abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139156139
Weet je wat echt tegen valt? Het aantal mensen wat college geeft in 't engels, maar helemaal geen engels kan. Is dat alleen op io zo, of bij meerdere tu/d studies eigenlijk?
pi_139156180
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:56 schreef Mitsu het volgende:
Weet je wat echt tegen valt? Het aantal mensen wat college geeft in 't engels, maar helemaal geen engels kan. Is dat alleen op io zo, of bij meerdere tu/d studies eigenlijk?
Dat is volgens mij bij (bijna) alle opleidingen in Nederland wel zo ;(
pi_139156242
quote:
Ik heb het idee dat het bij ons wel meevalt, maar dat kan ook zijn omdat ik enkel de colleges volg die door goede docenten gegeven worden :P
pi_139156426
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:58 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het bij ons wel meevalt, maar dat kan ook zijn omdat ik enkel de colleges volg die door goede docenten gegeven worden :P
Lol.

Het viel echt vies tegen, vakcoördinator die geen nederlands kan dus een nederlands vak in het engels gaat geven, maar engels kan die ook al niet :')
pi_139156602
Deze periode trouwens gewoon twee tentamens op een dag :') Haters :(
pi_139157427
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:06 schreef OllieWilliams het volgende:
Das best wel heel erg zuur.
pi_139157667
Nog maar 5 collegedagen dit jaar :s)
pi_139157869
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je hebt het spel goed gespeeld. Geef alsjeblieft eens wat duiding over die vrijstellingen. Waarom vind jij dat jij meer vrijstellingen moet krijgen en waarom is de faculteit daar niet zo blij mee? Om wat voor vakken gaat waarvan zij willen dat jij die nog moet volgen en omwille van wat voor vakken die jij hebt gevolgd vind jij dat jij een vrijstelling zou moeten krijgen? Ik begreep van een vorige reactie van jou dat het om keuzevakken gaat die je ook buiten de faculteit mag volgen.
Dit staat er in het OER:

Artikel 2.2 Studielast

3. Het studieprogramma van studenten die twee bacheloropleidingen dan wel twee
profielen binnen een bacheloropleiding volgen, mag maximaal 40 EC aan
overlappende postpropedeutische onderdelen (inclusief het afstudeerwerkstuk)
bevatten.

En hier valt de 30 EC Minor ook onder. Gezien de grote overlap tussen BDK en TBK zit er sowieso meer dan 40 EC in als ik ook de Minor moet opvullen met vakken uit een van m'n andere studies, dat is het probleem. Dan zou ik dus eigenlijk of gewoon een extra minor moeten doen, wat gewoon belachelijk is in mijn geval, of ik zou dubbele vakken moeten volgen (bijvoorbeeld 'Global Supply Chain Operation' en 'Supply Chain Managament' die verder beide hetzelfde boek gebruiken) en dat vertik gewoon want mijn tijd is waardevoller te besteden.

Maar, in dit stuk staat expliciet dat het gaat om twee bacheloropleidingen, ik doe er drie (en op papier 4). Dus mijn stelling was:

1. Of deze hele clausule is niet van mij op toepassing.
2. Deze clausule moet geinterpreteerd worden als tussen BDK en een andere studie mag max 40 EC aan overlap zitten. In mijn geval dus 40 EC overlap tussen TBK en BDK en 40 EC overlap tussen ST en BDK.

Dit is niet wat ze bedoelde, hun strekking was: de postpropedeutische fase moet uit minimaal 80 unieke ECs bestaan. Maar dat stáát er niet.

Gevolg hiervan is dat ik nu gewoon een 30 punten minor kan opvullen met ST vakken (sluit ook mooi aan bij de track van Bedrijfskunde) en dan gewoon kan zoeken naar overlap tussen BDK en TBK
pi_139157932
Voetbal kijken :)
pi_139158159
quote:
Bij mij kunnen de docenten er ook niets van. Ongelofelijk dat mensen die op zich best wel intelligent zijn zoveel moeite hebben om een taal waar ze zoveel mee in aanraking komen onder de knie te krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139158634
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:06 schreef OllieWilliams het volgende:
Hertentamen?
#NoDAPL
pi_139158800
Gadverdamme, onduidelijke shit op mijn uni soms.
pi_139158975
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hertentamen?
twee zelfs
pi_139159031
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:00 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

twee zelfs
Dat is hoe universiteiten je straffen voor het niet in 1 keer slagen, twee tentamens achter elkaar maken. ;)
#NoDAPL
pi_139159282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is hoe universiteiten je straffen voor het niet in 1 keer slagen, twee tentamens achter elkaar maken. ;)
Gemeen.
pi_139159857
quote:
8s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:04 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Gemeen.
Ik lach hem er niet mee uit, ik maak een grapje waar misschien een kern van waarheid in zit. Je kan er beter wel mee lachen dan niet. :)
Ik word er ook niet vrolijk van, mijn voorkeur gaat er naar uit dat de hertentamens in een aparte week plaatsvinden. Aan mijn universiteit is het rooster nogal kmetp, na 8 weken les direct twee weken tentamens en als je hertentamens hebt met wat pech twee op een dag en tegenwoordig ook op een zaterdag.
#NoDAPL
pi_139159951
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik word er ook niet vrolijk van, mijn voorkeur gaat er naar uit dat de hertentamens in een aparte week plaatsvinden. Aan mijn universiteit is het rooster nogal kmetp, na 8 weken les direct twee weken tentamens en als je hertentamens hebt met wat pech twee op een dag en tegenwoordig ook op een zaterdag.
Bij ons is het acht weken college, 1 week tentamen, 1 week hertentamens van de vakken van die periode. Erg fijn imo, zo hoef je niet het hele vak opnieuw te leren en ook minder te stressen. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_139160103
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

LOL
Liever jij dan ik. :)
Hoef ik tijdens mijn bachelor niet meer te doen gelukkig :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_139160141
Tevens ben ik mijn normale veiligheidsbril kwijt, net nu ik hem morgen nodig heb. :') Heb nog wel een veiligheidsbril op sterkte, maar die heeft jampotglazen en is gewoon zwaar, niet fijn werken. En een nieuwe normale veiligheidsbril kost al snel 30 euro inclusief verzendkosten. Handig zo. :')
pi_139160197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bij ons is het acht weken college, 1 week tentamen, 1 week hertentamens van de vakken van die periode. Erg fijn imo, zo hoef je niet het hele vak opnieuw te leren en ook minder te stressen. :)
Bij ons loopt dat kriskras door elkaar heen, het is maar net wat voor bui de administratieve medewerk(st)er heeft.
Ik zou graag een week vrij hebben voorafgaande aan het eerste tentamen. Nu moeten wij vaak nog een project afronden in de week voorafgaande aan het tentamen. :r
#NoDAPL
pi_139160361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bij ons loopt dat kriskras door elkaar heen, het is maar net wat voor bui de administratieve medewerk(st)er heeft.
Ik zou graag een week vrij hebben voorafgaande aan het eerste tentamen. Nu moeten wij vaak nog een project afronden in de week voorafgaande aan het tentamen. :r
Dat is bij ons ook zo. Maar juist doordat ik geen witte week heb haal ik het ook niet in mijn hoofd om het maken van werkcolleges en zo uit te stellen. Ik hou de stof gedurende de periode bij, waardoor ik uiteindelijk geen witte week nodig heb. :P
pi_139160514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is bij ons ook zo. Maar juist doordat ik geen witte week heb haal ik het ook niet in mijn hoofd om het maken van werkcolleges en zo uit te stellen. Ik hou de stof gedurende de periode bij, waardoor ik uiteindelijk geen witte week nodig heb. :P
Dat klinkt leuk in theorie maar als je in de 8ste week nog nieuwe stof krijgt en je de donderdag en vrijdag nog nieuwe vragen krijgt die je niet volledig zelfstandig kan oplossen... :')
Sowieso vind ik dat systeem met begeleide zelfstudie ruk. Ik heb liever dat je tijdens de klassikale uren ook klassikaal werkt. Bijv. eerst een uur de docent/assistent voorbeelden laten geven, vervolgens een half uur of indien nodig langer 1 op 1 vragen beantwoorden en wat mij betreft ook inloopuren.
#NoDAPL
pi_139160530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Bij ons is het zeven weken college, een week vrij, twee weken tentamens incl hertentamens
pi_139160592
Bij ons is het negen weken college en projecten en in week 10 tentamens, en tijd om te leren roosteren ze niet in :')
pi_139160716
2 weken niks in logboek geschreven :D ;(
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:30:45 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139160745
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:26 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Bij ons is het zeven weken college, een week vrij, twee weken tentamens incl hertentamens
Relaxed, een week vrij voordat je de tentamens krijgt.
#NoDAPL
  dinsdag 22 april 2014 @ 21:31:44 #102
349633 SiIk
Echt zijde
pi_139160806
Wij hebben 6 weken college, 1 week zelfstudie, 1 week tentamens. Hertentamens zijn 2 weken in februari, en 2 weken midden in de zomervakantie..
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_139160926
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk in theorie maar als je in de 8ste week nog nieuwe stof krijgt en je de donderdag en vrijdag nog nieuwe vragen krijgt die je niet volledig zelfstandig kan oplossen... :')
Sowieso vind ik dat systeem met begeleide zelfstudie ruk. Ik heb liever dat je tijdens de klassikale uren ook klassikaal werkt. Bijv. eerst een uur de docent/assistent voorbeelden laten geven, vervolgens een half uur of indien nodig langer 1 op 1 vragen beantwoorden en wat mij betreft ook inloopuren.
Nee, er zit wel altijd een week en een tentamentraining/vragenuurtje tussen het laatste college van het vak en het tentamen van het vak. Dus als het laatste college op vrijdag is, is er bijvoorbeeld een vragenuurtje op dinsdag en het tentamen op vrijdag. Werkt prima tot nu toe, dus ik zag er wel heil in toen ze voorstelde om dit systeem ook in het tweede en het derde jaar in te voeren.
pi_139161602
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:19 schreef Rezania het volgende:
Tevens ben ik mijn normale veiligheidsbril kwijt, net nu ik hem morgen nodig heb. :') Heb nog wel een veiligheidsbril op sterkte, maar die heeft jampotglazen en is gewoon zwaar, niet fijn werken. En een nieuwe normale veiligheidsbril kost al snel 30 euro inclusief verzendkosten. Handig zo. :')
30 euro? Wat voor veiligheidsbirl is dat :P
pi_139161903
quote:
Ga gewoon ff langs je scheikunde studievereniging en koop er daar 1 voor 5 euro ofzo.
pi_139162267
quote:
Kun je er op het lab niet gewoon 1 lenen?
pi_139163271
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:47 schreef yosander het volgende:

[..]

30 euro? Wat voor veiligheidsbirl is dat :P
http://www.labstuff.nl/contents/nl/p4534.html
Dan komt er nog btw bij, evenals de verzendkosten, en zit je bijna aan de 30 euro. Belachelijk gewoon. :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:52 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Ga gewoon ff langs je scheikunde studievereniging en koop er daar 1 voor 5 euro ofzo.
Mijn vader regelt er nu al één via zijn werk. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:59 schreef De-Haas het volgende:

[..]

Kun je er op het lab niet gewoon 1 lenen?
Ja, maar die zijn oud en vol met krassen. :')
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:23:27 #108
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139163714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

http://www.labstuff.nl/contents/nl/p4534.html
Dan komt er nog btw bij, evenals de verzendkosten, en zit je bijna aan de 30 euro. Belachelijk gewoon. :')
Mwah, ik vind dat nog wel meevallen in vergelijking met tal van andere investeringen die je voor je opleiding moet maken (collegegeld van 1800 Euro bijv. - slik -) en investeringen die mensen voor hun vrije tijd maken (hobby's, vakantie).
#NoDAPL
pi_139163814
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mwah, ik vind dat nog wel meevallen in vergelijking met tal van andere investeringen die je voor je opleiding moet maken (collegegeld van 1800 Euro bijv. - slik -) en investeringen die mensen voor hun vrije tijd maken (hobby's, vakantie).
Het gaat me er meer om dat die bril gewoon twee keer zo duur wordt als ze eerst beweren.
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:27:54 #110
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139164005
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het gaat me er meer om dat die bril gewoon twee keer zo duur wordt als ze eerst beweren.
Dat is een terechte ergernis.
#NoDAPL
  dinsdag 22 april 2014 @ 23:02:59 #111
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139166163
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, er zit wel altijd een week en een tentamentraining/vragenuurtje tussen het laatste college van het vak en het tentamen van het vak. Dus als het laatste college op vrijdag is, is er bijvoorbeeld een vragenuurtje op dinsdag en het tentamen op vrijdag. Werkt prima tot nu toe, dus ik zag er wel heil in toen ze voorstelde om dit systeem ook in het tweede en het derde jaar in te voeren.
Wij hebben ook gewoon teveel periodes, beter met semesters of trimesters werken dan met kwartielen, dan kan je gemakkelijk een voorbereidende week inplannen voor elke tentamenperiode.
#NoDAPL
pi_139168323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 23:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wij hebben ook gewoon teveel periodes, beter met semesters of trimesters werken dan met kwartielen, dan kan je gemakkelijk een voorbereidende week inplannen voor elke tentamenperiode.
Hier ook gewoon kwartielen zonder week vrij, werkt prima wat mij betreft, gewoon doorwerken.
pi_139168516
Semesters met een 'tentamenmaand' hier. ^O^
pi_139169685
Vanaf september een halfjaar geen bèta-wetenschappen meer voor mij :o
pi_139171788
Wij hebben 5 blokken van 8 weken,

- 6 weken nieuwe stof
- 1 week herhalen
- 1 week tentamens

en dan nog aan het einde van het jaar een paar herkansingsweken. Ook geen vrije weken tussendoor..
Nope
  woensdag 23 april 2014 @ 12:35:55 #116
302853 themole
graaft totaal door.
pi_139177236
Ja godver, blackboard ligt eruit als ik het natuurlijk net nodig heb. :')
Niet altijd serieus
pi_139177347
Lekker de hele dag zuurstof laten oplossen in water en het daarna er weer uit halen. Zo spannend dit. :')

FOK!fotograaf woensdag 23 april 2014 @ 12:57:32 #118
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_139177761
Soms is onderzoek doen ook gewoon helemaal niet leuk :+. Zoals gisteren, vandaag en ongetwijfeld de rest van de week.
pi_139178313
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:57 schreef Chemiu het volgende:
Soms is onderzoek doen ook gewoon helemaal niet leuk :+. Zoals gisteren, vandaag en ongetwijfeld de rest van de week.
Volgende week moet ik een kinetische analyse doen van verschillende toedieningsvormen van paracetamol, waaronder zetpillen, bij onszelf :')
  FOK!fotograaf woensdag 23 april 2014 @ 14:17:02 #120
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_139179903
quote:
9s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:21 schreef yosander het volgende:

[..]

Volgende week moet ik een kinetische analyse doen van verschillende toedieningsvormen van paracetamol, waaronder zetpillen, bij onszelf :')
Ik moet eind deze week mijn onderzoek (buitenlandse stage) presenteren en probeer nog 'even' wat resultaten binnen te krijgen zodat ik íets heb om over te praten. Maar ondertussen mep ik kolfjes om (daar gaat m'n opbrengst), kloppen procedures niet en lijkt het alsof de kleur van je sokken een variabele is waardoor een reactie niet hetzelfde doet als vorige keer :+. Heel fijn, in de laatste week, en ik verhuis daarna terug naar Nederland dus ook niet echt tijd om 'wat langer' door te gaan :').

Maar zetpillen klinkt ook 'minder prettig' :P. Dat is toch omdat het dan niet eerst langs de lever hoeft/first pass effect, er dus meer wordt opgenomen en misselijke patiënten het niet meteen er weer uit gooien?
pi_139180049
quote:
9s.gif Op woensdag 23 april 2014 13:21 schreef yosander het volgende:

[..]

_O- :')
pi_139181344
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 14:17 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Ik moet eind deze week mijn onderzoek (buitenlandse stage) presenteren en probeer nog 'even' wat resultaten binnen te krijgen zodat ik íets heb om over te praten. Maar ondertussen mep ik kolfjes om (daar gaat m'n opbrengst), kloppen procedures niet en lijkt het alsof de kleur van je sokken een variabele is waardoor een reactie niet hetzelfde doet als vorige keer :+. Heel fijn, in de laatste week, en ik verhuis daarna terug naar Nederland dus ook niet echt tijd om 'wat langer' door te gaan :').

Maar zetpillen klinkt ook 'minder prettig' :P. Dat is toch omdat het dan niet eerst langs de lever hoeft/first pass effect, er dus meer wordt opgenomen en misselijke patiënten het niet meteen er weer uit gooien?
Dat klinkt niet fijn nee _O-

Bij rectale toediening omzeil je inderdaad een deel van het first-pass effect, maar de laatste jaren is gebleken dat slechts een deel wordt omzeild en niet geheel zoals altijd werd gedacht :P.
Het wordt inderdaad voornamelijk toegepast bij patiënten met slikproblemen, of om misbruik tegen te gaan :D

Waar zit je dan in het buitenland :o?
  FOK!fotograaf woensdag 23 april 2014 @ 15:26:10 #123
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_139182181
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 15:00 schreef yosander het volgende:

[..]

Dat klinkt niet fijn nee _O-

Bij rectale toediening omzeil je inderdaad een deel van het first-pass effect, maar de laatste jaren is gebleken dat slechts een deel wordt omzeild en niet geheel zoals altijd werd gedacht :P.
Het wordt inderdaad voornamelijk toegepast bij patiënten met slikproblemen, of om misbruik tegen te gaan :D

Waar zit je dan in het buitenland :o?
Om misbruik te voorkomen? In de zin van, niemand duwt 10 zetpillen tegelijk naar binnen? Kan je een zetpil eigenlijk ook slikken of is dat bijzonder onconfortabel? :P

Zwitserland! Dichtbij de grote farma zoals Novartis/Roche en het zit hier vol met R&D (chemie), maar doe mijn stage wel bij een universiteit. Dus krijg nu een soort 'kijkje in de keuken' van de grote bedrijven (die gek genoeg bijna allemaal in Zwitserland zitten) en weet nu ongeveer wat zij zoeken in bijvoorbeeld een labhoofd. En dat ik daar niet echt geschikt voor ben :+.
  woensdag 23 april 2014 @ 16:42:47 #124
349633 SiIk
Echt zijde
pi_139184813
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:40 schreef Rezania het volgende:
Lekker de hele dag zuurstof laten oplossen in water en het daarna er weer uit halen. Zo spannend dit. :')

[ afbeelding ]
Ruilen? Ik zit alweer heel de middag naar weefsels te staren... Nog een uurtje..
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
pi_139184901
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:42 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ruilen? Ik zit alweer heel de middag naar weefsels te staren... Nog een uurtje..
Pics? Anders kan ik niet oordelen of dat spannender is.
pi_139185265
Ik moest de hele dag door een microscoop naar foraminiferen kijken :')
Paleontologie is niet echt mijn ding, blijkbaar.

Wel weer wat studiepunten binnen :7
pi_139185324
Ik moet nog de lecturenotes voor Discrete Dynamische Systemen doornemen. :r
pi_139185442
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:57 schreef Lokasenna het volgende:
Ik moest de hele dag door een microscoop naar foraminiferen kijken :')
Paleontologie is niet echt mijn ding, blijkbaar.

Wel weer wat studiepunten binnen :7
Dat doet tenminste nog wat. Ik moest zuurstof oplossen in water. Weet je hoe snel dat gaat? Niet! :')
pi_139185622
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat doet tenminste nog wat. Ik moest zuurstof oplossen in water. Weet je hoe snel dat gaat? Niet! :')
Dat doet helemaal niets, het zijn morsdode foramskeletjes in sedimenten :')
pi_139185772
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:09 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat doet helemaal niets, het zijn morsdode foramskeletjes in sedimenten :')
Oh, ze leefde niet meer? Dat is wat minder ja. _O-
pi_139185851
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:14 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, ze leefde niet meer? Dat is wat minder ja. _O-
Paleontologie he ;(

Vreselijke nattevingerwerkrichting is het ook nog :')
pi_139185883
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:16 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Paleontologie he ;(

Vreselijke nattevingerwerkrichting is het ook nog :')
Overheen gelezen. :') En je kan toch een koolstofdatering doen en DNA vergelijken? Dat is alles behalve nattevingerwerk lijkt me.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:39:35 #133
349633 SiIk
Echt zijde
pi_139186487
quote:
10s.gif Op woensdag 23 april 2014 16:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

Pics? Anders kan ik niet oordelen of dat spannender is.
Werd expliciet bijgezegd dat we die niet mochten maken. Terwijl het niets bijzonders was :')
pi_139186558
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 12:40 schreef Rezania het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb altijd een dubbel gevoel bij dit soort handelingen, het ontwerpen en maken van zo'n apparaat is asskicking, het bedienen wat minder. Anderzijds is het wel gaaf dat je eens zelf zoiets doet.
#NoDAPL
pi_139186647
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:39 schreef SiIk het volgende:

[..]

Werd expliciet bijgezegd dat we die niet mochten maken. Terwijl het niets bijzonders was :')
Mobieltjes kunnen anders besmet raken roepen ze altijd bij ons. :P
pi_139190063
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:18 schreef Rezania het volgende:

[..]

Overheen gelezen. :') En je kan toch een koolstofdatering doen en DNA vergelijken? Dat is alles behalve nattevingerwerk lijkt me.
Dat is niet bruikbaar bij deze ouderdommen, DNA is vrijwel geheel verloren gegaan en de halfwaardetijd van koolstof is te kort voor datering.

Datering en analyse van evolutionaire ontwikkeling komt dus neer op morfologische analyse bij de microfossielen. Ofwel nattevingerwerk, want niemand binnen morfologische taxonomie is het met elkaar eens over waar een bepaalde soort stopt of ophoudt.

Dan ben ik toch echt liever bezig met kwantificerende takken van wetenschap :P
pi_139190556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:36 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat is niet bruikbaar bij deze ouderdommen, DNA is vrijwel geheel verloren gegaan en de halfwaardetijd van koolstof is te kort voor datering.

Datering en analyse van evolutionaire ontwikkeling komt dus neer op morfologische analyse bij de microfossielen. Ofwel nattevingerwerk, want niemand binnen morfologische taxonomie is het met elkaar eens over waar een bepaalde soort stopt of ophoudt.

Dan ben ik toch echt liever bezig met kwantificerende takken van wetenschap :P
Ah, ik wist niet hoe oud ze waren. :P Maar ja, dat faalt wel een beetje als 'wetenschap' dan. :D
pi_139190764
Denken dat de aarde ouder dan 6000 jaar is. :')
pi_139190943
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ah, ik wist niet hoe oud ze waren. :P Maar ja, dat faalt wel een beetje als 'wetenschap' dan. :D
Deze ongeveer 75 miljoen jaar.
Het ergste, als je niet kon zien wat het was, mocht je het classificeren als 'bioklast' _O-
Gelukkig hoeft deze shit alleen deze week :')
pi_139193016
quote:
13s.gif Op woensdag 23 april 2014 19:53 schreef Anoonumos het volgende:
Denken dat de aarde ouder dan 6000 jaar is. :')
Dit ja. Het staat immers geschreven in de heilige schrift.
pi_139202813
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 20:46 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Dit ja. Het staat immers geschreven in de heilige schrift.
http://www.jezusleeft.nl/(...)%20Jezus%20Leeft.pdf

Stem Jezus Leeft, geen on-Bijbelse praktijken meer op het internet!
pi_139202984
quote:
Weet je dat miljoenen mensen depressief zijn?
Daarom roken en drugs verbieden. Coffeeshops sluiten en forse celstraffen voor drugs handelaren. Landen die drugs produceren en exporteren voor 100% boycotten.
Zouden ze daar ook alcohol mee bedoelen?
pi_139203035
Dat hele standpunt trekt op niets trouwens :') ten eerste is drugshandelaren één woord en ten tweede produceert en exporteert nederland zelf ook drugs
pi_139203410
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 00:33 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Zouden ze daar ook alcohol mee bedoelen?
Natuurlijk niet, de Zoon van God maakte toch ook wijn uit water, dat kan dan toch niet slecht voor je zijn? :(

Dat standpunt over de rijke verkeersovertreders die de isoleercel in moesten :D
  donderdag 24 april 2014 @ 11:07:39 #145
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_139208795
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb altijd een dubbel gevoel bij dit soort handelingen, het ontwerpen en maken van zo'n apparaat is asskicking, het bedienen wat minder. Anderzijds is het wel gaaf dat je eens zelf zoiets doet.
Het is in dit geval ook meer een hulpmiddel om de volumetric mass transfer coefficient uit te leggen ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_139209362
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:07 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Het is in dit geval ook meer een hulpmiddel om de volumetric mass transfer coefficient uit te leggen ;)
Vooral om te bepalen eigenlijk.
pi_139209536
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 00:57 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, de Zoon van God maakte toch ook wijn uit water, dat kan dan toch niet slecht voor je zijn? :(

Dat standpunt over de rijke verkeersovertreders die de isoleercel in moesten :D
Godverdomme wat een randdebielen :')

Weet je dat het geloof in de evolutieleer, gebaseerd op overleven van de sterkste (Darwinisme) alleen maar heeft geleid tot ellende?
Daarom onderwijs gebaseerd op geloof in GOD en Zijn liefde.

:')________!
pi_139209570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:35 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Godverdomme wat een randdebielen :')

Weet je dat het geloof in de evolutieleer, gebaseerd op overleven van de sterkste (Darwinisme) alleen maar heeft geleid tot ellende?
Daarom onderwijs gebaseerd op geloof in GOD en Zijn liefde.

:')________!
En wat voor liefde. :9 ;) _O- :')

Tevens zijn de collegezalen in civiele techniek lelijk.
  donderdag 24 april 2014 @ 12:44:14 #149
302853 themole
graaft totaal door.
pi_139211231
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Die trappen zijn daar ook een ramp. :')

Hoewel dat scheikunde gebouw zowaar nog slechtere collegezalen heeft.
Niet altijd serieus
pi_139212006
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 11:37 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat gebouw is sowieso afzichtelijk lelijk :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')