abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139208351
Ik moet zo ongelooflijk veel doen vandaag, dat ik zit te Fok!ken :'). Morgen eindpresentatie van mn onderzoek en vandaag nog even snel wat resultaten bij elkaar schrapen. Oh en die hele presentatie maken natuurlijk. Zal wel weer een lange dag worden, >12 uur.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_139209565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:46 schreef xuryah het volgende:

Door shin splints heb ik alweer een week niet kunnen sporten, om mn benen rust te geven. Vandaag dus voor t eerst weer naar de sportschool, gelukkig. Heb het echt gemist..
Ik weet niet of het handig is om deze week al te gaan hardlopen. Ik wil wel heel graag :( wat denken jullie?
Denk dat ik sowieso maar eens langs een fysio ga.. elke keer weer een week moeten rusten omdat ik een keertje ben gaan hardlopen lijkt me niet normaal. Hardlopen wil ik iig niet opgeven.
En dan heb ik me ook nog niet eens aan mijn woord gehouden om er een verhaaltje over te schrijven. }:|

Dus onder het motto niet lullen maar poetsen, hierbij.

Afhankelijk van de mate last kan worden de klachten verergerd al bij het lopen of tijdens het weer starten van het hardlopen. Heb je al last van verergering van de last bij het lopen... dan mag je super rustig aan doen.

Maar sowieso in beide gevallen:
• Rek de kuiten op, zowel met gestrekte als met gebogen knie. Dit om zowel de m. gastrocnemius als de m. soleus te rekken.
• Rek de voetheffer

Dit meerdere malen per dag (minstens 2x). Hou dan voor elk been de rek er 15-20 seconden op, dan voel je de rek wat doffer worden en kun je de volgende herhaling iets verder. Dit doe je dan eerst 5 maal en bouw je op tot 10x.

Verder is dit eigenlijk een prima artikeltje:
http://walking.about.com/cs/medleg/ht/htshinsplints.htm

Sidenote: nu is er recentelijk onderzoek dat het schoeisel niet zou uitmaken. Maar... wat sowieso wel een goed idee is zeker bij langdurige klachten om eens laten kijken naar je mobiliteit in je heupen, knieen en enkels als ook de standen hiervan en je houding. Om dan ook eens een loopanalyse te laten doen.

Wat sowieso ook geen kwaad zou kunnen is om spierversterkende oefeningen voor je onderbeen te toen als ook stabiliteitstraining. En als je weer gaat opbouwen met hardlopen, doe dat dan op een zachte ondergrond.
pi_139210205
goedemiddag

Hier weer eens een lijstje :

o: smoothie (fruit&spinazie)
T: 1 plak ontbijtkoek
L: brood met kipfilet en 2 eieren
T: ?
D:pasta met gehakt en veel groente
S: sportschool (cardio en KT)
T: kwark
pi_139210499
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:37 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

En dan heb ik me ook nog niet eens aan mijn woord gehouden om er een verhaaltje over te schrijven. }:|

Afhankelijk van de mate last kan worden de klachten verergerd al bij het lopen of tijdens het weer starten van het hardlopen. Heb je al last van verergering van de last bij het lopen... dan mag je super rustig aan doen.

• Rek de kuiten op, zowel met gestrekte als met gebogen knie. Dit om zowel de m. gastrocnemius als de m. soleus te rekken.
• Rek de voetheffer

[ afbeelding ]

Dit meerdere malen per dag (minstens 2x). Hou dan voor elk been de rek er 15-20 seconden op, dan voel je de rek wat doffer worden en kun je de volgende herhaling iets verder. Dit doe je dan eerst 5 maal en bouw je op tot 10x.

Sidenote: nu is er recentelijk onderzoek dat het schoeisel niet zou uitmaken. Maar... wat sowieso wel een goed idee is zeker bij langdurige klachten om eens laten kijken naar je mobiliteit in je heupen, knieen en enkels als ook de standen hiervan en je houding. Om dan ook eens een loopanalyse te laten doen.

Wat sowieso ook geen kwaad zou kunnen is om spierversterkende oefeningen voor je onderbeen te toen als ook stabiliteitstraining. En als je weer gaat opbouwen met hardlopen, doe dat dan op een zachte ondergrond.
Als ik dit zo lees, mis ik hardlopen weer wat minder. Al die blessures die ik ook had ;( Met yoga nog nooit zo weinig blessures gehad en ik ben nu super strak :+
pi_139210995
Zeker met EDS is het uitkijken idd! Sommige lopen zo weg en bouwen uit zonder enige klachten, anderen hebben dan overal pijntjes. Opbouw is dan ook zo belangrijk... Maarja, toen ik nog 15 kilo lichter was liep ik op een paar skateschoenen op het dooie gemakkie een kilometertje of 15, hoefde alleen erna een week mijn kuiten niet te trainen. :+
pi_139211008
Ja, hoi, ik heb er dus echt fucking moeite mee om weer in het ritme te komen :') Mijn leven heeft op dit moment geen ritme.. ik reis van hot naar her, moet soms spontaan werken, net Pasen geweest, Koningsdag en 5 mei komen er nog aan.. Pff. En dan heb ik totaal geen zin meer om ook nog te sporten, maar ondertussen baal ik wel van dat ik weken van trainen in de prullenbak gooi als ik niet verder ga met fitness. Ik eet nu wat fruit en dan spring ik snel op de fiets naar de sportschool voordat ik me wéér bedenk.

Vandaag probeer ik echt mijn best te doen maar het loopt alweer niet zoals het moet. Zie ontbijt en lunch maar als 'verkeerd om' vandaag.
O: ciabatta met rucola, roomkaas, gerookte zalm
T: appel, peer, banaan
S: 10 min crosstrainer, KT zolang het duurt, 30 min fiets
L: kwark met muesli en honing, evt. een mueslibol erbij
D: sperzieboontjes met kipfilet, misschien een beetje rijst

Even door MFP gegooid, dit komt uit rond de 1250 kcal. Ik heb echt het inschattingsvermogen van een deurbel blijkbaar. Maar ik ga ik me aan dit lijstje houden en dan zie ik nog wel welke T's er bij komen. :P :')

[ Bericht 17% gewijzigd door PluisigNijntje op 24-04-2014 12:43:37 ]
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_139211026
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:15 schreef An24 het volgende:

[..]

, hierbij.

• Rek de voetheffer

[ afbeelding ]

Als ik dit zo lees, mis ik hardlopen weer wat minder. Al die blessures die ik ook had ;( Met yoga nog nooit zo weinig blessures gehad en ik ben nu super strak :+
[/quote]

Heb besloten om nooit meer te gaan hardlopen hahaha
Wil wel weer yoga
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? donderdag 24 april 2014 @ 12:48:56 #58
70532 loveli
N
pi_139211358
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:33 schreef Mufasa208 het volgende:
Zeker met EDS is het uitkijken idd! Sommige lopen zo weg en bouwen uit zonder enige klachten, anderen hebben dan overal pijntjes. Opbouw is dan ook zo belangrijk... Maarja, toen ik nog 15 kilo lichter was liep ik op een paar skateschoenen op het dooie gemakkie een kilometertje of 15, hoefde alleen erna een week mijn kuiten niet te trainen. :+
Ok.. wat is je plan om die overtollige 15 kilo weer kwijt te raken? :+
crap in = crap out
pi_139211827
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:48 schreef loveli het volgende:

[..]

http://www.bierdieet.nl/ ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_139211904
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 12:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Iig niet hardlopen. :D

En mijn extra 15KG is allemaal puur functionele massa! Nou okay, niet allemaal.

* Mufasa208 weer op zijn fiets stapt.
  donderdag 24 april 2014 @ 19:45:22 #61
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_139224540
Moe

Lijst:
O: kwark/vla/kwiwi
T's: 250 gr. rauwe wortel, halve komkommer, paprika, cup a soup mosterdsoep, beker melk
L: bakje raspatat speciaal, broodje hamburger speciaal, beker melk, wat tomaatjes, grote kom tomatencremesoep met ballen
T's: 2 appels, mandarijn,, peer, paar dropjes, blokje choco
D:Roergebakken verse spinazie met kruiden/knof/tomaat/ui, daarbij broccoli en peultjes, tagliatelle met room/kaas/pancetta en een stukje gegrilde tonijnmoot
T: Kom aardbeien met verse slagroom en pure xxl hagelslag en een scheutje Likeurtje
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 24 april 2014 @ 21:23:28 #62
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_139229298
Lig ik eindelijk, gaat het hard onweren.
Nou jw, beter dan blessures. ..

Succes mustafa met vijftien kg, je bent een echte man dus moet kunnen voor kerst
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_139229835
Hardlopen :X

Ik ben tegenwoordig weer consequent aan het sporten en zal mijn bestmdoen weer lijstjes te posten.

O: speltvlokken met amandelmelk handje blauwe bessen en 1 banaan
T: handje pistache en een speltboterham met pure chocoslag
L: 3 speltboterhammen, twee kipfilet en 1 frambozenjam bio
T: vergeten
S: uurtje sportschool, rugtraining en zijkant benen
D: preischotel uit oven met beetje room en parmezaan
T: 2 handjes nibb its
Water als drinken
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_139230200
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:37 schreef Mufasa208 het volgende:

[..]

• Rek de voetheffer

[ afbeelding ]

Thanks Mufasa! Daar kan ik wat mee. Hoelang is het verstandig om niet te gaan hardlopen nu? Is het nodig om ook langs een fysio te gaan? Of zal die zeggen dat het niet erg genoeg is ofzo?
Ik heb iedere x als ik weer ga hardlopen weer last er van.. heb nu al bijna 2 weken rust (niet hardlopen, wel cardio en kracht @sportschool)
pi_139230424
Mijn lijstje van vandaag was echt slecht.. beetje dankzij mn werk vandaag.

O: volkoren broodje filet americain
L: een appel
D: kipsate, aardappelpartjes en een gezonde salade
T: een zoete aardappel brownie

S: 6 uur lang achter elkaar gestaan

Mn benen voelen nu aan alsof ik een legday had in de sportschool :') mn billen trouwens ook... morgen heb ik echt spierpijn jongen. Niet normaal. Straks nog ff een bakje kwark met fruit weg eten denk ik. Anders kom ik echt niet aan die kcals!
pi_139235885
Zo, weer een flink uur techniek-training gehad vanavond. Die ga ik morgen voelen :X
Lijstje typt jiet handig via telefoon, maar vandaag was een fijne dag O+
  Vis een optie? donderdag 24 april 2014 @ 23:56:07 #67
70532 loveli
N
pi_139237406
:O :z
crap in = crap out
pi_139241313
Kan niet slapen
  vrijdag 25 april 2014 @ 05:09:04 #69
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_139241318
Ik wel maar mag niet meer :P
pi_139241322
Heb veel (leuke) dingen te doen dus denk dat ik daarom niet kan slapen
En een deadline
En volgens mij ben ik verliefd o o o
  vrijdag 25 april 2014 @ 05:15:05 #71
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_139241324
Verliefd!! O+ oww spannend.

:* voor je slapeloosheid en succes met deadline!
pi_139241326
En ik 'voel' de drukte en onrust in de stad :D

Ik heb een strak schema van:
Douchen, supermarkt, zonnebank, studieadviseur, deadline, ...... toevallig zien, lunchen, bbqen en feesten
pi_139241646
Leuk prob! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 25 april 2014 @ 07:36:46 #74
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_139241676
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 07:32 schreef Goodbye het volgende:
Leuk prob! O+
Hoe was je verjaardag, babe?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_139241754
O het is niet wederzijds hoor
Denk ik