abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139253223
Ik krijg 'm nog in stretchrompers maat 74/80 gepropt :@ Niet stretch is 86/92, 98/104 is echt nog heel groot. Ik laat het nog maar even bij rompers, vind ik zelf ook wel makkelijk. Heb ook nauwelijks gewoon ondergoed in huis voor hem.

Gaan jullie morgen nog wat leuks doen? Hier in het stadje is een vrijmarkt, niet idioot druk dus ik denk dat we daar over gaan struinen. Nog even verzinnen waar ik op ga azen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 25 april 2014 @ 15:56:21 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139253306
Die maat ligt nu bij zijn zusjes :D Hier heb ik steeds meer moeite om hem in 86/92 te proppen (het begint bij de drukknoopjes al wat te scheuren.... en ik wil dat het nog een volgende ronde mee gaat...). Maar ja, 98/104 is ook weer zo groot.... Misschien toch maar ondergoed kopen en kijken hoe dat bevalt. Een paar rompers is natuurlijk zo bijgekocht.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:07:49 #103
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_139255273
Fijn lazi!

Hier ondergoed vanaf 2 jaar ongeveer. maat 86/92 idd. Heb je een idee of jij zindelijkheid wilt initieren en zo ja wanneer? Zou ik daar ook naar kijken. Ik wilde zelf vanaf 2 jaar wel regelmatig kijken hoe Nathan het zou doen en dan zijn onderbroekjes makkelijker. Hij werd uiteindelijk pas bij 2j8m zindelijk, dus wat dat betreft had ik kunnen wachten, maar ja dan had ik en rompers en onderbroekjes/hemden nodig gehad.
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:09:15 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139255313
Koop de hemden lang genoeg zodat het niet zo snel opkruipt en voor de rest is het niet heel veel anders. Bij een doorlek incident hoeft niet alles aan de bovenkant uit dus pluspunt zelfs ;). Ik vond het niet onhandiger dan rompers in ieder geval dus ik zou zeggen waarom niet?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_139255934
Ik gooi er even een gewetensvraag in:
Bewaren jullie alle knutsels van je kind waar hij/zij mee thuis komt vanaf de go/kdv/psz.

En zo ja, waar laat je het dan?

(*opruimwoede maar het zonde om weg te gooien-moeder)
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:41:39 #106
244125 laziness
pi_139256035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef danic het volgende:
Bewaren jullie alle knutsels van je kind waar hij/zij mee thuis komt vanaf de go/kdv/psz.

Ik bewaar de leukste dingen en van de rest maak ik een foto (tip!) en dan weg en de blaadjes met 1 kras gooi ik zonder foto weg ;)
De leukste dingen plak in een album. Al dan niet opgevouwen wegens mega groot schilderij of zo :+
pi_139256107
Nou ik zit inderdaad meer in mn maag met paasmandjes, paasoren, kerstbomen, wekkers enzo. Dus echt 3d materiaal.
Maar goeie tip van de foto. Die ga ik gebruiken. Merci!
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:51:04 #108
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139256292
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:09 schreef laziness het volgende:
Koop de hemden lang genoeg zodat het niet zo snel opkruipt en voor de rest is het niet heel veel anders. Bij een doorlek incident hoeft niet alles aan de bovenkant uit dus pluspunt zelfs ;). Ik vond het niet onhandiger dan rompers in ieder geval dus ik zou zeggen waarom niet?
Nou tenzij je lange hemden hebt, en als er dan geplast word is het hemd alsnog nat.
Hier gebruik ik nog rompers, die stretchrompers van de Hema in maat 98/104
Ik heb de onderbroekjes al klaar liggen, als het straks mooier weer word nog eens proberen of het indruk maakt of iets in de gaten krijgt als hij zichzelf nat plast ;)

Danic ik bewaar alleen de leukste dingen, hij zit nu op de peuterspeelzaal. Ik bewaar sommige dingen in een grote plastic doos.
Ik denk maar zo straks komt heel de lagere school nog, je kan niet alles bewaren :N
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 25 april 2014 @ 17:54:19 #109
244125 laziness
pi_139256373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:51 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou tenzij je lange hemden hebt, en als er dan geplast word is het hemd alsnog nat.
Hier gebruik ik nog rompers, die stretchrompers van de Hema in maat 98/104
Ik heb de onderbroekjes al klaar liggen, als het straks mooier weer word nog eens proberen of het indruk maakt of iets in de gaten krijgt als hij zichzelf nat plast ;)

Danic ik bewaar alleen de leukste dingen, hij zit nu op de peuterspeelzaal. Ik bewaar sommige dingen in een grote plastic doos.
Ik denk maar zo straks komt heel de lagere school nog, je kan niet alles bewaren :N
Piemeltje hangt naar beneden in de pot dus dan moet het wel heel gek gaan wil dat hemd nat worden :P
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:00:24 #110
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139256518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Piemeltje hangt naar beneden in de pot dus dan moet het wel heel gek gaan wil dat hemd nat worden :P
_O-
lol, ja hier is tie nog niet zover, vandaar de verwarring bij mij :+ Volgens mij heeft die nog helemaal niet in de gaten dat daar wat uit komt :{ en hij is bijna 2.5
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:05:41 #111
244125 laziness
pi_139256643
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 18:00 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

_O-
lol, ja hier is tie nog niet zover, vandaar de verwarring bij mij :+ Volgens mij heeft die nog helemaal niet in de gaten dat daar wat uit komt :{ en hij is bijna 2.5
Joh nog tijd zat. Het begint pas te dringen bij bijna 4. Tot die tijd niet teveel druk op leggen.
O. is nu 3 jaar en 2 maanden en het besef is er al wel een tijdje maar besef en link met op tijd aangeven dat je moet zijn ook weer twee verschillende dingen. Inmiddels kan hij dat goed dus heb ik mezelf er op voorbereid om er eens een paar dagen mee aan de slag te gaan en tot nu toe gaat dat goed overdag maar ik maak me ook nog niet druk als deze poging als nog strandt.
  vrijdag 25 april 2014 @ 18:07:46 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139256686
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 17:37 schreef danic het volgende:

op het kdv houden ze al een plakboek bij en soms komt er nog een extra tekening mee naar huis, die plak ik weer in een plakboek thuis, waar ook haar thuis creaties inzit. Maar veel van de thuis knutsels zijn echt niet mooi en gooi ik weg :@

3d dingen heb ik een doos voor, maar ze sloopt ook veel :X
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_139260037
Hier ook onderbroeken rond 2 jaar en maat 92. Daar heeft hij heel lang ingezeten (en zou nog wel passen :) maar maat 98 past hij gelukkig ook.

vandaag heel de middag op pad geweest. Het was heerlijk weer en mama jarig. Zo leuk om te zien dat hij ineens veel meer durft/doet. Dingen die leeftijdsgenootjes al heel lang deden maar mijn watje doet het nu ineens. Ik ben echt trots.

hij snapte alleen niet dat ik mijn verjaardag niet echt vierde en zei: als ik vier ben wil ik heel veel mensen en heel veel cadeautjes. Mijn gezelligheidsdier O+
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:34:45 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139260841
Dat klinkt wel heel lief As! En leuk om te zien dat hij zijn grenzen verlegd lijkt me.

Ik denk dat het idd ondergoed gaat worden. Maar eens bij de H&M kijken. Qua zindelijkheid zijn we hier ook nog niet zo ver hoor. Hij geeft pas sinds kort aan dat hij "poep in luier" heeft. Tegen de zomer maar eens in zonder luier laten rondlopen of zo.

Ik maak ook foto's van de (echte) creaties. Gekras met een balpen gaat gewoon bij het oud papier. Hij moet er wel een beetje zijn best op hebben gedaan ;) En de echt heel mooie dingen bewaar ik wel.
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:45:37 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139261268
Anouk heeft ook sinds 2 maanden ofzo ondergoed. Van alle soorten wat vreselijk vind...hello kitty, Dora, mega mindy :{ Mja, kind vind het fantastisch en bij Action gewoon echt niet duur, dus ik zet mij er maar overheen. :P
pi_139261558
Dat is al bijna soempie, Daan heeft het er ook echt zo naar zijn zin, hopelijk gaan M het ook zo leuk vinden!

Daan zit ook sinds zijn 2e verjaardag in gewoon ondergoed. Maatje 92, maar hemd 98/104, zodat ik het goed kan instoppen. En die dingen krimpen ook nogal..
Zindelijkheid is hier ook nog echt niet aan de orde. Hij meldt niks.. Chris was ook 3,5 dus we wachten rustig af..

En de kapper heeft Daan ook nog niet gehaald. Ik denk nu 2/3 keer onder de tondeuse door op een lange stand. Maar de kapper is nog niet echt nodig..
Beetje dezelfde coupe als Lars..

We hebben hier de middagslaapjes maar helemaal afgeschaft. Elke keer 's avonds laat spoken en 's ochtends vroeg alweer. Nu is het even lastig rond 2 uur, maar daarna gaat het eigenlijk wel prima tot 7 uur.. Vanmiddag even naar een opening van een winkelcentrum hier geweest, gisteren naar de bieb, woensdag op de PSZ.. En morgen lekker over de vrijmarkt hobbelen..
  vrijdag 25 april 2014 @ 20:55:50 #117
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139261561
Ik vind als hij nog rompers draagt het wel makkelijk dat je een lange mouwen romper aan kunt doen en daarover een longsleeve.
Als je overgaat naar onderbroeken en hemden, denk ik dat mijn koukleum het gauw te koud heeft omdat hij dan geen 2 laagjes over zijn armen heeft.
Al komt het mooie warme weer er natuurlijk wel aan.
Vind het soms lastig om hem niet te warm of niet te koud te kleden.
Hij slaapt nu ook nog steeds met zijn "slaapsokken" aan ;)

Haha Susie, hier ook een fan van Dora, laatst was hij boos in de winkel dat ik geen roze dora sloffen voor hem kocht :+
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:00:48 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139261738
Nou ja, dat soort figuren kunnen prima op ondergoed toch ;) M is ook helemaal weg van zijn Bob de Bouwer sokken ;)

Snel afgebouwd DF. Maar wel fijn dat je dan 's middags wat kan doen. Het zal me niks verbazen als dat middagslaapje hier tegelijk met de meiden er pas af gaat. Hoewel hij best wel eens een middagje door kan trekken als dat zo uit komt.

Hier sowieso mouwloze rompers dus dat gaat weinig verschil maken. Hoewel ik nog wel lange mouwen rompers onder een korte mouwen t-shirt doe. Maar goed, hoeft natuurlijk ook niet elke dag ondergoed aangezien er toch nog een luier onder zit :D
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:02:17 #119
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_139261796
Wij zijn nu ook over op de hemdjes. Ze is heel erg bezig met plassen en poepen op het potje, en dan is een romper zowiezo niet echt handig :P

Morgen ff naar de markt in Venray, misschien kom ik nog wat leuks tegen...(Niet dat we echt iets nodig hebben ofzo :P )
pi_139262145
Hier ook mouwloze rompers, dus het verschil is niet zo groot. En nu kan is bij ons warmbloedje ook zijn hemd even uitlaten..

quote:
2s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:00 schreef Kyara het volgende:

Snel afgebouwd DF. Maar wel fijn dat je dan 's middags wat kan doen.
Tsja, om 6 uur/half 7 het geluid van het rolluik dat open/dicht gaat, daar wordt ik niet echt blij van. En als dit werkt, dan prima.
Het is wel even zoeken naar een ander ritme. Nu moest alles in de ochtend, had ik 2 uurtjes mijn handen vrij, en dan met Chris de rest van de middag vullen. Nu dus ook de middag dingen "bedenken". En klusjes doen met Daan erbij. Kwestie van wennen..

En deze week heeft grote broer vrij, dus lekker samen spelen. Dat gaat ook steeds beter. Dat wordt vast een leuk weekje. En met mooi weer gaan we naar de speeltuin om de hoek. Daar kan hij echt uren zelf spelen, met alleen af en toe een knuffel of slok water (ik blijf er gezellig bijzitten op "mijn" bankje ;)
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:19:46 #121
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_139262337
Ja, dat is dan inderdaad wel even wennen. En plannen ;)
Zeker als je nog met dipjes zit die je moet overbruggen (bij M ging het van 2 naar 1 slaapje ook niet zonder slag of stoot..)
  vrijdag 25 april 2014 @ 21:20:02 #122
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_139262346
Euh, vind hij Diego niet leuker dan TJ? :D Anouk vindt die echt niet leuk! :D

Anouk slaat de laatste tijd ook wel eens een middagslaap over, moet daar erg aan wennen hoor...
pi_139262445
Wij zijn hier vorig jaar rond de zomer over gegaan op ondergoed. Hij was toen denk ik 1 jaar en 10 maanden ongeveer. De meeste rompers die hij had waren te klein en ik vond het met warm weer ook wel fijn om de keuze te maken om geen hemd aan te doen onder z'n shirt ivm warmte, en dat heeft voor mij de keuze gemaakt over te stappen op ondergoed. (Van de zeeman en van de Lidl, vooral de hemden van de Lidl vind ik erg fijn bij hem).
Zindelijkheid was hij toen nog helemaal niet mee bezig, nu pas af en toe (als we het vragen, en dan is het nog bijna altijd nee, ook prima. Alleen bij oma gaat hij graag op het potje). Ik denk ook dat ik hem van de zomer gewoon bloot laat rondlopen en het potje binnen bereik en dan kijken wat er gebeurd.

Morgen gaan we s middags nog even naar een (redelijk) grote koningsmarkt hier een dorp verder. Wel pas smiddags want ik moet eerst werken tot twee. Op die markt is meestal vanalles te zien, maar ook te doen. Ben benieuwd dit jaar weer
pi_139264309
Ik heb ook even gepuzzeld met hemdjes en wat doen onder t-shirts ipv lange mouwen rompers.
Ik heb bij de Zeeman een paar basic witte shirts met lange mouwen gekocht. Als ik bang ben dat het hemd eronder te warm is laat ik het hemd weg. Kleren gaan toch einde van de dag in de was.
pi_139264470
Die basic shirts koop ik bij Action en doe ik hetzelfde ;)
Ipv romper met lange mouwen doe ik er dan een tshirt onder.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')