 mm echt must have's of is 23 ook goed zat? Ik lees er wisselende verhalen over....Maar ik kan 't mis hebben...![]()
afhankelijk van de ondergrond op glad asfalt is 23 mm ligt in het voordeel op minder gladde ondergrond zou 25 mm in het voordeel kunnen zijn maar verschil is echt marginaal,quote:Op donderdag 24 april 2014 13:30 schreef kanovinnie het volgende:
Maaruh, zijn 25 mm echt must have's of is 23 ook goed zat? Ik lees er wisselende verhalen over....
verkeerde banden spanning kan het hele sommetje op zijn kop gooien.
ik zou er geen cent extra aan uitgeven maar als je toch nieuwe bandjes koopt kun je het voor de lol eens proberen.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Dan bestel ik die 23 mm ultremo's gewoon. Dat zijn goeie banden toch?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |