abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:53:59 #151
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_139138408
En laten we wel wezen, het is eigenlijk gewoon te bedroevend dat Ajax nu voor de 4e keer op rij kampioen wordt met dit puntenaantal, dit veldspel en met een dergelijke selectie.
In de periode van Gomez-Alex bij PSV wist je vaak na je 5e wedstrijd met puntverlies in een heel seizoen dat de titel weer naar Eindhoven ging, tegenwoordig kun je in 1/3e van alle wedstrijden puntverlies oplopen en nog met relatief gemak de titel pakken.

Dat zegt ook alles over het niveau, verbloemt geregeld ook een hoop bij Ajax omdat de concurrentie het nog erger verprutst. Jongens als Fernandez, Lukoki en Ritzmaier worden geadoreerd bij 'degradatie-teams' en die handhaven zich ook allemaal met relatief gemak door een paar huurlingen die zwaar geflopt zijn bij de topploegen of dat niveau nog niet zouden aankunnen. Het is niet alleen dat Vitesse met wat miljoenen kampioen kan worden, als de topclubs zich blijven richten op de eigen jeugd en de knip niet trekken kunnen teams als Heerenveen straks ook gewoon een serieuze gooi doen met een aantal aankopen.

Het algehele niveau is naar elkaar toegegroeid en dat komt niet doordat de sub-toppers geweldige lichtingen hebben en/of zo'n geweldig aankoopbeleid hebben, de topclubs zijn op de centjes gaan zitten en zien dat ze het met wat transfervrije gefaalde jongens uit het buitenland, eigen jeugd en sporadisch een leuke speler van Groningen, NEC of Heerenveen het ook prima kunnen doen. En ergens is het voor de competitie en de aantrekkelijkheid van de Eredivisie an sic te hopen dat Ajax niet ineens met miljoenen gaat smijten en de toptalenten uit de competitie allemaal aantrekt, anders krijg je de komende jaren Bayern-achtige taferelen op nationaal niveau vrees ik.

Veelzeggend is het dan ook dat Feyenoord nu al voor het derde jaar op rij 2e eindigt qua punten terwijl er niet eens geld is om contracten te verlengen, de beste spelers vertrokken en de begroting niet bepaald bij de top hoort op het moment. Dat zegt eigenlijk alles over het niveau en daar mogen alle topclubs zich voor schamen want dit Feyenoord zou in deze situatie hooguit 4e of 5e moeten kunnen worden.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:54:03 #152
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139138410
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Rot op man, die kutbeker. Flutprijsje. Is leuk voor De Boer, zo'n finale is tof, maar verder stelt dat hele toernooi geen moer voor. Daarom ook veel leuker dat PEC die prijs pakt, want voor hun is het veel meer dan een flutprijsje.
Bagateliseer het maar, vent. Een trofee in de vitrine, is er weer 1 extra. Dat jij de beker een 'flutprijs' vindt, zal ik bij deze noteren en mijn reet mee afvegen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:54:13 #153
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139138412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Rot op man, die kutbeker. Flutprijsje. Is leuk voor De Boer, zo'n finale is tof, maar verder stelt dat hele toernooi geen moer voor. Daarom ook veel leuker dat PEC die prijs pakt, want voor hun is het veel meer dan een flutprijsje.
Ja, maar dan niet zo. 1 je moet altijd willen winnen en 2, als je een keer verliest, dan niet met 5-1, van PEC....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_139138417
Die huldiging hoeft van mij ook niet meer door te gaan. Na de totale afgang tegen Salzburg en PEC is er weinig feest meer te vieren.
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:55:16 #155
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139138431
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die huldiging hoeft van mij ook niet meer door te gaan. Na de totale afgang tegen Salzburg en PEC is er weinig feest meer te vieren.
Nou ja, als ze nou enorm wraak nemen en daar met 0-5 winnen ok. maar ze zullen wel met een laffe 1-1 gelijkspelen weer ofzo.
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:56:04 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139138449
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Huldigingen hoeven van mij sowieso niet maar schijnen er bij te horen tegenwoordig
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:56:17 #157
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139138453
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

5e selectie :? Je bent veel te negatief, ik denk dat Ajax de beste selectie heeft, alleen als je de eerste 11 pakt sta je misschien wat lager, er zitten helaas geen buitencategorie spelers bij maar gemiddeld genomen staan we er heel aardig op in de eredivisie.

Een goeie spits en een paar goeie buitenspelers zou ik ook graag zien hoor en een behoorlijke vervanger van Eriksen lijkt me ook niet onaardig.
Mwah zijn gewoon veel elftallen die beter in elkaar steken. AZ is veel uitgebalanceerder maar zijn doodop, PSV heeft meer individuele klasse maar zijn mentaal zwak, Vitesse heeft met een Piazon en Traoré/Ibarra echt leuke spelers maar zijn uitgeblust. En Feyenoord heeft gewoon 7 betere spelers in de basiself. Ajax is een ijzersterk team en een hecht collectief maar oh zo tranentrekkend slecht.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_139138464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:31 schreef HeatWave het volgende:
Maar alles ging ook wel goed natuurlijk voor ze.
Als alles goed was gegaan was het 10-1 geweest, echt onmogelijk hoe ze sommige 110% kansen lieten liggen..

Maar ja, achteraf is het voor Ajax natuurlijk een 'troostprijs' en onbelangrijk. Als ze hem wel winnen:
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:56:48 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139138467
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]

Huldigingen hoeven van mij sowieso niet maar schijnen er bij te horen tegenwoordig
Horen en natuurlijk opzich wel bij, maar dan op het Leidseplein.

Maar ja, dankzij de (oa) vuurwerkmongolen kan dat al jaren niet meer.
Get woke, go broke!
pi_139138482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ze zullen het ook wel redden hoor, maar komop, het had allang beslist moeten zijn en de manier waarop ze spelen is gewoon zaadvernietigend slecht.

En dan dit drama ook nog eens, zo'n kansloos pak slaag terwijl je een unieke prestatie neer kan zetten, ik vind het geen glansrijk kampioenschap.
Eens hoor, maar ik heb echt geen enkele twijfel dat we geen kampioen gaan worden. Matigste selectie van de afgelopen jaren en dan toch gewoon die schaal pakken, prima. Seizoen afsluiten en volgend jaar maar wat kwaliteitinjecties doen.
pi_139138483
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Bagateliseer het maar, vent. Een trofee in de vitrine, is er weer 1 extra. Dat jij de beker een 'flutprijs' vindt, zal ik bij deze noteren en mijn reet mee afvegen.
:').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_139138492
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar dan niet zo. 1 je moet altijd willen winnen en 2, als je een keer verliest, dan niet met 5-1, van PEC....
Natuurlijk moet je altijd willen winnen. Alleen dat gedramaqueen dat nu de titel ook niets meer waard is :').
In Southern Sun
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:58:30 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139138501
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eens hoor, maar ik heb echt geen enkele twijfel dat we geen kampioen gaan worden. Matigste selectie van de afgelopen jaren en dan toch gewoon die schaal pakken, prima. Seizoen afsluiten en volgend jaar maar wat kwaliteitinjecties doen.
We zullen het zien, natuurlijk mag Ajax het niet meer laten liggen nu, maar als er 1 moment is waarop het mis kan gaan is het na zo'n vernedering.
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:59:07 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139138511
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je altijd willen winnen. Alleen dat gedramaqueen dat nu de titel ook niets meer waard is :').
Vind ik ook wat overdreven, uiteindelijk is dat voor een NL club toch de hoofdprijs
pi_139138540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

We zullen het zien, natuurlijk mag Ajax het niet meer laten liggen nu, maar als er 1 moment is waarop het mis kan gaan is het na zo'n vernedering.
En dan heb je 2 wedstrijden waarin je het goed kan maken plus je concurrent moet 2x winnen met in totaal 7 doelpunten om het doelsaldo goed te maken. Zoals gezegd, geen enkele twijfel hier.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:00:33 #166
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139138544
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Wat is de titel waard dan? Dat prestigieuze kampioenschap is geen zak meer waard, ondertussen hebben meerdere B/C-clubs Ajax een nieuwe gescheurd. Opeens is die schaal niet meer voor de beste club maar voor de club die de meeste puntjes heeft gesmokkeld.

Geen prestige, geen glans, helemaal niks. Enige voordeel zijn de centen en de CL-entree.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:00:54 #167
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139138552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Horen en natuurlijk opzich wel bij, maar dan op het Leidseplein.

Maar ja, dankzij de (oa) vuurwerkmongolen kan dat al jaren niet meer.
Er zijn tijden geweest dat kampioenschappen normaal werden gevonden en er dus niet gehuldigd werd, de laatste waar ik bij was is in 87 geweest na die ECII, werd een aardig zooitje, toen ook al.
pi_139138576
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:00 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Wat is de titel waard dan? Dat prestigieuze kampioenschap is geen zak meer waard, ondertussen hebben meerdere B/C-clubs Ajax een nieuwe gescheurd. Opeens is die schaal niet meer voor de beste club maar voor de club die de meeste puntjes heeft gesmokkeld.

Geen prestige, geen glans, helemaal niks. Enige voordeel zijn de centen en de CL-entree.
Als je niet meer weet wat de titel waard is kun je beter een andere hobby gaan zoeken. Verwend wijf.
In Southern Sun
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:03:33 #169
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139138601
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dan heb je 2 wedstrijden waarin je het goed kan maken plus je concurrent moet 2x winnen met in totaal 7 doelpunten om het doelsaldo goed te maken. Zoals gezegd, geen enkele twijfel hier.
Tuurlijk, de kans is klein, maar niet ondenkbaar als ze zo spelen als zondag, daar ga ik ook niet vanuit, en Heracles kan natuurlijk nooit brengen wat PEC bracht.

En als je Ajax bent moet je eigenlijk ook de eer aan jezelf houden eigenlijk, gewoon aannemen die schaal en lekker naar bed :P.
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:04:33 #170
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139138618
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je niet meer weet wat de titel waard is kun je beter een andere hobby gaan zoeken. Verwend wijf.
:D
pi_139138635
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk, de kans is klein, maar niet ondenkbaar als ze zo spelen als zondag, daar ga ik ook niet vanuit, en Heracles kan natuurlijk nooit brengen wat PEC bracht.

En als je Ajax bent moet je eigenlijk ook de eer aan jezelf houden eigenlijk, gewoon aannemen die schaal en lekker naar bed :P.
Kunstgras en zo, die wedstrijd heb je helaas nog niet gewonnen.
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:06:29 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_139138654
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:05 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Ajax verliest zelden op kunstgras, dat zijn allemaal van die fabeltjes die een eigen leven gaan leiden
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:07:30 #173
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_139138672
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:05 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Hoeft ook niet gelukkig, gelijkspel is voldoende. Ik ben echt zo benieuwd hoe de spelers hierop gaan antwoorden.

Met minder dan 0-5 mag je eigenlijk niet tevreden zijn als FdB en supporters denk ik... Ajax moet dit seizoen glansrijker afsluiten dan op deze manier...
Get woke, go broke!
  dinsdag 22 april 2014 @ 10:10:33 #174
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_139138723
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je meerdere malen vernederd wordt en je nog content kunt zijn met een eredivisietiteltje terwijl de ambitie ligt bij goed voetbal en europees wat gaan voorstellen, dan kun je beter zelf een andere hobby ofwel club gaan zoeken.

FC Utrecht past meer bij jouw profielschets. Kan je lekker feestvieren als je Play-offs haalt.
pi_139138774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 10:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ajax verliest zelden op kunstgras, dat zijn allemaal van die fabeltjes die een eigen leven gaan leiden
Ajax heeft het toch nooit makkelijk daar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')