abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2014 @ 08:22:29 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139330922
Shandaly gefeliciteerd! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_139330931
quote:
2s.gif Op maandag 28 april 2014 07:31 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het begint niet te dringen bij 4 :N
Althans niet volgens de fysio die ik geadviseerd heb met aantekening mbt zindelijkheidsproblemen.
Als ze met 6 nog niet zindelijk dan moet je er toch echt wat mee doen.

Harry is ook wisselend zindelijk overdag. 's Nachts helemaal niet
voor school is het wel lichtelijk noodzakelijk dat ze zindelijk zijn hoor...
*poef* nu is het weg
pi_139330933
Shandaly! Gefeliciteerd! *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_139330948
En shandaly, gefeliciteerd met je prachtige kleuter! !!! *O*
*poef* nu is het weg
pi_139330954
Mijn peuter heeft vannacht voor het eerst in haar eigen bed geslapen O+ *O*
Ze is met Papa in slaap gevallen in haar bedje en heeft tot 6:45 vanmorgen doorgeslapen O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_139331000
Shandaly, gefeliciteerd met je kleuter!
En heerlijk als ze zo moe zijn dat ze overal in slaap vallen..

Daan heeft er ook een handje van om 's avonds bij ons op schoot te kruipen en in slaap te vallen, nu we zijn middagslaapje hebben geschrapt. Dan haalt hij zijn bedtijd net niet.. Gelukkig is hij wel over te tillen en om te kleden ;)

Vrijmarkt was voor Daan vooral lekker lui hangen in de buggy. Wel nog een nijntje tol gekocht. En hij heeft zelf een stoffen bloem uitgezocht en betaald.. Dat glunderende koppie O+
pi_139331764
Shandaly gefeliciteerd.
pi_139331891
Nog een simpele knutseltip voor de maandag ;) :
Je neemt een paar gekleurde (memo) papiertjes. Je knipt en scheurt die in kleine stukjes.
Daarna kun je die stukjes weer gebruiken om een plaksel werkje te maken..
Ben je zo een uurtje verder blijkt

(Zo alleen even goede lijmstift regelen) :P
  maandag 28 april 2014 @ 10:35:26 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139333365
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:24 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit hoe ze dat in Belgie doen, daar moeten de kinderen vanaf 2 jaar naar school (wat ik absurd vroeg vind) en dus zindelijk zijn.

Shandaly gefeliciteerd en wat een leuke lieve slaapfoto, zo op de bank O+

Hier hebben we flink ingeslagen op de rommelmarkt, autootjes (natuurlijkkkk) een speel boormachine (want Rayen doet graag alles "maken" ) een bodywarmer voor hem, een spel met kikkers die knikkers moeten "happen" en een heuse graafmachine waar hij op kan zitten en dan scheppen in de zandbak
En toen vond ik het wel weer genoeg :+

Na een flink uurtje in de drukte dacht ik het is wel weer genoeg voor hem geweest dus ging een stiller straatje in om zo naar huis te wandelen. Maar meneer had dat gelijk in de gaten en we moesten rechtsomkeer maken de drukte in ;)
Rayen 2½ jaar!
  maandag 28 april 2014 @ 10:36:50 #160
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139333411
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 09:25 schreef Deepfreeze het volgende:
Nog een simpele knutseltip voor de maandag ;) :
Je neemt een paar gekleurde (memo) papiertjes. Je knipt en scheurt die in kleine stukjes.
Daarna kun je die stukjes weer gebruiken om een plaksel werkje te maken..
Ben je zo een uurtje verder blijkt

(Zo alleen even goede lijmstift regelen) :P
HIer doen we dat ook regelmatig, of met kleine stukjes vilt. Of rietjes in stukjes geknipt
Lijmstift bij de action *O*
Rayen 2½ jaar!
  maandag 28 april 2014 @ 13:02:29 #161
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139337928
Gefeliciteerd shandaly!
pi_139338106
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:35 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit hoe ze dat in Belgie doen, daar moeten de kinderen vanaf 2 jaar naar school (wat ik absurd vroeg vind) en dus zindelijk zijn.
Niet dat het veel uitmaakt maar het is vanaf 2,5 jaar, starten na de eerste vakantie.. Het is nog steeds vroeg hoor, daar niet van..
pi_139338115
Shandaly gefeliciteerd! *O*
pi_139340768
Hier nog geen zindelijkheid te bekennen dus ik ben blij dat ik niet in België woon.
  maandag 28 april 2014 @ 15:00:10 #165
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139341609
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 13:10 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Niet dat het veel uitmaakt maar het is vanaf 2,5 jaar, starten na de eerste vakantie.. Het is nog steeds vroeg hoor, daar niet van..
Ah ok, ik had het van horen zeggen dus of verkeerd onthouden (zeer waarschijnlijk :+ ) of verkeerd verteld
Rayen 2½ jaar!
pi_139344361
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:36 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

HIer doen we dat ook regelmatig, of met kleine stukjes vilt. Of rietjes in stukjes geknipt
Lijmstift bij de action *O*
Het werd een rondje Zeeman, dus naast lijmstift ook doosje stickers en gekleurd papier meegenomen :)
pi_139344503
Gefeliciteerd Shandaly! *O* Zo lief, zo'n groot manneke, maar toch nog zo klein O+

Wij hebben op de vrijmarkt een paar boekjes gescoord (die echt tenenkrommend slecht zijn, zonder clue of verhaallijn of wat dan ook, maar ik moet ze wel 14 keer achter elkaar voorlezen, want het gaat namelijk over een O+ zandauto O+ en een O+ brandweerauto O+ achterop staat een tractor, waar ook verliefd naar gewezen wordt. Soempie, M begrijpt jouw M volledig, in de voorliefde voor tractoren. Hij kan vast ook meepraten over stomme moeders die het belang van tractoren niet inzien ;( Kijken jullie wel eens 'Kleine rode tractor'? Is leuk! ) Anyhow, en een paar Dieselgympen en een H&Mshirtje die voor veel geld op Ebay gaan (aldus mijn lief, die daar zicht op heeft 8-) ), een Black&Decker-werkbank (kind loopt de hele dag met zijn 'timmer' rond O+ ), een veel te ingewikkelde puzzel en een vuilniswagen die steeds mee naar bed moet.

Gisteren hebben we taart gebakken want oma is vandaag jarig. Heel spannend allemaal, zo hadden we het dilemma dat je soms graag een appeltje wil eten maar dat ze óók in de taart moeten en dat is dan best lastig -O- Eieren kloppen is tof ^O^ en suiker ziet eruit als pap, meel voelt als zand en van deeg kan je auto's en slangetjes en huizen en ballen maken. Het was zo gezellig, ik ga vaker met hem bakken (even voor lief nemend dat ik daarna een volledig wit kind had omdat je met meel ook lollig kunt gooien }:| en de hele keuken onder aangestampte klodders deeg zat :') )
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 28 april 2014 @ 16:27:25 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_139344688
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 08:24 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Harry heeft op school ook ongelukjes, soms 2x per dag, dan weer een week niks.
Doet zijn juf niet moeilijk om.

Maar daarnaast heeft het geen zin om iets met zindelijkheid te doen als je kind niet gemotiveerd is om er iets mee te doen. Dus als je kind er het nut niet van in ziet, kun je oefenen tot je een ons weegt.
  maandag 28 april 2014 @ 17:06:18 #169
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139345787
Tweede knutseltip van de dag ;)

Na al die dure aanschaf van klei, playdoh en wat al nog niet meer, maak ik gewoon dit. Een groot succes en lekker goedkoop ;)

Gebruik gewoon zoutdeeg *O*

HOE MAAK JE ZOUTDEEG?

Ingrediënten:
3 koppen ongebleekte bloem
(en echt geen zelfrijzend bakmeel!!)
1 kop zout
1 kop water
3 eetlepels olie
bloem , water en zout in een kom mengen,
Daarna de olie er door mengen.

Het moet een NIET plakkerig, stevig deeg worden.
Veerkrachtig en soepel.

Het deeg wat over is kan je bewaren in een plastik zak.
Kleeft het?
Voeg meel toe.
Is het kruimelig?
Voeg beetje bij beetje lepels water toe.

Het bakken:
Eerste uur 80 graden
Tweede uur 100 graden
Eventueel een derde uur 125 graden
(dat hangt van de dikte af van de figuurtjes)
De oven is meer om de figuurtjes te drogen
i.p.v. bakken vandaar de redelijk lage oven temperatuur.
Veel knutsel en bak plezier!!

Ik bak het meestal niet eigenlijk, het gaat hier gewoon meer om het maken :+
Rayen 2½ jaar!
pi_139352874
Van

Naar

We hebben een kleuter in huis!! *G*
(En ik moet een topic opschuiven geloof ik... :( )

Heerlijk gezellige dag gehad met m'n grote vent. Vanochtend bij de BSO wezen kijken, en dat gaat helemaal goed komen... O+ Hij vond het er zo leuk dat hij al uit zichzel met andere kindjes op de glijbaan ging spelen terwijl ik in gesprek was met de groepsleider, en allerlei formuliertjes in moest vullen. Ik kreeg 'm al bijna niet mee. Volgende week maandag mag hij een dagje wennen daar, meteen hele dag want vakantie... En ik een dagje quality-time met m'n meisje O+
Vanmiddag broodtrommeltje uit laten zoeken voor op school straks, vond hij ook helemaal super... Zucht... wat gaat het allemaal snel, maar wat is elke leeftijd toch superleuk (tot nu toe iig ;) )
pi_139353055
Gefeliciteerd Shan!!!

Leuk van die deeg TJ ik moet het proberen.

We hebben poeh op de rommel markt gescoord en daarna naar het strand (we hebben hekel aan drukte). Heerlijk geluncht, renende hondjes gekeken, zandkastelen gebouwd O+

Ze was wel geinteresseerd in het potje een tijdje terug maar nu opeens wil ze niks meer mee te maken hebben...en papa mag ook niet meer verschonen dus alle poep luiers zijn voor mama :9

Tally je peuter wordt groot O+ Hier slaapt ze nog bij ons op de kamer.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 28 april 2014 @ 20:59:43 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139353393
Shandaly, van harte gefeliciteerd met je kleuter!! Leuke foto's en de verjaardag klinkt erg gezellig. Die slaapfoto O+

Ik voorzie een traktoren meet.... ;) Kleine rode traktor zal ik eens opzoeken. Thanx! Mooie buit ook CS!

Wij noemden dat vroeger altijd brooddeeg. Afgebakken kun je het ook leuk beschilderen en zo.

M hoorde vanochtend zijn zusjes huilen (ik was met de meisjes bezig en papa met M). "Zusjes huilen, zusje troosten!" En toen hij naar zijn zusje ging zei hij "sorry zusje". :'( O+ :'( nu nog leren dat het heus niet altijd zijn schuld is als zijn zusjes huilen ;(
pi_139353644
Zoutdeeg staat op nog op mijn to-do-lijstje. Misschien woensdag als het regenachtig weer is..

Shandaly, het is ook een echte kleuter zo te zien.. Mooi dat de BSO bevalt!

Kyara, arme M. Zei hij echt sorry als verontschuldiging? Of denkt hij dat sorry een troostwoordje is, ipv verontschuldiging? Soms hebben kindjes die woorden nog met de verkeerde betekenis in hun hoofd zitten ;)
  maandag 28 april 2014 @ 21:19:39 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139354223
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 21:05 schreef Deepfreeze het volgende:

Kyara, arme M. Zei hij echt sorry als verontschuldiging? Of denkt hij dat sorry een troostwoordje is, ipv verontschuldiging? Soms hebben kindjes die woorden nog met de verkeerde betekenis in hun hoofd zitten
Nou, M is soms nogal lomp en als hij dan weer ergens mee rond aan het zwaaien is en hij raakt het hoofd van zijn zusje (als hij met een grote auto in zijn hand loopt te zwaaien dan is dat net op hoofdhoogte van zijn kruipende zusjes) en zusje gaat huilen dan moet hij even sorry zeggen. Andersom trouwens ook alleen snappen ze dat natuurlijk nog niet.
pi_139354454
Grappig dat verschil oudste/jongste kind ook Kyara. Hier is Daan juist degene die weer eens geraakt wordt door een actie van grote broer. Nu is Daan ook wel lomp genoeg, maar dat is voor Chris meestal geen probleem, die merkt er niet zoveel van ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')