abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2014 @ 16:52:56 #226
381952 Crisisstudent
Is Napster still a thing?
pi_139150155
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:46 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Op het moment dat je iets roept als je wordt neergehaald lopen de scheidsrechters van tegenwoordig al op je te zeiken :')
Ik riep zelfs een keer "AAH!!" omdat ik pijnlijk werd geraakt, kon ik 5 minuten langs de kant gaan zitten :')
Daarnaast kunnen beslissingen wel degelijk worden teruggedraaid en is uitleg bij een discutabele beslissing wel op zijn plaats.

[..]

Iets roepen op het moment dat er een overtreding op je wordt gemaakt is iets roepen niet meer dan logisch.
Ik moest zaterdag ook voetballen en daar werd ik in een sprint van achter onderuit getrapt. Natuurlijk ga je dan niet zwijgzaam naar de grond.
En ja er zijn grenzen en ja die worden regelmatig overschreden, maar dat "er mag helemaal niets tegen de scheidsrechter worden gezegd" geneuzel en het vragen om respect voor thuisfluiters slaat mijns inziens echt helemaal nergens op.
Het is een extreme maatregel die jammer genoeg ook redelijke discussie verbiedt, maar het doel heiligt wmbt de middelen. De houding dat alles maar gezegd mag worden moet gewoon compleet veranderd worden. Ik speelde laatst tegen een seniorenteam van nota bene mijn eigen club en een aantal kneuzen trokken de godsganze tijd hun bek open naar de arbitrage alsof hun leven er vanaf hing.

De agressie die ik tegenkom (of zelf voel maar voor me weet te houden) heeft überhaupt 9 van de 10 keren niets met thuisfluiters te maken, dus het argument dat respect niet nodig is omdat het toch thuisfluiters zijn, vind ik raar.

Bovendien heb ik bijvoorbeeld nog nooit een penalty/vrije trap/kaart teruggetrokken zien worden. Daarom is om uitleg vragen m.i ook zo nutteloos. Als je niet kan bedenken waarom de scheids een bepaalde beslissing heeft genomen, zat ie er waarschijnlijk naast en daar zul je vrede mee moeten hebben. Het feit dat je het in je hoofd haalt dat bijna iedere scheids er opzettelijk naast zit, is puur het zoeken van een excuus om je agressie makkelijk kwijt te kunnen. Gewoon rustig blijven en doorballen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 16:54:21 #227
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_139150202
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:52 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik heb het nagelezen ja. Het onderzoek waar het rapport op gebaseerd is, is een peiling. Verhoudingsgewijs zou het in theorie moeten kloppen. Dan maakt het niet uit of het onderzoek op 900K leden of 1.2m leden uitkomt. Maar ja, ik heb een peiling van Maurice de Hond ook nog nooit voor 100% zien uitkomen. En ik vind het vreemd dat de peiling uitkomt op een nagenoeg 1:1 vernouding, terwijl dit in de praktijk verre van het geval is.
Agree. Ik heb net ook zitten zoeken en ik kom zelf niet tot 900k voor de genoemde sporten
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_139150402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:52 schreef Crisisstudent het volgende:

[..]

Het is een extreme maatregel die jammer genoeg ook redelijke discussie verbiedt, maar het doel heiligt wmbt de middelen. De houding dat alles maar gezegd mag worden moet gewoon compleet veranderd worden. Ik speelde laatst tegen een seniorenteam van nota bene mijn eigen club en een aantal kneuzen trokken de godsganze tijd hun bek open naar de arbitrage alsof hun leven er vanaf hing.

De agressie die ik tegenkom (of zelf voel maar voor me weet te houden) heeft überhaupt 9 van de 10 keren niets met thuisfluiters te maken, dus het argument dat respect niet nodig is omdat het toch thuisfluiters zijn, vind ik raar.

Bovendien heb ik bijvoorbeeld nog nooit een penalty/vrije trap/kaart teruggetrokken zien worden. Daarom is om uitleg vragen m.i ook zo nutteloos. Als je niet kan bedenken waarom de scheids een bepaalde beslissing heeft genomen, zat ie er waarschijnlijk naast en daar zul je vrede mee moeten hebben. Het feit dat je het in je hoofd haalt dat bijna iedere scheids er opzettelijk naast zit, is puur het zoeken van een excuus om je agressie makkelijk kwijt te kunnen. Gewoon rustig blijven en doorballen.
De waarheid ligt wel een beetje in het midden hoor. Je kunt best wat zeggen, maar als de scheidsrechter je wegwuift, dan moet je ook gewoon gelijk stoppen. De wedstrijden waarin een scheidsrechter als aangeschoten wild reageert zijn meestal de wedstrijden die uit de hand lopen is mijn ervaring. Respectvol reageren is waar het om gaat.
  dinsdag 22 april 2014 @ 17:07:02 #229
381952 Crisisstudent
pi_139150643
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 16:59 schreef Robar het volgende:

[..]

De waarheid ligt wel een beetje in het midden hoor. Je kunt best wat zeggen, maar als de scheidsrechter je wegwuift, dan moet je ook gewoon gelijk stoppen. De wedstrijden waarin een scheidsrechter als aangeschoten wild reageert zijn meestal de wedstrijden die uit de hand lopen is mijn ervaring. Respectvol reageren is waar het om gaat.
Natuurlijk ligt de waarheid in het midden. Ik zou graag zien dat we gewoon af en toe in discussie zouden gaan, maar die vrijheid wordt te vaak misbruikt. Daarom stel ik voor te bekijken of zero-tolerance een betere oplossing is, waar het wel op lijkt (gezien de sporten die dit beleid hanteren).
pi_139155766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:07 schreef Crisisstudent het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt de waarheid in het midden. Ik zou graag zien dat we gewoon af en toe in discussie zouden gaan, maar die vrijheid wordt te vaak misbruikt. Daarom stel ik voor te bekijken of zero-tolerance een betere oplossing is, waar het wel op lijkt (gezien de sporten die dit beleid hanteren).
Ben ik gedeeltelijk met je eens, zero-tolerance is een oplossing, maar mijns inziens ook de laatste oplossing. Het wordt gewoon eens tijd dat de KNVB zijn conservatieve bril afzet en aan videobeelden gaat doen. Er wordt in geen enkele sport binnen Nederland zoveel gefilmd als bij het voetbal en nog weigeren ze gewoon om er gebruik van te maken. Het kan zo makkelijk zijn. Zelfs bij judo (ja, bij judo ja) wordt tegenwoordig gebruik gemaakt van videoherhaling... Dit is, gedeeltelijk, een andere discussie, maar het zou wel een heleboel frustratie over, later geconcludeerde, foute beslissingen wegnemen. Dus ik vind dat inderdaad hier de KNVB een goed voorbeeld moet nemen en eens moet investeren. Uiteindelijk bespaart het nog een hoop kosten in de ME die niet elke keer meer opgeroepen hoeft te worden ook :)
  dinsdag 22 april 2014 @ 19:56:39 #231
381952 Crisisstudent
pi_139156164
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:47 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Ben ik gedeeltelijk met je eens, zero-tolerance is een oplossing, maar mijns inziens ook de laatste oplossing. Het wordt gewoon eens tijd dat de KNVB zijn conservatieve bril afzet en aan videobeelden gaat doen. Er wordt in geen enkele sport binnen Nederland zoveel gefilmd als bij het voetbal en nog weigeren ze gewoon om er gebruik van te maken. Het kan zo makkelijk zijn. Zelfs bij judo (ja, bij judo ja) wordt tegenwoordig gebruik gemaakt van videoherhaling... Dit is, gedeeltelijk, een andere discussie, maar het zou wel een heleboel frustratie over, later geconcludeerde, foute beslissingen wegnemen. Dus ik vind dat inderdaad hier de KNVB een goed voorbeeld moet nemen en eens moet investeren. Uiteindelijk bespaart het nog een hoop kosten in de ME die niet elke keer meer opgeroepen hoeft te worden ook :)
Ik ben het helemaal met je eens, maar mijn opmerking sloeg meer op het amateurvoetbal en ik zie Schubbekuttenveen FC nog niet zo gauw doelcamera's installeren :P
pi_139156196
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:56 schreef Crisisstudent het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, maar mijn opmerking sloeg meer op het amateurvoetbal en ik zie Schubbekuttenveen FC nog niet zo gauw doelcamera's installeren :p

Eensch, maar goed voorbeeld doet goed volgen. Eerst maar eens zorgen dat dat associale gebeuren bij het profvoetbal opgelost wordt, dat kan dan doorwerken naar het amateurniveau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')