abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 15 juni 2015 @ 17:36:29 #176
43556 miss_dynastie
pi_153553197
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Heb ook naar gekeken van de AH, maar is dat net zo gezond als vers?
Jep, soms zelfs gezonder dan vers (afhankelijk van de weg die verse groente heeft afgelegd/ hoe lang het er ligt).
  vrijdag 19 juni 2015 @ 08:46:30 #177
272192 Yupgup
Yup, yup, gup
pi_153659811
Net een gemaakt met een flinke tak munt, 3/4 komkommer, 1 avocado, 2,5 banaan, paar eetlepels hennepzaad en flink wat jus. Nu weer naar de winkels voor fruit, want t was het enige wat we nog hadden. Peuterzoon vindt het in ieder geval lekker.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:25:33 #178
202348 Susi
Temple of Love
pi_153703299
Van de week een ontbijtje gemaakt met melk, havermout, banaan en sinaasappel. Heerlijk, ik kon er de hele ochtend op teren :)

Het is een van de weinige smoothies die ik kan hebben. Het idee vind ik tof en heerlijk, maar moet kokhalzen als ik een drankje neem met velletjes of stukjes. Ik eet het dus niet zo vaak als ik zou willen. Bij bovenstaande hoefde ik van de vier slokken maar één keer te kokken. Een record :')
pi_153703458
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 17:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jep, soms zelfs gezonder dan vers (afhankelijk van de weg die verse groente heeft afgelegd/ hoe lang het er ligt).
Spinazie, boerenkool, avocadostukjes, blauwe bessen en frambozen zijn echt baasssss voor in de smoothie *O*
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:39:32 #180
272192 Yupgup
Yup, yup, gup
pi_153703667
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:25 schreef Susi het volgende:
Van de week een ontbijtje gemaakt met melk, havermout, banaan en sinaasappel. Heerlijk, ik kon er de hele ochtend op teren :)

Het is een van de weinige smoothies die ik kan hebben. Het idee vind ik tof en heerlijk, maar moet kokhalzen als ik een drankje neem met velletjes of stukjes. Ik eet het dus niet zo vaak als ik zou willen. Bij bovenstaande hoefde ik van de vier slokken maar één keer te kokken. Een record :')
Betere blender kopen? Met m'n Bosch machine geen last van stukjes of velletjes..... vloeibare prut, it is...
  zaterdag 20 juni 2015 @ 22:50:49 #181
202348 Susi
Temple of Love
pi_153703956
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:39 schreef Yupgup het volgende:

[..]

Betere blender kopen? Met m'n Bosch machine geen last van stukjes of velletjes..... vloeibare prut, it is...
Is een optie inderdaad. Ik heb nu een simpele Tomado, maar een nieuwe staat ongeveer bovenaan op mijn verjaardagslijstje. Deze Tomado kan ik laten draaien wat ik wil, maar geeft geen vloeibaar spul.
Terwijl het mij echt onwijs leuk, lekker en makkelijk maakt om zulke sapjes te maken, met name om fruit e.d. op te maken.
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 20:54:07 #182
155227 crew  Guppy
dus
pi_153756517
Zo, net een smootie klaargezet met een banaan, 5 kiwi's en 500gr aardbeien (en een beetje yoghurt). Weer voldoende voor 4 dagen ontbijt *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_153756587
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2015 22:50 schreef Susi het volgende:

[..]

Is een optie inderdaad. Ik heb nu een simpele Tomado, maar een nieuwe staat ongeveer bovenaan op mijn verjaardagslijstje. Deze Tomado kan ik laten draaien wat ik wil, maar geeft geen vloeibaar spul.
Terwijl het mij echt onwijs leuk, lekker en makkelijk maakt om zulke sapjes te maken, met name om fruit e.d. op te maken.
Ik had eerst ook een Tomado maar die begon ergens te smelten :') Heb nu een hele chique van Philips.
Tap tap tap
  maandag 22 juni 2015 @ 21:12:13 #184
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153757057
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Zo, net een smootie klaargezet met een banaan, 5 kiwi's en 500gr aardbeien (en een beetje yoghurt). Weer voldoende voor 4 dagen ontbijt *O*
Je weet dat de vitamientjes na een dag ver te zoeken zijn :)?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator maandag 22 juni 2015 @ 21:13:16 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_153757091
quote:
17s.gif Op maandag 22 juni 2015 21:12 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Je weet dat de vitamientjes na een dag ver te zoeken zijn :)?
Klopt, maar het is nog wel lekker :@ en het fruit moest op. Maar als ik de porties nou invries, scheelt dat wel?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 27 juni 2015 @ 16:54:53 #186
434279 Zjin
Saté ist mein leben.
pi_153883728
Ik eet elke ochtend 25gr. Whey Vanille smaak met 300ml water en dan in de blender en nog een bord brinta (:D) en uiteraard een kop thee.
Signature:<br />(max. 4 regels)
pi_155587969
schopje...

ik ga zo eens een Smoothie met advocado, aardbeien en havermelk maken :P
pi_155588145
Ik heb vanochtend voor het eerst een halve stengel bleekselderij door mijn smoothie gedaan. Dat beviel goed, je proeft het nauwelijks. Morgen een hele stengel proberen.
Spoilers!
pi_155588506
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:15 schreef FANN het volgende:
schopje...

ik ga zo eens een Smoothie met advocado, aardbeien en havermelk maken :P
1 avocado
400 gram verse aardbeien
1 glas Havermelk

dan heb je twee grote glazen vol, ééntje bewaar ik even tot straks, door die avocado is het best machtig, maar
wél héérlijk romig :9

pi_155588544
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb vanochtend voor het eerst een halve stengel bleekselderij door mijn smoothie gedaan. Dat beviel goed, je proeft het nauwelijks. Morgen een hele stengel proberen.
doe je dat door een ''groene'' Smoothie? Met spinazie bijvoorbeeld?
Of doe je dat met fruit? Lijkt mij ook wel lekker en ik heb nog Spinazie liggen :P
pi_155589174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:37 schreef FANN het volgende:

[..]

doe je dat door een ''groene'' Smoothie? Met spinazie bijvoorbeeld?
Of doe je dat met fruit? Lijkt mij ook wel lekker en ik heb nog Spinazie liggen :P
Vandaag ging hij door kwark, aardbei en blauwe bes. De spinazie in mijn koelkast gaat helemaal op morgen dus die mocht niet in de smoothie ;)

Ik doe niet aan smoothies met een specifieke kleur, ik mik er gewoon in wat ik in de koelkast heb. Soms wordt het grijs maar is het nog prima te eten :Y)
Spoilers!
pi_155589217
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vandaag ging hij door kwark, aardbei en blauwe bes. De spinazie in mijn koelkast gaat helemaal op morgen dus die mocht niet in de smoothie ;)

Ik doe niet aan smoothies met een specifieke kleur, ik mik er gewoon in wat ik in de koelkast heb. Soms wordt het grijs maar is het nog prima te eten :Y)
Oe, aardbei en blauwe bes, klinkt goed! :P

Ja, bij mij komt er ook wel eens een vreemde kleur uit, vooral als ik blauwe bes gebruik :D
maar dat mag de smaak niet drukken :+
pi_155589376
Ja, blauwe bes verpest de kleur wel vaak ja _O-
Spoilers!
pi_155604363
Je kan ook soep maken met je blender, dat doe ik wel eens. Beetje tomaten en paprika blenden en dan koken met bouillion, schepje suiker erbij om het zure van de tomaat wat te temperen, eventueel wat kecap manis. Je kan er ook bleek selderij doordoen, zelf doe ik er dan nog el eens soepballetjes door en/of wat van die kleine noodle reepjes.

Ik zou wel weer wat meer groente sap willen maken. Fruit zit teveel suiker in vind ik. Op zich af en toe een stuk fruit is prima maar voor een glas sinaasappelsap moet je volgens mij al 4 of 5 sinaasappels persen en dat is dan best een dikmaker, als je dat teveel doet.

Dus wie oh wie heeft er groente receptjes voor groente smoothies. Soms koop ik wel is tomaten/groentesap uit een pak maar dat moet lekkerder kunnen.
pi_155604750
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:28 schreef _Newman_ het volgende:
Ik zou wel weer wat meer groente sap willen maken. Fruit zit teveel suiker in vind ik. Op zich af en toe een stuk fruit is prima maar voor een glas sinaasappelsap moet je volgens mij al 4 of 5 sinaasappels persen en dat is dan best een dikmaker, als je dat teveel doet.
Als je véél Spinazie in de blender doet met een avocado erbij, hoef je er maar een beetje sinaasappelsap bij te doen en dan is het al érg lekker, als je hem te dik vindt kan je
er nog een beetje (haver, soja of andere) melk bijdoen, dan wordt ie wel minder zoet,
maar nog steeds érg lekker :Y

Worteltjes maakt een smoothie ook zoet..
pi_155605468
En moet je die spinazie dan eerst koken? of gewoon zo rauw in de blender? Ik ben overigens niet zo een fan van avocado. Beetje vage smaak en heel duur. Ik zal eens proberen een smoothie te maken,misschien als het ergens door zit dat het wel lekker is.

Het liefst maak ik een smoothie van groentes met veel mineralen omdat ik dat denk ik harder nodig heb dan de vitamines.

Het is niet dat ik fruit sap niet lekker vind maar het kan best een caloriebom zijn.

Ik heb nog ergens een tomaten wortel sap staan in de koelkast was in de aanbieding, ga maar is proberen straks.
pi_155605754
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef _Newman_ het volgende:
En moet je die spinazie dan eerst koken? of gewoon zo rauw in de blender? Ik ben overigens niet zo een fan van avocado. Beetje vage smaak en heel duur. Ik zal eens proberen een smoothie te maken,misschien als het ergens door zit dat het wel lekker is.

Het liefst maak ik een smoothie van groentes met veel mineralen omdat ik dat denk ik harder nodig heb dan de vitamines.

Het is niet dat ik fruit sap niet lekker vind maar het kan best een caloriebom zijn.

Ik heb nog ergens een tomaten wortel sap staan in de koelkast was in de aanbieding, ga maar is proberen straks.
Nee, spinazie moet er gewoon rauw in, je kan ook banaan gebruiken i.p.v. avocado, is minder
romig maar inderdaad een stuk goedkoper :Y

hier een voorbeeld voor je

http://www.voedzaamensnel(...)-spinazie-en-banaan/
pi_155605929
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 21:48 schreef _Newman_ het volgende:
En moet je die spinazie dan eerst koken? of gewoon zo rauw in de blender?
Kijk dit filmpje maar even... spinazie gewoon rauw in de blender dus...

en er staan nog véél meer filmpjes...
pi_155627886
Vandaag maar eens een smoothie gemaakt. gewoon fijgehakte diepvries spinazi, beetje diepvries fruit beetje water. dan even in de blender. Ik denk dat ik teveel water heb gebruikt.

Het was diepvries spinazie met diepvries mango stukjes. De mango smaak was iets te waterig maar dat komt door te veel water denk ik.

Ik heb ook doosjes met diepvries aardbei enzo en frambozen gehaald beetje proberen.
Ik snap dat je ook vers kan halen maar als ik dan weer teveel fruit heb liggen dan ga ik weer lopen snaaien en dat was nou juist weer niet de bedoeling.
pi_155628516
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:33 schreef _Newman_ het volgende:
Vandaag maar eens een smoothie gemaakt. gewoon fijgehakte diepvries spinazi, beetje diepvries fruit beetje water. dan even in de blender. Ik denk dat ik teveel water heb gebruikt.

Het was diepvries spinazie met diepvries mango stukjes. De mango smaak was iets te waterig maar dat komt door te veel water denk ik.

Ik heb ook doosjes met diepvries aardbei enzo en frambozen gehaald beetje proberen.
Ik snap dat je ook vers kan halen maar als ik dan weer teveel fruit heb liggen dan ga ik weer lopen snaaien en dat was nou juist weer niet de bedoeling.
Een paar verse aardbeitjes snaaien is toch niet zo'n ramp? :D
Altijd beter als een pak koekies leegvreten moet je maar denken :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')