abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 25 april 2014 @ 07:58:49 #241
274204 crew  Mexicanobakker
pi_139241808
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:40 schreef Dven het volgende:
Moet je voorstellen dat je met de selectie van afgelopen jaren onder jol speelde :') dan stond misschien zelfs psv boven ajax
Kampioen van het rechterrijtje
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_139241879
Fabeltjeskrant.
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:23:14 #243
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139242012
Er komen echt de meest aparte nieuwsberichten naar buiten zeg :')
  vrijdag 25 april 2014 @ 08:37:20 #244
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139242176
quote:
Ajax gaat in de jeugdopleiding niet langer met een vaste coach op een team werken. „We gaan rouleren met de trainers'', zegt hoofd jeugdopleiding Wim Jonk vrijdag in De Telegraaf. Ajax wil met de maatregel de nadruk leggen op het individu. ,,We willen spelers, maar ook trainers bewuster maken: je moet voetballers beter maken. Het gaat in de opleiding niet om het team, maar om de ontwikkeling van het individu.”

Het vereist volgens Jonk van de trainers een omslag in het denken. „Doordeweeks is er geen A1 en A2 of B1 en B2 meer, maar traint Onder 19 of Onder 17 samen. Daar staan dan vier trainers bij. De vaste mensen en individuele trainers als Jaap Stam, Kenneth Perez, Bryan Roy, Ronald de Boer en Richard Witschge kennen de prioriteiten van de spelers en stemmen daar de trainingen op af'', aldus Jonk.
Interessant :)
pi_139242834
Even alle berichten op een rijtje van de telegraaf

quote:
’Speciale contracten voor Ajax-jeugd’

Jeugdspelers bij Ajax moeten meer dan ooit een verbintenis verdienen. „Het was een trend om ze – direct als dat mocht – op hun zestiende een contract aan te bieden. Maar we doen dat nu pas als spelers er echt klaar voor zijn en voor hun ontwikkeling bij Ajax – boven het grote geld – kiezen”, aldus Wim Jonk, die ook niet zonder meer driejarige contracten voorschotelt.

„We kijken naar de persoon en sommigen hebben moeite met de luxe om te gaan. Dan hebben we liever korte contracten met een bepaald bonussysteem. Dat houdt spelers hongerig en ons scherp”, zegt de 49-voudig international.

„Veel clubs hadden angst dat spelers zonder contract op zestienjarige leeftijd wegliepen. Ik ben er niet bang voor dat PSV, Feyenoord of buitenlandse clubs hier de velden gaan afstruinen. Vorig jaar werd er ook uit het buitenland aan toptalenten getrokken. Onze jongens moeten ervan overtuigd zijn dat ze hier het beste af zijn. En dat een contract vanzelf komt als ze goed zijn.”

Hij sluit zich aan bij de woorden van Johan Cruijff, die stelde dat studenten grof betalen voor een studie aan de universiteit, maar bij Ajax een gratis opleiding genieten. „Vergeet niet dat we al heel veel in elke speler afzonderlijk hebben geïnvesteerd. Reken maar eens uit wat het kost als iemand hier al acht tot tien jaar rondloopt”, aldus Jonk, die het nieuwe beleid niet als zuinig wil typeren. „Als iemand een opwaardering of contractverlenging verdient, doen we het namelijk ook.”
quote:
Toch geen kort geding VAK 410 tegen Ajax

Leden van de supportersgroep Vak410 van Ajax spannen toch geen kort geding aan tegen de Amsterdamse voetbalclub vanwege het besluit om het hele vak te weren bij de mogelijke kampioenswedstrijd tegen Heracles Almelo op zondag. Dat heeft de advocaat van de supporters Christian Visser vrijdagochtend gezegd tegen BNR Nieuwsradio.

Donderdag liet Visser nog weten dat er een kort geding in de maak is. Volgens de advocaat blijkt nu dat supporters het „niet in belang van de club” vinden om nu te procederen tegen Ajax, omdat ze geen „onderlinge strijd” willen. „Ze vinden het juist belangrijk uit te stralen dat Ajax één club is en dat er onderling geen problemen zijn”, aldus de advocaat.

Overigens denkt Visser dat hij wel een sterke zaak zou hebben, omdat niet alle supporters uit Vak410 bij de bekerfinale aanwezig waren. De club trof de maatregel na ongeregeldheden bij dat duel. „Sommige mensen waren daar niet bij en hadden al wel kaartjes voor Heracles. Ajax kan niet zomaar een koop ongedaan maken”, aldus Visser.
quote:
Ajax wil nog meer geld in opleiding pompen

In de talentenfabriek van Ajax worden kosten noch moeite gespaard. De Amsterdammers stoppen momenteel jaarlijks rond de zeven miljoen euro in de jeugdopleiding, bevestigt Technisch Hart-lid Wim Jonk.

Toch zou hij het toejuichen als de commissarissen dat bedrag verhoogden. „We hebben nog veel meer nodig. Het besef dat het loont om in je jeugdopleiding én samenwerkingen als Ajax Cape Town en de amateurclubs te investeren, moet er zijn. We hebben onderbouwd dat zelfopgeleide jongens een hoger rendement leveren. Het geld is er ook en Financial Fair Play stimuleert investeringen in opleidingen. We juichen het toe als het bedrag wordt verhoogd om onze ambitie waar te maken de beste opleiding ter wereld te worden. Daar moet Ajax geld voor vrij maken”, aldus Jonk, die brood ziet in Ajax Cape Town.

„Ik ben zelf in Kaapstad geweest en zag in alle leeftijdsgroepen ongelooflijk veel potentie. Binnen de mogelijkheden wordt de jeugdopleiding van Cape Town volgens onze visie ingevuld.”
quote:
Ajax pleit voor 'kleinere velden'

Wim Jonk spart geregeld met de KNVB. „De laatste tijd hebben we steeds meer contact om over bepaalde zaken te praten”, zegt het hoofd jeugdopleiding van Ajax, die een voorbeeld geeft.

„Wij zijn heel individualistisch ingesteld en elke speler heeft aan de hand van zijn ’skills box’ (persoonlijke meetresultaten op allerlei onderdelen op het gebied van fysiek, het mentale vlak en voetbalvaardigheden, red.) een eigen programma. Als ze twee weken weg zijn naar de nationale elftallen, overleggen we intensief met de KNVB, zodat spelers – naast de gewone trainingen – alsnog hun eigen programma kunnen volgen.”

Maar er wordt ook over voetbal als breedtesport gesproken. „In onze ogen moet bij de jongste jeugd de grootte van de velden worden aangepast. Om bepaalde ruimtes kleiner te maken, zodat de kinderen meer balcontacten krijgen. Sommige jongens raken in een wedstrijd twee keer een bal aan. Dat kan niet de bedoeling zijn.”
quote:
Revolutionaire maatregel Ajax

Ajax komt in de jeugdopleiding met een revolutionaire ontwikkeling. „We gaan een rouleersysteem hanteren bij de trainers. Een coach vast op een team gaan we doorbreken”, zegt hoofd jeugdopleiding Wim Jonk.

„Waarom? Omdat we spelers, maar ook trainers, bewust willen maken: je moet spelers beter maken. Het gaat in de opleiding niet om het team, maar om de ontwikkeling van het individu.”
Het vereist volgens hem van de trainers een omslag in het denken. „Ze zijn verantwoordelijk voor een groep spelers. Ze begeleiden spelers, bekijken beelden en praten met ze. Daardoor krijg je een mentor-relatie. Ze krijgen een groep uit Onder 19, Onder 18 en Onder 17. Het wordt een mix, die karakterologisch en voetbaltechnisch bij een trainer past”, aldus de Volendammer.

„Doordeweeks is er geen A1 en A2 of B1 en B2 meer, maar traint Onder 19 of Onder 17 samen. En daar staan dan vier trainers bij. De vaste mensen en individuele trainers als Jaap Stam, Kenneth Perez, Bryan Roy, Ronald de Boer en Richard Witschge kennen de prioriteiten van de spelers en stemmen daar de trainingen op af.”
quote:
Ajax wil eigen school

„Uiteindelijk streven we ernaar bij Ajax een eigen school te krijgen", stelt hoofd jeugdopleiding Wim Jonk van de Amsterdammers in gesprek met De Telegraaf. "

"Een totaalopleiding aanbieden is nu echter nog toekomstmuziek. Maar gelukkig zijn de bestaande scholen welwillend om mee te denken. Dat is nodig om spelers meer uren te laten maken, want daar valt winst te behalen”, weet de oud-topvoetballer.

„Al gaat het er natuurlijk wel om hoe je de extra tijd invult. Je kunt mentale en fysieke aspecten trainen en meer doen met video. We willen ernaartoe dat die jongens uiteindelijk vijftig tot zestig wedstrijden per seizoen op topniveau kunnen spelen. We zien nu al een afname van het aantal blessures in de opleiding, doordat de spelers fysiek meer belastbaar zijn.”
quote:
Ajax blijft zoeken naar buitenlandse pareltjes

Hoofd jeugdopleiding Wim Jonk is ervan overtuigd dat Ajax steeds minder geld zal uitgeven op de transfermarkt.

„Het streven is dat spelers tussen hun 18e en 20e in Ajax 1 debuteren. Wij willen twee, drie spelers per jaar bij de A-selectie afleveren. Zo minimaliseer je het aantal noodzakelijke aankopen. Natuurlijk ontkom je er niet aan af en toe gericht een speler te moeten aantrekken. Naar buitenlandse pareltjes blijven we zoeken, maar die moeten onze talenten aanvullen en niet blokkeren. Het ideaalbeeld is alleen maar zelfopgeleide spelers op te stellen.”
pi_139243100
Niemand die Johan even feliciteert met zijn 67ste verjaardag? :{w

GEFELICITEERD JOHAN CRUIJFF

vrijdag 25 april 2014 @ 09:28:48 #247
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139243110
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:13 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Met dat eerste stuk ben ik het maar deels eens. Op deze manier 'filter' je de jongens die achter het geld aanzitten er wel uit en hou je grotendeels verstandige spelers over.

Maar als een speler met enorme kwaliteiten weggaat omdat hij geen contract heeft, wat heb je er dan aan gehad? Blijft zo'n speler in onzekerheid zitten of hij wel een contract krijgt, of vertrekt hij naar een andere club?
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:01:31 #248
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139243750
Gefeliciteerd, held _O_

Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:12:51 #250
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_139243962
Gefeliciteerd Johan *O*

Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_139244302
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:13 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Individu > team. Paar dingen interesseren mij wel:

- hoe gaan ze dan tactisch trainen en de opbouw als het alleen nog maar het individu is?
- bij de jeugd een kleiner veld gebruiken _O_ Eigenlijk is de afstand voor een F-pupil (half veld) en D-pupil net iets te groot om echt in de kleine ruimte te voetballen en om het fysiek aan te kunnen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 10:33:39 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139244439
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:26 schreef Syntix het volgende:

[..]

Individu > team. Paar dingen interesseren mij wel:

- hoe gaan ze dan tactisch trainen en de opbouw als het alleen nog maar het individu is?

Naarmate ze ouder worden zal dat meer aan bod komen lijkt me
pi_139244886
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_139245425
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 20:44 schreef Ferdii het volgende:
Gvd dikzak mickey in de basis bij Benfica :')

Straks gaat die lamlul nog de Europacup pakken :')
Ik had het het idee dat hij wel was afgevallen, zag er beter uit dan in zijn Ajax periode in ieder geval.
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:23:27 #255
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139245673
"JO-HAN"
"JOHAAAAAN JOHAAAAAN"
"TEN HAVE ROT OP"

- Ik en mijn vader, als enige in ons vak bij Ajax - NAC, die vreselijke wedstrijd.

Johan _O_
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:51:18 #256
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139246410
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:12 schreef wdn het volgende:
Gefeliciteerd Johan *O*

Die goal tegen ADO zit er niet eens in :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 25 april 2014 @ 12:54:44 #257
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_139248182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:23 schreef Heeinz het volgende:
"JO-HAN"
"JOHAAAAAN JOHAAAAAN"
"TEN HAVE ROT OP"

- Ik en mijn vader, als enige in ons vak bij Ajax - NAC, die vreselijke wedstrijd.

Johan _O_
Heftig
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:25:49 #258
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139249087
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 12:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Heftig
Klopt :D
  vrijdag 25 april 2014 @ 13:32:10 #259
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_139249266
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:25 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Klopt :D
Ben niet anders van je gewend
pi_139249993
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 09:28 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Met dat eerste stuk ben ik het maar deels eens. Op deze manier 'filter' je de jongens die achter het geld aanzitten er wel uit en hou je grotendeels verstandige spelers over.

Maar als een speler met enorme kwaliteiten weggaat omdat hij geen contract heeft, wat heb je er dan aan gehad? Blijft zo'n speler in onzekerheid zitten of hij wel een contract krijgt, of vertrekt hij naar een andere club?
De toptalenten weten echt wel dat ze een contract krijgen, ze moeten alleen geduld hebben.

Een topper die in april 16 wordt moet nu wachten tot de winterstop en krijgt dan een contract die ingaat per 1 juli. Dan zijn ze ondertussen al 17 geworden, op die manier liggen ze ook een jaar langer vast.
pi_139250396
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:56 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

De toptalenten weten echt wel dat ze een contract krijgen, ze moeten alleen geduld hebben.

Een topper die in april 16 wordt moet nu wachten tot de winterstop en krijgt dan een contract die ingaat per 1 juli. Dan zijn ze ondertussen al 17 geworden, op die manier liggen ze ook een jaar langer vast.
Maar loop je niet zo een groter risico dat de grote talenten makkelijker opgepikt worden door de grotere clubs.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:11:12 #262
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139250411
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 13:56 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Sommige jongens hebben geen geduld, types zoals Bouy, Bazoer, en ik denk ook Kishna zijn dan al weg.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:11:44 #263
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139250423
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar loop je niet zo een groter risico dat de grote talenten makkelijker opgepikt worden door de grotere clubs.
De jongens die er zo over denken willen ze hiermee ook juist kwijtraken denk ik.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:15:24 #264
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_139250506
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:11 schreef Heeinz het volgende:

[..]

De jongens die er zo over denken willen ze hiermee ook juist kwijtraken denk ik.
Mooie UI ouwe
pi_139250532
quote:

[..]

Mjah, het kan dan wel iemand zijn die (te) graag hogerop wil, wil niet zeggen dat ze niet een aantal jaren wat toe kunnen voegen aan Ajax. Als je die nu al bij voorbaat gaat uitsluiten dan hou je wellicht alleen volk over wat geen andere opties dan Ajax heeft.

Ik bedoel maar, als Chelsea je een dikke worst voorhoudt, en bij Ajax krijg je een mager contractje met 20 voorwaarden om een bonusje te krijgen, denk jij dan echt dat de meerderheid tóch voor Ajax kiest?
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:17:41 #266
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139250560
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:15 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Mooie UI ouwe
Weddenschapje met Mansjester :')
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah, het kan dan wel iemand zijn die (te) graag hogerop wil, wil niet zeggen dat ze niet een aantal jaren wat toe kunnen voegen aan Ajax. Als je die nu al bij voorbaat gaat uitsluiten dan hou je wellicht alleen volk over wat geen andere opties dan Ajax heeft.

Ik bedoel maar, als Chelsea je een dikke worst voorhoudt, en bij Ajax krijg je een mager contractje met 20 voorwaarden om een bonusje te krijgen, denk jij dan echt dat de meerderheid tóch voor Ajax kiest?
Tja, ik denk dan weer dat hier goed over is nagedacht en echt wel weten hoe ze de echte talenten binnen kunnen houden :)
pi_139250688
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Natuurlijk maar het hele idee is nou juist om alles weer om voetbal te laten draaien. Spelers, ouders, zaakwaarnemers die geen geduld hebben gaan maar lekker weg, ze zullen toch vrijwel geen betere opleiding dan hier bij Ajax vinden.

Tot nu toe is er met deze aanpak geen enkel talent weggegaan om elders te tekenen.

'Voor Ajax is het tot hier en niet verder. Als een speler heeft aangetoond de stap naar de A-junioren of Jong Ajax te kunnen maken, dan biedt Ajax die speler een contract aan, zoals een week geleden met zes spelers uit de generatie 1996 gebeurde. Spelers op hun zestiende verjaardag contracten aanbieden uit angst doet het technisch hart echter niet meer. Je krijgt een contract wanneer je dat verdient en niet eerder, omdat de buitenwereld dat verlangt. Jeugdvoetbal moet bij de Amsterdammers weer gaan draaien om plezier en ontwikkeling, in plaats van opgeblazen ego’s en geld.'
pi_139250787
quote:

[..]

Sommige jongens hebben geen geduld, types zoals Bouy, Bazoer, en ik denk ook Kishna zijn dan al weg.
Hoe kom je nou bij Bazoer? Die koos bewust voor Ajax en zijn ontwikkeling anders had hij nu wel in Engeland gespeeld
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  vrijdag 25 april 2014 @ 14:27:31 #269
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_139250838
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:25 schreef wieisboos het volgende:

[..]

Hoe kom je nou bij Bazoer? Die koos bewust voor Ajax en zijn ontwikkeling anders had hij nu wel in Engeland gespeeld
Toch ook omdat hij ongeduldig was of niet? Hij wou trainen en meedoen met het eerste van PSV.
pi_139250856
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 14:25 schreef wieisboos het volgende:

[..]

Had die beter kunnen doen. Net als Ake veel money pakken en nog vaak op de bank zitten ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')