abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2014 @ 07:35:00 #26
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_139171258
Grappig om te zien dat onze bebaarde vriend nu overal langskomt, daar waar hier in het topic lang geleden al over hem gesproken werd. (bijvoorbeeld vandaag in het AD)
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  woensdag 23 april 2014 @ 08:54:01 #27
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_139172105
Laat men maar gauw een volksraadpleging houden dan is dit probleem opgelost , oorlog is niet de weg, zeker niet nu Biden aankondigde 50 miljoen te lenen en daarvoor licht oorlogsmaterieel te leveren aan Oekraine .

Als dat waar is dan gaan er ook wel "adviseurs" mee
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  woensdag 23 april 2014 @ 13:02:48 #28
192592 SureD1
------------------------------
pi_139177868
Lang achtergrond artikel over Simon. Blijkbaar is hij met een zak over zijn hoofd afgevoerd...

http://www.volkskrant.nl/(...)antie-neemt-af.dhtml
  woensdag 23 april 2014 @ 14:01:36 #29
361691 DeJori
pi_139179426

Bron: Bekijk de tweet van @mlcalderone: https://twitter.com/mlcalderone/status/458930435163058176

Journalist van Hiffington Post

[ Bericht 36% gewijzigd door DeJori op 23-04-2014 14:16:53 ]
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_139182649
De Russen komen ook weer even buurten met hun Bears.

http://www.nu.nl/binnenla(...)-onderschepping.html
  woensdag 23 april 2014 @ 15:46:12 #31
192592 SureD1
------------------------------
  woensdag 23 april 2014 @ 15:55:17 #32
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_139183227
quote:
Lavrov is altijd boos. Als je lacht zonder reden ben je een domme clown, aldus Rusland.
In tegenstelling tot Amerikanen waarvan hun hagelwitte smile al aan de horizon te zien is.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:00:16 #33
361691 DeJori
pi_139183387
Ziet er niet naar uit dat Simon snel zal vrijkomen.

Ziet iemand overigens de ironie van deze tweets?

Bekijk de tweet van @StateOfUkraine: https://twitter.com/StateOfUkraine/status/458953913295966208

Bekijk de tweet van @GrahamWP_UK: https://twitter.com/GrahamWP_UK/status/458954994700808192

Sorry voor het format. Ben mobiel momenteel.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:05:14 #34
240100 ATan
pi_139183549
Het erge is dat die 'burgemeester' zelf tijdens de persconferentie over de telefoon aan de ouders beweert dat hij vrij is en dat hij gewoon aan het werk is.

Wat een smerige leugen.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:05:48 #35
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_139183573
En ze blijven maar volhouden dat ze absoluut niet antisemitisch zijn. Het tegenbewijs begint zich aardig op te stapelen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_139183614
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:39 schreef Infection het volgende:
De Russen komen ook weer even buurten met hun Bears.

http://www.nu.nl/binnenla(...)-onderschepping.html
Die heb ik rond 2 uur een aantal keren zien overvliegen (+/- 35 km zuidwestwaards van de basis). Ik vroeg me al af wat ze aan het doen waren...
  woensdag 23 april 2014 @ 16:24:28 #37
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139184236
Ik vind het niet kloppen dat Biden op bezoek gaat in Kiev, bij een regime dat middels een geweldadige coup aan de macht is gekomen. Het bewijs dat de Amerikanen achter deze coup zitten en aan de touwtjes trekken stapelt zich op en is een schending van de Geneefse verdragen. De Oekraiense bendes worden niet ontwapend en de Pro russiche bevolking in Oost Oekraine zou dat wel moeten doen?? Absurd! Laat eerst die onrechtmatige regering uit Kiev maar eens aftreden en de facistische bendes in West Oekraine ontwapenen/. Dan valt er pas te praten.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:25:50 #38
240100 ATan
pi_139184279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik vind het niet kloppen dat Biden op bezoek gaat in Kiev, bij een regime dat middels een geweldadige coup aan de macht is gekomen. Het bewijs dat de Amerikanen achter deze coup zitten en aan de touwtjes trekken stapelt zich op en is een schending van de Geneefse verdragen. De Oekraiense bendes worden niet ontwapend en de Pro russiche bevolking in Oost Oekraine zou dat wel moeten doen?? Absurd! Laat eerst die onrechtmatige regering uit Kiev maar eens aftreden en de facistische bendes in West Oekraine ontwapenen/. Dan valt er pas te praten.
Er zijn binnen een paar maanden verkiezingen. Dus als je dit nog lang als argument wilt gebruiken mag je wel opschieten met de annexatie van Oost- en Zuid-Oekraine. Daarnaast heeft de NAVO net zoveel recht op ingrijpen als dat Rusland dat heeft.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:26:42 #39
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139184314
quote:
Nou zo verbaasd hoef je niet te zijn na het misadige ingrijpen en verdraaien van de VN resoluties in Libië en en onrechtmatige optreden in Irak en de heimelijke steun aan de terroristen in Syrie. De Amerikanen en diens bondgenoten zijn voor geen stuiver te vertrouwen, daar hoef je niet ver de geschiedenis voor in te gaan.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:31:11 #40
240100 ATan
pi_139184463
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Nou zo verbaasd hoef je niet te zijn na het misadige ingrijpen en verdraaien van de VN resoluties in Libië en en onrechtmatige optreden in Irak en de heimelijke steun aan de terroristen in Syrie. De Amerikanen en diens bondgenoten zijn voor geen stuiver te vertrouwen, daar hoef je niet ver de geschiedenis voor in te gaan.
Laten we niet vergeten in wat voor een staat die landen zijn/waren ten tijde van ingrijpen.
Het is niet zo dat de NAVO ingreep in landen waar mensen vrij hun leven kunnen inrichten en dat de NAVO daarna voor altijd hun wil oplegt. Wat Rusland wel doet. Rusland grijpt in in landen waar mensen vrijheid hadden, en daarna annexeert de Russische Federatie dat gebied en legt de inwoners haar wil op. Pensioenen, banktegoeden, bezittingen, alles kwijt of staatseigendom geworden van de Russische Federatie.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:34:07 #41
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139184549
quote:
Slap verhaal:
1. Ze zijn bang van die rare lui in Kiev
2. Ze geloven dat ze in Kiev het kwaad zijn
3. Ze worden boos als er negatief gesproken wordt over henzelf
4. De Russische taal dreigde te worden geschrapt als officiele taal.
5. Ze voelen zich achtergesteld / verwaarloosd
6. Ze kunnen de verkiezingen niet afwachten en vinden het belangrijker om de legitimiteit van de interim regering te verwerpen.
7. Hun protest en studenten met stokken worden als gevaarlijk gezien. En dat terwijl:
- zij alleen met automatische wapens en anti-tank wapens rondlopen
- Yanukovych wel van EuroMaidan hield en er hooguit door sluipschutters op liet schieten.
- men in het Oosten EuroMaidan slechts bestempeld als gevaarlijke Nazi's.
Het is niet eerlijk. ;)

So why are they heroes and we just the extremists?

Wel, zij waren de helden in hun eigen ogen en die van het Westen. In de ogen van veel oost-oekrainers bestaat EuroMaidan uit extremisten en zijn zijzelf de helden. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. In een ruzie schelden ook beide partijen op elkaar ( = overeenkomst ), zonder dat dit betekent dat ze elkaar waarderen.

Volgens dit opinie stuk zijn er geen werkelijke problemen, maar slechts percepties, misverstanden en lichtgeraaktheid. Daarvoor zetten ze hun toekomst op het spel. Kiev kan nog wijzen op de annexatie van de Krim. Ik kan mij voorstellen dat een Oekrainer daar een reeel probleem in ziet. In Donetsk dreigt met ook met afscheiding.

Volgens mij is de Oekrainse bevolking politiek onvolwassen. Ook Euromaiden, KyivPost, de vechtende politici, etc..... Er zijn daar weinig helden te bekennen, en des te meer dwazen.
The view from nowhere.
pi_139184856
quote:
"If our interests, our legitimate interests, the interests of Russians have been attacked directly, like they were in South Ossetia for example, I do not see any other way but to respond in full accordance with international law," Mr Lavrov said.
http://www.bbc.com/news/world-europe-27124453
  woensdag 23 april 2014 @ 16:47:02 #43
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_139184952
quote:
Laat eerst die onrechtmatige regering uit Kiev maar eens aftreden en de facistische bendes in West Oekraine ontwapenen/. Dan valt er pas te praten.
Met wie dan?
The view from nowhere.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:53:12 #44
361691 DeJori
pi_139185134
quote:
‘Rusland houdt opnieuw militaire oefening bij grens Oekraïne’

Rusland heeft een militaire oefening gehouden in Rostov Oblast, de regio die grenst aan Oekraïne. Hoewel een woordvoerder van het Russische leger geen details verschafte, heeft persbureau Reuters beelden in handen waaruit blijkt dat er nogal veel materieel bij de oefening gemoeid is. Bij een militair vliegveld werden onder meer jeeps, Armoured Personnel Carriers en raketwerpers waargenomen.

Minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken waarschuwde eerder vandaag nog dat geweld tegen (de belangen van) Russen zal worden beantwoord met geweld van Rusland. In een interview met het Russische staatsmedium RT haalt hij zelfs het voorbeeld aan van Zuid-Ossetië, een opstandige regio die in 2008 inzet was van een oorlog tussen Rusland en Georgië.
‘Geen Russen in Oekraïne’

Lavrov veroordeelde de hervatting van de anti-terreuroperatie tegen pro-Russische separatisten in het oosten van Oekraïne als “misdadig”, schrijft persbureau AP.

In lijn met eerdere ontkenningen van het Kremlin, hield Lavrov opnieuw vol dat er geen Russische militairen actief zijn in het oosten en zuiden van Oekraïne. De VS en Oekraïne hebben juist bewijs gepresenteerd dat de zwaarbewapende “groene mannetjes” Russische kozakken zijn.

Paasbestand liep uit op geweld

Afgelopen donderdag werden Oekraïne, Rusland, de Verenigde Staten en de Europese Unie het verrassend eens over manieren om de Oekraïne-crisis te de-escaleren. Ze spraken onder meer af gewapende groepen te ontwapenen en bezette overheidsgebouwen te ontruimen. Kiev kondigde vervolgens een paasbestand aan.

Al snel ging het toch weer mis in het oosten van Oekraïne. Tijdens de orthodoxe paasnacht openden gewapende mannen het vuur bij een checkpoint van pro-Russische separatisten bij Slavjansk. Drie mensen kwamen hierbij om het leven. Gisteren werd een aantal ‘ernstig mishandelde’ lichamen aangetroffen in de buurt van dezelfde stad. Een van de gevonden lichamen is van Vladimir Rybak, partijgenoot van de pro-westerse oud-premier Joelia Timosjenko. De Amerikaanse journalist Simon Ostrovsky wordt nog vastgehouden door pro-Russische separatisten.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-bij-grens-oekraine/
pi_139185634
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:53 schreef DeJori het volgende:

[..]

Weinig aandacht voor de twee andere journalisten die vastzitten.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:35:27 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_139186371
quote:
Laat eerst die onrechtmatige regering uit Kiev maar eens aftreden en de facistische bendes in West Oekraine ontwapenen/. Dan valt er pas te praten.
gewoon verkiezingen houden, dat lost alles op

Rusland heeft in Oekraine niets te zoeken , straks gaat de NAVO er ok heen en dan is het echt oorlog, dat gaat die kleine Poetin niet winnen

ALs Rusland liegt dan mag de NAVO dat ook

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-04-2014 17:49:57 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 23 april 2014 @ 17:38:42 #47
323876 michaelmoore
pi_139186456
Irritant baasje die Poetin, tijd dat ie eens een flink pak op zijn sodemieter krijgt

http://www.telegraaf.nl/b(...)kel_uitgerukt__.html

quote:
wo 23 apr 2014, 15:36
|
lees voor
F-16's Volkel uitgerukt voor onderschepping
VOLKEL - Twee Nederlandse F-16-gevechtsvliegtuigen zijn woensdag in actie gekomen omdat twee Russische militaire vliegtuigen het Nederlandse luchtruim dreigden binnen te vliegen.

De Nederlanders hoefden de toestellen uiteindelijk niet te onderscheppen, omdat de Russen aan de rand van het gebied afweken en op dat moment al werden begeleid door Britse straaljagers.

Dat heeft een woordvoerder van de luchtmacht gezegd.
De Nederlandse F-16's stegen vanaf vliegbasis Volkel op toen duidelijk werd dat de Russische toestellen van het type Bear naar het Nederlandse gebied vlogen.
De Russen zijn even in het uiterste noordelijke deel geweest van het gebied (boven de Noordzee) waarvoor Nederland volgens afspraak met de NAVO verantwoordelijk is.

Waar ze vandaan kwamen, is nog niet bekend.
Wel duidelijk is dat de Deense luchtmacht de Russen eerst heeft begeleid.
Daarna namen de Britten die taak over. Ondertussen hingen ook de Nederlanders in de lucht om poolshoogte te nemen en de toestellen eventueel te onderscheppen.
Nadat de Russen echter onder toeziend oog van de Britten wegvlogen, keerden de Nederlandse F-16's terug naar Volkel.

Deze jachtvliegtuigen maken onderdeel uit van de zogeheten Quick Reaction Alert (QRA): in Nederland staan dag en nacht twee volledig bewapende F-16's klaar om het Nederlandse luchtruim te kunnen verdedigen.
De NAVO geeft opdracht voor een onderschepping.
Het verkeers- en gevechtleidingscentrum in Nieuw Milligen begeleidt de F-16's naar hun doel.

Volgens de woordvoerder van de luchtmacht komt het een aantal keer per jaar voor dat Russische of andere toestellen, zonder zich te identificeren, het Nederlandse gebied invliegen. Bij een melding daarvan kunnen de F-16's binnen enkele minuten in de lucht zijn om een vliegtuig te onderscheppen. V
orig jaar zijn er daadwerkelijk vliegtuigen onderschept, onder meer op 10 september en 21 maart. Alle keren ging het om Bears, aldus Defensie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 23 april 2014 @ 18:04:00 #48
323876 michaelmoore
pi_139187265
http://www.telegraaf.nl/b(...)rleg_over_gas__.html

Hoog spel in Het Oosten

quote:
Europees commissaris Günther ttinger ontmoet donderdag in de Slowaakse hoofdstad Bratislava de Oekraïense minister van Energie en de Slowaakse minister van Economische Zaken.
Zij overleggen over de mogelijkheid om Russisch gas dat in Slowakije is aangekomen, terug te pompen naar Oekraïne.
:) :)
pi_139187588
quote:
Overleggen over wie voor de kosten opdraait neem ik aan. Slowakije wil garanties dat iemand, Oekraine of de EU, hen betaalt voor het gas dat ze leveren.
http://www.euractiv.com/s(...)g-gas-ukraine-301507
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')