Dat is volgens mij bij (bijna) alle opleidingen in Nederland wel zoquote:Op dinsdag 22 april 2014 19:56 schreef Mitsu het volgende:
Weet je wat echt tegen valt? Het aantal mensen wat college geeft in 't engels, maar helemaal geen engels kan. Is dat alleen op io zo, of bij meerdere tu/d studies eigenlijk?
Ik heb het idee dat het bij ons wel meevalt, maar dat kan ook zijn omdat ik enkel de colleges volg die door goede docenten gegeven wordenquote:Op dinsdag 22 april 2014 19:56 schreef Mitsu het volgende:
Weet je wat echt tegen valt? Het aantal mensen wat college geeft in 't engels, maar helemaal geen engels kan. Is dat alleen op io zo, of bij meerdere tu/d studies eigenlijk?
Lol.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:58 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het bij ons wel meevalt, maar dat kan ook zijn omdat ik enkel de colleges volg die door goede docenten gegeven worden
Das best wel heel erg zuur.quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:06 schreef OllieWilliams het volgende:
Deze periode trouwens gewoon twee tentamens op een dagHaters
Dit staat er in het OER:quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je hebt het spel goed gespeeld. Geef alsjeblieft eens wat duiding over die vrijstellingen. Waarom vind jij dat jij meer vrijstellingen moet krijgen en waarom is de faculteit daar niet zo blij mee? Om wat voor vakken gaat waarvan zij willen dat jij die nog moet volgen en omwille van wat voor vakken die jij hebt gevolgd vind jij dat jij een vrijstelling zou moeten krijgen? Ik begreep van een vorige reactie van jou dat het om keuzevakken gaat die je ook buiten de faculteit mag volgen.
Bij mij kunnen de docenten er ook niets van. Ongelofelijk dat mensen die op zich best wel intelligent zijn zoveel moeite hebben om een taal waar ze zoveel mee in aanraking komen onder de knie te krijgen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 19:56 schreef Mitsu het volgende:
Hertentamen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 20:06 schreef OllieWilliams het volgende:
Deze periode trouwens gewoon twee tentamens op een dagHaters
Dat is hoe universiteiten je straffen voor het niet in 1 keer slagen, twee tentamens achter elkaar maken.quote:
Gemeen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is hoe universiteiten je straffen voor het niet in 1 keer slagen, twee tentamens achter elkaar maken.
Ik lach hem er niet mee uit, ik maak een grapje waar misschien een kern van waarheid in zit. Je kan er beter wel mee lachen dan niet.quote:
Bij ons is het acht weken college, 1 week tentamen, 1 week hertentamens van de vakken van die periode. Erg fijn imo, zo hoef je niet het hele vak opnieuw te leren en ook minder te stressen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik word er ook niet vrolijk van, mijn voorkeur gaat er naar uit dat de hertentamens in een aparte week plaatsvinden. Aan mijn universiteit is het rooster nogal kmetp, na 8 weken les direct twee weken tentamens en als je hertentamens hebt met wat pech twee op een dag en tegenwoordig ook op een zaterdag.
Hoef ik tijdens mijn bachelor niet meer te doen gelukkigquote:
Bij ons loopt dat kriskras door elkaar heen, het is maar net wat voor bui de administratieve medewerk(st)er heeft.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bij ons is het acht weken college, 1 week tentamen, 1 week hertentamens van de vakken van die periode. Erg fijn imo, zo hoef je niet het hele vak opnieuw te leren en ook minder te stressen.
Dat is bij ons ook zo. Maar juist doordat ik geen witte week heb haal ik het ook niet in mijn hoofd om het maken van werkcolleges en zo uit te stellen. Ik hou de stof gedurende de periode bij, waardoor ik uiteindelijk geen witte week nodig heb.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Bij ons loopt dat kriskras door elkaar heen, het is maar net wat voor bui de administratieve medewerk(st)er heeft.
Ik zou graag een week vrij hebben voorafgaande aan het eerste tentamen. Nu moeten wij vaak nog een project afronden in de week voorafgaande aan het tentamen.
Dat klinkt leuk in theorie maar als je in de 8ste week nog nieuwe stof krijgt en je de donderdag en vrijdag nog nieuwe vragen krijgt die je niet volledig zelfstandig kan oplossen...quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is bij ons ook zo. Maar juist doordat ik geen witte week heb haal ik het ook niet in mijn hoofd om het maken van werkcolleges en zo uit te stellen. Ik hou de stof gedurende de periode bij, waardoor ik uiteindelijk geen witte week nodig heb.
Bij ons is het zeven weken college, een week vrij, twee weken tentamens incl hertentamensquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bij ons is het acht weken college, 1 week tentamen, 1 week hertentamens van de vakken van die periode. Erg fijn imo, zo hoef je niet het hele vak opnieuw te leren en ook minder te stressen.
Relaxed, een week vrij voordat je de tentamens krijgt.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:26 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Bij ons is het zeven weken college, een week vrij, twee weken tentamens incl hertentamens
Nee, er zit wel altijd een week en een tentamentraining/vragenuurtje tussen het laatste college van het vak en het tentamen van het vak. Dus als het laatste college op vrijdag is, is er bijvoorbeeld een vragenuurtje op dinsdag en het tentamen op vrijdag. Werkt prima tot nu toe, dus ik zag er wel heil in toen ze voorstelde om dit systeem ook in het tweede en het derde jaar in te voeren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk in theorie maar als je in de 8ste week nog nieuwe stof krijgt en je de donderdag en vrijdag nog nieuwe vragen krijgt die je niet volledig zelfstandig kan oplossen...
Sowieso vind ik dat systeem met begeleide zelfstudie ruk. Ik heb liever dat je tijdens de klassikale uren ook klassikaal werkt. Bijv. eerst een uur de docent/assistent voorbeelden laten geven, vervolgens een half uur of indien nodig langer 1 op 1 vragen beantwoorden en wat mij betreft ook inloopuren.
30 euro? Wat voor veiligheidsbirl is datquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Rezania het volgende:
Tevens ben ik mijn normale veiligheidsbril kwijt, net nu ik hem morgen nodig heb.Heb nog wel een veiligheidsbril op sterkte, maar die heeft jampotglazen en is gewoon zwaar, niet fijn werken. En een nieuwe normale veiligheidsbril kost al snel 30 euro inclusief verzendkosten. Handig zo.
Ga gewoon ff langs je scheikunde studievereniging en koop er daar 1 voor 5 euro ofzo.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Rezania het volgende:
Tevens ben ik mijn normale veiligheidsbril kwijt, net nu ik hem morgen nodig heb.Heb nog wel een veiligheidsbril op sterkte, maar die heeft jampotglazen en is gewoon zwaar, niet fijn werken. En een nieuwe normale veiligheidsbril kost al snel 30 euro inclusief verzendkosten. Handig zo.
Kun je er op het lab niet gewoon 1 lenen?quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Rezania het volgende:
http://www.labstuff.nl/contents/nl/p4534.htmlquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:47 schreef yosander het volgende:
[..]
30 euro? Wat voor veiligheidsbirl is dat
Mijn vader regelt er nu al één via zijn werk.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ga gewoon ff langs je scheikunde studievereniging en koop er daar 1 voor 5 euro ofzo.
Ja, maar die zijn oud en vol met krassen.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:59 schreef De-Haas het volgende:
[..]
Kun je er op het lab niet gewoon 1 lenen?
Mwah, ik vind dat nog wel meevallen in vergelijking met tal van andere investeringen die je voor je opleiding moet maken (collegegeld van 1800 Euro bijv. - slik -) en investeringen die mensen voor hun vrije tijd maken (hobby's, vakantie).quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:16 schreef Rezania het volgende:
[..]
http://www.labstuff.nl/contents/nl/p4534.html
Dan komt er nog btw bij, evenals de verzendkosten, en zit je bijna aan de 30 euro. Belachelijk gewoon.
Het gaat me er meer om dat die bril gewoon twee keer zo duur wordt als ze eerst beweren.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dat nog wel meevallen in vergelijking met tal van andere investeringen die je voor je opleiding moet maken (collegegeld van 1800 Euro bijv. - slik -) en investeringen die mensen voor hun vrije tijd maken (hobby's, vakantie).
Dat is een terechte ergernis.quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:24 schreef Rezania het volgende:
[..]
Het gaat me er meer om dat die bril gewoon twee keer zo duur wordt als ze eerst beweren.
Wij hebben ook gewoon teveel periodes, beter met semesters of trimesters werken dan met kwartielen, dan kan je gemakkelijk een voorbereidende week inplannen voor elke tentamenperiode.quote:Op dinsdag 22 april 2014 21:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, er zit wel altijd een week en een tentamentraining/vragenuurtje tussen het laatste college van het vak en het tentamen van het vak. Dus als het laatste college op vrijdag is, is er bijvoorbeeld een vragenuurtje op dinsdag en het tentamen op vrijdag. Werkt prima tot nu toe, dus ik zag er wel heil in toen ze voorstelde om dit systeem ook in het tweede en het derde jaar in te voeren.
Hier ook gewoon kwartielen zonder week vrij, werkt prima wat mij betreft, gewoon doorwerken.quote:Op dinsdag 22 april 2014 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wij hebben ook gewoon teveel periodes, beter met semesters of trimesters werken dan met kwartielen, dan kan je gemakkelijk een voorbereidende week inplannen voor elke tentamenperiode.
Volgende week moet ik een kinetische analyse doen van verschillende toedieningsvormen van paracetamol, waaronder zetpillen, bij onszelfquote:Op woensdag 23 april 2014 12:57 schreef Chemiu het volgende:
Soms is onderzoek doen ook gewoon helemaal niet leuk. Zoals gisteren, vandaag en ongetwijfeld de rest van de week.
Ik moet eind deze week mijn onderzoek (buitenlandse stage) presenteren en probeer nog 'even' wat resultaten binnen te krijgen zodat ik íets heb om over te praten. Maar ondertussen mep ik kolfjes om (daar gaat m'n opbrengst), kloppen procedures niet en lijkt het alsof de kleur van je sokken een variabele is waardoor een reactie niet hetzelfde doet als vorige keerquote:Op woensdag 23 april 2014 13:21 schreef yosander het volgende:
[..]
Volgende week moet ik een kinetische analyse doen van verschillende toedieningsvormen van paracetamol, waaronder zetpillen, bij onszelf
quote:Op woensdag 23 april 2014 13:21 schreef yosander het volgende:
[..]
Volgende week moet ik een kinetische analyse doen van verschillende toedieningsvormen van paracetamol, waaronder zetpillen, bij onszelf
Dat klinkt niet fijn neequote:Op woensdag 23 april 2014 14:17 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Ik moet eind deze week mijn onderzoek (buitenlandse stage) presenteren en probeer nog 'even' wat resultaten binnen te krijgen zodat ik íets heb om over te praten. Maar ondertussen mep ik kolfjes om (daar gaat m'n opbrengst), kloppen procedures niet en lijkt het alsof de kleur van je sokken een variabele is waardoor een reactie niet hetzelfde doet als vorige keer. Heel fijn, in de laatste week, en ik verhuis daarna terug naar Nederland dus ook niet echt tijd om 'wat langer' door te gaan
.
Maar zetpillen klinkt ook 'minder prettig'. Dat is toch omdat het dan niet eerst langs de lever hoeft/first pass effect, er dus meer wordt opgenomen en misselijke patiënten het niet meteen er weer uit gooien?
Om misbruik te voorkomen? In de zin van, niemand duwt 10 zetpillen tegelijk naar binnen? Kan je een zetpil eigenlijk ook slikken of is dat bijzonder onconfortabel?quote:Op woensdag 23 april 2014 15:00 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat klinkt niet fijn nee
Bij rectale toediening omzeil je inderdaad een deel van het first-pass effect, maar de laatste jaren is gebleken dat slechts een deel wordt omzeild en niet geheel zoals altijd werd gedacht.
Het wordt inderdaad voornamelijk toegepast bij patiënten met slikproblemen, of om misbruik tegen te gaan
Waar zit je dan in het buitenland?
Ruilen? Ik zit alweer heel de middag naar weefsels te staren... Nog een uurtje..quote:Op woensdag 23 april 2014 12:40 schreef Rezania het volgende:
Lekker de hele dag zuurstof laten oplossen in water en het daarna er weer uit halen. Zo spannend dit.
[ afbeelding ]
Pics? Anders kan ik niet oordelen of dat spannender is.quote:Op woensdag 23 april 2014 16:42 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ruilen? Ik zit alweer heel de middag naar weefsels te staren... Nog een uurtje..
Dat doet tenminste nog wat. Ik moest zuurstof oplossen in water. Weet je hoe snel dat gaat? Niet!quote:Op woensdag 23 april 2014 16:57 schreef Lokasenna het volgende:
Ik moest de hele dag door een microscoop naar foraminiferen kijken
Paleontologie is niet echt mijn ding, blijkbaar.
Wel weer wat studiepunten binnen
Dat doet helemaal niets, het zijn morsdode foramskeletjes in sedimentenquote:Op woensdag 23 april 2014 17:02 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat doet tenminste nog wat. Ik moest zuurstof oplossen in water. Weet je hoe snel dat gaat? Niet!
Oh, ze leefde niet meer? Dat is wat minder ja.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat doet helemaal niets, het zijn morsdode foramskeletjes in sedimenten
Paleontologie hequote:Op woensdag 23 april 2014 17:14 schreef Rezania het volgende:
[..]
Oh, ze leefde niet meer? Dat is wat minder ja.
Overheen gelezen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Paleontologie he
Vreselijke nattevingerwerkrichting is het ook nog
Werd expliciet bijgezegd dat we die niet mochten maken. Terwijl het niets bijzonders wasquote:Op woensdag 23 april 2014 16:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Pics? Anders kan ik niet oordelen of dat spannender is.
Ik heb altijd een dubbel gevoel bij dit soort handelingen, het ontwerpen en maken van zo'n apparaat is asskicking, het bedienen wat minder. Anderzijds is het wel gaaf dat je eens zelf zoiets doet.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:40 schreef Rezania het volgende:
Lekker de hele dag zuurstof laten oplossen in water en het daarna er weer uit halen. Zo spannend dit.
[ afbeelding ]
Mobieltjes kunnen anders besmet raken roepen ze altijd bij ons.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:39 schreef SiIk het volgende:
[..]
Werd expliciet bijgezegd dat we die niet mochten maken. Terwijl het niets bijzonders was
Dat is niet bruikbaar bij deze ouderdommen, DNA is vrijwel geheel verloren gegaan en de halfwaardetijd van koolstof is te kort voor datering.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:18 schreef Rezania het volgende:
[..]
Overheen gelezen.En je kan toch een koolstofdatering doen en DNA vergelijken? Dat is alles behalve nattevingerwerk lijkt me.
Ah, ik wist niet hoe oud ze waren.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is niet bruikbaar bij deze ouderdommen, DNA is vrijwel geheel verloren gegaan en de halfwaardetijd van koolstof is te kort voor datering.
Datering en analyse van evolutionaire ontwikkeling komt dus neer op morfologische analyse bij de microfossielen. Ofwel nattevingerwerk, want niemand binnen morfologische taxonomie is het met elkaar eens over waar een bepaalde soort stopt of ophoudt.
Dan ben ik toch echt liever bezig met kwantificerende takken van wetenschap
Deze ongeveer 75 miljoen jaar.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ah, ik wist niet hoe oud ze waren.Maar ja, dat faalt wel een beetje als 'wetenschap' dan.
Dit ja. Het staat immers geschreven in de heilige schrift.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:53 schreef Anoonumos het volgende:
Denken dat de aarde ouder dan 6000 jaar is.
http://www.jezusleeft.nl/(...)%20Jezus%20Leeft.pdfquote:Op woensdag 23 april 2014 20:46 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Dit ja. Het staat immers geschreven in de heilige schrift.
Zouden ze daar ook alcohol mee bedoelen?quote:Weet je dat miljoenen mensen depressief zijn?
Daarom roken en drugs verbieden. Coffeeshops sluiten en forse celstraffen voor drugs handelaren. Landen die drugs produceren en exporteren voor 100% boycotten.
Natuurlijk niet, de Zoon van God maakte toch ook wijn uit water, dat kan dan toch niet slecht voor je zijn?quote:Op donderdag 24 april 2014 00:33 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Zouden ze daar ook alcohol mee bedoelen?
Het is in dit geval ook meer een hulpmiddel om de volumetric mass transfer coefficient uit te leggenquote:Op woensdag 23 april 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb altijd een dubbel gevoel bij dit soort handelingen, het ontwerpen en maken van zo'n apparaat is asskicking, het bedienen wat minder. Anderzijds is het wel gaaf dat je eens zelf zoiets doet.
Vooral om te bepalen eigenlijk.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:07 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Het is in dit geval ook meer een hulpmiddel om de volumetric mass transfer coefficient uit te leggen
Godverdomme wat een randdebielenquote:Op donderdag 24 april 2014 00:57 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, de Zoon van God maakte toch ook wijn uit water, dat kan dan toch niet slecht voor je zijn?
Dat standpunt over de rijke verkeersovertreders die de isoleercel in moesten
En wat voor liefde.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:35 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Godverdomme wat een randdebielen![]()
Weet je dat het geloof in de evolutieleer, gebaseerd op overleven van de sterkste (Darwinisme) alleen maar heeft geleid tot ellende?
Daarom onderwijs gebaseerd op geloof in GOD en Zijn liefde.________!
Die trappen zijn daar ook een ramp.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
En wat voor liefde.![]()
![]()
![]()
Tevens zijn de collegezalen in civiele techniek lelijk.
Dat gebouw is sowieso afzichtelijk lelijkquote:Op donderdag 24 april 2014 11:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
En wat voor liefde.![]()
![]()
![]()
Tevens zijn de collegezalen in civiele techniek lelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |