Jep, soms zelfs gezonder dan vers (afhankelijk van de weg die verse groente heeft afgelegd/ hoe lang het er ligt).quote:Op maandag 15 juni 2015 17:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb ook naar gekeken van de AH, maar is dat net zo gezond als vers?
Spinazie, boerenkool, avocadostukjes, blauwe bessen en frambozen zijn echt baasssss voor in de smoothiequote:Op maandag 15 juni 2015 17:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep, soms zelfs gezonder dan vers (afhankelijk van de weg die verse groente heeft afgelegd/ hoe lang het er ligt).
Betere blender kopen? Met m'n Bosch machine geen last van stukjes of velletjes..... vloeibare prut, it is...quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:25 schreef Susi het volgende:
Van de week een ontbijtje gemaakt met melk, havermout, banaan en sinaasappel. Heerlijk, ik kon er de hele ochtend op teren![]()
Het is een van de weinige smoothies die ik kan hebben. Het idee vind ik tof en heerlijk, maar moet kokhalzen als ik een drankje neem met velletjes of stukjes. Ik eet het dus niet zo vaak als ik zou willen. Bij bovenstaande hoefde ik van de vier slokken maar één keer te kokken. Een record![]()
Is een optie inderdaad. Ik heb nu een simpele Tomado, maar een nieuwe staat ongeveer bovenaan op mijn verjaardagslijstje. Deze Tomado kan ik laten draaien wat ik wil, maar geeft geen vloeibaar spul.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:39 schreef Yupgup het volgende:
[..]
Betere blender kopen? Met m'n Bosch machine geen last van stukjes of velletjes..... vloeibare prut, it is...
Ik had eerst ook een Tomado maar die begon ergens te smeltenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:50 schreef Susi het volgende:
[..]
Is een optie inderdaad. Ik heb nu een simpele Tomado, maar een nieuwe staat ongeveer bovenaan op mijn verjaardagslijstje. Deze Tomado kan ik laten draaien wat ik wil, maar geeft geen vloeibaar spul.
Terwijl het mij echt onwijs leuk, lekker en makkelijk maakt om zulke sapjes te maken, met name om fruit e.d. op te maken.
Je weet dat de vitamientjes na een dag ver te zoeken zijnquote:Op maandag 22 juni 2015 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, net een smootie klaargezet met een banaan, 5 kiwi's en 500gr aardbeien (en een beetje yoghurt). Weer voldoende voor 4 dagen ontbijt
Klopt, maar het is nog wel lekkerquote:Op maandag 22 juni 2015 21:12 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Je weet dat de vitamientjes na een dag ver te zoeken zijn?
1 avocadoquote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:15 schreef FANN het volgende:
schopje...
ik ga zo eens een Smoothie met advocado, aardbeien en havermelk maken
doe je dat door een ''groene'' Smoothie? Met spinazie bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanochtend voor het eerst een halve stengel bleekselderij door mijn smoothie gedaan. Dat beviel goed, je proeft het nauwelijks. Morgen een hele stengel proberen.
Vandaag ging hij door kwark, aardbei en blauwe bes. De spinazie in mijn koelkast gaat helemaal op morgen dus die mocht niet in de smoothiequote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:37 schreef FANN het volgende:
[..]
doe je dat door een ''groene'' Smoothie? Met spinazie bijvoorbeeld?
Of doe je dat met fruit? Lijkt mij ook wel lekker en ik heb nog Spinazie liggen
Oe, aardbei en blauwe bes, klinkt goed!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Vandaag ging hij door kwark, aardbei en blauwe bes. De spinazie in mijn koelkast gaat helemaal op morgen dus die mocht niet in de smoothie
Ik doe niet aan smoothies met een specifieke kleur, ik mik er gewoon in wat ik in de koelkast heb. Soms wordt het grijs maar is het nog prima te eten
Als je véél Spinazie in de blender doet met een avocado erbij, hoef je er maar een beetje sinaasappelsap bij te doen en dan is het al érg lekker, als je hem te dik vindt kan jequote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:28 schreef _Newman_ het volgende:
Ik zou wel weer wat meer groente sap willen maken. Fruit zit teveel suiker in vind ik. Op zich af en toe een stuk fruit is prima maar voor een glas sinaasappelsap moet je volgens mij al 4 of 5 sinaasappels persen en dat is dan best een dikmaker, als je dat teveel doet.
Nee, spinazie moet er gewoon rauw in, je kan ook banaan gebruiken i.p.v. avocado, is minderquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef _Newman_ het volgende:
En moet je die spinazie dan eerst koken? of gewoon zo rauw in de blender? Ik ben overigens niet zo een fan van avocado. Beetje vage smaak en heel duur. Ik zal eens proberen een smoothie te maken,misschien als het ergens door zit dat het wel lekker is.
Het liefst maak ik een smoothie van groentes met veel mineralen omdat ik dat denk ik harder nodig heb dan de vitamines.
Het is niet dat ik fruit sap niet lekker vind maar het kan best een caloriebom zijn.
Ik heb nog ergens een tomaten wortel sap staan in de koelkast was in de aanbieding, ga maar is proberen straks.
Kijk dit filmpje maar even... spinazie gewoon rauw in de blender dus...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef _Newman_ het volgende:
En moet je die spinazie dan eerst koken? of gewoon zo rauw in de blender?
Een paar verse aardbeitjes snaaien is toch niet zo'n ramp?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:33 schreef _Newman_ het volgende:
Vandaag maar eens een smoothie gemaakt. gewoon fijgehakte diepvries spinazi, beetje diepvries fruit beetje water. dan even in de blender. Ik denk dat ik teveel water heb gebruikt.
Het was diepvries spinazie met diepvries mango stukjes. De mango smaak was iets te waterig maar dat komt door te veel water denk ik.
Ik heb ook doosjes met diepvries aardbei enzo en frambozen gehaald beetje proberen.
Ik snap dat je ook vers kan halen maar als ik dan weer teveel fruit heb liggen dan ga ik weer lopen snaaien en dat was nou juist weer niet de bedoeling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |